Recenze Suzuki Liana 1,6 79kW
“Pohodové auto pro nenáročného uživatele. ”

Autor recenze: libsil (42 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru: Stav km při koupi:130 000 km Stav km nyní:135 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Palivo: LPG (plyn) Vloženo: 20. 4. 2015

Hodnocení inzerátu: 31 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

- pohodlné nastupování
- vzhledem k délce vozu prostornost interiéru
- přehledná přístrojová deska
- slušná výbava
- velká vnější zrcátka
- přesnost řazení

Slabé stránky

- hlučnější motor nad 3000 ot/min
- horší výhled přes přední sloupky
- málo uzavřených odkládacích přihrádek v interiér
- menší zavazadlový prostor
- náchylnější na boční vítr
- zrcátka nezobrazují mrtvý úhel
- pouze jedno couvací světlo a zadní mlhovka

Závady a opravy na autě

Zatím jsem preventivně provedl výměnu klínových řemenů,chladící kapaliny, výměnu oleje v motoru a převodovce. Samozřejmě taky všechny vzduchové filtry. Zajímavé bylo, že Liana neměla z výroby kabinový filtr. Pro jeho prvotní instalaci bylo nutné lámacím nožíkem vyřezat díru. Ta tam byla ale naznačena. Při výměně brzdové kapaliny jsme zjistili zalomený odvzdušňovací šroub na brzdovém válečku, tak jsme je oba vyměnili. Taky mě opustila origoš autobaterie, tak Liana dostala novou.
Servis dělám po kamarádech a moc u toho nenadávají. Nadávalo se jen jednou, když bylo nutné pro správné našponování kliňáku spustit motor.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Někde jsem se dočetl, že v dobách prodeje v ČR (2002-2006) se Suzuki Liana prodalo 55 kusů. Nikdo ze šťastných majitelů tohoto vozu se tu o své zkušenosti nepodělil, tak jsem se rozhodl podělit já. Můj kousek je dovezený ze zahraničí a i když to není žádný krasavec, tak jsem koupi neodolal. O Lianě jsem přemýšlel dlouho, ale nějak mi u prvních modelů vadila digitální přístrojovka. Asi to je jen o zvyku, ale já si zvykat nechtěl, tak jsem odolal. Pak přišel facelift a sním klasické budíky. Šedý interiér vystřídal tmavý, což přidalo interiéru na útulnosti. Ztvárnění přístrojové desky je jednoduché, ale zároveň přehledné. Vše je ve snadném dosahu a ovládání intuitivní. Samozřejmě jednoduchosti ovládání napomáhá malé množství tlačítek na přístrojové desce, což souvisí s nulovou výbavou jízdních asistentů. Tlačítka ovládají spíš prvky výbavy zpříjemňující pobit na palubě. Jde o elektrické ovládání oken, klimatizace, vyhřívání sedaček a zrcátek. V kapličce na přístrojové desce je ukazatel času, venkovní teploty a okamžité spotřeby paliva. Škoda, že v případě ukazatele spotřeby Japonci udělali chybu a počítač neukazuje i spotřebu průměrnou. Bylo by to určitě příjemnější, než sledovat létání čísel nahoru a dolů. Jak jsem již uváděl, můj model má klasické budíky rychloměru, otáčkoměru, palivoměru a taky teploměru chladící kapaliny. Za teploměr jsem moc rád, protože se pomalu u nových aut stává vzácností a to moc nechápu. Budíky jsou příjemně červeně podsvícené a intenzita podsvícení se dá nastavit v několika stupních. Celkově si myslím, že tato partie přístrojové desky si zaslouží za své provedení pochvalu. Volant má pro mě správný průměr, jeho tloušťku jsem si musel upravit potahem, protože byl moc tenký. Volant se dá nastavovat pouze výškově a dle mého názoru v malém rozsahu. V jeho nejvyšší poloze nevidím celé budíky a to mám sedačku řidiče úplně dole. Možná by pomohlo, kdyby šla sedačka ještě níž. Mám kolem 175 cm, nad hlavou hodně místa a na celé budíky vidím jen tak tak. Basketbalista by se taky v poho vlezl, ale rychlost a otáčky motoru by musel odhadovat. Na volantu je dálkové ovládání autorádia, které se montáží ISO rádia