Recenze Mazda 5
“Vhodný pro rodinu, ale velké finanční ztráty díky závadám na motoru”

Autor recenze: Štrunc (55 let),
Plzeňský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru: Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:145 000 km Způsob řazení: Status vozu při koupi:nový Palivo: Diesel Vloženo: 15. 6. 2013

Hodnocení inzerátu: 20 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 4.8

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

3
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

dispozice
variabilita

Slabé stránky

filtr pevných částic

Závady a opravy na autě

V prosinci 2012 jsem měl problém s vozem Mazda 5, r.v. 2006, který spočíval v totálním zanesení motoru karbonem, ucpaném sacím koši, zadřeném turbu, částečně zadřené vačkové hřídeli a částečně zadřených ventilech. Příčinou byla netěsnost podložek pod vstřiky. Celková cena opravy 71.000,- Kč po údajné slevě 20% od servisu Mazda Aspekta Plzeň.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Mazdu s diesel motorem jsem si koupil s perspektivou, že najedu přes 200.000 km bez generálky, uvedená závada se stala v 145.000km, přičemž její počátek musel sahat několik měsíců zpátky. Vůz již byl pochopitelně po záruce, ale podle mého názoru není podobné selhání dieselu při daných kilometrech přípustné ani v tomto případě. Dopis s fotodokumentací, který jsem se žádostí o finanční účast Mazdy poslal na Mazda Motor Corporation do Japonska, byl postoupen zastoupení Mazdy v ČR. Ti mně stručně odpověděli, že vůz je po záruce a jedná se tedy zcela o mé riziko. Vůz byl přitom servisován stále a pravidelně v autorizovaném servisu Mazda Aspekta Plzeň.

To, že u dieselů je pořizovací cena vyšší, ale motor víc vydrží, je mýtus. Po uplynutí záruční doby firma Mazda ani právně ani jiným způsobem nezaručuje, že i při pravidelném servisu motor nezkolabuje např. v uvedených 145.000km a jeho oprava se nebude prakticky rovnat generálce. To je skutečnost, kterou by zájemce o diesel měl vědět, přinejmenším pokud se zajímá o vůz firmy Mazda.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 20


Komentáře uživatelů k recenzi Mazda 5

Vložit komentář

1.8 benzin

Ja mam 3 rokem 1.8 benzin r.v.2005 a ted ve 132.000km jsem dělal kompletní přetěsnění motoru kvůli to je jejich slabina a tedy i špatně řešený motor z výroby a zadní tlumiče už mám taky nový. .

25.04.2017 | 07:18:18 | Ondra  | 46.135.62.* Reagovat

Mazda

O Mazdě 5 jsem opravdu vážně uvažoval,ale po těchto recenzích ani náhodou.

11.05.2015 | 11:14:13 | MarS  | 213.62.126.* Reagovat

RE: Mazda

Stačí si vzít benzín je celkem známo že Japonci a nafta není zrovna nic moc nemluvě o tom že těch aut je tisíc a nemusí se to každého týkat.

12.05.2015 | 17:58:10 |   | 62.245.124.* Reagovat

jojo

Tento problem co popisuje majitel jsem jiz videl na stejnem motoru v nekolika Mazdach 6...

23.09.2013 | 06:33:15 | Michal  | 88.103.48.* Reagovat

Dobry den, mam mazdu 3 ale se stejnym motorem. Byl jsem na ceste z Norska kdyz mi auto v Dansku vypovedelo sluzbu. Odeslo turbo a olej se z vydrenych lozisek prisaval do motoru cili jsem mel "stesti" ze motor nezacal spalovat olej a motor se nepretocil a neznicil totalne. Je to bohuzel ten samy pribeh. Zaneseny motor karbonem, sitko do turba taktez a timpadem odpaleni turba. Pro vsechny uvadim ze posledni vymena oleje byla pred 9 tisic kilometry spolu s vymenou rozvodu a vodni pumpy. O auto se staram velmi dobre. Toto je ciste spatna konstrukce techto motoru. Vyrabelo a dodavalo je PSA cili francouzi. Japonci motory umi. Jedine co se mi za celou dobu na mazde kazilo byl motor, jinak jizdni vlastnosti a kvalita auta je prikladna (mimo motoru samozrejme)..
Mazdu bych znovu koupil ale ovsem jedine s japonskym motorem..

