Autorecenze Audi A3 1968cm3 TDI BKD - Asi som očakával viac. - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Audi A3
 
 

Recenze Audi A3 2.0TDI šitka
“Asi som očakával viac.”

Autor recenze: Marián (32 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2004 Typ motoru:1968cm3 TDI BKD Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:100 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 6,3 l/100 km Vloženo: 9. 10. 2007

Hodnocení inzerátu: 21 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.6

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

1
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Scorpio siere,mondeo probe Escort Peugeot 206,škoda octavia fabia Talbot Opel Dacia Renault i trabant :)

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

1. vadné zadné tlmiče
2. vadný pohon sklonu predného reflektoru
3. kompresor klimatizácie
4. trhanie motoru pri jazde nad 3500 ot./min.
5. stráta vody v chladiacom systéme


Hodnocení a zkušenosti s autem

Poruchy ? Dá sa povedať že, auto je jedna velká porucha. Neviem či to mám považovať za náhodu alebo fakt, ale Audi A3 2.0TDI s koncernovým motorom BKD s výkonom 103kW a 140koní ma sklamal na plnej čiare. Auto je kupované nové u autorizováného predajcu v Prahe za cenu 756.000,-Kč.

Musím podotknúť že auto je nebúrané všetky opravy záručné či pozáručné robil autorizovaný servis Audi. Za spomínanu cenu auta som očakával patričnu kvalitu a spolahlivosť. Opak je však pravdou. Do 30.000km čo je ešte pred prvou servisnou prehliadkou long laif-u odišli zadne tlmiče. Niečo tam ustavične hrkalo...

Aby to nebolo málo tak sa pridal kompresor klikatizácie a motorček na ovládanie zdvyhu svetla predného reflektoru. Napriek tomu, že výmena náhradných dielov bola zadarmo teda v záruke ma tento fakt sklamal. Perličky prišli tesne po vypršaní záruky teda po dvoch rokoch a 101.000km :( Blahoželám teamu z Audi, výpočet je presný dva roky ani deň a kilometer na viac :) K mojej nespokojnosti pribudlo cukanie pri jazde nad 3.500 otáčok.

Vyzeralo to ako keď vám dojde palivo alebo baterka. Motor prestal ťahať a auto sa začalo dusiť (super vec hlavne pri predbiehani...) prvé rady boli že to robí váha vzduchu. Postupnou výmenou sa zistilo, že to má na svedomí elektrická lišta ktorá je priamo v motore. Oprava sa vyšplhala k 10.000,-Kč. To som bol ešte stále v relatívnej pohode... Začala sa mi strácať voda v chladiacom okruhu cca 0,3l na 300km som si zastavil a dolial vodičku.

Pohoda ako ked som mal Škodu 120L :). Autorizovaný servis postupoval podla príručky mladých svišťou a začal meniť náhradné diely ako o život. Ako prvý mi vymenili chladič výfukových plynov, ktorý je napojený na chladiaci okruh vody. Výmena ma u Audi stála 15.000,-Kč a tri dni bez auta + nervy a čas atd. Samozrejme, že sa voda strácať neprestala a auto skončilo zase v servise. Po opakovanej kontrole sa zistilo že je prasknutá hlava motoru. Bingooo!!! Cena za výmenu hlavy bola stanovena na 55.000,-Kč.

Tu sa moje predstavy a sny o kvalitnom značkovom aute rozplynili. Podľa informacii ktoré som dostal v audi moje auto je pri 101.000km v prvej tretine života realita bola ale skor pohrebná... Vďaka mojej šetrnej Československej povahe som našiel v Prahe človeka ktorý mi hlavu opravil za cenu 5.000,-Kč, montáž a demontáž + nová sada tesnení ma prišli na 15.000,-Kč + týždeň auto v servise Audi.

