Recenze Ford Mondeo Titanium S, 2.2 TDCI, 147 kW
“Výborný vůz s vynikajícím poměrem výkon/výbava/cena při využití akční slevy, ovšem s vyššími provozními náklady.”

Autor recenze: patr ,
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2011 Typ motoru:TDCI Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:13 900 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 5 měsíců Palivo: Diesel Vloženo: 24. 9. 2011

Hodnocení inzerátu: 23 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Silné stránky

prostor pro posádku vč. šířky interiéru
kvalita interiéru, materiálů i zpracování
výkon a pružnost motoru
odhlučnění interiéru
jízdní vlastnosti, odezva řízení
bohaté multimediální schopnosti
výborné sedačky vč. koženého potahu
vnější design, těžko definovatelný šmrnc
bezklíčové zamykání, startování

Slabé stránky

vyšší spotřeba při "normální" jízdě
znatelný turbo efekt motoru
ovládání tempomatu
zap/vyp ESP hluboko v menu
nepraktické stmívání displejů
chybí informace o další prohlídce
odstávající stropní čalounění vzadu
chudý a nedůvěryhodný palubní počítač
relativně malý (mělký) kufr

Závady a opravy na autě

Zatím nic


Hodnocení a zkušenosti s autem

Po cca 7 letech ježdění se Škodou Octavia I a II, vždy s motory 1,9 TDI (66, resp. 77 kW) jsem se rozhodl pro změnu. Je třeba podotknout, že jsem byl s Octaviemi spokojený, ale změnu to chtělo. Rozhodl jsem se zůstat u "normálního" osobáku, chtěl jsem ale povýšit třídu. Do výběru jsem zahrnul tyto vozy: Škoda Superb, Opel Insignia, Mazda 6, Peugeot 508 a Ford Mondeo. To jsou auta, která mě něčím zaujala, ostatní ve mě nevyvolala žádné emoce, a tak jsem je z výběru rovnou vyloučil. Výběr bylo třeba provést velmi rychle, a tak jsem musel vsadit na vozy, které jsou již vyrobeny a prakticky okamžitě k odběru. To značně ovlivnilo rozhodování. Superb vypadl kvůli nedostupnosti (a, přiznám se, i kvůli nejnižší míře "šmrncovnosti" v mých očích), Mazda 6 nezabodovala výbavou a jakousi nudností, Insignia v liftbacku vzadu neuveze mého na toto auto příliš vysokého syna. Takže vyhrálo Mondeo. Nejvýznamnějším plusem mondea oproti konkurenci byl poměr výkon/výbava/cena. Akční sleva 24 % snížila cenu nejvyšší výbavy Titanium S obohacené ještě dalšími doplňky na konečných 735.000,- Kč včetně DPH, čemuž mohli v danou chvíli konkurenti jen těžko vzdorovat, pokud začnete srovnávat výbavu.
Měl jsem na výběr provedení liftback nebo kombi. Přesto, že se mi více líbí liftback, rozhodl jsem se pro kombi, a to proto, že ve výbavě Titanium S je standardně plnohodnotné rezervní kolo, což je sice výhoda, nicméně zavazadlový prostor je tím zmenšen na cca 480 l a v kombinaci s karoserií liftback by pak už byl znatelně méně praktický. Poměrně malý kufr v tak velkém autě je asi jediné negativum, se kterým jsem se musel smířit, a to i ve srovnání s Octaviemi (se Superbem se to vůbec neodvažuji srovnávat). Když jsem ten menší kufr překousl, tak už mě čekala jen pozitiva. Auto má, samozřejmě, i řadu "much", klady ale výrazně převažují.
Za nejvýznamnější kladnou vlastnost Mondea považuji vynikající jízdní vlastnosti. Ty srovnávám především s Octavií. Ta jezdila výborně, ale s tím, jak sedí na silnici a jak se ovládá Mondeo, se srovnávat nemůže. Ono tohle sorvnání ale není vůči Octavii zcela fér, protože Mondeo má nejen jiné všechny rozměry, ale ve verzi Titanium S má i tvrdý podvozek a standardně pneumatiky 235/45 R18 (Octavia měla standard 195/65 R15), takže srovnávám tak trochu hrušky a jablka. Řízení Mondea je ale opravdu zábava, motor 2.2 TDCI (147 kW) ho dokáže pěkně rozhýbat a řízení dává velmi dobrou odezvu. trochu jsem se bál kvality interiéru (podle jiných Fordů, které mám "po ruce"), ale byl jsem příjemně překvapen, výbava je pak opravdu bohatá, z toho, co se do auta dá napěchovat, chybí asi jen spec. multimediální systém a adapativní tempomat.
Nepříjemným překvapením byla tedy asi jen reálná spotřeba. Na tabulkové hodnoty se reálně nedá dostat. Nejnižší reálnou hodnotou dlouhodobější průměrné spotřeby bylo dosud 7 l na 100 km, což je stále o cca 1 litr více, než říká teorie, to ovšem jedině při velmi decentní jízdě do 90 km/h s řazením "nahoru" při 1600 otáčkách, bez jakéhokoli zrychlování. Při "normální" jízdě, kombinaci města, meziměsta i dálnice jezdím běžně za 8 až 8,5 litru. Nejpodstatnější vliv na spotřebu má dálnice. Již při 130 km/h Mondeo jede za bezvětří po rovině min. za 8,5 l, každý kilometr rychlosti navíc pak spotřebu významně zvyšuje. Hodně se na tom asi podílejí široké pneumatiky. Už jsem slyšel i názor, že u auta ve sportovním provedení se nesmí koukat na spotřebu. To je, bohužel, pravda i v případě tohoto Mondea.

