Recenze Mercedes-Benz Sprinter 312D
“šmejd šmejdů a už nikdy více Mercedes. Ani zadarmo !!!!! Po tomto voze se musím léčit s hodně vysokým tlakem”

Autor recenze: Ondra (30 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1995 Typ motoru: Stav km při koupi:290 000 km Stav km nyní:550 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 5 let Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 10 l/100 km Vloženo: 3. 5. 2012

Hodnocení inzerátu: 29 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 1.0

Spolehlivost

1
 

Jízdní vlastnosti

1
 

Komfort

1
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

1
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Transit 2.5D

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

výkon
výdrž ložisek a náprav

Slabé stránky

spolehlivost
ceny náhradních dílů jsou astronomické
Hrozná karosérie hnije a hnije

Závady a opravy na autě

Motor KO cca ve 300tkm - po známosti s prací 30.000,-
Alternátor - jen uhlíky 4.500,-
Vodní pumpa - 1.700,-
Ložisko na kardanu - 6.500,-
Tlumiče - 4.000,-
Naftové čerpadlo - repas u čerpadláře 22.000,-
Spojka - 25.000,- spojková sada a 22.000,- setrvačník
Vrtule s volnoběžkou
Termostat
Výfuk - ten sem vyvařil, investice do 500,-
Hřebenové řízení - to už sem neopravoval a auto prodal

Mezitím běžné věci jako destičky, kotouče, olej, baterka atd.

Prostě Mercedes už nikdy, jen se podívejte na F1 tam mercedes nedojede skoro v každém závodě



Hodnocení a zkušenosti s autem

Mercedes už mikdy více, kde jsou ty časy kdy mercedes vydržel i milión kilomerů. MAX 300000 a pryč s tím. Zlatý tranzit a boxer

Mercedes = ŠUNT

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 29


Komentáře uživatelů k recenzi Mercedes-Benz

Vložit komentář

Mercedes A 200 CDI

Mám Mercede A200 CDI r.v. 2013, tehdy to byl jeden z prvních kusů vyráběný v Německu. Jsem prvním majitelem, najeto pouze 110 tis.km. Za celou dobu se nevyskytla žádná závada (ani výměna žárovky) vyměněny byly pouze brzdové talíře a destičky vepředu. Je pravda, že jezdím pouze na premiovou naftu se spotřebou mezi 3,9 - 6,2 (mezní hodnoty pouze vyjímečně) I když jsem měl čtyři BMW, hodnotím mercedes jako nejlepší auto z těch co jsem měl a nebylo jich málo, celkem 41 (včetně služebních a veteránů)

08.02.2021 | 15:31:31 | husovice  | 185.137.125.* Reagovat

Sprinte 312 je nejlepsi

Opravdu ten pán mele s.....!
Sprinter 312 mi shnil pod nohama ale jezdil furt. Sprinter je špatný od roku 2007 a to biturbo! A dnešní novéj sprinter s předním náhonem a motorem renault??? To je šílené!!!

21.05.2019 | 18:34:56 | Pavel  | 46.135.79.* Reagovat

uz nikdy vice MB

Doplnuji bod 3/,jednalo se GLE 350,cca 15.000km najeto!!!!!!!!!!

19.05.2019 | 12:06:50 | franta  | 213.168.187.* Reagovat

uz nikdy MB

Mel jsem slabost pro MB,nevim proc.Ale po zkusenostech 1/6 mesicu nove ML DIESEL!!!!!! mi shorelo.2/Pravda uz dnes trochu starsi R63 AMG jen sama oprava,nic nefunguje!!!!!!.3/Zpusobill jsem nehodu zablokovanim jednotky v motoru!!!!!!!!!.Uz nikdy vice MB-pouze draha navonena bida!!!!!!!!!!

