Recenze Chevrolet Epica 2.0 VCDI LT
“Pohodlný dálniční expres s bohatou výbavou, nic do města a na rozbité silnice.”

Autor recenze: Petr všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:2.0 VCDI Stav km při koupi:3 000 km Stav km nyní:143 800 km Způsob řazení:manuál Jak dlouho auto používáte? 5 let Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 11. 5. 2012

Hodnocení inzerátu: 68 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.8

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Malý vnitřní hluk při dálničních rychlostech
Pohodlí a prostor vpředu i vzadu
Bohatá výbava

Slabé stránky

Specifické "neevropské" vlastnosti brzd
Horší ergonomie

Závady a opravy na autě

Výměna předních světlometů kvůli poškození od kamínků
Výměna brzd. kotoučů a obložení
Výměna tlumičů pérování (preventivně) + geometrie


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vzhled je u Chevroletu Epica poměrně rozporuplná záležitost. Někomu se zalíbí na první pohled, někomu ne. U velkého počtu lidí však díky velikosti karoserie a decentním chromovým doplňkům vzbuzuje zvědavost a dojem luxusnějšího auta vyšší třídy. Každopádně i podle sebe vím, že majitele si každý dobře zapamatuje. Na druhou stranu, pokud se na tohle auto dají menší než 17" kola nebo např. plechová zimní, může to působit spíše komicky. Auto jsem kupoval jako předváděcí prostřednictvím dobrého kamaráda s výraznou slevou. Jedná se o výbavový stupeň LT, takže jsou tu ve standardu věci jako automatická klimatizace, vyhřívaná sedadla potažená kůží, kožený volant a řadící páka, el. nastavitelné sedadlo řidiče, audiosystém s mp3 a měničem na 6 CD, tempomat, parkovací senzory, přední mlhovky, el. sklopná vyhřívaná zrcátka, kola z lehkých slitin, el. ovládaná okna, dešťový senzor, ABS, ESP a celkem 6 airbagů. Výbava u mě má za jedna, ostatní výrobci by se tu mohli učit. Na druhou stranu xenonové světla nebyly k dispozici vůbec a to je možná škoda, protože je docela možné, že v této výbavě by nechyběly také. U rozšířenějších značek jako Ford, VW, Toyota, atd. bych za tohle v té době musel sáhnout do peněženky podstatně hlouběji.

Jak už jsem psal, Epica zvenku působí jako auto vyšší třídy, takže černé a tmavošedé plochy v interiéru a na palubce působí na první pohled trochu levně. Na druhý pohled už je to lepší, měkčené plasty pěkně lícují, žádné nadměrné drnčení a vrzání se až na vyjímky nekoná. Kolem řidiče je spousta odkládacích přihrádek. Slabě podsvícené displeje klimatizace a audiosystému mohou být na ostrém zapadajícím slunci špatně čitelné. Epica má velká boční zpětná zrcátka, ve kterých má řidič dokonalý přehled o dění za autem. Sedadlo řidiče je poměrně vysoko u stropu, se svými 190cm jsem je musel automaticky nastavit do nejnižší polohy abych měl místo nad hlavou. To však záleží na vkusu a typu účesu :) Prostoru na nohy i v oblasti ramen je víc než dost. Najít optimální pozici za volantem tak není žádný problém. Kožená sedadla jsou pohodlná a pokud si je posádka správně nastaví, ani po delší cestě nehrozí obtížné vstávání ztuhlého těla. Nemají ale moc dobré boční vedení, takže nic do zatáček. Ergonomie je trochu horší a o zvyku, viz. zmíněné displeje. Na zadních sedadlech také místo hlavně pro nohy a pohodlí nechybí, někdy to mé spolujezdce svádělo aby si tam šli cestou na dovolenou zdřímnout :) Menší potíže jsou občas s automatickou klimatizací, čas od času usoudí, že je moc horko a chvíli fouká ledový vzduch. Většinou se zase sama umoudří nebo to spraví ruční zásah, ale může to být obtěžující. Zimomřivé osoby si pro jistotu musí nastavit teplotu o 2-4°C vyšší. Zavazadlový prostor má 480l, během cest po Itálii a po dovolených ve Francii, Španělsku atd., se nestalo že by nestačil. Jelikož jsem se postupně s tímhle autem začal pohybovat a parkovat na křivolakých uličkách italských měst, brzy jsem zjistil, že díky velkému přednímu i zadnímu převisu není tak snadné najít vhodné parkovací místo, auto má na délku skoro 5 metrů. Parkovací senzory jsou tu nezbytností. Nárazníky jsou samozřejmě lakované a bez jakýchkoli ochranných lišt, takže každý škrábanec je na nich vidět. Výbornou vychytávkou je možnost sklopení velkých zpětných zrcátek stiskem tlačítka. Při delším parkování v úzkých uličkách o ně teoreticky nelze tak snadno přijít.

