Recenze Nissan Pick Up
“Především pracant.”

Autor recenze: Giotto (25 let),
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2004 Typ motoru:2,5 Di Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:85 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 roky Průměrná spotřeba: 10 l/100 km Vloženo: 10. 5. 2007

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 4.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

2
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

2
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Fabia Combi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

V 25 000 km výměna spojky - uznána výměna v záruce.

V 35 000 km prodřená sedačka řidiče - výměna v záruce.

V cca 50 000 km špatná geometrie přední nápravy, nyní v 85 000 je situace podobná - auto se dost často pohybuje mimo zpevněné komunikace a občas dostane nějakou tu ránu do podvozku.

Od nějakých 50 000 km má motor po nastartování dost nedůvěryhodný traktoroidní zvuk - ovšem v značkovém servise tvrdí, že je vše v pořádku.

Samonavíjecí pásy vpředu přestávají samonavíjet :)


Hodnocení a zkušenosti s autem

Jedná se o čtyřdveřový model s pěti sedadly a menší nákladovou plochou.
Auto s otcem používáme jako pracovní nástroj v soukromé firmě na přepavu materiálu a nářadí. Často také taháme těžké přívěsy (do třech tun) a to i v terénu.

Interiér auta je zcela přizpůsoben nárokům na trvanlivost a jednoduchou údržbu - všechny materiály jsou lehce omyvatelné, vším se manipuluje ručně pomocí masivních ovladačů. Na duhou stranu zde vládne nudná šedá barva, povrchy prvků interiéru jsou tvrdé a lesklé jako u aut ze začátku 90. let.
Vpředu má řidič i spolujezdec spostu místa a ani delší jízda není nesnesitelná. Mnohem horší situace je na zadní sedačkách. Nastupuje se na ně úzkými dveřmi a místo pro nohy je na tak velké auto až neskutečně malé. Skon opěradla lavice je navíc dost strmý. Cestování vzadu je proto velice nepohodlné.
Nákladový prostor půdorysně pojme europaletu a může být krytý odjímatelnou laminátovou budkou. Maximální zatížení nákladem činí 990 kg, což alespoň pro naše účely není dostatečné.

Podvozek: vpředu je nezávislé zavěšení s torzními tyčemi a teleskopickými tlumiči, zadní náprava je tuhá, odpružená listovými pery. Ty dovolují větší zatížení než sofistikovanější systémy, na druhé straně způsobují odskakování zádě při přejezdu nerovností.
Na silnici podvozek nedokáže sekundovat silnému motoru - i přes zadní náhon auto výrazně pochoduje ze zatáčky předkem napřed, vysoký profil pneumatik a vysoké těžiště způsobují výrazné náklony a celkovou neslavnou ovladatelnost. A tuhá náprava vytříbenosti na asfaltu také nepřidá. Nissan Pick-up ale samozřejmě není o zážitcích z rychlé jízdy..
V terénu je auto docela schopné, i když kvůli dlouhému rozvoru a absenci uzávěrky diferenciálu není se skutečnými off-roady srovnatelné. Velice důležité jsou samozřejmě pneumatiky (mimochodem Bridgestony z výroby jsou strašné). Velký nedostatek vidím v absenci mezinápravového diferenciálu. Přední náhon se tak může připojovat jen na kluzkém povrchu nebo jen na co nejomezenější dobu.

Motor: jedná se přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2,5 litru s technologií Common rail. I přes hmotnost dvou tun prázdého auta nemá problémy nabídnout více než dostatečnou dynamiku. Síla motoru nejvíce překvapuje, když je auto plně naložené a táhne ještě těžký příves. I potom totiž nejste brdou provozu. Dosažitelná maximální přesahuje ocejchování tachometru do 180 km/h a kdyby převodovka disponovala šestým stupněm, jel by ještě rychleji.
Převodovka je tedy pětistupňová, má delší dráhy a zrovna nepřekypuje přesností, čemuž nepřispívá ani dlouhá řadící páka. Jednička je hodně krátká. Při prázdném autě se ani nemusí používat ale při tažení přívesu nebo v terénu poslouží dobře - mnohdy se dá díky tomu obejít bez aktivování redukční převodovky, která se řadí, stejně jako náhon přední nápravy, pákou na středovém tunelu.
Spotřeba je závislá na stylu jízdy, množství nákladu a terénu. V praxi se pod 9 litrů dá dostat jen obtížně.

Se značkovým servisem nemáme dobré zkušenosti. Ochota vyjít zákazníkovi vstříc je nulová, poskytnuté služby nejsou vždy na 100% a snaha "nesvítí žárovka - vyměníme světlo" bije do očí.

Náhradní díly jsou drahé.


Od úplně nového "Japonce" jsem sice očekával naprostou spolehlivost a neprůstřelnou kvalitu, ale auto svému účelu slouží dobře a žádná vážnější porucha se dodnes nekonala, a proto nechystáme prozatím výměnu.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Pick Up

Vložit komentář

hm...asi nikto do toho nevidite ze nissan neni ten pravy nissan a ze spojenie sa z renaultom je zretelne vidiet na vsetkych novych modeloch,a nemyslim si zeby nissan patril medzi horsi priemer to asi tazko lebo stale sa drzi v poprednych miestach,to co hovoris ze nissan uz nikdy hm asi nevies co vravis,nevravim ze su najlepsie ale tie auta su proste super,jedine asi naj offroady s toyotami,a pick up offroad neni ani z daleka na to ani pomysliet nemozes ,pick up je cisto len pracovny stroj a ne na jazdenie off roadu.

04.07.2008 | 07:34:45 | tomino Reagovat

nissan

Na nissan nedám dopustit. Ce se modelu patrol týče.Již 16let máme patroly v rodině a vždy fungovali na výbronou i v zimních měsících.Auta stojí celoročně venku a nikdy nebyl problém se startováním.
Samozřejmě jde o chování k vozu.Když offroad tak jedině nissan nebo toyota.

10.01.2008 | 01:12:11 | david Reagovat

RE:nissan

Patrol stoji uplne za h.... a tych 16 rokov ako vravis ja 3 roky a motor 3dti 3krat nove piesty.

03.08.2011 | 18:22:31 | Romco  | 78.99.198.* Reagovat

RE:nissan

A lil si tam olej? :-)
ja ne a taky mi to nejezdí :-))

18.02.2012 | 09:36:24 | Ruge.cz  | 89.102.61.* Reagovat

Kvalita Nissanu

Moje zkusenosti s nekolika modely Nissanu jsou obdobne, urcite se nejedna o bezporuchova auta (u vsech Nissanu, co jsem mel, se vyskytovaly problemy s malo trvanlivymi a nepresnymi prevodovkamy). Nissan patri podle me, co se tyka kvality a poruchovosti, k horsimu prumeru mezi japonskymi znackami, napr. s Toyotou nebo Hondou se to neda vubec srovnat. Ja uz Nissan nikdy !

11.05.2007 | 21:58:23 | Tomas Reagovat