Osobní
Terénní
X
Kia
Pregio
X
+Přidat další značku
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:





+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.
Reklama

Kia Pregio - historie značky auta

Kia Pregio je dodávka / minivan s pohonem zadních kol vyráběný společností Kia Motors a postavený na základě modelu Kia Bongo. Historie jeho výroby pokrývala období od listopadu 1995 do začátku roku 2006. Vůz nahradil předchozí model Bongo, dodávku prodávanou na většině trhů jako Kia Besta. V určitém období Pregio zapadalo mezi modely Kia Carens a větší Kia Carnival / Sedona s pohonem předních kol. Verze s dlouhým rozvorem byla známá jako Kia Pregio Grand.
Montáž auta probíhala v Jižní Korei, jeho rozvor činil 2580 mm, délka 4820 mm, šířka 1810 mm a výška 1970 mm. Auto bylo vyráběno ve dvou, tří i čtyřdveřové karoserii.
Na původní Bestu bylo vzneseno poměrně dost stížností kvůli problémům s motorem (2,5L 4D56 td I4), takže když byl vyvinut nový van s využitím modernější technologie, aktualizované Bongo J2, bylo rozhodnuto dát mu nové jméno. Tak se v roce 1995 zrodilo Pregio s 2,7L (2665 cc) vznětovým motorem. Pregio následně prošlo aktualizacemi v letech 1998, 2000 a 2002. Od roku 1997 byl k dispozici 3,0L OHV dieselový motor s 90 PS (66 kW), a v roce 2001 byla k pětistupňová manuální převodovce přidána čtyřstupňová automatická.
Na exportních trzích se modely s pravostranným řízením nabízely pouze ve formě panelového vanu. Přední odpružení auta je nezávislé s vinutými pružinami a dvojitými trojúhelníkovými rameny, zatímco na zadní straně je umístěna "živá" náprava s eliptickými listovými pružinami. Ta umožňuje významnou úsporu místa a snažší manipulaci s těžkými břemeny. Kotoučové brzdy vpředu a bubnové vzadu byly standardní alespoň v Evropě.
Později byl na evropském trhu zpřístupněn Pregio s 2,5L (2476 cc) přeplňovaný vznětový motor s mezichladičem Mitsubishi původu (tzv. TCi). Tato 94 PS (69 kW) pohonná jednotka mohla projít emisními normami Euro III pro užitková vozidla, a auto navíc mohlo dosáhnout maximální rychlosti 142 km/h. Zatímco dřívější auta značky Kia byly stavěny s pomocí inženýrství firmy Mazda, převzetí společností Hyundai v roce 1998 znamenalo, že do vozidel značky Kia si našly cestu díly Mitsubishi.
Do konce roku 2003 Pregio prošlo důkladným faceliftem. Na některých trzích jako je Brazílie, si původní Besta vybudovala velmi dobrou pověst, a obnovila tak zde trh s minivany, kde jejím jediným konkurentem byl předpotopní (ve výrobě od roku 1950) Volkswagen Kombi. Od srpna 1997 tak bylo nové Pregio uvedena na trh v Brazílii jako "Kia Besta GS". Nebylo třeba měnit název auta. Přestože Besta znamená "bestii" ve většině latinských jazyků, jméno tak přímo vybízelo k různým vtipům a narážkám. Besta nejen, že ovládala van trh, ale zároveň to bylo auto s nejvyšším prodejním dovozem vozů všech typů v Brazílii od roku 1997 až do roku 2001.
Kia Pregio - historie značky auta (dokončení článku)  »

Reklama