Recenze Babetta 210 moped
“Nejhorší, na čem jsem v životě jezdil.”

Autor recenze: Roven (61 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1996 Typ motoru:50 Stav km při koupi:14 000 km Stav km nyní:19 000 km Způsob řazení:automat Status motocyklu při koupi:ojetý Jak dlouho motorku používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 3,2 l/100 km Vloženo: 17. 5. 2010

Hodnocení inzerátu: 77 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 2.6

Spolehlivost

1
 

Jízdní vlastnosti

1
 

Komfort

1
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí motorka: Jawa 250

Koupili byste další motorku tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na motorce

Krátké rozpěrné trubky mezi ložisky v nábojích kol.

Špatně funkční řadící spojka 2. stupně s lehkými čelistmi.

Děravý plovák.

Netěsnící plovákový ventil.

Málo účinné brzdy.

Krátká životnost spojkových obložení.

Krátká životnost pružin startovací spojky.

Házející (motorová) rozeta zadního kola.

Praskající žárovky v důsledku zvýšeného výkonu magneta.

Tachometr proměřuje o 10% uvádí vyšší rychlost.

Nefunkční elektronická jednotka

Nefunkční "žlutá" cívka na statoru

Nefunkční cívka na statoru generující proud pro zapalování.

Náhradní díly - pedály s lisovaným ložiskem se rozpadají.

Nefunkční palivový kohout nádrže.



,


Hodnocení a zkušenosti s motorkou

Před dvěma lety jsem se rozhodl koupit Babettu 210, protože už mne nebavilo platit pokuty za parkování v modré zóně, která se už rozšířila na polovinu hlavního města. Babetta je v podstatě motokolo bez SPZ a lze ji parkovat prakticky všude. Lze si s ní i zkracovat cestu přes parky a pěší zóny, pokud vypnu motor a přejedu to se šlapkama, nikdo neprotestuje. Není sice rychlá, ale tramvaje mají zastávky, Babetta ne. Takže je rychlejší. Její spotřeba kolem dvou litrů je asi o polovinu lacinější, než lístky MHD. Prostě do velkého města dokonalý stroj.

Jenže - to jsem ještě netušil, jakou technologickou hrůzu jsem si pověsil na krk...

Za tento neuvěřitelný samochod jsem před dvěma lety zaplatil 5.500,-Kč, GO v náhradních dílech mne stála dalších 5.000,-Kč (nové pneu, válec s pístem a klikovkou, všechny spojky, ložiska, gufera, další drobnosti). Opravám, nutným úpravám a výrobě vlastních součástek se správnými rozměry, jsem věnoval už snad stovky hodin.

První věc, kterou jsem musel řešit, byla krátká rozpěrná trubka mezi ložisky obou kol. Po dotažení matky hřídele kola, došlo k sevření ložisek a kolem nešlo otočit. Při povolené matici se kolo sice otáčelo, ale na hřídeli se viklalo a hrozilo, že se matice vibracemi vytočí úplně. Nová rozpěrná trubka zakoupená v kamenném obchodě byla rovněž krátká. Nejprve jsem to řešil provrtáním matice a hřídele a zajištěním nedotažené matice závlačkou. Kolo mělo ale vůli a ta se projevovala zejména při náklonu v zatáčkách. Nakonec jsem si ji musel vyrobit na požadovanou míru a poničená ložiska vyměnit.

Další problém nastal, když odešel náhon tachometru v náboji kola. Koupil jsem nový, ale několikrát jsem to musel opakovaně rozebírat a skládat, než si vše sedlo jak mělo.
Jenom s koly jsem zmařil několik dní času.

Od začátku jsem nacházel pod Babettou malou loužičku oleje se zápachem benzínu. Nevím, už kolikrát jsem ten uboze řešený karburátor musel demontovat. Nedostanete se do něho jinak, než ho celý demontovat z motoru a to je jedna z technologických hrůz tohoto motocyklu. Poprvé to byl děravý plovák, po druhé netěsnil jehlový ventil, plovák jej neuzavřel a do plovákové komory stále přitékalo palivo, karburátor se přeplavoval. A jestli pak víte, že po každé demontáži by se mělo nahradit staré těsnění karburátoru novým?

Aby toho nebylo dost, přestal fungovat palivový kohout. Sítko, ale i kanálek byly doslova zarostlé. Při jízdě na rezervu se zase zanášela tryska. Následovala GO nádrže, nový kohout, žel nějaký italský, který vydržel asi jeden měsíc. Při jeho otevírání a zavírání se v něm uvolnilo jakési pryžové těsnění a kohout tekl, jednou uzavřel, ale neotevřel, jindy zase zůstal otevřený a neuzavřel přívod paliva, prostě šmejd. Nakonec se mi podařilo sehnat originál.

A problémy pokračovaly. Babetta čas od času, zcela nečekaně stávkovala. Nádrž vyčištěná, palivový kohout nový, jemné sítko nové a čisté, karburátor čistý, ale uprostřed jízdy z ničeho nic motor ztratil otáčky a zastavil se, nebo šel jen v malých otáčkách a po přidání plynu zhasl. Nastartovat šla, volnoběžné otáčky držela, ale vždy po přidání plynu motor zhasl. Po vychladnutí zase naskočil v jako by se nic nestalo, pracoval jak měl. Dodnes jsem na tu závadu nepřišel, ale po GO se už nevyskytuje. Asi nějaký šotek, kterého jsem někde po cestě z Babetty vytrousil...

Po prvních stovkách ujetých kilometrů se ukroutil středový šroub u rotoru magneta. Magneto při vibracích během jízdy po pražské dlažbě se vyklepalo z kónické hřídele a byl konec. Babettu jsem musel tlačit domů asi 10 km. Zalomený šroub jsem odvrtal, závit opravil a dal šroub jiný.

Velkou starostí zejména v městském provozu jsou u Babetty brzdy. Brzdové klíče jsou krátké a brzdové obložení příliš tvrdé, s malou plochou. Přítlak na brzdové bubny tedy nedostatečný. Dosáhnout uspokojivého brzdného účinku prakticky bez zásadní konstrukční změny nelze. S nostalgií vzpomínám na Jawu 555 a Jawu 21, u nichž šlo dokonce při brzdění zablokovat kolo. To u Babetty 210 není možné. Slabá účinnost brzd u Babetty je nebezpečná. Stačí, když auto před vámi nečekaně zabrzdí. A to my babeťáci známe: Předjede nás v hustém městském provozu a v zápětí zabrzdí...

Už od koupě jsem bojoval s prokluzující řadící spojkou 2. rychl. stupně. Nesčíslně krát jsem ji odmašťoval, smirkoval, rozebíral a zase skládal. Opatřil jsem si náhradní čelisti, na ty staré jsem zkoušel různé druhy obložení, od korku, který mimochodem zařadil dvojku a už jí nešlo odřadit, až po francouzské měkké spojkové obložení. Na jednu radu z netu i roztok s kalafunou. Nic nepomohlo, až teprve výměna lehkých čelistí za těžké.

Na netu jsem se konečně dočetl, že praskající žárovky má na svědomí neustále se zvyšující magnetismus rotoru magneta a že se nejedná o nekvalitu 6V žárovek. Nahradil jsem je tedy 12V a po čase dokonce 24V. Když začaly praskat i 24 V, koupil jsem vyrovnávač napětí se Zenerovou diodou a nové 6V žárovky. Zatím svítí a pravděpodobně, dokud Zenerka neodejde, budou držet.

Trable však nekončí. Rozeta motorového pohonu na zadním kole hází. Jak se kolo otáčí, řetěz je střídavě napínán a povolován, podle toho, v jaké poloze právě rozeta je. Vystředit ji nelze. Dosedá na opěrné výstupky v náboji kola bez jakékoli vůle. Pro jistotu jsem vyměnil hřídel kola (co kdyby byla ta stará ohnutá a způsobovala házení), ale závada je trvalá. O této hrůze jsem slyšel vyprávět v souvislosti s některými malými skůtry z Číny.

