Autorecenze Škoda Rapid - Rapid - auto plné překvapení. - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Škoda Rapid
 
 

Recenze Škoda Rapid
“Rapid - auto plné překvapení.”

Autor recenze: Zdeněk všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2016 Typ motoru: Stav km při koupi:13 000 km Stav km nyní:15 000 km Způsob řazení:manuál Jak dlouho auto používáte? 2 měsíce Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 5,9 l/100 km Vloženo: 3. 5. 2017

Hodnocení inzerátu: 39 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Silné stránky

spotřeba
ovládání
dostupnost servisu a náhradních dílů
prostor pro nohy na zadních sedačkách

Slabé stránky

úzká karoserie
výkon ve vyšším zatížení
levné plasty v interiéru


Hodnocení a zkušenosti s autem

Úvod.

O Škodě Rapid byly napsány už stohy papíru. Málokteré auto je tolik pranýřováno ve všech směrech jako právě Rapid. Je to asi dáno tím, že je jaksi uprostřed mezi malinkou Fabií a větší Octavií. Z pohledu Fabie se očekává daleko větší auto, z pohledu Octavie se zas jedná o prcka. A také názory lidí na Rapida mají až překvapivě rozevřené nůžky mezi pozitivními reakcemi a absolutním propadákem, který i v garáži překáží, protože stíní při pohledu na nově natřenou zeď. Myslím, že takové destruktivní názory si většinou Rapid nezaslouží. Ovšem každý má právo se vyjádřit. Někdo hledá klady, jiný zase samé problémy. Já spíše patřím mezi tu první skupinu. Když něco chci nebo se o něco zajímám, hledám, čím by taková věc byla pro mě prospěšná. V opačném případě je takové přemýšlení ztráta času. Před nedávnem jsem koupil Škodu Rapid, zánovní s malým nájezdem z roku 2016 a s motorem 1,2 TSI 66kW ve výbavě Style s karoserií liftback. Moje hodnocení se tedy bude týkat právě tohoto typu a zkušeností, které jsem za tu krátkou dobu nabral.

Vzhled.

Zde se dá těžko něco kloudného napsat. Vše vychází z minulého odstavce. Můj názor je ten, že Rapid rozhodně nebude soutěžit na přehlídkách krásy nebo atraktivity o přední místa. Je to tak docela obyčejné auto se striktně danými rysy, které postrádají emoce a nějaké to koření, které by více přitahovalo obdivné zraky lidí. V tom ale může být i výhoda, neboť takový vzhled se už nemůže více okoukat a tudíž není náchylný k nějakým změnám v názorech, které mohou být časem ovlivňovány tím, co je zrovna „in“, „cool“ nebo „out“. Takové auto zkrátka vždy nějak zapadne mezi ostatní, aniž by budilo pohoršení, pobouření nebo jinak přitahovalo větší pozornost. V každém případě pro mě je celkově strohý vzhled auta sympatický.

Vnitřní prostor.

Rapid je docela malé auto. Tedy alespoň na papíře. V reálu na to přijdete, když si vpředu sklopíte loketní opěrku, pohodlně si na ni položíte loket a stejný nápad dostane spolucestující. V ten okamžik se opěrka stane jablkem sváru. Dva se na ni rozhodně nevejdou. Ale pokud někdo nepotřebuje během diskuze horlivě rozhazovat rukama, okolní prostor ho zas tolik neutiskuje. Jako řidič nemám pocit nějaké stísněnosti. Jen si musím zvyknout, že při nastupování a vystupování musím dát pozor, abych neokopal dveře a kryt repráku. Dříve jsem měl auto podstatně větší a vstupní otvor jsem neřešil. U Rapida jsem se párkrát praštil při nastupování do hlavy. Běžný cestující na zadních sedačkách si úzkého prostoru všimne až při větším nároku na místo kolem sebe nebo po přestupu z Oktávky či Superbu. Pátého člověka bych však do Rapida posadil jen za trest, pokud se fyzicky vůbec vejde. Vyšší postavy také možná budou vzadu trpět nedostatkem místa nad hlavou ve variantě liftback, kterou zde popisuji. Co chybí na šířku, to auto nabízí v podélném prostoru. Když jsem se posadil za sebe (měřím 180 cm), překvapilo mě neuvěřitelné množství místa na kolena. Od takového autíčka bych to rozhodně nečekal. Další překvapení na mě čekalo vzadu. Po otevření pátých dveří na mě jukla díra skoro jako past na mamuty. Objem 550l je opravdu znát. A to se pod podlážkou schovává ještě plnohodnotná rezerva s množstvím dalších odkládacích koutů například na nářadí. V případě potřeby se dá plastový kryt kufru schovat zasunutím za zadní opěráky a využít ještě trochu volného prostoru k zadnímu sklu jako u kombi. To je velice praktické řešení, byť pohled dozadu zpětným zrcátkem totálně ucpete.

