Recenze Škoda Fabia II. Combi 51KW Ambiente
“Jsem rád, že jsem se rouhodl pro FII”

Autor recenze: Vláďa (34 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:1198 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:12 600 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 11 měsíců Průměrná spotřeba: 6 l/100 km Vloženo: 22. 3. 2009

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Nissan Primera P10

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Porucha ani drobná závada naštěstí žádná. Ani žárovička nepraskla. Cvrčka neznám. Olej nedolívaný ani kapka, chladící kapalina ani kapka. Dosud nebyl sebemenší problém. Teď jsem si vzpomněl, že jsem na podzim kupoval gumovou krytku zezadu předního světla za 90,- Kč - jsem ji asi někde vytratil.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vozidlo zakoupené v květnu 2008 jako nové, po předchozím několikaměsíčním hledání. Chtěl jsem auto - kombíka, do 400.000 Kč, ne v základu a s klimatizací. V zimě se nám rozrostla rodina, proto hlavním kritériem nebyla šířka, výkon, barva, vzhled ap., ale velikost místa na zadních sedačkách, velikost kufru, aby se vešel kočárek bez skládání. Do užšího výběru postoupila Fabia II, Renault Megane Gr., Kia Cee´d SW a Chevrolet Lacetti. Vyhrála Fabia, určitě není nejhezčí, ale vyhrála díky místu vzadu (60-85 cm), velikosti kufru (480/1460l), variabilnosti výbavy, kvality zpracování a také díky pojaté nedůvěře vůči ostatním finalistům a to také na základě těchto stránek. Renault měl tehdy na svůj typ obrovskou slevu 120.000,- Kč, Kia je strašně krásná, velká, ale moc ji stejně jako R.M.G. majitelé nechválili. Těch nedostatků bylo tehdy strašně moc. Chevrolet nepřesvědčil skoro v ničem. Škoda vyhrála a získala mou důvěru. Posměšky na vzhled a zejména tříválcovou motorizaci mě míjí (neříkám, že z nich mám radost). Auto nemám na chlubení, či lov žen. Jezdím vetšínou sám, občas já a manželka vzadu + autosedačka s prckem. Jsme normální rodina a nepotřebujem (zatím) více. Důležitá je spolehlivost a ta zatím vychází. Motor 51 KW nám plně dostačuje. Měl jsem v plánu 1,4 16 V a v salónu mě dali možnost porovnat na silnici oba motory a bylo rozhodnuto (těch 30 tisíc navíc by byly, pro mě, vyhozené peníze). Mé auto (alespoň co bude u mě) nebude jezdit dálky, ani po dálnici. V létě dlouhodobá spotřeba 5,9 l, v zimě 6,2 l. V práci máme Octavii II r.v. 9/08 1,6 a spotřeba 10 litrů a to je sakra rozdíl. Porovnám místo vzadu + cca 5 cm, sedačky všude stejné, šířka uvnitř v loktech cca + 5 cm (čerpám z Auto.cz). Octavia C. ve výbavě, co mám na Fabii by stála 600.000 a to je rozdíl 230.000 (čerpám z konfigurátoru Škoda Auto). Pro mě nepodstatné rozdíly za statisíce. (Octavia je samozřejmě strašně krásné auto- minimálně proti Fabii II). Vím, že sympatie Fabie II na tomto fóru, to je čistá nula, ale věřte že u mě vítězí praktičnost nad krásou. Auto nejede 200, nemá stovku pod 10, není nejhezčí (řečeno diplopmaticky), ale splní svůj účel a hlavně je moje (naše), je spolehlivé (zatím), nikdo se za ním asi neotočí (no a co?), ale já nemůžu na něho říci křivé slovo. Tak a teď se do mě můžete pustit :-)

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

lpg fabia II

Zdravim pani, jazdil som nedavno na novej fabii II, 1.2 51 kW ambiente, capuccino farba...je prerobena na lpg pohon, po prejdeni cca 150 km som urobil priemernu spotrebu na lpg ze 5,6 l/100 km!takze pokial viete uspeorne jazdit, je to skvele auto..inak mam z neho taktiez zmiesane pocity, co sa tyka vonk. aj vnut. vzhladu, pripada mi sice estetickejsi ako predchodca, ale aj taky nejaky nedokonceny, vid chybajuci kryt motora, klucky na otvaranie dveri z vnutra ako hrackarske...kvoli spotrebe a batoz. priestore uvazujem o jeho obdrzani...

05.12.2010 | 11:54:54 | mirto Reagovat

Souhlas s vaším hodnocením.

Jsem přesvědčen, že většina čtenářů nemusí "honit" autem
lepé děvy a někde se před ostatními předvádět aby záviděli
nač se zmohl.

Ale rozhoduje praktičnost, spolehlivost, cena a spokojenost.

Jako příští vozidlo (zatím R19) pro mě a manželku také zatím vítězí FII v této motorizaci nebo 1,4 16V.

11.11.2010 | 07:08:53 | vindic Reagovat

Vláďa:

Jak to šlape, pořád dobrý? Recenze pěkná - souhlasím. A celkem rozumné uvažování - my Vláďové máme rozum :c)

20.11.2009 | 15:05:49 | Itall Reagovat

for Jirka

Dovolím si nesúhlasiť.HTP je moderné ? V čom, prosím Vás ? Znižovanie spotreby paliva ? Hocijaký diesel starý hoci aj 25 rokov ju v tomto smere hladko tromfne.A že sa stratíte na križovatke Superbu 1.8 ? Ak by otec nevlastnil Passat 1.8 Turbo, tak by som Vám to možno "žral".Ale keďže som sa na tom aute už pekných pár sotviek a možno aj tisícok km povozil tak viem, že je to nezmysel.

20.11.2009 | 15:00:00 | Matúš Reagovat

Svatá pravda

Blahopřeji Vám a vaší rodince ke koupi Fabia 1,2 HTP II,máte absolutně ve všem pravdu a navíc dodám,že jste právě tímto motorem moderní,poněvadž je toto ekologická budoucnost,postupné snižování spotřeby paliva a splodin do ovzduší.A ti namachrovaní "závodníci" stejně jednou pohasnou,protože to dopadne stejně jednou na všechny.Mám také 1,2 HTP sedánka,měl jsem Superba 1,8T a mohu říci,že s ní úspěšně podnikám a určitě bych šel také do toho,co právě vlastníte-velmi šikovné (české!!) autíčko.A ostuda?Koukněte se na francouzské kýče!S motorem 1,2 se hravě na křižovatce ztratím před Superbem 1,8.Má vynikající krouticí moment,auto jde nádherně zvolna-je lehké,žádný nemotorný koráb,zkrátka bezkonkurenční kompromis.Mějte se s ním,vozte se.Závistivci nakupujte.Ji.

20.11.2009 | 14:43:25 | Jirka Reagovat

Tak ten Matrix má určitě poměr cena/užitná hodnota lepší. Ale mně se strašně nelíbí, přestože má karoserii od italů...
A u těch francouzů, oni mají fantastické akční ceny na prospektech, ale pak člověk zjistí že to je jednak přes leasing a navíc třeba auto za takovou cenu u prodejce není. Protože na prospektech je většinou ta lákavá cena s dovětkem od...Kdežto fábií je všude po internetových i kamenných prodejnách rozstrkaných moc a já věřím tomu. že při troše snahy se dá sehnat nakonec levněj...Stejně, dnes jsou ty ceny jak na houpačce a kdo kupoval před rokem či dřív, prodělal ať koupil cokoliv...

08.04.2009 | 19:15:39 | fabian Reagovat

Určitě bych nevynechal novinku C3 Picasso nebo Hyundai Matrix. Nejsou top prémiové značky, ale za podobné peníze nabídnou víc.

08.04.2009 | 19:00:48 | Radek Reagovat

kdyby kdyby...

Kdyby fabia combi stála 170 tisíc, tak by v ní jezdili snad už skoro všichni. Za tu cenu myslím ani já bych neodolal, no ale brrr, strašná představa...Ale teď vážně, opravdoví konkurenti pro fabii combi jsou nikoliv přibližovadla bez kufru jako picanto, spark nebo kolíňata. Ale snad jen peugeot 207 SW a clio grandtour, a ty ceny jsou teď myslím dost podobné...Peugeot se mi líbí moc, a ten základní letitý motor 1360 cm3 s 54 kW působí důvěryhodně. Zato 1.4 ve fabii, zdá se mi že oni už neví co by s tou jednačtverkou udělali, 55kW, 74kW,59kW, 63kW a pořád je to mezi 1.4 slabý průměr. Tak se ani nedivím že řada lidí uvažuje podobně jako autor této recenze, prostě ušetří a vezme do fabie motor 1.2...

08.04.2009 | 18:53:44 | fabian Reagovat

Přesně tak

Být HTP za 170-180 000, tak po něm sáhnou všichni ti, co jinak koupili Picanto, Spark, Aveo, možná i Sandero. Ale za ty prachy prostě Fabka s třemi nepovedenými válci nestojí.

07.04.2009 | 18:32:34 | Standa Reagovat

cena

HTP jsem nevlastnil,ale několikrát jsem ho řídil.Viděl jsem tu spotřebu a ten slabý výkon.O tom výkonu jen taková poznámka :kdyby htp bylo třeba ve felicii,tak je ten výkon o něčem jiném.Je tu totiž rozdíl v hmotnosti skoro 250 kg a o tom to je.Fabia je moc těžké auto,na to jaké tam dávají motory(htp).A znova to opakuji,být to tak v základu od 170 tis,tak není co kritizovat.Kdyby všichni ti obyčejní lidé,kteří to za ty prachy kupují a myslí si že jim to bude stačit,zvážili i nabídky jiných automobilek,tak by s tím i škoda musela něco dělat,takže s toho těží.

