Recenze Volkswagen Caddy 2.0 SDI
“Prostorný pracant.”

Autor recenze: notwithstanding (38 let),
Olomoucký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:2.0/DSI Stav km při koupi:10 km Stav km nyní:25 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 30. 3. 2008

Hodnocení inzerátu: 6 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Renault Kangoo o

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Nemělo.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Velmi se mi líbí tvar auta, myslím že se povedl. Automobil jsem pořídil před 2 roky. Je to prostorný, například jsem vezl dvoumetrové dveře a vlezly se tam šikmo do nákl. prostoru bez potíží. Po motorové stránce bych připomněl, že 2.0 SDI je motor který není příliš silný. Pro toho, kdo jezdí pomalu to stačí.

Nevozím těžké věci a tak mi to nevadí. Ale kdo bude vozit zátěž a chce jezdit rychle to asi stačit nebude. Při vyšší rychlosti (nad 90km/hod) je motor docela slyšet, ale to je dáno typem. Prostor pro posádku je velký a dobře řešený, sedadla pohodlná. Jako nevýhodu bych viděl, že dlouho trvá, než začne topit,zvláště při nízkých teplotách. Ale jakmile se motor zahřeje,tak topení začne fungovat dobře.

Po stránce jízdních vlastností budu hodnotit jízdu s málo zatíženým vozem, tak jak jezdím. Podvozek je dobrý, na rovině sedí dobře, posilovač řízení má optimální odpor. V zatáčkách se automobil příliš nenaklání. Pozor ovšem na zadní nápravu, často na nerovnosti „uskočí“ a docela jsem se poprvé lekl. Prostě s poloprázdným autem je potřeba počítat se značnou přetáčivostí a nestabilitou zadní nápravy držet stopu. Takže v zatáčkách si dávám větší pozor. Brzdy jsou výborné (kotouče na všech kolech).

Trochu se mi zdá příliš citlivé ABS. Stačí trochu písku v zatáčce a tvrdší brzdění a už se aktivuje. Trochu mne to překvapilo, zvláště, když to na suchu prodlouží brzdnou dráhu ;-(
Trochu horší výhled je přes přední sloupek díky tvaru zdvojeného okénka, jednou jsem přehlédl cyklistu a tak tak jsem stačil zastavil. Zatím jsem neměl žádnou poruchu, pouze se mi zdá, že auto je trochu motorově hlučnější,než když bylo nové, ale to je asi subjektivní dojem. Možná si motor ještě sedne. Co se týče celkového hodnocení shrnul bych to takto : „Prostorný pracant“

