Recenze Škoda Rapid
“Rapid - auto plné překvapení.”

Autor recenze: Zdeněk všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2016 Typ motoru: Stav km při koupi:13 000 km Stav km nyní:15 000 km Způsob řazení:manuál Jak dlouho auto používáte? 2 měsíce Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 5,9 l/100 km Vloženo: 3. 5. 2017

Hodnocení inzerátu: 200 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Silné stránky

spotřeba
ovládání
dostupnost servisu a náhradních dílů
prostor pro nohy na zadních sedačkách

Slabé stránky

úzká karoserie
výkon ve vyšším zatížení
levné plasty v interiéru


Hodnocení a zkušenosti s autem

Úvod.

O Škodě Rapid byly napsány už stohy papíru. Málokteré auto je tolik pranýřováno ve všech směrech jako právě Rapid. Je to asi dáno tím, že je jaksi uprostřed mezi malinkou Fabií a větší Octavií. Z pohledu Fabie se očekává daleko větší auto, z pohledu Octavie se zas jedná o prcka. A také názory lidí na Rapida mají až překvapivě rozevřené nůžky mezi pozitivními reakcemi a absolutním propadákem, který i v garáži překáží, protože stíní při pohledu na nově natřenou zeď. Myslím, že takové destruktivní názory si většinou Rapid nezaslouží. Ovšem každý má právo se vyjádřit. Někdo hledá klady, jiný zase samé problémy. Já spíše patřím mezi tu první skupinu. Když něco chci nebo se o něco zajímám, hledám, čím by taková věc byla pro mě prospěšná. V opačném případě je takové přemýšlení ztráta času. Před nedávnem jsem koupil Škodu Rapid, zánovní s malým nájezdem z roku 2016 a s motorem 1,2 TSI 66kW ve výbavě Style s karoserií liftback. Moje hodnocení se tedy bude týkat právě tohoto typu a zkušeností, které jsem za tu krátkou dobu nabral.

Vzhled.

Zde se dá těžko něco kloudného napsat. Vše vychází z minulého odstavce. Můj názor je ten, že Rapid rozhodně nebude soutěžit na přehlídkách krásy nebo atraktivity o přední místa. Je to tak docela obyčejné auto se striktně danými rysy, které postrádají emoce a nějaké to koření, které by více přitahovalo obdivné zraky lidí. V tom ale může být i výhoda, neboť takový vzhled se už nemůže více okoukat a tudíž není náchylný k nějakým změnám v názorech, které mohou být časem ovlivňovány tím, co je zrovna „in“, „cool“ nebo „out“. Takové auto zkrátka vždy nějak zapadne mezi ostatní, aniž by budilo pohoršení, pobouření nebo jinak přitahovalo větší pozornost. V každém případě pro mě je celkově strohý vzhled auta sympatický.

Vnitřní prostor.

Rapid je docela malé auto. Tedy alespoň na papíře. V reálu na to přijdete, když si vpředu sklopíte loketní opěrku, pohodlně si na ni položíte loket a stejný nápad dostane spolucestující. V ten okamžik se opěrka stane jablkem sváru. Dva se na ni rozhodně nevejdou. Ale pokud někdo nepotřebuje během diskuze horlivě rozhazovat rukama, okolní prostor ho zas tolik neutiskuje. Jako řidič nemám pocit nějaké stísněnosti. Jen si musím zvyknout, že při nastupování a vystupování musím dát pozor, abych neokopal dveře a kryt repráku. Dříve jsem měl auto podstatně větší a vstupní otvor jsem neřešil. U Rapida jsem se párkrát praštil při nastupování do hlavy. Běžný cestující na zadních sedačkách si úzkého prostoru všimne až při větším nároku na místo kolem sebe nebo po přestupu z Oktávky či Superbu. Pátého člověka bych však do Rapida posadil jen za trest, pokud se fyzicky vůbec vejde. Vyšší postavy také možná budou vzadu trpět nedostatkem místa nad hlavou ve variantě liftback, kterou zde popisuji. Co chybí na šířku, to auto nabízí v podélném prostoru. Když jsem se posadil za sebe (měřím 180 cm), překvapilo mě neuvěřitelné množství místa na kolena. Od takového autíčka bych to rozhodně nečekal. Další překvapení na mě čekalo vzadu. Po otevření pátých dveří na mě jukla díra skoro jako past na mamuty. Objem 550l je opravdu znát. A to se pod podlážkou schovává ještě plnohodnotná rezerva s množstvím dalších odkládacích koutů například na nářadí. V případě potřeby se dá plastový kryt kufru schovat zasunutím za zadní opěráky a využít ještě trochu volného prostoru k zadnímu sklu jako u kombi. To je velice praktické řešení, byť pohled dozadu zpětným zrcátkem totálně ucpete.

Celkový pocit z vnitřního prostoru není vůbec zlý. Vše na ovládání je víceméně na svém místě a funguje tak, jak má. Trochu mám problém s jízdou po městě, kdy se častěji řadí a přitom mám sklopenou loketní opěrku. Ta je totiž poměrně blízko řadicí páky (nebo obráceně?) a má tendenci při řazení trochu překážet v pohybu. Pokud ji pak nevyklopíte nahoru, nebudete téměř schopni zapnout či odepnout bezpečnostní pás. Také je potřeba mít návod, jak dostat kelímek s kávou z určeného místa pod palubní deskou, aniž bych cokoliv polil. Při tomto úkonu je třeba mít zařazeno na dvojku nebo ještě lépe na čtyřku (případně šestku v silnější variantě auta). Pak je tu nezvykle úzké zpětné zrcátko. Jedno z možných vysvětlení, proč tomu tak je, je jednoduché – plastový kryt kufru a vůbec celý zadek auta je velmi vysoko, čímž sice vytváří mamutí prostor pro zavazadla, ale ztěžuje výhled zpět. A úzký výhled nepotřebuje velké a široké zrcátko, že? Zpětný pohled těsně za auto například při parkování a couvání je ale téměř nemožný. Naštěstí má můj Rapid parkovací asistent. Ovšem na druhou stranu má ten mohutný zadek výhodu v tom, že pokud se za vás nalepí jiný osobák v noci, rozhodně nebude oslňovat, takhle vysoko světla nedosvítí.

Hezky se kouká na poměrně kvalitní zpracování vnitřního prostoru, zvláště kolem palubní desky. Je patrné velmi dobré slícování dílů a vše působí luxusněji a nákladněji, nežli to skutečně je. Ano. V momentě, kdy totiž sáhnete na palubku, úsměv vám zmizí, neboť materiály jsou hodně laciné, tvrdé a nepříjemné na poklep. Pak máte skutečně pocit, že jste zavřeni v dětské hračce z Číny. Zde vás asi poprvé napadne, že je Rapid příliš drahý. Grafika a čitelnost rychloměru, otáčkoměru a všeho kolem je výborná. Můj Rapid nemá multifunkční volant, takže veškeré ovládání PP je na páčce. Nevidím v tom však žádný velký handicap zvláště, když nemáte potřebu každou minutu sledovat a porovnávat momentální jízdní parametry. A ovládání hlasitosti rádia zvládnete i kolečkem. Počítač ukazuje slušnou porci všelijakých jízdních informací a další velké množství nastavení včetně servisních a jiných údajů je k dispozici v rádiu Swing, které obsahuje solidní dotykový resistentní displej dostatečně veliký. Také je tu škvírka pro vložení SD paměťové karty, čímž už nikdy nebudete v autě tahat tašky a zásobníky plné CD. Trochu zamrzí značná vzdálenost elektro zásuvky od palubní desky. Nachází se mezi předními sedadly. Dnes můžete mít do elektra napojeny navigace, mobily, autokamery a kabely od přístrojů se vám pak můžou motat do řadicí páky.

Motor a výkon.

