Osobní
Terénní
X
Fiat
Panda
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Fiat Panda - historie značky auta

Fiat Panda je městský automobil vyráběný italskou automobilkou Fiat od roku 1980. Výroba auta probíhá ve dvou generacích od roku 1980 do současnosti. První generace se vyráběla do roku 2003 a dnes se často označuje jako "stará Panda", zatímco druhá generace vyrějící se od roku 2003 dodnes pod označením "Nová Panda", nebo italsky Nuova Panda.
Druhá generace byla také rok od svého uvedení na trh jmenována jako Evropské Auto Roku.
Design první generace Pandy je dílem designéra Giorgetta Giugiara. Karoserie byla poněkud "hranatá", ale v takovém stylu se v osmdesátých letech vyráběla většina modelů značky Fiat.
Auto bylo zaměřeno na cenovou dostupnost, snadné ovládání a udržbu. Mělo jít o podobné auto, jako byly dřívější úspěšné vozy Citroën 2CV (kachna), Renault 4 atd.
Fiat Panda sdílel mnoho mechanických prvků s jinými modely značky Fiat. Motory a převodovky si vypůjčil z Fiatu 127 a například vzduchem chlacený dvouválcový 652 ccm z modelu Fiat 126.
Panda měla sklopitelnou řadu zadních sedadel, ze které se při sklopení dala vytvořit postel, nebo se dala úplně vyjmout pro zvětšení úložného prostoru. První Pandy měly také odnímatelné a pratelné potahy a čalounění.
Fiat Panda se brzy setkal s velkým úspěchem po celé Evropě. V roce 1981 se umístil jako druhé nejlepší evropské auto roku. Z prvního místa jej "vystrnadila" třetí generace Fordu Escort.
Fiat Panda první generace byl vybaven buď již zmiňovaným dvouválcem o objemu 652 ccm (Panda 30), nebo vodou chlazeným čtyřválcem 903 ccm (Panda 45). V září roku 1982 byl do nabídky přidán další motor. Fiat Panda 34 používal vodou chlazený motor o objemu 843 ccm.
Na autosalonu v Paříži byla ve stejném roce představena Panda 45 Super. Auto mělo spoustu vylepšení, mimo jiné například pětistupňovou převodovku, novou mřížku a další.
V únoru roku 1983 byla přidána varianta 30 Super, která měla výbavový balíček Super, ale se slabším motorem. A o pár měsíců později – v červnu, byl představen Fiat Panda s pohonem 4x4 a s motorem 965 ccm o výkonu 48 koní (36 kW), odvozený z motoru Autobianchi A112.
Fiat Panda - historie značky auta (dokončení článku)  »