07.04.2009 | 16:38:57 | Ladik Reagovat

Medvěd 200D (dedukuji dle kw) bylo fáro, o tom žádná, ale taky stálo jiný prachy, než Favorit, že? Jinak mladá rodina si těžko koupí i tu blbou Fabii. Před bubnem se Mondeo či M6, čili vozy v hladině cca 500.000kč koupit dá, pokud šetříš.

06.04.2009 | 21:28:28 | Radek Reagovat

On ten zásadní rozdíl je i v platech a životní úrovni,takže asi proto.U nás si asi mladá rodina nekoupí Mazdu 6 nebo Mondeo ,pokud chtějí auto nové(tedy žít alespon trochu jako ten němec ),musí kupovat na co mají.Tu prdel tě to odveze taky.Před 15 lety měl můj Mercedes 50 kw a bylo to fáro,dnes už to nestačí ani na ježdění na nákupy podle mnohých.A to se dnes většinu dne za někým plahočíte

06.04.2009 | 21:18:44 | plzenak Reagovat

bez komentáře

Stačí zabrouzdat na internetových stránkách německých motoristických časopisů a zjistíme, že fabie jsou tam opravdu hodnoceny mnohem líp než tady v diskuzi na autorecenzích...

06.04.2009 | 21:12:26 | fabian Reagovat

Vztahuje, ale odbyt se týká především Německa, kde je Škoda levnou alternativou k VW Polo, takže domácí značka. Jako u nás. Ale tam se jedná o nákup dalšího vozu do rodiny a v tom je zásadní rozdíl.

06.04.2009 | 21:06:12 | Radek Reagovat

Na výrobky ostatních automobilek se šrotační podpora nevztahuje?

06.04.2009 | 21:01:39 | plzenak Reagovat

To Plzenak

Za 230.000kč v základu taky kombi F2 nekoupíš, ta začíná na 250.000kč. Navíc recenzent platil, resp. měl limit 400.000kč, takže jaksi mimo kolego. Co se týká krize, ano, to je pravda, díky šrotovnému, nikoli kvalitě, jinak by byla v (_._), jako ostatní.

06.04.2009 | 20:51:50 | Radek Reagovat

to radek

Asi si nevšiml,že se recenzuje vůz kombi,tudíž žádná z tebou nabízených alternativ nepadá v úvahu - přeprava kočárku bez demontáže koleček a x dalších krámů.V tomto segmentu připadá v úvahu jen Clio Grandtour,Peugeot 207 SW.Navíc ted v době krize je situace o dost jiná,za stejné peníze jste o třídu výše než před rokem.Úspěch fábie v okolních zemích se zavedením šrotovného ale ukazuje,že poměr výkon cena je nastaven slušně.Solidně vyrobené vozítko za přijatelný peníz,na rozdíl od low end značek nemusí jít pod cenu.Na rozdíl od jiných renomovaných značek krizi přežije a možná už na ní začíná vydělávat

06.04.2009 | 20:47:05 | plzenak Reagovat

To Major

Svatá pravda.

06.04.2009 | 20:43:40 | Radek Reagovat

Radek vs. Marťas

Radku, to máš marný. Kdo nejel s autem, které opravdu reaguje na přidání plynu, a které ti u benzínky nevyžere peněženku, ten to prostě nepochopí. Žije ve SVÉ realitě a je vlastně spokojený. Pro mě byl nejlepším autem Trabant (před 20ti lety), a taky jsem ho takhle obhajoval, ale jen do doby, než jsem začal řídit "normální auta". V případě Marťase by to bylo podobné. Jen o tom chudák neví.

06.04.2009 | 20:42:12 | Major Reagovat

Mazda2: 6 x airbag, ABS, automatická klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, el. ovládání oken, el. ovládání zrcátek, imobilizér, multifunkční volant, nastavitelný volant, tónovaná skla, vnitřní teploměr, vyhřívaná zrcátka, vyhřívané čelní sklo, výškově nastavitelná sedadla, zadní stěrač. Cena 199.900kč i BEZ leasingu SUZUKI: Klimatizace (manuální), 2x přední airbagy, Boční airbagy, Bezpečnostní pedálová skupina, Bezpečnostní pásy přední 3bodové s předpínači, s omezovačem a výškově nastavitelné, zadní 3bodové, ISOFIX systém uchycení dětské sedačky 2x vzadu, Dětské pojistky zadních dveří, Možnost vypnutí předního airbagu spolujezdce, Osvětlení zavazadlového prostoru, Držáky nápojů, Sedačky přední - obě výškově nastavitelné, Elektricky ovládaná přední okna, Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, Pylový filtr, Anténa, 4 reproduktory (v předních a zadních dveřích), CD tuner + MP3 přehrávač, Tříramenný volant obšitý kůží + ovládání audia, Výškově nastavitelný volant, Otáčkoměr, Digitální hodiny, Informační displej - venkovní teplota, spotřeba paliva (průměrná / okamžitá), dojezdová vzdálenost,Stříbrné orámování centrálního panelu, Kliky dveří v barvě karoserie, Otevírání pátých dveří centrálně, Mlhové zadní světlomety, Tónovaná okna (zelená),Vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie el. nastavitelná a vyhřívaná. Cena 231.000kč, leasing 195.000kč a tak by se dalo pokračovat dále. Čili Škoda opět se nechytá.

06.04.2009 | 20:41:53 | Radek Reagovat

Jěšte poslední věc- nechci si tu hrát na machra a nejlepšího šoféra pod sluncem, to vůbec ne, jen mám takový dojem ,že kdyby jezdili všichni jako já, defenzivně, bez agresivity, tak by asi trošku ubylo nesmyslných nehod a promrhaných životů!
Ale už dost....končím ,pro dnešek, čest.

06.04.2009 | 20:37:11 | martas Reagovat

PROČ FURT NĚKAM SPĚCHAT...PŘEDJÍŽDĚT, NECHÁPU!

No tak italské a fr. auta už fakt nee,aspon za mně.
A u těch ostatních , s tou výbavou to za těch 230 nebude myslím zas tak žhavé......
Já nechci předjíždět vůbec ani v limitech,nepotřebuju si nic dokazovat, aspon v autě určitě ne, ty ano?
A na ty nákladáky a jak si zminoval staré škodovky to má v pohodě.

06.04.2009 | 20:31:10 | martas Reagovat

Např. GrandePunto s výbavou, o které si F může nechat jen zdát, dále Fiesta, Fusion, Yaris (250tkč), Splash 1.3, Mazda2, atd. .

06.04.2009 | 20:20:45 | Radek Reagovat

Předjíždění v limitech - tato formulace mě baví. Postatná je schopnost vozidla předjet rychle, tudíž bezpečně. Osobně když předjíždím, tak jedu tak, abych se co nejrychleji zařadil bez ohledu na rychlost. Tento motor stačí na bezpečné předjetí leda Avie, Š120 atd., protože na cokoli jiného nemá. Když narazíš na nějakýho blba, co se nebude chtít dát přejet a těch je s kšiltem dozadu dost,či na někoho, kdo si nevšimne, že se snažíš ho přeplazit, jsi to ty, kdo ohrožuje ostatní.

06.04.2009 | 20:12:47 | Radek Reagovat

APROPO jaké jsou ty jednoznačně lepší a veskrze kvalitnější auta.( za 230 tkč-cena nové F2 51 KW) ???

06.04.2009 | 20:06:05 | martas Reagovat

To je to, že já nepotřebuju 100 kw abych se někam dostal ,víme.
V poho mně stačí těch 51 ,ikdyž se mi zdá, že je trošku vyšší,ale to zas nevysvětlím tobě.
Jet a umět jezdit je totiž trošku něco jiného.
Netvrdím,ten motor má slabiny, ale rozhodně pro ježdění v limitech je dostatečný. (kromdennodenní přepravy po d1), tak jako všechny maloobjemové motory.

06.04.2009 | 20:00:53 | martas Reagovat

Ještě, že jsem auto nevlastním, neznamená, že jsem v té pajdě nejel.

06.04.2009 | 19:50:35 | Radek Reagovat

Protože je to mrzák - nízký výkon, vysoká spotřeba atd.. Co na tom pořád nechápeš? Za ty peníze jsou jednoznačně lepší a kvalitnější auta. Možná, kdybys neřešil u koupi vozu jen povinné ručení a jezdil v autě s motorem, tak to pochopíš, tak je zbytečné ti něco vysvětlovat.

06.04.2009 | 19:48:43 | Radek Reagovat

Takže tak jak jsem očekával .....HTP neměl nikdo ,ale řečí máte jak PALACKÝ.
Radek- měl si 1.4 74 kw- podle tebe stála za hovno,ok, beru,tvůj názor, ale proč furt brečíš nad HTP????
Ladík- další takový, má 1.4 55 kw, ok, htp zná pouze z řečí od známých....
A tak by jsme mohli pokračovat, až se dozvíme, že ten motor jste voděli akorát na obrázku v časopise.
Já měl 3 fábie z toho 2x HTP- 6v, i 12v.( 1 i 2 GENERACI)
Ted ROMSTER.
Až s ním něco najedu ,tak vám písnu zkušenosti- zatím to nemá smysl, ale věřte pokud někdo recenzuje třeba yaris nebo astru, nebudu mu do toho tlachat, nebot nemám potřebné znalosti. A o tom to je, kritizovat nebo chválit jen co s čím mám nějakou větší zkušenost, né co mi říkají kámoši v hospodě po 6-tém pivu či co si jenom přečtu v AUTOTIPU.

