Recenze Volkswagen Transporter 2,5 TDi
“Nevěřte legendám o jeho spolehlivosti.”

Autor recenze: Ralf (41 let),
Liberecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:2,5 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:30 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km Vloženo: 13. 8. 2007

Hodnocení inzerátu: 34 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 2.4

Spolehlivost

2
 

Jízdní vlastnosti

2
 

Komfort

1
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

3
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Citroën XM 2,5 TD

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

mělo a stále má:

- poblázněné stěrače

- váha vzduchu 3x

- elektroinstalace


Hodnocení a zkušenosti s autem

Po ujetí 500 km, se zničeho nic spustili stěrače a nešli vypnout (musel jsem odpojit baterii) v autorizovaném servisu trvala oprava 3 dny!!! (naštěstí byla v rámci záruky zdarma). Při ujetých cca 6 tis. km se po přejetí nerovností rozblikala přístrojová deska a vnitřní osvětlení jak na diskotéce, to se opakuje i v současné době. Při 11 tis. km odešla váha vzduchu poprvé, není snad větší potupa než když 150 koňové auto předjíždí v kopci letitá Š 120 s párkem dýmem z mého výfku přiotrávených důchodců!!!, niní mám již třetí váhu vzduchu a s autem se bojím jezdit na delší trasy.

O tom že se během jízdy po našich silnicích z vozidla ozývají strašidelné zvuky a připadám si jak na žebřiňáku se namá cenu zmiňovat.

Nechápu jak někdo může mluvit o kvalitním zpracování u VW, v interieru se pomalu ale jistě rozpadají všechny plastové díly, madlem u dveří začínaje přes řadící páku a úchytem pásů konče.

Mé předchozí auto byl citroen, o jejichž nespolehlivosti kolují legendy, ale i když měl opravdu nějaké mouchy tak VW v nespolehlivosti nesahá ani po kotníky.

Jediná pozitivní věc na mém vozidle je motor, když ovšem funguje jak má, zvlášť ve vyšších otáčkách má tento 5ti válec líbiví zvuk.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 34


Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Transporter

Vložit komentář

Možná majitel = raději jezdí MHD

Auto jsem kupoval jako 15let staré, základní údržba a hltáme km jako za mlada, ano s VW T5 2,5TDI...je řidič a je uživatel a pak zbytek,autor recenze je spíše zbytek co ať se raději nechá vozit MHD...

21.07.2023 | 08:37:48 | Kmotak  | 85.160.18.* Reagovat

Jaky motor do T5? PD nebo CR

Zdravim, uvazuji o koupi vw T5 s motorem 1,9 TDI a nevim jakou variantu vybrat. Jestli klasicke PD, nebo uz novejsi common rail. Nejradeji bych vykon 77/75 kw. Co byste radeji zvolili? Chci bud Transporter, nebo Caravelle obe ve verzi autobus, tedy se vsemi sedadly. Myslite, ze by i stacila verze s 63 kw, kdyz by se cipla?
Rad bych po koupi motor cipnul, aby byl zivejsi a klesla spotreba, ale slysel jsem treba, ze odchazeji casto prevodovky u 1,9tdi.
Shanim opravdu nenarocne a jednoduche auto, tudiz vybava pro me nehraje zadnou roli. Diky za rady

18.02.2017 | 12:14:27 | Snapjack  | 37.188.188.* Reagovat

RE: Jaky motor do T5? PD nebo CR

Asi uz jen do CR. Nechápu proč řešíte motory a převodovky když mám T4 s 111kw tak jen jezdim a všechno předjedu. S motorem jsem nic nedělal vse je původní. Ma neskutecnej zatah i pri 678 tis km a ze jezdim hodně 40-50 tis ročně. Na internetu je jich tento rok plno v německu. Stačí si tam zajet. Sice jsou všechny stočeny ale zase vydrzi vic nez t5. Snad novy T6 s CR uz jsou odladěny .
Mirek

17.08.2017 | 18:50:21 | Mirekbus  | 185.156.174.* Reagovat

RE: Jaky motor do T5? PD nebo CR

Mám taky T4 a najezdim taky hodně, ale problém je KOROZE!! A fakt se v tom hrabat uz nechci, mám svojí dílnu, servis a na T4ce je furt práce jak na kostele. Taky řeším koupi nového auta a ataky by mě zajímalo, jak jsou na tom novější T6 tky. T4 111 Kw bych nechtěl ani zadarmo, je to předražený starý hovno, co už hnije pod prdelí. Je to prostě starý auto

06.11.2018 | 19:31:46 | Otto  | 81.201.48.* Reagovat

multivan syncro

joo hošánku,krása nejezdí, měl jsi zůstat u klasický T4 2.5Tdi-pětiválec,75kw:-) mám ho čiplej a klape jak švícary..ať se daří :-)