Letos v zimě jsem se rozhodl k razantnímu kroku. Už po druhé jsem motor rozpůlil, GO jsem zopakoval. Všechno jsem důkladně zkontroloval, pečlivě složil. Spojkám, pružinám, třecím plochám a "o" kroužkům jsem věnoval výjímečnou pozornost. Karburátor prohlédl, seřídil, předstih jsem nastavil na střední hodnotu 1,3mm před HÚ. V minulosti jsem dělal GO motorek už poměrně dost a svou prací jsem si byl jist. Nicméně zjara, kdy jsem poprvé Babettu vytáhl na světlo boží, se mi ji k mému úžasu nepodařilo nastartovat. Prostě nechytla. Situace zapeklitá. Kde hledat závadu, když máte všechno pod palcem, všechno nové, zkontrolované. Svíčka byla mokrá, palivo tedy dostávala. Muselo to být v elektroinstalaci. Nová svíčka a nic. Nová fajfka, nic. Přeměřil jsem ohmetrem všechny komponenty, vše v pořádku. Pro jistotu jsem přecínoval letovaný kontakt na cívce pro zapalování na statoru a ejhle! Motor nastartoval. Avšak s výhradou: Nejde do vyšších otáček, dusí se, motor má velkou spotřebu (cca. 3,2 l / 100Km), už po 100 km jízdy je zakarbonovaný jako po celé letní sezóně, svíčka je totálně zakarbonovaná, z výfuku kape olej... Nepomohlo ani snížení hladiny v plovákové komoře, ani chudší směs. Další manipulace s předstihem jen výkon snížila. Nepomohla ani teplejší zapalovací svíčka. Za jízdy motor slabě škube, jakoby vynechávala kadence jisker na svíčce. A asi to tak také bude.
Chystám se vyměnit všechny el. kabely a preventivně všechny elektronické součástky, mající vliv na kvalitu jiskry. Po těchto opravách už v podstatě nemám co na Babettě vyměňovat.

Výrobce proklínám. Proklínám i její konstruktéry a hluboce lituji peněz a času, který jsem Babettě 210 věnoval. A právě tato neplánovaná dvojí vysoká investice mi brání se Babetty zbavit. Za vykonané úsilí a finance jsem mohl mít perfektně tuningovaného Simsona na 70ccm. Pravda, s SPZ a povinnými technickými prohlídkami.

Umíte si představit, že někde na cestě, daleko od svého bydliště měníte na statoru Babetty cívku, která generuje proud do zapalování? Cívka je malá, vejde se do kapsy, či do schránky s nářadím. O to nejde. Ale musíte ji ke kabelovému rozvodu elektrické instalace PŘILETOVAT.

Po první sezóně vlastnictví Babetty jsem najel asi 1500 km. Už v té době jsem pochopil, že se mi dostal do ruky stroj, který prověří mé schopnosti a trpělivost, neboť konstrukčním řešením některých komponentů hluboce zaostává za českými mopedy o 40 let staršími.
Od svých 15 let jsem jezdil na Jawa Pionýr typ 555, Jawa typ 21, které měly také své mouchy, ale byly mnohem spolehlivější, než Babetta. Vyčistit trysku u karburátoru Jikov nebyl problém. Tryska byla mnohem přístupnější. Ložiska v kolech se po dotažení nesvírala, manuální spojka a manuální řazení bylo naprosto spolehlivé po celou dobu své životnosti a nebylo třeba bojovat s prokluzujícími odstředivými spojkami jako u Babetty, o finančních výdajích ani nemluvě.
Nasazení zadního kola Babetty vyžaduje cvik: Dvě ruce, manipulující se zadním kolem, zaolejovaným řetězem, hřídelí kola, brzdovým bubnem a ještě rozpěrkou, která musí být nasazena tak, aby byl brzdový buben zafixován v určité poloze, je na dvě nevycvičené ruce opravdu mnoho. Dnes to už zvládám i potmě. Díky konstruktérům. Zpočátku jsem nevěřil, že je to možné.
Jenže u Babetty 210 je možné snad vše. Uložení hnací hřídele převodovky v bronzových pouzdrech namísto v ložiskách, Ukotvení hnané hřídele jen v jednom ložisku silně axiálně namahaném pastorkem motorového řetězu, s vůlí, která ničí na druhém konci této hřídele gufero propouštějící do spojkového koše 2. rychl. stupně olej, v lepším případě "jen" olejové páry, a mnoho dalších konstrukčních vad, mezi něž patří i nutnost použití celé řady různých podložek a vymezovacích kroužků, s nimiž jsem se u různých typů Jawy 50ccm nikdy nesetkal, ve mne vzbudilo naprostou nedůvěru v tento malý motocykl.

Všechny tři odstředivé spojky bych velice rád vyměnil za prostý neutrál při jízdě s kopce, protože jízda s kopce pod plynem mi příjde nejen neekonomická, ale i agresivní vůči malému motoru, převážně přetěžovanému vzhledem k jeho malému výkonu a pouhým 2 stupňům převodů. Nemálo nezkušených "babeťáků" motory zadřelo právě při jízdě s kopce při zavřeném plynu, kdy se motor pral s nedostatkem paliva a tedy i mazacího oleje.

Tolik asi k mému náhledu na Babettu 210. Konstrukčně zpackaný stroj, jehož nedostatky jsou umocněny podřadnými náhradními díly, mnohdy nepřesných rozměrů.,

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 77


Komentáře uživatelů k recenzi Babetta 210

Vložit komentář

Kde je pravda?

Vlastním Babettu 210. Tedy, vlastním, jezdím na ní a platím pojistku. K tématu: Všechno bylo v naprostým pořádku cca 1700 km bez poruchy. Pak odešlo ojniční ložisko a musela do servisu. OK, v pořádku, stroj z roku 1984 musí jevit nějaké známky opotřebení. Ložisko opravené, seřízené, jede se dál.
Po dalších 1900 km !!! praskla pružinka startovací čelisti!!!
A tím to začalo. Banální závada, jak kdosi psal, práce na 10 minut a půlku času nebude vědět, co s rukama. Takže jsem objednal všechny pružiny, co ve spojkách jsou, stahovák bubnu a nový plášť, protože jsem jezdil na galusce. Vše jsem vyměnil, vyčistil, složil zpátky a jel. Po cca 20 km - praskla pružinka starovací čelisti. Naštěstí jsem objednal dvě, nevadí. Vyměním, ujedu asi 50 km a... Ano, správně, praskla opět pružinka startovací čelisti. Šel jsem tedy koupit pro sichr další 4 s tím, že to je asi nekvalitní druhovýroba. Třetí pružinku jsem popustil, aby nebyla tak tvrdá a nepraskla. Pro změnu čelisti prokluzovaly, při rozborce se mi popuštená pružinka vytáhla, musel jsem dát novou. Výsledek? Nepraskaly kvůli nekvalitě druhovýroby, ale není jedno, jak ji tam dáte, háček který se zahákne za čep čelisti musí směřovat zevnitř k vnějšímu okraji bubnu!!!
Pružinky nepraskaj, prokluzujou startovací čelisti. No, byli takový notně unavený životem, kupuju nový, trochu přibrousím, sice nestartujou ideálně, ale to si musí sednout. Zkouším křídu, sádru, odmašťovat, čistit, kalafunu v lihu. Celkem to startuje.
Další kolo oprav přišlo hned v zápětí, po výměně pružinek babču nakopnu, zkusím projet tam a zpátky za barákem, super, startuje, jede, řadí. Ráno vezmu babču, chci jet do práce, nastartuju, nasednu tůruju jak blázena nic, ani se nehne. Klouže dvojka? Asi, uklidím babču, vezmu auto a valím do kolbenky, páč už jedu pozdě. Odpoledne rozborka bubnů, odmaštění, složím, nakopnu, projedu, pohoda. Druhý den ráno - tůruju jak blázen a nic, ani se nehne. Prokopnu kryt spojek, mrsknu bábou do kůlny a jdu pro klíče od auta. Odpoledne po důkladném studiu anatomie babetty objednávám novou předlohovou hřídel, sadu těsnění, tmel atd.
Sobota se nese v duchu rozvážného půlení motoru, výměny předlohy, přetěsnění motoru, kompetace a seřízení. Po vytvrzení tmelu zkouším projet, startuje, jede, řadí, pro jistotu dělám 25 km okruh. Prokluzuje dvojka, asi jsem to blbě odmastil. Rozdělám, odmastím, projedu dalších 22 km, prokluzuje dvojka - teče gufero!!! To, že mám chuť tu Babettu rozkousat snad ani nemusím zmiňovat. Jdu a koupím gufero, výměna za 20 minut hotová i s poladěním předstihu a pokusem o dotěsnění karburátoru, který imrvére teče. Jdu to projet, teď už to musí být všechno cajk!!!
Nastartuju, rozjedu se, přeřadí, krásně si upaluje cca 42 km/h, dojedu 12 km do sousedního města. Udělám pár fotek, nastartuju, popojedu kousek dál, udělám další fotky - a už nenastartuju, prokluzují startovací čelisti...
A tak se vracím, 12 km střídavě šlapu a tlačím, ale celou cestu permanentě a velmi sprostě nadávám.