Svoje dosavadní zkušenosti bych shrnul asi takto: I po 14000 ujetých km hodnotím volbu jako dobrou, neměl jsem s autem dosud žádné problémy, jízdní vlastnosti jsou vynikající, řízení zábavné, jen se nesmí koukat na spotřebu. Je také třeba počítat s vyššími provozními náklady spojenými především s nutností nákupu dražších pneumatik. Za ceníkovou cenu bych tohle auto nejspíš nekoupil, vstřícně agresivní cenová akce ale jasně rozhodla.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 23


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Mondeo

Vložit komentář

Mondeo MK IV 2.2 TDCI (147kW po úpravě 170 kW)

Ahoj, já mám 2,2 147kW. Průměrná spotřebu nedostanu pod 7 litrů. Ta se mi snížila až po chiptuningu, jinak sem měl 7,6. Ale nejezdím na spotřebu, auto to spíše škodí a navíc se rád svezu. Auto má momentálně 270 tis. km a nemůžu si ho vynachválit. Případné závady jsou o něco dražší, ale vzhledem k ceně vozu, výbavy a komfortu mi to ani nevadí. V podstatě sem řešil pouze dvě závažnější poruchy za cca 100 tis. km, které jsem najel. Výměna spojky, začala malinko prokluzovat po chiptuningu, ale to sem dělal cca ve 220 tis.km, takže tak jak u kteréhokoli jiného auta. V 265 tis. km mi odešla regulace turba, vyměnil jsem turbo a už zase jezdí bez problémů. Tuto motorizaci můžu pouze doporučit, jsem maximálně spokojen. Všichni mě strašili DPF filtrem. Kontroloval jsem ho při výměně turba a je jako novej. Spousta lidí od Fordu zrazuje, ale nikdy s ním nejzdili. Já měl před tím Octávii 1.9 TDI PD, byl sem z ní v té době nadšenej, ale teďka když sednu z Mondea zpět, je to strašný rozdíl.(ale určitě má Octávka svoje nesporné výhody). Známý má to stejný akorát před faceliftem, najeto 230tis. km, ten zatím neřišil ani jednu závadu, jako já a prodávat ho rozhodně nechce... Neznám nikoho, kdo má MK IV a není s autem spokojen. Mohu teda jen doporučit.

20.02.2017 | 20:24:40 | Joza  | 86.49.111.* Reagovat

Spotřeba

Ahoj mám Mondeo 2.2 TDCi 129kw r.v.2011 v provozu od 9/2011 najeto k dnešnímu datu cca 70tisíc km. Jezdím na 235/45 R17. Dlouhodobá spotřeba 6,1 litrů na 100km. Přes 7 litrů jsem se ještě nedostal. Už si nevzpomínám jakou jsem měl spotřebu ze začátku, jezdím opravdu hodně, ale kluci v servisu mi říkali že motor má plný výkon cca v 25tisících km. Tak snad ti spotřeba půjde dolu. Jaryn82

23.11.2012 | 21:05:12 | jaryn 82  | 90.178.107.* Reagovat

Prumerna spotreba

Mam Mondeo s popisovanou motorizaci, najeto cca 35tkm za 8 mesicu, netusim jestli si motor sedl nebo ne, ale prumerna spotreba podle pocitace je 7,6 litru/100 km. A to velkou cast ujetych kilometru mam po dalnici, lepe receno po nemecke dalnici, mnohdy temer maximalni rychlosti. No a olej jsem teda po 5tkm rozhodne nemenil.
A jeste mala poznamka, informace o pristi prohlidce naskoci cca 1000 km pred ni, nebo tusim 14 dni (pokud to je na roky)

16.07.2012 | 13:20:01 | Hugo  | 193.168.15.* Reagovat

spotreba

Mám taky mondeo mk IV ale před faceliftem motor 2.2 tdci (129 kw) a spotřebu dokážu udržet tak jak píše výrobce. Takže velká spokojenost z motorem.