To som bol už na pokraji sil, ale čo človek nevydrží. V dielni u pána ktorý mi opravoval hlavu som videl niekolko prasknutých hlav. Je to úplne normálne, že? Normálne však nieje, že všetky pochádzajú z koncernových aut Audi, Škoda, Seat, WV a úplne rovnakého motoru BKD 2.0TDI 103kW (140k) a úplnou náhodou je i fakt že praskajú vždy na prvom válci priamo v sedle výfukového ventilu...ach jo a mne sa páči nová A5 s motorom 2.0TDI ...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 21


Komentáře uživatelů k recenzi Audi A3

Vložit komentář

Audi A3 (2006)

Síce o dva roky mladšia, ale ten istý typ motora, najazdených 90 000km bez závady.(klop klop pre štastie) Len klasické výmeny spotrebných dielov.

Myslím, že dosť zaváži ako sa k autu správa šofér, čo tankuje a pod.

07.05.2016 | 10:44:32 | Martin  | 62.197.243.* Reagovat

..

ukaz koooolko si usetril s dizlom.. :D :D

10.11.2014 | 12:44:23 | lol  | 90.64.19.* Reagovat

Audi made in WV

V Madarsku vyrábaju VW Audi A3 A4 neviem,ale dotycný a nie je on len obycajný robotník/nedávno isiel resp ho povolala VW na upravu novej linky v Bratislave/takže on mi povedal,že on hoci a práve že tam robi by si nikdy Audi nekupil!pre ich nekvalitu....

10.10.2014 | 22:59:34 | Ivan  | 109.74.159.* Reagovat

2.0 TDI-BKD

Obecně záleží na tom jak se kdo k motoru chová, když to někdo stále honí, olej mění jak si občas vzpomene a naftu tam dáva od kdejake jezedacké pumpy,není divu že pak sype prachy, ja osobně mam 2.0 tdi BKD ve dvou autech na jednom 312000km na druhém 295000km a bez problému.

25.06.2012 | 22:43:08 | onder  | 80.82.150.* Reagovat

Nema pravdu

Tento typ nahonu sa využival iba pri motoroch s vyvažovacimi hriadelmi a tie motory bkd nemajú.

10.01.2012 | 21:37:29 | slejd  | 95.102.230.* Reagovat

Mippi ma uplnu pravdu, ale...

Mippi ma uplnu pravdu az na tu skutocnost ze aj motor s oznacenim BLB ma ten isty problem ako ostatne..... Cize ma olejové čerpadlo pohanane sesthranom.... Prijemny den

11.10.2010 | 18:14:17 | Fofo Reagovat

Poruchy

Takže 2.0 TDI sú vo všeobecnosti najporuchovejšie motory tak ako 2.5 TDi V6. Čo sa týka motorov 2.0 TDI tak motory z označením BLB,BNA majú pohon olejoveho čerpadla riešený retazou.Tieto motory sú v podstate bezporuchové. Ostatné 2.0 TDI maju riešený pohon olejového čerpadla cez 6-hranný unášač, ktorý ked sa opotrebuje(obrúsi , vyšlahá) tak v prvej fáze nasleduju poruchy typu odchádzanie turboduchadiel atd. z dovodu nižšieho mazacieho tlaku, ktorý samozrejme elektronika nezistí. Dalším prejavom je totálna havária motora, zadrenie vačiek, ložiskových panviček/klukovky a to vám už elektronika zahlási, ale pokial stihnete postát, už je to v riti... Proste 2.0 TDi nie je najpodarenejší.. Osobne od Audi alebo koncerni VW by som išiel bud do 1.9 alebo 3.0 TDI.To sú najpodarenejsie motory.

03.12.2009 | 16:41:17 | Mippi Reagovat

2.0 TDI

S Passatem 2.0TDI r.v. 2006 mam tez otresne zkusenosti (100 tis. km) a palivove cerpadlo, loziska, olejove cerpadlo + vyvazovaci kladky. No proste VW uz nikdy.