13.05.2014 | 23:37:42 | Kamil  | 82.144.151.* Reagovat

Cena

Ono asi také je důležité, za kolik. Pokud to bylo t.zv.za pusu, není o čem hovořit. A pokud z cenu blížící se nové, co pak dodat k autorovi....

06.05.2014 | 08:57:17 | Honza  | 94.199.196.* Reagovat

dobře jsem se pobavil

Tedy, omluvte mě, ale Pat a Mat by z toho neudělal větší taškařici.. Babet jsem měl několik, stejně, jako Stadionů a všech typů pionýrů. Kdyby jste si stěžoval, že vás zlobí Stadion, nebo Jaweta, tak to pochopím, jde obtížně seřídit...ale Babeta ani omylem, pokud ji uděláte se základní odborností. Malý výkon ovšem neodpouští chyby..žádné pokusy, žádné úpravy. Výměna svíčky za jinou vyloučeno.. bere 2litry, více ani omylem, jinak ji neumíte seřídit, máte vysokou hladinu, jiné trysky, co já vím, co kdo zmatlal od originálu.
Opotřeboval jste obložení a máte spotřebu 3litry ?? Tak vám brzdí kolo za jízdy....Já věřím, že některé Babety mají velkou spotřebu, ale věřte tomu, že je to pouze rukama. U startovacích čelistí občas praskne pérko, to je oprava na 10minut a nevím, co budu polovinu času dělat. Řadící čelisti jsou dokonalé, tam můžete mít výhrady, pouze, když to špatně složíte dohromady..něco otočíte, dáte jinam podložku... neodmastite perchlorem, nebo lihem.
Ale nadávat na výrobce, když jsem nešika...to nechápu.
V době své výroby byla Babeta technickou špičkou u nás..a v podstatě jsme sami nevyrobili nic lepšího. To je realita.
Vy si koupíte desítky let starý stroj a bědujete, co vás to stálo a jak je to nespolehlivé.

07.01.2014 | 00:47:01 | existuji  | 37.48.34.* Reagovat

RE: souhlasím s Váma.

dobrý večer,zdravím vás.je pravda,někdy trefíte na vadný výrobek,někdy si to poděláme sami,v domění že jsme pro svého miláčka udělali maximum.jste všichni borci a držím palce.

04.06.2014 | 20:22:28 | stříbrný  | 94.229.92.* Reagovat

Měl jsem to, zkusil jsem to prodal jsem to

Po prodeji auta jsem si taky pořídil babettu 210 s tím že to bude za par korun hodně muziky prostě takové lepší kolo. no neustale se to kazilo startovalo jak kdy neustale čistění karburatoru a odmaštovani všelijakých čelisti s nejistým vysledkem mě odradilo, Možná pro někoho koho baví se v tom stroji hrabat je to užasný stroj ale pro ty co chtěj jezdit a nestarat se je to cesta do pekel :-D známy koupil skutra za 20 000 peugota nejel s tím víc než 10 000 a startuje to brzdí to jezdí poruchy zatím žadne, jen by mě zajimalo kolik bych musel vsypat penez a času abych najel podobnou porci ?... Pro mě to je starý kram pro kutily

19.10.2013 | 15:22:12 | petan  | 81.200.56.* Reagovat

trochu souhlasím

Trochu s autorem recenze souhlasím,taky jsem si užil s Babettou své,co stroj to prostě originál.
Ač tak jednoduchý motor,tak dokáže zaměstnat i jednoho člověka na týden bádání,lazení atd. - karbec a jeho plováková komora je peklo.
Na jednu stranu byc řekl,malá odchylka od výroby a stroj nejede a nejede,jiní si vrní jak jim to po úpravě fičí-drátěnka v sání-bez ní to někomu lítá jako vítr,jiný ani nenastartuje.
Bohatost směsi to samé-někdo šroub povolenej na max cca 6 otáček,jiní jsou rádi,že to aspoň trochu tahá při továrních 1 1/5 otáčky.
Svítivost Babetty hotové peklo- předek svítí na pikaču a na volnoběh v max otáčkách praskne jedna žárovka a v tu chvíli zbytek žárovek.Stačí dát na zadní světlo 12V žárovku a hle,intenzita předního světla už dosahuje uspokojivých výsledků,protože na rozsvícení zadní 12V žárovky je potřeba menšího proudu jak u 6V žárovky.
Spojka druhého stupně prosakuje neustáůe i u mé Betky,nepomáhá výměna gufer ani o-kroužků.
Kvalita dílů taky nic moc.Na Betce najeto cca 5tis km a rok výroby 1984-Babetta 210.
- Nádrž klasika za leta zrezlá
- Řetězové kolečko,řetěz a rozeta totál vytahaný
- Volnoběžné kolečko-cvrček na půl K.O.
- Přední tlumiče už nic moc
- Házivost zadního kola
- Bowdeny taky mají něco za ssebou-plynový párkrát měněn
- Pístní kroužky cinkali snad už po 2tis km.
- Nový tirystor s cívkou je nespolehlivý paskvil

-No je toho dost,jediná výhoda tohoto stroje je,že jsou cenově a běžně dostupné díly a když je v cajku tak se dá na to i několik stovek KM spolehnout,když má člověk u sebe aspoň 10/8 klíč a šroubovák :D

U Pincka mě věčně deptala spojka-tu seřídit aby neklouzala a neopotřebovávala se ta tyčka-osička bylo taky úmorný vyměňování.

13.09.2013 | 21:27:27 | Julina  | 90.182.221.* Reagovat

Babetta iný názor

Dobrý den,přečetl jsem si vaše neblahé skušenosti s Babettou a mrzí mě jaké máte výhrady.Musím obhájit konstruktéry,kteří se na vývoji Babetty podíleli.Klobouk dolú,povedl se jim výborný stroj,nenáročný,s moderními prvkami a unikátní konstrukcí.To je na margo konstrukce.Teď výroba a tam už je problém.Co se výroba přesunula do Kolárova tak zdaleka nedosahovala takové kvality jako v Považský Bystrici kde byli fundovaní pracovníci kteří věděli co montují a proč.V Kolárove byl tým montážníkú kteří o strojní výrobě neměli ani potuchy.Tenkrát v reálním čase např.naráželi kladivem ložiska kliky do studených kartrú,desetina pro ně byl milimetr.Prostě zemědelci se na Babettách vyšantili.Ano vyráběli šmejdy,proto dopadly tak jak dopadly.Věřte když jsem poprvé otevřel motor Babetty kdybych mľ klobouk tak smeknu.Už jsem dědek a smotorama dělám celý život,tak vím o čem píšu.Mějte se pěkně a Babette odpusťte ta za to nemúže. S pozdravem Cyrus

16.06.2013 | 19:05:36 | vicy  | 95.102.146.* Reagovat

RE: Babetta iný názor

Nebylo lepší napsat ten příspěvek ve svém rodném jazyce (slovensky), než tímto pokusem zprznit oba jazyky? Když cizím jazykem nevládnu, měl bych zůstat u toho, jak mi "zobák narost".