06.04.2009 | 19:38:30 | martas Reagovat

Psát o takto předraženém autě, že "ten motor je vhodný jen na to, a není vhodný na ono" svědčí o hlouposti. Motor auta za ty peníze musí být dobrý alespoň v průměru na vše. Pokud je jen na "něco" a na "něco ne", tak je na hovno. To si můžu koupit Tatu Nano. Jinak, fábii doma máme, ale moc nejezdí - spotřeba je vgyšší než je v dnešní době zdrávo, a ani komfort není odpovídající. Brzy půjde z domu a bude nahrazena lepším (i když ne dražším).

06.04.2009 | 18:14:11 | Standa Reagovat

Největší problém byl v nehorázné spotřebě, při max. snaze 8.5L, od 40.000km problém s řazením zpátečky (vyskakování), studené starty na 3 válce, náhodný elektrický problém - nefukční potkávací světla, jen parkovačky. Řešeno servisem s výsledkem, že byl vyměněn olej v převodovce, ostatní skončilo krčením ramen, protože VAG nic neukázal. Dále v jízdních vlastnostech - prudčí manévr znamenal silnou nervozitu. A potom cena.

06.04.2009 | 18:01:29 | Radek Reagovat

To Radek

Zajímalo by mě v čem stála za hovno.Já mám 55 kw.Koupil jsem ji ojetou,takže jsem za ní dal méně.Äle jinak spokojenost.Cena za nové je nehorázná !!!

06.04.2009 | 17:49:22 | Ladik Reagovat

To Martas

Na Fabii combi 1.4 16v 74kw jsem najel 56.000km. Měl jsem ji od nova a fakt stála za hovno. Za ty peníze (425.000kč) je to aušus první kategorie a rozhodně nebyla ve výbavě sociál.

06.04.2009 | 17:38:26 | Radek Reagovat

Já Fabii mám,ale ne s tím nedodělaným motorem.Mám 1.4 16 v.Kdyby to nebylo tak předražené,tak u toho mého není na co nadávat.Myslím tím jízdní vlastnosti,spotřeba atd.A ten 3 - písťák znám dost dobře od svých známých,Kteří to většinou chválí,ale pak s nich postupně vylezou různá negativa na tento motor.Na prvním místě spotřeba !!!

06.04.2009 | 17:26:27 | Ladik Reagovat

Zajímalo by mně kolik z vás ,kteří jsou tak chytří tu fabku doma mají? Asi vás moc nebude, ale znalostí oplýváte jako by jste s ní 3 x objeli zemkouli.
Myslím že drtivá většina s tím motorem bud vůbec nejela,nebo pouze pár km a nebo a to je nejhorší varianta, dostali jí jako služebku, s nutností se furt někam hnát-nevím kam. Ale na to ten motor fakt není.
Trvám na tom že lidem co to mají v hlavě už trochu srovnané,jezdícím okolo komína a jednou ,dvakrát ročně na dovolenou 1.2 51 kw bohatě stačí.
Mohl bych tu psát stohy zkušeností s tímto motorem,dobrých i horších, ale je to marné ,prostě vy už jste si udělali škatulky abasta.......
A ještě k ceně .....pokud někdo kupuje škodovku-ceníkovou tak je fakt, jak to říct slušně, asi má hodně peněz, ale to už snad dneska ví i malé dítě, že se dá usmlouvat úplně,ale úplně jiná cena, než ceníková, pokud člověk aspon trošku chce.

06.04.2009 | 15:40:34 | martas Reagovat

Do Fábky by byl ideální motor 1.6 TDi. Takový kombík za 230.000kč v základu, tudíž holobyt, by byla celkem zajímavá koupě. Ovšem v reálu bude cena začínat nad 350.000kč, pokud ten motor tam vůbec dají - spíše ne, protože by tu jejich srágoru 1.4TDi nikdo nekoupil. Tudíž cílová skupina standartně vymaštění škodovkáři.

05.04.2009 | 20:27:24 | Radek Reagovat

martas

Asi takhle Martine, ten slavný vybrující trojhrnek, má jednu výhodu: nesmíte mu šlapat moc na krk, jeho spektrum výkonu se nechází dole, to znamená netočit!! Pokud se toho bude člověk držet, tak se mu auto odmění nízkou spotřebou. Pokud si tento motor někdo koupí do fábky, musí počítat s tím, že když auto trošku víc naloží, tak výkon jde rapidně dolu a spotřeba nahoru. Dálší nevýhodou je, pokud dýl auto stojí, trvá motoru dýl než se natlakuje olej a vše se řádně promaže ( což není dobré). Nová fábka není dvakrát moc líbivá, trošku vybruje celé auto - díky trojválcu, ale největší nevýhoda, že je kurevsky předražená!!!!!!! A v základu je velký kulový, bag a abs je už povinnost u novýho auta!!! Pokud se i tak najde nějaký dobroděj, který dá tu nehoráznou sumu za tento střep, tak na ježdění po okrskách a po městě mu to bude stačit. Já bych si škodu nikdy nekoupil, díky jejich zlodějským cenám. Naštěstí výběr je velikýýýýý!!!!

05.04.2009 | 19:57:03 | kraken Reagovat

Cena

Ono totiž je na co nadávat.Tenhle auto stímhle žroutem motorem,kdyby se prodávalo v základu tak za 170 000 kč,tak nic proti němu nemám.Tím pádem by i normální motor 1.4 16 v stál podstatně méně.Až si to všichni češi,kteří se škodovkou tak nechají okrádat uvědomí,tak si potom budou moci koupit české auto za normální cenu.

05.04.2009 | 18:12:56 | Ladik Reagovat

No jasně, všichni okolo jsou úplní blbci, jen vy co tady nadáváte na htp jste procitli.
Je to marné, některým lidem to nevysvětlíš, že existuje spousta lidí kterým htp v pohodě stačí, jezdí málo po dálnici, jezdí defenzivně, né jak hodně rádobychytráků tady na foru, co si o sobě myslí kdovíjací nejsou šoféři, ale už podle těch řečí tady bych jim nesvěřil ani 105-tku.
Je mi líto takových ,kteří si léčí své mindráky na cestě!!!

04.04.2009 | 09:41:04 | martas Reagovat

Pro němce je ten hrůzamotor normální. Oni v této kategorii "socka" je mají v Polu, Seatu, a Fabia je vyjde z těchto shitů nejlevněji. Proč by si kupovali uvedená auta se stejným motorm dráž, když můžou mít levněji Fabku. Ve finále jsou na tom stejně, jen ušetří. Tolik o prodeji Fábek. Není za tím nic jiného (a kvalita už vůbec ne).

03.04.2009 | 19:09:48 | Standa Reagovat

Bodejť by se neprodával hlavně 3 válec.Cena za normální motor 4 válec je o 30 000 kč víc.Strašný nepoměr,o tolik ta 1.4 zas není lepší.Divím se všem těmto,že se nepoohlédnou po jiných značkách.A mimochodem,na Slovensku předčili prodeje Renaultů a korejských značek prodej fabii.

03.04.2009 | 16:33:28 | Ladik Reagovat

Super, nejlevnější Fabie s tříhrníčky jsou prý vyprodány na měsíce dopředu, díky šrotovnému v Německu a na Slovensku - a pak, že tříválec je omyl .

03.04.2009 | 10:28:17 | Itall Reagovat

S Fábií Junior 1,0 mám zkušenost špatnou. Nechci to dramatizovat, že otřesnou, ale rozhodně to auto nepotěší. A to jsem od něj nic nečekal - byla to nejlevnější škodovka a "jednoduché auto" - jen, že by to mohlo bez problémů jezdit. Bohužel, nemohlo.

31.03.2009 | 12:22:35 | Itall Reagovat

asi je to tym,

ze majitelia fabii sa citia lepsie, ked stale citaju, ze Renault je "shit". Ja som nikdy neolutoval, ze som si kedysi kupil Thaliu a nie Fabiu Junior.

31.03.2009 | 11:07:25 | pepa Reagovat

Kvalita fr.aut.

Zřejmě se trochu pozapomělo,že to je o Fabii.osobně ale proti Renaultům nic nemám.Znám ze svého okolí asi 8 lidí co mají Renaulty - 19 ,Laguny ,Kangoo i tu zatracovanou Thalii a nikdo z nich nemá žádné problémy.A to většinou mají ojetiny.Nechci tu dělat nějakou reklamu Ren,sám mám Fabii I,pokud se tu chceme bavit o kvalitě fr aut,tak jsem měl Citoen xantiu a hrůza a děs těch peněz co jsm do ní musel vrážet,až jsem to už nevidržel a šla z domu.A to přitom v TUV vychází velmi dobře !

30.03.2009 | 17:35:55 | Ladik Reagovat

Největší vypovídací hodnotu má asi J.D.POWER.TUV je trošku zavádějící.

29.03.2009 | 20:39:18 | MIREK Reagovat

Mam servis a je fakt,že mě nejvice živy francouzsky auta,nic proti nim nemam,ale serou se vic než cokoliv jineho.A když pujdu ješe vic do detailu,tak s francouzu převladaji Renaulty a podle mě jsou nejhorši ty kolem roku 2000..

