Recenze Citroën C5 2.0 HDI
“Nejnespolehlivější auto jaké jsem měl”

Autor recenze: Jarek všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2010 Typ motoru:2.0 HDI Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:176 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 roky Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 9. 10. 2013

Hodnocení inzerátu: 62 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.6

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Escort 2.0 RS 2000 Ford Mondeo 2.5 V6 Duratec Audi A6 2.5 TDI V6 quattro

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

prostornost na předních sedadlech
nadčasový vzhled auta
nízký aerodynamický hluk
tiché a pohodlné svezení po kvalitních silnicích

Slabé stránky

spolehlivost
vysoká spotřeba
nelogické ovládání a umístění tlačítek na palubce
jen symbolicky svítící zpětné světla
málo místa na zadních sedadlech

Závady a opravy na autě

Na první dovolené v Řecku se nám 3x během 14 dnů zcela vybila baterie. Byli jsme ubytovaní na venkově, takže sehnat někoho kdo by byl v souladu se zárukou schopný baterii odpojit a nabít byl docela problém. Po návratu do ČR se to stalo ještě jednou a následoval odtah do servisu. Na záruku vyměnili baterii a přehráli software. Nějaká řídící jednotka prý vyhodnocovala, že i když auto už několik hodin stálo (sice na slunci), motor se přehřívá a zapnula nějaký ventilátor až do vybití autobaterie.

V zimě při studených startech motor neměl výkon nebo se přepínal do nouzového režimu. Bylo to netěsností výfuku, vyřešeno na záruku.

Při servisních prohlídkách 2x našli zvlněné přední brzdové kotouče. Nechápu - nikdy jsem intenzivně nebrzdil z vysoké rychlosti a nevjel s přehřátými kotouči do louže aby se zvlnily. Já ani žena nemáme ve zvyku sjíždět kopce s nohou neustále na brzdě.

A ještě zážitek s Hydractive podvozkem. Cestou z dovolené se povedlo trefit neoznačenou příčnou nerovnost. Od zadní nápravy se ozvala rána. Pro jistotu jsem zajel do servisu. Tam zjistili únik LDS kapaliny a ještě něco vyměnili. Od té doby se mi podvozek zdál o dost tvrdší takže jsem jel znovu do servisu. Prý změnili nějaké hodnoty nastavení, zkontrolovali ale pořád to nebylo ono. Proběhly i nějaké zkušební jízdy, byl jsem v jiném autorizovaném servisu, ale nikdo nevěděl co s tím. Zadarmo to samozřejmě nebylo, ale výsledek žádný.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vzhled auta se mi líbil, je moderní a dynamický. Auto jsem používal k práci i ježdění s rodinou několikrát ročně na lyže, po dovolených atd, takže tomu odpovídá nájezd. Každodenní jízda ukázala, že přední převis je dost nepraktický - hlavně ve městě a při parkování. Zaoblení střechy vzadu také omezuje místo pro hlavu pro vyšší postavy na zadních sedadlech. Na zadních sedadlech je celkově překvapivě málo prostoru vzhledem k tomu že jde o tak velké auto. Vyšší cestující zde budou mít určitě problém. Vpředu je vše v pořádku jen u řidiče jsou některé tlačítka na palubovce umístěna dost nelogicky, ale časem se na to dá zvyknout. Problém byl pevný střed volantu a to hlavně pro manželku, než se naučila poznat jakým směrem jsou natočená přední kola. Další problém byl také se zpátečkovými světly, které velmi málo svítí a k tomu ještě někam nahoru takže jsou spíš symbolické. Nebýt zde parkovací senzory, řidič v noci couvá prakticky naslepo. Motor 2,0 HDI je pro těžký C5 dostačující, pokud s ním nechcete závodit. Překvapila mě vysoká spotřeba nafty, ve městě v zimě klidně i 9l, na dálnici kolem 7l. Takovou spotřebu jsem měl naposled s motorem 2.5 TDI V6 v Audi A6 quattro a to bylo jiné svezení. Jízdní vlastnosti byly dobré, v zatáčkách se C5 choval předvídatelně ale musely se projíždět s citem. Je to spíš auto na pohodlné delší trasy, v zatáčkovitých průsmycích s ním moc zábavy není, spíš se tu trápí. I když C5 má systém odpružení Hydractive, rozdíl byl jen ve vyšších rychlostech po kvalitních dálnicích v Německu nebo Rakousku, na rozbitých českých silnicích mi o tolik komfortní na rozdíl od běžného podvozku nepřipadal. Režim Sport jsem nastavoval jen minimálně protože to mělo cenu jen na opravdu kvalitní silnici. O spolehlivosti auta celkem i tohoto odpružení jsem už ale psal v závadách. Byla to poslední kapka a auto jsem prodal. Pokud potřebujete jezdit ale ne do servisu a nechcete utrácet za opravy, C5 se vyhněte.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 62