odstavilo. Původní rádio bylo obyč , tak jsem ho vyměnil. Páčky pod volantem jsou ve snadném dosahu a jednoduše slouží svému účelu. Fajn je plynulé nastavení cyklovače stěračů otáčením kroužku. Provedení středového panelu je ve stříbrné barvě, čímž je trochu oživen interiér. Osobně bych přivítal i v této pasáži barvu černou. Další stříbrné prvky jsou kolem výdechů ventilace a ovládání oken. V budoucnu si tuto pasáž nějak upravím. Nechci se ale omezit jen na přelepení středového panelu samolepkou s imitací karbonu, i když by se možná zvedla rychlost alespoň o 20 km/h. 3 kruhové ovladače ventilace jsou velice příjemné na dotek a logika ovládání jednoduchá. V zimě je celkem rychle interiér vytopen a v létě ho zase klimatizace ochladí na pohodovou teplotu. I když černá barva laku jí to moc nezjednodušuje. Velkou výhodou je, že v interiéru jsou 2 zásuvky na 12 V, což je pro mě dostačující a nemusím používat rozdvojku. Obě zásuvky jsou navíc ve snadném dosahu řidiče. Být tak ještě zásuvka v kufru pro napájení ledničky kterou nemám, jistě bych si ji pořídil. Naopak velkou nevýhodou interiéru je nedostatek odkládacích prostorů . Přihrádky ve dveřích jsou docela úzké, takže je problém z nich vytáhnout škrabku na led. Velká uzavřená přihrádka je před spolujezdcem a malé otevřené kolem ruční brzdy.Trošku to zachraňuje šuplík pod sedadlem spolujezdce, kam se vejde lékárnička , vesta a náhradní sada žárovek. Fajn je pouzdro na brýle, umístěné místo madla nad dveřmi řidiče. Super jsou taky dvě bodové světla vedle vnitřního zrcátka a další světlo před zadními sedadly. Dostal jsem se k sedadlům a těm nemám ze svého pohledu co vytknout. Vzhledem k zaměření vozu nemají sedadla žádné sportovní vedení, ale spíše se zde sází na pohodlí. Na sedadle řidiče jsem si svou pozici našel, i když jak jsem již psal, mohlo by se dát ještě o kousek snížit. Potah sedadel je příjemný na omak, působí dojmem solidnosti a dlouhé životnosti.V zimě oceňuji jejich vyhřívání, které se ale reguluje jen ve dvou stupních. Přední sedadla mám nastaveny v jedné lajně a na těch zadních zůstává celkem solidní prostor pro nohy zadních pasažérů. Ti mají k dispozici nastavení sklonu zadních opěradel a dva krajní i velkou opěrku hlavy, stejnou jaká je na sedadlech předních. Prostřední zadní cestující má k dispozici jen opěrku malou. Všechna místa jsou opatřena tří bodovým bezpečnostním pásem. Přední sedadla jsou doplněna o čelní a boční airbag. Velice příjemně se do Liany nastupuje, protože sedadla jsou umístěna výš nad vozovkou, takže neobtěžuje ani častější nasedání a vysedání. Silnější A sloupky trošku vadí při výhledu z vozu. Moc to nezachránila ani malé okénka ve spodní části sloupku. Přední dveře jsou tak akorát široké, aby nebylo obtížné ani vystoupení u supermarketu a zadní jsou taky dostatečné vč. úhlů jejich otevření. Přes supermarket se dostávám k zavazadlovému prostoru a ten národ chalupářů nepotěší. V katalogu automobilů jsem se dočetl, že má 348 litrů. V mém případě ho mám částečně vyplněný trvale reservním dojezdovým kolem, protože jeho místo pod podlážkou zabrala nádrž na LPG. Kolem ní zůstalo ještě hodně místa na drobnosti typu, startovací kabely, trojúhelník, hustilka, tažné lano a nebo základní nářadí. Zvedák s klíčem na kola má praktickou samostatnou přihrádku na pravém boku v kufru. Ještě se mi do ní podařil vložit sprej na rychlou opravu defektu a ruličku toaletního papíru na rychlou………..Škoda, že stejná přihrádka není i na boku levém. Jinak je kufr pro mou každodenní potřebu dostačující. Vstupní prostor do kufru je vcelku velký, škoda, že nákladová hrana je celkem vysoko. Víkendovou potřebu chybějících litrů vyřeší přívěsný vozík.