29.03.2009 | 20:35:42 | david Reagovat

29. března 2009 | 13:55 | Anonym

TUV opravdu nic nevypovídá. Ale jestli tomu věříte, jukněte, jak jsou na tom laguny:o)))

29.03.2009 | 17:47:20 | Oborník Reagovat

tom

To má pravdu a můj kamarád říká: můj druhý vývar jsou škodovky, tak si vyber????

29.03.2009 | 13:55:37 | kraken Reagovat

podle TUV testů spolehlivosti je na tom megan skoro podobně jako fabie.(2001-megane 45. Fabie 47.) ale v tomto případě řeknou škůdkaři , že TUVčka jsou nanic a zkreslená. Ale kdyby to bylo opravdu tak, že by ten megane byl na chvostu, množily by se komentáře typu: Podívejte na TUV, jaké jsou to šmejdy!:) já mám megana 2001 1,6 16v a nic se nekazí.

29.03.2009 | 13:55:17 |  Reagovat

V současné době mít neautorizovaný servis je výhodné, kamarád říká, že nebýt Renaultů, tak by asi zkrachoval. Takto má o práci vždy postarané.

29.03.2009 | 13:53:56 | tom Reagovat

an

Pokud se na mne servis vykvákne, tak to zavezu ke kamarádovi a věř, že mi to spraví levněji, on sám je renaulťák, nemám co řešit, mám i o servis postaráno. Ps: musím jinak souhlasit, že ceny v aut. servisu jsou nehorázné, ale je to mince o dvou stranách, můžu, ale nemusím.

29.03.2009 | 13:38:24 | kraken Reagovat

Jenom drobnou poznámku:
"V létě dlouhodobá spotřeba 5,9 l, v zimě 6,2 l. V práci máme Octavii II r.v. 9/08 1,6 a spotřeba 10 litrů a to je sakra rozdíl." Srovnávat spotřebu soukromého a služebního auta není relevantní. Mě vychází při obdobném stylu jízdy u O1 1,6 oproti HTP cca o 0,7 litru víc (6,6/7,3). Na dálnici při 120 úplně stejně.

29.03.2009 | 13:35:39 | j3s Reagovat

tom, marťas

Tome Martine dík, Pěkně jsme si pokecali, každý si jezdí v tom co mu vyhovuje. Děkuji, i já vám přeji mnoho km. bez poruch a nehod.

29.03.2009 | 13:34:16 | krkaken Reagovat

Nevím co tu řešíte to že Rencek je šmejd všech šmejdů ví každé malé dítě, škodovka poslední dobou také nic mos. Pro toho inteligenta s Meganem a zárukou - dej si bacha, u tohoto proservisovat 150 klacků není vůbec nemožné a servis se na tebe vykvajzne.

29.03.2009 | 13:31:36 |  Reagovat

kraken- HTP se vyrábí už od roku 2002. Předkokládám ,že to byla 7 let stará fábie, najeto něco málo přes 150 tkm, a pán nečekal na odtahovku, ale na známého až dojede s meganem.-))

29.03.2009 | 13:29:52 | martas Reagovat

Martas, Kraken

Já raději beru tu nenápadnost, s Roomsterem Škodovka také šlápla vedle - ukazuje to prodej tohoto modelu. Nelíbí se to skoro nikomu. Ktomu motorizace 1.2 HTP v tomhle těžkém autě a máme tu nové Ferrari českých cest.
Elektronika u pičínek vychytaná není, velmi často se projevuje u nových aut. Jinak v rodině máme týpka, 5 let dělal servisáka v Renaultu a sám přiznal, že to je nejhorší automobilka jak v kvalitě tak péči o zákazníka a také v cenách značkových servisů.
Jinak dle testu nějakého německého autočasopisu - u vozů Renault se objevila závažná závada u vozidel stáří 1 - 2 roky u 22% vozidel. U aut stáří 3-6 let u 27% vozidel a u starších u 15 % vozidel. Čímž Rencek obsadil úplný chvost v tabulce poruch. Časopis mám v práci, zítra pošlu odkaz.
Takže to je opravdu spolehlivost jako prase.

29.03.2009 | 13:27:51 | tom Reagovat

Kraken- přeju ti abys těch 150 tkč fakt neprosrevisoval, ale nejde jen o prachy, ten pocit že se prostě něco může kdykoli pos... mně už nebaví. Záruka je taky fajn věc, ale druhá stránka mince je její vymahatelnost, až ti jednou servis řekne je to vaše vina, zaplatíte si to sám tak budeš...... ale jak říkám přeju ti hodně km a hlavně bez nehody.

29.03.2009 | 13:26:38 | martas Reagovat

marťas

Teď jsi mě rozesmál a víš proč? Včera ve večer asi tak 8km. před Olomoucí na dálnici stála jedna hátépé kombi u kraje a čekala až jí někdo známej odtáhne, smutně koukal starší pán na mého megíí jak mu rozhodil ofinku. Vidíš já mám anděla, kterého mám předplaceného a stejně mám dohromady levnější vůz jak fábie. Asi si zrovna haťapka vybrala neplánovanou údržbu, bo VW se nekazí. HA ha!! dnes je tu veselo!!

29.03.2009 | 13:18:40 | kraken Reagovat

tom

Elektrika je už vychytaná, u fábie se taky kazí, ale u škodovky se to bere jinak, pokud si sednu do fábie a do megana vím sedím o třídu větším autě, ale za stejný peníz, ale cítím se pohodlněji, vše je pěkně uspořádané a kvalitu plastů neřeším, já nemám nutkání jezdit nehtem po palubovce. Prostě musíte to brát, že rendlík šel s kvalitou nahoru. Pokud se mi pokazí tak to nijak neřeším, stačí jeden telefonát a jedu do cíle s jiným autem. Tuto službu mám platnou 4 roky. Dálší rok dva je to o štestí, pak jde auto z domu a kupuje se nové. Když to spočítám mám auto, které užívám z caa.. 90% v záruce. Teď si spočítej, kdybych to srovnal s oktou, rozdíl v ceně 150 000,-kč. Ten rozdíl nikdy neproservisuji!!!!!!

29.03.2009 | 13:13:23 | Kraken Reagovat

tom- a vo tom to je, jak píšeš trochu nenápadný, já bych to nazval po svém , auta sic výborná ,ale bez koulí. -))) mrkni na ROOMSTER- ten nenechá nikoho klidným a to se mi líbí. Takže asi tak.

29.03.2009 | 13:12:22 | martas Reagovat

kraken- jo a na renault v koloně se opravdu lepit nebudu, páč ten bude vždy stát mimo a čekat na anděly.-))))
Ale pod tvůj poslední příspěvek se podepíšu, je jedno v čem jezdíme,hlavně ohleduplně. SOUHLAS.

29.03.2009 | 13:08:01 | martas Reagovat

Jinak abych zde uvedl moji orientaci na auta - beru jen japonce. V minulosti Civic 1.5 16 V, měl jsem ho 4 roky, najeto 400tisíc, pak jsem ho prodal ale jezdí doposud. Mazda 323F - výborné auto, 2 roky bez poruchy, poté přenecháno bratránkovi, jezdí pořád a bez závad. V současné době Corolla 1.6 VVT-i, r. 2004, super auto, pohodlné, bezporuchové a tak trošku nenápadné. Přítelkyně Yaris, platí to samé, pro ženskou parádní autíčko. Takže moje volba v budoucnu je jasná, nemám zapotřebí se stresovat v plečkách které se kurví a byt nervozní, jestli dojedu domů po svých nebo na odtahovce.

29.03.2009 | 13:05:14 | tom Reagovat

RADEK- já pouze reagoval na FEDA a jeho srovnání F2 vs. REN. a psal jsem co si o tom myslím,že reno šetří tam kde nemá, nic víc ,nic mín.
Jestli je RENAULT nejhorší jak s to nazval nevím, rozhodně není lepší než Škoda.
Toyotu bych do toho netahal ,ale jasně je to trochu něco jiného než RENAULT.

29.03.2009 | 13:00:05 | martas Reagovat

Kraken

Tys tady vyjmenoval, co všechno ti jsou frantíci schopní narvat do jejich klenota - Megana. Ovšem určitě ti tam nedají kvalitu a spolehlivost, to prostě neumí a proto jsou nejhorší na světě. Elektronika v Renaultech - jak už tady někdo říkal, unikát. Z vlastní zkušenosti.
Ovšem srovnávat to s Fabií je přechod z bláta do louže. Nesporně o maličko vyšší kvalita a spolehlivost na straně Škody, ovšem vzhled, pohodlí při jízdě na straně frantíků. Vybrat mezi tímto odpadem?? Beru Fabii, ta spolehlivost je pro mě podstatná.

29.03.2009 | 12:59:27 | tom Reagovat

marťas

Možná budu, možná ne, to musím souhlasit. Ale znám mnoho lidí co se jim jejich skvost z MB začal kazit po skončení záruky, no, ale oni to berou jinak, je to České auto a není pokažené, jen potřebuje větší údržbu, no já se směju. Někdo platí za servis a někdo má prodlouženou záruku, která se mu možná časem vyplatí, pokud ne, tak tratil deset klacků a má bezporuchový auto. Neboj žádný vosí hnízdo si netrefil, My s rytmem života máme smysl pro humor a rádi se pobavíme na vrub VW. Důležité je se chovat k sobě ohleduplně na silnicích a je fuk kdo co řídí.