Tento kus železa je asi nejvíce probíranou součástkou nejen na Rapidu, ale i na ostatních autech. Často čtu takové názory, že by si dotyčný auto s tak slabým motorem nezapřáhl ani před sekačku na trávu. Ano je to o názoru a o osobní potřebě. Já minimálně třetinu všech kilometrů najedu ve městě nebo někde poblíž. V takovém případě je výkon 66kW skutečně dostatečný. Přitom ani náhodou nejsem brzda v provozu. Pravda, trochu jsem se obával toho papírově nízkého výkonu, ale v reálu je Rapid překvapivě velmi živý již od nízkých otáček, na křižovatce dokáže solidně akcelerovat a na dálnici jede za chvíli i přes 180 km/h. Víc v Česku rozhodně nepotřebuji. Až se nebojím říci, že Rapid tak trochu „klame tělem“. Je totiž v běžném provozu tak živý, že řidič pak při pokusech o závodní jízdu očekává vyšší jízdní výkony, než auto nakonec poskytne – nebo spíše neposkytne. Ještě jsem nenapsal, jak se auto chová, pokud ho naložím k prasknutí. V takovém případě pochopitelně vyšší rychlosti do táhlých dálničních kopců v podstatě nezvládá a o rychlém předjíždění také nelze vůbec přemýšlet. Dostal jsem také chuť auto trochu prohnat a zjistit, jak se chová ve svých limitech. Zvuk motoru kolem 5.000 otáček není nepříjemný, ale ani příliš sportovní. Na čtyřku při těchto otáčkách jede cca 175 km/h. Při akceleraci se dá vytočit skoro až k 6.000 otáčkám. Nutit často Rapida do těchto výkonnostních sfér ale postrádá smysl, protože tam se auto vyloženě trápí. Může ale nastat problém při vyšších rychlostech, pokud zrovna fouká vítr. Lehké, malé a hlavně úzké autíčko při poryvu větru rozhodně není bůhvíjak stabilní. Občas vás silnější vítr za jízdy odfoukne od středové čáry skoro ke krajnici nebo obráceně, minimálně vám vítr drcne do auta, až se slabší povaha poleká.

V dnešní době nás také nemálo zajímá i spotřeba. Ta je u Rapida také docela překvapivá. Nedávno jsem jel trasu Praha – Turnov a zpět po dálnici při rychlosti 130 – 140 km/h, tři dospělí + dítě, kufr naplněný asi ze ¾, průměrná spotřeba 5,8 l/100km. Sobotní průjezd centrem Prahy bez výrazného čekání ve frontách průměrně kolem 6 l/100km, průjezd pražskými tunely z Troje na Smíchov a zpět stálou rychlostí 70 km/h průměr 4,4 l/100km. Ovšem pak přijde odpolední městská špička spojená s permanentní zácpou a spotřeba je rázem kolem 8,4 l/100km. Dlouhodobá spotřeba je 5,9 l/100km. A to jezdím hlavně město a hledím spíše na čas než na spotřebu. Ještě jsem nezkoušel dát na střechu čtyři kola a jet třeba do Jeseníků. U mého starého dieselu byla na dálnici při 120 km/h spotřeba skoro o 2 litry vyšší nežli bez kol. U Rapida očekávám rozdíl větší. Na spotřebě je velice znát nová verze motoru EA211 od roku 2015. Je tam pár nových vychytávek, které snižují spotřebu a zvyšují výkon v porovnání se starším modelem. Nejvíce to poznáte na dálnici na spotřebě, protože například výfukové plyny při vyšším výkonu nejsou kvůli malému katalyzátoru chlazené dodatečným vstříknutím benzínu, ale chladicí kapalinou.

Řízení a ovládání.

Vyznávám maximálně plynulou jízdu s minimem přehnané akcelerace a brzdy rychlostí pohybující se stále kolem zákonem daných limitů. Velmi si pak užívám jízdní pohodu a překvapivě příjemné ticho v autě (pokud tedy zrovna najdu nějakou kvalitní silnici), které začne až rušit motor blížící se 3.000 otáčkám nebo při vyšší rychlosti aerodynamický hluk. Při nenáročném cestování můžete točit nízké skoro „dieselovské“ otáčky a ani si pak nevšimnete, že vám start-stop systém vypnul na křižovatce motor. O přínosu tohoto systému nebudu nyní polemizovat. Ovšem různé díry, výmoly a retardéry velmi zřetelně poznáte. Rychlejší přejezdy takových děr jakoby přímo exponenciálně zvyšovaly rány a hluky do kabiny. Zde opět poznáte levnější díly, které doslova zvoní na jakémkoliv nerovném povrchu. Jízdnímu komfortu je třeba trochu pomoci použitím kol s menším průměrem ráfků. Na sedmnáctkách vypadá Rapid atraktivněji a lépe drží v zatáčkách, ale patnáctky považuji pro běžné cestování za znatelně pohodlnější. Dokonce jsem se nebál koupit zimní sadu na nejmenších čtrnáctkách. Nevypadá to sice nic moc, ale už se dá mluvit o rozumném komfortu i na českých tankodromech. Rapid se jinak výborně ovládá, ve městě je mrštný a nenáročný na prostor zvláště při otáčení a parkování. Rychlejší průjezd zatáčkou mu také nečiní výraznější problém a k dobrému pocitu pomáhají solidně tvarované a přiměřeně tvrdé sedačky. Alespoň na moji postavu. Moje babička říkala, že v mém předešlém autě (Citroen C5) se sedělo jak v křesle a lépe, ale v Rapidu ji tolik nebolí záda a má pocit lepší stability těla. Řazení jde lehce a přesně, zpětná vazba u volantu je asi na rozumně průměrné úrovni. Nevím, zda je to dílem modernizace nebo výbavou, ale lze z místa řidiče ovládat všechny stahovací okna, tedy i zadní, byť se musí páčka držet celou dobu pro zavření nebo otevření. V rámci mé výbavy Style je velká loketní opěrka i vzadu, což ještě zvyšuje cestujícím komfort (stejně se uprostřed zadního sedadla nedá sedět) a také automatická klimatizace. Brzdy jsou u této motorizace vzadu bubnové a necítím, že by měly problém auto agresivněji zastavit.

Závady.

Koupil jsem Rapida jako téměř zánovního s pár tisíci najetými kilometry a s prokazatelnou historií včetně oprav. Zatím vše funguje na 100%, dosud nebyl nikdy důvod navštívit servis. Doufám, že mě poprvé přivítají až na první kontrole s výměnou oleje, kterou rozhodně nebudu odkládat až na nastavený interval 30.000 km (nyní najeto cca 15.000 km). Kondice vnitřních dílů je zatím výborná, nikde nic nevrže a nedrnčí s výjimkou již zmíněných zvukových efektů na nerovnostech.

Závěr.

Rapid je malé lidové auto, které může nepříliš náročné nebo početné rodině s velkým úspěchem suplovat rodinnou limuzínu. Místa pro čtyři lidi je docela dost a stejně tak pro jejich zavazadla. Jako lidové vozítko však vybočuje svou cenou, která není bůhvíjak podbízivá. Ovšem Škodovky jsou u nás téměř etalonem cestování a velký zájem o ně se pochopitelně odráží na ceně. Většina parametrů auta je v podstatě dostatečná co do velikosti, výkonu i komfortu. Škoda Rapid je určen pro cílovou skupinu lidí, která v Česku rozhodně není malá. Koupí si ho lidé, kteří nepotřebují denně stěhovat klavír nebo mít další předražené doplňky, výkon jako Octavia RS a služebně necestují stovky kilometrů denně s metrákem prodejních vzorků. Rapid stejně jako každé jiné auto potřebuje, aby se o něj někdo rozumně postaral a zacházel s ním v rámci možností, které auto nabízí. Je to sice stále jen kus železa, které slouží pro přepravu lidí a nějakého nákladu z bodu A do bodu B, ale uživatel – majitel, který si auto koupil za své, požaduje, aby to chvíli vydrželo.


