Recenze Škoda Rapid 1.0 TSI 81 kW
“Svižné, prostorné a úsporné auto bez větších slabin.”

Autor recenze: Nyteshade všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2017 Typ motoru: Stav km při koupi:13 km Stav km nyní:5 600 km Způsob řazení: Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6 l/100 km Vloženo: 21. 5. 2018

Hodnocení inzerátu: 12 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Dynamika
Spotřeba
Poměr ceny a výbavy
Podélná prostornost
Design
Přesné řazení
Příjemný infotainment
Bezpečnost

Slabé stránky

Neochota a dunění nad volnoběhem
Na 15 kolech nic moc chování
Ve vyšších rychlostech aerodynamický hluk od dveří
El. okna nejdou po vypnutí motoru

Závady a opravy na autě

Za půl roku nic zásadního. Jen mě překvapilo, že stříbrná lišta v nárazníku po zimě již oxidovala. Auto utrpělo nehodu s totální škodou.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Rapid byl pořizován jako všestranné auto, které musí zvládnout rodinné využití a trasy všeho druhu. Původně jsem už delší dobu přemýšlel o Fiatu Tipo, ale tomu uškodila vzdálenost od nejbližšího prodejce, vyšší spotřeba T-Jetu a poměrně vysoké ceny této motorizace. Padlo rozhodnutí jít do Rapidu, ale tím výběr teprve začal. Na výběr bylo mezi starším 1.2 TSI a modernizovaným 1.0 TSI 81 kW. Chtěl jsem spíše 1.2, ale skladové vozy byly ve směšné výbavě nebo směšně drahé, takže se šlo do faceliftu s litrovým motorem. Po chvíli laborování s konfigurátorem jsem si řekl, že šetřit se nevyplatí, a objednal se Style Plus se silnější motorizací.

Začnu motorem, který vzbuzuje největší kontroverze. Je to tříválcový 1.0 TSI ve výkonnější variantě 81 kW (200 Nm), která je spojena s šestistupňovou, příjemně přesnou převodovkou. Motor je pro Rapid zcela dostatečný, nevadí mu ani svižnější tempo a vyšší zátěž. Vysoký točivý moment je znát, takže i do kopce nebo ve čtyřech si zachovává pružnost. V rozletu ho brzdí jen delší převody. Zvyknout si musíte na charakteristiku oturbeného tříválce. Okolo volnoběhu je téměř mrtvý, kolem 1500 ot. se velmi rychle probouzí k životu a od 2000 ot. naplno táhne bez dunění a vibrací. Častěji musíte využít jedničku, když pomalu popojíždíte. Litřík se nechá vytáčet i do vysokých otáček, ale náhlé zaražení do sedaček nečekejte. Spotřeba zhruba 4,5 - 6,5 litrů, bomba!

Podvozek bych zhodnotil jen krátce, většinou jsem jezdil na zimních patnáctkách 185/60. Na těch v zatáčkách docela plaval. Ale přesto si nechá líbit docela dost, aniž by zasahovalo ESP (to jsem vyprovokoval jen na sněhu a břečce). Přijde mi, že v extrému má zadek tendenci sebou trochu házet, jinak je auto přirozeně nedotáčivé. Komfort jsem čekal lepší, zvlášť na takových pneu, ale jde to.

Interiér je prostorný, zejména na délku. Tím se také nejvíce liší od Fabie III. Kufr asi netřeba popisovat, je velký a jeho variabilitu ještě rozšiřuje středový tunel v zadní loketní opěrce. Sedadla pohodlná, ale přecejen bych zvažoval příplatek za sportovní, pokud nejste širší než delší a chcete být v zatáčkách pevně usazeni. Měkčené plasty v interiéru nehledejte, ale jinak jsou materiály v pohodě a současný Rapid vypadá uvnitř velmi pěkně. Žádné pazvuky se za půl roku neprojevily.

Nový infotainment Swing se velmi povedl. Jde ovládat kolečkem a tlačítky, nebo jednoduše dotykově. Škoda Surround hraje pěkně, ale nefunguje pro rádio. Bluetooth funguje dobře, ale po nehodě jsem kvůli němu měl problém dovolat se na tísňovou linku (už jsem stál mimo auto).

Další výbava: Světelný senzor funguje velmi opatrně (lze nastavit) a reaguje i na déšť, zatmavovací zrcátko cajk. Dešťový senzor můžete široce nastavit nebo úplně vypnout. Bi-xenony svítí docela pěkně, vzhledem k ceně. Vyhřívaná sedadla mají dva stupně, hodně a málo. Tempomat se nevypne ani přeřazením. Start/stop je rychlý, ale nepříliš citlivý k motoru.