29.03.2009 | 12:56:29 | kraken Reagovat

Martas

Tos mě pobavil! Škoda = neoddiskutovatelná kvalita! Já vomdlím :-)))) :-)))) :-))))

29.03.2009 | 12:54:00 | Standa Reagovat

kraken- a sakra to jsem asi kopl do renault hnízda. Tu záruku budeš fakt potřebovat, nebot po ní bys to finančně už neutáh. -((

29.03.2009 | 12:48:22 | martas Reagovat

Martas

No právě. Srovnávat s nejhorším není kumšt, srovnávej s nejlepším. Navíc stojí stejné peníze.

29.03.2009 | 12:47:45 | Radek Reagovat

marťas

Cena fóbie je nižší jak 334000,-kč si děláš srandu ne?? Když ti daj slevu tak 300 000,-kč. Za tyto peníze mám megana S motorem 1.6/16V, S prodlouženou zárukou, 6 bagů, mlhovky, man. klimu, esp, abs, tranďák,přední wokna v el. pokud si připlatíš dvacítku máš výbavu o které se ti nemůže ani zdát. Máš auto za stejné peníze, máš auto, které je hezčí, bezpečnější, o třídu větší, vybavenější, pohodlnější. Nebo seš ještě pořád tak naivní?? Hlavně měj na paměti, až pojedeš v koloně tak nikdy, ale nikdy se nelep ranaultu na prdel, víš proč, bo až rencek šlápne nabrzdy tak je pravděpodobné, že on už bude stát, když tobě trprv začnou fungovat ty vaše superbrzdy!!

29.03.2009 | 12:45:18 | kraken Reagovat

Radek- kdo tu píše o toyotě, jsem asi slepý, mrkni o čem diskutujem a pak se ozvi.

29.03.2009 | 12:45:11 | martas Reagovat

Srovnávám protože můžu,měl jsem tu čest s KANGOO i CLIEM tak píšu hlavně svůj názor.
To že ty jsi spokojený s REN.je možné ,neberu ti to, já zkrátka ne.
Co se týče brzd,v KANGU byly fakt jedovky, ale to je asi to jediné lepší oproti škodovce. ( kotouče se jim fakt moc nedaří )

29.03.2009 | 12:43:29 | martas Reagovat

Martas

Co to tady blábolíš za kraviny? Neodiskutovatelná kvalita? Kde proboha? Porovnáváš to tady se suterénem, porovnej ten střep s Toyotou a uvidíš, jaký mrzák to ve skutečnosti je.

29.03.2009 | 12:38:02 | Radek Reagovat

marťas

Je to tady!! Když koupím rendlíka co se kazí je celá značka renault šit, sračka a nevím co ještě, když koupím zmetek od VW tak se jedná pouze o špatný kus, což se může stát. Ha HA !! Divné srovnání. Myslím, že dál to nemá cenu rozebírat. PS: už vám ty fóbie brzdí??

29.03.2009 | 12:28:55 | kraken Reagovat

FÁBIA COMBI AMBIENTE

Jo a ještě k ceně ŠKODY FÁBIA COMBI jak nám ji nakonfiguroval FED.-
Kdo někdy kupoval ŠKODOVKU ví a dá mi zapravdu, že ceníkové ceny respektuje málokdo a pokud nejste leniví zajet k dealerovi na osobní jednání ,dostanete se na zcela jiné ceny, než jsou v ofiko cenících.
Člil cena 334 tkč za ambiente je v praxi o dost nižší.

29.03.2009 | 12:25:17 | martas Reagovat

RENAULT opravdu ne.

Někteří to stále nechápou....
Autor se rozhodl pro Škodu né kvůli ceny, ale hlavně kvůli neoddiskutovatelné kvalitě- v porovnání s např. značkou RENAULT. Je třeba si uvědomit,že nic není zadarmo a pokud ušetříte na vstupní investici-koupi, jako že určitě ano, tak to zaplatíte dále v provozu,poruchovosti,drahších náhradních dílech atd.atd.Prostě něco za něco. Autor recenze to naštěstí pochopil včas a koupil to co koupil.
Spousty lidí nemá zapotřebí navštěvovat navštěvovat servis 3 x měsíčně a prostě si připlatí a mají klid.
Ikdyž samo na špatný kus můžete narazit v každé značce,smůla je prostě smůla. To co ovšem provádí např. RENAULT- hlavně v posledních letech ,kdy šetří na vstupech,hlavně dodavatelích elektroniky apod. je do očí bijící.
Prostě z vás ty prachy vytáhnou při následném provozu,ale kdo má na to nervy.....
Nechci se dotknout majitelů značky RENAULT,jen jsem napsal vlastní postřeh na jejich neštastnou prodejní strategii v posledních letech.

29.03.2009 | 12:19:03 | martas Reagovat

Spotřeba

Co co píší v časopisech o tom mám svoje mínění.Jednak uváděné spotřeby jsou vždy vyšší než se dá jet v praxi,alespoň když budu mluvit za sebe.A za další,škodovka tam téměř vždy výjde na prvních místech a je upřednostněná.Co se týká vybraného modelu recenzenta,auto které vlastním jsem koupil mírně ojeté a nové stálo 400 000 kč,což za vůz segmentu malé vozy je neslíchaně předražené.Kdyby tehdy byli ceny které jsou teď,koupil bych nové některé z již zmíněných v recenzi.

27.03.2009 | 17:22:41 | Ladik Reagovat

K výběru vozu Fabia II Combi

Poznámka na recenzi Škoda Fabia II Kombi
Dobrý den : na této recenzi mě zaujal způsob jak její autor vybíral vozidlo Škoda Fabia II Combi. Autor uvedl,že měl v úmyslu zakoupit automobil s velkým kufrem a to z důvodů rozšíření rodiny , dále s cenovým limitem 400.000Kč a podmínkou, že vůz musí mít klimatizaci. Podle uvedeného textu vážil mezi vozy Ceed SW ,Renault Megane GrandTour, Chevroletem Lacetti SW a Škodou Fabií II Kombi ,tedy mezi vozy ,které jsou ve dvou rozdílných cenových kategoriích a sice v t.zv segmentem C a segmentu B . Ekvivalentní vozy segmentu B (Peugeut 206 SW a Renalt Clio Grandtour) vůbec nebral v úvahu. Své pozdější rozhodnutí koupit Škodu Fabii II Combi 1.2 Htp (51 kW) ve verzi Ambiente odůvodňuje špatnými referencemi od majitelů ostatních “soutěžících” vozů . Reference byly získány zřejmě na internetu. Pokud tedy autor zamítl vozy segmentu C neměl prakticky jinou volbu , než tu kterou provedl
Toto rozhodnutí mě naprosto překvapilo,protože vozy uvedené segmentu C jsou evidentně provozně příjemnější než zvolená Fábie. Objektivním odůvodněním může být pouze překročením cenového limitu v době ,kdy byla realizována koupě ,což není v recenzi uvedeno.
.
Protože je notoricky známo,že vozy provenience Škoda – VW jsou, pro udržení vysokého životního standardu německých pracujících ,naprosto bezostyšně předražené a motoricky značně zjednodušené ,nelenil jsem a srovnal jsem ceny ekvivalentních vozů stejné kategorie segmentu B a sice Škoda Fabia II Combi a Clio Grandtour.(Doručuji to také udělat). Další vůz stejné kategorie Peugeut 206 SW jsem nehodnotil.
Dospěl jsem k následujícímu :
Škoda Fabia II Kombi 51kW Ambiente bez klimatizace ,kufr 480 l objem nádrže 45 l ,
U jednoho prodejce jsem si vybral a pro jistotu ověřil dnešní cenu . Verze Ambiente s levnější nabízenou klimatizací, bezpečnostní systém ESP , lak v metalíze , hlavové a boční airbagy a s rádiem. Cena stanovená programem “sestav si” je cca 334.000.
Poznámka: Nalézt co výbava Ambiente obsahuje je na webu prodejců Škody dosti komplikované.
Renault Clio Grandtour Expression motor 1.2 16V 55 kW. Kufr 440 l objem nádrže 55 l,
Základní výbava obsahuje manuální klimatizaci a další drobnosti které Fabia nemá. Jestliže započtu chybějící ESP a metalízu dostanu se k dnešní ceně cca 298.200 Kč.
Přitom na webech všech prodejců vozů Renauld je v cenících u jednotlivých verzí vždy vyjmenován jejich kompletní obsah.
Když ještě vezmu v úvahu nabízenou verzi s motorem 1.2.TCE s turbodmychadlem 74 kW pak mě vychází cena 318200 Kč. Kdo by odolal mít moderní turbomotor za cenu o 20.000Kč vyšší,když u Fabie II Ambiente je příplatek na levnější klimatizaci naprosto stejný.
Závěr: Z uvedeného vyplývá,že poměrně dost kupujících nových vozů se nechá ovlivnit reklamou,co kdo řekne nebo napíše. Nerozhodují se podle vlastního úsudku a pomocí selského rozumu.
Nevím jestli autor navštívil salony uváděných vozů,jestli se všemi vozy provedl vlastní jízdní testy a potom se rozhodoval ,ale takový postup bych považoval za sofistikovaný.
K autorovi: rozhodně jsem se jej nechtěl jakkoliv dotknout ve způsobu výběru vozu. Každý má nedotknutelné právo volit podle vlastní metody nebo postupu. Pokud by se ho můj příspěvek dotkl tak se mu předem omlouvám.
V Praze 27.3. 2009 Š.Fedoriv

27.03.2009 | 16:51:56 | Fed Reagovat

dobry vyber

cize nakoniec si autor recenzie vybral dobre, kedze nejazdi po dialnici. Aj ked je fakt ze v tom cenovom limite mohol mat auto o triedu vyssie, resp. mohol vyberat z aut typu Note, Fusion, Meriva,... to su celkom sikovne auticka s variabilnym vnutornym priestorom a podvozkovo su niekde medzi fabiou a tymi ostatnymi co este pripadali do uvahy.

