Recenze Citroën C-Elysee
“Dobré vozidlo do města za dobrou cenu”

Autor recenze: Laiou (36 let),
Liberecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2014 Typ motoru: Stav km při koupi:2 000 km Stav km nyní:28 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6,3 l/100 km Vloženo: 8. 2. 2016

Hodnocení inzerátu: 15 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Silné stránky

prostor uvnitř
ergonomický volant
kombinovaná spotřeba 6,3 l/100
nízké náklady na servis

Slabé stránky

pouze 5-ti kvalt
při vyšších rychlostech nad 130 km/h hodně hlučný
systém zavírání kufru dovnitř

Závady a opravy na autě

Jednalo se o vozidlo předváděcí, najeto 2.000 km při koupi u autorizovaného dealera Citroen v měsíci říjnu 2014. Po velmi malém nájezdu kilemtrů se vyskytla hned první závada - spíše tedy problém. Ten spočívá v tom, že pokud nastartuji v zimě, vyjedu, ujedu např. 4 km třeba pro nákup, poté nastartuji a jedu.....tak auto při zastavení např. v prostoru křižovatky nemá vůbec výkon a nereaguje na plyn. Chvíli se auto pere samo se sebou a po asi 5 vteřinách to přestane a poté jede auto zcela normálně. V servise nedokázali příjít o co jde, diagnostika úplně čistá.
Jistý kamrád mechanik mi řekl, že si myslí, že je závada někde v datech přenosu co se týče směsi....něco jako že když chcípnu motor po ujetí těch 4 km apoté zase nastartuji, dojde tam ke špatnému vyhodnocení dat a buď těch 5 vteřin dává chudší či bohatší směs a motor si těch 5 vteřin neví rady. Mám vyzkoušené, že stačí vypnout motor, nastartovat a můžu hned jet. Jinak auto zatím žádný problém. Ale řeknu Vám že není nad to se rozjet do křižovatky, když Vám přestane jít auto za plynem a zprava se Vám blíží nákladní vozidlo :-) Mimochodem v letních měsících se tato anomálie nevyskytuje. Opravy ale jinak žádné do současné doby nebyly, pouze výměna provozních kapalin.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vozidlo je to za ty peníze dobré, mám ho v nejvyšší výbavě Exclusive s motorizací 1,6 benzin, 85 Kw. Jedná se o pěti kvalt, ideální do města. Na dlouhé trasy co se týče spotřeby po dálnicích nedoporučuji. Mimo město po okresních silnicích mám vyzkoušené že se s lehkou nohou dostanu na spotřebu kolem 5 l. Po dálnici při rychlostech 130 km/h a o něco málo výše však spotřeba vzroste na cca 8 l/100 km. Konbinovanou spotřebu mám na cestách do práce po okreskách a městu 6,3 l/100 km s lehčí nohou. Auto při rychlostech do 90 km/h je tiché, nad 100 km/h už je hluk vyšší a nad 130 km/h auž musíte dát hodně nahlas rádio aby jste slyšely - takže prostě randál. Vozidlo je vhodné dle mého spíše do města. Kufr je celkem velký, avšak horší přístup. Kočárek se do něj vleze dobře, ikdyž člověk musí dávat bacha na boční vedení kufru a jeho otvíraní uvnitř, tyto jsou umístěny tak, že když narovnáte kufr doplna, tak nezavřete kufr, protože kovová táhla kufru nemají kam zalézt.
Při spuštěné klimatizaci jsem si všiml, že vozidlo občas vydá takový velmi zajímávý nespecifikovaný zvuk cca 3 vteřiny, s intervalem po cca 15 vteřinách - jakoby syčení. Ale ve vozidle jinak funguje jak má k naprosté spokojenosti....za ty peníze si myslím relativně dobré volba oproti předraženým Škodovkám podobné kategorie. Co musím pochválit je volant, jeho ergonomie a pocit do ruky...příjemně velký a materiál mi je příjemný....audio....kvalita nic moc, srovnatelná s dříve montovanými rádii do starých aut - ale na cestu do práce a na nákup to stačí. Jinak chválím plastové obložení dveři. Když se zašpiní, jen setřu a je hotovo.....takže neustále čisté, nepoškrábané, plast je tvrdý...avšak oproti tomu působí lacině a chladně.
Prostor na zadních sedadlech je velmi dobrý, oproi některým vozidlům např. Peugeot 406, Škoda Fabia atd. je nesrovnatelně větší a komfortnější. Tedy místa uvnitř vozidla je vzhledem k jeho třídě akorát.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 15


