Recenze Hyundai i30
“velká spokojenost”

Autor recenze: pavel (44 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2010 Typ motoru: Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:115 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 6 let Palivo: LPG (plyn) Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 17. 7. 2016

Hodnocení inzerátu: 7 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Renault Scenic

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

spolehlivost
úspornost
nekrade se
velký prostor uvnitř
nízké provozní náklady

Slabé stránky

nižší světlá výška
seřizování ventilů vložkami

Závady a opravy na autě

Velká spokojenost se spolehlivostí.

Řešil jen jednu poruchu a to otvírání dveří řidiče zevnitř, vyřešeno v záruce (i prémiové značky vykazují podstatně horší poruchy).

Před 15t jsem nechal seřídit ventily to tedy vyšlo na 8,5t Kč (to jsem moc nadšený nebyl- seřizují se přesnými vložkami každá stojí 500č a je jich tam 16 ale když si uvědomím kolik mě to auto našetřilo na spotřebě tak je to přijatelné).


Hodnocení a zkušenosti s autem

i30, 1,4 mám od nova s plynem od 40t km. moje zkušenosti- řekl bych ze velice pozitivní. V podstatě co se týče dynamiky není žádný rozdíl mezi plynem a benzínem, starty bez problému, přepnutí z plynu na benzín ani nepostřehnu. Spotřeba se pohybuje od 6l do 8,5l LPG tedy při ceně LPG 10,90Kč/l jezdím za hubičku. Autu dávám pravidelný servis ve značkovém servise- Hyundai pokorný v Brne odvádí dobrou práci včetně údržby plynu za slušnou cenu.
Mám najeto 75t na LPG. a velká spokojenost. Před 15t jsem nechal seřídit ventily to tedy vyšlo na 8,5t Kč (to jsem moc nadšený nebyl- seřizují se přesnými vložkami každá stojí 500č a je jich tam 16 ale když si uvědomím kolik mě to auto našetřilo na spotřebě tak je to přijatelné).
Autem jezdím denně ve městě, na dálnici auto nehoním jezdím tak 120km/h a auto se takovým zacházením zdá být nesmrtelné. Ještě bych řekl že se mě osvědčilo čepovat BA100oct. má to nižší spotřebu na benzín i starty jsou hladší. Za 115t jsem řešil jen jednu poruchu a to otvírání dveří řidiče zevnitř, vyřešeno v záruce. Já osobně bych auto doporučil všem co chtějí levně jezdit.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 7


Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai i30

Vložit komentář

Celkem masakr po 15tkm potřeba vymezovat vůle ventilů. U mého Subaru Legacy s origo nástavbou LPG mám najeto něco přes 150tkm a zatím jsem to nemusel řešit. Pouze preventivně co 30tkm v autorizovaném servise absolvuji dobrovolně pravidelnou kontrolu, která vychází na cca. 3500kč, protože jsou tam dvě ventilová víka a tím více těsnění. Nicméně zrovna motory od H. nepatří mezi ideální motory na přestavbu LPG z hlediska jejich životnosti a mnohdy i s přímazem ventilů. Dokonce už jsem ve svém okolí narazil i na případ, kde výrobce dodal přímo motor vhodný pro přestavbu na LPG (tvrzené ventilové sedla a jiné odolnější součásti) a smluvní partner pak do vozu namontoval LPG, protože tohle H. nedělá na své výrobní lince. Pokud jste od těch 15tkm nedělal kontrolu ventilových vůlí, doporučuji si to nechat ověřit, jak na tom váš motor opravdu je. Mám dojem, že i tady už takový případ, čili H. vs. LPG.

19.07.2016 | 00:51:51 | J.M.  | 91.103.165.* Reagovat

RE:

A ještě jedna věc, neslyšel jsem o autě, kde by byla potřeba vymezovat vůle podložkami na všech ventilech současně a když, tak to bylo potřeba pouze na některém z nich. Navíc i ta cena by nebyla 8500kč, ale mnohem vyšší, pokud vám to nedělali doslova pouze za materiál.

19.07.2016 | 00:59:00 | J.M.  | 91.103.165.* Reagovat

RE:

Dělal je před 15t tj ve 100t km.

19.07.2016 | 15:04:18 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE:

Myslím si, že majitel to špatně popsal. Ten motor od Hyundaie nemá žádné podložky, ani jiný mechanismus seřízení ventilové vůle. Pokud je vůle špatná, musí se vyměnit celé zdvihátko. Při provozu na benzín to většinou není potřeba, provoz na LPG ten motor moc nezvládá a zejména při častých svižnějších jízdách po dálnicích se vůle rychle zmenšují a výměna zdvihátek je nutná zhruba každých 30 tisíc kilometrů.

20.07.2016 | 19:43:59 | Michal  | 212.158.129.* Reagovat

RE:

U toho Hyundaie se nevymezují vůle, pokud je vůle špatná, musí se vyměnit celé zdvihátko. Hyundai u těch motorů standardně předepisoval kontrolu vůle po 60tkm. Při provozu na LPG to ale zdaleka nestačí.

20.07.2016 | 19:50:36 | Michal  | 212.158.129.* Reagovat