Recenze BMW 325 E30, 325e
“záruka infarktu, kterou nejde nemít rád”

Autor recenze: amotorik (28 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1985 Typ motoru:2700 / slabá eta Stav km při koupi:210 000 km Stav km nyní:216 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 9 l/100 km Vloženo: 8. 12. 2010

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.4

Spolehlivost

1
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Scorpio 2.0 CL a 2.9 Ghia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Startér, rélé blinkrů, motorek stěračů, motorek odstřikovačů, osvětlení SPZ, startovací skříňka, posilovač brzd, rozdělovač, vlnovec od váhy vzduchu, váha vzduchu, čidlo otáček.
Neuvěřitelnou never-endig story je zatékání vody do kabiny - dírkou v podběhu, těsněním pod čelním sklem, ventilkem u radiátoru. (Po všech pokusech přetěsnit tam teče stále, i když po každé opravě o něco míň. Částečně "vyřešeno" vyvrtáním dírky do podlahy.)
Dlužno dodat, že auto je vyloženě poťouchlé. Když se porouchá motorek stěračů, tak v hustém dešti na D1, když odejde startér, tak je zrovna automobil naložen při stěhování, když váha vzduchu, jak jinak D1 apod... )
Několikrát byl potřeba odtah, auto je zdrojem více či méně veselých adrenalinových zážitků.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Jedná se o E30, chromáka, konkrétně slabší etu, v zelené metalíze (zeleně tónovaných sklech a zeleném interieru), ve výbavě social edition.
Automobil mi věnoval kamarád, který z důvodu přírůstku do rodiny přesedlal na minivan. Jsem třetí majitel, po dovozu z Německa v devadesátých letech patřil vůz pouze kamarádovi, který ho celkem hýčkal a choval se k němu slušně.
Ihned po pořízení následovala investice cca 15.tis (komplet silentbloky, tlumiče a pružiny na zadní nápravě) a několik drobnějších klempířských zákroků, většinou vlastnoručních.
I když auto nikdy nepoznalo garáž, vzhledem k péči předchozích majítelů není nijak brutálně zasaženo korozí a má původní lak.
Interier je na dvéřový sedan délky zhruba 4,40 metru poměrně málo prostorný, na zadních sedačkách je málo místa pro nohy. Do auta se vejdou díky konstrukci zadní sedačky prakticky jen čtyři pasažéři. Ale z hlediska řidiče je interiér perfektní! Tvar palubní desky, sedačka, uspořádání interiéru a kvalita použitých materiálů jsou popsatelné pouze v superlativech. Taktéž výhled z vozu je skvělý, směrem vpřed i vzad. (Asi jako u škody 120.). Překvapivě hodně prostorný je kufr.
Jízdní vlastnosti vozu nemá cenu dlouze probírat. Tohle auto člověka naučí jezdit po okreskách, místo po dálnici. Se slzou v oku je mu odpuštěno peklo, které svojí famozní spolehlivostí dokáže ze života udělat. Bohužel občas přímo svádí nepřílš bezpečné jízdě.
Tím výčet pozitiv končí. I přes ódy na jízdní vlastnosti má auto motor a převodovku, které výrobci evidentně cílili na zámožné důchodce. Na objem 2,7 l (což obnáši mmj. brutální povinné ručení) má motor pouhopouhých 90 kW, omezovač někde na 4800 ot. a naposto příšerně pomalou jedničku. Na druhou stranu, díky slušnému točivému momentu má auto celkem příjemný zátah, který končí tím, že si ridič cuknutím ulomí hlavu pokud se dostane do otáček, kde sepne omezovač.
Tato nechutnost je kompenzována sníženou spotřebou benzínu (prakticky nikdy nad 10l) a tím, že se s autem díky ultrašnečí jedničce dobře jede v zácpách, pohybujících se rychlostí 0-5 km/h.
Poslední kapitolou je bestiální nespolehlivost vozu. Naštěstí jsou ND (prakticky všechny) sehnatelné velmi levně přes fanouškovská fóra.
Problém je, že většinou se neseženou hned, takže auto většinu roku dělá krásného, chromovaného zahradního trpaslíka.






Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi BMW 325

Vložit komentář

re: Anonym

Před 25 lety by mi ho asi nikdo nedal. Jinak jsem měl dvě scorpia téměř stejného stáří, asi po deseti majitelích a troufám si tvrdit, že byla mnohem spolehlivější. Od takového staříka nejdou čekat zázraky, ale spolehlivost téhle třícítky je fakt pekelná.

08.12.2010 | 16:51:19 | amotorik Reagovat

RE: re: Anonym

Já měl shodou okolností Forda i Bmw.Vlastnil jsem dvě e30 325 eta chrom sedan rok 1986 a msusim říct, že trchu problemová byla. Spotřeba na 2.7 celkem slušná, přes 11 sem se s normální jízdou nedostal.Druhá e30 byla 325i touring rok 1992, kerá byla sice spolehlvá, ale žrala jak tank, hlavně po městě.Jinak jízda super.A Sierru kerou jsem měl před touhle e30 kombi jsem si nemoh vynachválit.Jednalo se o motor 2.0 dohc efi 85kw rok 1990 sedan.Musim spravedliě konstatovat, že z tehle 3 uvedenejch aut byla nejspolehlivější a i nejuspornější, dálku jsem s ni jel za 6litrů. Jinak e30 i Sierra byly svýho času dost dobrý auta. Všechno je kus od kusu. Hlavně 6válcový e30 bejvaj zrychtovaný pač jsou to většinou dneska vylítaný kaše po mladejch idiotech, co se k nim nedovedou ani trochu slušně chovat.Na e30 ale ve špatnym nevzpomínám. Naopak jsou to furt auta co maj i dneska co říct.

10.11.2011 | 21:56:16 | Sušák  | 94.112.220.* Reagovat

no tieto eko verzie boli trochu zvlastne ale na druhej strane vyrabali sa aj verzie bez privlastku eko a na tretej strane darovanym zubom na kona nepozeraj

08.12.2010 | 16:22:51 | nstar Reagovat

Asi asi to chtělo pořídit před těmi 25-ti roky..........

08.12.2010 | 16:10:00 |  Reagovat

RE:

je to už dost dávno co jsem vlastnil BMW 325eta e30 kupé rok 1988.Byla to jedna z poslední serie chromů.Bylo to velmi dobrý auto,za 2roky co sem jí měl stačilo měnit spotřební věci.Přední brzdový kotouče,destičky,vzduchovej filtr,zadní díl vejfuku.Najeto sem měl 330 000km a žádný problémy s ní nebyly.Spotřeba v průměru 9-10litrů.Největší potíž je ale v tom, že to maj mladý kuci,kterejm nic neříká udržba a starost o auto.Hlavně to uhánět a předvíst se,nic víc je nezajímá.Dneska už sou e30 krumply a trefit pěknej kus je nadlidskej úkol.

06.11.2013 | 21:57:16 | Pavel  | 88.100.57.* Reagovat

veteran

Stare BMW patry na zrazy a nie na bezne vozenie.

08.12.2010 | 13:53:20 | majo Reagovat