Doplnění recenze ze dne 06.11.2017

Po 6 měsících provozu a 12.000 najetých kilometrech:

ad 1) Úvod
Můj názor na Rapida se nezměnil.

ad 2) Vzhled
Stejné jako v bodu 1).
Projel jsem pár zemí Evropy. Pokud auto udržuji v čistotě, nemám nejmenší problém zaparkovat ho kamkoliv na povolená místa, aniž by vůči ostatním autům v očích lidí budilo negativní názory (píše si lidi odfrknou nad zabláceným Jaguarem...). Nejkritičtější názory na Rapida vznikají pouze v Česku.

ad 3) Vnitřní prostor
Již je to přes půl roku, co jsem přesedlal z mnohem větší C5 do Rapida. Citelně menší prostor mě však příliš neutiskuje. Jediné, co mi vadí, je občasná válka o loketní opěrku. Jinak nemám problém. Když vezu maximálně další tři lidi, nikdo si zatím nestěžoval. A pokud ano, tak na nižší strop nad zadními sedadly. Prostor na kolena a v kufru téměř vždy přivolá slova chvály a obdivu.

ad 4) Motor a výkon
V letním období dovolených jsem měl dostatek příležitostí projet auto v různých režimech od couravého po krvavého. Můžete jet za 4,5, ale také za 10 l/100km. Zarazil mě odlišný průběh výkonu motoru mezi terénem spíše rovinatým a hornatým. Po rovině jede Rapid vzhledem ke svému papírovému výkonu velmi solidně, v kopcích jakoby se polekal a zatáhl ruční brzdu. Rozdíl je opravdu značný. Jasně, namítnete, co bych nechtěl od 66kW, ale nějak pocitově bych si představoval krapet lepší výkon oproti agilitě na rovině. Vždyť na německé dálnici se mi podařilo po rovině dostat tachometr až na 190 km/h, kde se ručička zastavila. Pak trochu fouklo a šlo to dolů. Cítím, jako kdyby někde nad prostředkem výkonu byla lehká brzda na SW řídící jednotky, která lehce ubere na výkonu, který právě v kopcích šofér potřebuje.
Dlužím ještě zkušenost, pokud narvu auto až po střechu: 4 jízdní kola na střeše, 4 chalani uvnitř a každý plnou polní v kufru. Spotřeba rázem naskočila až k 10 litrům. Přes 120 km/h auto nešlo vůbec a abych se k té rychlosti přiblížil, muselo být bezvětří a úplná rovina. Na takové stěhování auto fakt není. Cestovní ideál cítím do třech lidí s batohy.

ad 5) Řízení a ovládání
Rychle jsem si zvykl na tvar a velikost auta a jízda v přeplněném centru města je najednou jednodušší oproti mamutí C5. Dlažební kostky a vymlácené přejezdy jsou bohužel citelný problém. Teď na zimu jsem obul již zmíněné 14‘ zimáky a skutečně se ještě trochu zlepšil jízdní komfort. Bohužel se však auto stalo nestabilní v zatáčkách. Rozdíl od letních 15‘ je velmi znát. Nenáročný řidič si bude lebedit v komfortu, běžný si již začne stěžovat na stabilitu. A sportovec si taková kola vůbec nekoupí. Na příští zimu je asi vyměním za větší. Také s nastupující zimou se zvedá spotřeba. Logicky. Teď na podzim je průměr cca o 0,5 litru vyšší. Ve městě pochopitelně ještě více.

ad 6) Závady
Ani po půlroce mého provozu (cca 12.000km) mě nepřekvapila žádná závada. Nyní má auto po celkových 18 měsících najeto 24.000 kilometrů. Olej a filtry jsem měnil v 18.000 – cena 3.800 Kč. Po městských kostkách začíná drobně drnčet sluneční clona o strop auta na straně řidiče (po sklopení v pohodě), jinak žádný jiný nepatřičný hluk. Také si jeden nenechavec „vypůjčil“ vyhřívané zrcátko na straně řidiče.

ad 4) Závěr
Zatím si nestěžuji, naopak. Vzhledem ke všem vynaloženým provozním nákladům je cestování poměrně levné a při troše opatrnosti i bezpečné. A o to mi jde. Auto musí dobře sloužit a nemělo by se stát upírem, který vysává svého majitele. Jiná věc je, pokud majitel z nějakého důvodu vysáván být chce...


Doplnění recenze ze dne 02.04.2018

Stav km nyní: 31 000 km

Doplnění recenze ze dne 02.04.2018

Tak zima je za námi a je za mnou také první servisní kontrola po 30.000 km. Celková kontrola dle předpisů a výměna pylového filtru (olej je vyměněn již dříve) za 1.300 Kč. Při kontrole zjistili, že baterie je nabitá pouze na 17%, což mě docela překvapilo, neboť trochu pochybný systém Start-stop pokud možno pravidelně vypínám a nemůžu si vzpomenout, že bych nechával po odchodu z auta zapnuté nebo zapojené jakékoliv „spotřebiče“. Jinak prý vše funguje na 100% včetně alternátoru a jiné chyby nenašli. Kde tedy udělali „soudruzi“ chybu? Po dvaceti měsících normálního provozu? To mi neřekli ani v servisu. Baterii tedy nabili a uvidíme co dál.

Během zimy jsem samozřejmě sledoval běžné jízdní parametry, výkony a podmínky při zimním cestování autem. Asi nikoho nepřekvapí, že průměrná spotřeba během zimy vylezla skoro o litr a vzdálenost pro zahřátí motoru na provozní teplotu se natáhla dle podmínek na několik kilometrů. V uplynulých mrazivých dnech jsem využíval i vytápění sedadel. Jde na dva výkonové stupně, přičemž po cca 10 minutách se automaticky přepíná z vyššího na dlouhodobý nižší. A je to dobře, protože za tu dobu je sedadlo schopno se velmi výrazně rozehřát, až to může být pro chlapa nebezpečné. V zimě po zapnutí cítím teplo již ani ne za půl minuty i přes zimní bundu a lyžařské kalhoty. Ovšem samotné topení skrze ventilátory je docela slabé, mohlo by mít větší intenzitu teplejšího proudění vzduchu. Naštěstí maximální rozmrazování předního skla proudem vzduchu funguje relativně rychle.

Při jedné cestě na hory jsem se také dostal do prekérní situace, kdy mi krachlo půjčení autoboxu (rakve) na lyže. Otevřel jsem tedy kufr a modlil se. A věřte nebo ne, do kufru a samozřejmě skrze sklápěcí zadní loketní opěrku jsem nacpal dva páry dospělých sjezdovek ve vaku včetně hůlek, jedny dětské lyže a dokonce i snowboard s vázáním! Kdo zkoušel někdy manipulovat se SNB v kufru auta, ví, jaká je to ohromná neskladná kráva s délkou přes 140 cm a šířkou jak žehlicí prkno. Pak už bylo hračkou to vše v kufru obložit čtyřmi bágly s lyžařskými botami, čtyřmi taškami se zimním oblečením na týden, čtyři přilby a páteřák a ještě zbylo místo i na mamutí tašku s jídlem a dvaceti pivy. Další dotazy na velikost kufru Rapida?

Jedna z mála věcí, která mi na autě dlouhodobě vadí, je občasné bouchnutí, ťuknutí, cvaknutí a jiné klepnutí kdesi v útrobách auta, které bych nespojoval s odletujícími kamínky. Nevím, co to je a objevuje se to velmi nepravidelně. Někdy párkrát za jízdu, jindy zas ne. Jinak zimní startování i v -18st probíhalo naprosto bez problémů. Také jsem si ověřil, že na trase Praha – Hradec Králové, kde pravidelně jezdím maximálně do 6 l/100 km při 130 km/h i při trochu více zatíženém autě, dokáže silný protivítr výrazně zamávat se spotřebou. Zaregistroval jsem i 7,4 l/100 km při stejné rychlosti a zatížení.