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C5

Vložit komentář

Máš recht

Cituji z článku: Každodenní jízda ukázala, že přední převis je dost nepraktický - hlavně ve městě a při parkování. Ano, a vo tom to je. Aby si člověk vyhodnotil, za jakým účelem bude vůz mít a kde převážně s ním bude zajíždět. Pro ty, co mermomocí musejí jezdit do města svými limuzínami nebo SUV, bych se přimlouval, aby speciálně pro ně udělali zvláštní parkovací místa. O půl metrů širší a delší než pro běžná auta. Tam by si jezdili parkovat ti, co mají ta tlustá auta. Ale nesměli by parkovat na našich místech určených po normální městská auta. Oni by si parkovali na své půlce parkoviště, my na té svojí. To není nic proti nikomu. Byla by to dohoda. Pokud by to nedodržovali, tak by se udělaly značky. Páč jinak to vyřešit nejde. Těch lidí, co jezdí do města velkými auty, už je třetina až polovina a musí se to vyřešit. Parkovací místa jsou dělaná z norem 90. let. Jenže v té době taková auta ještě nejezdila. Tohle současní soudruzi nedomysleli.

14.03.2024 | 21:14:56 | Je to nemoc  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Máš recht

Současní soudruzi jako ty bobku, hlavně nedomysleli, že ty normy se měly dávno změnit víme?
Do města naopak jedině SUV, protože je to samá díra,nerovnost kolej, obrubník - vše to vyžaduje vyšší podvozek, jak do terénu...

15.03.2024 | 07:37:36 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

RE: Máš recht

Pokud u vás máte samé díry, nerovnosti a potřebuješ do města na to terénní auto, tak to tedy zírám. To je síla. To je jak v nějakém Rusku...

A máte tam i asfaltové silnice nebo spíše jen ty hliněné a kamenité?

15.03.2024 | 21:16:57 | Vašek Rotschild  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Máš recht

Byl jsi někdy v Práglu bobane? Každej nejezdí okolo komína jako ty.

16.03.2024 | 08:00:45 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

RE: Máš recht

Jezdi si v čem chceš. Dělej si co chceš. Každý máme takový vůz, jaké jsou naše potřeby. I když tobě nestačí a jak jsi psal, potřebuješ ještě větší. Na můj život nemá vliv, když budeš jezdit do města traktorem nebo autobusem. Do tvého města nejezdím. Byl jsem tam dávno. Nepotkáme se. Jezdím po jiných městech. Jsme od sebe dostatečně daleko na to, abychom se nikdy nepotkali.

17.03.2024 | 00:38:12 | Vašek Rotschild z Prahy  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Máš recht

No vidíš - a to přesně dělám...., nejsem zvědav na to, aby mne kdokoliv mentoroval v čem mám jezdit, když nezná moje potřeby a nájezdy..

18.03.2024 | 09:30:33 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

RE: Máš recht

Větší a hlavně těžší auto má větší setrvačnou a odstředivou sílu. Lehčí auto není tak tlačeno ven ze zatáčky. Co lehké auto projede, těžké neprojede.

https://www.youtube.com/shorts/ujPCHFYpZEs
https://www.youtube.com/shorts/uQZBjfqc6PU

19.03.2024 | 11:12:24 | příklady  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Máš recht

