Recenze Škoda Octavia 1,9TDI
“Držák s nízkou spotřebou, velkým kufrem a pár slabinami”

Autor recenze: lukas8 (31 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru:1,9TDI Stav km při koupi:164 000 km Stav km nyní:230 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 roky Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 5 l/100 km Vloženo: 2. 1. 2012

Hodnocení inzerátu: 8 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.2

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

spotřeba
kufr
motor
řazení

Slabé stránky

spodní kryt
podvozek by mohl být lepší
nutná výměna rozvodů
hluk motoru

Závady a opravy na autě

168tis - rozvody a filtry preventivně, spodní kryt motoru
170tis - žhaviče
180tis - přední ložiska následně vadné pravé čidlo ABS
190tis - zadní bubny
195tis - stahovačka okna
198tis - čidlo teploty, kaplička na palubní desce

Jakmile se opotřebily původní desky nastaly problémy s brzdami
200tis - spodní kryt motoru, nové brzdové desky Lucas, kotouče původní zvlnění po 500km
203tis - nové kotouče Lucas, zvlnění po 2000km
209tis - stočení kotoučů, zvlnění po 2000km
213tis - nové kotouče a desky ATE, výměna původního akumulátoru
230tis - levé čidlo ABS


Hodnocení a zkušenosti s autem

Škodu octavii jsem si pořídil na začátku roku 2009.
Měj jsem v merku i jiné značky např. Hondu, ale nakonec jsem dal na doporučení kolegy jehož otec je automechanikem již 40 let a TDIčko na mé trasy doporučoval. Druhým důležitým důvodem bylo to, že kamarád má obchod s autodíly na škodovky a slevy mi byly nabídnuty již před koupí.

Auto mělo najeto prý poctivých 168000Km, ročník 2003 s bídně vedenou servisní knížkou. Vizuálně na první pohled vypadalo vpořádku až na pár oděrek,
a vad na karosérii.
Motor klapal jak měl. Zajeli jsme před koupí na technickou stanici, kde zjistili špatně funkční zadní bubny a urvaný spodní kryt motoru, jinak stav podvozku zhruba odpovídající kilometrům. Měřením laku se zjistilo přelakování zadní části kufru a kousku střechy-kdoví majitel měl auto necelé dva roky a o ničem nevěděl.
Za auto jsem dal v té době 140tis korun. Což bylo pro mne dost peněz, tak jsem si vzal půjčku na 3 roky - čili se všemi přeplatky a úroky auto vyšlo na 170tis korun.
Auto jezdí dobře a úsporně. Do 80km/h je celkem svižné, pak už 66kW nestačí - obzváště při obsazení více než dvěma osobami. Od pořízení nefungovalo naklápění a vyhřívání pravého zrdcádka.
Kufr je skvělý - bez zadního plata skoro nafukovací.
Podvozek by mohl více tlumit silnice země české - ale tlumiče mají už taky něco za sebou. Spotřeba do 5 litrů je perfektní. Dálniční trasy s lehkou nohou a 100km na tachometru za 4 litry - ale jen s Vervou Diesel(ale není verva jako verva,
nejlepší je v Rožnově p. Radhoštěm). Posed za volantem je velmi dobrý, ale né dokonalý. Na zadních sedadlech se to dá vydržet-jsou o poznání tvrdší. Kupodivu se
za volantem mé O1 cítím lépe než na volantem firemní O2 - tam to bylo trochu stísněné.
Ve 190tis auto náhle přestalo zcela táhnout - bylo prokousané ovladání sání a turba - kuny jsou pěkné mršky.
Oleje si nevezme ani kapku výměna probíhá co 15000, leju tam 10W40 liqui molly. Filtr paliva měním co druhou nebo třetí výměnu
oleje, obzvláště před zimím obdobím. Spodní kryt motoru jsem měnil už dvakrát už mě to pěkně štve, ten první jsem zlomil v zimě o zmrzlou hlínu.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 8


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

320 tisíc

Auto začalo zlobit, sice jezdilo, ale něco se mi nezdálo.
V mrazech špatné starty jako nikdy předtím, velmi dunivý zvuk motoru, častý nouzový režim.