19.05.2019 | 12:03:45 | Franta  | 213.168.187.* Reagovat

312

Ve firmě jsme měli pět 312 a jednu 308. Auta denně jezdili kolem 250 kilometrů rozvážky cca70 stopů a jediný důvod k obměně dali zaměstnanci že chtějí nová auta. Ted máme IVECO a DUCATO a stále něco řešíme. Ano 312 hnila ale jezdila bez problémů všechny měli najeto přes 500 tisíc. Sám mám jedno jako soukromé: 312 maxi rv 96 naj 880 000 a neměnil bych.Co ho mám tak jsem komplet vyvařoval a lakoval, dělal spojku a potom už jenom drobnosti a to auto celý život tahá káru. Za těch 30 let na různých dodávkách je pro mě 312 jednička.

18.03.2019 | 23:25:30 | štěpán  | 178.255.168.* Reagovat

312 D

Meleš úplný hovna, nevim kde si to auto sehnal já mám nalítáno 1 300 000 a jezdí furt... A zrovna tenhle motor je nejlepší z nejlepších ale nemá se o tom s tebou bavit

02.01.2018 | 13:45:37 | dzin  | 185.61.86.* Reagovat

312D

Nevim co meleš za kraviny já mám dvě 312D už 10 let obě nalítáno 1,5 milionu a ten motor je nesmrtelnej. Taky záleží dost na majiteli...

15.05.2017 | 19:49:17 | pablb  | 185.61.86.* Reagovat

Mám sprintera 312 je 20 let starej a jemom tankuju a jezdim nesmrtelný auto až na tu korozi ale u tech uzitkovejch vozu je ta koroze problem pořád nezáleží na značce.

11.02.2017 | 20:52:58 | Rudolf  | 90.179.82.* Reagovat

podřadná kvalita německých výrobků je obecně známá a snadno prokazatelná

Diskuze na téma konkrétního typu německého auta jsou zbytečné. Je skutečností, že německé výrobky obecně byly kvalitní naposledy tak před 20 lety a je jedno, zda se jedná o auta, elektroniku či jiný německý dotační podvod, kdy spotřebiteli prodávají předražený šmejd, výrobce dostává nadstandardní dotaci od EU přes německý stát a zaplatí to na opravách uživatel. Jen pro názornost . zkuste si zadata do vyhledávače mercedes podřadná kvalita a téměř nic se nenajde. Zadejte to v jiném jazyce, ideálně v angličtině. Statisíce konkrétních případů s celým popisem toho, jak tato podřadná značka chrlí jeden šmejd za druhým. Co vás musí napadnout? Není to snad nějaká lobby, že se u nás v češtině nic objektivního nepíše? A dále, slyšeli jsme všichni o emisní normě EU. Fiat 500 je ve třídě D, ale 3-litrový Mercedes ve třídě B. Chyba je ve sponzorském daru majitelů BMW soudružce Merkelové, přesněji CDU ve výši 932 000 EUR. Jakoby náhodou potom zablokovala v parlamentu EU změnu emisních pravidel. Samozřejmě tak, aby německý podvod s německými motory pokračoval legálně dále - viz. Fiat versus Mercedes.

11.12.2016 | 13:55:37 | Libersky  | 46.13.26.* Reagovat

RE: podřadná kvalita německých výrobků je obecně známá a snadno prokazatelná

Neříkám, že na něčem nemůže být trocha pravdy, ale 1) nějak se ti tam motá BMW s Mercedesem (ale to je fuk), ale za 2) obecně to rozhodně neplatí........
Pracuji v jiné branži, ale zde některé německé značky kvalitu sveřepě drží (Miele), i když ji jiné posílají ke dnu (Bosch,Siemens,AEG - i když to už de facto německé není).
Takže , neplatí to obecně.

12.12.2016 | 08:54:28 | Vašek  | 194.228.20.* Reagovat

Nesmysl, Sprinter 212,312,412d dodávky s nejlepším motorem.