06.08.2015 | 21:05:11 | pítrs  | 109.238.40.* Reagovat

t 5 r.v. 2005

mam T5 4 roky jsem 2 majitel najeto 230 000 km s toho ja najel 180 000 km . Investice za 4 roky 25000 kč ,bez oleje a destiček (nic važneho,bežne opotrebovani u 7 letniho auta).Denne v provozu. Spokojenost a spolehlivost

25.11.2011 | 22:16:57 | UKR  | 90.179.93.* Reagovat

RE: t 5 r.v. 2005

Zdravím hoši,
tak já mám T4 74 kw a mám najeto 732 000 km kupoval jsem ho s najetejma 15O tisícema a mám vše původní myslím třeba turbo, startér, alternátor, vstřiky, hlava nebyla nikdy dole, na vodní pumpě mám 400 tisíc a na spojce 500 tisíc km, mám ho načipované na 100 - 110 kw naprostá spokojenost - neznám lepší auto PS: na tažném zařízení natahalo 300 a více aut převážné ze SRN.

05.12.2011 | 21:41:19 | Jirka  | 83.208.38.* Reagovat

RE: t 5 r.v. 2005

Jasně, tak ještě tu o Červené Karkulce. 400 tisíc vodní pumpa. Fakt Baron Prášil nebo dileant!!!

17.06.2012 | 14:28:09 | Martin  | 90.181.8.* Reagovat

RE: t 5 r.v. 2005 Prečo? Ty ju nemeníš vôbec?

tú pumpu myslím, tých 300.000 km je minimum koľko musí vydržať.

18.06.2012 | 09:18:41 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: t 5 r.v. 2005

aky mate v tom motor

06.12.2012 | 19:54:55 | lubo  | 95.103.172.* Reagovat

RE: t 5 r.v. 2005

Mám T5 2,5 TDI sedum let, najeto 150000 km. Naprostá spokojenost. Oleje a filtry měním po 10000 km, těch předepsaných 30000 je blbost. prozatím jen brzdy a drobné opravy. spotřební material. Svezení luxusní, kilometry polyká bezvadně. používám jako rodinný vůz. čipnuté na 212 koní. Lepší auto jsem nikdy neměl. Kdo tvrdí, že lepší jízda je transitem neví o čem mluví. Trochu starostlivosti a péče a slouží dokonale. Kdo tam ovšem nechá olej těch 30000 km, měl by si radši pořídit psí spřežení.

04.11.2014 | 12:50:09 | Honza  | 77.48.54.* Reagovat

vw T5 2003

mě odešel motor po 456000 km

02.09.2011 | 11:42:53 | pupik66  | 88.103.128.* Reagovat

nigel

s kolegou řidičem plnně souhlasím upadávajicí klika dveří či odpadávající kryt pojisteknebo třikrát měněná klika zadních křídlových dveří to je prostě humus a kdo měl ty páté dveře rozdělané pochopí ( ani v trabantu nebyl mechanizmus zamykání z plastu ) nedostatek odkládacích ploch a blbnoucí eletrika je klasika a houpání jak na žebřiňáku taktéž, znám i lepší dodávky a za tu cenu transportér dooprady nestojí. Jo a na konec T4 a T5 je uplně jiny auto T4 jsou daleko spolehlivější za mých 190 000 km je všechno v tahu a auto zralé do šrotu jak podvozkově tak interiérem a zvuk 5ti válce při -20°C je fakt humus a čekám kdy vyběhne kapotou a to auto servisuje pouze autorizovaný servis kdo nemá nepochopí.

21.06.2010 | 17:27:13 | nigel Reagovat

To ANonym

No jestli mas transporter 10 let tak to bude T4 a ne T5 ty moulo, T5 se vyraby od 2002, Caravelly ve verzi T5 dokonce az 2003...

18.05.2010 | 20:59:26 | Honza Reagovat

VW T5

Tak co se týče záchranářů,jelikož tyto vámi opěvované vozy několik let opravuji,můžu do toho trochu mluvit.Na T5 se sere uplně vše.Převodovky máme u prvních vozů vyměněné všechny,některá nevydržela ani tři tisíce km,další šlágr jsou propálené písty a upálené ventily,v 60 tis jsou totálně zarezlá uložení horních tlumičů,vytlučené vložky v ramenou,jak v předu tak v zadu,ložiska kol,výměník olej voda se také měnil na všech to byly závady na motoru AXE,a nový motor to ještě rozšiřuje na problémy s různými čidly,snímači a podobně to jest motor BPC,tohle na starejch a dobrejch T4 nebylo,asi někde soudruzi v NSR udělali chybu.A opravdu neznám člověka,kterej by si tenhle něměckej předraženej sráč pochvaloval.