Jízdní vlastnosti jsou odpovídající koncepci auta. Je určeno pro klidnou jízdu na delší trasy. Prudčeji projížděné zatáčky na okreskách probíhají se znatelným náklonem a nedotáčivostí. Proto je lepší zatáčky projíždět pomaleji a s rozvahou. Typické nástrahy českých silnic zvládá měkčí odpružení poměrně dobře, se slyšitelnými rázy od předních kol už probíhají různé kočičí hlavy, výmoly a pokud se podaří trefit opravdu velký výmol, lze to pocítit i ve volantu. Na druhou stranu na dálnici se auto chová naprosto klidně a působí velmi plavně. Při rychlosti 100-150km/h mile překvapí nízká úroveň aerodynamického a valivého hluku - samozřejmě na kvalitním povrchu. Na vznětový motor pod kapotou ovšem nezapomenete, určitě jej uslyšíte, na druhou stranu možná právě i více díky tichu v kabině, ale žádné drama se nekoná. Po italských strade a superstrade je cestování Epikou velmi příjemné a mnozí by takové ticho v kabině záviděli. Přeplňovaný motor 2.0 VCDI bych zařadil hlučností k průměru. Jeho 150koní a 320Nm od 2000ot./min. dokáže auto rozhýbat slušně. Pokud z něj chce někdo dostat víc, chiptuningem lze dosáhnout až 185 koní a 400Nm. V mém případě ale stačily sériové parametry. S 5-ti stupňovým manuálem lze dosáhnout max. rychlosti 200km/h. Moje dlouhodobá kombinovaná spotřeba byla 6,4l/100km. Tak nějak se pohybuje i spotřeba při dálničních 130-140km/h, kdy motor točí na pětku kolem 3000 ot./min. Při svižném pohybu ve městě ale lze překročit i 7l, při poklidné jízdě po okreskách je to 5,5l/100km. K motoru žádné výhrady nemám. Neoslní ani nezklame, zdá se že do auta se hodí. Řazení a převodovka je také bez výhrad i když k téhle koncepci auta v téhle výbavě by se 6. rychlostní stupeň hodil. Na druhou stranu, díky tichu v kabině už by to možná po dálnici svádělo k rychlejší jízdě. Kamenem úrazu jsou brzdy. Brzdový pedál má dlouhou dráhu chodu nedávající zpětnou vazbu, takže se musí na pedál tlačit výrazněji než je tomu zvykem. Vzpomínám, že bezprostředně po koupi auta jsem se pro jistotu obrátil na dva různé autorizované servisy, ale podle zkušebních jízd a kontrol bylo vše v pořádku. Dá se na to po nějaké době sice zvyknout, ale přílišné panikaření a velký tlak na brzdový pedál spíš může aktivovat ABS než nějaký jedovatý nástup brzd. Proto se musí v horských serpentinách a klesáních opatrně.

Ohledně spolehlivosti není při aktuálním nájezdu a používání co vytknout. Těhle aut není moc, v některých servisech Epiku nepochybně nikdy neviděli, takže na pravidelnou kontrolu jsem raději jezdil do autorizovaného servisu. I tak trvalo objednání některých ND delší dobu. Krom běžné údržby jako olej, filtry, rozvody atd. se měnily obě přední světla. Nebyl jsem totiž jednou sám, kdo se vypravil na pár hodin nově otevřenou dálnici plnou kamínků. Nedávno se měnily brzd. kotouče + obložení + seřízení ruč. brzdy. Také se spíš preventivně měnily tlumiče pérování. Při častém provozu na nekvalitních českých silnicích je také třeba nechat alespoň 1x ročně zkontrolovat geometrii. Díky kompletní servisní historii mám momentálně na auto 2 kupce - i to je podnět k sepsání této (doufám objektivní) recenze.

Chevrolet Epica mé požadavky na pohodlné dálkové dálniční cestování splnil a určitě bude bez problémů ještě spoustu let sloužit někomu jinému. Někteří by možná kvůli předsudkům o výrobci ztratili o auto zájem, jenže výbava byla v poměru k pořizovací ceně velmi příznivá a lákavá a i teď se počítá. I když auto má jisté nedostatky, nezabrání mi abych jej ohodnotil jako nadprůměr.


Doplnění recenze ze dne 09.08.2012

Epica má aktuálně nového majitele, takže to tady už doplňovat nebudu a přeju spoustu spokojených km :)

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 68


Komentáře uživatelů k recenzi Chevrolet Epica

Vložit komentář
 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Chevrolet Epica