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 6


Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Caddy

Vložit komentář

sdi

Mám taky SDi Caddy, ale ta moje do kopce jezdí. Dokonce se s ní dá i předjíždět. Je to 2006 a jako druhý majitel jsem s ní za 3/4 roku najel 25 tis. km, celkem má 55 tis. Samozřejmě,že je znát váha, kterou veze a do kopce se 600 kg nákladu to už žádný závoďák neni, ale to žádná malá dodávka. Je to prostě dáno převodovkou.Ta pětka mohla být skutečně trošku delší, ve 140 km/h točit těsně před červenym políčkem je dost hrůza. Ale pokud auto využíváte po městě a blízkém okolí jako já, tak s ním budete maximálně spokojeni. Akcelerace na první tři stupně je na atmosferický diesel až zarážející, hlavně mezi 2500 - 3500 ot./min. Ale je pravda, že to není ralleyový speciál. I když po poli jsem s ním párkrát jel, má totiž výbornou světlost, nejnižší bod auta je 176 mm. Odpružení zadní nápravy listovými pery je nesmrtelé, ale méně komfortní. Nicméně kdo někdy jezdil na ''lisťákách'', toho nemůže odskakování nápravy překvapit - zas tak hrozný to totiž není. (Jen tak mimochodem, věčně spěchám, takže se mi párkrát stalo, i s jinými auty,že jsem odlepil kola od země a když máte seriovou dodávku ve vzduchu, tak si řikáte že po dopadu se musí rozsypat A i to vydrží)
Brzdy jsou slušné a hodně snesou. Já mám jěšte původní destičky VW a půlku síly obložení.
V interieru je dostatek odkládacích prostor, jen trochu při jeho plánování zapoměli na řidiče, ten má prostoru opravdu málo. Mám 183 cm, škrtám kolenem o palubku a sedím jak na lavici. Takže záda si v této pozici moc neodpočinou. Za to se ale sedí příjemně vysoko, takže se při vystupování nekroutíte jak idiot.
O hlučnosti motorů sdi už toho bylo napsáno mnoho, ale u Caddy s plastovou dělicí mřížkou jsem si dost pomohl nalepením látkové malířské zakrývací plachty v ceně cca 150kč a zabránil tím i pronikání prachu z nákladového prostoru. Taky kabina se pak s tím hrozným topením rychleji vyhřeje.
S mlžením oken nemám problemy a manuálně nastavitelná zrcátka si šofér prostě jednou nastaví dle svých potřeb a pak už na ně nikdy nesáhne. Jen jsem si do levého vlepil malé panoramatické.
Rychloměr ukazuje cca o 10% víc a měřič ujeté vzdálenosti taky přeměřuje, ostatně jako všechny koncernové vozy.
(Když pojedete do holandska oktávkou, tak to budete mít o 180 km dál než na stejné trati s lagunou)
Z toho vychází i spotřeba. Takže když se neřídíte palubním počítačem, ale normálně počítáte, tak se dostanete do stále příjemných míň jak sedmi litrů na sto. Zvládl jsem to na plnou nádrž i za 6,2l.
Olej to nežere, nekouří, v mrazu chytá na škrtnutí.

21.02.2011 | 19:50:27 | Macik Reagovat

Tak leda Oct.1,4

16.01.2011 | 21:10:11 | DR Reagovat

Super Auto

Mam na nom nabehane cca 10000km. ale nemozem si ho vynachvalit. Akceleracia super. behal som na inych dodavkach, ale to sa s nimi neda porovnavat. Kamiony a octavie poznam len zo spatneho zrkadla...