08.09.2013 | 12:27:53 | Petr  | 87.54.194.* Reagovat

RE:

Mazda 3 má 2.0 diesel? Nie iba 1,6?

08.09.2013 | 13:23:44 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

Tato recenze sice je pouze stížností, ale informační hodnotu má dobrou. Jedná se totiž o původně nové auto, servisované ve značkovém servisu a má najeto určité slušné penzum km.

20.06.2013 | 13:19:10 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

Mám nejradši takové: ono to vydrží dost, ale musíš vědět, že musíš vyměnit tehdy a tehdy to a to (zákazník nemusí vědět vůbec nic, to má vědět servis, natož značkový) a musíš s tím jezdit tak a tak a chovat se k tomu tak a tak (opět - má být uvedeno v návodu k obsluze a ne se věci dovídat nějak pokoutně). A nejhůře takové výrobky, kdy jakákoliv péče a zacházení stejně nepomůže. Podle mě je nejlépe volit takové výrobky, kdy zákazníku laikovi, chovajícímu se přiměřeně normálně, věci dlouhodobě fungují. Což dá koumání, ale zase ne tak moc, v dnešní "informační" společnosti.

19.06.2013 | 15:53:38 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

Jó, Japonci se ještě leccos nenaučili :o)
Vyplatí se vůbec diesel, za předpokladu, že naftu běžně kupuji u čerpadel? Mě pořád vychází, že rozdíl ceny auta na benzin a naftu je velký a po započtení "choulostivosti" dieselu, jeho vstřiků, turba, filtru pevných částic a buhvíčeho + pravděpodobných nákladů za údržbu a případné opravy, se diesel nevyplatí. Jedině, že zrovna já si koupím ten spolehlivý diesel a navíc se k němu budu chovat s patřičnou odborností (prý je důležité např. ve vztahu k turbu), takže zrovna já s ním nebudu mít potíže. Možné to je, nepopírám. Jenže spíše NEPRAVDĚPODOBNÉ. Z toho by se asi mělo vycházet.
Proto moc dobře nechápu postup - koupím si velké a poměrně drahé auto (asi ho potřebuji, jinak je to jen o egu), ale musí mít nízkou spotřebu (asi chci náhle ušetřit), ovšem takto bude auto dražší na pořízení, i na údržbu a opravy, bude choulostivější (to jsem možná zapomněl zahrnout do výpočtu). A po najetí 145 000 km se budu po záruce domáhat nějaké spoluúčasti výrobce, páč přece motor měl vydržet déle, vždyť byl pořádně drahý, takhle se to vůbec nevyplatilo.
No, nevyplatilo. Ale přemýšlet a informovat se, je potřeba předem. U novějších modelů informace nejsou k dispozici, je lépe počkat a nakupovat, až když jsou. Informace o problémech s diesely, repase turb, výměny vstřiků, filtrů, rozvodů, ceny oprav, apod. - toho po internetu koluje dost. I o japonských dieselech, mimochodem. Takže ne že by se nedalo na něco usuzovat, i laicky.

17.06.2013 | 17:38:22 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE: Ani benzin nemusi byt ziadna vyhra... , nielen kazove benziniaky od W, ale aj taky Nissan,

vie potrapit, pribehov o zadretych motoroch, ci poruchovej prevodovky CVT je dost.

pokial sa kupi diesel od zavedeneho vyrobcu...,t.j. Bmw, fiat, psa, mercedes..., mozno aj honda.., tak pri vacsom najazde,nad 30.000 km rocne, ine ako diesel nema zmysel.

