Recenze BMW 330 150kW Steptronic
“Jen zopakuji, co říkám veřejně. Jako další auto bude opět BMW, pokud situace nadále dovolí.”

Autor recenze: Marekk (37 let),
Karlovarský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:M57N Stav km při koupi:146 120 km Stav km nyní:202 500 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km Vloženo: 17. 7. 2012

Hodnocení inzerátu: 16 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Daihatsu Cuore Fiat Bravo Fiat Punto Volkswagen Golf IV Volkswagen Bora Škoda Octavia Audi A6 Volvo V40

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Image vozu i po letech
Jízdní vlastnosti
Vazba silnice-auto-řidič
Ergonomie

Slabé stránky

Sále zajímavé auto pro lapky
Stále budí závist u sousedů
Dražší originální díly a příslušenství

Závady a opravy na autě

Vzhledem k tomu, že touto recenzí navazuji na svou předchozí, jedná se v tomto případě k dalšímu hodnocení stejného vozu s odstupem času. Myslím, že trojková řada BMW E46 má svému okolí stále co nabídnout pro potěchu oka.
Abych dlouho nenapínal, rovno řeknu, že po nějakých dvou letech provozu a ujetí více než padesáti tisíc kilometrů nelituji, že jsem koupil „bramboráka“. Tato značka patří k mému osudu také v jiných aspektech mého života, ale to sem nepatří.
Za celou prozatímní dobu provozu neměl vůz jedinou závadu, jedinou svítící kontrolku, kvůli které bych musel předčasně do servisu, a ani jednou jsem si neřekl: „Do bazaru s tebou, jestli mě budeš štvát…“ Jednoduše jezdím, pravidelně servisuji a tankuji.
Za zmínku stojí pouze dvě události. Výměnu dílu ve stahovacím mechanizmu pravých předních dveří a oprava karoserie metodou PDR. Každá značka, každý model má svou specifickou slabinu. E46-ka trpí na kratší životnost tzv. stahovaček, tedy mechanizmu, který ovládá okna ve dveřích. Blížící se konec života stahovačky poznáte podle zvláštního skřípání během pojezdu okna. Na vině je jediný dílek z celého mechanizmu, ale aby BMW netratilo, umí vám prodat jen kompletní mechanizmus. Na internetu lze úspěšně zakoupit pouze onen díl, čímž ušetříte tisíce korun. Mě oprava svépomocí (prostě jsem si to chtěl zkusit sám) vyšla na cca 500 Kč a hodinu času. Speciální nářadí není potřeba a podrobný návod lze opět najít na netu.
Také jsem byl nucen využít služeb společnosti Vinicars, která umí opravit důlky po kroupách metodou vytlačování důlků zpět bez nutnosti lakování. Mě odborníci z Vinicarsu vrátili do původního stavu část levého C-sloupku, který byl náhle poškozen u zaparkovaného vozu přes noc. Doufám, že dotyčné svini upadne ruka. Oprava s excelentním výsledkem, a musím říct, že jsem skutečně nevěřil, že něco podobného lze opravit bez lakování.
Jinak jen běžné provozní náklady. Čeká mě ještě výměna čelního skla. Jízda, kamion, šutr, rána jako z děla a nic, pohoda. Týden na to sjezd do podzemních garáží a v okamžiku, kdy se auto zhouplo na klesání, další rána, a jako by mi neviditelný nůž sklo proříznul vodorovně po téměř jeho celé šířce. Už jsem se byl objednat, a opravu samozřejmě platí pojišťovna, protože nejsem trubka, abych jezdil bez pojištění skel. Ještě letos bych chtěl zvládnout přední nápravu, protože (světe a motoristo, div se) je tam stále původní. Ta sice vůli nevykazuje, ale proč to trápit do posledního dechu, že? V Německu vyjde komplet značková na čtyři stovky. Budou následovat tlumiče, ale zatím bez termínu. Kdo chce BMW a bojí se investic, nemusí. Stačí díly kupovat v zahraničí, kde za ně zaplatíte výrazně méně než u nás. Prostě, co potřebuji, objednám na e-Bay, a mechanik u nás už jen dostane instrukce. Že se něco na ojetém autě může pokálet, to je snad jasné úplně každému. Proto rád říkám, že zatím jsem se spolehlivostí BMW nadmíru spokojen.