Recenze Dacia Logan MCV 1,6MPI
“Jediná volba pro větší rodinu”

Autor recenze: booster (35 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:1,6 MPI Stav km při koupi:12 km Stav km nyní:76 667 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 4 roky Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 22. 4. 2011

Hodnocení inzerátu: 20 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Saab Forman

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Za vlhka kolem 0 stupňů zlobí čidlo otevřených dveří.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vlastním model Lauréate s klimatizací.
Jízdní vlastnosti: Na moje potřeby slušný tah, ale věřím že motorizace s 16V bude lepší a hlavně nikdy jsem silnější auto nevlastnil tak nemám srovnání. Podvědomě tuším že v závodech se silnějšími motory nemám šanci. V zatáčkách sedí dobře a i přes dlouhatánský rozvor se nekroutí. Vyšší světlá výška umožňuje celkem bez obav projíždět na jaře i okresky těsně za hranicí Prahy, kde majitelé ostatních aut sprostě nadávají.
Moje známka: 2

Prostor a variabilita: Vozím rodinu se 4 dětmi - do prostřední řady se na šířku v pohodě svezou 2 dětské sedačky i žena s šířkou pánve úměrnou počtu porodů, ale mrňata na sedačkách nemají moc místa za mnou na máchání nožičkama a tak si je rády okopávají o moje sedadlo, což komfortu šoféra moc nepřispívá. Ve třetí řadě si hoví jedno dítě, ale bohužel nejde vyndat ani pořádně sklopit sedadlo vedle něj (lze jen opěradlo), takže je dítko obložené bagáží naskládané do stropu. I tak s sebou vozíme neskutečné množství prkotin, vždy jsem nakládal podle priority s tím že ženě řeknu že těch pár blbostí se už nevejde ale vždy vešlo. A pokud jsou obsazená obě místa v poslední řadě, stále se mi za ně ještě vejdou golfky nebo kočárek Phil&Teds a 1 báglík. Kdybych to ale navrhoval já, udělal bych poslední řadu aspoň posouvací dopředu, takhle tam má spoustu místa na nohy i dospělák a na bagáž by mohlo být víc. Manuální klimatizace je lepší než žádná, ale fouká moc vpředu a málo vzadu a vyžaduje dost pozornosti řidiče.
Taky mě mrzí u předních stěračů, že nejde "uživatelsky" nastavit doba cyklování.
Moje známka: 2

Spolehlivost:
Auto využívám denně pro ježdění do práce 2x25 km. Za celou dobu jsem pouze měnil žárovky + běžná údržba + pravidelné prohlídky v celkové ceně do 10000 kč. Koroze dosud neobjevena, všechno drží hezky pohromadě.
Moje známka: 1*

Spotřeba:
Nejobyčejnější benzínový motor a ne zcela aerodynamický tvar krabice, takže na dálnicích v rychlostech okolo 130 si mojí rodinou nacpané auto vezme kolem 8,5 litrů. Těch 25 km do práce 40-minutovou projížďkou po ucpané Jižní spojce dávám za cca 8l a když si mimo město hraju na spořínka a jezdím 90-100, umím to dostat na 7l.

Moje známka: 2

Cena:
V době pořízení 378 t., dnes už stojí tatáž konfigurace u prodejců 290 t. Pro šestičlennou rodinu nelze sehnat odpovídající nové vozidlo jiné značky ani za dvojnásobnou cenu.
Moje známka: 1*

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 20


Komentáře uživatelů k recenzi Dacia Logan

Vložit komentář

Update po 9 letech

Stále ještě Dacii mám. Proč se jí chci zbavit? Naše rodinka se ještě trochu rozrostla a zjistil jsem, že ani rakev nám na dovolenou nestačí. Takže jdu do nějakého mikrobusu.
Jinak bych si ji ještě nechal. Aktuálně najeto 140 tis., už s tím nejezdím denně ale jen když potřebuju posunout větší část rodiny nebo potřebuje někam jinam jet i manželka, jinak používám menší fiestu na plyn.
Dacia drží spolehlivě, nikdy mě nenechala ve štychu.
Opravy:
100 tis. výměna rozvodů dle servisního intervalu.
Svařované prasklé parohy motoru, prý běžná věc u renaultích motorů.
Měněné čepy řízení, brzdové destičky (obojí spotřeba).
Po 8 letech(!) mi dosloužila původní baterie. Aktuálně odešla lambda sonda (cca 2000) a čidlo tachometru.
Co je trochu škoda, je koroze. Hned na začátku života dačie mi trefil člověk dveře na parkovišti a v nejmenovaném servisu to jen přeleštili a nechali důlek, ale teď už prokvetl. Pak kvetou spodní rohy zadních dveří, je tam špatně vyřešený odtok. Asi jsem to mohl zastavit dřív, teď jsou jedny dveře už téměř na odchodu.
Poslední řadu sedadel jsem trochu mechanicky unavil, jak se za ně skoro nic nevejde, tak jsem tam rval věci trochu víc než by bylo zdrávo.
Krom těch jedněch dveří bude asi někomu sloužit ještě celkem dlouho.

15.07.2016 | 23:15:24 | booster  | 37.188.131.* Reagovat

To Luboš

Tak zkus přesvědčovat tahkle cigány, to by bylo něco. :D

27.04.2011 | 09:54:31 | svlastik Reagovat

23:36: Maslel som to ako poklonu, uznanie a REŠPEKT.