Větší auto má výhodu při čelním střetu s menším autem. Při nárazu do zdi, nebo ta zatáčka, je lépe ovladatelné lehčí auto s nižším těžištěm. Čím vyšší těžiště a čím je auto těžší, tím je hůře ovladatelné. Hlavně v případě kluzké vozovky nebo vysoké rychlosti. Pěkně to vidíš na případu naloženého kamiónu. Má dlouhou brzdnou dráhu. Nedobrzdí to, co lehký osobáček. Kupovat si velké auto jen z důvodu případného čelního menšího střetu s menším autem je pofidérní. V případě čelního střetu s autobusem, náklaďákem, kamiónem ti je SUV stejně k ničemu. Jenom tě masa hmoty tvého vozu drtí směrem do té překážky. Musel bys mít garanci, že opravdu narazíš pouze do malého vozu. Kdo ti tu záruku dá? Nikdo. Navíc, když přibývá dalších SUV, tak už žádnou výhodu většího vozu nemáš. Na to bys musel reagovat ještě větším vozem. A takové vzájemné trumfování nemá konce. Pokud bys chtěl mít záruku, že vždycky vyhraješ, musel bys jezdit leda v tanku. Malý vůz má taky svoje výhody. Menší spotřeba benzínu, lepší brzditelnost a protáhneš se kličkami, mezerami, kam se velký vůz nevejde. Samozřejmě já naprosto chápu, že kdo bydlí na statku, na farmě, má hodně děcek, rozvětvenou rodinu, s tím autem vozí matroš a pod., potřebuje velké auto. Ale když je někdo sám, nebo důchodci, tak jim stačí malé auto, pokud to mají na nákupy, apod. Kdybych žil v Praze, tak jezdím metrem, tramvajemi. To samé kdybych žil v Brně nebo Ostravě. Jezdil bych MHD. Když jsem na vesnici a mám všude daleko, musím mít auto a chci mít auto, s kterým se dobře parkuje a nakupuje. Musím jezdit na nákupy autem, nebydlím ve městě. Takže potřebuji nutně nákupní tašku na kolečkách. Nemám jediný důvod, aby moje nákupní taška na kolečkách brala 9 l benzínu a vážila dvě tuny a nešlo s ní zaparkovat ve městě. Jen proto, abych ohromil jiné lidičky? Božínku, mně už není 20 a z puberty jsem vyrostl... Je mi jedno, pokud se mi někdo směje, že on má většího. To je jak malé děti, kdo dále dočůrá...

A Vašku s tím napadáním druhých lidí pro velikost aut jsi přišel ty jako první. Já jsem ti jen na spoustě příkladů ukázal, že tvé uvažování je uvažování nezralého muže, spíše pubertálního...

19.03.2024 | 11:37:04 | tak nějak  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Máš recht

Božínku, dobrý řidič zaparkuje všude...., je vidět , že do velkého města nepřijedeš, protože pak bys nemohl plácat tyhle hověziny, jinak co výlet přes 100 km nebo dovolená? V Citigo do Itálie?? :-))

20.03.2024 | 07:51:38 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

RE: Máš recht

Nejezdím do Itálie. Taková povinnost neexistuje. A kdysi jsem jel do Hannoveru Matizem. Na jeden zátah. Nic mě nebolelo. Auto bylo nové. Ve čtyřech lidech. To bylo Expo 2000. No jo. Už je to 24 let zpátky. To to letí... Fajn časy, fajn vzpomínky.

Sranda, jak mi tu furt chceš něco vnutit. To je na tom to nejsrandovnější. Že já tobě nic nevnucuju, ale ty mě stále vnucuješ tvůj styl života a tvoje auto. Jsi takový umanutý diktátor schovaný za počítačem. Bobku, svět nezměníš. Lidi si budou jezdit, v čem chtějí. Smiř se s tím.

20.03.2024 | 19:16:29 | Vašek na Sicílii  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Máš recht

Já chci mít auto, co se s ním snadno parkuje, všude se vleze a málo žere benzínu. A takové auto mám. Tím spíše je to pro mě výhodné, když mělo najeto jen 21 tis km. Ta velká auta mají najeto hodně km. Zbytečně to žere benzín, zbytečně vozím tuny železa. Je to takové přerostlé železářství. Zbytečné pro mě. K ničemu by mi to nebylo. Velká auta jsou jen na nasrání. Drahá pojistka, drahé pneu, drahý servis, atd. A ještě se hůř parkuje. Je to nerozum. Musel bych být kokot, abych si koupil velké auto. Sranda, že prodejci v bazaru mi taky vnucovali velká auta. To je ten magorský přístup zamindrákovaných debilů, co si myslí, že já budu trávit svůj život za volantem a něco si tam dokazovat.