Staci trochu citu a nie je problem nabehat 500.000 km a viac, ale majitelovi sa auto zunuje, ked uvidi na taxometri 200.000 ...., " boooze, aky vrak!!" a uteka kupit druhe.

Preto netreba setrit na vybave auta, potom si clovek dlhsie uzije tatosa...., v tychto horucavach, kym nabehne klima, sa casto cudujem, ze mi volakedy klima nechybala, tiez cierna kraksna.

Ale diesel sa oplati, skoro vzdy.

17.06.2013 | 19:52:19 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Ani benzin nemusi byt ziadna vyhra... , nielen kazove benziniaky od W, ale aj taky Nissan,

to lubos: Černé auto je dost blbost, na tie horučavy. Splashe jsem nekoupil bílého (výjimečně), ale klima nabíhá ihned, během několika sekund. To je zas výhoda toho nového auta, lubosi, že všechno funguje.
Diesel se oplatí vždy? A proč ho tedy ještě nemám, dofrasa? :o)

18.06.2013 | 13:25:33 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE: Ani benzin nemusi byt ziadna vyhra... , nielen kazove benziniaky od W, ale aj taky Nissan,

No neviem, ale ja najprv otvorim okna, necham vyvetrat, sice sa mi vzdy zapne klima, automaticka, ale nepovazujem za vhodne ju hnat na maximum, kym ochladi interier z 60-70 stupnov na 22.

Do cca nejakych 3-5 minut je auto vychladene.
Diesla nemas preto, ze ho nepotrebujes, az raz budem jazdit do cca 10-15.000 km rocne, tak nejaky 6- valec, benzin, mi bude hovorit " ahoj", ale zatial je pre mna lacnejsi diesel/ samozrejme, nie x5, lebo to je extrem, ale nastastie je uz kupec a ide prec.

18.06.2013 | 15:28:49 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Ani benzin nemusi byt ziadna vyhra... , nielen kazove benziniaky od W, ale aj taky Nissan,

Já najedu asi 20000 km ročně. A diesel se nevyplatí, vyšší pořizovací cena se vrací po ujetí tak přes 100000 km, to ještě stále nejsem v plusu, jenom na nule. Připočtěme úrok za úvěr :o) a vyplatit se to nemůže. Pak teprve mohu jít do plusu, pokud se něco nepodělá, a po 150000 km už koukám, abych auto prodal. Snad někde v dálničním provozu, kde by se zvyšoval rozdíl mezi spotřebou benzinu a nafty, by to mohlo mít jakési opodstatnění. Jinak jsou to jen potíže a zamaštěný zadek (auta) :o)

18.06.2013 | 15:57:48 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE: Ani benzin nemusi byt ziadna vyhra... , nielen kazove benziniaky od W, ale aj taky Nissan,

:):), tych 150.000 km mas " psychologicku " brzdu:).

Ked ma 145.000 km..., tak je OK, ale akonahle 155..., uz je na predaj, lebo ma vela km. Auto sa neoplati kupovat na uver, ci leasing, pokial si nepodnikatel, ale auto v principe nemoze byt zle, ci horsie podla stavu tachometra

Niekedy skus urobit " rekord" v najazdenych km..., casom budes pysny, na stale vacsie cislo na tachometri.:):)

19.06.2013 | 18:25:05 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Ani benzin nemusi byt ziadna vyhra... , nielen kazove benziniaky od W, ale aj taky Nissan,

