Recenze Kia Shuma II
“Za málo peněz hodně muziky,”

Autor recenze: Petr Franz (50 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:1.6 Stav km při koupi:1 600 km Stav km nyní:70 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 13 let Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6,6 l/100 km Vloženo: 2. 10. 2016

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Felicia 1,3

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Oleje,filtry,pneumatiky,brzdové komponenty zadních kotoučových brzd,brzdové bovdeny parkovavích brzd,jinak po dobu 13-ti let bez investic do oprav.V provozu denního dojíždění manželky do práce cca 7 km spotřeba do 7 l.Manželka mě při odjezdu do práce mě vždy předjede,jezdí jako blázen,šlape mu na pedál,co to dá. Při jízdě na dovolenou na německých dálnicích průměrnou rychlostí 170 Km/h je spotřeba kolem 9-10 l/100/km. Antikorozní ochrana- po 13 letech denního provozu z teplé garáže do Karvinského prostředí je lehce chycený korozí lem blatníku zadního na levé straně.
To auto má chybu pouze v odstupňování převodovky,je stavěné na dopravu dvou lidí po dálnici.
Přívěs je problém,plné auto a kufr narvaný po okraj zpomaluje dynamiku auta.
Jinak po 13-ti letech provozu naprostá spokojenost,z domu půjde jen proto,aby uvolnil místo nové generaci.


Hodnocení a zkušenosti s autem

maximální spokojenost.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Kia Shuma

Vložit komentář

Slabá recenze

Tak nevím, já mám na tom samým autě bubnové brzdy, ale brzdí to obstojně. U spotřeby jsem se k 7 litrům nedostal ani na dálku, ovšem jezdím na LPG. Nejmenší spotřebu mám 9l na úspornou jízdu dálka 110km/h, ale zas přes 12litrů jsem to neměl. Sice Lambda je asi původní ale i po výměně si troufám říct, že se nic výraznýho nezmění.
170km/h maximálka, která lze auto dohnat k dost velkýmu smradu spojky a trpí také i převodovka.
Auto má snad lemy, blatníky a prahy z papíru je na tom stejně jako Opel, ale těm se sypou spolu s karoserii i brzdové díly, výfuk a ostatní díly podvozku, tohle zatím na Kii ještě nemám, ale už se to blíží. :(
Odstupňování převodovky? Tomu nerozumím auto je hrozně líné, takže jsem rád, že má převodové poměry jak v autech o obsahu do 1.2 a 50kW. Při stovce točí 3000ot. Takže motor na dálnici hodně řve a vytáčí se, u 130km/h točí 4t a u 170km/h pod hranicí 5t otáček, tak si asi představíte, jaký to je záhul nejen na motor, ale i na spojku a převodovku. Nižší otáčky to nedává, je to prostě líné.
Jsem rád, že jsem na tuto značku narazil, klidně bych šel do dalšího modelu Kia, je to taková adekvátní náhrada místo značky Opel, kterých je dost, ale nevyhovuje mi, navíc Kia je podhodnocená, takže za stejnou cenu si koupím novější rok s méně najetými km.
VW a Škoda je bohužel u nás dost předražená a překupníky podváděná jako ojetina nejen stočené km, ale zbořené, vytopené atd. Prostě vyplatí se je dát do kupy a otočit. Takže téměř nemožné narazit na normální stav s malou poruchovostí. Japonci jsou extrémně předražení a je to nedostatkové zboží a korodují, snad krom Toyoty. Ta se prodává i stará za nesmysl peněz a benzínová motorizace daná fungující výbava naprosto nedostatkové zboží. s Italy všeobecně je dobré se akurát tak povozit. Peugeot ani Citroen už není to co býval. Renaulty jsou pořád na tom stejně, ba hůř, nízké střední třídy jsou poruchové i benzínové typy a s těmi elektronickými hračkami jsou naprd i 6 let staré. BMW na trhu jen diesel a benzín má opět nový systém zapalování a vstřikovače se jim taky kazí jak u dieslů, takže bych to taky už nechtěl. Meďouři se používají jako taxíky, Fordy jako služebák. Dacia a Chevrolet jsou až příliž kazivé.
Člověk aby se vyznal a vybíral pouze povedené modely daných značek, například u Kie bych nešel do Ria,Sorenta, nebo třeba Ceeda motorizace 1.4-1.6 mezi rokem 2006-2009 i když ji chválím.
Pamatuji se jak bylo na trhu neskutečné množství kšuntů s odepsaným motorem, no dneska jsou ty auta pravda kvalitnější, za to samý diesel vysoký obsah a za takové peníze, že by jeden brečel, no na to se vám můžu vyprdnout. 2.5 diesel a výš bych nechtěl ani zadarmo, naopak, za to by měli platit oni kupujícím za to aby se zbavili placení pojistky a auta s vysokou spotřebou a vysokými provozními náklady. V zahraničí(Be-Ne-Lux,Fra) takové ty diesly bez PDF a DPF a dalších kravin v TOP stavu lisují, jak to neplní ty eko blbosti, tak lidi to mají né jako jen ekovýpalný, ale v daních a to šílených a jezdit s tím všude stejně nemůžou, protože jsou tam zóny...

04.10.2016 | 08:55:43 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Slabá recenze

Jestli ti při maximální rychlosti (170km/h v 5000ot.) smrdí-prokluzuje spojka,řekl bych že bude obložení lamely KO ne?Tohle přece auto, potažmo spojka v normálním stavu nemůže dělat nebo se pletu?

04.10.2016 | 18:33:09 | pavel e36  | 37.48.34.* Reagovat