Citroën

>> zpět na značky
Citroën

Auta značky Citroën:

  • C4 Cactus
  • C6
  • CX
  • DS
  • DS3
  • DS4
  • DS5
  • GSA
  • Nemo
  • Spacetourer
  • Visa
  • XM

Citroën - historie značky auta (psáno též jako Citroen)

Citroën logo značky Značka Citroën skutečně vděčí svému jménu citrónu...
Značka Citroën nedávno oslavila 90 té výročí svého založení. Založil jí André Citroën (1878-1935), jehož prarodiče v Amsterodamu obchodovali s exotickým ovocem. Odtud se vzalo jeho jméno Citroën, což je holandský výraz pro citrón. André navštívil ve svých 22 letech Polsko, původní vlast svých předků. Tehdy si zde povšiml zvláštního provedení dřevěných ozubených kol, kterému dnes říkáme šípové. André Citroën hned pochopil výhody tohoto ozubení, zejména tichý chod a malé opotřebení. V roce 1902 investuje všechny své úspory a koupí na ocelové šípové ozubení patent. V roce 1912 si založil malou továrnu na výrobu ozubených kol. Tady poprvé použil své logo, dvojitou "stříšku", která symbolizovala dva zuby onoho šípového ozubení. Toto logo se na vozech Citroën používá dodnes.
Během 1. světové války sloužil André Citroën nejprve jako poručík u francouzského dělostřelectva, později vybudoval továrnu na výrobu munice pro potřeby Francie. Když válka skončila, tak měl Citroën k dispozici továrnu, ale neměl žádný výrobek. Vrhl se prototo do výroby automobilů, inspirován úspěchy Henryho Forda v USA. Proto se i on rozhodl pro výrobu jednoduchých, levných, malých vozů pro širokou veřejnost.
V roce 1919 byl vyrobený první model Citroën Typ A. Do konce roku bylo těchto aut vyrobeno téměř 3 tisíce kusů. André Citroën se od Forda poučil i co se týče reklamy. Nechal například umístit obří název Citroën na Eiffelovu věž, která mu tak posloužila jako gigantický billboard. V roce 1920 se už vyrábělo více než 12 tisíc těchto vozů. To bylo více než v té době vyráběl Peugeot a Renault dohromady. Už v roce 1922 vznikl další model Autochenille B2, který jako první automobil v historii překonal Saharskou poušť. V témže roce vznikl i lidový vůz Citroën 5 CV. Vůz se stejně, jako dražší typ B2, dal koupit na splátky. Do roku 1926 se těchto lidových vozů prodalo 80 tisíc a významně se tak podílely na motorizaci Francie. André Citroën investoval značné peníze i do silničního značení, které tehdy bylo v plenkách. Směrové tabule také nesly jeho značku. »  Citroën - historie značky auta (psáno též jako Citroen) (dokončení článku)  »

Citroën - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Citroën C4 Picasso 1,6 Citroën C4 Picasso 1,6

ABS, AirBag 10x, Airbag-deaktivace spolujezdce, Alu kola 16 palců, Asistent-brzdový, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna 2x,

98 000,- Kč

Citroën Jumper H1L1 Citroën Jumper H1L1

139 000,- Kč

Citroën C3 1,4 Citroën C3 1,4

ABS, AirBag 4x, Airbag-deaktivace spolujezdce, Centrální zam. dálkově, EBD, Elektrická okna 2x, Kódování skel, Pneumatiky zimní i letní, Rychlostní st

175 000,- Kč

Citroën C5 TOURER BUSINESS Citroën C5 TOURER BUSINESS

ABS, AirBag 8x, Alarm, Alu kola 17 palců, CD měnič, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna 4x, Handsfree, Imobilizér, Klimatizace manuální, Kódování

179 000,- Kč

Autosalony a autobazary Citroën:

Auto Babiš s.r.o.

mimo pracovní dobu 737 408 214

www.citroen-babis.cz | Mnichovice, Ondřejovská 700

Auto Havlíček

Dovoz a prodej nehavarovaných osobních vozidel se servisní knížkou z EU. Možnost leasingu nebo úvěru

www.auto-havlicek.cz | Velké Meziříči, Karlov 2170 směr Brno

Auto Moto Centrum Petráček s.r.o.

Autorizovaný prodejce a opravce vozů Citroën, opravy vozů všech značek, prodej ND a příslušetví, prodej motocyklů, ND a příslušenství Auto Moto, oprav

www.citroenuo.cz | Ústí nad Orlicí, Moravská 1374

Auto Schwab, s.r.o.

Autorizovaný prodej vozů Citroën a Seat. Prodej náhradních dílů obou značek. Servis vozidel.

www.autoschwab.cz | Kladno, Milady Horákové 3291

AUTO TICHÝ

VÝHODNÉ POJIŠTĚNÍ.DOVOZ PŘÍMO Z ITÁLIE.PROTIÚČET VAŠÍM VOZEM.VOZY BEZ KOROZE

www.autotichy.net | Rýmařov, TŘÍDA HRDINŮ 369/15

Auto-Probe

specialista na prodej užitkových a osobních vozidel. Výkup.Prodej.Úvěr.Leasing

www.autoprobe.cz | Č.Budejovice, Na Klaudě-Jivno 53 / Lišov

Carling s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, prodej a opravy

www.carling.cz | Brno 27, Hviezdoslavova 51

Carling, spol s r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů

http://citroen.carling.cz/ | Brno, Hviezdoslavova 51

DELTICAR s.r.o.

