Subaru Impreza

>> zpět na Subaru
Subaru

Auta značky Subaru:

  • BRZ
  • Baja
  • G3X Justy
  • Levorg
  • Libero
  • Mini
  • SVX
  • Stationwagon
  • Trezia
  • Tribeca
  • Vivio
  • WRX STI
  • XT
  • XV

Subaru Impreza - historie značky auta

Subaru Impreza logo značky Subaru Impreza je kompaktní automobil střední třídy, který byl poprvé představen v roce 1993 automobilovou divizí společnosti Fuji Heavy Industries. Subaru Impreza tak nahradila předchozí model Leone.
V porovnání s konkurenčními modely stejné třídy, jako např. Toyota Corolla, Honda Civic, Nissan Sentra, Suzuki SX4, Mitsubishi Lancer (včetně Mitsubishi Lancer Evolution) a Mazda Protegé/Mazda Axela, pouze Impreza nabízela pohon všech kol, a to jako součást standardního vybavení.
Výroba Subaru Impreza probíhala až do roku 2001 v japonském městě Gunma a to v karosářských variantách dvoudvéřový a čtyřdvéřový sedan a pětidvéřové kombi.
Kromě pohonu všech kol se Impreza nabízela i s pohonem předních kol. Tato verze byla doplněna motory s nižšími výkony - 1,6 l nebo 1,8 l.
Celkově byly během historie prodeje Subaru Impreza první generace nabízeny tyto motory:

  • 1.6 L o výkonu 90-95 koní
  • 1.8 L o výkonu 103 koní
  • 2.0 L o výkonu 115-125 koní
  • 2.0 L Turbo o výkonu 208-218 koní
  • 2.2 L o výkonu 145 koní
  • 2.5 L o výkonu 167 koní


Rozměry Subaru Impreza jsou: rozvor 2 520 mm, délka 4 375 mm, šířka 1 705 mm a výška 1 410 mm.
Rok 1994 pak přinesl vysokovýkonnou verzi Subaru Impreza WRX Sti, která byla vyrobena pro světové závody rallye. Auto tak nahradilo model Impreza 555 s motorem Supertec, který zde původně působil.
O tři roky později, v roce 1997, pak prošla první generace Subary Impreza faceliftem. »  Subaru Impreza - historie značky auta (dokončení článku)  »

Subaru Impreza - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Subaru Impreza XV 2.0D 4x4 Subaru Impreza XV 2.0D 4x4

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Centrální zam. dálkově, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Handsfree, Klimatizace manuální, Palubní počítač, Pohon 4x4,

139 999,- Kč

Subaru Impreza 2,5 i WRX 4x4 Subaru Impreza 2,5 i WRX 4x4

ABS, Alarm, Alu kola, Asistent-brzdový, Centrální zam. klíčem, Dětská sedačka Isofix, EDS, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace manuální, Navigace

249 000,- Kč

Subaru Impreza 2,0D 110 kW Subaru Impreza 2,0D 110 kW

ABS, AirBag 4x, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. dálkově, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace manuální,

105 000,- Kč

Subaru Impreza 1,6i  4x4 Subaru Impreza 1,6i 4x4

ABS, AirBag 8x, Centrální zam. klíčem, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace manuální, Navigace GPS, Palubní počítač, Pohon

259 000,- Kč

Subaru Impreza 2,5 WRX STi AWD TOP Nürburgrin Subaru Impreza 2,5 WRX STi AWD TOP Nürburgrin

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, EDS, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace digitální, Navigace GPS, Opěrky hlav výsuvné, Ostřikova

413 141,- Kč

Subaru Impreza 2,0 R 110kW 4x4 CZ Klima Subaru Impreza 2,0 R 110kW 4x4 CZ Klima

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace manuální, Palubní počítač, Pohon 4x4,

144 999,- Kč

Autosalony a autobazary Subaru:

DanCars CZ s.r.o.

Autorizovaný prodejce a servis Subaru Prodej, servis, leasing, pojištění a další služby. SUBARU, Toyota, Suzuki, Daihatsu. Po-Pá 8:00-17:00

www.subaru-opava.cz | Opava, Krnovská 82

SUBARU HOSTIVAŘ ALM

Autorizovaný prodejce a servis SUBARU Otvírací doba: PO - PÁ: 8:00 - 16:30

www.subaru-alm.cz | Praha 10 - Hostivař, Hostivařská 4/531

TRENDCAR - OLOMOUC

Prodej nových a ojetých vozů SUBARU, HONDA TRENDCAR OLOMOUC Po-Pá 8:00 - 17:00

www.trendcar.cz | Olomouc - Horní Lán, I.P.Pavlova 120

Subaru Impreza - historie značky auta (dokončení článku)

Od roku 2001 do roku 2007 se vyráběla druhá generace Subaru Impreza, tentokrát již bez verze sedan.
Druhá generace měla větší rozměry a zároveň byla bezpečnější a živější. Nový design světlometů verze WRX STi však sklidil širokou kritiku, a proto bylo auto faceliftováno již v roce 2004 - tři roky od uvedení druhé generace. Vůz tak získal nové, oválné světlomety.
Na další úpravy auta zákazníci nemuseli čekat dlouho, a tak byl již v roce 2006 upraven vzhled masky a chladiče, díky čemu se vůz více přiblížil vzhledu modelu SUV Subaru Tribeca.
Druhá generace Subaru Impreza se nabízela s těmito motory:

  • 1.5 L
  • 1.6 L
  • 2.0 L o výkonu 125 koní
  • 2.5 L o výkonu 165 koní (2001-04)
  • 2.5 L o výkonu 173 koní (2005-07)
  • 2.0/2.5 L Turbo-charged o výkonu 227 koní (WRX 2002-07)
  • 2.5 L Turbo-charged o výkonu 300 koní (WRX STi 2004-07)


Třetí generace Subaru Impreza se pak začala vyrábět v roce 2007. Prvním autem na trhu byla verze pětidvéřový hatchback, následována výkonným modelem WRX STi. Současně to byla první generace, která měla v nabídce i dieselové motory.
Svou premiéru na veřejnosti mělo auto na autosalonu v New Yorku v roce 2007. O tři roky později byla představena varianta sedan Subaru WRX STI.
V nabídce třetí generace byly tyto motory:

  • 1.5 L o výkonu 107 koní
  • 2.0 L o výkonu 150 koní
  • 2.5 L o výkonu 170 koní
  • 2.5 L Turbo-charged o výkonu 224 koní
  • 2.5 L Turbo-charged o výkonu 265 koní
  • 2.5 L Turbo-charged o výkonu 305 koní


Rozměry třetí generace jsou následující: rozvor 2 620 mm, délka 4 580 mm (sedan) a 4 415 mm (hatchback), šířka 1 740 mm a výška 1 475 mm.
V roce 2010 byl na Ženevském autosalonu představen nový crossover Subaru Impreza XV. Auto má zvýšenou světlou výšku a získalo také plastové doplňky.
Čtvrtá generace Subaru Impreza byla odhalena veřejnosti v dubnu 2011. Na autoshow v New Yorku. Toto auto má revoluční design, ačkoliv rozměry vozu zůstávají takřka beze změn. Nový model má být ale lehčí a úspornější. Auto je také vybavené celou řadou nových technických vylepšení a jsou použité lepší a kvalitnější materiály. Vůz vychází z designu aktuální verze vozu Subaru Legacy.
Subaru Impreza byla také velice úspěšným závodním vozem. Od roku 1993 Subaru Impreza 555 závodila ve skupině A, kde potom získala 2 tituly pro Subaru World Rally Team v sezonách Mistrovství světa v rallye 1995 a Mistrovství světa v rallye 1996.
Rok 1995 pak znamenal pro jezdce Colina McRae titul Mistra světa. O dva roky později, v sezoně Mistrovství světa v rallye 1997 byl tým jedním ze dvou prvních, kteří upravily vozy pro kategorii WRC a opět získal titul v poháru konstruktérů, následovaly výhry v letech 2001 a 2003.
V kategorii vozů skupiny N pak často vítězí model Impreza WRX STI. V kategorii WCR byl model vybaven čtyřválcovým motorem o objemu 1994 ccm, výkonu 221 kW, točivém momentu 471 Nm a s rozvodem 2x DOHC. Jako již tradičně u automobilky Subaru je i toto auto vybavené pneumatikami značky Pirelli. Svou závodní premiéru měl vůz na Rallye Monte Carlo v roce 1997.
Rozměry Imprezy WRX STI jsou: délka 4 340 mm, šířka 1 770 mm, rozvor 2 520 mm a hmotnost 1 230 kg.
Z modelu WRX STI technicky vychází také varianta Subaru Impreza 2000, avšak má upravenou velkou část mechanické stránky vozu, mimo jiné například systém cirkulace vzduchu, výfukové potrubí, odpružení a elektronické jednotky diferenciálů. První závod mělo toto auto na Portugalské rallye 2000.
Další verzí pak byl model Subaru Impreza 2001, se kterým získal titul mistra světa roku 2001 Richard Burns.
Rozměry tohoto modelu jsou: délka 4 405 mm, šířka 1 770 mm, rozvor 2 535 mm a hmotnost 1 230 kg.
Další rok pak následoval model 2002, který byl poháněný motorem o objemu 1994 ccm a výkonu 300 koní. Technická stránka vozu je velmi moderní a auto má mimo jiné výfukový systém potažený keramikou a ohnivzdorným obalem, elektronický systém řízení motoru, transmisí a podvozku, dotykový LCD monitor a šestistupňovou elektro-hydraulická převodovku Prodrive. Stejně jako předchozí model, i tento vůz používá pneumatiky Pirelli.
Varianta WRC pak měla nové turbodmychadlo, vačky, výfuk a elektroniku, přičemž svůj první start měl model na Rallye Monte Carlo v roce 2003.
Model 2004 byl oproti svém předchůdci odlehčen a technicky vylepšen. Prvním startem byla potom Mexická rallye v roce 2004.
Varianta pro rok 2005 získala rozšířenou karoserii na 1 800 mm, novou vstřikovací lištu a turbodmychadlo a premiéru měl na Mexické rallye v roce 2005.
Rok 2006 pak přinesl zcela nový model s upraveným vzhledem a vylepšenou mechanikou. Poprvé vůz startoval na Rallye Monte Carlo 2006.
Subaru Impreza je energické a komfortní auto, který má výkonné a efektivní motory, dobrou výbavu a sportovní design. Je to rozhodně automobil, který na první pohled zaujme.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 13 inzerátů vozidel značky Subaru Impreza.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Subaru Impreza v naší databázi je vozidlo Subaru Impreza 2,5 WRX STi AWD TOP Nürburgrin, r.v. 2011. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 413 141,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Subaru Impreza z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Subaru Impreza 2,0 i R Active AWD, r.v. 2008. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Subaru Impreza, tak toto auto může být vaše za 89 000,- Kč.