27.03.2009 | 09:41:39 | pepa Reagovat

Otáčky 1.2 12V

Tak aby v těch převodech bylo jasno: otáčkoměr i rychloměr neukazují úplně přesně. Solidní časopisy to při testech samozřejmě přepočítají a přecejchují.V Automobil revue při testu byly uvedeny tyto přesné rychlosti fabie II: 1.2 12V při 6000ot/min: 1-42 km/h 2-75 km/h 3-114 km/h 4-154 km/h. Z tohoto plyne, že fabie II 1.2 12V má hlavně první dva rychlostní stupně opravdu velice krátké.

26.03.2009 | 19:34:58 | fabian Reagovat

Tady je ten článek SM

z recenze:
Spotřeba SM 04/2009
Podle Světa motorů 4/2009 čl str. 6 až 10. jsou spotřeby následující. Město (prům. rychlost 19 km/h) 1.4 16V - 9.9l, 1.2 12V HTP - 8.9l. Dálnice (prům. rychlost 116 km/h) 1.4 16V - 8.5l, 1.2 12V HTP - 9.4l. Silnice . tř. (prům. rychlost 62 km/h) 1.4 16V - 6.1l, 1.2 12V HTP - 5.5l. Citace článku ze spotřeby ve městě: "Z ekonomického hlediska jasně triumfovalo HTP s průměrem 8.9, 1.4 16V si nárokovala 9.9, tedy o celý litr víc.Citace článku ze spotřeby silnice 1. třídy:V testu spotřeby opět zvítězil kombík 1.2 HTP, 1.4 16V spálila 6.1. Na dálnici byla spotřeba u HTP vyšší o litr. Jako vlastník krátké HTP musím říci, že tento motor mimo dálnici plně vyhovuje a spotřebu mám v létě cca 5.2 a zimě 5.5. Motor HTP je velmi živý a temperamentní do 90 km i s malou spotřebou , takže budí dojem že má krátké převody, ale v 90 na 5 točí 2700 viz např: http://magazin.auto.cz/testy/skoda-fabia-junior-cena-jako-zaklinadlo.html. Jelikož má kroutící moment položen nízko , je možno s klidem řadit mezi 2 a 3tis. otáček. Ve městě se nechá jet na 4. stupeň 50 km/h s otáčkami 1900.

26.03.2009 | 19:02:31 |  Reagovat

s tou spotřebou

to je tady někde v recenzích. Zhruba byl rozdíl HTP 1.2 vůči 1.4 16V , v obci a mimo obec brala HTP při stejných podmínkách cca o litr méně, na dálnici o litr více.

26.03.2009 | 18:38:01 | Otto Reagovat

škodovkářům

Z dob kdy jsem měl ještě čas podrobně studovat motoristické časopisy vím, že první feldy 40 a 50 kW měly odlišné zpřevodování. To samé fabie 40 a 47 kW. První feldy s německými motory 1.6 měly vyloženě krátké převody - dnes má kolega jednu z posledních felicií 1.6 dovezenou z německa a ta má převody úplně jinak... Jak nemusím číst Svět motorů protože podle mne vždy nadržoval škodovkám, tak nedávno tam byl článek který se jevil objektivní a srovnával fabie 1.2 a 1.4. A ta 1.4 byla úspornější oproti 1.2 opravdu jen při plném zatížení na dálnici!

26.03.2009 | 17:39:13 | fabian Reagovat

Nevím, co má za smysl, srovnávat tu motory, které mají otáčky max. výkonu někde úplně jinde (od 4500 do 6000, možná i více).

26.03.2009 | 14:42:07 | Itall Reagovat

HTP 40KW

I ta nejslabší Fabie HTP s 40 KW má při 130 jen 3800 otáček, viz http://magazin.auto.cz/testy/skoda-fabia-junior-cena-jako-zaklinadlo.html.

26.03.2009 | 14:28:01 | Jan Reagovat

6-ka

no ono ide aj o to aky ten max. moment je a nie iba o to pri akych otackach, ine je udrzat auto v otackach pri rychlosti 40km/hod a ine pri 140km/hod. Mierny kopec na dialnici a moja corsa postupne spomaluje, takze 6-ka mozno tak na rovine, alebo dole kopcom. 1,2HTP ma vsak moment vyssi a pri nizsich otackach, takze tam by to aj zmysel malo. Corsa ma iba 88Nm pri 3800ot, co mi celkom vysvetluje ze to auto na dialnici vela nezere, naopak v meste mi zozralo 8,5l/100km. Je to sice extrem, zatial som vyjazdil iba jednu nadrz cisto v meste, 2km trasy, zima, skrabanie okna po nastartovani, ale aj tak sa to tu poniektorym zdalo vela, nakoniec zarazilo to aj mna, lebo predtym som natankoval 20l po cca 200km a to uz by bolo 10. Predpokladam, ze ked sa otepli, tak to bude menej, ale aj tak je otazne ci to je idealny motor do mesta.

26.03.2009 | 13:54:13 | pepa Reagovat

SPOTŘEBA HTP

Samozřejmě ,že podtáčení není dobré, ale myslím že držet motor např. HTP kolem max. točivého momentu tzn. +- kolem 3000 ot-min. je ideální stav jak pro motor tak pro mojí peněženku a tudíž když HTP točí při 130 na 5 r.st. něco kolem 4100-4200 ot.-min. tak 6 rychl. stupen by jí srazil zhruba na 3700, takže o žádném podtáčení nemůže být řeč.
Nemyslím že by montáž 6 -sti rychlostní skříně nějak extrémně zvedla cenu fábie+roomstera. Všichni o tom už 6 let ví,že je spotřeba na dálnici u HTP největší slabina a že je tam ten motor téměř z tohoto hlediska nepoužitelný, a všichni na to ser....nechápu.

26.03.2009 | 12:08:20 | martas Reagovat

trochu matematiky

pri 120 km/hod 3500ot/min, to je taky standard na 1,4MPi (4valce, 8 ventilov), moj trojvalec ma priblizne o 500 otaciek viac na kazdom kvalte, cize pri 120 ma 4000, to sedi aj s tym co som tu uz pisal. To nieje az taky rozdiel, ked porovnam objem motora 1.0 a 1,4. Ked som s Thaliou jazdil cca za 7,5, vydelim to pomerom objemov 1,4:1,0 a vynasobim pomerom otacok 4000:3500, dostanem 6,1. Takze to celkom sedi aj matematicky. Takymto vypoctom by som sa dopracoval k priemernej spotrebe 1,2HTP s mojou nohou na plyne asi 7,1, za predpokladu, ze je rovnako sprevodovana ako moja corsa. Takisto by som mal vychadzat zo spotreby 1,4 16V, aby mal kazdy motor technologiu 4 ventily na valec, ale aj tak to zhruba sedi. Neporovnaval som minimalne spotreby, s kazdym autom sa da jazdit za menej, len mne to moc nejde :).

26.03.2009 | 11:27:52 | pepa Reagovat

Nedávno tu byla recenze na Toyotu (nevím už typ) motor 1.6 a majitel psal, že na pětku točí při dálničních 130Km/h - 4000ot. Zkusím dohledat pokud budu mít čas. Ale je to zvláštní moderní1.6 4000ot. a stařičká 1.3MPi 3500ot. takže? ...

26.03.2009 | 00:57:26 | Jerry Reagovat

Takže mám pravdu. Díky Radku. Měl jsem totiž Feldu i Fabku, a obě točily na pětku, jak říkám, jako jiná auta na čtyřku.

25.03.2009 | 21:39:50 | Karel Reagovat

jejda jsem se přepsal - mělo tam být 2750 ot při 100Km/h!!!...netuším jak se mi tam ta 130 dostala. Při 130 je to kolem 3500

25.03.2009 | 20:33:21 | Jerry Reagovat

felda pri 130 toci 2750? nesrandujte chlapi. sak to netocil ani moj peugeot 306 1.9 TD. Ten toci pri 130 rovnych 3000

25.03.2009 | 20:32:56 | visna Reagovat

Pokud vím, Felda při 130km/h točí 3.750ot, nikoli 2.750ot, jelikož při 120km/h točí 3.500ot., pokud nemáš nějakou speciální převodovku.

25.03.2009 | 20:26:54 | Radek Reagovat

Karle-nesouhlasím s krátkými převodovkami. Máme v rodině Fel 1.3 50Kw a na pětku točí při 130 Km/h 2750 ot. Stejně tak 1.4 MPI ve Fabii, 1.6 v Octavii. Každý motor má k sobě optimální převodovku podle průběhu toč. momentu a hlavně podle určení vozidla. Co se týče úspornosti, zastaralosti atd. Je to o pět nesmysl. Udělat převodovku s jinými převody nevyžaduje až tolik vývoje a konstrukce-nechá se skříň a namontují se dovnitř jinak velká kolečka.