17.06.2013 | 11:46:47 | Kolemjdoucí.  | 188.175.53.* Reagovat

RE: Babetta iný názor

Souhlasím s tebou Kolemjdoucí.Kdyby to byl diktát tak mám kouli.Promiň že to mám popletené,ale já narodivší se v jižních Čechách,dětství a studentské roky strávivší v Brně a už více jak 20 let žijící na Slovensku,se mi to nějak prolíná.Rodný jazyk slyším když telefonuji s dcerou anebo s bráchou,tak se nediv.Tímto jsem čistokrevní čechoslovák.Přeji ti hodně zdaru a věř,že jsem rád tvému gramatickému cítění.

17.06.2013 | 13:58:37 | vicy  | 85.163.172.* Reagovat

RE: Babetta iný názor

Velmi mile a zlaty " stary" pan. Odporucam si vziat priklad z neho, bohuzial, aj ja...::).
Myslim tym fakt, ze na " kritiku" odpoveda pokojne, " nevracia uder" a nepresviedcia kazdeho o svojej pravde.

Nech sa dari, diky za pekny priklad!:)

05.04.2014 | 05:13:32 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Babetta iný názor

Dobry den. Jmenuji se Michal Dolezel a mam prosbu. Mam take babetu 210 rok vyroby 1989. Mam problemy se spojkou. 1 stupen prokluzuje a netahne jak by mel tim padem i druhy stupen ma mensi otacky. Musim mit plny kotel abych mel aspon 30km/h. Dnes me predjel chlapek nemel plny kotel jel tak na ctvrt plynu ale mel aspon 35. Jak je to mozne.
Protoze pisete ze delate s motory cely zivot tak vas prosim o radu. Co udelat abych zlepsil tah spojky a zvysil rychlost. Kdyz bude spojka tahnout dobre snizi se naklady na benzin pac to tolik nevytacim.
Dekuji za odpoved. Michal Dolezel

03.04.2014 | 16:31:30 | Michal Dolezel  | 90.182.93.* Reagovat

Recenze mě přenesla do minulosti kterou už nechci zažít

Toto je velmi pravdivá recenze, po jejím přečtení jsem se v duchu vrátil o 23 let zpět a znovu prožíval všechny popsané peripetie. Byla to hrůza, a nikdy bych ji nechtěl zažít znovu. Tak nespolehlivý nebyl ani můj 30 let starý trabant, jako nová babetta.

21.03.2013 | 20:33:43 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Recenze mě přenesla do minulosti kterou už nechci zažít

Tady jde vidět odpovídající cena. Nevím proč na něco člověk chce nadávat.
Cena motorky 5tisíc, za to nekoupíte ani slušný minibike 50cm3. Leda tak čínu, o kterou je taky nutné se starat a mnohem hůř, prakticky při každé jízdě. Slušný skůtr čína je na tom o poznání hůře a to stojí mezi 9-17tisíc, ta už po sezóně byla nutná dávat do kupy celá i s výfukem. Prakticky všechny typy 50cm3 do 20t se absolutně nedají srovnat s Babettou. Taky jsem Babettu vlastnil, koupil jsem jí taky za tu cenu no nekupte to, levnější než kolo, které by vydrželo dýl než 1sezonu a jezdil s tím. Ty závady se stávaly a člověk se něčemu přiučil no. To taky nepopírám, taky jsem měl obrovský problém měnit zadní kolo po sjeté pneu. Povolené šrouby na kole jsem bral za normální a nechal je být, ani u normálního kola se to nedotahuje na doraz, to kbyly měl kolo se zadní brzdou na pedálech, tak by to dotyčného mělo napadnout a nedělal by takové čachry dotahovat nadoraz, kde jsou ložiska, já místo takových blbin co psal autor jsem našrouboval druhou matici a dotáhl proti té první a nestaral se, otázka 1minuty.
A motorka když netahala jak byla teplá, to se na té mé nestalo, bylo nutné seřizovat volnoběh na co nejnižší možný stupeň, ale vím o tom, byla prostě přechlastaná za tepla už nepotřebovala takové dávkování jako za studena, takže to chcípalo, nevím kolik šroubů bylo na štelování ale myslím, že to nebylo jak u klasické, takže jedním šroubem se štelovalo všecko i volnoběh i dávkování.
Elektrika, a letování, no holt smůla na kus s elektrikou.
Louže pod motorkou, pane, co to je za stěžování, tohle dělá každý stroj, který není stříkačka, normálně dát pod motorku něco co zachytí palivo.
Teče olej? co to je za hovadinu? Olej je smíchán s palivem...
Příště si třeba koupit Suzuki za stopadesát tisíc a pak ji chválit...)

No takhle mě ta babetta nevyškolila zas. Dělat GO jsem na tom fakt nemusel! I když další majitel po mě prý už musel, ale prý protože do benzínu dal málo oleje, to já jsem toho oleje nešetřil proto mi jezdila pomaleji, tak kolem 45-50km/h, právě s malým přimícháním uměla 60km/h a u lehčího člověka i 65km/h.

22.03.2013 | 07:36:35 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Recenze mě přenesla do minulosti kterou už nechci zažít

Musim na tenhle clanek reagovat z duvodu toho oleje pod motorkou-olej se dava do prostoru klikove hridele na mazani. Kdyz tece tak jednoduse pritahnu srouby co drzi motor pohromade-kartry se tomu myslim rika a je po problemu. Nebo rozhodim motor a zatesnim to silikonem ten spoj. A je po problemu. Akorad se vas chci zeptat-jak muze babeta 210 jezdit treba 50. To mi neni jasne. Neustale mam problem s prokluzujici spojkou 1 stune. Mam polovicni plyn jedu 25 a predjede me stejna babeta na stejny plyn a jede 35. To se mi stalo. Jak je to mozne? Muzete mi poradit nejaky trik na spojku? 2 stupen mam tezkou spojku tam by problem byt nemel ale pokud zpravne dedukuju tak 1 stupen otaci 2 stupnem. Pokud 1 stupen prokluzuje tak ma ten druhy mensi otacky. Je to tak? Prosim o radu. Dekuji.

03.04.2014 | 16:47:06 | Michal Dolezel  | 90.182.93.* Reagovat

RE: Recenze mě přenesla do minulosti kterou už nechci zažít

No tak ohledně tý rychlosti a tý spojky.
Tak hodně to záleží na výkonu, ten automat je o tom, že může prokluzovat a čím slabší motor, tím horší záběr. Já měl na tom sotva 5tkm a starý to bylo nevím jestli 7roků, už si nepamatuju, to bylo hrooozně dávno. No a nebo je to jinak mastný no...
Jo první stupeň otáčí druhým.

03.04.2014 | 20:47:31 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Recenze mě přenesla do minulosti kterou už nechci zažít

Dobrý den.
Jsem majitel Babetty 6 let. Neřík že je to bůch ví jaký stroj,ale za 6 let me nechala ve štychu jen 4x.Ano ma své mouchy a je třeba do ní investovat a když to sečtete je to nový moped.Ale jsem majitel i trabanta a to je tak nejak to samé. Moje rada je pokud chcete neco neporuchoveho tak priplate.Babetta je spíš pro lidi co jí mají rádi a radi zpravují.