S auty už jsem se rozhodl to dělat jako s motorkami. Jezdit do prvního vážnějšího problému nebo nějakých drahých výměn nebo do poznání, že některé problémy se opakují a jsou těžko řešitelné. S Fábií bylo přes 160000 km až dost, u kvalitnějšího auta to může být více. Rozhodně bych netrhal rekordy v nájezdu s tím, že po určité porci km už jezdím tak trochu s jiným autem, neboť spousta věcí je na něm vyměněna. Spíš se držím postupu - auto koupit nové, levné, ale s úvahou o jeho předpokládané jakosti/nejakosti, mělo by jezdit po určitou dobu (alespoň 100000 km) jen s běžnou údržbou, tj. zejména roční kontroly a výměny kapalin i filtrů. Pokud pak dojde na další servisní úkony a výměny různých dílů, posoudím, zda se mi chce/nechce nebo vyplatí/nevyplatí - jinak bych auto prodal. Pokud by mi auto zastavilo na cestě i přes pravidelnou předepsanou údržbu, šlo by z domu. To se mi ostatně stalo jen 2x, ale z domu nikdy nešlo, páč jednou byla příčinou naleptaná benzinová hadička, kterou stačilo pro dojetí jen trochu promačkat. Nějakou dobu ale trvala identifikace závady. Čili opraveno snadno na cestě a do cíle se dojelo. Podruhé za závadu mohl servis, který krátce předtím měnil ložisko v kole a přitom nalomil hnací kloub. Ten pak, po několika km, odešel. Takže to bych také nebral jako selhání auta.

20.06.2013 | 11:21:27 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE: Ani benzin nemusi byt ziadna vyhra... , nielen kazove benziniaky od W, ale aj taky Nissan,

Je x variant a když člověk kupuje s vědomostí, že bude prodávat, tak by si měl najít tu správnou dobu, kdy ještě bude šance dobře prodat. Nebo nejlépe, hned to mít v inzerátu za nějakou cenu a jezdit s tím. Někdo to tak dělá...
Já třebas nehodlám prodávat, prostě jezdí a jak bude rozbitý, tak pude na vrakáč, další už ale bude to nejlepší o čem si budu myslet, že je, protože toho pak budu litovat, budu řešit komplexy, už žádný zkoušení, žádné porovnání pořizovací ceny atd.
Jo není to tak snadný jako třeba u audio-videa, tam člověk ví co je nejlepší ihned, stačí kouknout na recenzi a koupit si vzorové etalony, které používají samotní profesionálové k testům ostatního zboží, ale ohledně aut nikoliv, to musí člověku sednout. Kdysi bych bral BMW, teď se mi ale vůbe nelíbí ty čínský plasty kolem ani ve trojkový ani v pětkový řadě a ty blízko připomínající čudlíky třeba na stahování oken, které jsou stejné jako všude jinde a sedmička je passé bo sedany nesnáším.
Mazda 5 je neuvěřitelně návykový MPV, takže se nedivím majitelovi pro takový výběr, holt smůla no, taky bych si rád vybral konečně nějaké zajímavé MPV.
PS: jestli je MPV jako velké auto o honění Ega, tak to je už fakt na léčení, myšlenky jsou trochu o zakompexovanosti nejspíše majitele nejmenšího prdítka na trhu. Prodejte to, leze vám to na mozek, cizí člověk se vám nevysmívá a říká čistou pravdu, ale vám to asi zřejmě hodně vadí a když vám to vadí, tak se toho zbavte.
Já jsem taky vlastnil bavowárka a smáli se mi, zkratka Budeš Mít (W)Výdaje a sypal do toho prachy, ale vůbec, vůbec mi to nevadilo, já se cítil velmi dobře a o tom to je, když si vyberete auto, které se vám líbí, tak na ostatní vůbec nedáte i kdyby to byl například VW Neew Beetle, nebo Audi TT a smáli se vám, že je to ženské auto, které mají holky na ježdění v 18 do školy a na vysokou, bo takové auto by si koupily slečny, kterým se tohle líbí a v životě používají auto na image a hlavně to spárovat s kabelkou. :D Ale kdo má trochu ženskosti v sobě, taky se mu takové auta budou líbit a dokonce někoho ta slečna na to auto i zbalí(holky si vždycky vybírají lepší než jsou samy). :D

