Vložit recenzi
Nenáročná údržba
Úsporný motor
Překvapivě pohodlné sedadla
Nechá se ochotně vytočit
Spousta odkládacích míst
Uvnitř větší než z venku :-)
I při -18C nastartováno ihned
Zaparkuji kdekoliv
Hooodně malý poloměr otáčení!
Chybí uzavíratelná schránka
Žádná příprava na repro ve dveřích
Nepřesný ukazatel PHM
V základu hodně ouzké gumy
01/2016 - Při koupi automobilu ihned výměna filtrů + oleje 5W|40 + montáž LPG Stag + individuální vstřiky.
Po 4 letém vlastnění Fiata Stilo 1.9JTD jsem byl donucen rozhodnout se pro nový vůz. Mé nároky byly kladeny především na provozní náklady a spolehlivost. Každý den do práce dojíždím 60km tam + zpět, město, dálnice a vesničky.
Pod nos mi přilétla nabídka Citroenu C1 2006 s najetými necelými 30000km po starší paní. Koupeno přímo od dealeru Citroen společně s prokázanou historií a veškerými fakturami za opravy. Cena 90000,-. Rozhodnutí bylo jasné. Spolehlivý a celkem svižný motor se spotřebou kolem 5 litrů. Vzhledem k předpokládanému ročnímu nájezdu 45000km jsem si ihned nechal instalovat LPG Stag - investice je za necelý rok v kapse.
Jako chlapa mě samozřejmě zajímal nejvíce motor. Po předchozích 150 turbo koních to byl samozřejmě pro mě trochu šok. Aby se autíčko se svími 50kw trochu svižněji rozpohybovalo, je potřeba motor opravdu točit. Ovšem na obranu motoru je nutné zdůraznit, že nejsem zvyklí být brzdou provozu a z motoru vždy využívám "to nejlepší". Po pár stovkách km, kdy jsem si začínal zvykat, že auto prostě jako předchůdce nedostanu svižně na 100 km/h již od 1600 otáček, jsem si uvědomil, že auto mě vlastně ve výsledku velmi překvapilo. Ano, v autě je 1.0 a ne 1.9 s turbem. I přesto se auto velice ochotně sbírá z nízkých otáček - kromě kopců, kde se opravdu musí vytočit. Oproti Felicii 1.3 50kw je to nesrovnatelná dynamika. Předjíždění, tedy akcelerace z 80km/h je ideální pro 3. stupeň a dá se při troše předvídavosti bezpečně předjet i kamion, ovšem opět pouze pokud se nejedná o kopec. Je docela srandovní, že na dálnici se mi lépe jezdí při stálých 130km/h než třeba při 100km/h. Co si budeme povídat, cca nad 110km/h je znát malý objem motoru a každé předjíždění, tedy i zrychlení ze 100km/h je někdy otázkou i podřazení o 2 stupně (ano, 3. stupeň jede až na 150km/h). A to není moc pohodlné a ani úsporné. Motor je ovšem na svůj objem živý a problém je spíše ve mě - nejsem zvyklí nikoho zdržovat, zbržďovat, překážet aj. Proto autíčko pod mím bičem využívá více síly, než je pro jiného až moc... Toto je jen subjektivní dojem. Bohužel, když jsem někde četl recenzi, že C1 ujede i silnějším autům, není to tak. Vlastně neujede téměř ničemu, ani dodávce. Ale na závodění toto auto také nemám! Nejlépe charakteristiku motoru využiji právě ve městě, kde je autíčko jako doma. Živé, mrštné a přitom velice úsporné.
Co se týče interiéru, nejvíce mě překvapila sedadla. Ač jsem je viděl poprvé, hned jsem si pomyslel "a na tomto mám denně sedět minimálně 120km?". Zmílil jsem se. Sice sedadla nemají boční vedení, takže při prudčím průjezdem zatáčky vyrovnávám váhu celým tělem, ale to je tak jediný nedostatek. Sedadla nejsou trvrá, ale ani přehnaně měkká. Pracuji celé dny u PC a tak má páteř opravdu trpí. Přesto z auta nikdy nevystoupím zlámaný! Překvapí také na svou třídu bohatý prostor pro nohy, ruce ale i hlavu. K dispozici je po ruce spousty odkládacích míst. Chybí mi však alespoň jedna uzavíratelná na doklady a hasící sprej. Druhá věc v iteriéru, co mě štve, je el. okna ovládaná jen na každé jedné straně. Řidič nemůže okénko ovládat od sebe - takže prakticky žádné vylepšení od základního rukotroniku. Na středovém panelu je vše jednoduché, přehledné a podsvícené. Design je individální záleřitostí, u mě se bez úprav neobešel. Co je největším zlem pro mě jako miovníka hudby, jsou reproudktory. Ty jsou pouze výškové u čelního skla. Nikde jinde žádnou přípravu na repro nehledejte. Nyní přemýšlým, jak toto vyřešit bez zásahu frézkou.