04.07.2012 | 17:59:25 | martin  | 212.20.72.* Reagovat

Spotreba klesne, ešte je stále v zábehu. Až ste nemenili olej po 5.000 km, vymeňte čím skôr.

Po zábehu/ cca 30-40.000 km/ si motor sadne a spotrebu by ste mali aj podliezť. Pomohli by 17 palcové a užšie pneu.

Krásne auto, nech sa dobre jazdí/ ten kufor je väčší ako uvádzajú tabuľky, záleží podľa noriem/

24.09.2011 | 22:16:15 | ľuboš  | 213.151.218.* Reagovat

RE:Spotreba klesne, ešte je stále v zábehu. Až ste nemenili olej po 5.000 km, vymeňte čím skôr.

Díky za reakci. Po 5000 km jsem olej skutečně neměnil (to jsem zatím nedělal u žádného auta a ani prodejce vhodnost této časné první výměny oleje nezmínil), 17" a užší pneu budu mít na zimu, na léto ale asi nechám ty 18". Jsem zvědav, jestli si ta spotřeba ještě "sedne", na začátku jsem ji měl ještě průměrně tak o 1 litr vyšší, a to hlavně proto, že jsem na to prostě víc šlapal z radosti, jak to hezky jede (jako malej kluk...). Případnými dalšími zkušenostmi ještě recenzi v budoucnu doplním.

26.09.2011 | 09:07:12 | patr  | 212.71.178.* Reagovat

RE:RE:Spotreba klesne, ešte je stále v zábehu. Až ste nemenili olej po 5.000 km, vymeňte čím skôr.

Ja by som s nejakym velkym poklesom spotreby neratal. Kurna co by ste vsetci chceli na 200 PS, velku kravu a stopel vo vyfuku (rozumej DPF, eko normy atd.)
Pozri si spritmonitor. Ani 508 s tymto motorom (automat) nejazdi pod 8 L. Ak chces spotrebu, ber 1.6 TDCI a hotovo.

26.09.2011 | 11:31:22 | MickeyMon  | 194.121.90.* Reagovat

RE:RE:Spotreba klesne, ešte je stále v zábehu. Až ste nemenili olej po 5.000 km, vymeňte čím skôr.

Ahoj,ja mam stejnej motor v S-MAXu,tedy,2.2TDCI ale jen 129kw a dlouhodoba spotreba je 6.5l/100km.Nejak to nehonim,zhruba o 20km/h vic nez jsou limity....

10.10.2011 | 23:54:50 | matysekchp  | 62.204.247.* Reagovat

RE:RE:Spotreba klesne, ešte je stále v zábehu. Až ste nemenili olej po 5.000 km, vymeňte čím skôr.

jo,jeste jsem chtel dodat ze mam 225/50/17.

10.10.2011 | 23:56:14 | matysekchp  | 62.204.247.* Reagovat

RE:RE:Spotreba klesne, ešte je stále v zábehu. Až ste nemenili olej po 5.000 km, vymeňte čím skôr.

Zalezi na trase, v teste BA isiel SMax ku 9L. Na okreske mozno.

11.10.2011 | 17:32:52 | MickeyMon  | 194.121.90.* Reagovat

RE:RE:Spotreba klesne, ešte je stále v zábehu. Až ste nemenili olej po 5.000 km, vymeňte čím skôr.

Má manuál, zatiaľ je ešte stále v zábehu. Po nejakých 100.000 km bude motor konečne dobre zabehnutý, ak sa nebude samozrejme podtáčať, či jazdiť za studena...

Na 2,2 HDi mám dlhodobú spotrebu/posledných 8.500 km/ 5,5-5,6 l, pričom, obyčajne bola okolo 5,9-6,3, ale spotreba rapídne klesla až po 300.000 km...:)), fakt neviem čím to je, štýl jazdy je rovnaký/ akurát už dlho nebol výlet do DE a nočné jazdy na 80 -90% výkonu.

Pneumatiky Michelin, poslednej generácie GRNX? Tak nejako, cca -5% dole.

11.10.2011 | 10:23:43 | ľuboš  | 213.151.218.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Ford Mondeo