Nejčtenější auto recenze

8,6Škoda Octavia (1998) Škoda Octavia (1998) autor: BECHER Přečteno: 85722x
8,0Škoda Octavia (2011) Škoda Octavia (2011) autor: Petr Přečteno: 65614x
8,4Škoda Octavia (1997) Škoda Octavia (1997) autor: Zbyněk Přečteno: 59417x
8,8Škoda Fabia (2005) Škoda Fabia (2005) autor: davpro Přečteno: 47565x
Všechny nejčtenější auto recenze >

Nejnovější komentáře v diskuzích

RE: Jak to dopadlo?

Já jsem měl Octávku III, koupil jsem ji novou a po necelém roce mě auto taky začalo škubat při rychlostech 80km/h a výš. Dalších 8 měsíců se měnily vstřiky a všechno možné a stav vozu se jen zhoršoval. Před koncem záruky mě mechanik ve Škodovce poradil abych auto prodal pokud do něj investovat hodně peněz a nervovat se. Tak jsem to prodal a mám klid. Tedy aspoň doufám.

09.01.2018 | 18:51:54 | Honza | Recenze: Škoda Octavia AXR (2009)

Spokojenost s 1,6TDI

Ahoj, já mám 1,6TDI už druhou a nemám sebemenší problém. První jsem kupoval a měla 80tis a já najel 100tis a bez rozvodu, ty jsou až ve 210tis. Pak pořídil další a měla 60tis. Nyní má 210tis a dnes jsem vyměnil rozvody. Jinak vše původní krom brzd a zadních tlumičů. Spotřeba 5l, takže si nemůžu vynachválit. Najezdím tak 60tis za rok takže paráda.

09.01.2018 | 17:42:13 | Roman | Recenze: Škoda Octavia 1.6tdi (2010)

12. rok s LPG

Práve v čase, keď konečne LPG po jedenástich rokoch a výmene všetkých vstrekovačov začal chodiť na nerozoznanie od benzínu, prišlo na slová môjho mechanika, že plynom si zničím auto. Roky som svojmu mechanikovi neveril, lebo plyn vraj nevytvára tvrdé karbónové usadeniny tak ako benzín, nezmýva olejový film zo stien valcov a má väčšie oktánové číslo, čiže vlastne by mal motor šetriť. Lenže v roku 2017 mi LPG v Octavii pripomenul, že od pása dole mám nohy, ktorými sa dá chodiť, prípadne poháňať bicykel.
Problém vznikol na nečakanom a neuveriteľnom mieste. Začalo to v júni zlým štartovaním a silným, smradľavým dymením hneď po naštartovaní motora, ešte v behu na benzín. Značkový servis si ponechal auto 2x po štyri dni. Pri prvom pokuse nenašli žiadnu chybu, ale auto dymilo stále. Pri druhom pokuse vymenili jeden benzínový vstrekovač. Pomohlo to len na dva dni. Neskôr sa ukázalo, že celý benzínový palivový systém je zanesený slizkými, miestami stvrdnutými usadeninami.
Plyn sa na vzniku usadenín pričinil tým, že benzín sa z nádrže míňal pomaly a zotrvával v nej dlhú dobu. Po prekročení doby odporúčanej výrobcom na skladovanie, sa z benzínu začali oddeľovať akési lepkavé, živičnaté usadeniny, ktoré upchali celý palivový systém. Po vyčistení a obnovení benzínového palivového systému, už poučený, som nechal v nádrži len toľko benzínu, aby som ho spotreboval skôr, než zhustne. Chyba lávky! V októbri odišlo dva roky staré palivové čerpadlo. Benzínové čerpadlo, nevedno prečo, totiž beží stále, aj keď motor spaľuje plyn. Pri malom množstve benzínu v nádrži vraj nie je dostatočne chladené a zadrie sa. Nepozdáva sa mi to, lebo motorček s čerpadlom je asi v dvojlitrovej nádobe, ktorá je naplnená benzínom, aj pri prázdnej nádrži. Ale ak by to bola pravda, je to začarovaný kruh! Veľa, dlho skladovaného benzínu vytvára usadeniny, málo benzínu ničí čerpadlo. V konečnom dôsledku sa tieto skutočnosti podieľajú na vzniku zbytočných nákladov a tým výrazne znižujú výhodnosť plynového pohonu oproti benzínovému.
Cena LPG v roku 2017 sa v čase a mieste mojich nákupov pohybovala od 0,55 po 0,62 €/ l a jeho priemerná cena za celý rok bola 0,59 €/ l. Cena 95 oktánového benzínu v roku 2017 sa v čase a mieste mojich nákupov pohybovala od 1,22 po 1,37 €/ l a jeho priemerná cena za celý rok bola 1,30 €/ l.
V roku 2017 Octavia najazdila 22 222 km a spálila 2 140,4 l LPG, pri priemernej spotrebe 9,63 l/ 100 km. Spotrebovaný LPG stál 1 266,1 € a 147,0 l benzínu stálo 193,08 €. Náklady potrebné na prevádzku, údržbu LPG zariadenia a ním vynútené opravy boli 671,05 €.
V porovnaní s jazdením na benzín, LPG v roku 2017 ušetril 40,4 €. Za rok 2017 bol pomer vypočítaných nákladov na benzín k reálnym nákladom na LPG 1 : 0,98.
Za 12 rokov LPG zariadenie ušetrilo 1 916,5 €. Pomer vypočítaných nákladov na benzín k reálnym nákladom na LPG za celé obdobie 12 rokov je 1 : 0,91.
Za obdobie 12 rokov používania LPG je priemer nákladov iba na palivo LPG 0,06 €/ km. Po započítaní všetkých ostatných prevádzkových nákladov na Octaviu, sú priemerné náklady za 14 rokov 0,205 €/ km.
kosutm.szm.com

