Recenze Audi A6
“Super auto a spokojenost”

Autor recenze: Filip (19 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2001 Typ motoru: Stav km při koupi:212 000 km Stav km nyní:215 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 měsíce Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 10 l/100 km Vloženo: 12. 11. 2011

Hodnocení inzerátu: 11 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Felicia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

cena ojetiny
kvalitní zpracování (interiér + ext.)
rozmanitá výbava
systém Quattro
prostornost, pohodlnost
motorizace
nadčasovost

Slabé stránky

závady typu - blesk z čistého nebe
ceny náhr. dílů

Závady a opravy na autě

-špatná regulace hlasitosti rádia (klasika), rádio vyměněno a hraje super jinak zatím bez závad
- nutno vyměnit komplet ramena a brzdy, ale neberu to jako závadu


Hodnocení a zkušenosti s autem

Takže, jelikož moje předchozí auto byla š. felicia, tak to byl ohromný skok, přejít k této krasavici zn. audi. Auto jsem si vybral bez jakéhokoli zaváhání a to hned z několika důvodů. Za prvé, na autě mě fascinuje propracovaný interiér. Středový tunel složený z rádia, ovládání výhřevu skel a sedeaček a klimatronik. Pár centimetrů nad rádiem se nachází tlačítko pro zapnutí/vypnutí ESP a vyjížděcí držák. Má klasické budíky, uprostřed se nachází poměrně velký maxidot display s mnoho funkcemi ( klasicky po několika letech začínají zlobit pixely na displayi). A u spolujezdce se nachází zasazený štítek s nápisem quattro, což je hned druhý důvod pořízení auta. Ještě třeba dodat, že interiér a vlastně každá sebemenší blbost je podsvícena červěně, takže jízda v noci je o to víc příjemnější. Třetím důvodem byl motor. Myslím, že z nabídky motorů jsem si vybral ten nejkultivovanější - 2.5 TDi, 132 kw/180k. Po zahřátí je motor dost živý, plynule táhne a nemá značný turbo efekt jako 110 kw verze. Jen u verze quattro nelze čekat nějaké sportovní chování, předekolka 1.9 Tdi si ji dá s klidem k večeři a za mnohem menší spotřebu. Myslím, že je třeba zmínit, že auto váží bezmála 2 tuny a chvíli trvá, než tohle monstrum dosáhne solidní rychlosti. Dalším důvodem byl fakt, že jsem narazil zrovna na verzi s manuální převodovkou. Nejsem zastáncem automatických převodovek z důvodu jejich poruchovosti, což je ovšem chyba českých majitelů, kteří v mnoha případech vůbec neinvestují do její údržby. Na internetu je většina těchto aut v provedení automat a majitelé vědí proč se jich zbavují. Jinak myslím, že celkově toto auto předběhlo dobu, má všechno co člověk potřebuje i nepotřebuje. Auto je komplet v elektrice, dokonce i sedačky, výhřev sedaček, tempomat, automatické zavírání oken, solární šíbr ... Co se týče prostoru, tak jak řidič, tak i spolujezdci v zadní řadě se nebudou tísnit, všude je mraky místa a nemluvě o zavazadlovém prostoru.
Mnoho lidí se však zajímá o neduhy tohoto auta a mezi ně řadí i spotřebu. Podle mě je spotřeba vzhledem k velikosti a váze auta a samozřejmě obsahu a systému quattro přiměřená. Já jsem se po čase naučil jezdit úsporně, u manuálu spotřebu můžete ovlivnit častým řazením. Já v současné době jezdím za 10 litrů. Samozřejmě není to žádná sportovní jízda za tyto hodnoty a pokud tomu budete dávat kotel, auto si vezme klidně o pár litrů navíc -)
A závady ?? Klasické jako u každého jiného auta. 132 kilowattová verze už nemá problém s váhami vzduchu, Bosch se nahradil výrobcem Hitachi a už nedochází k jejich poruchám. Co se týče vydírání vačkových hřídelí, je to podle mě zase na majiteli, jestli zastává longlive nebo mění olej v pravidelných intervalech. V mém případě na autě byly měněny, ale díky bohu předchozím majitelem. Další věc,což snad je u každých aut, tak el. stahování okének, které auto to kdy netrápilo. Je to záležitost max. tisícovky za opravu jednoho okénka, záleží kdo vám to opravuje. Jinak poruchy turba atd. nebudu rozebírat, ty se serou u všech aut, u renaulta ho budete měnit každých 100 tis. kilometrů, mě turbo zatím nezlobí a to nebylo měněno.
Závěrem. Je to hodně muziky za málo peněz. Samozřejmě náhradní díly jsou o něco dražší, ale za ten požitek z jízdy to stojí i ta spotřeba za to stojí. Kdo je jiného názoru, ať si koupí Francii. Popis je dle vlastních zkušeností a poznatků, pokud jsem na něco zapomněl nebo cokoli uvedl chybně, neváhejte to zde napsat - slušně :-)