4 deti..., to je v dnešnej dobe sakra ťažká vec:(, v takom DE robili počty a 1 dieťa, za 18 rokov veku stojí priemerného Nemca cca 100-120.000 eur...x 4... a máš na 3-4 ML-ka)

/sám mám dve, nech teraz pánbožko nepočúva, nechcem sa rúhať, ale ale tých 18 rokov dieťaťa sa už aj na SVK nepríjemne blíži k tým nemeckým:((/

Preto sa hlboko sklaňam pred každým, kto má deťúrence. Dacia je v tom nevinne, ani som o autách nepísal...

26.04.2011 | 20:35:55 | ľuboš Reagovat

MLka

Tak zrovna MLka jsou proti tomuhle předražený jako kráva. Za stejnou cenu se dají pořídit 3 a více těchto vozů, které jsou schopny s dobrým zacházením ujet asi tak 150tkm i víc. A to MLko stejně nenajede víc bez dodatečné údržby, velice drahého servisu a dalších nepříjemností. Takové vozy jako je ML a X 3,5 od BMW si kupují jen konzervativci, kteří neznají žádné nové modely. Žádné auto nesnese víc jak 150tkm bez většího zásahu jako je částečná výměna podvozku a motorových částí atd. a on ten podvozek a všechny ty díly se odvíjí od ceny nového auta takže i se servisními úkonami si veme jednou tolik co Dacia během ježdění.
Pořád lepší jezdit v nové Dácii, než v ojetém Mercedesu a k ceně nákladu pokud nemá podvozek tip top tedy i méně bezpečném na cestě...

26.04.2011 | 07:24:55 | svlastik Reagovat

No já jsem takových pět let uvažoval o BMW E38 z roku 1999.A když jsem měl možnost dobré koupě tak ,jsem se na to nakonec vykašlal ,byl to obsah 5.0 což spotřeba je dost velká ,ale zase zatím bych to zvládl .Ale je to auto jenž moc vyčnívá hlavně když je v dobrým stavu ,navíc náhradní díly jsou drahý ,a o tom že BMW je německý tak je spolehlivý je tak trochu jinak je na tom asi jako každý druhý auta,jde jen o značku BMW .Nakonec mám 406 2.0 rok 2000 .Už skoro rok zatím jen výměna filtrů a kapalin,při koupi jinak OK jen jezdím a tankuji benzín.Nikdy sem nedal na řeči těch jenž tvrdí že Francouzská auta jsou špatná.Z mojí zkušenosti jsou dobrá.Jak jsem jednou říkal v rodinně 3 406 od 1.8 po 2.0 mám ho nejmladší ostatní 1998-1999.A nikdo si an ně neztěžuje.To stejný s předchozím R19 Chamade 12 let jsem ho měl .A i na 20 let starý auto jsem musel uznat že to bylo kvalitní auto,v porovnání s méně najetými KM v práci se Škodou Felicii s roku 1999,nebudu tvrdit všechny R19 ale ta moje konkrétní ,byla prostě dobrá.A navíc když sem měl R19 20 let starou tak jsem předjížděl po městě různý BMW Mercedesy za miliony ,takže na normální ježdění stačí prostě normální auto.Záleží na financích ,ale hlavně na tom co komu vyhovuje jsou lidi jenž by uživily Mustanga nebo Ferrari ,ale jezdí Passatem nebo si koupí Peugeot 508 ,pač to prostě bohatě stačí.

26.04.2011 | 00:27:06 | luca36 Reagovat

ľuboš

nějak nechápu komentář. Jasně co člověk to názor,ale proč přesedat do něčeho jinýho když mám novýho logana? A přesedat do nějakýho mercedesu? Jejich kvalita je dávno pryč a platit za lepší dílenské spracování? Znám například staré devatenáctky a životnost sedaček a čalounění mohou koncernové auta posledních let jen závidět. A platit jen za značku? Aby mohli někteří závidět? I když mám relativně dost peněz tak utrácet za něco takovýho? Na kratší vzdálenosti to bohatě postačuje, jasně že se to nehodí na cestování každý týden tisíc tam a tisíc spátky, ale pro větší rodinu na normální ježdění je to ok. A není co závidět při dětech? Závidět můžeš ty v mercedesu mně v dacii. I když tolik dětí nemám a ani dácii nemám.

25.04.2011 | 23:36:26 |  Reagovat

Ty brďo!! 4 detičky!!:)) GRATULUJEM!
/jasné, niet čo závidieť, ani sa nečudujem, že sa vozíte na Dacii a naozaj bohate stačí, ale držím palce, aby ste si raz mohli presadnúť , čo ja viem, do Vita, al. Merc. R a podobne...Ako ODMENU za 4 deti:))

/Ak by ste boli bezdetní, tak vrkáte na ML... a boli by ste za hviezdy:)/

Nech sa darí.

25.04.2011 | 20:29:49 | ľuboš Reagovat

hm

jasna vec pohoda recenzia pohoda auto

25.04.2011 | 10:48:23 | nstar Reagovat

Dacia

Dacia je uplne fajn vozitko! Kto tvrdi opak je blb a takych tu zachvilu napise asi mnoho! Tak do toho blbečci!

25.04.2011 | 09:09:59 | seky Reagovat

Velice solidně napsaná recenze na docela solidní auto, jehož kvality jsou u nás nedoceněny. Přesto Vám však pane Booster tady spousta "odborníků" dá najevo své opovržení. Já Vám přeji mnoho šťasných km ve Vašem voze.

24.04.2011 | 20:38:28 | rolf fuchs Reagovat