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Největší obavy jsem měl ze zimního provozu. Předtím jsem vlastnil jen předokolky a jednu čtyřkolku. Najednou se u domu objeví zadokolka. Hned – bez strašení, bez přehánění, říkám v po-ho-dě! Nebojte se toho. Pokud nemáte chalupu vysoko v horách a pokud nejste posedlí lyžováním, potom bavoráka bez xDrive (pohon všech kol) směle zahrňte do výběru před koupí. Chce to jen dvě věci. Skutečně kvalitní, to znamená nové zimní obutí a někde vzadu v hlavě stálou připomínku, že tady vás kola tlačí, nikoliv táhnou. Tomu přizpůsobte zimní jízdy, bezpečnostní jízdní systémy vás podpoří, a pak se vám může jako mě stát, že na uježděném sněhu v kopci se rozjíždíte tak samozřejmě jako na suchém asfaltu, zatímco ten pitomec s Oktávkou za vámi na oježděných zimákách se vlní na místě jako užovka v říji. Že vám jízdní systémy pomáhají ani nepoznáte, nebýt poblikávajících kontrolek. Udělají jen tolik, aby vaše ego skvělého řidiče neutrpělo, takže je nakonec berete jako prima kamarády.
Jistou nervozitu auta na čerstvé vrstvě sněhu jsem zaznamenal jen na dálnici D5 na Vysočině, když jsem třikrát vyrazil dřív, než si silničáři otřeli ospalky. Tady se více projevila zadní poháněná náprava, když si auto ve vyšší rychlosti párkrát neplánovaně poskočilo. Stačí ale ubrat plyn a prima kamarádi se postarají o zbytek. Své mohlo hrát i to, že moje zimní obutí mělo rozměr 245/50 R17, čerstvý pražánek, pod ním led a cestovní rychlost kolem 100 km/h. I ti, kteří mě s předokolkou předjížděli, stejně nakonec ubrali na kolegiálních 60 km/h a do Brna jsme tak přijeli nastejno.
V autě mám již z výroby instalované Webasto, tedy nezávislé topení. Třikrát halelujah! Naprosto parádní věcička, kterou byste měli chtít, pokud máte naftu v šestiválu, a nemáte garáž. Řeknu vám, slyšet v zimě při minus patnácti při startování „plakat“ dvěstěčtyři koňový hovádko, to není nic pro uši milovníka techniky. Webasto super. Prohřeje motor, respektive olej a vyhřeje interiér. Motor si tak ihned po natočení krásně přede. Bohužel provoz Webasta mi u každé plné nádrže „užral“ zhruba sto kilometrů z celkového dojezdu. Webasto jednoduše také topí naftu a je pro mě přijatelnější než studené starty, kdy má pátý válec chuť vám do řiti vrazit ojnici.
Překvapivě mi v zimě párkrát promrznul CD měnič tak, že nebyl schopen načíst disk. Připsal jsem to na úkor jeho uložení v boku zavazadlového prostoru, ale tam se nachází také DVD jednotka navigace a ta jela normálně, takže nevím. Když už mluvím o navigaci, mám tu s tím malým monochromatickým displejem. Je naprosto dostačující, umí navigovat na číslo popisné (což levnější externí stále neumí) a aktualizované DVD s mapami 2012 jsem koupil zkopírované za 400 Kč na netu. Navigace tak zná i většinu úplně nových silničních a dálničních úseků.
K automatu Steptronic mám také poznatek. Na radu zkušených jsem nechal vymazat řídící jednotku. Má totiž to kouzlo, že ukládá váš styl jízdy a podle toho se přizpůsobí svým řazením. Prázdná „paměť“ prý pak data načítá po dva tisíce kilometrů, aby vám seděla „na míru“. Musím říct, že subjektivně mi nyní sedí lépe.
Protože je BMW prémiovou značkou, má E46 prémiové těsnění dveří a oken. Gumy jsem před zimou namazal určeným přípravkem a ani jednou se mi nestalo, že bych si o přimrzlé dveře utrhnul ruku.
Dlouhodobou spotřebu mám na hodnotě 6,4 na 100 km, aniž bych se nějak žinýroval. Pokud v kostech cítím, že Passati svačí, a provoz mi to dovoluje, vyženu pavučiny z trubek a trochu tu „bramboru“ provětrám. Do 220 km/h se jí chce hodně, do 230 km/h se jí pořád chce, potom už začínám mít strach já, aby nějaký strejda ve Felicii nedostal geniální nápad prudce předjet přetížený kamión. BMW je prostě kámoš, a nerad bych ho někde „skřábnul“ o svodidla. Navíc, když mi pořád dělá takovou parádu.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 16