To samé mobily. Furt mi vnucovali dotykové údajně chytré mobily. K ničemu to nebylo. Velké, nesmyslné, jen to žralo baterku. Na co mně je v přírodě takové pádlo? A stejně se časem pokazí displej. Tak jsem postupně dva rozbil o stěnu. A koupil jsem si tlačítkovou Nokii. Potřebuji mobil na smsky a volání. S dlouho výdrží baterky. Jsem si jist, jak jsem poznal mentalitu toho bobka Vaška, že by mi vnucoval ten velký mobil, co je k hovnu. A tak bych mohl pokračovat. Vašek se neumí řídit pravidlem žít a nechat žít. Vašem chce, aby všichni lidi byli jeho klony a měli stejné názory a potřeby jako on. Vašek je totiž magor.

20.03.2024 | 19:28:03 | dodatek  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Máš recht

Ale Bobane....já bych si rád koupil tlačítkáč, leč žádný, do kterého by se mi vešly kontakty už prostě neexistuje -to je holt realita.
Co se auta týče, najedu 30.000km/rok, takže rávit je v nějaké (navíc asi ojeteé že?) piksle, to fakt ne, auta kupuju nová, bezpečná a VELKÁ, protože prostě využiji velká....ty si jezdi třeba na koni.

21.03.2024 | 10:44:13 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

RE: Máš recht

Moje první auto byla Š 100, co měl táta. On mi půjčoval to auto. Já jsem s tím autem jezdil od 14 let. Pro 14 letého to byla prima zábava. Po vesnici, po lese, po polních cestách. Potom jsem jezdil ve Š 120, co měla kámoška. A autoškolu jsem dělal ve Š 125. Potom strejda měl Š Favorit. To už jsem měl 18 let a měl jsem řidičák. To byla moje první auta. V té době ani žádné jiné nebyly. Bavíme se o druhé polovině 80. let. Někteří lidi měli i trabanty, ale tohle jsem nikdy neřídil. Já jsem si sám koupil někdy po převratu Žigulíka. To bylo lepší auto než škodovky, co se týká pohodlí, dobře to topilo. Ale žralo to hodně benzínu. Klidně i 9 l. A pro mě zbytečně dlouhé. Proto jsem si koupil na konci 90. let Matize. Matiz byl kratší než Žigulík o půl metru. A to jsem hned ocenil na parkování. A taky spotřeba u Matize o 3 - 4 l nižší než u Žigulíka. Plus výhoda, že byl fungl nový. Mohl jsem si tehdy koupit novou Felicii, ale vybral jsem si Matize. Nižší spotřeba, lepší vzhled, vyšší posez proti Feldě. Nižší pojistka, atd. A taky, že Felici si kupoval každý a já jsem nechtěl to samé, co všichni sousedi. Taková byla doba. Tak jsme žili. A žili tak všichni. Jo a ony už byla v Česku malá ekonomická auta. Třeba Renalut Twingo, Ford Ka a pod. Matiz zdaleka nebyl prvním malým autem. Italové měli tradici malých aut. Fiat 500 apod. Nebo polský fiat, maluch. To musí být pro tebe úplně sci-fi. Ale miliony Poláků kdysi jezdily v maluchovi. Tam bylo málo prostoru. A nějakou záhadou to přežili. To bych ale nechtěl. Nikdy jsem neměl nedostatek místa. V Matizovi to bylo řešeno tak, že šofér měl dostatek místa.

22.03.2024 | 20:27:00 | čo bolo, to bolo  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Máš recht

A celý tenhle elaborát mi píšeš proč??? Já tu dobu zažil úplně stejnou, ale argumentovat Maluchem :-) , to byla nouze ne volba těch lidí...