Celkový pocit z vnitřního prostoru není vůbec zlý. Vše na ovládání je víceméně na svém místě a funguje tak, jak má. Trochu mám problém s jízdou po městě, kdy se častěji řadí a přitom mám sklopenou loketní opěrku. Ta je totiž poměrně blízko řadicí páky (nebo obráceně?) a má tendenci při řazení trochu překážet v pohybu. Pokud ji pak nevyklopíte nahoru, nebudete téměř schopni zapnout či odepnout bezpečnostní pás. Také je potřeba mít návod, jak dostat kelímek s kávou z určeného místa pod palubní deskou, aniž bych cokoliv polil. Při tomto úkonu je třeba mít zařazeno na dvojku nebo ještě lépe na čtyřku (případně šestku v silnější variantě auta). Pak je tu nezvykle úzké zpětné zrcátko. Jedno z možných vysvětlení, proč tomu tak je, je jednoduché – plastový kryt kufru a vůbec celý zadek auta je velmi vysoko, čímž sice vytváří mamutí prostor pro zavazadla, ale ztěžuje výhled zpět. A úzký výhled nepotřebuje velké a široké zrcátko, že? Zpětný pohled těsně za auto například při parkování a couvání je ale téměř nemožný. Naštěstí má můj Rapid parkovací asistent. Ovšem na druhou stranu má ten mohutný zadek výhodu v tom, že pokud se za vás nalepí jiný osobák v noci, rozhodně nebude oslňovat, takhle vysoko světla nedosvítí.

Hezky se kouká na poměrně kvalitní zpracování vnitřního prostoru, zvláště kolem palubní desky. Je patrné velmi dobré slícování dílů a vše působí luxusněji a nákladněji, nežli to skutečně je. Ano. V momentě, kdy totiž sáhnete na palubku, úsměv vám zmizí, neboť materiály jsou hodně laciné, tvrdé a nepříjemné na poklep. Pak máte skutečně pocit, že jste zavřeni v dětské hračce z Číny. Zde vás asi poprvé napadne, že je Rapid příliš drahý. Grafika a čitelnost rychloměru, otáčkoměru a všeho kolem je výborná. Můj Rapid nemá multifunkční volant, takže veškeré ovládání PP je na páčce. Nevidím v tom však žádný velký handicap zvláště, když nemáte potřebu každou minutu sledovat a porovnávat momentální jízdní parametry. A ovládání hlasitosti rádia zvládnete i kolečkem. Počítač ukazuje slušnou porci všelijakých jízdních informací a další velké množství nastavení včetně servisních a jiných údajů je k dispozici v rádiu Swing, které obsahuje solidní dotykový resistentní displej dostatečně veliký. Také je tu škvírka pro vložení SD paměťové karty, čímž už nikdy nebudete v autě tahat tašky a zásobníky plné CD. Trochu zamrzí značná vzdálenost elektro zásuvky od palubní desky. Nachází se mezi předními sedadly. Dnes můžete mít do elektra napojeny navigace, mobily, autokamery a kabely od přístrojů se vám pak můžou motat do řadicí páky.

Motor a výkon.