21.07.2009 | 12:37:16 | Masakr Reagovat

RE: VW T5 4Motion 2,5/96Kw

Já mám VWT 4Motion vč.uzávěrky, 2,5/96Kw od roku 2005, najeto 416500km, měněná spojka v 320000km, vodní pumpa ve 160000km, jinak jezdí výborně, na 15000km/1,5 l oleje....nemůžu si stěžovat...Petr P

03.06.2020 | 22:16:45 | PP  | 194.228.13.* Reagovat

For Momo

No jel jsem právě VeWau transporter,pokud nemáš červeně podsvícený budíky,tak se můžeš jen radovat.Jo a 1203 jsem taky řídil a docela zábava a houpavá jízda jako bych řídil "ameriku".Jasně,že se nedají zrovna tyhle auta porovnávat,ale když mě převáželi sanitou na rehabilitace(pouze jsem mohl ležet),tak podstatně pohodlnější byl škopek 1203 než VW.

18.04.2009 | 19:32:00 | Kobyla Reagovat

To Ralf

Mne sa to už tiež stalo na vw Polo tdi,že nie a nie vypnúť stierače.Musel som ako Ty odpojiť bateriu.Zaujíma ma,čo Ti nato povedali v servise resp. ako to odstránili. Dík.

09.03.2009 | 07:59:12 | danzig Reagovat

Nějak se mi ani nechce věřit.Já mám vw 2,5 TDI 75, kw pětiválec,mám ho 10 let,najeto 246,000KM,naptostá spokojenost.Kromně náhr dílů,které je samozdřejmně potřeba mněnit,brzd.desky,řemeny,rozvody,filtry atd,jinak vůbec nic.Jezdím na ryby do Španělska,Holandska,Itálie a spolehlivější auto sem ještě nemněl.Mám 60 roků,jezdím vic neš 40 let,mněl sem 9 aut,tohle je však nepřekonatelné.Mam na mysli spolehlivost.

09.03.2009 | 01:02:02 |  Reagovat

To Kobyla

Tebe tak posadit do dvanáctsetrojky, aby ti vibrace řádně prokrvily všechny údy a mohl ses vyřádit s řadícím klackem, kterej snad není moc vysoko, ale čouhá z podlady tak akorát do ruky. Možná se ti během jízdy odkrvoval i mozek včetně zrakovýho centra, jinak bys viděl, že podsvícení je modrý a ne červený, kdo ví v čem jsi to vlastně jel. 230 km je určitě vypovídající vzdálenost. Jezdím s T5 77 kW jako služebákem, najeto 135 tis. km. Žádný pocit zásadního nepohodlí nemám. Měřím 185 cm, o nohy jsem nepřišel i při dvojnásobných štrekách. Auto má svoje mouchy, ale v rámci kategorie dodávek aspoň u mě převažují pozitiva.

04.02.2009 | 16:57:34 | Momo Reagovat

RE: To Kobyla

Červené podsvícení mají užitkové verze, stejně jako VW Caddy.

17.06.2012 | 14:32:50 | Martin  | 90.181.8.* Reagovat

Co to je za krám 1,9tdi?

Dnes jsem po několikaleté pauze měl možnost vyzkoušet nesmrtelný VW transport.Auto,které jsem si vyzkoušel rok 2008,oproti roku 2000 vypadá mohutně a člověk by i uvěřil,že je i interiér větší.První zklamání jsem zažil při usednutí za volant,málo místa pro práci řidiče,nepohodlné sedačky-lavice a nemožnost ideálně seřídit duo-sedačka -volant.Při nastartování se ozval,už trochu utlumený rachot zvaný tdi.Motor o objemu 1,9 nevím kolik oslů má,ale je velice bídný a jeho jediná a bohužel negativní síla je znát při rozjezdu.Po ujetí asi 130km jsme si chtěli dát s kolegou kafe u pumpy,ale co mě při vystuponání z VW nepostihlo.Nohy jsem měl docela dřevěný(nejsem A.Meresjev pilot hrdina 2.sv.v.).Celkem jsem ujel 230km a vím skoro všechna negativa:velice letargický motor 1,9tdi,velice bídná výbava za vysokou cenu(auto staré 6měsíců a najeto 24tis.km),velice málo místa pro osádku a řidiče,nedokonalé ostřikovače a stírače,řadička u volantu je docela nepohodlně vysoko,červeně podsvícený budíky je hnus,chybí teploměr,ukotvit pás je po slepu téměř nemožný,boční okna se velice špiní při zapnutých stíračích,chabé světlomety.Jediný pozitivum je garáž co si vezeš-platí pro 3.místnou verzi.Cestou zpět jsem předal řízení kolegovi a potkal ho stejný problém s motorikou-dřevěné nohy. Nedoporučuji koupit.