16.01.2011 | 20:30:42 | JohnyB Reagovat

Par postrehov

Tak najskor jedna oprava pre Jozefa: Stierace sa daju zdvihnut. Staci si ich dat do vzpriamenej polohy pri vypnutom zapalovani a potom si ich mozete uz kludne od skla odtiahnut. Co sa tyka ostrekovacov a stierania tak tam vyhrady nemam, skor aerodynamika je taka ze vsetku vodu to sere na bocne skla a zrkadla ktore sa genialne zasvinia a uz clovek vobec nevidi za seba a nezvladne to pobrat ani ohrev zrkadiel. Proti roseniu pouzivam osvedcenu metodu, pretoze caddy sa pri dazdi okamzite zarosi - zapnut klimu a prikurit. Co sa tyka podvozku tak je genialny, ale iba na dobrom asfalte. Bezne sa s nim daju na slusnych gumach jazdit drifty na zjazdoch alebo vyjazdoch na dialnicu, pokial je to prave dole kopcom. Na hrboloch je error. Tam nepodrzi pri prejazde zadok a pri brzdeni na nerovnostiach ABS okamzite zareaguje a len po tom vsetkom a preletite a nezastavite. Tak som poslal jednu autoskolu do stredu krizovatky. Na SDI 2 miestny Kasten mam najazdene cca 180 000km a uz pojde prec. A som rad. Ergonomiu robil asi nejaky kreten. Zle sa v nom sedi, boli chrbat, kolena, mimochodom kolenami som zaprety do klucika a to mam sedacku nadoraz vzadu, sedacky maju ubohe bocne vedenie, co sa da prepacit, ale absencia laktovej opierky sa prepacit neda! Bezne robievam denne trasy 300+km a uz som z toho auta ohluchnuty a vkriveny, obvykle mam pravacku zapichnutu do mreze vedla hlavy aby som aspon trosku sedel rovno. Pokial je motor drzak asi mam nepodarok, bo ten moj uz zere cca 1 L oleja na 4000km. Zral uz od nova a nikdy si nesadol. Tiez bol z vyroby so servisnym intervalom 15 000 km aj ked podla kodu auta mal byt na 30 000 km. Tak mi ho "preprogramovali"a zacali liat long life olej, ale auto hlasilo servis kazdych 15 000km. Jedina zmena po preprogramovani bola ta ze motor zacal chodit na volnobeh ako 3 valec a triasol autom. Autorizovany servis tuto novu vlastnost nevedel vratit do povodneho stavu. Tak isto ako uz rok nevie odstranit padanie nafty. Staci postat 2 hodiny na rovine a je to v prdeli. Ten autorizovany servis je mimochodom Automax v Pov. Bystrici. Po tom co kolegovi vymenili expanzku ked sa mu zacalo prehrievat auto si uz o tom servise ziadne iluzie nerobim. Ten motor je ucineny kram, ked to v mraze nastartujete je to kraval ze sa ide motor hadam rozsypat - znak PD chrochtomotru od fauve. Aspon ze v tych mrazoch chyta ako ma, ked uz nekuri. Co sa tyka jazdneho komfortu s tymtomotorom je to zalostne. Aj trabant vas vytlce. Bezne vosim naradie a diely o hmotnosti 400kg. To je des. S tym sa neda obiehat ani kamion na rovinke kratsej ako 1 kilometer a samozrejme oproti nic nesmie ist. Pokial je to nejaky trafeny poliak a este zrychli cez 100 kmh ste v prdeli. K tomu obcas zapinam velky vozik na ktorm vozim tak dalsich cca 700-800kg. To uz ani nekomentujem, lebo to je ciste blaznovstvo. Tachometer premeriava o 10 kmh podla mojej navigacie. Elektrika tiez nieje zazrak. Hlavne ma sralo ze ked som zamkol auto dialkovym ovladacom tak mi obcas stiahlo spolujazdcove ono do polovicky. No nieje vecsia radost ked pridete k autu na parkovisko po pol dni a mate otvorene okno! A ze sa mi to nestalo jeden raz! Vnutorne ultrazvuke cidla su dalsia zabavka, raz odisli - v servise tvrdili ze ked zamknem musi byt v aute klud a mne tam revalo radio co to da. Po vymene je to ok len obcas alarm pri zamknuti hlasi led diodou na dverach ze je nejaky problem - a to je prave toto cidlo. Inak je citlive ako netopier, pretoze pokial sa mi dostane do auta na noc mucha alebo komar, pokojnu noc si privodim iba vyradenim tohoto cidla na stlpiku vedla vodicovej sedacky. Potom uz bola taka pikoska ako mrtva riadiaca jednotka pre volant a jeho okolie. Nema rada vlhko. skorodovala po 3 zimach. Dalsi problem je palubna doska. Priblizne po 15 000km zacalo v nej pri urcitych otackach rezonovat - a to hnusne. Oprava v servise a ticho vydrzalo asi mesiac a potom zas to iste. Uz to ani neriesim. Aj tak vecsinou jazdim po dialnici tak okrem revu motora a skrine uz nic nieje pocut. Ale to bol problem aj TDI-ciek. Dalsia vec je aerodynamicky hluk na strane vodica niekde vpredu. Skusal som pred mesiacom jednu predvadzacku - rok staru ktora mala 10 000km a uz to bolo to iste. Ake to bolo zase pekne ked som o tyzden nato skusal caddy life 4x4 6 kvalt 105k. To si len clovek pomysli ze ake je to auto fajnove nove a potom sa mu vyvbavi ake bolo to po 10 000km (piska na strane vodiaca a uz hrkoce pristrojovka) a ake je moje po 180 000km ( to iste ako po 10 000 km a este par veci navyse) a sme doma.Mali sme na firme circa 3 ks tychto exemplarov. Moj je posledny a uz dalsi nebude, lebo som mal moznost prvy raz vybrat si na firmu auto podla seba, s danym rozpoctom.