Tento kus železa je asi nejvíce probíranou součástkou nejen na Rapidu, ale i na ostatních autech. Často čtu takové názory, že by si dotyčný auto s tak slabým motorem nezapřáhl ani před sekačku na trávu. Ano je to o názoru a o osobní potřebě. Já minimálně třetinu všech kilometrů najedu ve městě nebo někde poblíž. V takovém případě je výkon 66kW skutečně dostatečný. Přitom ani náhodou nejsem brzda v provozu. Pravda, trochu jsem se obával toho papírově nízkého výkonu, ale v reálu je Rapid překvapivě velmi živý již od nízkých otáček, na křižovatce dokáže solidně akcelerovat a na dálnici jede za chvíli i přes 180 km/h. Víc v Česku rozhodně nepotřebuji. Až se nebojím říci, že Rapid tak trochu „klame tělem“. Je totiž v běžném provozu tak živý, že řidič pak při pokusech o závodní jízdu očekává vyšší jízdní výkony, než auto nakonec poskytne – nebo spíše neposkytne. Ještě jsem nenapsal, jak se auto chová, pokud ho naložím k prasknutí. V takovém případě pochopitelně vyšší rychlosti do táhlých dálničních kopců v podstatě nezvládá a o rychlém předjíždění také nelze vůbec přemýšlet. Dostal jsem také chuť auto trochu prohnat a zjistit, jak se chová ve svých limitech. Zvuk motoru kolem 5.000 otáček není nepříjemný, ale ani příliš sportovní. Na čtyřku při těchto otáčkách jede cca 175 km/h. Při akceleraci se dá vytočit skoro až k 6.000 otáčkám. Nutit často Rapida do těchto výkonnostních sfér ale postrádá smysl, protože tam se auto vyloženě trápí. Může ale nastat problém při vyšších rychlostech, pokud zrovna fouká vítr. Lehké, malé a hlavně úzké autíčko při poryvu větru rozhodně není bůhvíjak stabilní. Občas vás silnější vítr za jízdy odfoukne od středové čáry skoro ke krajnici nebo obráceně, minimálně vám vítr drcne do auta, až se slabší povaha poleká.

V dnešní době nás také nemálo zajímá i spotřeba. Ta je u Rapida také docela překvapivá. Nedávno jsem jel trasu Praha – Turnov a zpět po dálnici při rychlosti 130 – 140 km/h, tři dospělí + dítě, kufr naplněný asi ze ¾, průměrná spotřeba 5,8 l/100km. Sobotní průjezd centrem Prahy bez výrazného čekání ve frontách průměrně kolem 6 l/100km, průjezd pražskými tunely z Troje na Smíchov a zpět stálou rychlostí 70 km/h průměr 4,4 l/100km. Ovšem pak přijde odpolední městská špička spojená s permanentní zácpou a spotřeba je rázem kolem 8,4 l/100km. Dlouhodobá spotřeba je 5,9 l/100km. A to jezdím hlavně město a hledím spíše na čas než na spotřebu. Ještě jsem nezkoušel dát na střechu čtyři kola a jet třeba do Jeseníků. U mého starého dieselu byla na dálnici při 120 km/h spotřeba skoro o 2 litry vyšší nežli bez kol. U Rapida očekávám rozdíl větší. Na spotřebě je velice znát nová verze motoru EA211 od roku 2015. Je tam pár nových vychytávek, které snižují spotřebu a zvyšují výkon v porovnání se starším modelem. Nejvíce to poznáte na dálnici na spotřebě, protože například výfukové plyny při vyšším výkonu nejsou kvůli malému katalyzátoru chlazené dodatečným vstříknutím benzínu, ale chladicí kapalinou.

Řízení a ovládání.

