Recenze TAZ 1500 TAZ 1500 kat
“Neuvěřitelně negativní”

Autor recenze: kožich (29 let),
Pardubický kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1989 Typ motoru:1500 Stav km při koupi:63 000 km Stav km nyní:63 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:zapůjčený Jak dlouho auto používáte? 2 měsíce Průměrná spotřeba: 15-20 l/100 km Vloženo: 26. 10. 2009

Hodnocení inzerátu: 24 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 2.6

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

1
 

Komfort

1
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

těžko říci.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Měl jsem buhužel možnost používat dva měsíce půjčený Taz 1500...modernější Š 1203. Chápu, že recenze na tento stroj už není IN, ale přesto mám nepřekonatelné nutkání se svěřit...snad se mi uleví...Z nedůležitých důvodů mi byl kamarádem na dva měsíce výměnou za můj vozík svěřen-vnucen tento výtvor slovenských soudruhů. Je v úpravě "busík", tzn. tři řady sedadel. Nevím přesně rok, ale něco okolo 90. Má najeto kolem 60t., původně sloužila dobrovolným hasičům na vsi v horách. Řídil jsem už opravdu mnoho vozidel od trabanta, BMW, kamióny, traktory, atd., ale musím říci, že TAZ je asi nejhorší počin, co jsem kdy viděl. Nebudu popisovat vzhled, zbytečné, každý ví. Popíšu negativní postřehy, nad kterými jsem se zamyslel a které mi přijdou vcelku perverzní. Tak zaprvé...díky pitomé konstrukci a poloze přední nápravy a položení těžiště ( dvojitá ramena, měkké pružiny ) se taz příšerně houpe...na každé vlně. Ze začátku vám to přijde veselé a směšné :-), s přibývajícími kilometry vám ale začne tuhnout úsměv. Jsem zvyklý jezdit řekněme ostřeji a ač mi jistě někdo bude oponovat, že taz není žádné sportovní náčinní, tak i pokus o běžnou svižnou jízdu bude korunován řekněme... strachem...o život :-). Jedete do zatáčky ( s tazem jsem se pohyboval zásadně po vesnických komunikacích nevalné kvality ), začnete točit, dvě za sebou jdoucí vlny nebo díry v asfaltu...první vás rozhoupe, druhá v opačné amplitudě už dostane přední nápravu na doraz, rána, to se leknete, načež zadní náprava...u prázdného vozu překvapivě tvrdá odskočí a máte plné ruce práce si zachránit holý život. Krajně nevhodné pro piloty trpící mořskou nemocí. Prostě pořád se pohupujete. To je věc první. Další je pozice za volantem. Sám volant je velice vodorovně položen...a lá autobus. Kolem volantu je ač se to nezdá velice málo místa. Když se dostanete do prekérní situace a potřebujete rychle točit, tak je možné, že se majznete do madla dveří...což se stalo mě...několikrát. dveře u řidiče jsou opravdu blízko. To samé čelní sklo. Pár cm od věnce volantu. Posilovač nehledejte. Řadící páka a kulisa řazení...cáry masa s chlupama...nikdy jsem neviděl nic příšernějšího. Auto není dojeté ani zničené, přesto řadit jde opravdu těžko. Zádrhel je v tom, že vám přijde, že jednotlivé rychlosti jsou prostě pokaždé trochu jinde...nemluvě o situacích, kdy potřebujete rychle přeřadit. Ne, kulisa není volná, je to prostě opičárna. zahnutá páka a krutě nepřesná kulisa. Pozitivní je to, že hlavice řadící páky je po ruce...možná až moc, při řazaní pětky jste de-facto v kontaktu s přístrojovkou. Při nastupování-vystupování ( řidič-spolujezdec ) se zamažete, práh je vysoko a široký a špinavý. Zkoušel jsem to a jedinná možnost jak se neotřít o špinavou hranu blatníku je zapřít se jednou nohou, odrazit se a prostě vyskočit...není to pro každého... :-). Plechová přístrojová deska opatřená vkusným kladívkovým lakem...něco pro "oblizovače plastů" :-), Panel nápadně podobný tomu ze Š 100. Všudy-přítpmný zápach benzínu v kabině. Ostré a titěrné kličky na stahování dveří. Palivoměr skákající v každé zatéčce. Sytič vhodně umístěný na středovém megatunelu vzadu u přepážky. Hluk z motoru, sídlícího hned vedle vás pod plechovým deklem opatřeným centimetrovým molitanem. Pedály spojky a brzdy nepřirozeně vysoko, pedál plynu hodně kolmo...křeč do nohy zajištěna. Pokud chcete zevnitř uzamknout dveře spolujezdce, na "ťuflík" se jen tak nedostanete, ja za opěradlem. Po nastartování zásadně na sytič to nechce vůbec jet a jen tušíte, že palivo tam zrovna teče jak voda do bot... Spotřeba...kapitola sama pro sebe. Nepočítal jsem to, ale s lehkou nohou tipuju 15-20l. Je pravda že zásadně na kratší trasy, ale stejně...opravdu mě přišlo, že člověk vidí ručičku pomalu klesat. Nic vám nepomůže. Spotřeba je opravdu tragická. ( ne, motor není rozbitý... ) Další kapitola adheze zadní poháněné nápravy...TFUJTAJBL!!! I přes navlečené zimní trepky se solidním vzorkem nebudete schopni vyjet ze zahrady s lehce navlhlým pažitem :-). Prostě ne a ne. S citem nebo na hulváta, adheze zadku nulová, za to zimní vzorek vám pěstěný pažit pěkně pocuchá....to je tak vše. Musí se s tím holt počítat. Sedadla nelze jednoduše vyjmout...přišroubovaná. Karoserie rezatí rychlostí nevádanou. Je prý jedno jestli se ošetřuje nebo ne, shnije jak natlouklé jablko. Koroze je všude a to byly prý pravidelně "dělaný dutiny a natřenej spodek". Když už budete chtít za své nemalé peníze vkládané do paliva a nervy vyteklé provozem něco nazpět a budete chtít něco těžkého odstěhovat, tak již po lehkém přeložení se taz hrdinně vzadu rozplácne jak vilná fena a vy budete potupně drncat závěsem o zem. Topení je potentní tak na odmlžení skla po drahné době, ventilátor má tři úrovně, dvě jsou na nic...málo a třetí řve jak fén. deformační zóny tvoří čelní plech a světla a chladič. Slyšel jsem od pamětníka, že viděl havárii tohoto skvostu a tyčka ruční brzdy...kapitola sama...zabila řidiče průnikem do břicha...tfuj. Je totiž přímo na úrovni kolena a trčí proti vám. Jelikož motor je v pozici mezi sedadly, tak deformační zóna jsou vlastně především vaše nohy... Při převrácení nevím, ale tloušťka sloupků je velice-velice pochybná. Vsadím svou vycházkovou hůl, že při převržení v jakékoli rychlosti vyšší než nula znamená to, že se to ve sloupcých zlomí spolu s vaším vazem. Zamyslel jsem se a opravdu mě nenapadlo, co je na tomto vozu pozitivní. Používání je otravné, vysilující, nudné, otravné, nebezpečné a velmi drahé. Za to nedostane zpět téměř nic. Napsat recenzi mě napadlo proto, když jsem přesedl z taze do Tranzita roku 85, klasická bedna, 2,5d...úplně dojetý...nesrovnatelný komfort a praktičnost. Chci tím jen říci, že skupina inženýrů odvedla u taze opravdu velice špatnou práci. Toť vše. Jistě někdo namítne, že je lehké kritizovat, ale jsem přesvědčen, že průměrná parta chlapů z hospody by vytvořila lepší dodávku než je taz. Jsou výrobky dobré, špatné a horší. Taz mi přijde jako krutě špatný výrobek. naštěstí už téměř nejezdí...a to je dobře. Asi tak P.S. omlouvám se, za skákavost recenze z jednoho na druhé, ale zážitků je tolik, že jsem psal co mě zrovna napadlo. Velká omluva.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 24