21.06.2013 | 05:16:54 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Ani benzin nemusi byt ziadna vyhra... , nielen kazove benziniaky od W, ale aj taky Nissan,

to vlastik: Tomu začátku nějak nerozumím, ale to je jedno.
Chtěl jsem jen podotknout nebo upřesnit, že recenzent koupí velkého a poměrně drahého auta (teď nechci napsat - nad své možnosti) nabyl neoprávněného dojmu, že auto bude dlouho bez větších nákladů fungovat a když ne, tak to snad po záruce bude hradit výrobce. A je víceméně šokován, že tomu tak není. Pokud si spočteme cenu opravy v relaci k ceně nového vozu a vezmeme v úvahu najeté km a počet roků používání vozidla, je možno např. procentuálně vyjádřit náklady na opravy v porovnání k ceně vozu. A srovnat s jinými auty podobného stáří a nájezdu, ale jiné ceny (zjm. nižší). Tato Mazda z porovnání jistě nevyjde dobře, ale bude to tak strašné? Možná ne. Opravy auta s vyšší pořizovací cenou bývají běžně opět vyšší. To je normální. Při koupi nového auta by si toho měl být každý vědom.
P.S.: Což je také jeden (ale jen jeden) důvod, proč kupuji levná auta. Když se něco podstatného pokazí, tak to hodím do kamení a koupím si nové auto jiné značky. Tedy přesněnji - auto opravím, ale jistě za podstatně nižší náklady, než bylo např. uvedeno zde, a pošlu ho do světa. Přijde mi to skoro schůdnější, než platit jak mourovatý a dopisovat si s výrobcem, ještě do Japonska :o) Ale je to jen názor, samozřejmě chápu, že většina žije jinak. Já se snažím vyhýbat šokům.

21.06.2013 | 09:36:39 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE: Mazda 5

Ano tak Mazda 5 je neuvěřitelně drahé auto, za to co nabízí a díly karosářské a další ceny neskutečné až nedostupné.
Vlastně Mazda byla v korporaci Ford-Mazda a když si někdo koupí Ford C-max, tak to má to samý v bleděmodrým a za super cenu 350tisíc v akci, nevím jestli dokonce 340t kdy se o tom tady bavili, když končil model.
Navíc motor evropský, jak se podělá, no co kde kdo to dá do kupy, navíc u spořívého člověka by tam šel motor buď 1.6 Diesel od PSA, které používá i BMW, 1.8, třeba s nižším povinným ručením, nebo benzín 2.0l s přestavbou LPG. Přeci je to rodinné auto, tak kdo by s tím chtěl závodit...:)
ALE jedná se o doporučený model, který je vyroben v německu na hranici francie, Saarlouis. Protože o novým modelu jsem stále na pochybách, jestli není čína, no kdo ví...

Jinak cena opravy se mi zdá krutá, to jsem neměl ani na střední třídě a taky oprava neskutečná, holt japonský díly. Snad to hodně lidí odnaučí kupovat a věřit japoncům. Já zbožňuji Mitsubishi, ale i tak benzín, a když už je to stejně lidové auto za levný peníz, takže naftu jedině v korporaci s VW.
Jediný podnik, který skutečně jede na plný obrátky zaručeně kvalitně je TOYOTA, ale made in Japan!
Lidi si hodně pletou japonce stejně tak jako francouze a hází je všechny do jednoho pytle...

21.06.2013 | 10:52:27 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Mazda 5

to vlastik: S těmi cenami je to trochu jinak. Mazda 5 v naftě v ceníku začíná na 524900,- Kč, nyní v akci za 394900,-. Nejdražší verze je za 715900,- Kč, nyní v akci za 585900,-. To je vše celkem bezvýznamné, neboť ceny aut v r. 2006 byly obecně podstatně vyšší a tuším, že i v tomto konkrétním případě. Takže odhaduji, že recenzovaný vůz nestál pod půl miliónu a spíše bych odhadoval přes 600000,- Kč. Mohu odhadovat nepřesně, ale spíše bych řekl, že někde tam by to mohlo být, a to jsem nehádal moc vysoko. Konečně - recenzent může upřesnit, tak tajné to snad není. Z toho pak mohlo, ovšem nesprávně, vzniknout jakési očekávání jakosti atd.