Doplnění recenze ze dne 24.08.2018

Stav km nyní: 39 000 km

Na začátku léta 2018 nastal opět čas k výměně oleje a filtru. Auto má nyní 39.000 km. Ročně najedu 15 - 18.000 km, takže v tuto dobu mám v plánu každoročně dopřát mému autu nové náplně, což se před dovolenou zrovna hodí. Pro jistotu jsem nechal zkontrolovat i stav baterie, která byla po zimě téměř vybitá. Po přečtení některých inspirativních článků jsem změnil svůj jízdní režim z kopců. Mívám častěji zařazenou rychlost a dlouhodobé plachtění na neutrál jsem téměř přestal používat. A vida, baterie vykazovala téměř 90% nabití, což je dle vyjádření technika v servisu perfektní. Po kontroverznímu systému „Start-stop“ je „Inteligentní dobíjení“ další pochybná drobnost vymyšlená Unií kvůli zběsilé honbě za nižšími emisemi. A pak bývají řidiči, jako dříve já, překvapeni, proč jim nechce skoro nové auto dobíjet baterii...

Letos jsem svého Rapida hnal kvůli dovolené až na Makarskou. A stalo se to, co jsem si vůbec nedokázal představit a hlavně jsem to ani neplánoval: jeli jsme v pěti cestujících (!!) s plným kufrem dovolenkového materiálu. Věcí bylo tolik, že jsem musel využít celý prostor až ke sklu pátých dveří. (Problém nastal s ledničkou. V kufru auta není instalován elektro vstup. Musel jsem pomocí prodlužky propojit lednici s jediným existujícím vstupem mezi předními sedadly). Pak jsem si ale řekl, nu což, alespoň se ukáže, čeho je Rapid se 66kW pod kapotou schopen. A věřte nebo ne, nebylo to vůbec zlé! Na déjedničce (pokud to tedy vůbec kvůli dopravním omezením jelo) jsem na tempomat nastavil 140 km/h a auto naložené k prasknutí udrželo i do obávaných kopců na D1 skutečně nastavenou rychlost. Samozřejmě, pokud mě v kopci zpomalilo pomaleji jedoucí auto nebo kamion, Rapid pak téměř nebyl schopen zrychlovat. Bylo nezbytné podřadit. To se pak alespoň pozvolna ručička rychloměru mohla posouvat k rychlejším hodnotám. Dále to šlo přes Rakousko i Slovinsko stále 140. Na hranicích s Chorvatskem a na mýtné bráně u Záhřebu, jsem vždy strávil v koloně skoro hodinu, klimatizace běžela na plné obrátky. Zbylých asi 400 km do cíle jsem již na nic nečekal a tempomat jsem posunul ještě o kousek na 145. Výsledek v cíli dle počítače? Cesta cca 1.100 km, průměrná rychlost 92 km/h a spotřeba 6 litrů! Čekal jsem minimálně sedm, takže jsem byl výsledkem velmi překvapen. Kontroloval jsem to vždy úplným dotankováním a skutečná spotřeba byla pouze o desetinu horší.

Cesta zpět byla podobná v jízdních režimech (místo Rakouska a Slovinska bylo Maďarsko), jen odpadlo čekání na hranicích a přibylo pekelné vedro, kvůli kterému klima běžela naplno. Ovšem déjedničku jsem již jel s vidinou domova celou na 150 km/h. Je neskutečné, jak se s tím malý motůrek statečně popral. Dokonce jsem měl ke konci cesty ještě lepší pocit z výkonu a zrychlení nežli na začátku, kdy to do kopců vůbec nezrychlovalo. Možná v tom měl prsty „lepší“ benzín natankovaný mimo Česko. Doma mi počítač ukázal parametry zpáteční cesty: průměrná rychlost 101 km/h, spotřeba 6,1. Tedy s tolerancí jedné desetiny skutečných 6,2.

Co se týče cestovních nákladů, jízdních parametrů a výkonů a relativně slušného komfortu cestování (nepočítaje jízdu ve třech jako sardinky na zadním sedadle), jsem stále spokojen a nabízené svezení je pro mě přijatelné. Někdy je třeba se přizpůsobit autu v kopcích a odhadu při předjíždění, ale není to nic, kvůli čemu bych nemohl spát. Opět se ukázala velikost kufru, který pojme kvanta tašek a materiálu. Neopravené části na D1 ale způsobují v autě solidní rachot a občas jsem měl pocit, že se mi palubka rozpadne. Horší je však vítr, jak jsem již dříve zmínil. Výrazná nestabilita ve větru působí občas skoro nebezpečně. V Chorvatsku při výjezdu z tunelu mě jednou náraz větru docela vyděsil (o posádce ani nemluvě) a chvíli trvalo rozeskákané auto uklidnit. A pak i sebe… Také začíná být patrné postupně se objevující jemné drnčení v plastech pravých předních dveří a u palubní desky zvláště na hrbolech. Asi se začínají ukazovat ty nekvalitní materiály. Dále mi můj pocit říká, že při hodně naloženém autu již nemá spojka ve výdrži a záběru skoro žádnou rezervu nebo velmi malou. Neznám výsledky měření profesionálů, ale pokud se na ni trochu přitlačí, brzy začne být cítit a tuším, že víc už nemůže. Potvrdil se mi tímto můj prvotní pocit od počátku vlastnictví Rapida, že spojka by mohla mít větší pevnost a odolnost. Oproti mé minulé „cépětce“ je skutečně téměř papírová. Pardon, asi srovnávám nesrovnatelné… Při naloženém autě je zle, když otáčky spadnou cca pod 1300 například při průjezdu ostré horské zatáčky v kopci na dvojku. Auto se skoro hned zastaví. Takový způsob jízdy Rapid vyloženě nesnáší. Také brzdy mají se zatíženým autem trochu více práce, nežli jsem si původně myslel (asi chybí vzadu ty kotouče u této motorizace), ale alespoň krátkodobě jsou schopny auto ubrzdit, aniž by začaly pocitově vadnout. To vše ukázala zatím jediná cesta s opravdu maximální zátěží, kterých však moc nejezdím. Jinak vše ostatní je stále ve výborné kondici a funguje, jak má.


Doplnění recenze ze dne 12.09.2019

Již se nebudu sáhodlouze rozepisovat a popisovat další jízdní výkony v těch kterých podmínkách, další naměřenou spotřebu a dělit se o elementární poznatky, které jsem v základu již popsal a na které přijde každý, kdo do Rapida sedne a „něco málo“ s ním najede. Budu se soustředit pouze na momentální stav auta, jeho výdrž a míru jeho opotřebení, případně popisovat nastalé problémy.

Přišlo léto a sním i moje pravidelná výměna oleje. Mezi loňskou výměnou a tou letošní auto najelo jen necelých 13.000 km. V rámci výměny jsem nechal zkontrolovat klimatizaci a došlo k její vyčištění a výměně pylového filtru. Běžná kontrola všech ostatních základních funkcí pomocí diagnostiky ukázala 100% stav. Opět se musím vrátit na problematiku inteligentního dobíjení (dále jen ID). V zimě se opět na displeji párkrát rozsvítil nápis o slabém akumulátoru, byť již přes rok jezdím s vědomím, že auto svůj akumulátor běžně nenabíjí, pouze ve specifických případech a k tomu jsem upravil svůj způsob jízdy. V létě bývá vše v pořádku, takže „problém“ vzniká jen v zimě. Začal jsem si proto dopisovat přímo se servisními zástupci ve Škodovce s žádostí, aby mi tedy vysvětlili, zda je chyba někde v autě nebo mám stále rezervy ve svém způsobu jízdy. Na můj první dotaz mi začali vysvětlovat funkci ID. To jsem ale vědět nepotřeboval, takže jsem poslal dotaz číslo dvě. Na ten odpověděli, ať si baterii i alternátor nechám zkontrolovat v autorizovaném servisu. Jenže tam bylo také vše na 100%. Víc jsem se od nich nedozvěděl. Zadal jsem tedy ještě dotaz kamarádovi do technického vývoje Škody, který mi sdělil, že na vině může být baterie od výrobce Moll, která je všeobecně problémovější a v servisu ji obyčejně mění za Vartu. Takže zde je asi další cesta – v případě dalších problémů, výměna baterie. Ale vzhledem k ceně asi budu muset počkat, až definitivně klekne, neboť je auto stále v záruce a kvůli pár nápisům na displeji ji samozřejmě měnit nebudou…

Jinak auto je po třech letech provozu a necelých 50.000 najetých kilometrech ve výborné kondici. Mnou již popisované drobné drnčení ve dveřích a na velkých nerovnostech i v palubní desce se zatím nijak nezhoršuje. Jednou mi na displeji vyskočila výstražná hláška, že mám vyměnit vadnou obrysovou žárovku v zadním světle. Při kontrole jsem ale nenašel problém. Hláška zmizela po příštím nastartování auta. Tak jedeme dál!


