Recenze BMW 520 E28
“Absolutně pohodlné, výkonné a spolehlivé auto v ceně jednoho platu:)”

Autor recenze: Bestiáš (30 let),
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1986 Typ motoru:1991ccm Stav km při koupi:128 000 km Stav km nyní:255 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 7 let Průměrná spotřeba: 9,5 l/100 km Vloženo: 14. 1. 2007

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 440 Škoda 100 Škoda Felicia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Při koupi vozu jsem počítal s hlučnou převodovkou. Výměna v servisu včetně zakoupení jiné na vrakovišti mě vyšla na 5.500,-Kč. Ve finále jsem zjistil, že výměna byla zbytečná - byl přihnutý úchyt silentbloku a "drnčel" o plech. Za hloupost se holt platí:)

- při 170.000km výměna spodního ramene s rejdovým čepem (bohužel v jednom kuse 2.500,-Kč)

- při 190.000km výměna těsnění pod hlavou (důsledek mnou "šetrné" snížené bohatosti směsi:) + preventivní výměna rozvodového řemene (nenesl ani minimální známky opotřebení)

- při 210.000km 1.výměna brzd (kotouče, destičky) + tlumičů + několika silentbloků = vše dohromady cca 11.000,-Kč

- při 220.000km výměna zadního tlumiče výfuku - i s prací 2.000,-Kč

- při 230.000km výměna páčky blinkrů (250,-Kč z vrakoviště) + pístku v brzdovém třmenu (svlečená prachovka způsobila odření a následné naleptání brzdovkou - 400,-Kč

- při 245.000 opětovná výměna předního spodního ramene + spojovaček (cca 7.000,-Kč dohromady)

Všechny opravy jsem si prováděl sám, kromě výměny těsnění pod hlavou.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem koupil na inzerát od dovozce za "horentních" 50.000,-Kč s tím, že údaj na tachometru 128.000km bude asi označovat těch posledních. Uvažoval jsem o tom, že auto "dotrhám" a za rok ho shodím ze skály. BMW 520i Kat bylo dovezeno ze Švýcarska a tudíž nepoznalo sůl - na autě nebyla jedinná tečka rzi. Karoserie měla pouze lehké oděrky - zřejmě "oparkováno" jednou ze dvou předchozích majitelek v CH.

Jelikož jsem v té době střídal jako služební vůz Octavii L&K, Octavii RS a občas jezdil i zahraničními vozy, byl jsem tak trochu zhýčkaný a k autu, které jsem kupoval ve finanční tísni, sem přistupoval s despektem. Po prvních kilometrech jsem byl ale naprosto unešený komfortem BMW. Vůz byl koncipován a vyráběn od roku 1981 a to jako limuzína, nikoliv jako sportovní auto. Od toho se odvíjely i jízdní vlastnosti. Při jízdě převládal pocit, že co se děje pod podvozkem se posádky přiliš netýká. Auto mělo velmi tuhou karoserii a proto nedávalo přiliš znát nerovnost vozovky. Na druhou stranu trochu tužší servo dávalo slušnou odezvu a jistotu řízení. Co se týká hluku, tak spousta nových aut má co dohánět. Motor 1991ccm a hlavně řadový šestiválec připomínal šepot květin s lehkým cvakotem vstřikovacích ventilů (klasický efekt Bosch Motronic). Interiér byl úžasně odhlučněný 1cm vysokým kobercem.