Své hodnocení vozu jsem začal interiérem, tak nyní přejdu k exteriéru. Ten na první pohled moc nezaujme. Je to jistě jeden z důvodů těch malých prodejů v ČR. Z bočního pohledu velká plechová plocha bez nápadu doplněná plochou skleněnou. Já jsem ale udělal pohled druhý, po kterém se mi Liana začala líbit a začal jsem sem se poohlížet po kousku ke koupi. Nakonec jsem narazil na vůz z roku 2008, tedy z posledního roku výroby (prý ale v Číně Lianu znovu oživili). Jde o verzi, odlišenou od ostatních Lian sportovnějšími nárazníky a plastovými lištami kolem celého vozu. Na mém voze je zadní nárazník zatím ze základního modelu, protože původnímu majiteli se asi moc nepovedlo couvání k vozíku a oje prošlo elegantně nárazníkem. V předním nárazníku jsou velké kruhové mlhovky. Vedle nich jsem si namontoval světýlka denního svícení. Trochu jsem se bál, že přední nárazník orvu o první obrubník, ale ukázalo se, že výška od země je optimální. Velká vyhřívaná zrcátka působí trochu srandovně, ale svou funkci plní skvěle. Taky mi nepřijdou za jízdy hlučné, za co možná může jejich uchycení na plechu dveří a ne u okna. Škoda, že zrcátka nemají rozdělení pro mrtvý úhel. Střecha je vybavena pevnými body pro střešní nosič.Zde bych uvítal možnost libovolného nastavení vzdálenosti mezi příčníky, protože 68 cm mi přijde málo. Po části střechy jsou prolisy, které mají asi za účel střechu zpevnit, ale i na pohled nevypadají špatně. Díky větší výšce je vůz náchylnější na boční vítr. Taky bylo pro mě složitější přichytit kola na střešní nosič, tak jsem si musel pořídit nosič kol na tažné zařízení. Nakládání kol je pohodlnější a jízda jistě i bezpečnější.

Pro volbu benzínového motoru 1,6 výkon 79 kW/5600 ot. jsem měl dva hlavní důvody. V plánu byla montáž LPG a taky mě zaujalo, že motor má rozvodový řetěz místo řemenu. Denně najezdím 70 km po okreskách, tak mi přišla 1,6 dostačující. Nejsem závodník, nevyhledávám proto auta s turbem. Motor je pro běžné ježdění Lianou dostačující. Možná nastane trošku problém při plném naložení a obsazení vozu. Zatím tuto zkušenost nemám. Motor je celkem tichý, slyšet ho je více kolem 3000 otáček, kam se ručička otáčkoměru dostává kolem devadesáti kilometrové rychlosti, což je škoda. Bodlo by zařadit šestý rychlostní stupeň, ale musím si vystačit s pětistupňovou převodovkou. Řazení je celkem přesné a dráhy nejsou moc dlouhé. Klidná jízda, která Lianě vyhovuje a jízda probíhá většinou po rovině, jí odebere z nádrže kolem 6,5 litru benzínu. Na druhou stranu jí nevadí ani vytáčení motoru, které pak vyvolá v nádrži větší vír. Vyšší těžiště způsobuje naklánění vozu v zatáčkách a již zmiňovanou citlivost na boční vítr. Řízení i nastavení posilovače mi vyhovuje. Není nijak přeposilované a ani jsem nevypozoroval nějaký proměnný účinek. Brzdy s ABS jsou v předu kotoučové, vzadu bubnové. Zatím jsem nemusel okecávat , co jsem neubrzdil. Jediný předepsaný rozměr pneu na 15 disky je 195/55/15 84 V. To V mě zaráží, protože rychlost vozu v TP je do 180 km/h. Být tam H, tak by to bylo příjemnější. Tím spíš, že disky 14 si vystačí s T. Celkově jízdní vlastnosti odpovídají zaměření vozu. Lianou jezdím zatím jen půl roku, ale i tak už vím co od ní můžu očekávat, jestli si můžu troufnout bezpečně předjet nebo jestli splní ten či onen úkol, který jí připravím. Protože jde o auto, které na našich cestách není moc vidět, většinou první dotaz známých byl, hned po rozdýchání prvního dojmu z vozu, jaká je cena náhradních dílů. Samozřejmě se cena nedostane na úroveň dílů na Škodovku, ale zase to není nic hrozného. I v druhovýrobě je nabídka dílů pestrá. Zatím jsem měnil jen brzdové válečky a preventivně všechny klínové řemeny. Klínové řemeny jsem si objednal u prodejce dílů všechny. Ten mi dodal 3 kousky, ale nakonec jsme v motoru s mechanikem našli jen 2. Když jsem šel ten jeden vrátit, tak jsme se podívali do katalogu na motor Suzuki SX4 a ta má klíňáky 2. Z pozice lajka tedy usuzuji, že jde o motor, který má hodně společného s motorem montovaným do prvních SX4. Ale je to jen moje spekulace. Pokud jde tedy o náhradní díly, myslím si, že výměna dílů opotřebovaných provozem není problém. V případě, že by byla nutná výměna dílů karosářských, tak tam už asi druhovýroba tak nezafunguje a musel bych navštívit vrakoviště.