29.01.2009 | 23:35:10 | Kobyla Reagovat

zatim spokojenost s T5

Jen jsem chtěl dodat někteří argumentuji ,že zachraná služb si je vybrala ,ale u nas má zachranka vice vozu :Mercedes,Renault,Fiat a přesto to nevypovída nic o kvalitě vozu .Opravy jim stejně financujeme my všichni.
Ja mám T5 1 rok a maximálni spokojenost snad jen rezonance některých dilů u určité rychlosti.

17.01.2009 | 09:38:46 | petr Reagovat

T4 5val. 2.5

Jízdní vtastosti vozu jsou tak perfektní z toho duvodu poněvac auto není vybaveno napravou Mc. Person ale skrutnymy tyčemy (každe kolo ma svou) a jeste jsou za nádrží výškově nastavytelne pak perfektní stabylyzator a tlumyče uchyceny spodní rameno ram dale vrchní rameno se skrut tyčí proto toto auto nema problem s nejakou zatackou. Já osobne nemám problem priletet do zatacky jako pošuk vym že se mohu na toto konstrukci spolehnout

24.09.2008 | 15:37:13 | stefik Reagovat

já mám skušenost s vozem T4 5 valec
kolik koní ma to nevym ale musím uznat ze konstrukce atd je podle me vydařena musíme brat v potaz jak se ty vozy vyrabej jo skoro stejne jako vysavače je to smutne ale je to tak nase zmynovane auto ma nejakou poruchu hulí jak se mu zachce nekdy jede max 90 a pak zniceho nic vystrelí jako blazen nevym cim by to mohlo byt zda se mi ze ty dva podtlakove ventyly co jsou u inkoleru se flakaj jenže nyvym proc i v hadickach je mrtvo turbo turbí jak splaseny a eger je zasranej jako komín z roku nevym mozna snímac nasavaneho vzduchu mozna ne mozna hlavní el vstryk fakt nevym nebo je to tim ze nemame antenu kazdopadne jak se o vus starate tak vam bude sloužit podobne recenze považuji za shazovaní nebo nadrzovaní vozu kterumu doticny veží takovy je muj nazor

23.09.2008 | 14:25:02 | stefik Reagovat

T5

V naftovým 5-ti válci verze se 150 koni neexistuje, k dispozici jsou verze 130 nebo 174 koní. Než si tady vymyslíš nějakou kravinu, tak se to alespoń nauč z literatury. Pochybuji, že jsi v tomto autě vůbec seděl posero.

23.04.2008 | 20:09:40 | Pavel Reagovat

Venouš

V klidu, Tpětka je vynikající vůz, o čemž vypovídá počet prodaných kusů, ostatně záchranáři mají právě jí, proč asi, že?
Já tuhle recenzi vážně nebudu komentovat, protože se mi zdá podezřele zaměřená na výčet pochybných závad, nic kolem toho. Nerad bych pisateli recenze křivdil, ale přistupuji k jeho recenzi s despektem. Jízdní vlastnosti 2, komfort 1, no u takto drahého auta musí být pisatel recenze naprostý hlupák, když si to nevyzkouší předem a brečí až po koupi vozu na jízdními vlastnostmi a komfortem, prostě kecy a pro pó, záchranáři jsou asi hlupáci, když si berou auta s tak špatným komfortem a jízdními vlastnostmi. Toto se tady řešilo u více koncernových aut, spíše to píší lidé, kterým z nějakých důvodů vadí. P.S. T5 má podvozek naprosto excelentní , ale tady je ohodnocen pouze dvěma body- no asi nějaký pan chytrý tady chtěl něco oznámkovat a ono se to vymyká skutečnosti.

23.04.2008 | 19:58:32 | Tom Reagovat

RE: Venouš

píše se apropos.... ne a pro pó. zdravím !

16.02.2013 | 16:57:46 | radim  | 89.177.170.* Reagovat

KECY KECY

Jsou dvě možnosti: buď jsi měl smůlu na špatnej kus a nebo seš ukecanej a chováš se k autu jako .. a vzhledem k tomu že mám hodně zkušeností s VW tak si myslím že pro tvůj případ by se spíše hodila ta druhá možnost. Tky by mě zajímalo kde si v T5 schrastil 150 koňový TDI (pokud nemáš načipované TDI 1.9 96kW. Taky by mě zajímalo jestli všechny výdaje za auto platíš ty nebo někdo jiný, znám přesně tenhle typ lidí a je jich dost co můžou mít sebelepší auto a stejně je hned v pytli. Jestli je to ta první možnost tak se ti omlouvám ale mám o tom vážné pochyby.