Komentáře uživatelů k recenzi TAZ 1500

Vložit komentář

Pozitíva prišli až v dnešnej dobe

Na tomto aute naozaj nie je nič čo by zodpovedalo technickej úrovni bežnej vo výrobe áut v 90tych rokoch. Celková koncepcia a kvalita zodpovedá 50 tym rokom. Mal som viac možností absolvovať dlhšiu trasu na TAZ 1500 z r1996, po absolvovaní trasy dlhšej ako 20km ste nafetovaný výparmi benzínu a spalinami zo zle utesneného motorového priestoru, z príšerného hluku vás rozbolí hlava a ak sa pokúšate rozprávať s vodičom, zaručene prídete o hlasivky pretože musíte prekričať rev motora. V zime absolútne neodporúčam sedieť na mieste spolujazdca, kvôli zúženej sedačke ste natlačený na dvere takže premŕzate cez tenké dvere plus všadeprítomný prievan ktorý je užitočný v lete, vám v zime na zdraví nepridá. Bezpečnosť auta nie je žiadna, pri búračke to proste schytáte naplno. Neviem či je dostatočne výstižné slovo udivujúce, že sa v 90tych rokoch vôbec ešte mohlo takéto auto vyrábať. Chýba tu akákoľvek sebareflexia ľudí zodpovedných za konštrukciu a výrobu. Porovnávanie s Tranzitom z konca 80tych rokov, je hrubá urážka Forda, je to neporovnateľne výkonnejšie, úspornejšie, bezpečnejšie a modernejšie auto. Ale ako som napísal v nadpise , pozitíva predsa len prišli - dnes je to napriek všetkým jeho chybám vyhľadávaný zberateľský skvost.