To co čtu v recenzi my vychází buď jako lež, nebo to že majitel někomu slušně naletěl.Sprintery s tímto motorem byli nejlepší dodávkami své doby.Jednoduchý motor,super výkon, kultivovaný průběh pětiválce, nízká spotřeba. My jsme koupili v roce 2003 412d chassi, dovoz z německa, originál nájezd tuším 260.000km. Udělala se na to nástavba odtahovky, auto se odhmotnilo do 3.5tuny a jezdil se stím klasický dovoz. Auto věčně jezdilo s vlekem, což odpovídá zhruba polovině kilometrů z dnešního 1.400.000Km! Do milionu se na motoru dělalo 2x turbo, spojka, EGR ventil. Jinak klika,vstřikování,startér,alternátor, vše původní! Chvíli na to začalo problikávat mazání, především na dálnici když se s autem jelo dlouhou dobu ve vysoké rychlosti (130-140km/h) Takto se najezdilo dalších cca 100.000km pak se teprve dělala klika. Vakl na klice, dle mého názoru vznik přetáčením motoru při jizdě na dálnici, protože auto bylo původně 4.5tuna (vzadu tuplák) a tak mělo krátký převod v zadku. Do celkové opravy motoru se investovalo 100.000Kč což je zanedbatelná částka oproti kilometrům které to najezdilo. Dnes motor jde opět krásně, snad stejně jako když se auto pořídilo. To že auto hnije, je naprosto přirozené, jako každé jiné auto. Pokud se o něj člověk staral v tomhle ohledu, má to dnes bez starosti.Pokud se podíváte ne německý internet tak 312d jsou dražžší než o generaci mladší modely s motory CDI. Důkaz kvality!

12.11.2015 | 18:16:01 | Marek  | 80.188.182.* Reagovat

sem spokojen

co to tady melete sprintery jsou nejlepsi stroje jake sem kdy ridil,mam jednoho doma jeto typ 312D 90kw ktery ma najeto skoro 400 000km a mam ho uz nekolik let,pokud nevis co je mercedes tak nerikej ze boxery a transity jsou lepsi nez merecedesy,peugeot nikdy kvuli elektrice a fordy uz vubec ne kvuli chlazeni a dodavky nemaj nic spolecneho s f1 u formuli jsou jinak udelane motory ktere maji vydrzet par sezon jezdeni a nejsou udelane ke kazdonenimu jezdeni ale k veci uz sice kdyz jsou prazdne tak ten ramus je k nevydrzeni to musim uznat ale menily jsme tam akorat posilovac spojkoveho pedalu ktery stoji asi 500kc a drzi do dnes vzdycky me dovezl tam kam mel at uz jel po brne nebo na velke dalky a to ze jsou mercedesy drahe na nahradni dily tak se nediv mercedes je kvalitni znacka u ktere auta stoji maximalne s plnou vybavou 500 000kc ale 1 000 000kc a víc proste pro me sprintery jsou nejlepsi drici a o actrosu nemluvim take se jim rikaji kralove silnic proste super auto za me maji palec hore :) :D .

24.09.2015 | 20:25:36 | sprinter 312D  | 82.100.34.* Reagovat

Mercedes je moje oblíbená značka :))))

To že auto vydrží a nevydrží nesouvisí s tím že je to šunt.Je to vše o řidičích kteří s tím jezdí v naší fa jsme sprintery měly 2 ale jezdily s tím jen 2 řidiči kteří si těch aut vážily.Taky záleží jak a kdo se o auto staral v servise.Znám případy kdy se ve značkových (a nejen tam)servisech při kontrole vše v servisní knížce odtrhlo a žádné kontroly se neudělaly.A když si koupí někdo 10 let staré auto tak nemůže čekat že bude jen jezdit.Dnes výrobce nepočítá s tím že by mělo jezdit dýl....

11.08.2015 | 09:08:34 | matpaskov  | 85.71.56.* Reagovat

RE: Mercedes je moje oblíbená značka :))))

Asi si nevidite do pusy. Vzdyt sam sebe usvedcujete ze lzi. Nejdriv MB obhajujete, ze neni sunt, a pak sam priznate:
Dnes výrobce nepočítá s tím že by mělo jezdit dýl....

22.08.2018 | 23:46:35 | Martin  | 193.138.155.* Reagovat

Mercedes 190 D, rv.1987

Nejsem prof.řidič,jen již jezdím 52roků.Měl jsem SAABa i Volvo.Mám rok půjčený MB 190Dr.1987,naj.1000 000.-km,tak mohu srovnávat.Startuje vždy napoprvé a jezdí za 5,5l.Pro věrnost k legendární značce spojenou s neobvyklou spolehlivostí tento vůz obdivuji a pro jeho technické a estetické kvality každý den v úctě smekám.