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C-Elysee

Vložit komentář

Citroen C-Elysee 1.6 Vti benzin 5/2013

...mam resp. maval som uplne identicky problem ako pise recenzent, ked po prejdeni cca 1-5km a vypnuti motora nasledne po opatovnom starte motor zmatkoval, stracal vykon a spraval sa uplne rovnako. Bol som v servise, ale diagnostika nic nehlasila. Mne to prislo ako keby automaticky sitic mal vadu, nakolko po ako takom nahrati motora sa problem neobjavil. Robilo to uplne od nova, cize karbon, nekvalitne palivo atd mozete vylucit. Vada bude v softweri resp komponent cidla teploty motora. Mam najazdene 115.000km po celej republike, ako mam ako sluzobne a od nova jazdim len ja. Uplne suhlasim s uvedenou recenziou a vyhradami voci tomuto auto. Za svoje peniaze by som velmi zvazoval kupu, lebo je to fakt velmi jednoduche auto, ale inak mi vyhovuje, no fakt mi chyba moznost pozdlzneho nastavenia volantu, to vy vyriesolo blby posed. Sporeba dlhodobo priemer 6,6L/km - styl jazdy obchodny zastupca :-) Papa olej cca 0,3-0,5L na 7000-10.000km ( Total Ineo 5-30 ) Mozem odporucit pridavat do paliva VIF Super Benzin, motor je potom kultivovanejsi, tichsi a ochotnejsie ide za plynom.

13.10.2016 | 19:36:05 | Juraj  | 88.212.36.* Reagovat

Poloha za volantem

Já v tomhle autě seděl dvakrát v autosalonu, a ani v jednom případě jsem prostě nenašel polohu za volantem, která by mi vyhovovala. Nejsem nijak extrémní, mám 175 cm a 80 kg, a řídil jsem za svůj dlouhý život kde co, od mopedů přes motorky, osobáky, dodávky i náklaďáky, ale v tomhle autě jsem mohl seřizovat volant i sedačku jak jsem chtěl, pořád jsem seděl nějak nepřirozeně. Nedalo se to skloubit tak, abych měl jak ruce, tak i nohy ve správné poloze. Buď jedno, nebo druhé, ale obojí nešlo. To mě odradilo od koupě tohoto jinak hezkého vozu. Designově se mi moc líbí, je hezčí než P 301.

23.09.2016 | 16:30:11 |   | 89.176.46.* Reagovat

Pořâdně to projeď do omezovače třeba na trojku půl minuty a vyžeň pavouky.Podle spotřeby to moc nehoníš a zakarbonovává se ti motor,pak by ti měl volnoběh běžet hladce.

10.02.2016 | 16:27:42 |   | 37.188.141.* Reagovat

RE: Karbon

Zakarbonováva motor? Som si myslel, že to je výsadou priamovstrekových motorov, prípadne priamovstrekových a s turbom.
Treba skúsiť servis poprosiť o upgrade SW riadiacej jednotky. Ale áno, občas ten motor vyhnať na obmedzovač mu spraví len dobre.
Tie integrované pidiopierky hlavy na zadných sedadlách sú na zlomenie väzov pri náraze zozadu. Odhlučnenie mizerné. Možnosti nastavenia volantu a sedadla sú dobré tak pre ľudí s rovnako dlhými rukami ako nohami. Ale čo by si chcel za tie peniaze?

26.09.2016 | 09:19:55 | Toky  | 195.146.10.* Reagovat

dobrá volba

Auto z kterého se může uprostřed křižovatky stát nepohyblivý kus oceli je zaručeně lepší volba oproti předraženým Škodovkám

10.02.2016 | 15:53:02 | soli  | 89.176.113.* Reagovat