Osobní
Terénní
X
Volkswagen
Bora
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Volkswagen Bora - historie značky auta

Volkswagen Bora je automobil, který se vyrábí od července roku 1999 společností Volkswagen. Bora je založena na Volkswagenu Golf IV. Generace. Jedná se vlastně o obchodní název pro čtvrtou generaci modelu Volkswagen Jetta, který se, jako takový, vyrábí již od roku 1979.
Název Bora je, jako u několika dalších modelů z dílny VW (Passat, Scirocco), odvozený od názvu větru. V tomto případě je to zimní vítr, který vane na pobřeží Jaderského moře.
Volkswagen Bora debutoval krátce po svém větším sourozenci, Volkswagenu Passat, se kterým sdílí mnoho komponentů.
Novinkou byl oblý design vozu, který nahradil dosavadní "hranatý" styling modelů Volkswagen. Bora měla také nové vybavení, jako například Whiptennu, což je obchodní označení pro unikátní anténu, s malou délkou a lepším umístěním. Auto bylo dále vybavené například dešťovými senzory, automatickou klimatizací a mnoha dalšími prvky na přání.
Přestože je Bora trošku kratší nez předchozí generace modelu Jetty, má rozšířený rozvor. Krom toho si od svého předchůdce zachovává některé motory, avšak s přidáním 1,8-litrového 4-válce turbo (1,8 20vT) a VR5 (5-válecVR6).
Zavěšení zůstalo téměř nezměněno, ale přesto byla snaha o změkčení vozu a docílení komfortnější jízdy. Nicméně i tak byl vůz někdy kritizován za svojí přílišnou tvrdost, v porovnání například s francouzskými modely.
Volkswagen Bora byl však přesto kritikou dobře přijatý. Auto bylo chválené zejména za dobré ovládání a poměrně pohodlnou jízdu. Jiné recenze však považovaly auto za "ošklivé" a ve svém segmentu kompaktních vozů poněkud drahé. Jiní jej označovali za Golf s "naroubovaným kufrem", další si stěžovali na nedostatek prostoru pro dospělé pasažéry.
Novinkou v interiéru byla mimo jiné modrá a červená světla, která se od roku 1999 stala součástí výbavy všech modelů Volkswagen.
Výroba jednoho kusu Volkswagenu Bora v továrně v Puebla trvala průměrně 52 hodin.
Volkswagen Bora - historie značky auta (dokončení článku)  »