Standardně montovaná 14" kola o šíři pneu 155 šla ihned pryč. V zimě se cítíte jak na kole, ledovku poznáte už jen co poprvé přibrzdíte. Prostě kola nemají pořádný záběr a brzdit se musí s velikou předvídavostí. Naopak v zatáčce jsem to čekal horší. Nyní jsou na autě r16 195/50 a až na tužší jízdu je to nesrovnatelné. Podvozek jsem neměl možnost zatím vyzkoušet kvůli počasí. Avšak je to taková motokára a těšim se na léto až vyzkouším hranice.
Největším neduhem, který mě ovše pronásleduje každý den celé kilometry není ani tak o samotném autu jako o jeho "image". V očích ostatních je toto auto automaticky za brzdu provozu (vzhledem k typu řidičů a řidiček, co si takové auta pořizují). Z toho důvodu můžete mít na dálnici před předjížděním klidně půl minuty blinkr, ale nikdo vás nepustí, protože vy jste ti, kteří vždy zdržují. To stejné ve městě, auto nemá respekt ostatních a tak různé prasárničky od ostatních řidičů jsou na každém kroku. Věčné lepení se na zadek jen aby mě předjel, ikdyž jedu i nad maximální povolenou rychlostí, není výjimečné. Když předjedu auto, hodně krát se mi za ty 2000km stalo, že mě musel za každou cenu předjet zpět... A to se mi u žádného předešlého auta nestávalo tak často, jako nyní.
Závěrem bych napsal pár vět. Kromě HTP a podobným motorům nikomu jinému neujedete. Ač pro malý výkon hraje nízká hmotnost, stále to nestačí ani na 1.6 Feldu apod. Za to nikdy jsem neviděl benzín, se kterým bych se při mém dravém stylu jízdy dostal pod 6 litrů a to v tvrdé zimě a s LPG. Nyní po 2000km je průměrná spotřeba 5,8 LPG na sto a to je po ránu i -15C!!! Náklady na km jsou hluboko pod 1Kč/km PHM! Zákonná a opravy jsou pouze v řádech stokorun. Co si budeme povídat, bez menších úprav je toto auto pro chlapa spíše nutnost než potěšení. Ale jestli se mi odvděčí takovou spolehlivostí, jak se píše jinde, jsem ochoten si toto auto opravdu zamilovat a nedopustím na něj.
Auto mě neskutečně překvapilo. Za 9 měsíců a 8 měsíců s LPG jsem najel 40000km. Nikdy jsem neměl tak úsporné auto a to mluvím nejen o PHM, kdy jezdím dle tankování za 0,75-/km, ale také o zákonné a o opravách. Za 40000km denního ježdění 120km + dalekých výletů jsem kromě upadlého výfuku nic nepotřeboval měnit. Olej měněn kolem 9 - 11000km a to pouze 30w40 Total Quartz 9000 a olejový filtr Bosch či Purflux. Opravdu se o auto starám a dávám mu potřebnou péči :-) K našemu ročnímu lednovému výročí mu připravím větší servis, ať mi najede dalších 40000km bez problémů.
Se zimou ubývá rychlost natočených kilometrů. Přesto jsem se dostal na dalších + 10000km, celkově tedy na 80000km. Opět mě čeká výměna oleje, kterou o víkendu zvládnu. V pondělí jde auto do servisu na kompletní výměnu předních kotoučů a destiček + na výměnu svíček + na výměnu filtrů. Bohužel se mi zdá, že za studeného motoru se začíná malinko ozývat spojka, respektivě při rychlejším podřazení vrzne a lehounce zavibruje. Určitě nechám prohlédnout a zhodnotit stav, byl bych rád, kdyby do jara vydržela. Největší novinou je asi to, že od ledna se razantně sníží nájezd z důvodu změny zaměstnání. Nyní místo dnešních, denně najetých cca 120km najedu pouze 20km. I přesto se auta nezbavím a již dnes je naplánován na květen a červen výlet do Amsterdamu a do Švýcarska. Jinak žádné problémy s autem nejsou a návštěva autoservisu je spíše pro dobrý pocit :) I přes zvýšení ceny LPG na 13,50 Kč jezdím pod 1Kč/km.