21.06.2013 | 11:16:15 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE: Mazda 5

Aha tak to je jiný kafe, Ford C-max v roce 2006 stál v plné palbě téměř milion. Uaaa tak to jsem se teda hodně zmýlil. Tak to majitelé těch aut musí hooodně plakat, vždyť nová vyjde teď více než 2x levněji než před 7 lety. :D
Ale bazarníci si myslí kdoví co a prodávaj to za ceny kolem 150tisíc vůči novým za 350tisíc, to je velmi úsměvně, nepochopitelné až absurdní a lidi tupci kupují. :D
Jak říkám, v tomto momentě jsou roky, když člověk pokud koupí ojetinu, tak je tupý a neumí počítat matiku a koeficienty... :D

21.06.2013 | 13:05:16 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Mazda 5

Pro porovnání: Mazda hodně slušná výbava 780 tisíc.
Ford C-MAX 760 sociál 913tisíc ideál. Takže pán šel určitě do levnějšího. Mezi MPV byly samozřejmě levnější a to určitě Renault Megane, Citroen Piccaso, to tu frčelo. VW sharan musel stát tedy balík někde kolem milionu a nejmenší motůrek sociál benzín kolem 750 tisíc.

21.06.2013 | 13:59:38 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Mazda 5

Vlastíku , podívej se do ceníků, C-maxy stojí daleko méně, sám jsem kupova 1,6 2009 ze salonu (pravda benzin) za 320.000, s klimou,el.zrcátky,8pytli,defendem,kož paketem,mlhovkami atd.,atd.

21.06.2013 | 14:10:22 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Mazda 5

V několika komentářích jsem podezříván z nesprávného očekávání kvality vozu v závislosti na jeho kupní ceně, v jednom se dokonce objevil názor že u takto drahého auta není cena opravy až tak vysoká. To jsou úplné nesmysly. Jediné očekávání, které jsem jako majitel nového vozu měl, bylo to, že při pravidelném a drahém servisu najedu aspoň 200.000 bez kolapsu motoru. Zmíněný kolaps nakonec nastal, i když se mu dalo předejít.
To, co zveřejňuji je oznámení: Neočekávejte od dieselů Mazdy spolehlivost nebo od Mazdy samotné kulantnost. Považují auto za spotřební zboží, když se ti pokazí, kup si další nebo ti to spravíme, ale neodvolávej se na pravidelný servis.
Před 20 lety jsem na Škodě 120 najel 150.000 a auto jezdilo jako fík. Jaképak tedy přehnané očekávání dnes u vozu za 700.000.

22.07.2013 | 13:26:14 | astrunc  | 212.79.110.* Reagovat

RE: Mazda 5

strunc napsal: Jediné očekávání, které jsem jako majitel nového vozu měl, bylo to, že při pravidelném a drahém servisu najedu aspoň 200.000 bez kolapsu motoru.

Itall píše: To bylo ovšem nesprávné očekávání, jak už jsem psal. Diesel, nejen mazdí, nemusí vydržet ani zdaleka 200000 km. Je to smutné, ale je to fakt, dnes už nikoliv neznámý.

strunc napsal: Považují auto za spotřební zboží, když se ti pokazí, kup si další nebo ti to spravíme, ale neodvolávej se na pravidelný servis.

Itall píše: Pokud jde o jednání Mazdy, stejně by se zachoval asi každý výrobce (nepočítám luxusní značky za jiné peníze), to není na kritiku. Zmíněná konstrukční vada už ano.
Servis ovšem měl vědět své a reagovat včas. Nebo věděl své a těšil se na výdělek. To je rovněž smutné.
P.S.: Kdybych si myslel, že diesel vydrží alespoň 200000 km jen s pravidelným ročním servisem, tedy bez oprav, možná bych si ho i koupil.