19.07.2018 | 07:37:20 |   | 212.55.230.* Reagovat

RE: Pozitíva prišli až v dnešnej dobe

Hmmm, tak esli vono to nebude tím, že ta koncepce a konstrukce je z těch 50. let Einsteine...........

20.07.2018 | 19:22:19 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

TAZ 12O3

V roce 1992 jsem jí koupil jako vyřazenou sanitu, udělal přestavbu na pětimístný víceúčelák, vzadu zůsraly původní sedačky, které se daly sklopit, druhá podlaha pro nosítka, takže na dovolenou bylo i celkem slušný spaní. Houpalo se to víc, než volha ale při závratné rychlosti do 80km to celkem nevadilo. Když jí člověk vyhověl, jezdila do devíti litrů. Na to, že už tenkrát to byl skoro třicet let starý typ, ježdění celkem dobrý, akorát člověk nesměl pospíchat. Občas se dal předjet traktor, nebo vejtřaska. Měl jsem jí pět let a docela nerad jsem se sní loučil. Pokaždé dojela, co bylo potřeba bez problémů odvezla a hlavně se nechala opravovat na dvoře. Rád na holku vzpomínám. Hezky to napsal kolega přede mnou, že s tím musel jezdit řidič a ne další pasažer.

13.11.2015 | 22:37:49 | Libor  | 88.102.115.* Reagovat

TAZ

Mam toto vozidlo dodnes, od roku 1991 uz 4 kus vsechny valnik a jezdim s nim rad prave pro ty jeho nedostatky, v tomhle aute je jeste potreba ridic a ne dalsi pasazer.
Najezdil jsem s nimi cca 200 000 km a nikdy me nezklamaly, ale zrovna uvazuji o koupi neceho modernejsiho.
Uplne autora chapu, musi to byt sok pokud jezdil jen modernimi vozy a najednou auto 40 let stare, docela jsem se zasmal.

25.05.2015 | 22:22:36 | Dan  | 89.203.220.* Reagovat

dvanácettrojka

Ten chlapek je snad ůplnej blbec,,,vůbec s jeho přístupem do toho nemá lézt,,,je to nějakej mladej janek kterej je zvyklý jezdit ,,ostřeji,,a to leze do 20let starý dodávky,,,vůbec nemám slov !!!!!!!

12.12.2014 | 22:26:22 | Václav  | 81.90.173.* Reagovat

Recenze ojetýho vraku nemá vypovýdající hodnotu, jezdil sem s tranzitem ze stejnýho roku, a mám uplně stejný zážitky, jen motor byl silnej.

12.09.2014 | 11:38:32 |   | 89.103.38.* Reagovat

Tak nějak, plus perlička...

Je to tak, ještě jste zapomněl dodat geniální řešení zadních dveří, kdy vám spodní otevřená polovina znemožńuje manipulaci. Včera jsem vyhrabal zánovní el. pumpu - válec velikosti protipancéřové střely, že ji použiju do svého starého Mercedesu. Ouha, oba ventilky, ač musí dokonale těsnit jsou na svém místě drženy okraji nějakého hliníkového "přítlačáku" který je pouze ve středu připevněn dvěma nitěrnými šroubečky. "Křídla" jsou už dávno ohnutá, plus zatvrdlé těsnění nedává šanci potřebnému utěsnění ventilků....myslím že to někdo vykonstruoval naschvál...

18.10.2013 | 07:06:21 | Pepa Lambert  | 93.99.200.* Reagovat

RE: Tak nějak, plus perlička...

Vždycky mne pobaví, když nějaký i...t vykřikuje, jak to je strašné, že české koňské povozy neměly ABS, zato německé asi ano. nalistuj, kdy začali konstruktéři pracovat na vývoji tohoto vozu a zjistíš, že plynokapalina byla science-fiction, nehledě na to, že tento princip používají některé vozy ještě dnes Einsteine.

18.10.2013 | 08:43:49 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

Rok vzniku - a další "drobnosti"

V letech vzniku a podmínkách to bylo vcelku rozumné vozidlo. Jen se to chce k tomu vozu chovat stejně jako k mnohem dražším vozům stejné kategorie..
Naložte nebo přeložte přední náhon v zimě v horách .....
Nezávislé zavěšení všech kol nebo tuhá náprava - podívejte se čemu by dali přednost profesionálové......
A každý výrobek chce své.....
Jezdil jsem s tímto vozem a spotřeba - kus od kusu - od 6,3 po 16,7 za stejných podmínek. Holt to vyrobili lidé.

Škoda 1203 proti VW T2


Porovnejte Piaggio Porter (Daihatsu Hijet, Suzuki Carry) - Subaru Libero.

A ceny práce a dílů, a chování se k vozu.