Nakonec bych zmínil solidní bezpečnost, kdy při reálném čelním crash testu nedošlo k vážnému zranění a všechny bezpečnostní prvky od airbagů po multikolizní brzdu perfektně zafungovaly.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 12


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Rapid

Vložit komentář

já bral podobnýho co měl najeto okolo 100000 a dodnes(4. rok) jezdí naprosto bez problému

27.02.2019 | 00:29:27 | Dejv  | 109.105.39.* Reagovat

Pěkný vůz

Ahoj, gratuluji k Rapidu, doma mám 2016 1.2 TSI pětikvalt Spacebak. Ikdyž moc Škodovky nemusím, prakticky je vymyšlený perfektně a díky nízké hmotnosti jede překvapivě dobře.
ESP je opravdu nastaveno nějak ležérně, když to srovnám s Focusem II tak až nebezpečně. Bydlím v horách a vadí mi, než zareaguje v čas a děsí tak mě i manželku, že přestalo fungovat :-)

10.07.2018 | 14:14:59 | BobanHTP  | 131.207.242.* Reagovat

No vyhodit par Set tis za nove Auto, ri najezdu 1000 km mesicne je Trochu ulet. Ale kazdej at si se svym penizem dela Co chce. Priklad Auto stalo jako min 10 ojetin a kazda s najezdem cca 50 Az 80 tis km bez investic. Takze u me Pokud s novym autem aspon neudelal 40 tis km Rocne a uziva i min 10 let se z meho pohledu nevyplati.

26.05.2018 | 14:26:51 | Jirka  | 213.147.179.* Reagovat

Jirka nechápe

Jirko, už konečně pochop, že x lidí má peníze a chtějí nové auto, i kdyby najeli 500 km měsíčně udělají líp, než následovně tahat ojeté šunky po servisech, obrovská ztráta času. Jde i o ten pocit nového auta, ty asi moc nevyděláváš, tak proto si nemůžeš dovolit nové auto, ale jak dospěješ, určtitě vybereš nějakou Dacii, bývají i v akci, hlídej si to, Sandero je pecka.🚙

26.05.2018 | 20:03:42 | Harry  | 37.48.32.* Reagovat

RE: Jirka nechápe

Jsem psal at si kazdej dela se svejma penezma Co chce. Nove Auto si mohu dovolit a nechci. Mam jeep grand cherokee 3.1 tdi. Spotreba 14 nafty a Resim Dilemma. Udelat z nej cisty off road coz jsou investice bez motoru cca 400 tis s Motorem cumins 6.7 litru Mio. Nebo na skudlit hummer h1 alpha a to je ranec tri Mio, tzn deset let a mohl by byt Doma. Vsichni Mame sve sny. Driv Honda legend 3.5 v6 Honda prelude 2.0 Honda accord coupe 3.0 v6. Ja s potrebu na aute resit nemusim.

26.05.2018 | 23:16:23 | Jirka  | 213.147.179.* Reagovat

RE: Jirka nechápe

Jirko, nespletl sis stránky? Pán si koupil Rapida a popisuje právě Rapida. Moje představa by tedy byla debatovat o tomto autě, nikoliv o rozvinutém seznamu z tvých značek. A jestli si auto koupí jen do garáže nebo pro taxislužbu je nyní úplně jedno. Rád si přečtu jakékoliv upřímné hodnocení. Vytvoř recenzi s nějakou svou raketou a budeme mluvit o ni. Vlastním o generaci starší verzi Rapida s posledním 1,2 motorem a rád se dozvím, zda nový kus sebou přináší nějaké zlepšení...

02.06.2018 | 19:33:04 | Zdeněk  | 62.245.108.* Reagovat

RE: Jirka nechápe

Mam tu dve recenze, Honda prelude 2.0 Honda accord coupe 3.0 a Do roka pridam jeep grand cherokee 3.1 tdi a jezdil jsem i s Honda legend 3.5 ja uz nic pod tri litry nechci. Rad si taky prectu recenze. Ale radsi si koupim starsi ale plna vybava kuze posledni 4 roky. Vsichni neco preferujem.

04.06.2018 | 18:54:02 | Jirka  | 192.164.48.* Reagovat

RE: Jirka nechápe

Třílitr do dnešního provozu si může dobrovolně pořizovat opravdu jen vůl.Ty ale stejně dobrovolně nepřiznáš co jsi.

05.06.2018 | 22:18:35 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: Jirka nechápe

Tak to si úplně nemyslím, takový motor přežije věky a nejezdíme všichni jen po Práglu že? Ani s tou spotřebou to nebude tak tragické, měl jsem 2.0 DOHC v těžké Sieře kombi a spotřeba byla o dvě deci nižší než nyní s 1.6 v maxovi…...

07.06.2018 | 09:03:19 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

RE: Jirka nechápe

Prečo vôl? Niekto prechlastá a prefajčí 200eur mesačne a iný zas tie prachy radšej preleje cez trojliter. Za mňa určite lepšia investícia, či?

07.06.2018 | 09:39:21 | Toky  | 195.146.10.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Škoda Rapid
  • Škoda Rapid