03.02.2015 | 22:13:55 |  J.Elner  | 88.103.230.* Reagovat

RE: Mercedes 190 D, rv.1987

Zasadni je ten rok vyroby. V 80. letech to byla top kvalita.
A pak prisel strmy pad. Vsichni cestovatele shaneji hranateho predchudce sprintera, co se vyrabel asi do roku 1995. To byl posledni kvalitni Mercedes. Pak prisel propad kvality o nekolik trid.

22.08.2018 | 23:48:21 | Martin  | 193.138.155.* Reagovat

spotřební věcy

Souhlasím že spojka, ložiska atd. jsou spotřební věcy, ale Spojka na Medvěda 50.000,- a např. na Boxera 7000,- to je fest rozdíl, nemyslíš?

28.05.2013 | 10:28:56 | Ondra  | 5.104.16.* Reagovat

RE: spotřební věcy

Dělal jsem spojku na Sprinteru a vyšlo mě to na 5000,- Kč, tak nechápu o čem je řeč. Asi si se přepsal a napsal omylem o jednu nulu navíc. To se stává.

30.10.2013 | 18:30:04 | Kuba  | 178.255.168.* Reagovat

RE: spotřební věcy

Ve slovu "věci" se píše v českém jazyce vždy měkké (i) a fin.částka 5.000.-Kč má jen tři nuly,nikoli čtyři.Za 20.000.-Kč lze koupit celý vůz.Jinakani kvalitní vůz nemusí mít ve své spojce pozlacené pružiny a zlaté nýty.Slovo "fest" znamená v něm. jazyce "pevný",nikoli"velký"./Nebudiš vykládáno ve zlém"./

03.02.2015 | 22:36:58 | J.Elner  | 88.103.230.* Reagovat

RE: spotřební věcy

Budiž a budiš jsou dvě různá slova.

22.08.2018 | 23:49:45 |   | 193.138.155.* Reagovat

Přehřívání

A čím mi vysvětlíš to přehřívání, Tři servisy si s tím nevěděli rady. stačil menší kopeček a auto vařilo. A to tam už bylo vyměněné kde co, termostat, volnoběžka, vodní pumpa vrtule, chladič atd atd. po měste v klidu ale takový stoupání co je od lipníku na olomouc (před tunelem) a vaříš. Prostě sem rád že už Medvěda nemám a v životě bych si už auto od mercedesu nekoupil. Teď mám Renaulta a Boxera a maximální spokojenost. Boxer je asi nejlepší dodávka na trhu (spolehlivost a jízdní vlastnosti).

28.05.2013 | 10:20:55 | Ondra  | 5.104.16.* Reagovat

RE: Přehřívání

Dávej auta opravovat tam, kde je opraví a ne tam, kde to jen opravit zkouší. Boxer v jakémkoliv provedení nesahá sprinteru 312 ani po kotníky.

30.10.2013 | 18:35:44 | Kuba  | 178.255.168.* Reagovat

Recenze o ničem...a zase na ten nájezd 260Tkm...za pět let.Je v celku dost...a ty závady zase nejsou nějak extra závažné.Až na ten motor.Zbytek jsou prostě díly co je potřeba po letech či najetí KM vyměnit.
Vidím předchozí auto Tranzit...tak z rovna s tím jsem zažil ,asi stejné potíže jako vy s Mercedesem..Bylo to auto co jen dýmilo řvalo a sotva jelo.A v zatáčce se sami i spolujezdce otevírali dveře.A co se týče koroze ani nemluvím..
Na druhou stranu neodsoudím všechny Transity...
Ale kdybych měl volit v těchto autech..tak by zvítězil VW Transporter.
A že jsou ceny dílů drahé??To ví snad každý:))Je to Mercedes!
Věřím že s tím můžou být potíže,ale tím bych neodsuzoval celou značku.

03.05.2012 | 16:59:43 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Hm, 260.000 km/ 5 rokov na dodávku je dosť málo, podľa všetkého ich bolo viac, alebo ho prvý majite, miajitelia "zrasovali".