19.04.2013 | 10:49:20 | Jan  | 194.213.41.* Reagovat

RE: Recenze mě přenesla do minulosti kterou už nechci zažít

Mám babču 210. Sem tam nějaké drobné závady. Jezdím na ní pořád. Hlavně na ryby. Někdy tady někdy cca 20km tam a 20 zpět. V pohodě. Jezdím za cca 2l/100km.
Brzdy slabší, ale ubrzdí mě (mám kolem 100kg) :-)
Občas prasklá žárovka. Řazení OK (těžká sada). Karbec origo Jikov. Nikde mi nic neteče ani nekape.
Občas někdo na babettě udělá delší cestu. Kolem ČR, někde jsem četl i zahraničí a dva kluci na Babettách dojeli až do Tallinu v Estonsku.
Jejich citace: "Tak nakonec se tažení zúčastnili dvě Babetty a jedna Moto Becane. Po osmi dnech jsme, už pouze ve dvou (2x Babetta) dojeli do Tallinu (EST) a bez větších problémů za stejný čas zase zpátky do ČR.

Jen pro některé zdůrazním, že jsme neměli ani doprovodné vozidlo, ani náhradní motor, ani vysílačky nebo nabíječky na mobil a podobné vymoženosti, které jste si navymýšleli.

Celá cesta nám zabrala 16 dní, během kterých jsme vč. benzínu, oleje, jídla a především piva utratili 4.000,-- na osobu." (www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=9&t=2916)
Tak ať vám to jezdí... :-)

07.06.2013 | 00:05:57 | Jirka  | 217.75.218.* Reagovat

Velevážený pane a autore této recenze. Stroj Babetta 210 vlastním téměř 2 roky, a žádné z těch vašich problémů mě ještě nepotkali, a to se k mé ,,Bábuli" chovám víc než škaredě (crossení v lese, zkrácení cesty po loukách a další věci, které se k motorce tohoto tipu vážně nehodí) a také motorka od své výroby nenavštívila jakýkoliv servis. Můj názor tedy zní, že motorky Babetta 210 jsou dobré stroje, které jako každý stroj má své mouchy, ale vy se jen neumíte starat o tento stroj, který posléze ponižujete. Myslím že po městě můžete jezdit na kole, nebo si pořiďte elektrokolo.

20.03.2013 | 20:31:03 | Polda  | 188.120.197.* Reagovat

RE:

Neodvolávejte se na "starání se" závady konstrukce nejsou důsledkem starání se. Babetta byla špatný stroj a vy jste jeden z mála (a tomu věřte), kdo měl štěstí s velkým Š. Tak si ji užívejte. Já ji nechci ani zadarmo. Jen mimochodem, jak jsem se měl "starat" o úplně novou babettu? Když jí kolísla hladina benzinu v karburátoru, když neustále vynechávalo zapalování, když neustále prosakoval olej do spojek? Když se stále vytahoval řetěz, když neřadila kdy měla, atd atd??? Když bylo vše vyměněno a závady se opakovaly? Měl jsem ji leštit a klečet před ní? A přemlouvat ji? Byla nová, v záruce, servisy tenkrát byly jen v určitých městech a byly přeplněné těchto zázraků... šla z domu ještě v záruce. Protože čekat na opravu půl roku, nebo se dohadovat o výměně za jinou tenkrát? Popravdě už jsem ani jinou nechtěl. Fuj tajxl! Nenasazujte psí hlavu jejím odpůrcům, vědí, o čem píšou. Užívejte si svého štěstí že vám to funguje.

21.03.2013 | 20:30:15 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Jj byla to hrozná plečka, vždyť proto se na ni stály fronty a byla to podpultovka že? To samé Javeta,Stadion atd. atd.,,,,

22.03.2013 | 07:33:51 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Za komančov sa stáli rady aj na toaletný papier, my, ako uvedomelá rodina sme si

utierali rite do Pravdy.
Vynikajúco horela pri zakladaní ohna v sporáku, aj namiesto toaleťáku.ň

Babeta bola táááka "úžasná" mašina, že už skrachovala a valcuje ju šmejd "čína".

Netreba mať ilúzie, za socíku sa tu nevyrábalo pomaly nič kvalitne.

Bohužiaľ, doba sa vrátila, dnes treba tiež vyberat s rozumom, ale na 100000% by si 99% ľudí radšej kúpilo také Piaggio, al, Hondu skúter, ako Babetu, ak by sa ešte dnes vyrábala.

a ak by sa vyrábala..., tak aj tak by to bola iba skladacka z čínskych dielov...

22.03.2013 | 08:36:39 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Za komančov sa stáli rady aj na toaletný papier, my, ako uvedomelá rodina sme si

Počuli ste slovo Božie,amen.

Čekal jsem přesně takovouhle tupou reakci dokonce i od tebe experte, kdybych si mohl vsadit jsem milionář.....

22.03.2013 | 09:19:27 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Za komančov sa stáli rady aj na toaletný papier, my, ako uvedomelá rodina sme si

Zato Tvoje bludy ma vždy stale vedia prekvapiť. Hranice Tvojho obzoru sú neobmedzené. Sadaj do thálie a onanuj...

22.03.2013 | 09:44:23 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Za komančov sa stáli rady aj na toaletný papier, my, ako uvedomelá rodina sme si

Tak za 1. to že zkrachovala(nezkrachovala ale ukončili výrobu) Babetta, tak za to nemůže ten stroj nebo jeho skvělá kvalita, ale zneužívání české značky "Jawa" a dále vedení, které nemělo týmovou spolupráci a místo s čechy, se raději spolčily s Italy a některý model Piaggio, nebo co to bylo vyráběli právě oni a mezi slováky dokázali roznést pochybnost kvality Jawa Babetta, protože češi slovákům do všeho mluvili a italové na vás ...jenže, vás Babetta taky živila, takže i v tý fabrice jste byli rozděleni na dva tábory. Takže jste roznesli nenávist vůči Jawě a dále roznesli nenávist vůči všem čechům, joo tzv. následníci Mečiara, setkal jsem se s takovými slováky, to bývali hlavně Ti sousedící s Maďary jak moc jsme mi češi slovákům ublížili a jak moc vám dlužíme a o všechno jsme vás obrali.
2.Moped Babetta skončila s výrobou až někdy v roce 2005, s komunismem to nemá absolutně nic společného...

22.03.2013 | 09:48:28 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Za komančov sa stáli rady aj na toaletný papier, my, ako uvedomelá rodina sme si

Prečo skončila? Lebo sa nekupovala.
Prečo sa nekupovala?

Lebo bola kvalitná a lacná?

To nemysliš vážne. O tej nenávisti pomlčím, škoda komentovať.tu su stránky o črepoch, nie o hlúpostiach.

22.03.2013 | 11:29:56 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Za komančov sa stáli rady aj na toaletný papier, my, ako uvedomelá rodina sme si

Tak OK, Babetta 210 ukončila výrobu nevím kdy přesně, to byla poslední JAWA a ještě k tomu nekontrolovaná čechy po 94 si myslím, pak přišla Babetta 225, spojená už s Italy, jak jsem psal česká spolupráce se jim nelíbila, pak se komplet přeorganizovali a přišlo Korado a dodávky materiálu atd. je to pouze aktualizace modelů, které spolu nemají společné asi nic. Stále se prodávají. Babetty byly natolik kvalitní, že přehltily trh malých mopedů, a nekazily se, i 20roků staré jsou stále provozuschopné, jen chtějí péči, ale na tom se nemá co zkazit, systém jednoduchosti u Jawy byl znát, max. ta elektronika a stejně jde na náhradní díly, elektronika nám nikdy nešla, holt bohužel, i ten Bosch je proti nám naprosto prvotřídní...
Když je něco dobré, tak to tu přece nebude do nekonečna... To už člověk v motosvětě určitě chápe.