14.05.2013 | 12:44:24 | Tom  | 213.220.217.* Reagovat

voš v kožuchu :-)

milý "kožich" - i riť Paľovu je to výplod slovenských súdruhov...túto paródiu na úžitkový automobil vytvorili českí súdruhovia vo Vrchlabí a posrali všetko, čo sa posrať dalo...to, že se z výroba z rozhodnutia vrcholných federálnych (čítaj českých) orgánov presunula do Trnavy bol danajský dar bývalého "brata" Slovákom...tak sa ukľudni

20.04.2013 | 15:27:24 | pozitivista  | 92.60.58.* Reagovat

RE: voš v kožuchu :-)

Ano, konstrukce je česká z doby kamenné, protože v době, kdy ji konstruovali nic podobného ani náznakem neexistovalo a s..t se to začalo až po převedení výroby do BAZu, kde to slovenští soudruzi totálně pohřbili, je třeba uvádět všechna fakta, ne jen to, co se ti hodí inženýre.

18.10.2013 | 08:41:06 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

1203 nezapomenutelná

Měl jsem dvě služební š1203 a najel jsem spoustu kilometrů a zažil s 1203 mnohé dobré i zlé, ale když ji mám hodnotit, tak jen kladně.V době kdy byla zkonstruhována zcela jistě snesla srovnání a troufám si říct, že byla skvělou ukázkou dovednosti českých konstruktérů, kteří v nelehkých podmínkách dokázali mnohdy více než konkurence!Nelze uplatňovat dnešní měřítka porovnáváme-li konstrukci a vlastnosti stroje z let šedesátých.Naopak dokladem kvalit 1203 je fakt, že ještě dnes je možné ji,byť s výhradami používat.

02.03.2012 | 21:57:21 | mbxkl  | 85.13.108.* Reagovat

taz

Měli jsme ji také, rádi na ni vzpomínáme, mikrobus, byl to plazivec dalo se s tím jat tak do 110. V kabině minnimální hluk ale až po přetěsnění víka motoru, spotřeba 7,5/100 na dlouhých trasách při pojíždění po vesnici kolem 9/100. Po výměně pomocných čepů a vymezení převodky kupodivu celkem přesné řízení. Bylo to vozidlo polotovar tzv. DO-DO, dodělej doma, dokonce se mi podařilo utěsnit motor a převodovku tak že z toho nejenom nekapal olej, tazky z výroby byly většinou olejničky, ale nebyla vidět ani mastnota na povrchu

06.08.2011 | 22:38:33 | honza  | 89.235.18.* Reagovat

môj názor na toto auto je len suprový. dostal som ho ako firemné čisto nové kúpené na agrokomplexe v prevedení valník. jazdil som s ním iba ja a správal som sa k nemu slušne a netýral som ho. sám som ho servisoval a to za 13 rokov jediné čo som menil bolo ložisko v prevodovke na 5. stupni(od výroby hučalo) a ložisko spojky. nič iné a to prisahá, inak len bežná údržba. a to som na nom pochodil celé slovensko a najazdi 1000 ce kilometrov. a nevimenil by som ho za nič iné. napríklad cez zimu keď iné diesle nechceli naskočiť moja "búdka" chytila na prví raz a keď som si vyťiahol roletku na chladiči vnútro vykúrila skoro na nevydržanie. auto jazdí doteraz ale už je to na hrane zdravej hrdzavosti. ale nikdy ma nesklamalo a ani nikde nenechalo

29.01.2011 | 21:05:02 | garfild Reagovat

přidal bych

ještě k tomuto velmi zábavnému vozidlu které jsme zvali plavidlo.Při jízdě v letním horku do kopce se náhle vozidlo zastavilo.Starty ač opakované se nezdařily.Náš znalý kolega odklopil tunel vzal láhev s vodou a polil benzínové čerpadlo. Pak řekl startuj a motor skutečně chytl.Ta závada vážení byla že zplynoval z toho vedra benzín. Nevídané.

28.12.2010 | 21:28:02 | pol Reagovat

vystihol si to

ja som mal tiez cest vyskusat tento vytvor zvany dodavka.dostal som do ruky taz 1500kat,malo nabenute asi 160000km,neustale som kruzil s nim okolo benzinky,menili sme katalyzator,auto bolo udrziavane neskutocnymi peniazmi danovych poplatnikov.bolo uz x krat vyvarane osetrene ,striekane.rychlosti bolo umenie zaradit bez toho aby ste nezratali zuby v prevodovke.a to podotkynam ze lamela bola nova a prevodovka opravovana.behal som snou len v meste,spotreba bola taka ze pokojne by sme na jednej 1203 uzivili troch dieslovych transitov.upozornoval som neustale sefa ze ovela hospodarnejsie auto bz sme mali zaobstarat.zoberte si ze sme to "auto"vyuzivali 12 rokov,kolko zbytocne prehajdakanych penazi.som sice neskor narodeny,to neznamena ze nemam pochopenie pre starsie auta ale toto je dno automobilovej vyroby.a ti ktory sa podielali na vyrobe tohto skvostu sa mozu hlboko hambit ze riskovali zivoty celym masam ludi.....