Osobne neverím dodávke z roku 1995, ktorá ma v roku 2007 iba 290.000 km...., to už skôr tej rozprávke o Ježiškovi a Vianociach..:)

Mimochodom, posledný W Tranp. je totožný s Mercedesom... úplne rovnaký, až na ten znak a nejaké motory.

03.05.2012 | 21:03:22 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE:

Ty jsi taky blábola. Proč musí dodávka ujet minimálně 200km denně aby jsi uvěřil najetým kilometrům??? Pekařský auto na maloměstě a okolí najede denně do 40km. Má jet ještě dalších 160 někam na výlet abys byl spokojený? A nebo bydlíš v nějakým údolí přitroublů, kde je běžné najet 100 km, aby ses dostal do civilizace?

04.05.2012 | 09:38:55 | GEDEON  | 195.22.40.* Reagovat

RE:

Há-ha, u nás najazdí pekárenské od 3OO km/den, až po 7OO-8OO špedičné/deň.

04.05.2012 | 15:12:47 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE:

Copak u VÁS, není nad tvrdé rohlíky :-))) kecko.

10.05.2012 | 15:47:59 | GEDEON  | 195.22.40.* Reagovat

RE:

Protože ještě neviděl takhle starýho medvěda s těmahle kilometrama, ale to asi zase nepochopíš ty. Podívej se na německý servery, kolik tam mají najeto auta stejného stáří a přestaň za sebe dělat vola.

04.05.2012 | 20:10:05 |   | 90.181.52.* Reagovat

RE: sprinter=lt

kdyz uz, tak sprinter se dela na stejny lince co vw LT, s transporterem nema spolecnyho nic.. a mezi sprinterem a lt tohohle stari je o trochu lepsi diky motoru prave sprinter 312

05.09.2012 | 18:36:07 | fraqn  | 81.201.60.* Reagovat

Je to možný???

Ty jsi ale trumpetka :-)))

03.05.2012 | 12:11:33 | Chleborád  | 195.22.40.* Reagovat

RE:

Já to auto kupoval v roce 2004, což v té době bylo devítileté. Joo s kilometrama si nemůžete být jistí nikde a s ničím, ale připadalo mi to i reálné, vzhledem na stav interiéru atd. Ale nic to nemění na tom že mercedesy jsou křápy a co sem potkal borce s mercedesem (ať už vito,sprinter, adt. - mimo starých 190D a pod.), tak sme se shodli že jsou to šunty které prd vydrží. I blbá KIA Carnival 2 co používáme částečně jako nákladní a částečně jako mikrobus už má nalítáno 320.000km a je v pohodě a frčí jak ďábel.

05.05.2012 | 07:09:33 | Ondra  | 193.179.208.* Reagovat

RE: myty

ze sprinter s motorem om602(tzn 312 atd) je sunt, je narek cloveka, ktery je neschopny si koupit vuz v prijatelnem stavu.. a nema porovnani napriklad deseti kusu stejneho modelu
jedina vec, ktera je opravdu postavena nadobu vzniku na hlavu, je hniti karoserie
jinak se jedna o vuz, ktery si spolehlivosti strci vsechny predchozi mercedesy do kapsy.. jednalo se o spatny kus, navic se stocenym tachometrem... typoval bych, ze podle zavad mel vuz najeto minimalne 600 000km
jinak tyto stare sprintery najedou vic jak predchudci-bremery, my ve firme meli i muzejni kousky, co mely najeto 1 400 000km a stale denne byly ve sluzbe, sice uz v rozhrkanem stavu, ale porad se je vyplatilo udrzovat pri zivote, clovek na tom neco udela a vydrzi to zas vecnost..
pokud se dopreje sprinterum potrebna pece, odvdeci se neuveritelnou neutahatelnosti, jakakoliv konkurence si o tom muze nechat jen zdat...
znam i transity, co maji pres milion, ale to jsou opecovavane vyjimky, ktere jsou ovsem s nejedoucim atmo motorem a v rozhrkanejsim stavu, co sprinter se stejnym najezdem