08.01.2018 | 17:53:47 | milan | Recenze: Škoda Octavia 1,8 T 20 V (1999)

11. rok s LPG

V roku 2016 doslúžili vstrekovacie ventily LPG, ďalší filter a snímač tlaku - bolo treba vymeniť ich.
Cena LPG sa v roku 2016 pohybovala od 0,53 po 0,61 €/ l a jeho priemerná cena za celý rok bola 0,58 €/ l. Cena 95 oktánového benzínu sa v roku 2016 pohybovala od 1,13 po 1,32 €/ l a jeho priemerná cena za celý rok bola 1,23 €/ l.
V roku 2016 Octavia najazdila 16 899 km a spálila 1 833 l LPG, pri priemernej spotrebe 10,84 l/ 100 km. Spotrebovaný LPG stál 1 064,3 € a 102,0 l benzínu stálo 129,7 €. Náklady potrebné na prevádzku a údržbu LPG zariadenia boli 486,52 € - za vstrekovacie ventily 388 €, filter LPG 35 €, snímač tlaku LPG 63,52 €.
V porovnaní s jazdením na benzín, LPG v roku 2016 ušetril -117,5 € (teda bol stratový). Za rok 2016 bol pomer vypočítaných nákladov na benzín k reálnym nákladom na LPG 1 : 1,08.
Za 11 rokov LPG zariadenie ušetrilo 1 876,1 €. Pomer vypočítaných nákladov na benzín k reálnym nákladom na LPG za celé obdobie 11 rokov je 1 : 0,90.
Za obdobie 11 rokov používania LPG je priemer nákladov iba na palivo LPG 0,07 €/ km. Po započítaní všetkých ostatných prevádzkových nákladov na Octaviu, sú priemerné náklady za 13 rokov 0,208 €/ km.
kosutm.szm.com

08.01.2018 | 17:52:22 | milan | Recenze: Škoda Octavia 1,8 T 20 V (1999)

10. rok s LPG

V roku 2015 fungovalo LPG zariadenie bez porúch, ale po 10 rokoch bolo treba vymeniť tlakovú nádrž, čo podstatne zdvihlo náklady na prevádzku LPG. Priemernú spotrebu LPG skreslila porucha benzínového vstrekovača. Dúfal som, že vstrekovač dostane rozum po prepláchnutí jednou nádržou benzínu obohateného o prípravok na čistenie vstrekovačov. Nedostal. Nakoniec ho bolo treba vymeniť.
Cena LPG sa v roku 2015 pohybovala od 0,60 po 0,71 €/ l a jeho priemerná cena za celý rok bola 0,64 €/ l. Cena 95 oktánového benzínu sa v roku 2015 pohybovala od 1,19 po 1,50 €/ l a jeho priemerná cena za celý rok bola 1,29 €/ l.
V roku 2015 Octavia najazdila 18 784 km a spálila 1 858 l LPG, pri priemernej spotrebe 9,89 l/ 100 km. Spotrebovaný LPG stál 1 199,1 € a 127 l benzínu stálo 166,19 €. Náklady potrebné na prevádzku a údržbu LPG zariadenia boli 207 € - za LPG nádrž 200 €, diagnostika pokazeného palivomera 7 €.
V porovnaní s jazdením na benzín, LPG v roku 2015 ušetril 261,5 €. V roku 2015 bol pomer vypočítaných nákladov na benzín k reálnym nákladom na LPG 1 : 0,86.
Za 10 rokov LPG zariadenie ušetrilo 1 997,1 €. Pomer vypočítaných nákladov na benzín k reálnym nákladom na LPG za celé obdobie 10 rokov je 1 : 0,88.
Za celé obdobie 10 rokov je priemer nákladov iba na palivo LPG 0,07 €/ km. Po započítaní všetkých ostatných prevádzkových nákladov na Octaviu, sú priemerné náklady 0,214 €/ km.
kosutm.szm.com