Doplnění recenze ze dne 03.08.2020

Stav km nyní: 63 000 km

Doplnění recenze ze dne 3.8.2020

Další rok uplynul a můj Rapid se podrobil první větší servisní prohlídce. Má najeto lehce přes 60.000 km a je čtyři roky v provozu. Ještě před tím však absolvoval první povinnou STK, zde bez ztráty kytičky. Vše bylo bez zjištěných závad, emise se pohybovaly ve spodní třetině povolených limitů. Servisní prohlídka byla tentokrát trochu dražší, došlo kromě výměny oleje i k výměně brzdové kapaliny, svíček, pylového filtru a již opotřebovaných stěračů. Zároveň došlo ke kompletní kontrole auta a splnění všech předepsaných úkonů (mj. světla, nastavení ostřikovačů, kontrola rezervy, brzdového systému, obou náprav, motorového prostoru atd.). Cena proto byla 9.500 Kč. Hned druhý den po servisce jsem absolvoval několik set kilometrů po Německu. Zaregistroval jsem významné snížení hlučnosti již tak dost tichého motoru při nízké až střední zátěži. I na kvalitním povrchu při 70 km/h v podstatě není motor vůbec slyšet, registruji pouze lehký hluk od pneumatik (letních!). Změna ve výkonu motoru subjektivně nenastala, ale motor trochu lépe reaguje na plynový pedál. Olej a nové svíčky asi musí být někde cítit.

V zimě se opět párkrát na displeji objevila hláška o slabé baterii, ale to již neřeším. Start-stop vypínám pravidelně a z kopce co nejčastěji jezdím se zařazenou rychlostí kvůli nabíjení. Den před serviskou jsem dokonce jel 300 km v krásném počasí s maximální snahou o využití dobíjení a stejně mi pak naměřili pouze 40% nabití baterie. Přitom kontrola zjistila bezvadný stav akumulátoru i alternátoru. Dobíjení je prostě nutné zlo, které svou prací vytváří nějaké malé promile emisí, proto pracuje s minimální snahou o plné nabití a udržuje plánovaně akumulátor v jakémsi minimálním režimu, aby auto bylo vůbec schopno nastartovat a jet. Tímto se již nebudu dobíjením zabývat do doby, než nastane nějaká zásadní změna.

Kondice auta po čtyřech letech je stále téměř 100%, dlouhodobá průměrná spotřeba po posledních 10.000 měřených kilometrech je 5,6 l/100 (kombinace všech jízdních režimů město / mimo město / dálnice). Stále na hrbolech lehce drnčí oblast od pravých předních dveří, ale nijak se to zatím nezhoršuje. Jinak lze konstatovat, že za celou dobu provozu a po 60.000 km nebyla zjištěna jediná závada vyžadující opravu (kromě ukradeného zrcátka – viz výše), pokud tedy budu brát dle mého poddimenzované nabíjení jako fakt, který je daný výrobou a tudíž v pořádku.


Doplnění recenze ze dne 16.09.2021

Stav km nyní: 80 000 km

Pokračuji v kontinuálních recenzích Škody Rapid 1,2 TSI 66kW. Myslím, že takovéto pravidelné hodnocení může přinést kdekomu zajímavý pohled na životnost auta a frekvenci objevujících se případných problémů.

V červnu 2021 jsem byl opět po roce v servisu kvůli výměně oleje, auto mělo tou dobou 75.800 km. Krom oleje byla vyčištěna i klimatizace. Běžná kontrola nezaznamenala jakékoliv závady k servisnímu řešení. Až na baterii. Výše popsaný problém s hláškou na displeji se během zimy pravidelně opakoval, byť to nikdy nemělo vliv na omezené startování. Podrobná diagnostika však ukázala již kritický stav akumulátoru, který po pěti letech provozu musel být vyměněn. Po výměně jsem zjistil, že jsem se nechal ukolébat rychlostí startů původní baterie, neboť ta nová nastartuje i studené auto naprosto bleskově. Tak snad bude zase chvíli klid. V době psaní tohoto dodatku má auto po dovolených asi o 5.000 km více. Za poslední rok jsem nezaznamenal jakýkoliv jiný problém, nežli již popsané drobnosti. Dá se tedy říct, že v současnosti Rapid po pěti letech provozu a ujetých cca 80.000 km funguje stále perfektně bez závad, krom té výměny baterie. Výkon a hlavně dlouhodobá spotřeba kolem 5,7 nevybočuje z již popsaného vyjádření a lze ji charakterizovat jako výbornou.


Doplnění recenze ze dne 09.09.2022

Opět po roce přicházím s další recenzí na Rapida. V červnu (95.000 km) jsem navštívil pravidelnou prohlídkou na STK s výborným výsledkem. Stav bez závad. Emise se za dva roky od minulé prohlídky zhoršily řádově o pár tisícin v měření CO a naopak zlepšily v CO2. Oba výsledky jsou hluboko v limitech daných výrobcem. Nyní jsem nechal opět po roce vyměnit olej, všechny filtry a brzdovou kapalinu. Baterie vloni nová měla naměřeno 75%. V zimě jsem registroval občasné bouchnutí a vrzání od přední nápravy. V servisu zjistili, že již nejsou úplně v kondici silentbloky a stabilizátory, ale ještě není nutná jejich výměna. Opět se mi potvrdilo, jak si člověk postupně spolehlivě zvykne na pomalu zhoršující se stav věci. Po výměně oleje okamžitě registruji ztišení chodu motoru v nízké až střední zátěži a hladší start a volnoběh. Nový olej prostě dělá motoru dobře a rok nebo nájezd kolem 15.000 na jednu náplň rozhodně není vyhazování peněz do kanálu. Od minulé výměny vloni jsem tentokrát víc jezdil a najel asi 20tis km a to tedy považuji za skutečně maximální hranici nájezdu na náplň. Monstrózní ceny benzínu před dovolenou mě donutily častěji jezdit v rámci nebo poblíž rychlostních limitů a hned se to projevilo na spotřebě. Zde jsem si stanovil svůj nový rekord s nájezdem lehce přes tisíc kilometrů na jednu nádrž v kombinovaném režimu město / mimo město / dálnice. Pohled na to číslo byl super, stejně tak i klidné a tiché plachtění krajinou. Jenže jako vášnivému motoristovi mi prostě občas chybělo nějaké to krátké zablbnutí a zazlobení. Při jedné takové ostřejší krátké vyjížďce pár týdnů po výměně oleje jsem zjistil dvě závady naráz: brzdy v posledním tažení a spojka již téměř ve stadiu smrti, kdy začala lehce prokluzovat při nároku vysokých výkonů. Po necelých 100.000 km bylo třeba oba díly vyměnit. Pár dní před dovolenou byl tedy docela spěch. Ale vše se podařilo. Došlo tedy po loňské výměně akumulátoru poprvé na větší opravy s výměnami již opotřebených dílů na mém Rapidu od poloviny roku 2016, kdy byl uveden do provozu. Opět musím zopakovat výše zmíněnou myšlenku o zvyku na horší podmínky. Cestu ze servisu s novou spojkou a brzdami jsem si tak užíval, že jsem objel navíc půlku města. Takže nyní shrnu události letního období: úspěšná STK a emise (akorát se zde nepřišlo na ty brzdy a spojku), výměna oleje, filtrů a brzdovky, nová spojka a brzdy.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 200


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Rapid

Vložit komentář

Baterky

Tož, na jednom autě mám po 10ti a půl roce původní černou Vartu 32 Ah, za ta léta byla 7x zcela vybita zapomenutými světly, z toho jednou byla tak trop, že auto nešlo ani roztlačit. Zatím startuje... Druhé auto se stop-startem má 7 a půl roku původní EFB Exide 72 Ah. Je vyboulená, zatím startuje...Není na škodu mít zcela neinteligentní nabíječku s nastavitelným proudem, multimetr a nabíjet proudem 1A, napětí si přeměřit, občas zvýšit - promíchat. Nemá smysl tam hnát 15V. Pokud baterka vyžaduje pouze automatickou nabíječku, nemohu sloužit.