01.10.2009 | 21:39:20 | pepa Reagovat

Ano, 2.0 tdi 103kw, r.v.2006 je prokazatelně šmejd

Syn, Passat 2.0tdi, 2006, nyní v roce 2009 87 tisíc km, fatální závada náhonu olejového čerpadla, zadřené vše, totální výměna motoru. Já, Superb 2.0tdi, 2006, nyní v roce 2009 81 tisíc km, fatální závada náhonu olejového čerpadla, zadřené vše, totální výměna motoru.
Oba po záruce, závada stejná, opotřebovaný n-hran náhonu, ztráta tlaku oleje a než na dálnici zastavíte, je konec.
Již nikdy si ani já ani nikdo z rodiny nekoupíme koncernové auto VW. Dejte si do Googlu "závada 2.0tdi vadné olejové čerpadlo vadné turbo prasklá hlava atd. atd." doprovoďte to Škoda nebo VW a uvidíte. Že to neudělá ani Škodovka, ani VW ani Audi atd.???????

03.09.2009 | 09:41:45 | VAP Reagovat

2.0 TDi

jo 2.0 TDi ty prvni rocniky nebrat zrovna BKD je strasnej..ostatni uz v norme

03.08.2009 | 21:47:48 | ladza Reagovat

Nechcem kafrať do toho,

ale ak človek chce kupovať 3.0 D, tak to už pomaly môže začať uvažovať nad 3,2 benínom....Rozdile v spotrebe je nejakých 2-4 litre, ale nákupka sa dá stlačiť tak, že min. 100-150.000 km máte na behanie, než Vám začne auto "vracať investíciu" do nafty.
Nehovoriac o lepšom a ľahšom servise, oveľa menej vecí háklivých. Aj preto nejaký Lexus nedá na benzín dopustiť. A 220D je priznajme si to, taký nepodarok...

18.06.2009 | 21:04:16 | ľuboš Reagovat

2,0 TDI nebrat !

Kamarad mel tenhle agregat v Passatu a sama porucha...Nastesti se ho zbavil.

18.06.2009 | 18:55:00 | jamieson Reagovat

ma neser

pocuvaj rejzi.sa pozri na japonske auta.ked mali japonci el. stahovanie okien,klimu,siber ,viacbodove vstrekovanie..... tak o tom sa europskym vyrobcom ani nesnivalo.tak netrep.jasne ze MB alebo A8 su ina trieda ale nekupis ich za1000000korun. japonec je o dost lacnejsi a spolahlivostou sa im urcite vyrovna.

20.09.2008 | 07:13:13 |  Reagovat

Nové je nové

Je fajn že existuje tento web, v každém případě je dobré si koupit Audinu novou. Při ceně servisu Audi je lepší mít záruku a po 2 letech auto pustit do světa.

12.02.2008 | 22:37:19 | audinky Reagovat

po oprave

Je pravda že som v čase pisania tejto recenzie bol z A3 totalne vynervovaný, kdo by nebol ... ale musím dodať že po oprave auto šlape ako hodinky a spotreba je úžasná. Autom možete jazdit za 3,8 na spotrebu alebo za 5,9 športovne. Aj napriek tejto skusenosti ostavam verny Audi. Chcem si kupiť nové auto ale asi som náročný na interiér takže AUDI a A5. Důfam že 3.0TDI bude na tom lepšie než dvojka. Inač zohnal som borca čo mi to dovezie fungel nové a rozdiel v cene proti CZ je 380litrov...

23.01.2008 | 09:56:21 | Marián Reagovat

Tak se ty chytráku koukni na TUV na idnes.cz a uvidíš tam, Mazdu 2,3, Rav 4, Ford Fusion a jinak samí němci VW Golf je do 3 let stáří na spolehlivější než Toyota. Dále Avensis je moc moc vzadu. Honda je moc moc vzadu. Navíc tyhle testy berou v potaz pouze stáří, nikoli počet najetých km a s MB classe S, nebo A8 se určitě najezdí víc, než s rejží s Japonska.