26.03.2024 | 10:45:02 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

RE: Máš recht

To může být sranda. Nechej lidi se bavit. Třeba je baví jezdit v takovém autě. Mr. Bean taky jezdil v takovém broukovi.

28.03.2024 | 11:16:52 | žít a nechat žít  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Máš recht6vv1

Přesně!

Lidi si budou jezdit, v čem chtějí. Smiř se s tím.

21.03.2024 | 10:41:15 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

RE: Máš recht

Milý blbe.....ono také trochu záleží na obutí,podvozku a řidiči, garantuju ti, že kdy ty budeš žrát trávu se svým prckem, já v klidu projedu vyšší rychlostí zatáčku...

20.03.2024 | 07:48:24 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

RE: Máš recht

No jo. Ty jsi mladý chlapec, co potřebuje řezat zatáčky. Já jsem ale už pán v letech, bobe. Taky jsem byl mladý. Měl jsem silnou motorku a tam jsem se vyřádil. Ale dneska jsem už někde jinde. Bobku, taky zestárneš a přestane tě bavit závodění.

20.03.2024 | 19:11:17 | Vašek Formule jedna  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Máš recht

Jo a setrvačná a odstředivá síla tě nepustí, bobe. Když máš auto dvě tuny, tak holt máš 2x větší sílu, která tě žene ven ze zatáčky. Tvoje obutí ti je k hovnu. Fyzika je fyzika. Poletíš ven ze zatáčky.

20.03.2024 | 19:31:21 | dodatek 2  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Máš rechtvbnb

To je zvláštní.....a že jsem z ní za 40 let nikde nevyletěl?

21.03.2024 | 10:39:48 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

Dotaz

Chci se zeptat autora, co je tohle?
jen symbolicky svítící zpětné světla já totiž nikdy na žádném autě tato světla neměl.....
Jinak je to žabožrout, co pro boha lidi chcete?

28.06.2022 | 09:28:50 | Vašek  | 88.103.232.* Reagovat

Není úplně pravda

Známý ty brzdy resil i na Octavii 2 a nakonec mu mechanik dal po x-te brzdy a poslal jsem jej na dálnici aby je tam rozpalil. Vrátil se sundali brzdy dali do vody asi tzv z kalili a v pohode. Chyba u vyrobce brzd nebo u vas.

27.09.2021 | 16:43:39 | Aidam  | 37.48.9.* Reagovat

kde je chyba?

Pokud někdo s takto úsporným motorem dokáže jezdit s dlouhodobým průměrem za 8 a ještě k tomu 2x řeší zvlněné kotouče, tak jsou jen 2 možnosti, jak na to: jezdit jako prase a proto i hodně brzdit nebo nechat lehce přitaženou parkovací brzdu ...
Řidič nemusí být kouzelník aby dokázal jezdit mimo město pod 5 a dlouhodobý průměr udržel kolem 6L/100km. Při velice svižném svezení s využíváním rychlostí výrazně nad povolené dálniční limity (i na okreskách) je možné udržet průměrnou spotřebu 6.5-7.5 u verze s 4st. automatem. HDI 2.0 s s manuálem jsem zatím nezkusil, ale předpokládám spotřebu spíše menší.

24.10.2016 | 10:37:52 | Jirka  | 78.108.154.* Reagovat

RE: kde je chyba?

