Osobní
Terénní
X
Toyota
Camry
X
+Přidat další značku
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:





+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.
Reklama

Toyota Camry - historie značky auta

Toyota Camry je série aut střední velikosti (původně kompaktní), jehož historie byla započata roku 1982. Auto se dodnes prodává na většině automobilových trhů po celém světě. Název Camry vychází z fonetického přepisu japonského slova kanmuri, což znamená "koruna". V květnu 2012 bylo Camry nejprodávanějším osobním automobilem v Severní Americe, velmi dobře se prodává také v Austrálii a na některých asijských trzích, přičemž na domovském trhu v Japonsku je nyní nabízen pouze v hybridní verzi. V Evropě prodej auta skončil v roce 2004, kdy byl místo něj nabídnut velmi podobný vůz Toyota Avensis.
Toyota Camry vznikla již v lednu 1980 jako čtyřdveřový sedan, nicméně nezávislou modelovou řadou se pod označením V10 stala až v roce 1982, kdy byla k dispozici jako čtyřdveřový sedan a pětidveřový liftback. Vista V10, luxusnější verze Camry, se prodávala pouze na japonském trhu. Model Camry V20 debutoval v roce 1986, a když Toyota auto V20 v roce 1990 nahradila modelem V30, tato modelová řada byla k dispozici výhradně v Japonsku. Kvůli automobilovým daňovým předpisům v této zemi bylo auto k mání jen s užším tělem, v zahraničí ale poptávka po větší Camry vyústila ve vývoj "wide-body" modelu (XV10), který byl zaveden do Severní Ameriky v roce 1991. V Japonsku byl tento širší model prodáván jako Toyota Scepter. Nový úzký Camry (V40) přišel v roce 1994, aby nahradil V30, ale XV10 Camry se širokým tělem pokračoval beze změny. Jeho náhrada, Camry XV20, byla uvedena v roce 1996.
Konstrukce první generace auta Camry vhodně zapadala do tehdejších trendů hranatých tvarů ranných osmdesátých let. Camry byl kompaktní sedan s umístěním motoru vpředu, a s pohonem předních kol. V severní Americe bylo auto dostupné s následujícími motory: 68 kw (91 koní) 2,0-litrovým 2S-ELC, 1,8-litrovým 1C-TLC nebo 2,0-litrovým 2C-TLC přeplňovaným vznětovým motorem o výkonu 55 kw (74 hp). Toyota Camry je auto postavené na zcela nové platformě, a v Severní Americe byly modely V10 k dispozici ve dvou stupních výbavy (DX a LE). LE modely zahrnovaly další standardní funkce, jako jsou nárazníky v barvě karoserie, tachometr, modernizované stereo, elektrické zrcátka, apod.
Druhý model Camry (V20) měl premiéru v roce 1986, tentokrát včetně variant hardtop čtyřdveřové a pětidveřové kombi. Stejně jako u předchozího modelu byl opět spuštěn paralelní model pro domácí trh, Vista V20. V roce 1988 byl zaveden systém pohonu všech kol a přidán 2,5 l 118 kW (158 hp) V6 motor.
Camry V30 byl představen výhradně na japonský trh v červenci 1990. Aktualizovaný model auta se objevil v červenci 1992. Změny zahrnují novou větší mřížku a revidovanou klimatizaci.
Verze V40 se objevila v červenci 1994, a to opět výhradně pro japonský trh. Motory pro V40 byly 1,8 litrový (typ 4S-FE), 2,0 l (typ 3S-FE) a 2,2 l turbodiesel (typ 3C-T). Toyota aktualizovala V40 v červnu 1996, a duální airbagy se staly součástí standardní výbavy auta.
XV40 je první série Camry, ve kterém bylo auto k dispozici jako benzínový/elektrický hybrid. Auto využívá Hybrid Synergy Drive (HSD) a2AZ-FXE čtyřválec o síle 110 kw (150 hp), ve spojení s 30kw (40 hp) elektrickým motorem, pro společný celkový výkon 140 kilowattů (190 hp).
V10

  • Rozvor: 2600 mm
  • Délka: 4440 mm
  • Šířka: 1690 mm
  • Výška: 1395 mm
  • Pohotovostní hmotnost: 1045 kg

Toyota Camry - historie značky auta (dokončení článku)  »

Reklama