01.09.2023 | 17:02:49 | Ital  | 37.48.0.* Reagovat

Neinteligentní nabíjení

Přidám svou osobně ověřenou a všeobecně profláklou radu ohledně ID. Odpojte monitorovací konektor na baterii a budete mít s vymlácenou baterkou pokoj navěky. Baterie mi odešla po třech letech a po odpojení konektoru a instalaci nové baterky už 2,5 roku jezdím s trvale ideálně nabitou a navíc bez z*u*veného S-S. Za sebe tento minutový úkon všem vřele doporučuju.

31.08.2023 | 19:08:35 |   | 185.52.173.* Reagovat

Ani po šesti letech jsem nadšení nenašel :-)

Ahoj mám 1.2 TSI 66kw 2016, pěknou výbavu, ale nedokážu pořád akceptovat pár věcí, byť cena nového vozu byla velmi dobrá. 1.Sedačky jsou snad horší, než v současném Dusteru 2. Světla v noci svítí hůř, než můj daleko starší Megane III :-) 3. Rapid je nesmyslně úzký v přední nápravě(jako Hyundai i10) a tak je nestabilní na sněhu(navíc laxní ESP) a na dálnici. Dále od výroby nám špatně řadí zpátečka, Škoda servss si neví rady..

15.11.2022 | 15:18:53 | BobanHTP  | 131.207.242.* Reagovat

RE: Ani po šesti letech jsem nadšení nenašel :-)

S uvedenými auty nemám možnost srovnání. Za mě jsou sedačky asi tak průměr. S potkávacími světly jsem docela spokojen, ale ne tak s dálkovými, které bych očekával lepší. A že je Rapid nestabilní? To ano. Zvláště při větru nebo vyšších rychlostech. Při klidné jízdě je akceptovatelný.

19.12.2022 | 00:18:50 | Zdeněk  | 89.177.166.* Reagovat

Můj Rapid

Před půlrokem jsem si koupil už jetého Rapida v rámci Škody+. Mamá stejnou specifikaci. Jen jezdil pro velkou firmu a měl najeto při koupi přes 98 tisíc kiláků. Měl jsem trochu kvůli tomu obavy, protože ty najeté kilometry, nutná oprava brzd před prodejem a obava z toho, že se k firemnímu autu nechováš, jako ke svému... Nicméně nemám s autem fakt žádný problém. Dlouhodobá spotřeba je 5,4 l/100km. Jezdím spíše kratší tratě a auto výrazně nešetřím. V létě na dovču na Šumavu přes celou republiku jsem měl při tempomatu nastaveném na 140 spotřebu 5,9 při dvou lidech a plném kufru. Můžu potvrdit autorovu recenzi, že spotřeba a reakce motoru reaguje hodně na vítr a obsazenost. Vlastně zažívám podobné zkušenosti jako autor Zdeněk. A tak mě před zimou začíná strašit problém baterky. Já tam už mám Bosch-ku a ne Moll, ale i přes to se mi zdá, že auto začíná startovat pomaleji. Moc děkuju tedy za recenzi, začnu si baterku hlídat a dám po zimě vědět.
A propo´s. Před tím jsem měl fabii a jak někdo tvrdil, že mezi ní a oktávkou nenní žádná díra, tak neví, co píše. Ten prostor z té díry je velice výrazně cítit.

25.11.2021 | 00:06:15 | Radek  | 185.51.31.* Reagovat

Spotřeba

Zdravím, nedávno jsem si koupil rapida 1.2 tsi 66kw 2016 a spotřeba mi dosahuje až na 9,7 (od startu) a dlouhodobě 7,6. Otáčky ani nevytáčím do extremu. Jezdím po městě, takže jsem byl velice překvapen. Máte nějaké rady? Děkuji

06.11.2021 | 15:22:23 | Robert  | 109.80.100.* Reagovat

RE: Spotřeba

Vaše uvedená spotřeba je opravdu dost vysoká, ale čistě na město skoro v normě. U Rapida se dá dost ovlivnit způsobem jízdy, trasou (rovina vs. kopce), naložením (cestující a kufry) případně jízdní kolo na střeše (to je fakt mor na spotřebu) a krátká trasa se studeným motorem. Pokud vše uvedené je v normě a noha relativně lehká, může být problém s již usazeným karbonem kolem ventilů, na což Rapid a jemu podobná auta dost trpí. Občas toho mého docela proženu a je klid. Tento motor to fakt potřebuje, aby se karbon vypálil. Před měsícem jsem byl v Německu (Freiburg) a ve třech lidech jsem jel na tempomat celou cestu 160 km/h a průměrná spotřeba byla 7,3. Ale čistě městský provoz mi také někdy ukazuje kolem 7,5 a zacpané centrum Prahy ho dokáže zvednout i přes 8.

22.12.2021 | 14:41:17 | Zdeněk  | 62.245.108.* Reagovat

Rapid 1,2 TSI 2016

Velmi chválím autora za zdařilou recenzi v čase. Pořizoval jsem přes Škoda+ stejný ročník Rapida jen v nižší výbavě (man.klim. bez tempomatu-mrzí, dá se dodělat) s výkonem 81kW. Chtěl jsem ještě plnohodnotný čtyřválec. Ano, pokud pořídíte nějakou 5-15 let zahraniční ojetinu, budete mít za méňe peněz lépe vypadající interiér,ext., neodskakující zadní nápravu na nerovnostech v zatáčkách (zejména při rychlejším průjezdu atd.). Avšak to nejdůležitější jako že není po bouračce, neupravený nájezd km =spolehlivost Vám nikdo nezaručí. Zkrátka za málo peněz hodně muziky včetně prostorného kufru pro toho, kdo nectěl kupovat novou, předraženou Octavii.

13.10.2021 | 08:34:23 | Aleš, Třebíč  | 88.103.64.* Reagovat

RE: Rapid 1,2 TSI 2016

Můj Rapid také neměl tempomat. Já ho ale chtěl, takže dodatečná montáž je možná. Je třeba servis, který si nechá poslat od výrobce specifikaci, díly (nové páčky pod volant) a CD s nahraným SW pro řídící jednotku. Nelze to dělat doma v garáži. Stálo mě to v roce 2017 kolem 9.500.

22.12.2021 | 14:25:16 | Zdeněk  | 62.245.108.* Reagovat

pekna recenzia

Musim recenziu pochvalit, pekny obycajny pohlad na pekne obycajne auto.

V Rapidke som sedel, nemozem suhlasit, ze je vzadu malo miesta pre tretieho, zmestili sme sa tam v pohode 3 dospele osoby, zmestia sa aj dve deti a do stredu manzelka mensieho vzrastu. V tomto ohlade je to jedno z tych vacsich aut, fabia sa na to vôbec nechyta.

Kufor v liftbacku je paradny, to je bez debaty, uzitkova hodnota ako hlavného auta pre mestsku rodinu je velmi dobra. Spracovanie nie je nic extra ale porovnatelne s konkurenciou. Cenovka bola ustrelena od zaciatku, teraz je limitovana ponuka Extra s dobrou výbavou a aj cenou, to je asi jedina ponuka, na ktoru by som sa nechal nahovorit (a ta ponuka je aj tak len preto, lebo konci vyroba).

Osobne by som si Rapida kupil v tejto Extra vybave ale nie s litrovym trojvalcekom, to jednoducho nemoze vydrzat pol miliona kilometrov. Je prilis vela strasidelnych skusenosti o opravách po par rokoch ci par desiatkach tisíc kilometrov.