Teď tato fabrika prodává elektrické mopedy atd.
Nyní používají stejnou technologii jako jiné, prostě MUSÍ se to kazit, aby se kupovalo nové.
Kvalita stranou, pohodlí vzhled a cena je na 1.místě a daří se jim myslím, třeba budou časem úspěšnější firmou než samotná Jawa i když mají teď už jen společnou historii...:))
Jsi slovák klidně mě oprav, já neřeším nenávist, ale byl tu chaos všude v podnicích a krachovalo to všude.
Rozdělení ČR-SR považuji za správné, z praktického důvodu a to rozdílného národního jazyku, nic víc, nic míň.

22.03.2013 | 12:02:44 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Za komančov sa stáli rady aj na toaletný papier, my, ako uvedomelá rodina sme si

Každý kto považuje rozbitie suverenného štátun a rozdelenie si ako léno pre oligarchov a politikov, či ich členov rodiny za "SPRAVNE" riešenie..

...je mu súdené a ja mu to aj schuti doprajem celý život jazdiť v sr..ck a snívať o novej Thalii, lebo sa bude rovnať 1 km - 1 kačke.

Ze si volil Zemana? Ožralu?:)) Potom to už chápem...

22.03.2013 | 12:36:47 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Za komančov sa stáli rady aj na toaletný papier, my, ako uvedomelá rodina sme si

Ale češi za to nemůžou, rozdělení chtěli slováci vždycky když byla příležitost, změnou jakéhokoliv režimu, ať už nacismus, nebo komunismus, a za kapitalismu to bylo možné.
Jawa je toho NÁZORNÝM příkladem, takovou společnou historii měli slováci s čechama, prodej Tatranu, dále Jawa Manet, atd. Ty modely se prodávaly samy, prostě samé úspěšné modely a všechno to slováci hodili po revoluci za hlavu a jednoduše kývli na spolupráci s Italama, protože proč?
Protože všichni jsou borci a všichni si mysleli, že to dokážou lépe a tak to bylo u ostatních podniků, nikomu se nelíbilo, že centrály byly v čechách...
Já jsem nevolil prezidenta, neúčastním se historie, ale sleduji jí.
PS: nevím co je na tom špatné se vozit v novém autě ať je jakékoliv značky...

22.03.2013 | 14:10:05 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Za komančov sa stáli rady aj na toaletný papier, my, ako uvedomelá rodina sme si

Ty jo až teď mi to došlo, ta fabrika teď prodává krom MKKorada taky motorky Piaggio, tak také i skútry s licencí Hondy. Ano podcenil jsem tě Luboši....

No tak to se Ti nepovede, protože teď to co se prodává v tý fabrice vydrží sotva 7let...
Její poslední dobré modely byly Babetty a to do roku 94 jak jsem psal výš, ano přesně ten samý podnik vyráběl i Jawa 50 Pionýr a Mustang a kdoví co ještě, ale jak říkám, po opuštění spolupráce s čechy a spolčení s italama vyrábí samé pojízdné šroty...:D

22.03.2013 | 14:30:44 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Za komančov sa stáli rady aj na toaletný papier, my, ako uvedomelá rodina sme si

Tak jsem se splet, od roku 2005 je to úplně všechno čínský šmejd, jak Korado tak i Jawa. A Jawa dokonce tomu i propůjčila jméno, prý Betka a new pionýr fujtajbl do háje s celou Jawou, takový podraz na lidi. :(

22.03.2013 | 19:58:06 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

S úsměvem jsem si to přečetl

Babetta je stroj, kterému musíte rozumět, jinak ho víc rozštelujete než spravíte. Já bych nehanil konstruktéry Babetty, podle mě to jsou borci hodní obdivu, ale spíš to, co se dnes děje s náhradnímy díly. To je hotová katastrofa. Pokud nemáte kontakty nebo přehled, tak už každý díl, co koupíte, je druhovýroba a jeho namontováním na Babettu si spíš přihoršíte než když tam necháte původní originál. Proto se ani nelze divit autorovi, že po kompletní GO motoru mu moped nejede a žere 3L/100. Sám vlastním 3 Babetty a nedám na ně dopustit. Autor článku se asi podiví, když tady napíšu, že jsem na Babettě objel celou ČR bez jediné závady a letos si možná udělám výlet až k moři. Tak spolehlivý ten moped je, na jiné motorce bych se bál, že mě někde nechá ve štychu. Je třeba ale mít už nějaké zkušenosti a zdroj originálních ND. Babettářům zdar.

19.01.2013 | 15:28:47 | Babettista  | 217.196.213.* Reagovat

RE: S úsměvem jsem si to přečetl

Víš, tomu se říká štěstí na dobrý kus. Nic to nemění na tom, že kvalita výroby byla velmi, ale velmi kolísavá, jsou lidé, kteří na babettu nedají dopustit a jsou lidi, kteří by jí hodili ze skály. To byl můj případ. Nikdo se v ní nevrtal, byla nová a zlobila a zlobila... také nezapomeň, že babetta se vyráběla postupně ve dvou místech (ZVL Kollárovo a Povážská Bystrica) ale konstrukční vady jako křivě odlité otvory na gufera prostě neopravíš a žádná "láska a péče" na tom nic nezmění. Tak prosím spokojené babetisty, aby zde nenapadali ty nespokojené. I to patří k realitě a svědčí to o tom, že babetta není žádná výhra a při její koupi je třeba velké obezřetnosti a opatrnosti, protože nevíte, na jak povedený či nepovedený kus narazíte. Shrnutí - je to nekvalitní stroj, protože dobré značky a výrobky nemají takto kolísavou kvalitu.

20.01.2013 | 12:18:06 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: S úsměvem jsem si to přečetl

Len tak medzi rečou nepíše sa Povážská Bystrica ale Považská Bystrica,to ako keby som miesto Praha napísal Práha.

20.01.2013 | 15:39:52 |   | 178.40.80.* Reagovat

RE: S úsměvem jsem si to přečetl

Hluboce se omlouvám, pane Slováku, ale jsem jen hloupý Čech a podle našich hloupých českých pravidel, je-li slovním základem Váh, pak s tímto slovem pracujeme jako s Váhem, u Váhu, povážský... Sorry, omlouvám se Považské Bystrici. Nic to nemění na kvalitě babetty. Praha je Praha, a podle toho také pražský, u Prahy, podpraží :-)

20.01.2013 | 16:24:21 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: S úsměvem jsem si to přečetl

Nemusíš sa urážať,to bola len menšia poznámka aby si zbytočne nerobil chyby,a to že si "hloupý čech" som vôbec nemyslel,ľudia normálny,menej normálny a nenormály sú u vás aj u nás.

20.01.2013 | 17:49:57 |   | 178.40.80.* Reagovat

RE: S úsměvem jsem si to přečetl

Plně s tebou souhlasím. Máme doma babety tři a jezdí skvěle. Děláme na ní se synama výlety a drobné poruchy opravujeme při cestě. Sem tam nějaká drobnost se najde, ale vždycky se nám to podařilo opravit za pár minut a jelo se dál.Jenom jednou se mi vysypalo ložisko na klikové hřídeli a to sem to musel došlapat pár kilometru domu.Na babetě jezdím už spoustu let a nedám na ni dopustit a pokud na ni někdo nadává, tak tomu nerozumí a měl by jezdit na kole.