Přeji mnoho šťastných kilometrů s touto károu :-)

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 11


Komentáře uživatelů k recenzi Audi A6

Vložit komentář

Audi A6 132

Koupil jsem si rovněž tuto verzi vozu A6 Avant quattro a jsem velmi překvapen celkovými vlastnostmi vozu, které jsou opravdu jinde než předchůdce passat 1.9 TDI 96 kw. Zejména je auto příkladně tiché v interiéru, má plynulý zátah odspoda, /1.9 Vás na rozjezdu udělá/, tady je provás ovšem odměnou charakteristický zvuk šestiválce, interiér je zcela bez hlubokých vibrací, které mě u 1.9 obtěžovaly dost, volant je pevnější než u passatu, je méně přeposilovaný, zpracování lepší, izolace kapoty, dveří čehokoliv jsou lépe provedeny, osvětlení 5 tých dveří, bezpečnostní světla na dveřích, prostě je to vůz o třídu výše. Kdo nevěří at se zkusí svézt. Auto mi sedlo úplně podle mého gusta, Spotřeba 8,3 dlouhodobá, Super svezení, Lepší mi zatím poskytla jen Alfa Romeo 2.4 JTDm, ale na tu zatím nemám. Tot vše můj komentář. Soptík.

27.01.2013 | 22:36:53 | Soptík  | 10.216.150.* Reagovat

z Felicie do A6 chapu ten sok

Ahoj, recenze je hodne pozitivni, chapu. Verim, ze jsi s auta nadseny. Chapu Te, sam uz mam 4 Audinu. Pekne auta, ale co se tyce prave tohoto modelu A6, tak je tam par veci na ktere si urcite clovek musi dat pozor.
Sam mam A6 avant 1999 1.9 tdi 81kW. Najeto pres 300 tisic a nemuzu si to vynachvalit. Kazdopadne je to manual, motor nema cenu rozebirat. Proste Drzak. Take si myslim, ze modely A6 C5 pred inovaci 2001 maji lepsi kvalitu elektroniky, plus povrchove zpracovani materialu..myslim kvalita barvy je nekde jinde...
No hlavne chci napsat, ze se to tyce automatickych prevodovek Multitronic prevodovky jsou uplna hruze, muzete v nich menit olej treba kazdych 10 000 a stejne odejdou at uz pro neco mechanickeho anebo maji caste problemy s ridici jednotkou..
Takze shrnuti Audi A6 fajn, moc fajn na jezdeni po dalnici, pekny interier, ale ne moc dobry podvozek.

30.03.2012 | 20:26:49 | Karlos  | 46.208.136.* Reagovat

Ty brďo, 10 litrov na 100 km...., "parádna" spotreba.

Ale hlavne, že je to AUDI, čo na tom, že zúfalé jazdné vlastnosti..., interiér dostane každého, ale servis na udržanie TOP stavu...,ach jááj, drahý špás pre 19-ročného. Nech sa darí, hlavne sa nevyrúb, keď budeš skúšať, či to drží ako prilepené...

06.02.2012 | 22:09:29 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

Díly

Tak co se týče těch cen náhradních dílů když někdo ví kam se obrátit tak ty díly jsou za hubičku :-)

06.02.2012 | 21:09:22 | Pavel  | 79.98.72.* Reagovat

RE: Díly

Jestliže jsou díly na audi za hubičku, pak by na renaulta, forda, opela musely být zadarmo, když víš kam se obrátit. Tak nepřeháněj, ty hubičko.

06.02.2012 | 21:28:00 |   | 89.102.229.* Reagovat

RE: Díly

cus ted jsem koupil a6qvatro plna palba pred tim jsem mel passata 19 tdi v audine super luxus

17.05.2013 | 07:33:47 | vasek  | 109.224.91.* Reagovat