08.11.2018 | 11:01:01 | Bambus  | 195.168.131.* Reagovat

Úplne nespokojna

Keď som kupovala auto bola som cela natesena aké super auto som kúpila no po pol roku mi museli po 5 reklamáciách v servise autorizovanom menit predne brzdy lebo skripali prestal problém tak natesena no dalsi problem po 2 rocnej prehliadke asi cca mesiac mi začal motor vydávať divné zvuky klepot tak znova servis odpoveď škoda neakceptuje výmenu vysokotlakové čerpadlá nakoľko uvádza že je to normálny jav po 10000km že vám začne klepotat auto ako traktor výmena nie je možná je to ok kľudne môžete jazdit je to pri studenom motore na voľnobehu úplne sklamaná nikdy viac Škoda auto

07.09.2018 | 17:32:10 | Jana  | 195.91.28.* Reagovat

Rapid

Rapid vůbec neni špatné auto a pro spoustu lidi je to dobrá volba. Zaplnil díru na domacim trhu.
Autorovi recenze přeju spoustu ujetých kilometrů

26.08.2018 | 22:24:00 | Rafael Strobbe  | 107.167.109.* Reagovat

RE: Rapid

Jakouže díru zaplnil? :-) Něco mi uniklo? Myslíš, že mezi fabií a octávií byla nějaká díra?

27.08.2018 | 16:20:20 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: Rapid

Dírou v autoparku? Jinou....dírou....:-)))
(Langmajer - Copak je to za vojáka)

28.08.2018 | 08:32:13 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

RE: Rapid

Tohle je prostě miláček !!! Zvažuji si ho pořídit, protože se mi líbí jak vzhledově, tak technicky. Už nějakou dobu sázím online https://vyhraj.com/kategorie/euromiliony/. Zkoušela jsem sportku, ale euromiliony mě přesvědčily víc a bude to určitě rychlejší volba, abych měla takového krasavce v garáži :-).

30.08.2018 | 11:09:59 | pimpule  | 86.49.228.* Reagovat

vybitá baterie

Přečti si tenhle článek a bude ti jasnější, proč je baterie tak málo dobitá :-( www.auto.cz/proc-stop-start-nici-autobaterie-tohle-byla-draha-uspora-113291

03.04.2018 | 11:12:23 | Marek  | 62.168.13.* Reagovat

Dobrá recenzia

V Rapide som ešte nesedel a Škodovku by som si nekúpil (podľa mňa je predražená, takže zlý pomer výkon/cena). Ale autora chválim za nadštandardne kultivovanú recenziu.

10.11.2017 | 20:25:28 | Vlado  | 85.135.243.* Reagovat

Nelzi se spotrebou. Mel jsem dvy tydny z pujcovny fabia s timto motorem kdyz jsem mel lehkou nohu do sta kmh 5.9 ok spotreba. Normal 6.5 az 7 a pod plynem 8.8. A ze jede 180 a vic. Kdyz jsem se dostal na 160 kmh na zbytek rozletu bych to asi musel hodit ze skaly. Nad 5 tis otacek se to tak trapilo ze to nemelo zadnej smysl.

25.05.2017 | 06:27:49 | jirka  | 91.114.134.* Reagovat

RE:

Vůbec nemám důvod jakkoliv mlžit s informacemi, pak by totiž všechny ty recenze byly úplně k prdu. Bůhví jak vylítaný kus jsi měl půjčený. Spotřebu si kontroluji po každé jízdě. Ano počítač může taky trochu kecat, ale o tolik rozhodně ne. Auto mám zatím jen 3 měsíce, ale po zjišťování dotankování jsem jednou zaznamenal nejvýše 0,2 rozdílu v neprospěch počítače, ale většinou je to méně až skoro stejně. Nakonec v takových minihodnotách se už ani nešťourám. Ale pokud nevěříš, co píšu, přijď se podívat :-)

29.05.2017 | 13:58:16 | Zdeněk  | 89.102.22.* Reagovat

Rapid - pseudooctavia

Ze zkušenosti s lidmi z okolí, které znám, a mají rapida, vychází jen jeden důvod k jeho koupi: Podobá se octávii. A octávia, jak víme, je modlou zdejších řidičů. A když na octávii nemají (nedivím se), tak jdou do rapida. Cítí se v něm víc octáviánsky, ve fábii by se cítili trapně. Jeden si dokonce na záď rapida nalepil originální nápis Octavia. Až tak daleko to může zajít s láskou k automobilnímu Bohu :-) Ale nic ve zlém, každý nechť kupuje co má rád.

08.05.2017 | 09:27:04 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: Rapid - pseudooctavia

Můžeme Rapida nazvat, jak chceme. Mít o pár drobných víc, rozhodně bych hmátl raději po Oktávce. Nechci ale Rapidem žádnému octaviánovi konkurovat. Také nehodnotím lidi, že by se ve Fabce cítili blbě. Tu jsem mimochodem taky zkoušel. Není zlá, ale oproti Rapidu prostě postrádá víc prostoru. Takže výběr byl celkem jednoznačný...

08.05.2017 | 15:59:02 | Zdeněk  | 89.102.22.* Reagovat

RE: Rapid - pseudooctavia

Další exot, co posuzuje lidi podle toho v čem jezdí..............btw Šáde nevlastním.........

09.05.2017 | 07:56:26 | Vašek  | 194.228.20.* Reagovat

RE: Rapid - pseudooctavia

Exotů je tu spousta, já se však za něj nepovažuji. Nejspíše jste jen z mé první věty nepochopil, co jsem chtěl říci: Ti lidé z mého okolí takto SAMI prezentovali důvod své koupě rapida. Abych věc uvedl na správnou míru. A navíc, mě vůbec žádný typ škodovek nezajímá, nejsem jejich přívrženec, tudíž nemám důvod kteroukoli z nich vyvyšovat, nebo ponižovat. Jsou mi fuk. Horší je to právě s jejich přívrženci - proto ta kuriozita s nápisem octavia na rapidu.

09.05.2017 | 18:32:48 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: Rapid - pseudooctavia

Ani moje krevní skupina to není, ale nelze zcela odmítnout argument, že podporujete domácí výrobu (já vím, já vím fofágen...)a třeba Rapid spaceback s tím prodlouženým zadním sklem se mi celkem docela i líbí. Rozhodně si ale nemyslím, že by si ho lidé pořizovali kvůli podobnosti a Octou (jakožeprestiž), to může udělat jeden konkrétní slaboduch, ale takové příznivce bude mít asi každá značka.
Rapid je low-end, míří na auta typu Fluence nebo 301 od Pažouta, jen je zkrátka český....

10.05.2017 | 09:19:48 | Vašek  | 194.228.20.* Reagovat

RE: Rapid - pseudooctavia

Furt lepší na rapidu oktavka nezna Felicii mercedes:😂

28.05.2019 | 12:31:57 | BezAuta  | 178.255.168.* Reagovat

RE: Rapid - pseudooctavia

Já beru Rapida právě proto, že se díky bohu nepodobá poslední čtyřoké oktavii a po všech slevách mám 81 kw style liftback za 335 tisíc.

14.12.2017 | 14:36:03 | Pepa  | 131.207.242.* Reagovat

RE: Rapid - pseudooctavia

Tak mně se třeba nový Rapid moc líbí. Novou Octavii bych nechtěl už jen kvůli délce 468 cm - nevejde se mi do garáže (resp. vešla by se, kdybych z té garáže vyházel všechny ostatní věci a to nechci.) Nejsem příznivcem aut velkých jak kráva, co vypadají jako lodě. Na denní ježdění a parkování v přeplněných parkovištích to pro mě není. A bohužel otázka ceny hovoří právě ve prospěch Octavie, protože roční Rapid s 81 kW liftback Style plus je za nějakých 330 tisíc a Octavia G-TEC na CNG, také roční je jen o 30 000 dražší. Čistě ekonomicky, volil bych tu Oktávku, určitě se bude líp a za víc i prodávat, ale kdybych si měl vybrat mezi těmito dvěma auty, tak Rapid.

08.05.2018 | 09:18:33 | David  | 46.33.99.* Reagovat

RE: Rapid - pseudooctavia

.....ovšen vybírat auto podle velikosti garáže a ne dle vlastních potřeb je hóódně subjektivní pohled a s tím parkováním, no je třeba se to naučit no, to zrovna tak můžeš říct, že chceš Citigo nebo starého smarta, protože se s tím lépe parkuje než s Rapidem, a ještě lepší je skútr.........

