Nákladní
Užitkové
X
Citroën
Nemo
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.
Reklama

Citroën - historie značky auta (psáno též jako Citroen)

Citroën je výrobce aut z Francie. Citroën založil v roce 1919 André Citroën jako první továrnu na masovou produkci aut mimo USA. Od roku 1976 je součástí PSA Peugeot Citroën. V roce 2009 oslavil Citroën 90 let existence. Vozy Citroën se vyznačují netypickým designem.
Značka Citroën skutečně vděčí svému jménu citrónu...
Značka Citroën nedávno oslavila 90 té výročí svého založení. Založil jí André Citroën (1878-1935), jehož prarodiče v Amsterodamu obchodovali s exotickým ovocem. Odtud se vzalo jeho jméno Citroën, což je holandský výraz pro citrón. André navštívil ve svých 22 letech Polsko, původní vlast svých předků. Tehdy si zde povšiml zvláštního provedení dřevěných ozubených kol, kterému dnes říkáme šípové. André Citroën hned pochopil výhody tohoto ozubení, zejména tichý chod a malé opotřebení. V roce 1902 investuje všechny své úspory a koupí na ocelové šípové ozubení patent. V roce 1912 si založil malou továrnu na výrobu ozubených kol. Tady poprvé použil své logo, dvojitou "stříšku", která symbolizovala dva zuby onoho šípového ozubení. Toto logo se na vozech Citroën používá dodnes.
Během 1. světové války sloužil André Citroën nejprve jako poručík u francouzského dělostřelectva, později vybudoval továrnu na výrobu munice pro potřeby Francie. Když válka skončila, tak měl Citroën k dispozici továrnu, ale neměl žádný výrobek. Vrhl se prototo do výroby automobilů, inspirován úspěchy Henryho Forda v USA. Proto se i on rozhodl pro výrobu jednoduchých, levných, malých vozů pro širokou veřejnost.
V roce 1919 byl vyrobený první model Citroën Typ A. Do konce roku bylo těchto aut vyrobeno téměř 3 tisíce kusů. André Citroën se od Forda poučil i co se týče reklamy. Nechal například umístit obří název Citroën na Eiffelovu věž, která mu tak posloužila jako gigantický billboard. V roce 1920 se už vyrábělo více než 12 tisíc těchto vozů. To bylo více než v té době vyráběl Peugeot a Renault dohromady. Už v roce 1922 vznikl další model Autochenille B2, který jako první automobil v historii překonal Saharskou poušť. V témže roce vznikl i lidový vůz Citroën 5 CV. Vůz se stejně, jako dražší typ B2, dal koupit na splátky. Do roku 1926 se těchto lidových vozů prodalo 80 tisíc a významně se tak podílely na motorizaci Francie. André Citroën investoval značné peníze i do silničního značení, které tehdy bylo v plenkách. Směrové tabule také nesly jeho značku.
Citroën - historie značky auta (psáno též jako Citroen) (dokončení článku)  »

Reklama