Vyznávám maximálně plynulou jízdu s minimem přehnané akcelerace a brzdy rychlostí pohybující se stále kolem zákonem daných limitů. Velmi si pak užívám jízdní pohodu a překvapivě příjemné ticho v autě (pokud tedy zrovna najdu nějakou kvalitní silnici), které začne až rušit motor blížící se 3.000 otáčkám nebo při vyšší rychlosti aerodynamický hluk. Při nenáročném cestování můžete točit nízké skoro „dieselovské“ otáčky a ani si pak nevšimnete, že vám start-stop systém vypnul na křižovatce motor. O přínosu tohoto systému nebudu nyní polemizovat. Ovšem různé díry, výmoly a retardéry velmi zřetelně poznáte. Rychlejší přejezdy takových děr jakoby přímo exponenciálně zvyšovaly rány a hluky do kabiny. Zde opět poznáte levnější díly, které doslova zvoní na jakémkoliv nerovném povrchu. Jízdnímu komfortu je třeba trochu pomoci použitím kol s menším průměrem ráfků. Na sedmnáctkách vypadá Rapid atraktivněji a lépe drží v zatáčkách, ale patnáctky považuji pro běžné cestování za znatelně pohodlnější. Dokonce jsem se nebál koupit zimní sadu na nejmenších čtrnáctkách. Nevypadá to sice nic moc, ale už se dá mluvit o rozumném komfortu i na českých tankodromech. Rapid se jinak výborně ovládá, ve městě je mrštný a nenáročný na prostor zvláště při otáčení a parkování. Rychlejší průjezd zatáčkou mu také nečiní výraznější problém a k dobrému pocitu pomáhají solidně tvarované a přiměřeně tvrdé sedačky. Alespoň na moji postavu. Moje babička říkala, že v mém předešlém autě (Citroen C5) se sedělo jak v křesle a lépe, ale v Rapidu ji tolik nebolí záda a má pocit lepší stability těla. Řazení jde lehce a přesně, zpětná vazba u volantu je asi na rozumně průměrné úrovni. Nevím, zda je to dílem modernizace nebo výbavou, ale lze z místa řidiče ovládat všechny stahovací okna, tedy i zadní, byť se musí páčka držet celou dobu pro zavření nebo otevření. V rámci mé výbavy Style je velká loketní opěrka i vzadu, což ještě zvyšuje cestujícím komfort (stejně se uprostřed zadního sedadla nedá sedět) a také automatická klimatizace. Brzdy jsou u této motorizace vzadu bubnové a necítím, že by měly problém auto agresivněji zastavit.

Závady.

Koupil jsem Rapida jako téměř zánovního s pár tisíci najetými kilometry a s prokazatelnou historií včetně oprav. Zatím vše funguje na 100%, dosud nebyl nikdy důvod navštívit servis. Doufám, že mě poprvé přivítají až na první kontrole s výměnou oleje, kterou rozhodně nebudu odkládat až na nastavený interval 30.000 km (nyní najeto cca 15.000 km). Kondice vnitřních dílů je zatím výborná, nikde nic nevrže a nedrnčí s výjimkou již zmíněných zvukových efektů na nerovnostech.

Závěr.

Rapid je malé lidové auto, které může nepříliš náročné nebo početné rodině s velkým úspěchem suplovat rodinnou limuzínu. Místa pro čtyři lidi je docela dost a stejně tak pro jejich zavazadla. Jako lidové vozítko však vybočuje svou cenou, která není bůhvíjak podbízivá. Ovšem Škodovky jsou u nás téměř etalonem cestování a velký zájem o ně se pochopitelně odráží na ceně. Většina parametrů auta je v podstatě dostatečná co do velikosti, výkonu i komfortu. Škoda Rapid je určen pro cílovou skupinu lidí, která v Česku rozhodně není malá. Koupí si ho lidé, kteří nepotřebují denně stěhovat klavír nebo mít další předražené doplňky, výkon jako Octavia RS a služebně necestují stovky kilometrů denně s metrákem prodejních vzorků. Rapid stejně jako každé jiné auto potřebuje, aby se o něj někdo rozumně postaral a zacházel s ním v rámci možností, které auto nabízí. Je to sice stále jen kus železa, které slouží pro přepravu lidí a nějakého nákladu z bodu A do bodu B, ale uživatel – majitel, který si auto koupil za své, požaduje, aby to chvíli vydrželo.


Doplnění recenze ze dne 06.11.2017

Po 6 měsících provozu a 12.000 najetých kilometrech:

ad 1) Úvod
Můj názor na Rapida se nezměnil.

ad 2) Vzhled
Stejné jako v bodu 1).
Projel jsem pár zemí Evropy. Pokud auto udržuji v čistotě, nemám nejmenší problém zaparkovat ho kamkoliv na povolená místa, aniž by vůči ostatním autům v očích lidí budilo negativní názory (píše si lidi odfrknou nad zabláceným Jaguarem...). Nejkritičtější názory na Rapida vznikají pouze v Česku.

ad 3) Vnitřní prostor
Již je to přes půl roku, co jsem přesedlal z mnohem větší C5 do Rapida. Citelně menší prostor mě však příliš neutiskuje. Jediné, co mi vadí, je občasná válka o loketní opěrku. Jinak nemám problém. Když vezu maximálně další tři lidi, nikdo si zatím nestěžoval. A pokud ano, tak na nižší strop nad zadními sedadly. Prostor na kolena a v kufru téměř vždy přivolá slova chvály a obdivu.

