Trabant

>> zpět na značky
Trabant

Auta značky Trabant:

  • 601

Trabant - historie značky auta

Trabant logo značky Trabant je jednou ze značek, kterou dříve vyráběla východoněmecká automobilka Sachsenring v saském městě Zwickau. Před válkou patřila továrna automobilce Horch, která se zabývala výrobou luxusních vozidel. Po druhé světové válce továrnu zabral Sovětský svaz jako válečnou reparaci. Poté se v ní vyráběly automobily IFA F8 a IFA F9, které byly postaveny na základě předválečného automobilu DKW F8. O nějakém čase se však výroba těchto aut přesunula do automobilky AWE v Eisenachu. Tam se z nich v roce 1956 vyvinulo auto značky Wartburg.
Od roku 1955 se továrna ve Zwickau zaměřila na luxusní automobily s označením P240 Sachsenring. Vzhledem k tomu, že tyto vozy byly zaměřeny na prominentní představitele východoněmeckého režimu a nebyly příliš prodávány, byla dána přednost vývoji skutečně lidového vozidla.
Předchůdce Trabantu měl společného předka s vozem Wartburg, byl také vyroben na základě DKW F8 a dostal jméno P70. Protože byl nedostatek ocelových plechů, tak byla jeho karoserie vyrobina z duroplastu. Tato umělá hmota, v budoucnu tak typická pro značku Trabant, se vyráběla ze směsi odpadu z bavlny se syntetickou pryskyřicí. Model P70 se vyráběl od roku 1955 do roku 1959 a bylo vyrobeno přibližně 36 000 kusů. »  Trabant - historie značky auta (dokončení článku)  »

Trabant - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Trabant 601 1,1 řazení na podlaze Trabant 601 1,1 řazení na podlaze

Splňuje normu euro III

100 000,- Kč

Autosalony a autobazary Trabant:

Trabant - historie značky auta (dokončení článku)

7. listopadu 1957 se rozběhla výroba nového modelu Trabant P50, označovaného též jako Trabant 500. Model P60, vyrobený v roce 1962, se od svého předchůdce moc neodlišoval, ale již o dva roky později byla karosérie významně přepracována a výsledkem se stal Trabant 601 (P601). Tento automobil si až na drobné změny uchoval svůj design až do roku 1990. Trabant 601 se vyráběl skoro 27 let.
Trabant 601 byl prvním automobilem, který se v masové míře vyráběl z plastů (pro které se vžilo značení bakelit). Pod kapotou se schovával dvoutaktní, vzduchem chlazený dvouválec, který měl výkon 26 koní. Automobil měl čtyřstupňovou převodovkou s volnoběžkou, ale na přání zákazníka mohl mít i poloautomatickou převodovku Hycomat.
Trabant 601 se vyráběl se základní výbavou (S) nebo s tzv. luxusní, označenou "de Luxe". Zákazník si mohl vybrat ze dvou karoserií – Limousine a Universal (kombi). Později přibila i varianta Tramp, kterou nejprve využívala východoněmecká policie a pohraničníci. Tato varianta měla plátěnou střechu a dveře.
Trabant se po dobu své výroby příliš nevyvíjel. Jedinou výraznější inovací bylo zahájení montáže již vodou chlazených čtyřtaktních motorů Volkswagen v roce 1990. Při této změně došlo také k drobné obměně karosérie. Další změnou bylo zapracování řadicí páky do podlahy, umístění kotoučových brzd na přední kola a přemístění palivové nádrže do zadní části vozidla. Tím vznikl nový model trabantu označený jako Trabant 1.1.
Vozy Trabant byly jedním ze symbolů NDR, kde se vžilo označení "trabi". Trabant měl mnoho posměšních přezdívek, např. BMV (bakelitové motorové vozidlo) nebo "trsátko".
Dne 30. dubna 1991 byla výroba Trabantů, ukončena pro nezájem zákazníků. Za více než 30 let výroby vozů bylo vyprodukováno téměř 3 100 000 Trabantů. Pouze 39 tisíc z nich mělo čtyřtaktový motor. Poslední vyrobené vozy byly odprodány do Turecky, kde 4 roky chátraly v přístavu, kvůli chybějícím povolením. Nakonec se vrátily do továrny ve Zwickau a v roce 1995 byly prodány jako unikátní poslední série "444" vozů Trabant.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 0 inzerátů vozidel značky Trabant. Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů 601 a Trabant.