13.03.2010 | 13:52:11 |  Reagovat

super

Super recenzia,krasne som sa nasmial :) .Ja mam tiež taku skusenost ako male decko som v tom sedel,necelych 20 rokokov dozadu a bola to katastrofa,obrovsky hluk a smrad.Plne suhlasim s touto recenziou.To auto nemalo isť ani do vyroby,katastrofa.

14.12.2009 | 11:35:17 | plysman Reagovat

RE: super

Katastrofa jsou řidiči,kteří jí neumí řídit...Troska je nostalgie a díky svému vzhledu a své povaze je nejdéle vyrábějící škodovka, od orku 1968 se zakázkově vyrábí nová i dnes... Je zajímavé,že když je tak katastrofální vyrábí se nejdéle :-))

19.09.2013 | 21:45:20 | Chlastík  | 194.12.42.* Reagovat

RE: super

Taky jsem v tom párkrát jel vzadu! a beze srandy mohu říct že co se týče sedaček to bylo nejpohodlnější auto v kterém jsem seděl!..:D zní to legračně ale ty zadní sedačky jsou fakt pohodlný:D

19.09.2013 | 21:48:06 |   | 78.45.38.* Reagovat

trocha z nadhledu

Mno, v recenci jsou hezky a celkem podrobně vylíčeny zkušenosti s provozem "trosky". Malinko se mi zdá, že je to hodnoceno řidičem zvyklým na moderní vozy, jenž se podivuje nad konstrukčními nedostatky soc. vozu z 60-tých let, ale ta výpověď je veskrze sympatická. Já s těmi auty najezdil hodně a několik let jsem je i opravoval, takže s nimi mám bohaté zkušenosti. Vše co autor v recenzi píše může být pravda a já jsem ochoten tomu věřit. Na druhou stranu si pamatuji nejednu sanitku, která se svědomitým majitelem najezdila přes 500 000 km a poté byla / jako normálně pojízdná / prodána nějakému řemeslníkovi na "doježdění". Viděl jsem však i auta s najetými 50-ti tis.km ve stavu těsně před smrtí. Takže má ústřední myšlenka spojená s tím autem je, že vše je opět v lidech. Někomu to žere 7 l, jinému 15. Někomu se auto houpe hodinu po přejetí přejezdu, jiný vymění tlumiče a nehoupe se vůbec. Někomu tam nejdou rychlosti, jiný si vymění kuličku páky, seřídí kulisu, vymění kostičky, seřídí přepákování a rychlosti mu tam " padají sami". O tom, že je u auta nutné mazat př.nápravu, kardanku, torzky věděli úplně všichni řidiči, ale udělali to tak 3 % z nich. O hlučném zadku se vyprávěli fámy, ale nikdy nikdo pouzdra kardanu za tehdejších 170,- Kč nevyměnil - vždyť je to jen 1 2 3 a dost. Těch story o tom jak se na jednom autě střídá 5 referentů, ale údržbu nedělá nikdo, jsem poslouchal desítky. Totéž je možné říci o přetěžování. Valníky s nosností 950 kg, vozily běžně 1500 kg apod. O tom jak trosky hnijou bylo i spousta vtipů, přitom nedávno jsem obdivoval jednu ještě s kšiltem / výroba do r. tuším 77 / - dle vzhledu v běžném provozu. Nechci je tu v žádném případě obhajovat. Jejich konstrukční problémy se tu probíraly a z hlediska eventuálního čelního nárazu to auto považuji za vraha vepředu sedících. Nicméně, tak jako měli záp. Němci VW T2, východní barkase, Poláci žuka, my měli trosku a ta nás vezla jak k porodu, tak na hřbitov. Přivezla nám rohlíky do krámu, balík z pošty, cement na stavbu. Dívejme se na ni jako na součást tehdejšího života a u jejího hrobu jí za ty miliony kilometrů poděkujme....

09.12.2009 | 18:18:11 |  Reagovat

no vono to nebude tak hrozný!
je fakt,že to neni žádnej zázrak,aly my jako dobrovolní hasiči z malé vesnice ji používáme už roky.
tomu autu se musí člověk přzpůsobit a každý to holt nedokáže!
měli jsme 4kvalt a teď 5kvalt a každý chce něco jinýho. mladší kolegové odkojení v autoškole na moderních vozech to prostě nedaj:-))
nicméně jezdíme i delší štreky s nárazníkem na zemi a zatim nás "troska" nikde nenechala.
a když už se něco po.... tak vše si opravíme většinou zadarmo sami!
troskám zdar:-))))

27.11.2009 | 14:38:52 | jezek Reagovat

Legenda

Recenze je napsaná pěkně, i když toto auto v podstatě namá smysl konstruktivně hodnotit, je to prostě součást naší historie. Mě osobně, pokud by se naskytla možnost koupit toto vozidlo v zachovalém původním stavu za rozumnou cenu, tak jdu do toho, dám to do stodoly, pár let počkám a nemůžu prodělat. Srovnávat Tranzit a 1203-ku prostě objektivně nemá smysl, je to jako třeba srovnávat Golf I (II) a Škodu 100 (120). Ale zkrátka z hlediska naší historie měla tato auta něco do sebe....