03.10.2010 | 02:31:24 | Marian Reagovat

Doplnenie

Ja by som chcel ešte doplniť Jozefa o pár maličkostí... Ja som síce nemal absolúne žiadny problém zo zamŕzanim dverí aj keď bolo -20, ale všetky postrehy sú pravdivé. Okrem toho odporúčam verziu s elektricky nastaviteľnými zrkadlami, pretože páčka na mechanické nastavenie z kabíny neexistuje. Musíte fyzicky nastaviť zrkadlo rukou zvonku ako na Ávii. Aj keď som mal auto vybavené longlife-om, na údržbu som chodil každých 17 000 km, pričom kolega s TDI-čkom po 29 000 km.

09.01.2010 | 15:00:03 | Noro Reagovat

V celku obstojne auto, ma vsak par zavad, ktore konstrukteri akosi nedotiahli. Ja mam k dispozicii verziu Caddy Van a uprimne uz by som ho znova nekupil. Auto je dobre, ale su tam take chybne detaily, ktore cloveka dokazu rozladit.
Napr. V case zimy alebo cistenia predneho skla je nutne dat hore stierace. Na Caddy to nejde, jednoducho sa nedaju koli kapote zdvihnut. Ste odsudeny na nechcene primrznutie stieracov o sklo.
Predne sklo je sialene velke (vyhlad je sice dobry) ale stierace s pochybnou pevnostou po nom len tak skackaju (to same aj vzadu). Naviac ostrekovanie je vyriesene tak neprijemne, ze vam vzdy rozmazne spinu bez toho aby to zotrelo, v strede je naviac pomerne velke hluche miesto, kde je stierane nespravne a spina, ktora sa tam pri ceste usadza zavadzia vo vyhlade. Rozstrek ostrekovacej kvapaliny je dobra vec a v dnesnej dobe je to standard ale pri tak velkom skle zazijete sklamanie. Uplne vyborna vec je ked vam automaticky pri ostrekovani prebehnu stierace par krat, medzitym sklo vyschne ale v zalohe je este jedno zotretie skla a to vas vrati rozmazanim novej nahromadenej spiny do stavu ako to bolo predtym.
Vo vyhlade zavadzaju aj velmi masivne predne bocne stlpiky. Tymto vznika dost velky mrtvy uhol.
Zabudnite na cisty vyhlad pri dazdi alebo znizenej teplote. Vdaka velkemu sklu sa vam ho nepodari vysusit nikdy, stale budu zvnutra zarosene. Toboz bocne skla na dverach. Cize si pripravte handricku na priebezne stieranie, aby ste videli na spatne zrkadla.
Vychvalovane posuvne dvere vam nabeton v zime zamrznu! Odtok vody je totiz rieseny tak, ze smeruje priamo na posuvnu dolnu listu. Pri mraze uz toho vela potom nechyba.
Ja mam model 2,0 SDI. Vacsiu zimu som nezazil ani v mojej starej Skode 120. Kurenie je katastrofalne, prejdete xx kilometrov pokial sa dostavy aky taky teply vzduch. Odporucam poriadnu baranicu. Na vyhriatie auta pred odchodom na cestu zabudnite. Defakto sa rozmrazit poriadne neda, takze ti co mali stare skodovky a vedia co je to soferovat pri zamrznutom prednom skle cez maly horko tazko vyskrabany „priekuk“ vedia o com hovorim. To same vas caka aj tu.
Ked sa chcete presvedcit kedy uz pojde teply vzduch pozriete sa samozrejme na teplotu motora. Bohuzial ukazovatel vsak nenajdete! Motor je sice dobre zabezpeceny proti prehriatiu ale ja patrim k tym co radi obcas sleduju aj tento stav.
Na pristrojovej doske dalej chybaju indikatory zapnutych stretavacich svetiel. V dnesnej dobe ked sa preferuje celodenne svietenie a patrite k tym zabudlivym ako ja, tento ukazovatel ocenite. Ste nuteny pozriet sa vlavo dole na polohu vypinaca co odputava pozornost.
Ja mam indikator zapnutia prednych hmloviek nie na pristrojovke ale pri vypinaci. Neviem koho napadla takato kravina dat to tam. Pricom indikator zapnutia zadnych hmloviek je normalne umiestneny na pristrojovke. Pri hmle za bieleho dna ked to chcem skontrolovat musim pohladom pozriet dole kde je vypinac. Znovu to odvadza pozornost!
Fukare vo vnutri su robene takym sposobom, ze vzdy fukaju do oci. Nedaju sa poriadne nastavit aj vzhladom k tomu, ze je nutne stale ofukovat predne sklo aby sa nerosilo. Kvapky proti vyschutym ociam kupujem pomaly v kartonoch.
Ludi, ktori sa ulakomia a nedaju si central lutujem. Ked chcete zamknut vsetky dvere tak sa dobre pobavite. Zamykaju sa vsetky na rozne strany, nie je to zjednotene. Cize jedny sa zamykaju pohybom klucika doprava, druhe zase dolava. Po chvilke je z toho clovek zmagoreny.
Odporucam urcite motor radu TDI. Ja to stastie nemam, mam SDI. Pred zrychlenim musi clovek vypisat pomaly kolkovanu ziadost aby sa to pohlo dopredu. Akceleracia je katastrofalna. Na predbehnutie kamiona zabudnite, je to takmer nemozne aj ked je auto prazdne a ste sam. Natoz ked je plne a este aj nalozene. K tomu vsetkemu realna spotreba je niekde okolo 7,5 az 8 l/100km nafty a to clovek ide normalnym tempom 80 az 90 km/hod. bez predbiehania (pretoze to nejde). Budete taktiez citit kazdy kopec aj ten najmensi. Do kopca tento motor zasadne neakceleruje!! SDI urcite neodporucam do tohto auta!! Oplati sa priplatit si.

