Recenze Volvo C30 1,6i 74kw
“Prostě super (nejen) holčičí auto”

Autor recenze: auto-auta.cz (36 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru: Stav km při koupi:84 500 km Stav km nyní:85 100 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 1. 3. 2014

Hodnocení inzerátu: 23 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Podvozek
Řízení
Sedadla
Volant
Prostornost
Spotřeba
Motor + převodovka
Design
Noční podsvícení
Prostor i vzadu na nohy

Slabé stránky

Pásy
Spousta čudlíků
Vzadu jen 2 místa
Malý kufr v porovnání Octavie kombi :)

Závady a opravy na autě

Vozidlo bylo zakoupeno v Německu a tudíž je bez závad, má originální km. Teď se jen uvidí, jak dlouho tak v Česku vydrží...


Hodnocení a zkušenosti s autem

Recenze Volvo C30 1,6i 2007 85,000km.

Najel jsem několik set km s Volvem C30 v motorizaci 1,6 benzín a zde je několik postřehů z tohoto výletu.

Klientka chtěla aby bylo bílé. U nás na trhu nebylo žádné bílé v té době a v Německu bylo jediné, abychom se dostali do ceny.
Po klasiké komunikaci a lustrování auta vyrážíme do rajchu.
První pohled a s kolegou se shodujeme, že ona ta bílá zas není tak špatná a navíc auto vypadá lépe, než na fotkách...
Navíc má skoro nové pneumatiky, je na originál Alu. Kolech. Stav odpovídá 85,000km, vše jde ještě krásně ztuha, žádné vůle atd...Zkrátka nemá cenu přemýšlet.
Po kontrole zjištujeme, že vše je tak jak prodejce oznámil a tudíž není žádný problém přistoupit ke koupi.
Probíhá ješte kontrola identifikátorů na autě, souhlasí naprosto vše.
Vyrážíme na úřad pro vyřízení všech formalit, abychom mohli s autem odjet domů.

A teď konečně jedem!

Volvo C30 je holčičí auto, již jen odklopení sluneční clony o tom přesvedčí každého – vždyť tak obrovské kosmetické zrcátko nemám ani v Jeepu Grand Cheroke!!!

Ale to že auto je holčičí poznáme asi jen podle těch zrcátek.

Jinak je to prostorné (překvapivě) a docela svižné autíčko s naprosto nepřehlédnutelným designem. Však na fotkách je vše a není třeba dlouhých komentářů – design je otázkou vkusu a mě se prostě líbí.
Čeho jsem si hned po usazení za volantem nemohl nevšimout byla moje pravá noha – seděl jsem naprosto pohodlně a středový tunel ani panel s ovladači mne netlačily nikde a neomezovaly! Tomu dávám obrovskou jedničku s hvězdou! Kam se hrabou mnohem větší auta...

Další velké plus je obyčejná ruční brzda, žádná elektronika, prostě páka, která mi v novějších autech chybí...
Budíky – přehledné, vše jak má být, klasické ručičky i na teploměru a palivoměru, žádné nepřesné diody...Klasika je nejlepší a Volvo se jí drží...

Volant – krásně silný, přesně do ruky, do mojí ruky. Není na něm poznat holčičí zaměření, prostě volant jak má být a dokonce s příjemnými bicepsy!

Sedadla – komfortní, jako by to auto bylo dělané na dlouhé jízdy a ne na poskakování po městě...A co navíc? Naprosto jsem byl překvapen, když jsem akrobatickým skokem prolezl na dvojici zadních sedaček – vypadají jako nouzová sedadla, ale nejsou! Měřím 185cm a sedl jsem si sám za sebe a ještě zbylo místo před koleny? Oktávko styď se!!!

Pedály – příjemně daleko od sebe, takže nešlapu jednou nohou na dva najednou, protě super.

Kufr a jeho rozměry asi netřeba komentovat – nákup pro rodinu pojme, ledničku ale nepřestěhujete. Ještě že tam je ale roletka, protože zadní třetí dveře jsou jak výloha obchodu.

Podvozek pevný, sedí jak přilepené a pocitově v zatáčkách je to spíše podobné motokáře než autu. Nikde nic neskřípe a nevrže.
Brzdy jsou spíše ostřejší až jedovaté. Dupnout na brzdu znamená zastavit ještě dřív, než jsem dupnul na pedál...alespoň pocitově...

Motor 1,6i je příjemný. Po městě a okreskách je dravec a moc si nevezme. Při vytáčení není nepříjemný a dá se poslouchat. Po dálnici v Německu bez problému 170 Km/h, ale již od 150 Km/h je znát, že by mohla být i šestka.

Spotřeba na našem výletu s 70% dálnice a 30% Pražské dlažby nepřesáhla 7litrů - to je příjemné...A to mi věřte, že se necourám a na spotřebu nejezdím!

A něco negativního? Asi ten stříbrný panel s milionem čudlíků – tam něco najít za jízdy, to bylo něco...Ale zas musím přiznat, že pokud s autem bych jezdil delší dobu, tak pak bych věděl co kde je a nemusel bych hledat. Takže asi to tak moc veké negativum není, je to jen otázkou cviku.