02.11.2009 | 09:31:42 |  Reagovat

Legenda pokračování

Tímto jednoduchým zásahem,potažmo zásahy,které jsem musel vychytat šla spotřeba o 2-3litry dolů. A to mohl dávno i výrobce.Takto jsem to dělal 10. let tzn. 5 aut.na pořád jednu SPZ.Výhoda levné ,,trosky¨. Než skončíla homologace nádrže LPG.I tak to byla srdeční záležitost jako Italové u AlfyRomeo poruchová ale naše.Nesouhlasím s autorem s jízdními vlastnostmi střídal jsem Ford Mondeo r.v.2002 a ,,trosku¨.1.200troska bezkonkurenční.Když jsi přeletěl-90km/h přes koleje,tak jsi se ještě 2.hod.houpal doma na dvoře.Zadní polonápravy na staveniští i v zimě když jedeš razantně tak se chytají.TAZ 1500 /a to všechny/sedačky pilotní a zadní torzky=vládní vozidlo.najeto 200.000 km.Pokud jsem k zákazníkovi a vůbec jezdil v 1.200trosce v monterkách,tak mě měl každý rád,ale jak jsem dojel na zavolání jenom třeba nastavit termostat s rodinným autem/mám 5.aut vč.závodního/Nastala citelná změna v chování a že už třeba ví proč jsou naše služby drahé. Prostě TAZ je vyjimečné vozidlo!!M.M.

01.11.2009 | 23:24:15 | Mira Reagovat

Legenda

Měl jsem TAZ 1500 sanitku předělanou na LPG.Tím se eliminovala trochu velká spotřeba paliva a malá pořizovací cena montáže díky karburátoru a spolu s nízkou pořizovací cenou auta,nízkému zákonému pojištění díky obsahu bylo toto auto řešením pro řemeslníky,kteří si na další montažní vozidlo museli opravdu poctivě VYDĚLAT !Před každou STK co 2roky.Přes všechnu snahu kvalitní údržby každý týden 1.den!Jsem koupil 1203 novou přehodil SPZ a LPG přepsal barvu auta protože nikdy nepasovala za 50Kč. A ještě abych nezapoměl bezkontakní zapalování a HLAVNĚ!Jsem vyhodil ventilátor,který byl napřímo přes klíňaky a chladil motor i v zimě hned po startu a dělal v prostoru pod kapotou problém s LPG a zvyšoval spotřebu paliva!A dal tam elektrický přes termostat,proklemováný manuálním vypínačem který jsem zapínal jenom v největších tropických vedrech !před velkým kopcem.Tímto jednoduchým zásahem

01.11.2009 | 21:41:33 | Mira Reagovat

Svoro

To není jak si myslíš. Renault Saviem a potažmo Avia byl vůz určený k zásobování ve městě. Byl to lehký vůz pro lehké náklady. To, že v Čechách se používala div že ne jako kamion vyplývalo z toho, že tady nic podobného nebylo - jen P V3S, S5T, Tatra, Š 706Trambus (později Liaz) a pár Roburů. Takže nic mezi tím lehčího nebylo. Avia měla vozit rohlíky, zeleninu, maso a ne lešení, stavebniny a jiné těžké náklady na dlouhé štreky. A kolikrát i s vlekem. Prostě byla používána na jiný účel, než byla konstruována.

01.11.2009 | 20:44:40 |  Reagovat

Avia v době vzniku byla úplně nové a krásné auto. Ha, hlavne si zabudol napísať, že bolo poddimenzované. To keby čítal môj kamarát, ktorý roky behal na tých imitáciach nákladiakov a dokonca aj jeden čas pracoval v Ávií v Čechách, tak ho asi vystre. Ale zase treba povedať, že sa na cestách aspoň nenudil.

01.11.2009 | 20:07:23 | Svoro Reagovat

Itall

Bohužel, 1203 nebyla bomba autíčko nikdy, protože už v době svého vzniku byla slátána z výběhových a zastaralých dílů osobních aut. Proto nikdy neměla vlastnosti dodávky. Jen tak vypadala. Na rozdíl třeba od toho Barkasa. Avia v době vzniku byla úplně nové a krásné auto.