Diagnóza:
Sání zarostlé dehtem skoro na poloviční průměr, lopatky turba zaseklé, turbo taktéž zasviněné. Šikovný automechanik vše vyčistil (sání, turbo, parohy,egr) a přetěsnil podtlakovou pumpu. Turbo vykazovalo malou vůli v rotoru a dle jeho slov s ním ještě minimálně rok pojezdím.

Auto od té doby pěkně startuje, motor neduní, turbo má zdravý zvuk a je slyšel jen opravdu velmi vysoký svistot. Navíc se pěkně sbírá už kolem 1500ot.

Nejlépe investovaných 7500,- za celou kariéru tohoto auta. A to včetně výměny oleje a filtrů.

27.02.2017 | 15:34:08 | lukas  | 213.235.94.* Reagovat

310 tisíc

Děláno uložení stabilizátoru.
V mrazech se pokazila stahovačka (původní) u řidiče, prorezlé lanko.
Bude se dělat repase startéru, už točí tak divně.
Trochu je zaolejovaný spoj mezi trubkou a mezichladičem - turbo asi trochu pouští olej, velké úbytky zatím nepociťuji. Ale budumuset v budoucnu udělat s turbem a sáním pořádek.

18.02.2016 | 09:29:42 | lukas  | 213.235.82.* Reagovat

300tisíc

Už mám najeto téměř 300.
Poslední závada, prdnul výfuk hnedka za katem - dobrý tuning :-)
Zavařeno za 700,-
Sedačka u řidiče už je odrbaná a volant také, rovněž manžeta řazení.
Brzdy zatím drží, vibrace překonány.
Na tlumiče zatím nejsou love, takže se to houpe.
Turbo pár krát spadlo do nouzáku, pořádně jsem to pak protáhl do červeného pole a už zase nepadá (většinou se to zasviní po zimě, kdy to člověk šolichá na nízké otáčky a jezdí opatrně). Ale původní turbo do 300tisíc km, to není špatné.

Koupilo se druhé auto do rodiny, starší Peugeot 306 1,4 rok 1998. Jen na lítačku do města a po blízkém okolí. Pažout má vzadu fakt hodně místa, pro nohy i na sezení - dvě autosedačky a dospělý. Sice o ničem odkládací prostory, ale jinak super (za 8000,-)

28.07.2015 | 10:00:37 | lukas  | 213.235.82.* Reagovat

brzdy

Měnil jsem už vše na nápravě (kromě tlumičů). Podle mne je důvodů několik.
1) brzdy 280mm jsou poddimenzované a náchylné vůči mnoha okolnostem. Dnešní kvalitu kotoučů, kdy se všude šetří na materiálu do toho také počítám.
2) Zřejmě po určitých najetých km se v těhlici vydřou dráhy kde přiléhají destičky a ty pak při mírném sešlápnutí brzdy jdou lehce mimo.
3) Nové zadní silentbloky dokážou mírné vibrace pohltit.
4) Mám opravené všechny závity na těhlici. Závit, který není perfektní nedokáže přes vodící kolíky udržet brzdič rovně a taky to pak vibruje.
5) Vymačkaná a zpuchřelá pryžová lůžka vodících kolíků tomu taky nepomohou.

Během 2 let jsem měnil 3x kotouče. Vždy vydržely jen 3000km a to jsem je šetřil.
Poslední výměnu jsem dělal sám, těhlici jsem očistit drátovým kartáčem, že se jen leskla. Říkal jsem si, pokud se s brzdama dostanu přes 5000km, tak mám vyhráno. Dnes mám najeto 10000 a při opravdu mírném sešlápnutí zase něco začínám cítit.

