Recenze Chevrolet Rezzo 2.0 CDX
“Kdo vi, do ceho jde, neudela chybu.”

Autor recenze: Xidex (27 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:2.0 Stav km při koupi:74 400 km Stav km nyní:79 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 měsíce Palivo: LPG (plyn) Průměrná spotřeba: 12 l/100 km Vloženo: 19. 7. 2015

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Daewoo Leganza 2.0 CDX

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

prostor pro ridice a posadku
"zastaralost" motoru
nezajem zlodeju
moznost narazit na slusnou ojetinu

Slabé stránky

sirka interieru a kufr
houpavy podvozek
neznalost "beznych" mechaniku
dostupnost a cena dilu v "bezne" siti ty

Závady a opravy na autě

Po koupi zakladni servis - rozvody, naplne, olej, filtry, svicky, kabely + vymena tesneni ventiloveho vika, ktere doslova teklo proudem, shnila zasuvka privesu + nefunkcni zadni mlhovky (byla tam origo 13polova zasuvka s rozpojovanim mlhovek pri pripojeni privesu). Autoesa umi zazraky, kdyz mi auto predavali s novou STK, olej z nej tekl proudem a nesvitily zadni mlhovky.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Shanel jsem nove auto jako naslednika me Leganzy, ktera po 7 letech a najetych 130tis. byla prodana romum, jelikoz krom motoru a klimatizace na ni nefungovalo uz nic a jezdit s ni bylo o zivot. Puvodne jsem chtel Lacetti SW, nicmene po dlouhem shaneni, ze ktereho nic nebylo, protoze polovina byly vraky a druha polovina neskutecne predrazena.
I jel jsem nahodou kolem Auto Esa, kde jsem videl tuhle Tacumu/Rezzo (na vychodnich trzich Tacuma, na zapade Rezzo). Na prvni pohled vypadala pekne, motor chytil na cvrnknuti a po otevreni kapoty, kdy jsem tam uvidel motor z me predchozi Leganzy, jsem zavolal mechanika, aby mi prijel auto prohlednout. Ten mi ho az na par drobnosti skoro schvalil a tak jsem si pockal, az budou vyrizene papiry a jel jsem s 88tis. Kc pro auto. Jednani v Esa by vydalo na samostatny clanek - neskutecna oje*avka na lidi a malem jsem jel domu bez auta, jelikoz se po rozhodnuti jej koupit (uz tak draho) odkudsi vynoril poplatek asi 4tis., ktery jsem jiz odmitl akceptovat. Uz tak jsem byl otraveny kupovat auto v bazaru, nicmene Daewoo/Chevrolet moc neni, hrozna povest, ale mam sve duvody, proc jdu po tehle znacce, takze nebyl moc velky vyber. Nasledne byl poplatek snizen na polovinu a nasledne milosrdne odpusten, takze hura, jedeme s autem domu.

K autu samotnemu - je to jeste Daewoo. I kdyz to ma na cumaku zlate plus, je to stale puvodni Daewoo Tacuma se vsemi nectnostmi i plusy, ktere to znamena. Motor je z puvodni Nubiry/Leganzy, tzn. rok 97, ale Euro 4, takze sice hur jede, nez v Leganze, ale nepostihlo jej nastesti prilis snizovani vyrobnich nakladu. Coz ma vyhodu v tom, ze ma napr. hydrostely a je schopny dlouhodobeho provozu na LPG bez vetsich problemu. Realne se s touhle krabici aerodynamiky lednicky da jet 190, ale rozumna rychlost tak do 150, pak uz z auta doluju neco, na co evidentne neni stavene.