Jízdí vlastnosti velmi příjemné. Náhonem na zadek jsem nijak netrpěl a rozhodně se auto nechovalo jako Žigul. V zimě jsem vyjel výše, než veškerá auta s předním náhonem. Naopak - nedotáčivost či přetáčivost závisela jen na plynovém pedálu a auto bylo naprosto čitelné. Motor nebyl na hmotnost vozu až tak dynamický 92kW/175Nm) , nicměně se s ním dalo jezdit jako s dieslem - do 3000ot./min. Od 3500ot. se motor choval jako s turbem, což umožňovalo pohodlné předjetí. Spotřeba byla minimálně 8,5 (dlouhá cesta v létě) a maximálně 13,5 (krátké cesty v zimě po městě). Dlouhodobý průměr 9,5l/100km. Spotřebě pomáhá sériový ukazatel okamžité spotřeby. Při 150.000km začal prolínat olej zkrze gufera, takže jsem od té doby olej neměnil, ale doléval. Nebylo nic tragického - 0,5l/1000km. Při seřizování vůle ventilů jsem již záhy po koupi zjistil, že např. vačková hřídel nenese absolutně žádné známky opotřebení. Při 250.000km kontrola - to samé. Motor prostě vypadal stejně jako při koupi... Autem jsem přitom najezdil alespoň polovinu km se studeným motorem po městě. Údržbu jsem vzhledem k ceně vozu absolutně zanedbával a vpodstatě jen doléval benzín a olej. Filtry jsem měnil jen jednou a svíčky dvakrát. Olej převodovky a rozvodovky jsem kontroloval jen těsně po koupi. Přesto, že jsem se k vozu choval naprosto tragicky mi sloužil věrně 7 let a nikdy mě nenechal stát.

Ergonomie auta byla takřka bez chyby - pouze spínače světel mohli být blíže volantu. Volant byl o něco větší, než je dnes běžné, což umožňovalo vozit si ruce vevnitř - velmi pohodlné. Sedadla byla ta nejlepší, ve kterých jsem za celý život seděl !!! Nyní je sháním do svého současného vozu. Absolutně dokonalá anatomie - nikdy jsem nepoznal bolení zad, pocení, nepřirozený posez, atd. Sedadla měla předpínací pružiny a regulaci páčkami, takže netřeba si lámat ruku nadvakrát jako u koncernových aut. Sedadlo řidiče mělo již výškovou regulaci + regulaci náklonu sedáku = dokonalé. Můj model byl v základní výbavě = pouze zrcátka v elektrice. Vím ale, že se už v roce 1986 (!) montovalo ABS, Airbag, Diagnostický panel, Klimatizace atd... Řazení přesné s krátkým chodem - agregát je podélný, takže kulisa řazení je přímo na skříni, bez nějakých bowdenů... Kufr byl až zbytečně veliký, ale víko bylo zvrchu = vysoká nakládací hrana. Na druhou stranu lze písek házet rovnou do kufru, protože zadní sedačky se nasklápějí:) Přestože jsem vozil jako základní výbavu množství věcí, jež Felicie nepobrala, pořád jsem měl zbytečně moc prostoru... To samé na zadních sedadlech - děti sedící za mnou měly k dispozici asi 30cm pro kolena. Zadní sedadla byla prostě do limuzíny - vysoká, prohnutá a měkká = absolutní komfort (přítelkyně ocení;-) .

Celkový dojem je po těch sedmi letech více než dobrý. Kdybych nemusel začít dojíždět 80km denně, auto bych si nechal, ale ta spotřeba by byla příliš a LPG se mi nechtělo investovat do 20 let starého auta. Z hlediska opraváře je auto perfektní - spojovací materiál nerezaví a lze si provést cokoliv v garáži s běžným nářadím. Náhradní díly jsou stále v prodeji a na vrakovištích jsou velmi levné. Kvůli těžkému motoru dochází k většímu opotřebení předních kloubů a silentbloků, nicméně jsou ty díly cenově dostupné. Na STK a ME vždy bez problémů. Auto můžu jen doporučit, jelikož za současnou cenu (cca 10 až 20tis) lze pořídit auto "s duší" které poslouží. Navíc je to poslední vyráběný "žralok" od BMW, takže lze předpokládat zvýášení ceny pro sběratele:)

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi BMW 520

Vložit komentář

Chudáku ubohej

Kdyžs nevyzkoušel E28 nemáš co komentovat!!!!!!!!!!! Já jich měl asi 6 a nedal sem na ně dopustit ty ignorante pitomej

29.06.2010 | 22:16:58 | johny 54 Reagovat

To anonym

!!!!!!!!!!!!!