10.03.2015 | 07:29:35 | jan  | 77.48.90.* Reagovat

update leden 2015

Počítadlo se přibližuje 290tis km
Bude se dělat olej, filtry a spodní silentblok motoru.
Vyměněna většina podtlakovách hadiček. Při delším stání se v systému neudrží podtlak a je tvrdý brzdový pedál.
Tlumiče plánuji na léto.

13.01.2015 | 07:06:44 | lukas  | 77.48.90.* Reagovat

update

Také se objevila koroze prahů v místech, kde se auto zvedá.

08.03.2014 | 11:22:34 | lukas  | 90.181.9.* Reagovat

update

Momentálně tachometr překonal 270tis km. Test tlumičů ukázal, že jsou zralé na výměnu. Při té příležitosti se budou dělat i ložiska, náboje a podtlakový hadicový systém.
Turbo zatím drží, ale je třeba ho pravidelně po zahřátí protáhnout.

08.03.2014 | 11:20:34 | lukas  | 90.181.9.* Reagovat

Brzdy

K problému s brzdami bych jen dodal toto. Někteří výrobci v nějakém pojednání píší, že pokud se mění brzdy, měl by se posoudit celkový stav podvozku a vyměnit jeho díly. Můj známý mechanik mi tvrdil, že to není úplně pravda, že když si auto sedne na kola, tak se vůle vymezí, a že se výrobci brzd jen urputně brání, protože dělají nekvalitní kotouče. Je zajímavé, že původní originály vydržely 190tis a proježděných kaluží za tu dobu bylo určitě dost, měnily se ložiska a přesto pak brzdy nekopaly ani se nevlnily.
Po první výměně kotoučů (Lucas) se zvlnily po týdnu a naopak ATE drží dosud a to při stejném stavu podvozku.

29.04.2013 | 10:05:33 | lukas  | 213.155.225.* Reagovat

Doplnění

Jarní průvan v rodinné kasičce.
Tak na tachometru je nějakých 255tis a bylo třeba vyměnit rozvody a podvozek se mi už nezdál dobrý. Po kontrole mi zjistili nemalé vůle a doporučili udělat komplet přední nápravu, když do toho hrábnou tak pořádně, že budu mít na dlouho klid.
Komplet s rozvody a prací mě to vyšlo na 13 000,-
Zlepšilo se řízení, auto má jistější stopu, žádné pazvuky.
Jen spotřeba se o něco málo zvedla (na obvyklé trase 150km +0,25l) - uvidíme možná si to sedne, když tak budu muset zajet na lehké seřízení předvstřiku.

09.04.2013 | 12:30:42 | lukas8  | 213.155.225.* Reagovat

rozvody

Já výměnu rozvodů beru jako takové kurvítko, aby když se náhodou s autem dlouho nic neděje tak se po určitém nájezdu udělají rozvody.
Kdyby to mělo řeťěz jako starší diesly, tak má člověk do 500.000km o starost míň.

08.12.2012 | 22:04:17 | lukas  | 78.80.81.* Reagovat

brzdy

Asi jsem měl smůlu. Ale jakmile mi hrábli do původních brzd, tak to začalo. Buď zvolili jinou značku a nesedlo si to s původním kotoučem nebo to sfušovali - neočistili atd. Až můj kolega po rozebrání přišel na to, že mi patrně servali závit na nějakém třmenu, po jeho zásahu mám už 50000km klid.
Jinak ono to může kopat do volantu i od zadních brzd - nedoporučuju značku Starline ani co se bubnové brzdy týče.

