Nákladní
Užitkové
X
Avia
31
X
+Přidat další značku
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:





+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nalezené inzeráty


Prodám Avia 31 33 000,- Kč
Avia 31 V prov. od 1988, 0 km
Diesel, plachtový vůz
, 60 kW (82 PS)
     


Reklama

Prodám Avia 3.6  31 TL - PLACHTA 61 000,- Kč
Možnost odpočtu DPH
Avia 3.6 31 TL - PLACHTA V prov. od 1995, 305 000 km
Diesel, valníkový vůz
3 596 ccm, 65 kW (88 PS)
     


Zobrazeno 1-2 (z celkem 2)

  • Možnost odpočtu DPHMožnost odpočtu DPH
  • přenechání splátkového prodejePřenechání splátkového prodeje
  • možnost splátkového prodejeMožnost splátkového prodeje
  • Zvýhodněné splátkové financováníZvýhodněné splátkové financování

Reklama

Avia - historie značky auta

Společnost Avia je původem česká firma, která byla založena v roce 1919 zakladateli Pavlem Benešem a Miroslavem Hajnem. Inženýři Avie začali s opravami letadem v dílně na Vysočanech, která původně sloužila starému cukrovaru. Netrvalo však dlouho a již rok po založení byl vyroben první dvousedadlový letoun AVIA BH 1.
Firma se rozrůstala a tak se v roce 1923 přemístila do Holešovic, kde byly vyrobeny další letadla, jako například jednoplošníky BH-7, BH-9 a BH-11. Model BH-11 byl úspěšný a mimo jiné získal také pohár COPPA d' ITALIA.
Následovala éra dvojplošníkových stíhaček, kterou odstartoval model BH-17. Avia pak vyrobila stíhačky BH-21 (1925), dopravní letadlo AVIA BH-25 (1926) a akrobatické modely BH-22 a BH-33 (1929), přičemž poslední z nich byl ve své době považovaný za jeden z nejlepších na větě.
Téměř deset let po založení firmy (1928-29) se Avia sloučila s koncernem Škoda a zároveň přišla o své zakladatele, kteří odešli jako šéfkonstruktéři do letadlového oddělení ČKD Praha.
V roce 1931 se firma znovu stěhovala, tentokrát do Letňan a zároveň se v té době stala největším leteckým podnikem v zemi.
Avia získala také nové vedení, šéfkonstruktérem se stal ing. Novotný. Následovala výroba stíhačky typu B-34, a B-534, kterou byla vybavená česká armáda.
Kromě výrobních úspěchů měla Avia také úspěhy na sportovním poli s akrobatickými letadly B-122 (1934) a B-422 s piloty Novákem, Hubáčkem, Širokým a Ambružem.
Avia - historie značky auta (dokončení článku)  »

Reklama