01.11.2009 | 18:47:06 |  Reagovat

Paneboze, to som teda nevedel, ze tato rachotina sa vyrabala az do 1997. Som si myslel ze to je smejd zo 60. a 70. rokov. Ved uz ja ked som bol maly chalan v polke 80. rokov tak uz vtedy to boli stare sroty

01.11.2009 | 16:30:27 |  Reagovat

Jestli AVIA byla před 40 lety bomba autíčko, tak o Š1203 se to dá říci skoro také.

31.10.2009 | 09:47:42 | Itall Reagovat

svoro

no ta AVIA má zase kořeny ve Francii- licence RENAULT-SAVIEM

31.10.2009 | 09:22:20 | ferda Reagovat

Co tu řešíte národnosti? Dvanáctsetroska je českej šmejd, výplod chorých českým mozků, o tom žádná. Doufám že jejich potomci v "AZNP" sedí dodnes a vyvíjí poklady jako Fabia HTP :-)) To že ji potom vyráběli na Slovensku byla asi z nouze ctnost, zřejmě Slováci neměli nic co lepšího na práci :-)
Avia je licenční Renault a ve své době (před téměř 40ti lety) to bylo bomba autíčko. Jenže u nás jsme ho udržovali při životě tak dlouho, že se dávno přežilo. Nejede, šíleně smrdí a není příliš spolehlivé. A vyměnit v ní alternátor je na sebevraždu.

31.10.2009 | 09:08:05 |  Reagovat

Ja len, že tá paródia na auto má svoje korene v Česku, nie na Slovensku. To len tak pre info autora. Jediné auto, ktoré Škoda vyrobila pekné a na svoju dobu aj dobré, bola asi len stará krásna Škoda 1000 a ešte možno stará Felícia. Inak na to, že je Škoda jednou z najstarších automobiliek na svete, tak stojí za ... . A to som nespomenul ešte druhý postrach ciest a to ÁVIA, to už je kapitola tiež sama o sebe. 1203 je asi tak dodávkou, ako Ávia náklaďákom.

31.10.2009 | 07:22:13 | Svoro Reagovat

Jo jo, zlatej Barkas! Sice smrděl, ale to bylo spoň "auto"! Úplně jiné jízdní vlastnosti, akcelerace, topení, komfort. Jezdil jsem s oběma typy dodávek, ale byly nesrovnatelné. A bacha, v Barkasu nebyl motor z Wartburgu, ale ve Wartburgu byl upravený motor Barkas.

30.10.2009 | 19:23:08 | Drsoň Reagovat

Jeste bych doplnil, ze za deste nebo snehu (proste, kdyz to "vic klouzalo" :-) bylo auto nad 60-70 kmh prakticky neovladatelne.Resil jsem to tim, ze jsem do kufru nalozil 100 kilovou kladu :-).Pote se to kapanek zlepsilo :-))

30.10.2009 | 18:44:06 | jamieson Reagovat

mělo i kladné stránky.docela hezky topilo vzadu na nohy.Muselo se s ním umět jezdit.Nechal bych v něm dělat závěrečné zkoušky v autoškole.Alespoň by se na silnici dostali jen šoféři a ne to co po ní dneska jezdí.

30.10.2009 | 14:47:53 |  Reagovat

"zážitek"

Měl jem kdysi podobný zážitek jako autor recenze..půjčená na týden. Když jem najel levým předním kolem na vyšší obrubník, už jem nevytoupil. Zkřížili se dveře v rámu a konec. Torzní tuhost,....řekněme...špatná. Je pravdou, že ta dvanáscettroska byla v pokročilém stádiu rozkladu.

29.10.2009 | 23:48:21 | Pavel Reagovat

Všichni víme,

co to bylo za zázrak, ale je třeba dát za pravdu Vojtěchovi, popsal to zcela přesně a na začátku vývoje to byla převratná kocepce, vlastně 1. malá dodávka na světě, že se začala jakš takš vyrábět až po 100 letech je věc jiná, a že tomu slovenská "kvalita" nepomohla - také.

29.10.2009 | 12:59:14 | Vašek Reagovat

Bol to črep, ale ...

"Užil" som si to auto ako služobné a je síce pravda, že to bol beznádejný črep, ale zas na druhej strane sa tam päť chlapov zmestilo úplne v pohode. Keď sme "to" vymenili za modernú Fábiu, tak sme len smutne spomínali na to, koľko sme tam mali miesta ...

29.10.2009 | 12:21:06 | Dušan Mihálik Reagovat

To auto znám a jsem rád, že jsem v něm nikdy neseděl. Po přečtení pěkné recenze mi naskakuje pot na čele. Kdo to řídil musel mít nervy z ocele! To je tedy vehykl! Pro autora: napiš ještě nějaký zážitky, pěkně se to čte

29.10.2009 | 02:50:10 | kraken Reagovat

článek který se dal číst. po dlouhé době. s tímhle zázrakem jsem služebně jezdil 10let. takže když jsem o víkendu jezdil se svou škodou 120 připadal jsem si v sedmém nebi. na druhou stranu zase nebyl dřív takovej provoz a avie sem předjel vždycky.