29.06.2010 | 22:14:52 | johny 54 Reagovat

BMW

BMW je tiché auto-ale jestli je to 10 mm kobercem o tom pochybuji.Vmém chrochtadle nepomůže ani deseticentimetrový.Hluk v autě se určitě odvíjí od jiných činitelů a žádný koberec v tom nezabrání.

22.05.2010 | 06:20:44 |  Reagovat

vw

další hlupák co de ujíždí na vw a kromě toho už jiná auta nejsou!ať jede franci na otočku a zpět a pak ať napíše jak se z té cesty vzpamatovávala jeho záda ještě tři dny.pak ať sedne do tohodle korábu od BMW a pak posuzuje!nemám tohle auto ale měl jsem tu čest s ním absolvovat cestu franci a zpět na sedadle spolujezdce-paráda!

21.05.2010 | 22:54:21 |  Reagovat

To co tady zaznělo je přinejmenším naprostá pravda, a to jste pánové nezažili tu báseň kočírovat E28 M535i, nebo E23 735i ve výbavě highline, to je prostě klasika, zkrátka ať žijí žraloci!!!

06.01.2010 | 16:18:03 | dodapilot Reagovat

to anonym

Nejde o to auto, ale o to IQ houpacího koně, co si sedá za volant.

25.11.2009 | 06:57:20 | Ivos Reagovat

Panove klid, VW caravelle 2,5 TDi 111kW syncro- cili to bude T4- je velmi dobre, spolehlive a cenene auto(bouhuzel i mezi zlodeji) A asi tak 10krat drazsi nez tento stary bavorak.

25.11.2009 | 00:04:12 | Martas Reagovat

to Anonym: ses ubohej zakomplexovanej ubožak s vyrachtanym autobusem urcenym na vozeni hnoje na farmě! Zastarala sanitka bez designu, to ani nemusis zamykat!! Je mi te lito, az te trefi 520i tak te budou zbirat po cely silnici jako nakyho motorkaře, tak se uklidni a di si vzit prasky na zamindrakovanost!!

24.11.2009 | 23:56:46 | poseidon Reagovat

Proč se anomym z 23.11.09 v recenzi na BMV 520 chlubí, že má nějaký posraný VW? Že by si léčil mindráky?

23.11.2009 | 05:38:00 | Ivos Reagovat

Ježkovi voči taková plečka dejte s tim pokoj!!Takový krámy starý! Zadní náhon trapnej já mám 4x4..Starý jak Metuzalém , dyt je to šrot, co na tom máte a 2litr 92kW? trapny uplně ubohy probudnte se a podivej se...já mám VW caravelle 2,5TDi 111kW a to je trošku jinačí písníčka hochu...S tebou zametu kdy si usmyslím!!!Na mě nemáte hoši, když na to šlápnu, tak jen uvidíte moji prdel a koncová světla!!!

23.11.2009 | 01:19:51 |  Reagovat

Žralok

22.11.2009 | 21:58:11 |  Reagovat

musím souhlasit

Měl jsem e28 524 td a musím souhlasit naprosto se vším kladným i záporným,co bylo psáno v recenci. E 28 jedno z nejlepších a hlavně nejbezpečnějsích vozů svých let (podle testů byl lepší MB 124 a nějaký model Volva) a předčí i spoustu mladších vozů. Nyní mám e34 což je taky dobré auto,ale nikdo se za ním neohlídne jako za žralokem,které dnes už téměř vymizely a navíc mám pocit,že 28, nabízí více prostoru,phodlnější posez a jízda pripomíná hladkostí spíše jízdu vlakem. Kdyby se objevil ještě slušný kus,tak věřím, že bych se asi dlouho nerozmýšlel zainvestovat do něj 50 000 i v dnešní době. Kdo tyto auta zná a tím nemyslím rozhrkané vraky s centimetrovými vůlemi na všech čepech a siletblocích a porcí 400 000 km téměř bez údrřby,ten ví o čem mluvím.

03.01.2009 | 02:20:23 | Patrick Reagovat

JO JO

To byla recenzička ,v autě jsem neseděl ale určitě mám představu co od něj čekat ,dobrý dobrý.

24.02.2007 | 12:48:46 | Vlasta Širon Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • BMW 520