23.04.2008 | 19:44:41 | Venouš Reagovat

Troška pravdy!!!

Je mi líto, že úvodní recenze dokazuje, že autor o autech a reklamacích nic neví! Nejsem zastancen VW, ale jejich vozy jsou opravdu spolehlivé. Jedou za čas se může stát, že se do podeje dostane zmetek, pak je čas na opodstatněnou reklamaci, doporučuji prostudovat platnou legislativu na : http://business.center.cz/ .Je málo známá pravda, že automobily se stejným motorovým i typovým označením se můžou zcela lišit.Některé závady zde uvedené si autor mohl způsobit sám,např.váha vzduchu může odcházet díky tomu, že řidič nechá otočený klíček a dlouho stojí na místě bez chodu motoru atd. Plastům v interiéru se v dnešní době nevyhnete(obzvlášť Citroen je specialista na nevhodné plasty), takže škoda námahy o tomhle mluvit ! Závěrem bych dodal, že v dnešní době je příhodné vybírat auto podle modelu, roku výroby, typu motoru a hlavně ceny !!!!! Přeji všem uspěšný lov!

21.03.2008 | 11:58:26 | Nebojsa Reagovat

T4 2,5 TDI

Mám T4 Caravelle 2.5 TDI najeto 200.000 a se spolehlivostí jsem maximálně spokojen. Dost pročítám různá fóra na netu (i německé) a jen to potvrzuje jednu skutečnost -T5 je co do spolehlivosti opravdu hodně horší,to koresponduje i se zkušenostmi těch co měli T4 a koupili T5,ale není už moc zmiňováno že T4 měla za sebou od roku 1990 kdy vznikla,do konce výroby v 2003 fůru modelových roků ,ve kterých se postupně vychytaly všechny mouchy(a že jich bylo!) a většinou se porovnává s T5 maximálně čtvrtého modelového roku a ty samozřejmně budou touhle skutečností hodně hendikepovány ,navíc dnešní tlak konkurence a tím i míň času pro vývoj taky udělá svoje.
No a nesmí se nikdy zapomínat na další důležitou součást auta-řidiče-někomu se auto pod nohama a rukama rozpadne za chvíli a jinému...(není to jen o smůle)
Toš tak,to je asi vše co jsem měl na jazyku :-)

02.03.2008 | 13:08:58 | Tom Reagovat

Smutné konstatování

Jako autor jedné z recenzí musím po více než roce bohužel konstatovat, že celková kvalita kvalita vozidla je horší než jsme popisoval a myslel. Opravdu to z kvalitou VW Trasporterů předešlých generací nemá nic společného! Je to především vidět na opotřebení interiéru, ale i letnich pneu na kterých jsem od zakoupení najezdil cca.30.000 km, zbytek na mnou zakoupených zimních. Jen doplním, že auto používám na 95 % pouze já. Jezdím velmi šetrně ( 2,5 tDI 96 KW, komb. spotř.6,7 l/km ) a za celou dobu jsem najel 54.000 km. Nechci zde popisovat další technické problémy, ale jsem plně rozhodnut po roce a půl používání tohoto vozidla, že příští auto Transporter rozhodně nebude.

12.02.2008 | 11:26:54 | Jarda Reagovat

Kdo neuvidí,neuvěří

Mám T4 2.5 TDI a uvažoval sem o T5 2.5TDI ovšem poté co mi ji můj dvorní automechanik ukázal v akci( na zvedáku )a dodal ceny ND ,budu radši opečovávat svou T4 dokud neumře.Ke všemu je tam přístup jak k penězům v ruské bance.Pokud odejde,a on odchází,snímač otáček musíte demontovat altec a snad i starter.Řešení časování vstřiků vačkou mi přímo vyrazilo dech a vedení kabelů snínačů vstřiku v olejové lázni,loupající se izolace díky agresivitě long-life oleje.A to mělo auto jen 80tis.Rozvody jsou řešeny ozubenými koly,běda se s nimi něco stát,náhradu neseženete a originál sada stojí 60 000,- a k tomu připočítejte práci.Tato výměna vyžaduje zvednutí celého motoru.Jsem fanda VW ale co sem viděl a slyšel ....Prý se snad T5 vyrábí v Singapuru - docela bych tomu věřil.

18.01.2008 | 19:06:18 | Ray Reagovat

Jenom doplňuji, že váha vzduchu odejde 3x po 30 000? To snad ani nejde. Ostatně proč má záchranná služba Transportery mluví za vše.