29.10.2009 | 00:30:26 | jarda Reagovat

Ja mel taky tu "cest" jezdit podobnim autem.Byla to Š 1203 r.v. tusim 1975.Hruza prvni tridy.Topeni zadne, presnost rizeni a razeni nulova, podvozek otresnej (pri rychlostech kolem 100 kmh tacho, jsem mel problem to udrzet na rovne a docela siroke dalnici), zadni sedacky byl prakticky jen kus matrace, predni jakz-takz.Pristrojovka hnus, o smradu se ani nezminuji.Hluk MNOHEM vetsi nez v aute s hladkym dieslem.Motor slabej, jednou jsem ho musel menit, protoze jsem ho v kopecku jednoduse "zapekl".Spotreba no comment (pri 100 kmh si sebral zhruba tolik, jako Passat 1,8 T pri 200 a vice).Je to snad nejhorsi vuz, se kterym jsem kdy jezdil.

28.10.2009 | 19:16:07 | jamieson Reagovat

taz

na toto vozidlo nema zmysel pisat recenziu kazdy vie aka je hroza. a ta prevodovka:)))

28.10.2009 | 14:31:08 | martin Reagovat

Dobrý den. Já si také živě pamatuji toto vozidlo. Bylo to ještě za socialismu. Jel jsem s vozem ještě s motorem 1200, takže to byla opravdu ta stará "dvanácettrojka". Byla to opravdu hrůza. Jel jsem s tímto vozidlem 80km/h a to jsem měl pedál na podlaze. Vozidlo bylo skoro prázdné. Dále nebylo slyšet vlastního slova od toho, jak řval motor a také zadní náprava. Jel jsem s ním v létě a při tom to vedro. Větrání skoro žádné. Dávam za pravdu autorovi článku, bylo to hrozné. Ještě bych mi připomněl, určitě to také ví. Když jedete za 1203, tak je vidět na vlastní oči čtyřstopé vozidlo. To se opravdu jen tak nikde nevidí. To byla výsada jen těchto vozidel.

27.10.2009 | 18:57:20 | Martin Reagovat

Dobrý den. Já si také živě pamatuji toto vozidlo. Bylo to ještě za socialismu. Jel jsem s vozem ještě s motorem 1200, takže to byla opravdu ta stará "dvanácettrojka". Byla to opravdu hrůza. Jel jsem s tímto vozidlem 80km/h a to jsem měl pedál na podlaze. Vozidlo bylo skoro prázdné. Dále nebylo slyšet vlastního slova od toho, jak řval motor a také zadní náprava. Jel jsem s ním v létě a při tom to vedro. Větrání skoro žádné. Dávam za pravdu autorovi článku, bylo to hrozné. Ještě bych mi připomněl, určitě to také ví. Když jedete za 1203, tak je vidět na vlastní oči čtyřstopé vozidlo. To se opravdu jen tak nikde nevidí. To byla výsada jen těchto vozidel.

27.10.2009 | 18:57:14 | Martin Reagovat

připomínka

No, je pravda že tento tovar se opravdu moc nepovedl, ale musíme si uvědomit dvě věci. Tento vůz byl vyvíjen od konce 50. let a to spíše navzdory soudruhům a dlouho jen do šuplíku, soudruzi snahy inženýrů z AZNP vyvinout dodávku dlouho sabotovali a potápěli...teprve v polovině 60. let již částečně hotovému projektu začali dávat zelenou, ale přes všechny obstrukce to trvalo až do konce 60. let...základní rysy kastle byly už z konce 50. let, proto při začátku výroby v roce 68 vypadala již obstarožně a lepší technika než z Populára OHV nebyla k dispozici (motor embéčka by byl nevhodný). PRavda, podvozek mohli udělat lépe a aspoň dát dozadu tuhou nápravu, ale to by to nesměla být škodovka a její tradice kyvadlových náprav. No a další problém je v tom, že jelikož automobilový průmysl byl v ČSSR takovou popelkou, tak se "troska" vyráběla bez radikálnějších změn na Slovensku až do roku 1997 a dodnes se, jž jen ručně, vyrábí v Žacléři. Takže vůz, který při uvedení do výroby byl, dejme tomu, průměrný, byl po 10 letech obstarožní a na konci 80. let "nový veterán". O dnešní výrobě se radši ani nezmiňuji. Takže asi tolik.

27.10.2009 | 13:01:51 | Vojtěch Reagovat

http://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_1203

27.10.2009 | 09:00:35 |  Reagovat

Bratia cesi nezabudajte, ze je to vas vyrobok. Vyroba tohto zazraku bola presunuta do Trnavy.Tato parodia na auto sa vyrabala iba kvoli cene.

27.10.2009 | 08:54:33 | vs Reagovat