Další negativní věc je hledání pásů – dveře jsou obrovské a tak sloupek B s pásem je daleko za vámi. Proto každé poutání je rozcvička a saháte cca 10 – 15cm za rameno někam dozadu pro pás...Klientka s postavou okolo 165cm odhadem bude za sebe sahat dále než 20cm a to možná již bude akrobacie, ale možná napíše ona sama ještě recenzi
Řešení by bylo dát pás do sedačky a ne na B sloupek...Takže za pásy píšu malé mínus...

Aby jsem nekončil negativem, tak ještě jeden postřeh. Necháte zapnutá světla a když vypnete motor tak se samy vypnou a nic nikde nepípá. Pak přijdete a jen nastartujete a samy se zapnou. Tak nemusíte sahat na vypínač po celý rok. Příjemná vychytávka...

Celkově mne toto malé autíčko velice mile překvapilo. Potvrdilo jen kvality značky Volvo a je vidět, že tam někdo myslí, než dělá...Materiály jsou kvalitní, protože v 85,000km není nikde moc poznat, že by bylo nějaké velké opotřebení. Vše na dotek i na pohled vypadá masivně. Prostě Volvo.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 23


Komentáře uživatelů k recenzi Volvo C30

Vložit komentář

Motor o výkonu 74kw a váha vozu cca 1280kg určitě z žádného auta dravce neudělá.Naopak v testech se zmiňují o lenivém motoru.To auto ničím nevybočuje z průměru ,možná tak podvozkem.Třídveřák je navíc nepraktický,není co opěvovat.

01.03.2014 | 20:14:40 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE:

Podvozek,motor,převodovka je focus.Motor je forďáckej starej zetec vyvíjenej společně s yamahou.Tady u toho volva ještě není tak přiškrcenej emisní normou.Na normální ježdění stačí,ale žádnej trhač asfaltu to není.Asi si nikdy neviděl volvo jinak než na plakátě.Je to jiná liga než mainstream jak kvalitou,tak desingem a bezpečností.

01.03.2014 | 21:42:41 | Jiří  |  Reagovat

RE:

Starou belu jiná liga.Trochu výstřední,s tímto motorem podstatně línější než Focus 1 (Testy).Bezpečností jsou Volva na špici to už je u této značky samozřejmostí,ale v souhrnu ostatních vlastností špičku ve třídě určitě nepřevyšuje.Plakát neplakát,je fakt že jsem okusil krátce naftovou verzi ale žádné sto a jedno se nekonalo.Co takhle se svézt v posledním Focusu,Golfu a pak bezprostředně v tomhle.Jen nastupování spolujezdců na zadní sedadla dá velmi rychle zapomenout na nějakou kvalitu ,diskutabilní vzhled a neokoukanost.Nic víc tam proti nejlepší konkurenci není.

02.03.2014 | 17:12:29 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE:

Porovnávej to s minulou generací focusu a golfu.A c 30 je jak píše recenzent čtyřmístný auto do města pro ženskou,takže to ani s klasickou nižší střední srovnávat nejde.Nastupování dozadu si zkoušel na kterým plakátě?Focus III se ani třídveřovej u nás neprodává.

04.03.2014 | 05:45:07 | Jiří  |  Reagovat

RE:

Co to proboha meleš o třídveřovém Focusu 3?Kdes to vyčet?Tady jsme řšili "jinou ligu",a ta jaksi už není nebo co?c30 je nižší střední třída,to nevíš?,nakonec to snad nechceš srovnávat s Fábií?Ta je opravdu ale ve třídě malých aut (do města pro ženskou).
Třídveř je Volvo, v reálu i na tom plakátě.Napiš v čem je Volvo c30 jiná liga (na to jsem reagoval) než nejlepší ve třídě (už tedy bez ohledu na počet dveří) a nezapatlávej sem nesmysly.Já jsem v tom jel (a to ta turbo nafta jede docela fest )ale nic mě nepřesvědčilo o tom že nejlepší v nižší střední třídě by na tom byli nějak hůř,ty jsi to pravděpodobně neřídil ani nejel ,navíc ani nevíš do jaké třídy auto patří takže ta tvoje liga bude asi jen s těch velkoplošných fotek.Zbytečně to nekomplikuj ,napiš v čem má to Volvo výrazně navrch(když už to je jiná liga) a můžem to uzavřít ať to tu neprotahujem.O další nesmysly (mé ani tvé) tady určitě nikdo nestojí.A když nemám pravdu tak napiš tu svou z osobní zkušenosti,ovšem jestli nějakou máš.

04.03.2014 | 20:49:48 |   | 88.100.179.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Volvo C30
  • Volvo C30
  • Volvo C30
  • Volvo C30
  • Volvo C30
  • Volvo C30
  • Volvo C30
  • Volvo C30
  • Volvo C30
  • Volvo C30
  • Volvo C30
  • Volvo C30
  • Volvo C30