24.07.2013 | 14:26:02 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE: Ani benzin nemusi byt ziadna vyhra... , nielen kazove benziniaky od W, ale aj taky Nissan,

to vlastik: Ještě k poslednímu odstavci - tomu jsem celkem rozuměl :o)
Pokud jde o to "cítit se dobře" - což má, mimochodem, souvislost s tím egem - pak je dobré, když se člověk cítí dobře i při financování takové věci. Např. recenzent (a nebude sám) se však po zaplacení účtu rozhodně necítil dobře, to je více než zjevné. Obléknout si dražší auto není totéž, co obléknout si dražší hadry, přecejen jde o větší peníze. Pokud je na tom někdo finančně tak dobře, že je mu to jedno, pak jde o ideální stav. Někteří se však jen tváří, že to mohou financovat bez mrknutí (nebo pak mrkají někde doma v koutě) nebo zase jiní se tak ani netváří. Že u turbodieselu něco podstatného může odejít krátce po dosažení 100000 km, řekne 6 z 5-ti automechaniků :o) Dokonce už se tím netají ani prodejci aut. Při koupi něčeho tak nákladného, jako je nové auto, je dobré si nějaké informace zjistit - i laik by měl být schopen. Při koupi dražšího auta by si měl kupující být vědom, že kupuje stále jen auto a cena koreluje zjm. s jeho velikostí, značkovostí (prémiovostí), ale bohužel už ne tak s jeho jakostí.
Samozřejmě si nemyslím, že havárie motoru při tomto nájezdu je v pořádku a informace o tom, že tohle se Mazdě nepovedlo, je dobrá.

21.06.2013 | 10:59:40 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE: Ani benzin nemusi byt ziadna vyhra... , nielen kazove benziniaky od W, ale aj taky Nissan,

Tak beriem späť, u BMW sa nejako začali trhať reťaze, 2.0 D N 47..., tam kape motor, u W reťaze detto, naposledy sa už sťažujú aj na Hondy...roztrhnuté reťaze....

Postupne naozaj nebude čo kúpiť...:(

08.09.2013 | 13:26:52 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Ani benzin nemusi byt ziadna vyhra... , nielen kazove benziniaky od W, ale aj taky Nissan,

Už jsem tu jinde psal, že např. Škoda HTP má jednoduchý rozvodový řetěz (nikoliv duplex) a ještě náhon až kdesi pod klikovkou, takže je neskutečně dlouhý. Snad každého, kdo to viděl, napadne, že tohle není dobré řešení a problémy s řetězem (zde jeho napínání) nepřekvapí. Pokud to zmršili nějak takhle i u TSI, a tam je navíc odlehčená klikovka, potíže s řetězem jsou opět nasnadě. Z koncernu VW si nemožno nic koupit, kvůli jejich neschopnosti (úmysl to snad není) dodat zákazníkovi auto s bezproblémovým motorem. Nechápu to, za chvilku na to přijdou i v Číně, myslím. Poměrně rád bych si, například, koupil škodovku, ale musel jsem od toho, v pudu sebezáchovy, odstoupit.

09.09.2013 | 10:53:11 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE: Ani benzin nemusi byt ziadna vyhra... , nielen kazove benziniaky od W, ale aj taky Nissan,

Presne, aj mne sa celkom páči nová Octávia, aj Rapid nevyzerá ze, ale tie motory....:(( a ceny..., nskutočné pálky.

Ostávajú už iba Taliani,Korejci a Francúzi ak sa chce človek lacno a dobre voziť.