Páni, ty to píšeš úplně jako kdybys to auto měl, a určitě jsi ho musel provozovat několik let, že? Milý Jirko, ty jsi určitě všude byl, všechno viděl a už v závodech na nočníku jsi byl mistr světa, že? Já sice mistr světa nejsem, ani nočníkový, ani po-nočníkový, ale to auto jsem narozdíl od tebe měl, a to, co tady o něm Jarek napsal, patří VYTESAT DO KAMENE!!! Mýlíš se hned v několika věcech.
Je sice pravda, že s turbodiesely lze jezdit za tebou uváděné hodnoty, a to nejen s profláklým tdi 66kW, se kterým mám rekord 4,7 L/100km, ale dokonce i s 2,0 hdi, které jsem měl v Peugeotu 406 a dlouhodobě jsem se pohyboval okolo 6,8 L/100km a to měl nalítáno skoro 300000 km. Šlo by jezdit i za míň, ale to je zase nuda. Kdybych chtěl škudlit a jezdit mezi 30-70 km/h za 1,50 Kč/km a méně jako pantáta v klobouku, koupil bych si 1,6 nebo ještě lépe třeba Chevrolet Spark s litrovým tříválcovým vibrátorem nebo nějakou podobnou parodii na auto. Ten něco přes litr na průměrné spotřebě mě u 2,0 ale netrápil - vzhledem k pěknému krouťáku - když bylo potřeba předjet kolonu, jen jsem podřadil na 4, lehce sešlápl a už to frčelo. Na tdi to sice pořád nemělo, a to ani v úspoře nafty, i tam tdi pořád vedlo, ale aspoň to zase nebyl kostitřas s akutním nedostatkem místa asi všude. Proto jsem taky do C5 v téhle motorizaci původně šel. Jenže - a dostáváme se k jádru pudla - jsem si v C5 už od začátku připadal, jako kdyby v tom autě nebyl 2,0, ale 1,6 hdi, protože tam, kde jsem u 406 jen lechtal plyn, jsem musel u C5 přišlápnout znatelně víc, aby to jelo stejně. Srovnat jsem to mohl dost dobře, 406 jsem nechal synovi. Vedlejší efekt těžší nohy byl u C5 sakra znát - spotřeba o víc než dva litry vyšší a ani s lehčí nohou jsem se prostě nebyl schopný dlouhodobě dostat pod 7,5L/100km. Já vím, jak jezdit úsporně - moc na to nešlapat, a to ani na brzdu, nechat co nejvíc působit setrvačnost... Původně jsem to přičítal malému kilometrovému nájezdu, to auto mělo jen 20000 km, když jsem ho koupil, ale ono se to nezlepšilo ani po dalších 50000 km, 42.000 Kč investovaných do různých testů, přehrání jednotky, výměny váhy vzduchu, turba, dvou vstřiků, EGRu, opakované dekarbonizace a co já vím, čeho všeho ještě. Do toho neustálé drobné vejmrdy - především nespolehlivá elektronika - tam klima, tam okno, tam centrál, několikrát vybitá baterie a dodnes nevím proč, jednou jsem vůbec nenastartoval, naneštěstí v Rakousku, zámek zadního okna jsem musel úplně odstavit a přestat okno otvírat... Kotouče jsem měl zvlněné taky, ale na radu mého automechanika jsem si koupil dražší a ty se, světe div se, nezvlnily, i když koncern PSA doporučoval jiné, mimochodem stejnou značku, která tolik trpěla na to vlnění. Každou chvilku něco nešlo, pak zase jako zázrakem zase ano. Když mě po čtyřech letech ten francouzský etalon spolehlivosti nechal stát v Alpách (nenastartoval jsem a nikdo mi neřekl proč), poslal jsem ten zasranej paskvil do světa. Nadšenému pánovi, který ho kupoval, jsem všechno popravdě vypověděl (asi jsem vůl, ale já prostě neumím lhát) a i když mu postupně z tváře mizel úsměv a s ním i barva, auto nakonec koupil. Doufám už jen kvůli němu, že ho nepotkalo to, co mě, i když o tom dost silně pochybuju, protože já to auto měl čtyři roky. Na tom prodeji jsem prodělal víc než 50% původní ceny, což je po čtyřech letech, 50000 km a penězích investovaných do provozu a údržby darda jako koňský kopanec. V zájmu zachování zdravého rozumu jsem raději nepočítal, kolik mě to auto stálo celkem, ale myslím si, že bych za stejnou sumu mohl provozovat pětkové BMW. Po tomhle zážitku už nedokážu říct o autech z Francie cokoliv pozitivního.
Milý Jirko, zřejmě už asi řidičák máš, ale ještě jsi nepochopil, že není nad osobní zkušenost a taky že mistry světa nemají nikde rádi. Dospěj!

05.11.2017 | 23:20:00 | K. A.  | 193.53.93.* Reagovat

RE: kde je chyba?

bud si kúpil utopené auto,alebo nevieš jazdiť,alebo si iba vymýšľaš a v živote si s HDi nejazdil:)

05.11.2017 | 23:53:50 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: kde je chyba?