17.12.2007 | 19:31:07 | Tom Reagovat

Martin

Naprostý souhlas s Martinem. Tyto negativní recenze považuji za zcela nekorektní kde autoři vybíjí svůj neúspěch a diskuze k nim přidávají lidé, kteří jsou samozvaní odborníci, ale ve skutečnosti bych je zařadil mezi závistivé chudáčky.

17.12.2007 | 19:28:36 | Tom Reagovat

chyby

Kolego, máš tam spoustu hrubek.

17.12.2007 | 18:10:07 | harry Reagovat

Pohádkář

Mám dost silný pocit, že tyhle extrémně negativní recenze tady píše pár lidí na všechna auta, stačí si to pročíst. Mají zásadně společné jedno - není uveden email.
Mám celkem 3 transportéry - T3 vodníka, T 4 2,4D a T 4 2,5TDI obytnou. Všechny mají najeto přes 300 tis. a nedá se říct, že bych je nějak šetřil. Rozhodně se na nich nevyskytují popisované závady, čepy jsem zjevně měnil poprvé já a to když už opravdu rachtali (no na našich silnicích...), kotouče a destičky na TDI, samozřejmě tlumiče, váha vzduchu u TDI je původní (i když opravdu občas odcházejí, ale 3x za 30tisíc je blbost). Zajímalo by mě, v čem jsi předtím jezdil, já měl 1203, Mitsubishi L300, jezdil jsem tranzitem a když jsem koupil T3, tak to byl balzám. T4 je ještě pohodlnější, zvlášť na dlouhé cesty, člověk si musí jenom zvyknout na větší náklon v zatáčkách (torzky). Na obou T4 jsem nechal kvůli mírně nepravidelnému chodu na cca 330 tisících měnit vstřikovací trysky a seřídit čerpadlo, oprava za cca 10 tis. na auto a je to zase super. Spotřeba u TDI mezi 7,5 - 8,5l, u 2,4 8,5l. V interiéru nic nevrže a neupadává. Jediná nepříjemná závada byla, když uhnily dráty v konektoru u vstřikovacího čerpadla na TDI a samozřejmě to nejelo. Oprava 3500, ale najít to!
U 2,4 odešlo těsnění pod hlavou, ale to auto předtím tahalo maltu v Baumitu a pochybuju, že se s ním moc mazali... Značku dodávek se mi díky tomu měnit opravdu nechce, jenom se mi zdá, že by se v nových autech mělo šetřit zbytečnou elektronikou, s tím jsou pak problémy.

07.12.2007 | 19:32:18 | martin Reagovat

RE: Pohádkář

Mám VW 2.4D , zajímalo by mne co si myslíte o zvyšování výkonu u tohohle typu.Dík Tonda

20.10.2014 | 13:50:38 | tonda  | 93.153.11.* Reagovat

U VW bych to nečekal

Mám Ford Tranzit 2001.Není to tak dávno co se mi stalo něco podobnýho.Za jízdy se ni spouštěl právý blinkr,světla si blikali jak na diskotéce.Po načtení jednotky nic,až sem vlezl do motoru a šel po svazcích kabelů bylo jasno.Soudruzi z německa požili mizerný průchodky ,takže se prodřeli až do kabelů.

16.11.2007 | 17:46:28 | Pája Reagovat

Kvalita VW T5

Bohužel se musím stotožňovat s názorem tototo pána. VW už bych si nikdy nekoupi, přestože jsem šel do koupě po velmi kladných referencích na T4. Ve firmě máme tři dodávky. Transit r.v. 98 je naprosto bez problémů. Bohužel T5 máme dvě a je to katastrofa, tak jako se servisem kde jsou z těchto aut zoufalí. Jen pro pořádek pár závad na nejhorším vw T5.
2 výměny řídící palubní jednotky (stěrače, světla, atd.)
3 výměna webasta (dnes opět nejde a už něvědí co s tím)
2 výměna předního skla (v zimě rádo změnami teplot praská)
1 výměna posilovače řízení (auto při sešlápnutí nebrzdilo)
2 výměna senzoru ABS a čidel teplot
1 výměna řízení
1 výměna turba (z přisávací hadice teče olej)
o drobných závadách ani nemluvím
Dál si musíte zvyknout na chlastání oleje do 50 tis. km. Pravidelné roční výměny stbilizátorů a čepů.
Po velkých diskuzích s majiteli T5 jsem zjistil, že jde převážně o ročník 2003 až 2005. To mi i potvrdili i v aut. servisu. Po těchto zkušenostech a neustálých dohadech s importerem VW bych dnes šel do nového Transitu.
A na závěr: pokud někdo znáte podrobnosti o webastu v T5 a jeho funkcích rád rozvinu diskuzi. Servisy s ním bojují a nevědí si rady.

