V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Saab 9-3 - historie značky auta

Saab 9-3 byl kompaktní luxusní automobil značky Saab, vyráběný ve švédském Trollhättanu od roku 1998.
Auto bylo na začátku své výroby označováno jako Saab 93, což odpovídalo pojmenování v té době vyráběnému vetšímu modelu Saab 95. Zanedlouho poté se však název modelu změnil na 9-3 (vyslovováno jako "devět tři"). Saab vyráběl mezi lety 1955 až 1960 také podobně pojmenovaný model - Saab 93 (vyslovováno jako "devadesát tři") - což pro někoho mohlo být lehce matoucí.
První generace modelu 9-3 se dala v podstatě označit za novou generaci modelu Saab 900. Saab 900 druhé generace, ze kterého nová 9-3ka vychází, se vyráběl mezi roky 1994-1998. Na výtky o přílišné podobnosti s předchozím modelem reagoval Saab kampaní, ve které prohlašoval, že bylo provedeno celkem 1 100 vylepšení, včetně inovovaného systému zavěšení pro zlepšení jízdních vlastností nového modelu.
Oproti svému předchůdci mělo auto uhlazenější design a bylo k dispozici jako tří nebo pětidveřový hatchback a také jako dvoudveřový kabriolet. Verzi kabriolet vyráběla pro Saab rakouská firma Magna Steyr až do roku 2010, poté byla výroba přesunuta do závodu ve švědském Trollhättanu.
Saab 9-3 využívá podvozkovou platformu GM Epsilon, kterou sdílí s vozy Opel Vectra a Cadillac BLS, které se vyráběly na stejné montážní lince ve Švédsku až do roku 2009.
Tento model byl posledním malým Saabem, který používal automobilkou vyvinutý motor Saab H. Oproti svému předchůdci Saabu 900 měl nejenom lepší jízdní vlastnosti, ale také podstatně vylepšenou ochranu při nárazu, díky standardně dodávaným bočním airbagům s ochranou hlavy a aktivní opěrky hlavy. Saab 9-3, spolu s větším modelem Saab 9-5 a také s vozem Volvo S70, byly při testech Euro NCAP první auta na světě, které získaly maximální počet bodů v ochranně proti bočním nárazům.
Kromě standardních testů prošel Saab 9-3 též tradičním "losím testem", který spočívá v prudkém vyhýbacím manévru před nečekanou překážkou. Losí test je švédskými automobilkami používán po celá desetiletí, neboť srážka s tímto velkým sudokopytníkem mívá pro posádku auta často tragické následky.
Saab 9-3 byl dostupný s novou variantu motoru B204 (B204E) o výkonu 154 hp (115 kW). Tento nízkotlaký turbo motor (low pressure turbo) vycházel z motoru B204L, který byl použitý v poslední generaci modelu Saab 900. Pro americký trh, byly všechny 9-3ky standardně dodávány s přeplňovanými benzínovými plnotlakými turbo motory B204L o výkonu 185 hp (138 kW). Případně se zde do sportovních modelů Saabu 9-3 SE montoval výkonný motor B204R o výkonu 200 HP.
9-3ky první generace byly první auta značky Saab, které byly k dispozici také s dieselovým motorem. Jednalo se o motory Opel, používané také v modelech Opel Vectra.
Saab 9-3 - historie značky auta (dokončení článku)  »