Teda, už jsem asi moc starej a blbej, když jsem Ti skočil na ten úvod. Rozepsal jsi se jako odborník na všechno, co má 4 kola. Po chvilce čtení jsem ale začal větřit, že je něco špatně. Pak jsi se ale rozjel. Samolibost, poučování o něčem o čem evidentně nemáš ani šajna,urážky a nakonec z Tebe vypadne, že jsi za 4roky najezdil 50000 km..... Tak to jsi fakt zkušený řidič. Možná bys měl napsat nějakou encyklopedii. Jo a o Tvých investicích do auta raději ani nikde nemluv, někdy je lepší mlčet, než být za kreténa. Přeji mnoho bezpečných kilometrů a úspěšných dekarbonizací ....

16.11.2017 | 23:48:11 | sasa  | 46.135.37.* Reagovat

RE: kde je chyba?

Dobře jsi mu to dal!Je to mamlas.Asi nenašel ten správný servis.Mám C5 a jsem s ní spokojen.Když chceš mít opičku musíš mít na banány!!!Je to super auto a když se o něj staráte.Je super každé,když něco zjistíš oprav to a nečekej až to klekne,čuste

27.06.2022 | 21:06:19 | David  | 85.163.76.* Reagovat

RE: kde je chyba?

Auto mám 2.0HDI 80Kw průměrná spotřeba 4.5 - 6l/100km mimo město - město motor naprostá spokojenost. Brzdy naprosto v pohodě. Jen elektronika je prostě FR. Při koupi jsem dal kotouče Japonské a nemám žádný problém.Tahle recenze je celkově o ničem, když neumíš jezdit nedělej recenze!

14.03.2024 | 07:54:52 | Standa  | 139.28.119.* Reagovat

s tým istým motorom mám na 508 spotrebu pod 5 litrov, pri miernom prekračovaní max.

pov. rýchlostí.
max je 7,5, ale to už je PRIEMER okolo 150 km/h, čiže jazdy aj 170-190 km/h.
extremne úsporný s extremne dlhými prevodmi.

09.03.2016 | 17:04:17 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

Ok

Tak tohle bylo první auto se kterým nebyl problém žádný. Doporučuji jako sedan nebo kombi, ja už teď jedu na SUV. Je hezký i pro ty co mají rádi chladný německý styl a je krásně pohodlný.

07.03.2016 | 21:49:56 | DoG  | 46.135.126.* Reagovat

Je to rozkošný vůz

Koupil jsem ho na 170 000Km, ted má 311 000Km. Kromě povinnich výměn (oleje, filtry, gumy, žarovky apod.) jsem za tyhle 6 roků musel investovat cca 12.500 Kč, Autor Jarek je buď světoborný lama, nebo prodává Folkswagni, AUDI, nebo nějaké jiné německé polena.

29.10.2014 | 15:42:00 | Kamen Tashev  | 46.13.206.* Reagovat

Jj

Při čtení recenze jsem se vrátil do doby kdy jsem C5 vlastnil,takové malé déja vu. :-)

21.07.2014 | 20:35:17 | Ota  | 94.127.128.* Reagovat

vybijanie baterie

DObry den vie mi niekot poradit co mi vybija auto ,je odstavene a nadalsi den uz nenastartujem , tak odpajam konektor z baterie aby sa nevybijala kde je problem ? dik

11.01.2014 | 14:44:06 | janoo  | 84.47.53.* Reagovat

RE: vybijanie baterie

je to na aite citroen c5 combi

11.01.2014 | 14:45:18 | jani  | 84.47.53.* Reagovat

RE: vybijanie baterie

Tu jd tazka odpoved, moze to byt cez slabe dobijanie,svetlo v kufri, kostru, immobilizer, alarm/ na svokrom xtraili to robilo, /, az po staru baterku.

Autoelektrikar co zistil?