29.10.2007 | 20:39:48 | Daniel Reagovat

RE: Kvalita VW T5

servis vebasto.mam servis ve vebastu pana langa a ten vi vse.a jestli v servise nevi tak to nemaj opravovat.kvalita t5 je katastrofajni a jestli tu nekdo tvrdi ze ne tak nikdy nemel auto ale jen nemecke sracky viz.t5.u me t5 najeto 27000kc.loziska ulozeni zarezle.tycky stabilizatoru se rezou fleksou a srouby tehlic vyhnile na silu cigarety.nemecky hovada to jsou a ten wv co vymyslel hitler a spol.auto stalo 860000kc.jinak mam japone accord coupe najeto 232000 vse original krome desticek a kotoucu.at se ty nemecky dementi jdou ucit od sikmacu.....

10.02.2014 | 21:30:00 | milan  | 77.104.210.* Reagovat

Kvalita VW

Zdravím všechny,nemám sice a nikdy jsem neměl VW a ani nechci-mám Š1203.Ale mám pár poznatků ke kvalitě nových aut,obecně.Všimli jste si,že na starší Transportéry s r.v. asi 90-2000 si tady nikdo nestěžuje?I můj kámoš má ještě klasického hranáče z r. asi 80 a je s ním spokojen.A náhle u nových aut kvalita zpracování a spolehlivost klesá...,ono asi všeobecně u všech výrobků,neboť již i renomované automobilky,které by dříve hnali kdejakého azerbajdžánce klikou od heveru od vrat fabriky,jen by se tam objevil,tak oni je dnes ještě zaměstají ve výrobě!Prostě najmou kde jakou neodbornou cvičenou opici,hlavně za malou výplatu.No,s tím ale ty špičkoví konstruktéři,kteří celé dny u písa vymýšlejí báječné vymoženosti,samozřejmě nepočítají!A že už i VW má filiálky ve všech koutech světa,kde možná viděli 1.auto v životě právě to,které vyrobili,je taky jasný.Takže,zatracovat pověstnou německou kvalitní práci není zrovna na místě.Za 2) si myslím,ač jsem zrovna výrobce a velký příznivce elektroniky, že elektronika do auta opravdu nepatří-především ne v tak velké míře,jako je tomu dnes.Auto by si na cestě měl dokázat opravit každý,tak aby dojel...Nechat stát někde v noci auto,kór dodávku,naložené zbožím a jít schánět pomoc,je v dnešní době nemyslitelný hazard.A to píšu i za sebe,kdy bych třeba s pomocí příručního osciloskopu a multimetru,byl takové auto na cestě opravit...Ale je přeci někde v noci po tmě mnohem jednodušší vyměnit probitý palec,nebo uklepanou vstřikovací trubičku...!Tak modernizaci zdar, Maxon.

29.08.2007 | 23:04:32 | Maxon Reagovat

Plně souhlasím s touto recenzí, využíváme u naší firmy (PČR) totožné vozidlo a měli jsme naprosto stejné závady, nevím jestli je to tím, že se na vozidle střídá několik lidí, ale interier se nám taky rozpadá a měli jsme problémy s převodovkou i váhou vzduchu. Všichni teď jen vzpomínáme na naší předchozí VW Caravelu z roku 1993, ta byla ještě poctivá.

15.08.2007 | 14:42:44 | Look Reagovat

Souhlas

Máme 3 roky VW T5. Najeto 44000. Těm problémům se stěrači a s elektronikou vůbec věřím, zadní stěrač mě blbnul taky. Dále problémy s hlavní řídíci jednotkou - zhasnoutí všeho za jízdy (pouze motor běžel dál) - již 3x. Večer to fakt pobaví. Pomohlo vždy vypnutí klíčku a počka 10 sekund. Dealer řekl, že vymění jednoutku. Dle jejich zásady vždy s každým jednat jako s primitivním pitomcem pouze smazal historii poruch - zjištěno následně.
Dále problémy s podvozkem - stabilizátory, vrzání atd. Váha vzduchu zatím drží, ale ztráta výkonu se už objevila, měli jsme podezření na turbo, ale nepotvrdilo se.
VW se obecně sypou a čím víc elektroniky, tím hůře. Ale sypou se i Mercedesy, Fordy atd.

14.08.2007 | 16:51:10 |  Reagovat

Já tomu popisu závad včetně nekvalitního interiéru věřím. Máme několik VW Touran a jsou stejně nespolehlivé jak píše autor recenze. Kvalita VW jde bohužel rapidně dolu...