Ked ma auto zapnutu stabilizaciu staci k pobaveniu zakruta s akymkolvek hrbom. Hodi vas doslovne na stranu prave vtedy ked to necakate.
Mam pocit akokeby pri navrhovani tohto auta posobil vo wolksvagene saboter.

Ale aby som len nehovoril zapory samozrejme toto auto ma aj klady.
Priestoru je vo vnutri fakt dost, zmestia sa aj silnejsie postavy. To same plati aj o zadnych sedackach. Nad hlavou mate hromadu odkladacieho miesta na najroznejsie blbosti. Odkladacie miesta su vsade (vo dverach, v strednom panely, pod celnym sklom na palubnej doske, ....). Osvetlenie vo vnutri vozidla ked je vonku tma a vy nieco hladate alebo potrebujete, je dostatocne. Vonkajsie svetla svietia vyborne.
Auto sa sprava na ceste standardne, pruzenie je trosku maksie. Volant reaguje lahko a vyborne. Brzdy patria medzi standard. Pokial nemate orosene bocne skla, tak mate vyborny vyhlad cez spatne zrkadla dozadu.
Takze zalezi na vas ci sa popasujete s drobnymi chybami alebo skusite iny model.

21.01.2009 | 21:36:46 | Jozef Reagovat

Roman

SDI je stejne spolehlive a nenarocne jako vsechny ostatni atmosfericke naftaky od jinych vyrobcu (krome Fordu!? ) .....jen me udivuje ze v roce 2006 predrazeny VW strka do naftaku tyhle SDI?? To je snad posledni vyrobce

31.03.2008 | 10:46:48 | Hanz Reagovat

Motor SDI nikdy nevynikal vyraznou dynamikou,ale to od neho ani nikto necaka,kto chce rychlejsie presuny s dieselom kupi TDI. Ovsem jednu obrovsku vyhodu tento motor ma a to je spolahlivost,motory SDI od VW su takmer nesmrtelne drziaky a pracanty.Je to konstrukcne velmi jednoduchy a spolahlivy motor.V pripade uzitkoveho auta s ktorym by som sa nepotreboval rychlejsie presuvat a nevyuzival prilis dialnicu by som volil jednoznacne SDI.

30.03.2008 | 23:57:56 | Roman Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Volkswagen Caddy