25.03.2009 | 20:22:47 | Jerry Reagovat

to houby

Se zastaralostí škodovek nesouhlasím. Ale u VW je určitě strategie: Chceš ušetřit? Kup si fabii. Chceš nejmodernější technologie? Kup si audi. To že se u nás pořád dokola řeší fabie HTP, je náš problém.

25.03.2009 | 20:07:05 | fabian Reagovat

Houby šestistupňová. Pět stačí, ale lépe odstupňovaných. Škodovka dělá převodovky se zbytečně krátkými kvalty už od favorita (mimo 136). Felicie 1,3, fábie 1,4 a teď i HTP mají převody jako trabant. To mají tak slabé motory, že to výrobce dohání krátkými převody??? Nebo je prostě levnější montovat do těchto a dalších aut převodovky staré koncepce, než vyvinout a vyrobit nové??? Tyto převodovky mají pětku jako jiné vozy čtyřku. Ale přidávat další rychlostní stupeň je hloupost. A jsme zase u toho: Zastaralost a zastaralost. Toť charakter škodovky.

25.03.2009 | 19:13:48 | Karel Reagovat

podtáčení a šestka

Samozřejmě podtáčení motoru je jasnou řidičskou chybou a tím bych se tady ani nezabýval. Kdo tak jezdí, zpátky do autoškoly. Nicméně zbytečná jízda ve vysokých otáčkách zvyšuje spotřebu, emise a snižuje životnost každého motoru. To snad už taky dnes každý ví, a kdo ne, ať si přečte návod k používání auta. Šestistupňová převodovka by byla na jedné straně výhodná, na druhé straně je samozřejmě dražší na výrobu a zvedla by cenu auta. Navíc například u litrové corsy nebo i u této fábie 1.2 vzhledem k výkonu motoru a předpokládanému účelu používání auta hlavně na kratší jízdy a v městském provozu by asi ani neměla valný přínos.

25.03.2009 | 17:54:37 | fabian Reagovat

Právě ,že htp moc točit nepotřebuje, 5-tka má velký rozsah a dá se sní bez problémů jezdit od 60- 170 km-h, takže proč by 6-tku na rovině po dálnici nepobral...?, myslím ,že v poho. Mrkněte kde je maximum točivého momentu- 3000 ot-min., takže na ten malý obsah v poho. Jen ji probůh nesrovnávejte s 1.6 apod.

25.03.2009 | 17:47:59 | martas Reagovat

Spotřeba HTP

Kdyby tam dali 6-ku,tak by se s tím dalo jet jen s kopce,protože ten motor potřebuje točit,proto musí brát víc než 1.4 16 v,pokud to ovšem nebude někdo podtáčet,což žádnému motoru nebude svěčit a projeví se to na životnosti.Možná takhle se dá docílit ta výrobcem vylhaná spotřeba 5.9 l a tak bude i pravda ta udávaná životnost 180 tis km.Ten co píše,že s tím najel někdo 250 tis,tak to měl asi služební a kašlal na spotřebu a točil ho jak se má.

25.03.2009 | 17:01:43 | Ladik Reagovat

spotreba

"kdyz jedu s Fabii 1,4 kratkou trat po meste - kolem 2 km tam a zpatky, tak spotreba je pod 7 litru" - to je Honzova reakcia na spotrebu mojej corsicky v meste. Podla mna 8 ventilove 1.4-ky zrali viac, inak by nikto do rovnakych aut nedaval dnes 1,2 12V, resp. 1,2 16V. S thaliou 1,4MPi som v priemere chodil za 7,5 a s corsou do 6 l/100km. Neviem jak HTP, ale moj litrovy trojvalec na dialnici viac ako 6l nezozerie, 130-140km/hod pri 4500-5000ot/min. Tak neviem naco 6-ka. ...ja si skor dovolim suhlasit s anonymom, ze ten HTP bude lepsi a uspornejsi ako 1,4MPi, aj ked nema 6-ku.

25.03.2009 | 16:28:45 | pepa Reagovat

1.4 16 v

Porovnával jsem to s 1.4 16 v ne 1.4 MPI.Tu modernější 1.4 vlastním a spotřeba je menší než u htp.Mám 5 l - 5,7 l spotřebu,podle toho kde jezdím a jestli to je léto nebo zima.Tu htp vlastní několik mých známých a shodnou se spotřebě kolem 7 l a to nejsou žádní divočáci !!!I Já jsem stouto motorizací několikrát jel a měl jsem větší spotřebu než se svým 1.4.Znovu opakuji - Výkon není vše,důležitý je kroutící moment a obsah,ten ničím nenahradíš.

25.03.2009 | 16:24:38 | Ladik Reagovat

Teď má vyjímečně pravdu Jerry .

25.03.2009 | 13:55:00 | Itall Reagovat

1.4 ohv

JERRY-tady si dovolím hodně nesouhlasit.
Měl jsem F1 1.4 50 KW a taky F2 51 KW HTP, takže ty motory můžu celkem snadno srovnat a myslím si že htp je lepší. 1.4 ohv jenom žralo a nejelo.Spotřeba at jedete jak chcete furt 8-9 l, ato na tak malé auto trochu moc, u htp si můžete vybrat, bud spotřeba nebo svižnost. Trochu kultivovanější možná bylo,ale rozhodně to nevyváží ty nevýhody o kterých jsem psal.Výhoda byla akorát delší převodovka, ale ten 40 let starý motor fakt nemusím, prostě na ten objem velice velice slabé.

25.03.2009 | 12:55:22 |  Reagovat

Jerry

Tak tak, haťapka na ježdění kolem komína bohatě dostačuje, na dálnice jsou jiný káry. Mně by vadil ten zvuk, vybrace a hlavně ta nehorázná cena za tak malý auto, ale sou tací, kteří ty peníze dají. Pokud je majitel spokojen, nezbývá mi nic než pořát k výběru. Výběr je velký a každý má jiné potřeby.

25.03.2009 | 00:47:00 | kraken Reagovat

Slabší HTP má tuším 108Nm, takže to zas taková hrůza není. Když jsem těsně po sobě měl možnost porovnat 1,2 12V HTP a 1,4 MPI 50Kw, tak to HTP jede stejně jako stará 1,4. Což je na rozdíl objemu celkem posun k lepšímu. Jasně 1,4 MPI je tišší a kultivovanější-to je zase plus pro ni+plynulý zátah v celém spektru oráček. Další plus je delší zpřevodování 1,4 MPI. Takže HTP je ve městě úspornější, ale na dálnici moc ne. MPI je ve městě žravější, ale zas na dálnici úspornější. 100Km/h na pětce je u MPI 2750 ot. Paradoxně by opravdu HTPéčku pomohla 6ti st. převodovka. V dálničním provozu určitě.

24.03.2009 | 23:42:22 | Jerry Reagovat

Vláďa - autor recenze

Děkuji všem za příspěvky k mé recenzi. V reakci na ně uvedu několik doplňujících poznámek. Napsal jsem, že F II není nejkrásnější, jsou auta mnohem hezčí, emotivnější, přesto se mi ale F II líbí. Co se týče interiéru, je příjemný, takový akorát. Palubka je fajn, ovládání není co vytknout. Sedačky jsou rozměrově prakticky shodné s Octavií II i III. Při výběru jsem odmítal ojetinu (byť lehkou), chtěl jsem výhradně nové auto, chtěl jsem si ho vychovat sám. Ono tehdy na F II C moc recenzí nebylo, protože se začala prodávat někdy na přelomu roku 07/08 a v té době už jsem intenzivně vybíral. Objednávku jsem učinil na konci února, čekací doba byla 8 týdnů. Logan do finále nepostoupil, Sandero nebylo a stejně není kombík. Je pravdou, že do finále postoupila auta o třídu výše, protože v kategorii malých aut, se mým kritériím (místo vzadu, kufr, atd) žádné auto F II C nevyrovnalo (207 SW, Clio GrandT ap). Cenový strop byl daný, neboť jsem nechtěl koupi řešit leasingem. Asi jsem opravdu skromný řidič (doufám, že to není synonymum pro hloupý řidič :-) ). Co říci k tříválci? Je určitě o mnoho živější, než motor mého předchozího (prvního) vozu (Nissan Primera 2,0 D, 55 Kw, r.v. 1992). Běžný provoz zvládá bez problémů a na jeho zvukový projev se dá taky zvyknout. Kdyby 1,4 16V stálo řekněme o 10-15 tisíc více, dalo by se uvažovat, ale těch 30 tisíc, to bylo neakceptovatelné (a navíc dle tabulek žere o něco víc než 51 KW HTP).

24.03.2009 | 23:38:48 | Vláďa Reagovat

malé auto

Vybral jste si malé auto s velkým kufrem a jste vcelku spokojený a to je dobře. Sice je dost předražený k poměru:hodnota pohodlí na cestách a výkonu motoru,ale slouží velice skromným řidičům,kteří si neváží bohužel peněz a myslí si,že pokud koupili škodu,tak podpořili domácí značku vw.Neberte to jako Vaší kritiku,ale jako konstatování faktu.Zrovna ty tři značky o kterých jste přemýšlel,jsou velice kvalitní a každá nabízí něco jiného.

24.03.2009 | 20:41:27 | Kobyla Reagovat

To Pepa.

Byla to sice 1.4,ale velmi zastaralá koncepce motoru.Kdyby místo HTP udělali zcela nový motor aspoň 1.3 nebo 1.4, 4 - válec 16 v,tak by to bylo jiné.Ale jak někdo předtím poznamenal,byla by to velká konkurence do vlastních řad.A že HTP má větší výkon než je psáno,to ještě neznamená,že jede lépe než 1.4.Je tu ještě důležitý údaj - kroutící moment.Pro porovnání 1.4 - 126 Nm a silnější 1.2 - 112 Nm,kolik má ta slabší nevím,ale musí to být hrůza.

