Recenze Citroën C5 2.0 HDI
“Příště se nenechám uvrtat a určitě se mrknu po další - novější C5 v sedanu”

Autor recenze: Milan (37 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2004 Typ motoru: Stav km při koupi:500 000 km Stav km nyní:520 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 5,3 l/100 km Vloženo: 31. 8. 2013

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 105 Trabant Fiat Uno Škoda 130 Suzuki Swift Fiat Marea Ford Mondeo 2.0 TDCI Hyundai Accent

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

spotřeba
komfort
spousta technických vymožeností v ceně

Slabé stránky

vzhledem k počtu km nemohu říct

Závady a opravy na autě

špatné brzdy, elektrické spínače stahování oken, sklápění zrcátek


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem koupil manželce, mělo mít najeto 172 000km, bylo dovezené ze Špenělska. Po koupi jsem ho nechal prověřovat, 190 000 mělo najeto v roce 2006 - tedy po dvou letech. Nechal jsem dělat rozvody, při tom se zjistilo že byly znovu dělané v roce 2008, tedy reálný stav kilometrů je přes půl mega. Vzhledem k tomu, že mi na diagnostice řekli, že motor je ve velmi dobrém stavu, neřešil jsem.
Toto auto všeobecně trpí na ruční brzdu, velmi rychle se zadrhávají lanovody, případně přimrzají. Také zlobí takové drobnosti, jako spínače stahování oken. To je ale asi vše co můžu říct z kritiky. Nyní plusy. Auto jsem koupil protože se mi prostě líbilo. Design je i dnes supr, v řadě aut na parkovišti většinou vyčnívá - myslím hlavně designem. Spousta technických vychytávek v základu - 8 airbegů, přední i zadní parkovací asistent, 6 rychlostí, zvyšování výšky auta podle potřeby na spínač, automatické dorovnávání výšky při naložení auta, dvouzónová klimatizace, tempomat.. Asi jsem měl opravdu kliku na auto, manželka s ním najela zatím asi 25 000km, i když se jedná o obrovský koráb, nemůže si ho vynachválit, výborně pohodlná sedadla - spíš křesla, perfektně napřevodované - šestka si o zařazení nekompromisně říká už u 90km/hod a v pohodě se s ní dá jezdit už od rychlosti 70km/hod. Když šlápnu na pedál, auto má velmi příjemné zrychlení. Panel a jednotlivá tlačítka jsou natolik intuitivní, že se s autem vždy velmi rychle sžiju a do svého novějšího Mondea se mi vůbec nechce zpátky. Navíc ta spotřeba. Vím, že mi to někdo nebude věřit, na nádrž najedu 1200km, aktuální průměrná spotřeba je 5,3 litru a to se klimatizace nevypíná ať je zima nebo léto. Spotřebu jsem kontroloval i přepočtem při tankování - souhlasí!!

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C5

Vložit komentář

Hodnocení po pěti letech

Tak auto posílám dál a tak jsem se rozhodl doplnit svoji recenzi ohledně posledních pěti let jízdy s tímto autem. Auto najelo dalších 100.000 km, průměrná spotřeba zůstala na 5,3l, což je u takového auta neuvěřitelné. Dlouho jsem rozmýšlel, jestli si auto nenechám, a neopravím k další jízdě, nicméně nakonec jsem koupil novější model. Za tu dobu jsem měnil jen běžné věci, destičky, kotouče a odešlo mi čidlo teploty (na Ali za 200,-) Nový majitel bude muset počítat s výměnou spojky - o které mi říkal už servisák při mé koupi před pěti lety. Kdybych do auta vrazil předpokládám nějakých 25.000 (práci bych si udělal sám), je reálný předpoklad že by auto dále bez problémů sloužilo dalších pár let. Pocit jízdy - v tomto autě si jednoduše připadáte jako pravý král silnic, jemné pohupování, když potřebujete, sešlápnete pedál a akcelerujete kam potřebujete, prostě paráda. Právě proto jsem pořídil novější model, tak doufám, že bude stejně kvalitní..

26.04.2018 | 11:09:17 | Milan  | 195.191.203.* Reagovat

Ono ale záleží na tom, kolik má auto najeto. Pokud někdo koupí auto s 500000 km, pak je asi za hranicí předpokládané životnosti. Co se od něj dá čekat? A takových podvodů jsou po bazarech (a nejen tam) houfy, možná většina.
Někteří bazaristé (nebo jiní prodávající) dokonce jsou toho názoru, že tachometry jsou nuceni stáčet, neboť zákazníci se při koupi zajímají o to, kolik má auto najeto. Tedy prodávající za to nemůže, to ti zapráskaní kupující. Doufám, že to chápete...

03.09.2013 | 11:29:40 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE:

Životnosť motorov je oveľa vyššia, ked je motor navrhnutý na OK životnosť...:)

V poslednej dobe sa šíria teorie, že sú "nastavené" na nejakých 180-200.000 km, čo je samozrejme blud, ale ak raz automobilka pustí do sveta nepodarky typu BMW 2.0 D, 118, 2.0, či 2.3 D, kde je základom ten istý motor 2.0, ktorý je vééééľmi háklivý, ako všetky motory BMW..., či podobne slávne šroty od W...., tak sa človek môže aj potento... a vždy sa bude báť dalšej fatálnej závady.

Sranda je, že BMW, či W, ako nositelia "pokroku" v motorizme trpia na prehnané inovácie, zatiaľ čo ľudové autá od F, IT, Japoncov či taký Opel, sú v povedomí lacné a nekvalitné približovadlá...., ktoré v skutočnosti vydržia násobky km, ktoré urobí človek s "prémiovkou".

Stálo by to za námahu rozobrať ten motor a pomerať opotrebovanie po takom 1 milione km...:), možno by sa človek prekvapil.

03.09.2013 | 13:08:13 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

Ťažko zistiť presné km, rozvody sa menia po 160.000 km, nechce sa mi veriť, že by už boli 3 x menené, myslím si, že ma o niečo menej najazdené.

Motorov od PSA sa netreba báť, pri normálnom zaobchádzaní neuveriteľne vydržia. Spotrebe verím, sám dosahujem bežne 5,8 l s 2,2 HDi, pričom som dosť vysoko nad limitmi.

Nech dobre jazdí, PSA otravuje život somarinami, ručnú brzdu treba raz za čas nastaviť a premazať, okná padajú odvtedy, okdeky ich dodáva nemecká firma..:(

01.09.2013 | 04:09:57 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Citroën C5
  • Citroën C5
  • Citroën C5