22.01.2008 | 23:33:45 | Rejže Reagovat

tony

Tak to je nepříjemné ale myslím že koncernové vozy jsou na tom jinak docela dobře.Měl jsem taky jeden od koncernu VW ale stál mě tak 5000 měsíčně na opravách tak jsem ho prodal a koupil Hondu Civic rok 1997, starší auto ale aspoň bez nervů a investic není to Audina ale je to sluha který šlape jako švýcary, tak si říkám naco je pohodlí auta za 750000 kč když NEJEDE!!!

22.01.2008 | 19:36:43 | Tommy6 Reagovat

nejlepší diesel světa BMW 335D,recenze je v časopisu autodiesel

13.10.2007 | 10:33:40 | Loser Reagovat

RE: Veľmi OK časopis, klobúk dole pred Vaculíkom,ale v autoojetinách bolo popísaných

veľa nezmyslov...:((, a kým som nevyskúšal Báwo..., tak som si myslel,aké je to terno..:)), a aký "superkup"..!

Prezradím...je, ale s plnou peňaženkou, na ego..OK, ale na náklady...zlatý Peugeot,prakticky zadarmo.

25.06.2012 | 23:06:55 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

oponujem

najlepsi diesel aky kedy kto vyrobil ja AUDI A6-R5-103KW....klasicky radovy petvalec-desatventil-obtokove turbo-mechanicka vaha vzduchu-sestkvalt----ziadny comonrail-klasicke cerpadlo VP37----nieco co vydrzi milion....

01.09.2012 | 00:03:50 | TATIK  | 95.105.211.* Reagovat

hm trošku jsem se sek Porsche je spolehlivější,až potom BMW...

11.10.2007 | 20:34:57 |  Reagovat

BMW

Jo jo ... BMW je sen strednej triedy ;o) ! Motory su vcelku OK (ked funguju), ale tie podvozky su katastrofa. A tie plasty za tie prachy ... no proste es ist uberauto !

11.10.2007 | 19:03:01 | Mickey Reagovat

Anonyme

nechci remcat...spolehlivější než BMW je Porsche

10.10.2007 | 23:25:55 | KubikCv Reagovat

A cos čekal od pekáče Audiny,kdyby sis koupil Toyotu,tak bys takový problémy neměl...myslilm si že nejkvalitnější a nejspolehlivější německá značka je BMW,a také má nezaměnitelnou image.

10.10.2007 | 20:01:09 |  Reagovat

RE: cha.cha... váľam sa na chrbáte od smiechu a bezmocne trepem ručičkami a nožičkami

.. už nevládzem sa smiať....

25.06.2012 | 23:09:13 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

Předchozí auta

koukám že předchozí auto byl i Trabant :o)))

09.10.2007 | 22:15:02 | KubikCv Reagovat

Špaténka

Každý auto za tuhle cenu,pokud se sype,je obrovský zklamání.Nedivím se rozčarování,což je asi velmi mírně řečeno.Bohužel je pravda,že tento typ motorů tohoto ročníku trpěl na praskání hlav a byla to chyba v technologii výroby.Přiznal to sám VW.A pro kolegu přispěvovatele.Právě že starý předkomůrkový motory trpěly na vysoký tepelný namáhání hlavy,moderní přímovstřik tuhle velkou vadu velice eliminoval.

09.10.2007 | 22:11:32 | Valdauf Reagovat

Je to tedy dost šílený co zde je napsáno, ale bohužel si myslím, že čím jsou auta složitější tím se prostě víc serou. Bohužel u těchto moderních turbodieslů, který procházejí strašně rychlým vývojem je daní jejich problémovost- vstřiky, turbo, prasklé hlavy apod. Dřív měl 2 litr diesel třeba 70 kw - dneska tam nacpou i 120 kw,ale tepelné namáhání hlavy je obrovské a tím často dochází k praskání hlav. Ve firmě máme BMW turbodiesel u kterého odešlo turbo ve 40tis. Stojí 35 000-naštěstí to bylo ještě v záruce.

09.10.2007 | 21:28:45 |  Reagovat