ad 4) Motor a výkon
V letním období dovolených jsem měl dostatek příležitostí projet auto v různých režimech od couravého po krvavého. Můžete jet za 4,5, ale také za 10 l/100km. Zarazil mě odlišný průběh výkonu motoru mezi terénem spíše rovinatým a hornatým. Po rovině jede Rapid vzhledem ke svému papírovému výkonu velmi solidně, v kopcích jakoby se polekal a zatáhl ruční brzdu. Rozdíl je opravdu značný. Jasně, namítnete, co bych nechtěl od 66kW, ale nějak pocitově bych si představoval krapet lepší výkon oproti agilitě na rovině. Vždyť na německé dálnici se mi podařilo po rovině dostat tachometr až na 190 km/h, kde se ručička zastavila. Pak trochu fouklo a šlo to dolů. Cítím, jako kdyby někde nad prostředkem výkonu byla lehká brzda na SW řídící jednotky, která lehce ubere na výkonu, který právě v kopcích šofér potřebuje.
Dlužím ještě zkušenost, pokud narvu auto až po střechu: 4 jízdní kola na střeše, 4 chalani uvnitř a každý plnou polní v kufru. Spotřeba rázem naskočila až k 10 litrům. Přes 120 km/h auto nešlo vůbec a abych se k té rychlosti přiblížil, muselo být bezvětří a úplná rovina. Na takové stěhování auto fakt není. Cestovní ideál cítím do třech lidí s batohy.

ad 5) Řízení a ovládání
Rychle jsem si zvykl na tvar a velikost auta a jízda v přeplněném centru města je najednou jednodušší oproti mamutí C5. Dlažební kostky a vymlácené přejezdy jsou bohužel citelný problém. Teď na zimu jsem obul již zmíněné 14‘ zimáky a skutečně se ještě trochu zlepšil jízdní komfort. Bohužel se však auto stalo nestabilní v zatáčkách. Rozdíl od letních 15‘ je velmi znát. Nenáročný řidič si bude lebedit v komfortu, běžný si již začne stěžovat na stabilitu. A sportovec si taková kola vůbec nekoupí. Na příští zimu je asi vyměním za větší. Také s nastupující zimou se zvedá spotřeba. Logicky. Teď na podzim je průměr cca o 0,5 litru vyšší. Ve městě pochopitelně ještě více.

ad 6) Závady
Ani po půlroce mého provozu (cca 12.000km) mě nepřekvapila žádná závada. Nyní má auto po celkových 18 měsících najeto 24.000 kilometrů. Olej a filtry jsem měnil v 18.000 – cena 3.800 Kč. Po městských kostkách začíná drobně drnčet sluneční clona o strop auta na straně řidiče (po sklopení v pohodě), jinak žádný jiný nepatřičný hluk. Také si jeden nenechavec „vypůjčil“ vyhřívané zrcátko na straně řidiče.

ad 4) Závěr
Zatím si nestěžuji, naopak. Vzhledem ke všem vynaloženým provozním nákladům je cestování poměrně levné a při troše opatrnosti i bezpečné. A o to mi jde. Auto musí dobře sloužit a nemělo by se stát upírem, který vysává svého majitele. Jiná věc je, pokud majitel z nějakého důvodu vysáván být chce...


Doplnění recenze ze dne 02.04.2018

Stav km nyní: 31 000 km

Doplnění recenze ze dne 02.04.2018

Tak zima je za námi a je za mnou také první servisní kontrola po 30.000 km. Celková kontrola dle předpisů a výměna pylového filtru (olej je vyměněn již dříve) za 1.300 Kč. Při kontrole zjistili, že baterie je nabitá pouze na 17%, což mě docela překvapilo, neboť trochu pochybný systém Start-stop pokud možno pravidelně vypínám a nemůžu si vzpomenout, že bych nechával po odchodu z auta zapnuté nebo zapojené jakékoliv „spotřebiče“. Jinak prý vše funguje na 100% včetně alternátoru a jiné chyby nenašli. Kde tedy udělali „soudruzi“ chybu? Po dvaceti měsících normálního provozu? To mi neřekli ani v servisu. Baterii tedy nabili a uvidíme co dál.