Interier - tohle auto mi nenici prave koleno. Haleluja!! Bolest vsech modernich aut a ja nevim proc, jestli jsem jediny tlusty clovek na svete, ktery se v aute rad rozvali, ale v novem Superbu mam nohy jak v supliku a ve vetsine novych aut taky. Tady je mi dobre podobne, jako v me minule Leganze, stredovy panel konci ovladanim klimy a dal je nic, pak az dole odkladaci prostor. V tomhle maji Korejci plny pocet bodu. Nevyhoda proti Leganza je, ze je auto celkove uzsi, coz znamena, ze se obcas se spolujezdcem potkame lokty, ale opet to pricitam me roztahovacnosti. Vpredu po odsunuti sedacek uplne dozadu si natahnu nohy a nejsem zapreny (180cm). Prostor vzadu na kategorii auta velmi slusny, ve ctyrech se jede naprosto pohodlne, v peti se da jet, ale na dovolenou radsi letadlem. Mista vzadu na nohy i hlavu je dostatek, ale sedi se pomerne vzprimene. Prostredni sedacka jde posunout o 10cm vpred a sklopit operadlo, ktere ma zezadu stolek + diry na dva kelimky. Stejne tak maji obe predni sedacky v operadlech vyklopne stolky (s dirou na kelimek), takze do budoucna pro deti velmi dobre. Zadni sedadla jdou velmi jednoduse vyjmout po jednom, jsou tam tri samostatne. Pod nohami zadnich cestujicich jsou dve schranky, do kterych se da nacpat povinna vybava (plus jeste neco), takze v kufru mam diky LPG uz jen kolo. Odkladaci prostory - nic extra, 2l PETku nikam nedam, schranky ve dverich uzke, ma to vysuvny drzak na kelimky v palubce plus jeste jeden tak na 1l lahev mezi prednimi sedadly.
Ergonomie ovladani - auto je jednoduche a krom klimy nema prilis ovladacich prvku. Mlhovky vlevo u vydechu topeni, uprostred varovky, radio s ovladanim na volantu (zde bych varoval, ze umi ovladat jen origo radio na CD a nic jineho, existuje konverzni sada za asi 3tis a nebo moznost pomoci vymeny ctyr odporu v dalce ji predelat na ovladani Sony, coz jsem udelal ja), svetla, blinkry a sterace jsou na svem miste, destovy senzor je nefunkcni pitomost (musim zjistit, jestli tam jde dat relatko, ktere bude fungovat jako cyklovac s ovladanim intervalu), ovladani oken je ve vsech dverich s moznosti u ridice vypnout ovladani na vsech ostatnich dverich, volant je tenky a velky, na coz jsem zvykly z Leganzy a nevadi mi to, radicka dlouha a prumerne presna (VW to neni, ale Zigul taky ne) a zpatecka ala Opel - zvednout krouzek a vedle jednicky. Klimatizace. Moje asi nejvetsi vyhrada k technice auta. Je automaticka, coz jsem nikdy nechtel, nemel jsem s tim moc zkusenosti a v Octavce 1 se mi nelibila. Ma cidlo za oknem a pak v urovni praveho kolene. A je neskutecne snaziva a pro me blba a nepouzitelna, stejne jako v Octavce 1. Rezim Auto jsem si zakazal pouzivat, jelikoz, kdyz klima nestiha, zapne vnitrni cirkulaci. Na prvni pohled logicke, ale do auta nejde vzduch zvenci a po chvili me vydychany vzduch zacne uspavat. Ostatni celkem funguje jak ma a stejne, jako na Octavce, ale tak trochu nechapu smysl autoklimy, kdyz s ni vic bojuju. Asi jsem staromilec, ale tri kolecka, kterymi jsem primo ovladal rychlost, klapku teploty a rozvod vzduchu, mi prisly pouzitelnejsi. Jinak auto nema zavirani prostrednich vydechu topeni, takze kdyz dam klimu do polohy "ksicht", nejde ji nijak donutit, aby foukala jen krajnimi vydechy. Pri zapnuti funkce odmrazovani celniho okna nastesti pozna studeny motor, takze na nej zacne zbesile foukat az pote, co se voda trochu ohreje a ma to smysl.

Rizeni a jizda - auto je kachna. Jizda s nim je pocitove takova, jako kdyby melo jednu obrovskou pruzinu uprostred pod kabinou. V roce 2015 to zni strasne, ale jsem si vedom toho, ze mam auto, ktere na papire vzniklo pred 20 lety v Koreji a dnes stalo "par korun", takze mu to jsem ochoten odpustit. Tohle auto si clovek kupuje proto, ze nechce do porizeni auta cpat moc penez a vzhledem k tomu, ze je to hodne okrajova zalezitost, da se sehnat i relativne zachovale (aspon dle mechanika) a hlavne parkovat beze strachu na sidlisti. Protoze kdo by tohle kradl. Motor taha prumerne, neni to zavodnik, 90kW z dvoulitru je nic moc, ale pocitove tahne od 1300 do 5500 rpm v podstate stejne, coz v dobe turbodieslove je nevidany jev, ktery mam moc rad. Razeni - neni k tomu co psat, funguje, nic skveleho, nic tragickeho. Brzdy podprumer, vzadu bubny, jako u vetsiny Daewoo brzdi spolehlive, ale pocitove malo, zadny ostry nastup se nekona a po presednuti z nove i30 jsem si rikal, ze tomu asi neco je. Neni, pocitove brzdi blbe a musim na brzdu vic slapat.

Kufr - tohle auto melo byt o 20cm delsi. Proste je maly, obzvlast, kdyz tam mam diky LPG rezervu. Z druhe strany po vyjmuti zadnich sedadel je z auta pomalu Berlingo, ale tohle je jedna z mych obav az bude rodina a kocarek. A jeste se 5. dvere pomerne malo otviraji, takze uz jen trochu vyssi clovek se pod ne musi ohnout, aby se neprastil. A perlicka na zaver, pro vyndani plata (ma skutecne plato, ne roletu) se musi vsechny tri operadla sklopit. Malem me omyvali, kdyz jsem to delal poprve.