08.12.2012 | 21:59:30 | lukas  | 78.80.81.* Reagovat

Poznámka

Zdravím, tak zaráží mě zde na této recenzi pár věcí.
Brzdy: zdá se mi, že na tom voze celkem častá údržba, třeba u mě to nebylo tak brutální, nebo jsem si asi zvykl na kopání do pedálů asik.
Výměna rozvodů. To asi nebude záporný bod, když se mění na každém autě. Zde výměna rozvodů materiál kolem 5,5-6 tisíc originál, nebo 3,1-3,6t druhovýroba. S prací servisu to nevím jak to stojí.
Takže nic hroznýho a dělá se to co 80t myslím.
Dále OII a horší sedačky, tak si nemyslím, OII je na tom o něco pohodlnější.
Jinak auto naprosto skvělý, dopasovat tam výbavu navíc taky není nic extra drahá. Já měl nalítáno 360tkm na tachometru, no a jako každý Tdičkař(co to míval a hrabalo mu z tý brutálně nízký spotřeby, kterou ani třeba JAWA350 neudělá a super turboefektu :D), tak já taky facelift interiér, RS packet, krom brzd(to byla největší hrubka nechat bubny vzadu při zvyšování výkonu - vstřiky a soft), xenony, ty hlavně doporučuju, super věc, obyč. ty Octy moc nesvítí, to jsou dobré doplňky...)

Ohledně toho zvyšování výkonu, ano u tohodle to funguje, když je totožný motor, který je vylepšený, jinak to nefachá. Když je totiž vyrobená 81kW verze Tdi VW, tak to se zvyšuje samo že ano...

27.11.2012 | 06:36:58 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Poznámka

U O2 je sedačka určitě lepší, ale ten střední panel je širší, takže jsem měl pocit, že mám kolem pravé nohy méně místa. Proto ten stísněný pocit.

29.04.2013 | 09:55:48 | lukas  | 213.155.225.* Reagovat

250 000

Určitě je pravda, že benzínové Hondy mají otáčkové motory- líbí se jim v nich. Já jsem zatím rád za to, co mám. Dostupnost náhradních dílů na oktávku je perfektní. Doposud mi někdo rozbil před Lídlem přední blinkr a zdeformoval plech kolem něj. Že já blbec jsem se tenkrát, když jsem ve tmě nacouval do auta volal policajty a čekám, že se někdo jiný zachová stejně. No nic blinkr z vrakoviště za 250,- plech jsem narovnal sám, ale není to jako dříve, víc do toho investovat nechci, nemám auto navždy.
Nyní na tachometru 250000. Turbo se zatím nechystá vypovídat. Řízení (přední náprava) je už trošku opotřebené - už tam cítím nějaké malé vůle a v zatáčkách je to trošku horší než to bývalo.
Do kufru se vleze krásně celý kočárek.
Proběhla výměna zadního obložení - kvůli přestěhování jsem zkusil místní servis - říkám "vyměňte co je třeba". Cena 1400,- cože tak málo, ale výsledek katastrofa - přebržděné jedno kolo, kouř od bubnu, uvařené čidlo ABS. To je kur-a tak málo normálních poctivých servisů.

26.11.2012 | 21:22:27 | lukas8  | 90.181.9.* Reagovat

Měl jsi vzít hondu byl bys spokojenější na japonce nemá evropa amerika atd a nemusel bys řešit výkon že ti někdy nestačí. Třeba honda civic 1.5 vvti z roku 99 115 koní za 6 litrů

28.01.2012 | 11:36:44 | jirka  | 88.83.173.* Reagovat

RE:

Za 6 litrů když Tě táhne traktor :D A nedostatek výkonu u TDi nikdy nenastává, možná tak u 190 km/h, jinak se dá se snahou s TDi jet za 3,6 litrů, tak VTi bych dal sbohem :)

03.09.2012 | 18:38:27 | NeoCZ  | 89.24.229.* Reagovat

RE:

Máš pravdu,je to traktor,doslova.

03.09.2012 | 20:45:32 |   | 88.102.67.* Reagovat

RE:

Za 3,6 když tě táhnou dva traktory (páč jeden ten ingot neutáhne). A s tím výkonem? Nemůže nastat něco, co tam není. Ale vážně: Poznáš to, až to okolo tebe prosviští aygo po dálnici a ty ač budeš mít plyn na podlaze, neuděláš s tím nic. Leda mu dáš sbohem :-)

08.12.2012 | 22:40:51 |   | 89.102.162.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Škoda Octavia