11.01.2014 | 16:38:50 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

...asi páteční kus

nic pro této recenzi, je to názor "ojedinělý", ale ta spotřeba mě také zarazila. Mám 3.0HDi a jezdím běžně za 7,6-7,8/100 km, přičemž město dělá tak 30%. Jinak svezení s Audi A6 Quattro je jiná? Tak to nechápu, proč jste si kupoval hydraulický systém, když oceňujete pneumatický. Sám jsem v takovém autě jezdil a bylo příjemné, ale po 9 litrů jsme se tedy nikdy nedostal a myslím si, že jezdit na spotřebu umím. Navíc projíždění zatáček ...bylo velmi zajímavé, muselo se na to zvykat. A zvykl jsme si a pak mi to ani nevadilo. Myslím, že jste měl prostě smůlu. To se může stát každému z nás. Mě se můj kdysi Ford C-max při vysokých teplotách okolního vzduchu a zapnuté klimatizaci cakuckával až zhasl a mohl jsme si udělat dvou hodinovou pauzu , než vychladl motor a šel opět nastartovat. A světe div se...v autorizovaném servisu na nic nepřišli. Tak snad příště...

04.01.2014 | 21:03:12 | Choseman  | 90.179.75.* Reagovat

Nástupce

Zajímalo by mě, jaké auto používáš nyní?

13.10.2013 | 09:40:15 | Mickey  | 94.125.216.* Reagovat

Rozprávky starej matere.... myslím tú, ako 2,5 TDi žrala podobne ako C5...:))

A ked toto sú poruchy, mal kúpiť 2.0 TDi od W..., potom by mohol písať niečo o nespoľahlivosti.

P.S. Zaujímalo by ma, KOLKO by mal tak motor žrať v ZIME a po MESTE ?

Nemal by ešte náhodou vyrábať naftu?

10.10.2013 | 07:51:54 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

C5

Tato recenze mě dost překvapila, když jsem letos vybíral auto, měl jsem dva favority do stáří 2 let a to právě C5 a Mondeo. Mondeo nakonec zvítězilo díky malému počtu nejetých km (40 tis.). U C5 se mi líbí právě její desain a originalita. Spotřeba 8 l mi také přijde příliš vysoká. V Mondeu mám nejslabší 1,6 TDCi 85 kW a běžně jezdím do 6 l.

10.10.2013 | 07:34:12 | Bobisimo  | 193.179.124.* Reagovat

RE: C5

Ta uvedená spotřeba na této recenzi mě přijde taky příliš vysoká a spíše se přikláním že se jedná o nějakou závadu nebo s tím majitel neumí jezdit:)Protože zatím nejvyšší spotřebu u tohoto motoru neboli u motoru 2.0 HDI 160HP jsme měli 7.5 litru a nejnižší 5.5 litrů.Celkově při běžném ježdění převažuje spotřeba 6.5 litru tudíž mě těch 8 litrů přijde až příliš a věřím že se spíše jedná někde o nějakou závadu.Stačí se podívat jen tady na recenze C5 s tímto motorem a tohle je jediná C5 2.0 HDI s takovou spotřebou.I s takovým kombíkem 406 se dalo jezdit s tímto motorem za 6-7 litrů a to i po městě.

10.10.2013 | 14:00:02 |   | 62.245.124.* Reagovat

Zajímavé já bych tohle auto klidně naopak doporučil:) a to běžně se spotřebou kolem 6.5 litru.
Pravda je ta že tento motor je pro tohle auto slabý ovšem vaše spotřeba je podivně vysoká.Ve firmě tento model má 118 tisíc kilometrů a to pouze z běžnou údržbou a s nějakou menší vadou jenž lze najít u každého auta navíc vyřešené v záruce.Řekl bych že to bude zpackaný kus a celkově bych se C5 vůbec nebál.

09.10.2013 | 15:30:33 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE:

Ja som mal tohto roka 2017 (dovolenka Chorvátsko tam a späť najazdených 2 167 km) na C5 16V HDI (III.), 6 r. prev. manuál, r. v. vozidla koniec 2009, spotrebu 5,71 l pri prevážne zapnutom tempomate na rýchlosti 135 km/h, a mimo diaľnice pri dodržiavaní rýchlosti (nie ťažkej nohe na plyne formou šport plyn - brzda).
Pozn. Na komentáre k môjmu príspevku-skúsenosti s C5 nereagujem.

27.07.2017 | 09:06:14 |   | 178.40.23.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Citroën C5