Během zimy jsem samozřejmě sledoval běžné jízdní parametry, výkony a podmínky při zimním cestování autem. Asi nikoho nepřekvapí, že průměrná spotřeba během zimy vylezla skoro o litr a vzdálenost pro zahřátí motoru na provozní teplotu se natáhla dle podmínek na několik kilometrů. V uplynulých mrazivých dnech jsem využíval i vytápění sedadel. Jde na dva výkonové stupně, přičemž po cca 10 minutách se automaticky přepíná z vyššího na dlouhodobý nižší. A je to dobře, protože za tu dobu je sedadlo schopno se velmi výrazně rozehřát, až to může být pro chlapa nebezpečné. V zimě po zapnutí cítím teplo již ani ne za půl minuty i přes zimní bundu a lyžařské kalhoty. Ovšem samotné topení skrze ventilátory je docela slabé, mohlo by mít větší intenzitu teplejšího proudění vzduchu. Naštěstí maximální rozmrazování předního skla proudem vzduchu funguje relativně rychle.

Při jedné cestě na hory jsem se také dostal do prekérní situace, kdy mi krachlo půjčení autoboxu (rakve) na lyže. Otevřel jsem tedy kufr a modlil se. A věřte nebo ne, do kufru a samozřejmě skrze sklápěcí zadní loketní opěrku jsem nacpal dva páry dospělých sjezdovek ve vaku včetně hůlek, jedny dětské lyže a dokonce i snowboard s vázáním! Kdo zkoušel někdy manipulovat se SNB v kufru auta, ví, jaká je to ohromná neskladná kráva s délkou přes 140 cm a šířkou jak žehlicí prkno. Pak už bylo hračkou to vše v kufru obložit čtyřmi bágly s lyžařskými botami, čtyřmi taškami se zimním oblečením na týden, čtyři přilby a páteřák a ještě zbylo místo i na mamutí tašku s jídlem a dvaceti pivy. Další dotazy na velikost kufru Rapida?

Jedna z mála věcí, která mi na autě dlouhodobě vadí, je občasné bouchnutí, ťuknutí, cvaknutí a jiné klepnutí kdesi v útrobách auta, které bych nespojoval s odletujícími kamínky. Nevím, co to je a objevuje se to velmi nepravidelně. Někdy párkrát za jízdu, jindy zas ne. Jinak zimní startování i v -18st probíhalo naprosto bez problémů. Také jsem si ověřil, že na trase Praha – Hradec Králové, kde pravidelně jezdím maximálně do 6 l/100 km při 130 km/h i při trochu více zatíženém autě, dokáže silný protivítr výrazně zamávat se spotřebou. Zaregistroval jsem i 7,4 l/100 km při stejné rychlosti a zatížení.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 39


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Rapid

Vložit komentář

vybitá baterie

Přečti si tenhle článek a bude ti jasnější, proč je baterie tak málo dobitá :-( www.auto.cz/proc-stop-start-nici-autobaterie-tohle-byla-draha-uspora-113291

03.04.2018 | 11:12:23 | Marek  | 62.168.13.* Reagovat

Dobrá recenzia

V Rapide som ešte nesedel a Škodovku by som si nekúpil (podľa mňa je predražená, takže zlý pomer výkon/cena). Ale autora chválim za nadštandardne kultivovanú recenziu.

10.11.2017 | 20:25:28 | Vlado  | 85.135.243.* Reagovat

Nelzi se spotrebou. Mel jsem dvy tydny z pujcovny fabia s timto motorem kdyz jsem mel lehkou nohu do sta kmh 5.9 ok spotreba. Normal 6.5 az 7 a pod plynem 8.8. A ze jede 180 a vic. Kdyz jsem se dostal na 160 kmh na zbytek rozletu bych to asi musel hodit ze skaly. Nad 5 tis otacek se to tak trapilo ze to nemelo zadnej smysl.

25.05.2017 | 06:27:49 | jirka  | 91.114.134.* Reagovat

RE:

Vůbec nemám důvod jakkoliv mlžit s informacemi, pak by totiž všechny ty recenze byly úplně k prdu. Bůhví jak vylítaný kus jsi měl půjčený. Spotřebu si kontroluji po každé jízdě. Ano počítač může taky trochu kecat, ale o tolik rozhodně ne. Auto mám zatím jen 3 měsíce, ale po zjišťování dotankování jsem jednou zaznamenal nejvýše 0,2 rozdílu v neprospěch počítače, ale většinou je to méně až skoro stejně. Nakonec v takových minihodnotách se už ani nešťourám. Ale pokud nevěříš, co píšu, přijď se podívat :-)