Komentáře uživatelů k recenzi BMW 330

Vložit komentář

Super i predchozi clanek

21.04.2016 | 17:45:25 | Tom  | 80.251.241.* Reagovat

superBMW

počas tohto víkednu sa v cechách zabilo 12 debilov,dúfam,že vy budete dalsí!!!len nezabite ostatných slušných ludi!!!!

23.07.2012 | 10:28:49 | Stefan  | 95.102.132.* Reagovat

RE: superBMW

Neviem ci debilov, ale Ty si na tisic percent stopercentny vypatlanec bez rozumu..... P.S. Ako vies, ze sa zabili iba vinnici? fas jeden. kludne ma Aliky vymaz, ale pravda nie je hriech.

23.07.2012 | 11:27:35 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: superBMW

Díky za koment. Asi tě zklamu, ale jezdím slušněji, než by jsi čekal. A zkus se, prosím, vyjadřovat kulturněji. Ahoj.

23.07.2012 | 12:45:44 | Marekk  | 80.250.18.* Reagovat

RE: superBMW

To je zase inteligentní komentář!!!
To že někomu přeješ aby se zabil na základu toho,že se zmíní že jede s autem do 230Km.Je dobrá debilita...to že zemřelo na silnicích 12 lidí.Je především kvůli alkoholu a bezohlednosti,a asi jen těžko z této recenze určit jak člověk jezdí.Jestli bezohledně nebo ohleduplně.
To že jede do 230Km..z něj nedělá bezohledného řidiče.
Ono člověk co má takové výkonné auto,ho chce taky někdy využít.
A když má možnost nevidím důvod proč ně!Pokud nepojede na padesátce stopade..ale bezpečně tak klidně.
A přiznejme si kdo dodržuje přesně předepsanou rychlost.

23.07.2012 | 14:28:01 | lucas36  | 94.112.57.* Reagovat

RE: superBMW

Schválne som si recenziu prečítal celú a nevidím tam jedinú vec pre ktorú by trebalo tomuto človeku priať smrť. Vôbec z akéhokoľvek hľadiska priať človeku smrť je scestné. To že občas popoženie svoje stádo koní a zostane pri tom pri rozume? Nenechaj sa chlape vysmiať. Ak más komplex tak sa čo najskôr smamätaj. Čím skôr sa spamätáš tým lepšie pre teba.

23.07.2012 | 19:17:41 | TOMI  | 85.237.224.* Reagovat

nezlob se,ale horší recenzi sem nečet,,BMW je určo dobré auto,ale z toho co si napsal sem se z tvých skušeností nic moc nedozvěděl,chtělo by to více technických poznatků,spíš to budí dojem,že to psal někdo kdo má pocit,že má to nej auto na světě a ostatní maj šunky,,,ale i tak,at ti brambora dobře slouží,asi jako každé jiné auto,,,p.s.:zaujala mne tvá poznámka,o předbíhání feldy přetíženého kamionu,ty si ten kamion vážil?