05.09.2012 | 18:48:51 | fran  | 81.201.60.* Reagovat

RE: myty

mám krátkou vysokou plechovku 212D, koupil jsem ho 2006 se 113.000 km, nyní mám 380.000 km a nedám na něj dopustit. Kromě porouchaného a odpojeného(nepotřebného) RGV-ventilu jsem kromě běžných opoptřebení nikdy nic neopravoval. Motoricky je pořád stejný jako před 6ti lety. Přídavné vzduchové měchy z obytňáku vzadu mě vyřešily problém, kdy jedu buďto prázdný nebo plně naložený, a to pak mám i přes 3,5 tuny. Poslední roky s ním jezdím i na dovolenou, takovou postel, jakou jsem si pro tyto účely postavil, nemám ani doma. Děsím se doby, kdy doslouží a pokukuji po stejném zachovalém, protože novější s motory CDI s "vyhoněným" výkonem nejsou zdaleka takový držáci...

18.10.2012 | 10:58:32 | Tom  | 89.103.131.* Reagovat

RE: myty

máš pravdu ja mám 312 d valník 1380000 km spojka a jednou turbo a altik brzdy a td jinác jen jezdim

09.04.2015 | 18:43:19 | 312 d  | 88.101.64.* Reagovat

RE: myty

MB Sprinter 312D byl poslední dobrý spolehlivý Sprinter. Legendární pětiválec který při dobrém zacházení zvládne i přes
1 000 000 km. Opravdu škoda jen té karoserie.

17.04.2015 | 19:54:09 | Ruda  | 84.173.224.* Reagovat

RE: myty

souhlsím,mám známýho má 1,4mil,km,jeden i 2,1mil,km,ale měněný turba,střiky,převodovka,mám sprintera 2,9d 212 už skoro 21 let,před tím sprintera 208 3roky,měl jsem 212 od novýho,vozil jsem s ním hadry tak 25tis.ročně,ted už hlavně na dovolený po evropě,alpách,Norsku,ale i místo osobáku,ještě,že jsem ho neprodal,když jsem potřeboval peníze,baví mě s ním jezdit,problém byl jen na začátku jako s funglovkou,kardan vibroval a s čerpadlem,to se opravilo,a pak už jsem jenom jezdil a opravoval rez,když sprinterovi bylo 20let dostal opravu ozerlých dílů a nový lak,spotřeba s 500-800kg celý léta 8,6l,ted i po evropě za 8l,olej do motoru ze začátku po těch 22500km pak po 15000km.ted třeba i po 10000km,každý rok,převodovka 90000km.diferák 45000km.mám to i lehce čiplý,když jsem chipoval oktávku,dávám pravidelně aditivum do nafty od vifu,a doufám než se EU posere z diselů,tak s ním budu jezdit i za 20let

06.10.2017 | 14:34:33 | sprinter07  | 85.132.178.* Reagovat

RE: myty

reaguju i na pána co říkal,že za 5let 260tis km je málo,mám ho 21 let a mám 311tis,km

06.10.2017 | 14:39:21 | sprinter07  | 85.132.178.* Reagovat

RE: myty

to je pravda ja mám 1400000km jen bežne veci teda hnije jinac zadnej problem mam ješte 316 cdi a to se neda na spolehlivost srounavat s 312

06.03.2016 | 20:46:52 |   | 90.176.227.* Reagovat

RE: myty

Já nevím, setrvačník se dá sehnat nejlevněji na netu za 7200Kč včetně DPH. Spojka do čtyř tisíc, čerpadlo nové v APM 14000Kč. Repas třeba do bůra, nedávno jsem jej dělal, ale to je dle závady. Já mám osm let 212, pak mám Vivaro, to se nedá srovnat. To auto mě vždycky dovezlo do servisu. Hodně věcí si dělám sám, a je to jednoduché. Brzdy se dají udělat za tři hoďky celé i na ulici. Jinak to samozřejmě hnije, to je asi jediný kámen úrazu. Skvělé silné a spolehlivé auto.

11.06.2017 | 18:29:36 | BEEP  | 212.79.110.* Reagovat