Co napsat závěrem? Suzuki Liana není žádný krasavec. Nikdo na ulici se za ní neohlídne, ale v tomto případě o to ani nejde. Osobně jsem při koupi sázel na techniku Suzuki jako takovou. Zejména mechanickou odolnost a spolehlivost. V minulosti jsem najel 100000 km se Suzuki Baleno, kdy jsem pouze měnil pneumatiky,olej, filtry a doplňoval plyn. Tato zkušenost mi taky můj výběr zjednodušila.

Pokud jste někdo vydrželi číst až sem, tak vám přeji hodně šťastných kilometrů na našich rozbitých silnicích. Jestli někdo o Lianě uvažujete, tak se nebojte. Samozřejmě koupě ojetého auta je vždy trochu loterií, ale když narazíte na kousek s kompletní servisní historií, tak budete spokojeni. Myslím si, že Lianu si nekupuje nikdo na divočení, ale pohodovou jízdu a tomu odpovídá i stav ojetých vozů. Ceny ojetých vozů jsou rozumné a v nabídce je i verze 4 x 4. Osobně jsem se nebál před koupí zvednout telefon, obvolat pár majitelů a zeptat se na jejich zkušenosti. Vždy jsme si fajn popovídali. Těším se, že si tu přečtu zkušenosti dalšího majitele Suzuki Liana.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 31


Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Liana

Vložit komentář

suzuky liana

5 let sem mnel micubushi spestare a byl sem velice spokojen jak spotrebou tak s autem nenito velky komfort ale zvladal vse a po 5 letech sem sel do suzuki liana je to skoro stejne je pravda nenito zadny krasavec jeho vlstnosti sou dobre spotreba a jizda do cela ujde ,mam 04 interier velmy zachovaly a motor po celkove prohlidce sem spokojen sem zvedav kolik vydrzi ,

09.04.2018 | 17:23:19 | radek  | 51.37.110.* Reagovat

RE: suzuky liana

Dobrý den,přečetla jsem si Vaši recenzi a měla bych dotaz. Jak je to s korozí. Vlastním už druhou Subaru a vždy byl po deseti letech velice rezavý podvozek i když byl ošetřován. Teď mám možnost koupit z Německa Suzuki Liana a tak Vás prosím o sdělení jak na tom je tato značka. Děkuji
Prosím o sdělení na email mikjirina@seznam.cz

30.11.2018 | 16:57:14 |   | 37.188.247.* Reagovat

??

Díky za recenzi, minulý týden mi známý zrušil Baleno, kdy oprava je pochopitelně nerentabilní. Baleno je srdeční záležitost. Nepotkal jsem kromě Corolly E8 (momentálně musí tento 30letý youngtimer plnit každodenní přepravní úkoly) spolehlivější a nenáročnější auto. Liana je prostě ošklivá a jiná, ale začínám koketovat s myšlenkou, že si ji pořídím i přes vyjmenované nedokonalosti. První dotaz zní: Kde se Liany vyráběli? Jak jsou na tom se spolehlivostí veškerá elektronická kurvítka? Chtěl bych prostě nějaké objektivní porovnání spolehlivosti Liany s Balenem. Když to řeknu jednoduše u Balena jsem nemusel řešit, kromě běžného spotřebáku vůbec nic.O nápravnice bylo dobře postaráno od počátku, tak si původní nápravnice odvezlo i na cestu poslední.

23.04.2017 | 20:51:42 | Martin  | 83.208.76.* Reagovat

RE: ??

Zdravím, s Balenem jsem najezdil 100000 km a můžu jen potvrdit Vaše slova.S Lianou mám najeto momentálně pouze 45000 km a zatím jsem řešil pouze oleje, filtry klínové řemeny a přední brzdové kotouče s obložením. Rozhodující je, na jaký kousek narazíte.
Nevím jestli všechny, ale moje Liana je vyrobená v Japonsku. Se žádným z elektronických kurvítek jsem neměl problém. Asi proto, že je jich tam stejně málo jako v Balenu.

09.10.2017 | 21:58:56 | libsil  | 109.164.3.* Reagovat

netreba dávať pneumatiky s rýchl. indexom V, ked stači H. iba treba dodržať index nos-

nosti.
pekná recenzia, 5 hviezdičiek.:)

20.04.2015 | 10:59:12 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Suzuki Liana