Sranda, no:(

23.09.2013 | 09:26:10 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

Mazda 5 alá taxi pro 7

No Mazda 5 byla také ve velkém hledáčku taxikářů. Holt 7 místné auto a zdánlivě úsporné autíčko. A stalo se, velká spousta společností nakoupila toto neblahé vozítko tak kolem roku 2008 pod dojmem, že toho spousty odvezou a vydělají a autíčko také hodně km odjezdí, protože japonec je přeci kvalitní vůz. Neubyly ani 2 roky a vše je zase zpátky v normálu. Prostředek roku 2009 a obrovská změna vozového parku no dá se říct, že nejen u Mazd, a podobných v evropě a hádejte na jaké auto? No přeci Škoda Superb a rok 2013 a drží se stále, naopak, ještě přibývají. :D
Pravděpodobně to vypadá, že se Mazda 5 jako investice vůbec nevyplatila.
Jinak japonci jsou na oleje pedanti, Ti mají oleje o třídu lepší neobsahují síru a výměnný interval neuvěřitelných pravidelných 10tkm. Takže tady díky horším olejům to lze ubrat ještě méně.
To je riziko každého japonského motoru, výměnný interval mají v mílích a je to z 99% max. 4ciferné číslo. Tedy Většinou 6000-7500 mil u všech motorů, včetně benzínů...:/

17.06.2013 | 06:43:59 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

Japonec ano...v naftě nikdy!

jsem na japonce tak obecně ale pouze v benzínu..do nafty bych nešel!....Myslím že 2.0HDi,1.9TDi,jsou ok 1.9JTD je nelepší volbou.

16.06.2013 | 14:59:53 | stafik  | 85.135.92.* Reagovat

diesel

Zlatý italský JTD.Tyto věci opravdu nezná.

16.06.2013 | 12:53:59 | Václav  | 90.183.82.* Reagovat

podložky

Tyhle motory jsou neskutečnými držáky,pokud se uskuteční výměna podložek pod vstřiky maximálně po 100 000km.Nebot tato,,maličkost" za pár korun dokáže přivést motor k totální destrukci.Tyto podložky jsou poddimenzováné a po nějakém čase se propálí a část spalin jde do klikové skříně.Pozná se to podle toho,že při otevření víčka nalévání oleje se vyvalí kouř.(při volnoběhu)Tyto spaliny společně s olejem vytvoří šlem a postupně se zanáší sítko nasávání oleje.Tlak oleje klesá a první to odnese turbo,později i hlavní a ojniční ložiska.Motor se zadře.Celkově ty podložky(4 ks) stojí asi 120 Kč.Preventivně každý majitel dieselové Mazdy do roku 2008 at si ty podložky vymění(nejlepší jsou z BMW),vyčistí vanu a sací koš a má navždy vystaráno.

15.06.2013 | 22:52:36 | míra  | 81.91.216.* Reagovat

RE: podložky

Přesně tak.O podložkách ví každej druhej garážník a značkovej servis to musí vědět taky.Jednoznačně chyba servisu aneb jak co nejvíc podojit zákazníka.

16.06.2013 | 07:22:44 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: podložky

Díky za komentář. Myslím si totéž, servis se ovšem tváří Já nic, já muzikant - My to nemáme v manuálu.

16.06.2013 | 11:22:09 | Štrunc  | 212.79.110.* Reagovat

RE: podložky No neviem, neviem.... , zeby kvoli par korunovym podlozkam riskoval vyrobca

svoju povest? Preco ich nemeni preventivne?

Cert vie, kde je pravda, Japonci, az na vynimky ako Honda, diesle nevedia.

100-200.000 km na diesel je nic, nieto take fatalne zavady.

16.06.2013 | 14:06:45 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: podložky

Přesně tak! Nejsem sice zastáncem dieselů, jsem tvrdé jádro benzínových motorů. Ale když někdo neumí dělat věci pořádně, pak se nedivme, že to tak dopadá. Stačí obyčejní podložky!!! Tenhle motor je tak trvanlivý, že po výměně podložek najede půl mega bez výměny oleje. Sakra lidi, proberte se! Jaké že nápravy trpí? Jste mimo? Tyhle auta(po výměně podložek) vydrží půl milionu bez obav, za což ochcávka má vyměněné půl auta! Ale co, kupujte si evropské vergly, co vám poradí soused. Hodně štěstí, ADIOS!!!!

12.11.2015 | 03:41:34 | Vojta  | 81.91.216.* Reagovat

RE: podložky

Pardon, né bez výměny oleje, ale TURBA..sorry

12.11.2015 | 03:43:04 | Vojta  | 81.91.216.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Mazda 5
  • Mazda 5