11.05.2013 | 11:26:36 | Kamello  | 89.24.157.* Reagovat

RE: S úsměvem jsem si to přečetl

Danému problému zcela očividně nerozumíš ty. Kdyby jsi byl chápavý, tak by ti došlo, že toto není recenze na tvoji babettu. Ale na babettu úplně někoho jiného. A proč to píšu? Abys pochopil, že babetty se vyráběly s VELMI, ale VELMI KOLÍSAVOU kvalitou. Nebo spíš NEKVALITOU. Na dvě špatné jedna dobrá. Takže: kDO SE TADY ROZČILUJE NAD TĚMI, KTEŘÍ MAJÍ S BABETTOU ŠPATNOU ZKUŠENOST ať děkuje prozřetelnosti, nebo náhodě, že zrovna a právě oni měli to obrovské štěstí, že chytli ten jeden z mála povedených kusů. My další to štěstí neměli. Takže nám neber naši zkušenost, o kterou se prostě musíme podělit. Aby ostatní pochopili, co je babeta zač. Je jako hra Pokeru: Nikdy nevíš, jak dopadneš. To se týká ne starých a jetých strojů z druhé ruky, ale právě i těch nových (moje zkušenost).A protože by k takovému kolísání kvality docházet nemělo, shrnutí je jediné: Je to špatný stroj, špatný výrobek. A ty povedené vyjímky mu to neodpářou.

11.05.2013 | 12:13:20 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: S úsměvem jsem si to přečetl

Pridávam sa k priaznivcom Babety,som z okolia Pov.Bystrice mám 34 rokov a už ako ročný mám foto z Babetou 207,teraz mám 210-nu a stále mi slúži.U nás ako aj v každej dedine v okolí P.B.boli Babety a Pionieri súčasťou skoro každej domácnosti,v každej dedine bol "fachman"na tieto stroje(niektorý boli zamestnanci Pov.strojární či dokonca robili v oddelení motocyklov) a čo to som od nich pochytil,aj náhradné diely sa dali "zohnať"zo strojární za fľašu takže z nd problém nikdy nebol,dnes už je to horšie.210-na má určite svoje typické závady ale dajú sa eliminovať ak viete čo a ako treba urobiť,a potom je to celkom spoľahlivá mašinka.

12.05.2013 | 07:46:37 |   | 95.103.129.* Reagovat

RE: S úsměvem jsem si to přečetl

ten chlap co ma spatne zkusenosti s babetou nebude zadnej hlupak ani nesika .venoval se babete dost a podle mne i odborne proste narazil na spatnej kus a nebo neni konstruovana na takovou zatez.

11.08.2013 | 22:26:07 |   | 78.102.240.* Reagovat

Ještě sem se nesvezl.

Po koupi Babety 210 po bůh vi kolikátém majiteli s poznámkou chce to výbrus vkládám přebytky důchodu do tohoto stroje.Bojuji s brzdami,řazením,odmaštění zaolejované spojky mě netrvá víc jak 5 minut,karbec neseřiditelný,závada na závadu,ale na ryby sem se ještě nesvezl.ˇUžasný stroj,někde se soudruhům na slovensku vloudila chybička.Babeťákům co to nevzdávají zdar.

19.09.2012 | 14:25:08 | pepa44  | 91.219.240.* Reagovat

RE: Ještě sem se nesvezl.

Jezdím na babettě 210 23let.Ze začátku jsem najezdil kolem 60 km deně a to do práce a na ryby.Po dvou letech začala klouzat spojka- opraveno výměnou po dalších asi 8letech výměna tyristoru a časem i civky.po asi 15 letech kompletní go motoru
velká slabost 210 jsou slabé brzdy a hůře seřiditelný karburátor.
za celá léta mě nechala stát na silnici dvakrát.jednou špatná svíčka a podruhé zadřená klika(poté go motoru)
Na počet najetých km velká spokojenost

01.01.2013 | 18:15:15 | potr  | 188.134.192.* Reagovat

To není výčet závad stroje,ale popis neschopnosti uživatele :o(

Drahý příteli.
Až tě příště opět přepadne nutkání vrtat se v tomto,jinak skvělém stroji,jdi raději roh,vraž si pěstí,vrať se zpět,na nic nesahej a raději svěř babetu do rukou někomu,kdo tomu rozumí.
Pár babet jsme již v rodině za posledních 22let měli.Většinu na střídačku,ale s jednou babetou jezdí můj otec po celou tu dobu.
Jasně,tu a tam se cosi podělá(je to stroj,tak na to má právo).Ale je to stroj k neutahání(samozřejmě při odpovídající péči.Tím mám na mysli,že ač se to nezdá,má tohle udělátko svojí dušičku a tím pádem vyžaduje občas poplácat po sedačce,pohladit po nádrži,či nějaké to vlídné slovo.
Už nějakých pár let se zabývám opravami malých moto a mezi nimi i babet.Pomálu se mi začínají vracet na opravu některé kousky,u kterých jsem děla GO motoru před 13!!! lety.A že mají az tu dobu nalítnuto a ne zrovna v lehkých podmínkách.
Tak mi tu nepovídej,že jsou to krámy.
KRÁM poznáš podle kosočtverce na kapotě.
Někdy tam bývá lvíček a někdy cosi,co vypadá jako dvojitá stříška,či co.(netuším,co tímhle symbolem chlapci od Citroena mysleli).
Jedna dobrá rada na konec.
Osobně se občas setkávám s nespokojenými uživateli.A těm se opravdu dějí věci nečekané a nesouvisející s ničím.
Tak jsem jim pokaždé poradil,ať se k babetě chovají laskavěji,nenadávají ji a občas si najdou pro ní nějaké to laskavé slůvko.
A ejhle,problémy přestanou :o)

06.09.2012 | 16:06:58 | Jawis  | 78.45.58.* Reagovat

RE: To není výčet závad stroje,ale popis neschopnosti uživatele :o(

Ta dvojitá stříška je šíp Einsteine................

Jinak prosím všechny aby MOTOKOLO s pedály nenazývali motocyklem, neboť jím prostě není!

06.09.2012 | 16:38:56 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: To není výčet závad stroje,ale popis neschopnosti uživatele :o(

Takovéhle pohádky můžeš povídat někomu jinému. Já ji měl a od nova. Byla to lekce, na kterou nezapomenu. Jo a ani se nedivím, že nevíš, že ve znaku citroena je šípové ozubení které André Citroen vymyslel. Ono je toho zjevně víc, co nevíš. Tak si hlaď ten křáp po nádrži, plácej po sedačce a dej pozor, ať se přitom neuděláš do trenek. Odborníku. (Křivě odlitým karterům s šišatejma otvorama pro ložiska a gufera to beztak nepomůže).

06.09.2012 | 16:43:47 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: To není výčet závad stroje,ale popis neschopnosti uživatele :o(

To sem si mohl myslet.Vždycky se najde nějaký chytrolín,co všechno zná,všude byl a vod všeho má klíče.Mě je 69 roků,na MOTOCYKLECH jezdím od svých 18 let,věechny sem opravoval,dělal generálky,z těch složitějších jmenuji BMV 750 rv1938,M 72 rv 1952 péráky ajawy nepočítám.Dělal sem generálku i na BSa 500 rv1928,tak jdi za roh a pořádně si nafackuj a potom si přečti svůj článek,abys věděl,co jsi tam napsal za kraviny.

04.01.2013 | 17:12:56 | pepa44  | 91.219.240.* Reagovat

Není to pravda

Samý keci, pánové o Babettu se člověk nesmí starat. Máme jí už 20 let a vše v poho. Párkrát přetržené lanko jinak nic. Na druhou stranu co by jsi čekal .... Stroj za 5tis. Je to první motorka, která má emoce.

16.08.2012 | 15:04:53 | Babeťák  | 82.99.153.* Reagovat

RE: Není to pravda

Tak to vážně souhlasím. Emoce typu "já to rozkopu, hodím to ze skály, dopr...zase to nejede" tak těch jsem si opravdu užil. Ale jestli myslíš emoce spojené s vánkem ve vlasech a vůní benzínu a oleje, tak ty měl možná pařez, pionýr a ještě simson. Babetta? Chachá! Výsměch!

