Alfa Romeo Spider

>> zpět na Alfa Romeo
Alfa Romeo

Auta značky Alfa Romeo:

  • Spider
  • 157
  • 164
  • 33
  • 4C
  • 75
  • 90
  • Alfasud
  • Alfetta
  • Crosswagon
  • Giulia
  • Giulietta
  • Mito
  • RZ/SZ
  • Sportwagon
  • Sprint
  • Stelvio

Alfa Romeo Spider - historie značky auta

Alfa Romeo Spider logo značky Alfa Romeo Spider je 2-dveřový roadster vyráběný italskou automobilkou Alfa Romeo v letech 1966-1993. Auto je považováno za designovou klasiku, a zůstalo tak téměř celé první tři dekády ve výrobě jen s drobnými estetickými a mechanickými změnami. První tři série byly sestaveny společností Pininfarina v Itálii, a úplně poslední Spider byl vyroben v dubnu 1993. Nicméně 23. května 2012 Fiat oznámil, že společně s automobilkou Mazda plánuje vytvoření nového modelu Spider pro rok 2015 na základě platformy Mazda MX-5.
Historie: Název auta pochází z anglického slova "speeder", což je dvoumístný koňský vozík, a nemá tedy nic společného s pavouky, jak by se na první pohled mohlo zdát. Některé jiné značky používají podobný název, například Maserati Spyder či Ferrari 250 California Spyder.
1. série auta (1966–1969): Na podvozku řady Giulia 105 byl Spider zahájen na 36. autosalonu v Ženevě v roce 1966. Motor byl 1570 ccm čtyřválec Alfa Romeo o síle 109 koní (81 kW), auto disponovalo 5-stupňovou manuální převodovkou, kotoučovými brzdami a nezávislým předním zavěšením. Rozvor auta činil 2250 mm, délka 4255 mm, šířka 1626 mm, výška 1295 mm, a jeho pohotovostní hmotnost byla 996 kg. Nový Spider 1300 Junior s 1290 cc motorem produkujícím 89 koní (66 kW) byl představen v roce 1968.
2. série auta (1970-1982): V roce 1970 byl představen Spider druhé generace s výrazně prodlouženou zadní částí karoserie umožňující zvětšení zavazadlového prostoru. K dalším změnám došlo uvnitř i venku auta, šlo například o nepatrně odlišnou mřížku, nová madla dveří či lepší obložení interiéru. O rok později získalo auto nový a výkonnější motor 1962 cc, 132 koní (98 kW). Auto si stále zachovávalo 5-stupňovou manuální převodovku, jeho pohotovostní hmotnost činila 1040 kg, rozvor 2250 mm, délka 4120 mm, šířka 1630 mm a výška 1290 mm.
3. série auta (1983-1989): Třetí generace auta byla uvedena v Severní Americe pro modelový rok 1982 se zavedením 2,0 l motoru Bosch s elektronickým vstřikováním paliva. Spider prošel zásadními úpravami stylingu v roce 1983, kdy došlo k zavedení černých gumových předních a zadních nárazníků, a přidání malého gumového spoileru do víka zavazadlového prostoru. Tyto změny auta však nebyly veřejností přijaty zrovna nejlépe. Model Quadrifoglio Verde byl představen v roce 1986 s mnoha estetickými vylepšeními, včetně nového předního a zadního spoileru, unikátními 15" slitinovými koly a volitelnou odnímatelnou střechou. Vnitřní výbava zahrnovala červené koberce a šedé kožené sedačky s červeným prošíváním, pětistupňová manuální převodovka v autě zůstala. Drobné změny nastaly v období 1986-89, včetně přidání nových barevných odstínů, a některé modely představily automatické bezpečnostní pásy. Rozvor auta zůstal stejný jako v předchozí generaci, tedy 2250 mm, délka byla prodloužena na 4288 mm, šířka naopak nepatrně zkrácena na 1628 mm a výška na 1240 mm. »  Alfa Romeo Spider - historie značky auta (dokončení článku)  »

Alfa Romeo Spider - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Alfa Romeo:

AF Centrum - Fiat,Alfa Romeo,Abarth,Jeep,SsangYong

Autorizovaný prodejce vozů Alfa Romeo, Jeep, Abarth, Fiat, Fiat Professional a SsangYong. Servis vozidel, lakování vozidel. Prodej ojetých vozů všech

www.afcentrum.cz | Ostrava - Vítkovice, Výstavní 1130/119

Alfa Romeo Spider - historie značky auta (dokončení článku)

4. série auta (1990-1993): S větší a konečnou změnou přišel Spider v roce 1990, kdy auto získalo motor Bosch Motronic s elektronickým vstřikováním paliva s elektrickým ventilátorem. Plastové nárazníky navíc získaly stejnou barvu jako auto, a poprvé byla přidána automatická převodovka, konkrétně 3-stupňová. K dispozici byl posilovač řízení, boční airbagy a klimatizace. Rozměry auta byly následující: rozvor 2250 mm, délka 4260 mm, šířka 1623 mm a výška 1262 mm.
Výroba auta Spider skončila v roce 1993, a zcela nová Alfa Spider přišla na trh o rok později. Celkově se za dobu produkce auta Alfa Romeo Spider v letech 1970–1993 vyrobilo 110128 kusů.

Autorecenze.cz
  • Uživatelské recenze a auto testy Alfa Romeo Spider

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 0 inzerátů vozidel značky Alfa Romeo Spider.