24.03.2009 | 16:53:57 | ladik Reagovat

Zvukově mu to určitě pomohlo .

24.03.2009 | 15:32:24 | Itall Reagovat

1.4MPi 50kW

zakladny motor z prvych fabii mal valec navyse a aj tak mu to nepomohlo :)

24.03.2009 | 15:13:39 | pepa Reagovat

6tka

No motorům HTP by pomohl tak maximálně válec navíc, jiná převodovka a jiné auto.

24.03.2009 | 15:09:28 | Gramáč Reagovat

1,4 V16? toje někjaká blbina pánové.

24.03.2009 | 14:52:10 |  Reagovat

1.2 vs. 1.4 V16

Ak niekto povie, že je to to isté, tak nemal 1.4 V16, alebo nevie proste jazdiť ;)
a je zbytočné s ním vôbec debatovať
howk

24.03.2009 | 14:48:53 | OVCA Reagovat

... takisto som kupil trojvalec az ked som sa v nom previezol, a 1,2 HTP 12V je vacsi zihadlo ako moja corsicka, na normalne vozenie staci. Len nechapem naco by bola v takom aute 6-ka, este tak dlhsie prevody.

24.03.2009 | 14:12:16 | pepa Reagovat

motory

Jerry- no však ten motor ,rozumněj HTP 12 v ,má reálně těch 55-56 kw, lidi kteří s ním prošli válcovou zkušebnu to potvrdí, takže ty hodnoty u 12 v htp 47-51 kw jsou pouze papírové- tak aby nekonkuroval příliš německým maloobjemovým motorům,zkrátka firemní ztrategie. Největší problém htp je tak spotřeba při razantnější jízdě,hodně by pomohla 6 ,která by strazila spotřebu na dálnici,ale to by musel být o to zájem z německa, což není. ale to už je jiná story.

24.03.2009 | 12:20:39 | martas Reagovat

Pravda o HTP je taková, že jejich původní naladění v Mladé Boleslavi mělo být úplně jiné.Tedy rozumějte lepší. Jenže pak by dynamika byla opravdu stejná-ba co víc lepší než německých 1,4 16V. 12V HTP mělo mít 55Kw a 6V 47Kw. Co se týče životnosti HTP-je to blbost. 180-200 tis. Km. Pár známých kousků už má přes 250 tis.a pohoda. Vše je o údržbě.

23.03.2009 | 21:18:54 | Jerry Reagovat

Motory.

Zase tak lenivý ten motor 1.4 není.Pokud ovšem není auto naložené až po střechu.A navíc je tu jedno plus, a to je dosti důležité v dnešní těžké době a to je spotřeba.S 1.4 dokáži jet i za 5 l.Při rychlostech do 100 km mimo město,do 130 na dálnici,do 60 v obci.Samozřejmě to není v zimě.Ale s 1.2 by to v těchto rychlostech bylo tak 7 l.Nehledě na hrozný zvukový projev tohoto motoru.Zajímalo by mě,jestli existuje jiná automobilka,která dělá benzínový motor o obsahu 1.2 v 3 válcích.Jestli o tom někdo víte,podělte se o tom prosím.

23.03.2009 | 20:39:38 | ladik Reagovat

Kombík do 400.000kč a uvažovat o Fabii, to pardón, ale v tom nevidím nic racionálního, spíše naopak. Navíc veškeré vozy z výběru jsou o kategorii výše. Sám jsem měl Fabii I. služební koupenou za cenu 425.000kč a fakt je ten, že tyto peníze se dají koupit lepší auta.

23.03.2009 | 20:14:12 | Radek Reagovat

motory

No z vlastní zkušenosti mezi 1.4 16V a 1.2 HTP moc rozdílů není. I ta 1.4 je lenivá až hrůza, při srovnání s konkurencí. Daleko lepší byla i 1.6ka, která se dávala do Felicií. Ale říct o škodovácké 1.4 16V že vystřelí, to je opravdu moooc přehnané. Až je mně to k smíchu.
A 1.2 HTP - to je přímo k smíchu. Tragický motor pro tragické lidi - myslím ty, kteří za to investují takové nehorázné prachy.

23.03.2009 | 19:54:55 | tom Reagovat

MOTOR 1.4 A 1.2

Nechápu na této recenzi tu zmínku o motorech.Sám mám motor 1.4 16 v a říct,že tyto motory jedou podobně mi nejde na rozum.Vím,že kvůli špatné cenové politice je jiný motor než 1.2 předražen až hrůza,tak bych asi vybíral u konkurence.Při nutnosti předjíždět motor 1.4 vystřelí a jede,což o 1.2 říct nelze.Navíc málokdo ví,nikde se to moc neuvádí,tak 1.2 má životnost 180 až 200 tisíc do GO.

23.03.2009 | 16:50:38 |  Reagovat

Také myslím, že recenze po 1.roce už může být velmi užitečná. Předpoklad sice je, že auto alespoň rok fungovat bude, skutečnost je ale mnohdy jiná. Pak jsou dobré po 2, 3, 4 letech po 100000 km, a tak. Jak má auto 200000 km a více, tak je možné kdykoliv cokoliv a žádné závěry z toho nelze dělat. Takže opravdu recenze na staré ojetiny jsou asi méně významné, co do výpovědní hodnoty.

23.03.2009 | 15:53:08 | Itall Reagovat

kurýr

Nevím jak ty, ale recenze na deset let starou šumku mi bude na dvě věci. Mnoho lidí chce číst o nových autech a né o starých plečkách. Já mám auto pět - šest let a jde z domu a proč?? Protože nechci do něj vrážet, koupím nový a mám klid. Pokud se něco pokazí mám to v záruce. Koupit špatný kus se může jak nový tak jetý. Nové je nové. Pokud bych kupoval jeté tak možná do stáří tří let a to báwo.

23.03.2009 | 14:48:24 | kraken Reagovat

Ahoj

Hele nemám nioc proti tvému autu,jen mi přijde divné psát recenze na rok starý vůz,pokud je v pohodě,tak buď rád,tak to má u takového auta být a recenzi napiš až té tvé kočce bude deset let.Podívej se na pár recenzí w124,w126od Mercedesu,nebo starou A6 od Audi tak z roku 1995-1996 a podobných aut srovnej třeba s Alfou 166 a pochopíš co tím myslím.S pozdravem Lukáš

23.03.2009 | 13:42:30 | Kurýr Reagovat

Řekl bych, že kombík Fabia II je ošklivější, než krátká . Nemyslím, že kvalita jde dolů - zkušenost s Fabií II v mém okolí je zatím lepší, než s Fábií I. Zatím přes 30000 km bez závad. Tak ať ti to chrčí bez problémů, Vláďo.

23.03.2009 | 11:29:03 | Itall Reagovat

Pokud seš spokojenej, proč hanět?? V recenzi jsi popsal nač auto chceš. Snad časem doplníš, jak se s autem jezdí, co ovládací prvky, posez, atd... Já jsem si nedávno zrovna toho tolik zatracovaného megana koupil a proč? Kvalita šla v posledních dlouch letech nahoru. Pokud to srovnám s fábkou:: mám o třídu větší auto, bezpečnější, pořádný motor, v základu - 6 bagů, mlhovky, man. klimu, ebd,abs. Auto je hezčí i to se musí přeci líbit ne?? A cena? Levnější vůz oproti škodě a věř, že tento rozdíl nikdy neproservisuju ( krom spotřebáku ). Navíc kvalita škody jaksi pokulhává a jde rapidně dolů. Můj názor je, proč se nechat okrádat a kupovat malé předražené auto, které se vyrábí za bukem. Výběr je dnes velký a každý má možnost si koupit co mu vyhovuje, tak ať ti to jezdí a máš s fábky radost......

23.03.2009 | 11:21:27 | kraken Reagovat

Oprava

Není to Logan MPV, ale MCV.

23.03.2009 | 10:44:35 |  Reagovat

Autor

Píšeš, že nebudeš jezdit po dálnici, že potřebuješ hlavně velký kufr a výbavu. A že se ti fábia nelíbí. To je fakt trošku ujetý. Pokud už jsi na to ježdění nechtěl lehkou ojetinu, tak proč ne třeba Sandero, nebo Logan, i třeba v MPV ? Rozhodně na ně majitelé mají dobré recenze, narozdíl od fabií. Je prostornější, a asi i levnější ve stejné výbavě. A hlavně pohodlnější.

23.03.2009 | 10:43:30 |  Reagovat

Souhlas

Zde jde o kvalitu a myslím si, že nová Fabie jí může nabídnout. Mě osobně se nejvíc Fábie líbí jako kombík a s nějakými liťáky, krátká je hodně škaredá..recenze se mi moc líbila, věcná, objektivní, bez blbých keců..hodně lidí zde by se mohlo nechat inspirovat. Z rejpalů si nic nedělej, sami mají prd..

23.03.2009 | 10:14:30 | Tomík Reagovat

Když už přeci kupuješ nové auto, které je motorizací i designem o ničem, tak by mělo nabídnou aspoň nějaké emoce. Dát 400. tis. Kč za něco co se ti nelíbí a má to jen 4 kola....no nevím.

23.03.2009 | 09:44:49 | Pavel Reagovat