14.08.2007 | 12:06:01 | Jarous Reagovat

I negativní recenzi musíš umět napsat. má-li jí někdo brát vážně.Chápu, že tě problémy s váhou vzduchu i elektronikou pořádně nadzvedly, je-li to všechno pravda. Současně ale nechápu, proč hodnotíš komfort 1/10, jízdní vlastnosti 2/10. To ses před koupí auta za dobrejch 3/4 mega v něm ani nesvezl nebo se o něj více nezajímal?

14.08.2007 | 07:37:03 | Čenda Reagovat

Zkus vétřiesku, ta má palubku i všechny kliky kovové, pásy neřešíš, řadící páka z masívní kulatiny, brečet nad váhou vzduchu nemusíš, stěrače lze obsloužit i ručně a co teprve zvuk vzduchem chlazeného šestiválce... Vážně kámo, nic lepšího si asi nezasloužíš.

14.08.2007 | 00:00:26 | Miloš Reagovat

Bob má pravdu. Transportér nemá vzadu tuhou nápravu s listovými péry, ale jako jedna z mála dodávek má zadní kola nezávisle zavěšena. To je na jedné straně určitou nevýhodou při častém přetěžování, protože tuhá náprava si toho nechá víc líbit. Naopak při jízdě s málo zatíženým nebo prázdným transporterem třeba po D1 nebo zatáčkovitých rozbitých okreskách je nezávislé zavěšení zadních kol znát. Od Transporteru je odvozeno i pohodlné velké MPV Multivan, ve kterém je opravdu příjemné svezení. Pisatel zřejmě neví co je to žebřiňák. I z výše uvedených důvodů prakticky nenajdete nejprodávanější dodávku u nás Ford Transit mezi sanitními vozy. Prostě díky konstrukci zadní nápravy nenabídne tolik pohodlí. Jediný, co bych transporteru vytkl je vyšší cena.

13.08.2007 | 23:42:12 | Tomáš Reagovat

To Viki

Souhlasím s Viktorem, nevím jestli má pisatel recenze neuvěřitelnou smůlu, nebo si ji vymyslel. Transporter obecně patří mezi vcelku dobré užitkové vozy. Podvozky VW se chovají velmi korektně.

13.08.2007 | 22:23:13 | Bob Reagovat

Jste majitel vozu?

Škoda, že jste neuvedl, jestli je to auto vaše nebo všechno cvaká váš chlebodárce. Rozpadjící se interier po 30 tis km vypovídá něco nejen o autě, ale i o jeho uživateli. Bratr má na T5 téměř 180 tis km a z popisovaných závad interieru se v něm určitě nevyskytuje ani jedna. Na motoru 96 kw má váhu vzduchu jednou měněnou zhruba ve 155 tis km.
Motor máte přečipovaný, když má 150 koní?

13.08.2007 | 22:20:10 | Mirek Reagovat

T5

Některé věci ti snad uvěří jen ten, kdo v T5 nikdy nejel. Sám jezdím transitem, ale pár kámošů T5 mají jako výrobní prostředky a určitě je nešetří, ale nějaký zásadní výhrady jsem neslyšel.
Buď seš velkej smolík nebo jsi pojedl hodně vtipný kaše a to auto vůbec nemáš.
V naftovým 5-ti válci verze se 150 koni neexistuje, na trhu jsou verze 130 nebo 174 koní.
Váha vzduchu není silná stránka motorů TDI, ale 3 ks během 30 tis. km, hm.., budiž. Stěrače běžící po i po vytažená klíčku ?..., budiž, T5 má ale baterii zakrytovanou, bez šroubováku 2 plastový šrouby nepovolíš, asi sis docela užil než jsi odpojil.
Jestli se chováš k interieru jako k mateřskýmu jazyku, nedivím se, že ho máš po 30 tis. km vybydlenej, ale zničit se dají i lepší auta, stačí chtít...
S jízdními vlastnostmi taky nemůžu souhlasit, pak byli na hlavu všichni, kdo vymysleli používat T5 jako sanitní vozy. Naši přátelé z celní správy by si asi taky vozili zadky v něčem lepším, kdyby to svezení byla taková katastrofa..., o policii ani nemluvě.
To co jsi napsal bych jako recenzi moc nebral, ale všechny odpůrce VW tvoje povídání určitě pohladilo.

13.08.2007 | 22:10:49 | Viki Reagovat

Docela Tě lituju.Ale co znám lidi ze svého okolí,tak nejsi sám kdo měl smůlu na blbej kus.

13.08.2007 | 21:13:24 | Loser Reagovat

Upřímně je mi tě líto, je to fakt pech koupit si nový auto a je v pytli. Třeba se ti ho podaří vrátit. Mnoho zdaru.

13.08.2007 | 16:23:44 | Radek Reagovat