16.08.2012 | 15:27:51 |   | 89.102.164.* Reagovat

Hrůza na kolech

Sám bych to líp nenapsal. Taky jsem měl babettu, když jsem prodal pionýra a myslel jsem si, že budu mít modernější přibližovadlo. Ouha, tolik závad a neustálé nikdy nekončící problémy i když jsem vše vyměnil dvakrát....opravy na cestě, prokluzování spojek, vynechávání motoru, neustále se vytahující sekundární řetěz... koupil jsem si od starého pána zase pionýra, o několik desetiletí staršího, abyl klid. Babetta - hrůza na kolech.

22.06.2012 | 00:02:47 |   | 94.112.116.* Reagovat

Babetta pekelný to stroj!!!!!

Tak pánové klobouk dolu.Tento článek je naprosto úžasný.
Asi před týdnem jsem pořídil Babettu a každičké slovo v tomto článku je pravda a to na 100%.Dal jsem pekelný stroj do sklepa a začal dělat takovou malou prohlídku před první jízdou.No po týdnu prohlížení a první investice cca. 900,-Kč jsem se rozhodl šemíka otestovat.Přišlo první příjemné překvapení a to,že chytla na první našlápnutí.Tak hurá do města.Projel jsem s velkým blembákem na hlavě svou první jízdu cca 9km.První prasklá žárovka na zadku.No asi byla stará říkal jsem si,než jsem si přečetl tento článek.Trošku jsem jí doladil a k večeru jsem se rozhodl šemíka trošku protáhnou a to malinko do kopců,abych zjistil,jesli je schopen mě dopravit k řece na ryby.No zase překvapení.První větší a delší kopec bez problémů.Horší je to směrem dolů.Řev a nebo plný plyn.Těžká volba.No k řece mě dopravil,což je pro mne jako rybáře důležité.Cesta zpět,byla ale poněkud složitější.Po rovince super a najednou před náma kopec asi 3,5km dlouhý a docela slušný stoupání.Začátek malinké cuknutí a to jsem se trochu orosil.Najednou čtvrtka kopečka vrrrrrrrrrr a huphup a konec.Zapelitá situace.No neponechal jsem nic náhodě.Na zádech plnej ruksak nářadí.Takže otočka,pokus číslo dvě kopec dolu dvakrát cukcuk vrrrrrr a zase nic.No pro ostudu raději došlapat pod most to bylo mé krádo.Došlapáno zapoceno a hurá do práce.První pokus dává šťávu?----nášlap bum auau je to dobrý dáááávááá.Pokus dvě ejhle kde je benzín v hadičce sucho.Jenom blba napadne fouknou do hadičky směrem do nádrže a nechat si ji v hubě.Hnusný mochýto.No prostě v kohoutu těsnění ko.Takže cesta domů přískokem vpřed,počkat než se naplní hadička a zase.No nato že jí mám necelej týden zatím super.Člověk se aspoň nenudí.Lepší,než sedět doma a louskat buráky.Babeťákům ZDAR.

13.05.2012 | 16:48:06 | Václav-Ostrov  | 217.117.217.* Reagovat

RE: Babetta pekelný to stroj!!!!!

Tak jak tu čtu jak se tu plive na "dvestědesítku",tak si vybavuju jak jsem na ní kdysi uháněl jak po Brně tak Ostravskými Vítkovickými uličkami. Pak se na ní jezdilo míň a míň,odstavila se jak jsem si zvykl na nový auto,sedal na ní prach,sraly na ni vlaštovky,pneumatiky vydechly poslední doušek vzduchu....... Před dvěma lety,zahlídla mama v Albertě "Jawu" Betka 50 ,dovozce Motoscoot Opava. Stroj se zagarážoval a čekalo s na jaro,mamince se nějak nechtělo,takže stroj stál,při pokusu o nastartování.....prostě reklamační řízení,na jehož konce šel stroj nastartovat....a já ho od jara testuju,a s láskou vzpomínám na babettu,u babetty se mi totiž nikdy nestalo ,že bych ju 10 kilometrů tlačil,že by se na ní povolovaly a rozpadaly spoje (po 400 Km).....rozebírat detaily by bylo na dlouho. Jednou větou: Zkuste si Betku,a bude se vám šťukat po babettě. Protože Babetta,když vyjela do světa,tak se v pořádku vrátila ....asi jinej gang.

21.06.2012 | 22:44:00 | Ivoš  | 217.197.149.* Reagovat

RE: Babetta pekelný to stroj!!!!!

Vaclav: super!! pekne som sa zasmial, veľmi dobrý a "čtivý" príspevok.
Ďakujem.

16.08.2012 | 17:52:17 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Babetta pekelný to stroj!!!!!

Díky za dobrý příspěvek.Chtěl jsem BETKU a to proto že má 4 taktní motor,vypadá hezky a je nová.Ale cena a můj plat rozhodli že jsem se dal do opravy staré 25 l.babety 210.Prošla GO a nyní jezdí,potíže některé ale zůstaly:pálí se žárovky,scháním i ty 24V do autobusu a snad se to zlepší ale zase nebudu nikam vidět.Ten regulátor někdo má ale nevím jak funguje.Jen ne číslo a technické prohlídky,stará kartička mi stačí.Pomalu se díly nedají někde sehnat a ještě že je internet a zaslání třeba i z Moravy mi kolikrát pomhlo.Tak dobré kilomtery babetisti.

25.04.2013 | 08:46:12 | karel Š.  | 78.102.242.* Reagovat

Žárovky

Proti pálení žárovek mi pomohlo vyměnit žárovky za jiné, s větším výkonem. Ne vícevoltové, ale vícewattové. Dozadu místo 5W jsem dal 10W a dopředu jsem dal taky silnější (už si nepamatuju wattáž). Pomohlo to.

25.04.2013 | 14:53:52 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Žárovky

Proti praskání žárovek existuje stabilizátor napětí. Měnit žárovky za 12V nebo 24V problém nevyřeší. www.mylms.cz/text-omezovac-napeti-na-babettu Zenerky = stabilizační diody, s výkonem 3W nebo 5W prodávaj třeba na www.tme.eu, objednal jsem 8ks 5,1V 5W (celkem tedy 40W), spájel je dohromady podle schematu (žádnej zbytečnej rezistor jsem nepřidával), zaizoloval to lepící páskou a vývody dobře připojit nebo připájet na světelnej okruh babetty. Napětí to má tak stabilní, že jsem mohl klidně místo žárovky do předního světla zadělat výkonnou LEDku 5W s čočkou (hlavně kvůli tomu jsem ten stabil. chtěl). Svítí to luxusně jak xenony. --- Jen poznámka: Zenerky 6V po jejich spojení antisériově podle obrázku stabilizují asi 7V, rychleji pak odcházej a černaj žárovky. Proto doporučuji 5,1V (a nebo 11V, pokud chcete žárovky na 12V).

03.04.2014 | 23:11:18 | David  | 91.218.190.* Reagovat

Souhlasím.

Plně s Vámi souhlasím. Zabývám se mimo jiné i opravami Babet. Trochu poznámek: Několikrát mi omezovač napětí doslova vyhořel. S vysokým napětím si doposud nevím rady! Spojky a olej: nedorážet simerink 35x47 až na doraz, jinak je těsnící břit mimo těsnící plochu bubnu! Výkon brzd: velmi rozdílné na jenotlivých strojích, je podezření na vadné bowdeny - nemají závity přilehlé na sebe a vlastně pruží po celé délce! Karburátor: velmi citlivý na seřízení výšky hladiny - dost problematické - při náklonu na př. kolo a nebo jízda s kopce.

24.04.2012 | 22:45:33 | Tony.  | 93.153.24.* Reagovat


 

Reklama
 
 
Reklama

Reklama