21.07.2012 | 23:50:55 | Mirek  | 178.77.244.* Reagovat

RE:

Díky za reakci. Tato recenze navazuje na mou předchozí, a týká se stejného auta. Pokud ti nenabídla tebou očekávané technické informace, může to být dáno tím, že technickou stránku věci vnímáme oba jinak. Vždy, když jsem kupoval auto, chtěl jsem znát modelové údaje o spotřebě, poruchách, respektive spolehlivosti majitelů takového vozu. U BMW mě navíc zajímalo, jak se s ním jezdí v zimě. Co jsem sám zjistil, jsem zapsal do obou recenzí. Pokud tě tedy obsah zklamal, doporučuji nějaký web BMW klubu. Tam jsem kupříkladu já hledal návod na demontáž dveří a úspěšně.

Určitě se ti může zdát, že své auto vnímám jako nej, když ostatní mají šunky. Máš na půl pravdu. Své současné auto vnímám pro sebe jako nejlepší volbu z hlediska svých představ, finančních možností a možností takové auto sehnat. Jsem tedy spokojený, ale ohlížím se po autech ostatních řidičů, aniž bych si myslel, že mají šunky. Nyní třeba přemýšlíme, že bychom pořídili ještě Volvo XC70 tak z roku 2008, protože pro brzy budoucí rodinu bude z hlediska úložného prostoru mnohem lepší než současný vůz. Když na dálnici potkám prorezlého Escorta, tak samozřejmě zvyšuji svou pozornost, protože stav karoserie zpravidla odpovídá celkovému technickému stavu, ale stále si myslím, že každý jezdí tím, na co má finance. Dnes mám postarší BMW a za týden mohu chodit pěšky. Tím by na tom byl majitel Escortu lépe než já, takže nikomu není třeba se posmívat nebo se povyšovat. Na druhou stranu chci jednou koupit současný model BMW 5, protože se nám doma moc líbí. Když na něj budeme mít, koupíme ho. A také potom mi bude jedno, zda někdo jezdí Fabii nebo Mercedes.
Kamion jsem sice nikdy osobně nevážil, ale můj kamarád má malou spedici s osmi tahači, a drinku si občas něco řekneme. Proto vím, že v rámci maximalizace zisků se občas nějaký ten kamion přeloží. Někdy více, někdy méně. Je to obecná pravda, stejně jako třeba to, že dost majitelů osobních aut až tak úplně neřeší stav pneumatik nebo technický stav vozu.

23.07.2012 | 13:09:49 | Marekk  | 80.250.18.* Reagovat

RE:

čau Marek,,v celku s tebou souhlasím,každý má také auto na které má prachy a které se mu líbí,,ono jsou i lidé kterým to je v celku jedno a mají auto jen proto aby se odvezli z bodu a do bodu b,,,i já považuju své auto za nej a proto se o něj i tak starám a dávám mu to co potřebuje aby vydrželo co nejdýl v dobrém tech. stavu,,dneska když si kupuješ nové auto,tak je jedno jaká to je značka,trh je přesicen a automobilky si nemůžou dovolit dělat úplné šunky,ale musí pokrýt nabídku rúznorodých zákazníků,,mne se osobně BMW líbí,je to jedna ze značek do které bych šel při koupi,jak nového nebo ojetého,,,a co psali na reakci jak občas člověk jede rychle,tak si položte otázku:kdo je na silnici nebezpečnější?,,ten co jede po přehledném úseku mimo obcí na jedničce třídě max 70km,nebo ten kdo udržuje plynulost provozu a jede když se dá,v poho 100km?ten pomalý vytváří akurát havarijní sytuace svou pomalou jízdou,když dělá za sebou dlouhé kolony a pak je provoz neprúhledný,,takže občas používat i spětná zrcátka za jídy,ne jen k couvání,,,a ještě jednou,at ti bávo slouží v poho,,,čus Mirek

28.07.2012 | 14:23:52 | Mirek  | 178.77.244.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • BMW 330
  • BMW 330