08.01.2018 | 17:51:07 | milan | Recenze: Škoda Octavia 1,8 T 20 V (1999)

RE: spotřeba paliva

No, už moc daleko ne :-) Zrovna nedávno se mi aygo na trojku při cca 155 km/h zakuckalo - zasáhl omezovač. Dálniční spotřebu mám 6 l, jinak mimo dálnice průměrná 4,5 i s městem.

06.01.2018 | 11:29:11 |  | Recenze: Škoda Fabia 997 (2002)

RE: spotřeba paliva

Oprava nedokončené věty: Hravý řidič zase mohl z kopce roztočit pětku (nejvyšší kvalt) až na omezovač, což se u jiného moderního auta těžko dosáhne (176 km/h dle tacho). Naopak u kolíněte jsem na omezovač nedostal ani trojku - 150 km/h dle tacho se mi zdálo dost, ale do omezovače asi ještě daleko.

05.01.2018 | 16:40:35 | Itall | Recenze: Škoda Fabia 997 (2002)

spotřeba paliva

Jináč mě zaujaly kdesi uvedené uživatelské spotřeby paliva u tohoto auta. Nešly pod 6,5 L, spíš více, třeba i přes 7L nebo k 8L. Já tedy mám zkušenost, že spotřeba průměrná za 162000 km byla 5,7L, po korekci chyby ODO mohu přidat, tak 5,8L. Zároveň tato Fabia byla z modernějších aut posledním, se kterým se dalo jezdit v pohodě i pod deklarovanou průměrnou spotřebu (udávaný průměr měla 6,6L). Samozřejmě, pokud se nejezdilo často po dálnici na rychlostním limitu (130 km/h). To pak spotřeba šla asi na 7,5L. Ovšem ne průměrná, ale ta dálniční. Není div, je to pravidlem u každého auta s kratšími převody. Tenhle malý motor měl maximálku 147 km/h a tam někde už byl na pětku roztočený na otáčky max. výkonu (5000 rpm). Měl zkrátka přiměřené převody výkonu a hmotnosti auta, tedy krátké. Hravý řidič zase mohl roztočit pětku až na omezovač, což se u jiného auta Na dálnici nemohl být úsporný a tahle spotřeba ještě nebyla tak zlá. Čili za 7 nebo 8L bych s tím jezdil jen na dálnici a ve městě. Pak bylo ještě autíčko, s kterým se dalo jezdit za deklarovanou spotřebu - od PSA v Kolíně. Tam dokonce nevadila ani jízda po dálnici na rychlostním limitu. Vzhledem k naopak dlouhým převodům kolíně ani při tomto provozu svého majitele nesežere. Tipoval bych dálniční spotřebu tak někde 5,5L, snad i méně. Takže průměr v běžném provozu i s tou dálnicí byl 4,7L bez korekce ODO, počitadlo bylo přesné. Udávaná kombinovaná spotřeba byla 4,6L, takže trefa.

05.01.2018 | 16:30:21 | Itall | Recenze: Škoda Fabia 997 (2002)

RE: levný provoz SDI???

Hlavne s tim nejde parkovat v podzemni garazi, takze pro mne nepouzitelne

04.01.2018 | 09:20:15 | Dan | Recenze: Škoda Fabia 1.9 SDI (2005)

ABS

ahoj,mam dotaz ohledně ABS.bez příčiny se rosvítí kontrolka na př.desce a po malé chvilce zhasne.zná někdo řešení tohoto problému.díky

28.12.2017 | 21:56:34 | pinec | Recenze: Škoda Roomster 1.4 16V (2010)