29.05.2017 | 13:58:16 | Zdeněk  | 89.102.22.* Reagovat

Rapid - pseudooctavia

Ze zkušenosti s lidmi z okolí, které znám, a mají rapida, vychází jen jeden důvod k jeho koupi: Podobá se octávii. A octávia, jak víme, je modlou zdejších řidičů. A když na octávii nemají (nedivím se), tak jdou do rapida. Cítí se v něm víc octáviánsky, ve fábii by se cítili trapně. Jeden si dokonce na záď rapida nalepil originální nápis Octavia. Až tak daleko to může zajít s láskou k automobilnímu Bohu :-) Ale nic ve zlém, každý nechť kupuje co má rád.

08.05.2017 | 09:27:04 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: Rapid - pseudooctavia

Můžeme Rapida nazvat, jak chceme. Mít o pár drobných víc, rozhodně bych hmátl raději po Oktávce. Nechci ale Rapidem žádnému octaviánovi konkurovat. Také nehodnotím lidi, že by se ve Fabce cítili blbě. Tu jsem mimochodem taky zkoušel. Není zlá, ale oproti Rapidu prostě postrádá víc prostoru. Takže výběr byl celkem jednoznačný...

08.05.2017 | 15:59:02 | Zdeněk  | 89.102.22.* Reagovat

RE: Rapid - pseudooctavia

Další exot, co posuzuje lidi podle toho v čem jezdí..............btw Šáde nevlastním.........

09.05.2017 | 07:56:26 | Vašek  | 194.228.20.* Reagovat

RE: Rapid - pseudooctavia

Exotů je tu spousta, já se však za něj nepovažuji. Nejspíše jste jen z mé první věty nepochopil, co jsem chtěl říci: Ti lidé z mého okolí takto SAMI prezentovali důvod své koupě rapida. Abych věc uvedl na správnou míru. A navíc, mě vůbec žádný typ škodovek nezajímá, nejsem jejich přívrženec, tudíž nemám důvod kteroukoli z nich vyvyšovat, nebo ponižovat. Jsou mi fuk. Horší je to právě s jejich přívrženci - proto ta kuriozita s nápisem octavia na rapidu.

09.05.2017 | 18:32:48 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: Rapid - pseudooctavia

Ani moje krevní skupina to není, ale nelze zcela odmítnout argument, že podporujete domácí výrobu (já vím, já vím fofágen...)a třeba Rapid spaceback s tím prodlouženým zadním sklem se mi celkem docela i líbí. Rozhodně si ale nemyslím, že by si ho lidé pořizovali kvůli podobnosti a Octou (jakožeprestiž), to může udělat jeden konkrétní slaboduch, ale takové příznivce bude mít asi každá značka.
Rapid je low-end, míří na auta typu Fluence nebo 301 od Pažouta, jen je zkrátka český....

10.05.2017 | 09:19:48 | Vašek  | 194.228.20.* Reagovat

RE: Rapid - pseudooctavia

Já beru Rapida právě proto, že se díky bohu nepodobá poslední čtyřoké oktavii a po všech slevách mám 81 kw style liftback za 335 tisíc.

14.12.2017 | 14:36:03 | Pepa  | 131.207.242.* Reagovat

rapid

Chápu, že si někdo chce obhájit svůj nákup. Ale alespoň trochu nestrannosti by to chtělo. Jako Rapid určitě stačí na pomalé ježdění. Ale to hodnocení pohodlnosti, ovladatelnosti, podvozku, prostoru hodnotíte s čím? Se škodou 120? Protože proti přímým cenovým konkurentům je v tomhle všem horší. Vlastně i Fabia kombi je ve všem lepší. Vevnitř je místa úplně stejně, jen mnohem lépe jezdí a z venku je menší.

08.05.2017 | 08:52:41 | Temp  | 89.176.114.* Reagovat

RE: rapid

Když už si člověk něco koupí, vždy hledá aspoň něco, jak si to obhájit. Oba jistě víme, že ho nesrovnávám se stodvácou. Ale říct, že Fabka třebas v kombíku je ve všech směrech lepší, je sakra odvážné tvrzení. Jezdil jsem s ní jako půjčenou také měsíc a mohl jsem ji mít ještě za lepších podmínek než Rapida, ale ta byla fakt už za hranou. Rapid je prostě lepší. Neříkám, že Rapid je etalon mezi osobáky. Pokud máte Octu, jste o pár příček výše ve všech směrech, zvláště, pokud je ještě navíc spolehlivá. Ovšem recenze je psána z pozice běžného uživatele, který nejezdil v A8 a nenavštěvoval pravidelně Mostecký autodrom za účelem trhání časových rekordů.

