Osobní
Terénní
X
Toyota
Carina
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.
Reklama

Toyota Carina - historie značky auta

Toyota Carina je auto střední velikosti od společnosti Toyota, a jeho historie čítá bezmála 31 let - vyráběné bylo od prosince 1970 do roku 2001. Vůz byl představen jako čtyřdveřový protějšek modelu Celica, se kterým původně sdílel platformu. Později bylo auto založené na platformě modelu Corona, ale udrželo si původní výkon a image s výraznou karoserií a interiérem. Inspirace pro název Carina vychází z hvězdokupy Carina. Od roku 1984 je vůz na Evropských trzích prodáván jako Carina II. Auto bylo roku 2000 nahrazeno modelem Toyota Allion v Japonsku a následně modelem Toyota Avensis v Evropě.
První generace auta byla vyráběna prvních sedm let, tedy do roku 1977, a nesla označení A10 a A30. Carina vyplnila mezeru mezi menším modelem Corolla a větším modelem Corona. K dispozici byla jako dvou nebo čtyřdveřový sedan, dvoudveřové hardtop kupé anebo pětidveřové kombi. Výrobce tehdy přichystal širokou paletu motorizace, počínaje 1407 ccm T I4 (TA10/15/16V) přes 1770 cc 3T-U I4 (TA32) až po 1968 cc 19R I4 (RA13/14/31). Ty ovládala buďto manuální 4-5 rychlostní anebo 2-3 rychlostní automatická převodovka. Pohotovostní hmotnost auta první generace dosahovala 960 kg, rozvor měl zpočátku 2425, později 2490 mm. Délka se pohybovala v rozmezí 4135 - 4200 mm v závislosti na typu karoserie, šířka měla 1570 mm a výška 1395 mm.
A40 bylo kódové označení druhé generace, která se vyráběla v letech 1977–1981. Podvozek byl z větší části stejný jako pozdní Carina první generace. V srpnu 1979 prošla přední část auta významnou změnou, kdy vůz získal čtyři nové světlomety. Třetí generace zůstala ve výrobě v letech 1981–1988 pod označením A60. Carina následovala tehdejší trendy se stále více hranatým designem, a byla poslední generací používající pohon zadních kol. Pohotovostní hmotnost auta mírně vzrostla na 995 - 1135 kg.
Toyota Carina - historie značky auta (dokončení článku)  »

Reklama