Audio - byl jsem zvykly na repro 6x9" vzadu, takze tohle je proste bida, repro vpredu ve dverich a vzadu vedle plata, na pohled 4x6", ale pri pokusu o vymenu za Alpine jsem zjistil, ze to je nejaka Daewoo pomsta a roztec der nesedi. Ale clovek si zvykne a casy, kdy jsem pres muziku v aute neslysel, co se deje venku, uz mam za sebou. Pro bezne pouziti bych rekl podprumer, ale zit se s tim da.

Spolehlivost a naklady - brzy hodnotit, auto mam kratce, vse na nem funguje tak, jak ma. Dily a cena prace vzhledem k tomu, ze diky 7 letemu vlastnictvi Daewoo vim, kam pro ne jit a zlatemu mechanikovi jsou za normalni peniz. Ale asi bych se bal takovehle auto koupit, kdybych nemel cloveka, ktery Daewoo dlouho delal a navic ma zlate ruce a co se tyce ceny prace, tak je rozumny. Proste neni to Fabie, kterych kazdy mechanik videl 100 a ma doma jednu celou v dilech a navic predsudky vuci Daewoo jsou u nas opravdu hluboce zakorenene. Kazde auto ma nejake bolesti a pokud mi nekdo tvrdi, ze koupil 10 lete auto a lil do nej dalsich 7 let jen benzin a olej, pak je bud neskutecny klikar, nebo neskutecny lhar.

LPG - doufam, ze mi to tu nebude vyskrtnuto jako reklama. Vzhledem ke zkusenosti z pritelkyne Lanose, kde byl plyn neskutecne zpraseny a musel ve finale ven, jsem tohle nechal namontovat v AGC Plus ve Strakonicich, coz je dovozce spousty zarizeni do CR a rikal jsem si, ze by to meli umet a ze mi ta cesta z Prahy za to stoji. Nejsem s nimi nijak spriznen, ale podle me i meho mechanika odvedli velmi dobrou praci za velmi slusnou cenu, i kdyz mozna shodou nahod, jelikoz jim udajne nekdo vypadl a za tuhle cenu mi to slibili jen kdyz jim to privezu druhy den. Nevim, mozna to byla z jejich strany hra ve smyslu "zitra uz nebude", ale nemel jsem ten pocit. Mam namontovan system Landi Renzo, pri montazi jsem jim kladl na srdce, aby tam LPG dali tak, aby se pripadne rozumne mohlo k motoru, kdyby se na nem neco delalo. Skutecne to tak udelali, montaz stala se vsim vsudy 22tis. Kc a muj mechanik jen valil oci, za jake penize jsem zarizeni a, dle nej kvalitne odvedenou, praci poridil. Co do provozu o plynu nevim, jede skoro stejne jako na benzin, prepinani bez skubnuti v lete do 1km, zadne chcipani, prodlevy po pridani, jede na plyn az do omezovace. Mereni stavu nadze plynu tradicne nespolehlive, na coz jsem byl upozornen, ze to tam sice je, ale jen velmi orientacne, takze jezdim na pocitadlo dennich km. Auto ma dve, takze mi o nic nejde a stejne jsem na to byl zvykly. Tak snad v tomhle stavu vydrzi dlouho.

Shrnuti - jsem spokojen. 88tis za 9 let stare auto neni malo a urcite slo koupit mladsi a mozna za mene penez. Z druhe strany diky tomu, co to je zac, se o nej nemusim bat a dle mechanika by mozna i tech najetych 74tis km mohlo sedet a to i presto, ze bylo kupovane v bazaru jako dovezene z Nemecka, takze duveryhodnost nulova. Celkem me stalo 88tis., 22tis. za LPG a 7,5tis. uvodni servis, ktery bych stejne musel nejaky udelat na kazdem aute. V aute mi je pocitove dobre, coz vzhledem k tomu, ze jsem prolezal ojetiny snad trictvrte roku, povazuju za maly zazrak. Pokud nemate nekoho, kdo tyhle auta zna a umi, kupte si benzinovou Octavii. Pokud nekoho takoveho mate a nejste srdcar, ktery se do auta chodi vyradit, myslim si, ze to nemusi byt spatna koupe a ze vas to ani nemusi zruinovat. Ja jsem autobusak, takze pro me je soukrome rizeni "nutne zlo" a v tomhle smeru si ma soucasna Tacuma/Rezzo nevede vubec spatne.

Pokud by vas neco konkretniho k autu zajimalo, poslete mail na sjenyks@seznam.cz, az budu mit cas, urcite rad odpovim. Omlouvam se, ale diskuze vetsinou nestiham cist.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Chevrolet Rezzo

Vložit komentář