Po tel. dohode pracujeme kdykoliv :-)

www.petrolex.cz | Teplice, Masarykova 25, Areál PNEUCENTRA - ve dvoře

TradingCars s.r.o.

prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.tradingcars.cz | Rožnov pod Radhoštěm, ul.Chodská 1

UH CAR, s r. o.

prodej ojetých vozů 773 748 503; prodej citroën 775 200 868; prodej opel 778 443 380; prodej suzuki 724 809 081; prodej oby

www.uhcar.cz | Uherské Hradiště, Za Olšávkou 365

Citroën - historie značky auta (psáno též jako Citroen) (dokončení článku)

Ve dvacátých letech otevřel Citroën své pobočné závody v anglickém Sloughu a belgickém Bruselu. Vozy Citroën se montovaly také v Itálii a v Německu. Každý čtvrtý vůz, který tehdy jezdil po francouzských silnicích byl Citroën. Nejúspěšnějším vozem Citroën té doby byl typ B 14, auto s celokovovou karoserií a motorem 1539 ccm o výkonu 16kW s třístupňovou převodovkou. Proslul mimo jiné tím, že byl jako první sériový vůz vybavený podtlakovým posilovačem brzd. V říjnu 1928 měla na pařížském autosalonu premiéru nová žada vozů Citroën s označením C4 a Citroën C6. Menší typ C4 měl čtyřválcový motor o obsahu 1628 ccm a výkonu 22 kW, větší C6 byl vybavený výkonnějším šestiválcem o objemu 2440 ccm. Vozy této řady tvořily páteř výrobního programu Citroën až do roku 1932 a bylo jich celkem vyrobeno 300 tisíc kusů.
André Citroën věřil, že technický pokrok má být provázen také pokrokem sociálním. Proto ve své továrně zavedl zdravotní péči o zaměstnance, dětské jesle, závodní jídelnu. Jeho zaměstnancům byl vyplácený třináctý plat. Ve třicátých letech zastavila růst firmy Citroën hospodářská krize. V roce 1935 převzal 60% akcií známý výrobce pneumatik Michelin. André Citroën byl požádán aby odešel do důchodu a dále se nepodílel na řízení firmy. Zemřel v červenci 1935, ve věku 57 let na rakovinu žaludku.
V té době vyráběla automobilka Citroën revoluční model s označením Traction Avant. Jednalo se o vozy s předním pohonem, nejprve s motorem 1303 ccm a výkonem 23,5 kW. Později se objevily výkonější motory a různé druhy karoserií - čtyřmístná, šestimístná, kabriolety i kupé. Vozy měly odpružení kol zkrutnými tyčemi a samonosné karoserie. Tyto vozy se dobře prodávaly a tak se automobilka znovu dostala do černých čísel.
Výroba vozů Citroën byla přerušena 2. světovou válkou v roce 1941, ale už v roce 1945 se v bombami těžce poškozené automobilce začaly montovat nové automobily i když se jednalo o předválečné modely. V říjnu 1948 měl na pařížském autosalonu svou premiéru další legendární model, který se začal připravovat již před válkou. Jednalo se o lidový vůz Citroën 2 CV. Jednalo se o malý automobil s jednoduchou karoserií a plátěnou střechou. Auto mělo vzduchem chlazený dvouválcový motor s obsahem 375 ccm a s výkonem pouhých 6,5 kW, který poháněl přední kola. Vůz, který si vysloužil mnohé přezdívky, jako "čtyři kola pod parapletem" a nebo "kachna", se začal prodávat až na podzim roku 1949 a zájem o něj byl obrovský. "Kachna" Citroën 2 CV se vyráběla v mnoha inovacích až do roku 1990! a celková produkce tohoto modelu dosáhla čísla 3,87 milionu kusů.
Na podzim roku 1955 se objevil revoluční model Citroën DS. Tento aerodynamický sedan s futuristickým vzhledem měl plynokapalinové odpružení, které mu umožňovalo měnit světlou výšku nad vozovou. Byl vybavený posilovačem řízení a samočinnou spojkou. Náhon předních kol a osvědčený čtyřválcový motor o obsahu 1911 ccm převzal od svých předchůdců. "Déeska" se stala pojmem ve francouzštině se zkratka DS proměnila v "déesse" ("bohyně"). Tento model předběhl svou dobu a vyráběl se plných dvacet let. Dodnes se považuje za jedno z nejelegantnějších aut v historii.
V roce 1976 se Citroën stal součástí koncertu PSA Peugeot Citroën a je jí dodnes. Tento koncern se řadí mezi nejvýznamnější výrobce automobilů. Výroba vozů Citroën probíhá v 7 továrnách v Evropě. Kromě Francie, kde má Citroën tři závody (Aulnay, Rennes a Sevelnord – Hordain), vlastní ještě dvě továrny ve Španělsku (Madrid a Vigo) a po jedné v Itálii (Sevelsud) a Portugalsku (Mangualde). Mimo Evropu se vyrábějí vozy Citroën také v Argentině (Buenos Aires), Brazílii (Porto Real) a Číně (Wuhan). Společnost přímo zaměstnává 12 000 lidí v 70 zemích.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 1633 inzerátů vozidel značky Citroën. Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta C4 Picasso, C5, Berlingo, C3 a Jumper. Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů C4 Picasso, Berlingo, C3, C4 a C5.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Citroën v naší databázi je vozidlo Citroën Jumper 4-35 L4H2 IZOTHERM EL SKLADEM, r.v. 2017. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 836 800,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Citroën z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Citroën C5 Break 2.0 HDi 100kW Klima, r.v. 2007. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Citroën, tak toto auto může být vaše za 79 000,- Kč.