09.05.2018 | 08:51:20 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

RE: Rapid - pseudooctavia

dej si pár facek a nešetři se

21.07.2018 | 23:19:33 | twl  | 94.74.234.* Reagovat

RE: Rapid - pseudooctavia

Až po tobě blbečku.............,argument žádný,ale ramena - to jo...

29.07.2018 | 14:43:00 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

RE: Rapid - pseudooctavia

Pro mně je velký i Rapid. Má to 4.5 metrů a kufr 550 L.
Já měl předtím vždy malé hatbacky co měli sotva 3.7 metrů a kufr max 370 L.
Trvalo mi než jsem si na tak velké auto zvyknul...

24.08.2018 | 12:04:56 | Pepa  | 131.207.242.* Reagovat

RE: Rapid - pseudooctavia

Ani ja nemám rád veľké autá. Rok som jazdil na služobnom P607 a mal som ten istý problém s priestorom v garáži. Dtto s parkovaním v meste, kde sú na zemi načiarané boxy do ktorých sa možno zmestí bez problémov Škoda 1000 MB, ale nie trocha väčšie auto. A keďže jazdím prevážne po meste, kúpil som si ix20. Nebudem tu uvádzať prečo - koho to zaujíma, môže si pozrieť moju recenziu na tejto WEB stránke.

24.07.2018 | 13:00:51 | Vlado  | 195.91.5.* Reagovat

RE: Rapid - pseudooctavia

No zajímavý rozhodování při nakupování auta.. :D vybrat menší kvůli věcem v garáži to se nezlob ale to zní dost hloupě.

02.08.2018 | 22:38:47 | Nick406  | 78.102.64.* Reagovat

rapid

Chápu, že si někdo chce obhájit svůj nákup. Ale alespoň trochu nestrannosti by to chtělo. Jako Rapid určitě stačí na pomalé ježdění. Ale to hodnocení pohodlnosti, ovladatelnosti, podvozku, prostoru hodnotíte s čím? Se škodou 120? Protože proti přímým cenovým konkurentům je v tomhle všem horší. Vlastně i Fabia kombi je ve všem lepší. Vevnitř je místa úplně stejně, jen mnohem lépe jezdí a z venku je menší.

08.05.2017 | 08:52:41 | Temp  | 89.176.114.* Reagovat

RE: rapid

Když už si člověk něco koupí, vždy hledá aspoň něco, jak si to obhájit. Oba jistě víme, že ho nesrovnávám se stodvácou. Ale říct, že Fabka třebas v kombíku je ve všech směrech lepší, je sakra odvážné tvrzení. Jezdil jsem s ní jako půjčenou také měsíc a mohl jsem ji mít ještě za lepších podmínek než Rapida, ale ta byla fakt už za hranou. Rapid je prostě lepší. Neříkám, že Rapid je etalon mezi osobáky. Pokud máte Octu, jste o pár příček výše ve všech směrech, zvláště, pokud je ještě navíc spolehlivá. Ovšem recenze je psána z pozice běžného uživatele, který nejezdil v A8 a nenavštěvoval pravidelně Mostecký autodrom za účelem trhání časových rekordů.

08.05.2017 | 15:43:39 | Zdeněk  | 89.102.22.* Reagovat

RE: rapid

Ja nemám novou fabii ani nového rapida. Ale z důvodu koupě jsem porovnával. A v rapidu je o dost více místa. Hlavně na zadních sedadlech a kufru. Fabia Combi vs Rapid liftback. Vede ve všem rapid. I podvozek má rapid komfrotnější. Fabia je příliš tvrdá.

08.11.2017 | 14:32:58 | Pepa  | 131.207.242.* Reagovat

RE: rapid

Není pravda. Rapid liftback je prostronější než nová Fabie a i kufr je větší.Především na zadních sedadlech je o dost více místa.
Do Fabie III ze pohodlně 4 dospělí nevejdou. Do Rapidu ano.

14.12.2017 | 14:38:32 | Pepa  | 131.207.242.* Reagovat

Rapid zje Rapid

Přesedlat z C5 do Rapida musel být celkem šok a suplovat rodinnou limuzínu to vážně nemůže, buďme zase při zemi. S Rapidem jsem měl možnost jezdit asi týden a opravdu prodejní cena tohoto vozu ve standardní výbavě (ne holobyt) je silně přestřelená. Už po první jízdě v Rapidu jsem měl pocit, že sedím na dřevěné lavici nebo laminátové skořepině potažené látkou a již po chvíli jsem se ve voze cítil velmi nepohodlně a podvozek spolehlivě zahlásil každou menší díru na silnici. Na konci cesty jsem z Rapidu vždy vystupoval citelně unavený a otlačený, jako bych to snad šel pěšky. Souhlasím ale s tím, že boční vítr dokáže být problém i pro mnohem dražší a vyšší třídy vozu, než je Rapid. Do té doby jsem s tím byl smířený, že je to běžná vlastnost většiny vozů, než jsem pořídil jako hlavní rodinný vůz Subaru Legacy ve verzi kombi, které tento problém prostě nemá a žehlí i větší díry a zhupy na cestách v naprosté pohodě, prostě radost. Samozřejmě Rapid není Legacy, ale tohle bych jako hlavní rodinný vůz opravdu nechtěl, ani jako další auto do rodiny právě kvůli těm sedačkám a podvozku. To se mi už přijatelněji jezdí i v druhém rodinném voze Fabii I od manželky, kde mě sice neskutečně štve středový panel a tlačí do pravého kolena, ale je to přijatelnější zlo než sedačky v Rapidu, které na jízdním komfortu a tvrdosti podvozku i kromě 17 pneu mají také svůj podíl.

04.05.2017 | 18:37:23 | J.M.  | 91.103.165.* Reagovat

RE: Rapid zje Rapid

Máte pravdu. Z C5 do Rapida je sakra velký skok. A věřte, že kdyby Citrošek respektive jeho pochybná elelktronika tolik nestávkovala, jezdím s ním dodnes a o jiném vozítku neuvažuji. Ovšem srovnávat Rapida se Subaru je jako postavit na start vedle sebe želvu a srnku. Porovnání je tedy mimo kategorii...

08.05.2017 | 15:50:13 | Zdeněk  | 89.102.22.* Reagovat

RE: Rapid zje Rapid

Moja Rapida 16 diesel má cca 35.ooo km a krásne mi začala vrzgať predná náprava, no jedna katastrofa. Samozrejme sa to začalo prejavovať cca 4 mesiace po ukončení záruky. Škoda už asi nieeee. Toto mali ešte favority.

29.03.2019 | 09:58:58 | jo  | 46.151.56.* Reagovat

RE: Rapid zje Rapid

Tak pardon. Priste si za svych 350 tisic nekoupim Rapida Style 81kw se sestikvaltem, ale vemu svych 350 a koupim nove Subaru.
V teto cenove kategorii co se tyka prostoru, vykonu (0-100 za 10s) a vybavy zadny konkurent takove auto nenabizi. Kdyz neberu v potaz dacii a spol...

27.01.2018 | 23:37:35 | PepA  | 37.188.173.* Reagovat

RE: Rapid zje Rapid

Nové Subaru za 350t? Nejsem bůhvíjaký znalec, ale to jsem ještě neviděl... Třeba když poradíte, v které prodejně to mají...

31.01.2018 | 10:27:22 | Zdeněk  | 94.113.74.* Reagovat

RE: Rapid zje Rapid

To byla reakce na toho borce výše, co radí že si místo nového Rapida za 350 tisíc méme kouit Subaru :-D To je dost jiná cenová kategorie.

24.08.2018 | 12:08:22 | Pepa  | 131.207.242.* Reagovat

RE: Rapid zje Rapid

Za 350 tisíc si koupíš tak Yarise :-)

04.08.2020 | 19:36:01 |   | 89.176.46.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Škoda Rapid