08.05.2017 | 15:43:39 | Zdeněk  | 89.102.22.* Reagovat

RE: rapid

Ja nemám novou fabii ani nového rapida. Ale z důvodu koupě jsem porovnával. A v rapidu je o dost více místa. Hlavně na zadních sedadlech a kufru. Fabia Combi vs Rapid liftback. Vede ve všem rapid. I podvozek má rapid komfrotnější. Fabia je příliš tvrdá.

08.11.2017 | 14:32:58 | Pepa  | 131.207.242.* Reagovat

RE: rapid

Není pravda. Rapid liftback je prostronější než nová Fabie a i kufr je větší.Především na zadních sedadlech je o dost více místa.
Do Fabie III ze pohodlně 4 dospělí nevejdou. Do Rapidu ano.

14.12.2017 | 14:38:32 | Pepa  | 131.207.242.* Reagovat

Rapid zje Rapid

Přesedlat z C5 do Rapida musel být celkem šok a suplovat rodinnou limuzínu to vážně nemůže, buďme zase při zemi. S Rapidem jsem měl možnost jezdit asi týden a opravdu prodejní cena tohoto vozu ve standardní výbavě (ne holobyt) je silně přestřelená. Už po první jízdě v Rapidu jsem měl pocit, že sedím na dřevěné lavici nebo laminátové skořepině potažené látkou a již po chvíli jsem se ve voze cítil velmi nepohodlně a podvozek spolehlivě zahlásil každou menší díru na silnici. Na konci cesty jsem z Rapidu vždy vystupoval citelně unavený a otlačený, jako bych to snad šel pěšky. Souhlasím ale s tím, že boční vítr dokáže být problém i pro mnohem dražší a vyšší třídy vozu, než je Rapid. Do té doby jsem s tím byl smířený, že je to běžná vlastnost většiny vozů, než jsem pořídil jako hlavní rodinný vůz Subaru Legacy ve verzi kombi, které tento problém prostě nemá a žehlí i větší díry a zhupy na cestách v naprosté pohodě, prostě radost. Samozřejmě Rapid není Legacy, ale tohle bych jako hlavní rodinný vůz opravdu nechtěl, ani jako další auto do rodiny právě kvůli těm sedačkám a podvozku. To se mi už přijatelněji jezdí i v druhém rodinném voze Fabii I od manželky, kde mě sice neskutečně štve středový panel a tlačí do pravého kolena, ale je to přijatelnější zlo než sedačky v Rapidu, které na jízdním komfortu a tvrdosti podvozku i kromě 17 pneu mají také svůj podíl.

04.05.2017 | 18:37:23 | J.M.  | 91.103.165.* Reagovat

RE: Rapid zje Rapid

Máte pravdu. Z C5 do Rapida je sakra velký skok. A věřte, že kdyby Citrošek respektive jeho pochybná elelktronika tolik nestávkovala, jezdím s ním dodnes a o jiném vozítku neuvažuji. Ovšem srovnávat Rapida se Subaru je jako postavit na start vedle sebe želvu a srnku. Porovnání je tedy mimo kategorii...

08.05.2017 | 15:50:13 | Zdeněk  | 89.102.22.* Reagovat

RE: Rapid zje Rapid

Tak pardon. Priste si za svych 350 tisic nekoupim Rapida Style 81kw se sestikvaltem, ale vemu svych 350 a koupim nove Subaru.
V teto cenove kategorii co se tyka prostoru, vykonu (0-100 za 10s) a vybavy zadny konkurent takove auto nenabizi. Kdyz neberu v potaz dacii a spol...

27.01.2018 | 23:37:35 | PepA  | 37.188.173.* Reagovat

RE: Rapid zje Rapid

Nové Subaru za 350t? Nejsem bůhvíjaký znalec, ale to jsem ještě neviděl... Třeba když poradíte, v které prodejně to mají...

31.01.2018 | 10:27:22 | Zdeněk  | 94.113.74.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Škoda Rapid