Začíná jaro, již 3 měsíce dojíždím do práce pouhých 6km a to se zásadně projevuje na celkovém nájezdu, kdy za 4 měsíce jsem najel pouze 5 tisíc kilometrů. Nyní je v plánu přezutí gum, celková repase LPG (občas se vypne při ne zcela zahřátém motoru) a nejspíše také spojka, která ovšem stále funguje dobře až na vrzání při rychlém rozjezdu. Uvidíme. Po zimě jsem raději vymenil všechny filtry + opět olej. Nyní jízda už z naprosté většiny po vesnicích, kde je s autem radost jezdit. Vše funguje stále suprově.
Citrónek má za sebou 900km do Amsterdamu a zpět. Překvapil mě vliv kvality LPG na západě na celkovou dynamiku auta. Po dálnici rychlost kolem 110km/h, dvakrát jsem zkusil maximálku (lehounce přes 150km/h). Průměrná spotřeba 5.4l na 195 45 16 pneu. Auto jelo až na kopce bezvadně. Nyní to vypadá, že půjde citrón na podnikání zaměstnanci kurýrovi, tudíž se přesune do jeho přirozeného prostředí - do města. Já kupuji Mondeo ST220, což je jiná káva. Ovšem i tak se bude stále o citróna pečovat a budu psát další recenze. Jinak stále vše bez poruch, jen se začíná ozývat nejspíš nějaká kladka, nebo něco u alternátoru. Příští měsíc nechám pro jistotu vyměnit. Olej mě čeká tenhle týden, spojka je stále OK, nikde nic nebouchá, nevrže, auto jede jak na začátku. SUPER!
A je to tu - 100000 km! Vrzající kladky vyřešeny dotáhnutím a promazáním, spojka je dle mechanika OK a celý ten pocit vadné spojky šel právě od kladek, která vždy při vyšším zatížení zapískala. Nyní tedy vše OK. Ovšem citrónek půjde do světa. Dvě auta nepotřebujem a na kurýra potřebujeme také větší auto. Takže abych vše zrekapituloval. Auto má najeto poctivých 100 000km. Za tu dobu měněn pravidelně olej a filtry po max 10000km + dvakrát komplet přední brzdy + zadní díl výfuku, víc ani ťuk. Průměrná spotřeba LPG cca 5.5 litru v létě, 6 litrů v zimě, olej jsem nikdy nedolejval. Levnější auto už nikdy mít nebudu. Mít menší nároky na kufr, nezbavuji se ho, krásně se ovládá, je mrštné, v otáčkách výkonné a zaparkujete všude. Budu rád vzpomínat!
Tak po dlouhé době doplňuji. Máme najeto 135000 km a objevila se první závažnější vada. Na prvním válci se objevila malinká ztráta komprese, způsobena LPG a podtáčením motoru přítelkyní (snad jí to ponaučilo). Každopádně oprava s výměnou výfukových ventilů, vybroušením hlavy, novým olejem a filtrem, novými svíčkami LPG a novým vodním čerpadlem mě vyšlo na nádherných 14500,-. Tudíž rychlá kalkulace - pořízení LPG 20000,-, GO motoru kvůli LPG a přítelkyni 14500,-, servis související s LPG za 100 tisíc km 3000,-. Ušetřeno na provozu na LPG vs benzín cca 85000,-. Výsledek velmi krásný a za ušetřené peníze jsem autu dopřál novou kompletní spojku. Nyní doufám dalších 100 tisíc km bez větších investic. Jinak vše zatím původní.
Na tachometru 160 tisíc, za námi Holandsko (1800km) a před měsícem Itálie (cca 2500km). Přes Alpy dálnice většinou na pětku, větší stoupání pak na 4ku, nebyl problém udržet 130 - 120km/h i ve stoupání. Jen pravidelný olej, filtry, zahřívání motoru a motor jezdí neskutečně pěkně. Stále spotřeba do 1Kč/km a to musím říci, že stále jezdím hbitěji než okolní doprava (kromě dálnice, kde 135 km/h tachometrových je zkrátka strop pro pohodlné cestování a akceptovatelnou spotřebu). Po dalších 30 000 kolometrech od posledního servisu (krom LPG) musím vyřešit odchlípnutou gumu těsnění spolujezdcovo dveří, skrz kterou při velkém dešti občas zateče. S výměnou se prý vejdu do 1500,-. Na auto byly vráceny 14 kola kvůli častým cestám za hranice, kde s 16 koly byl pár krát menší problém. Zainvestoval jsem do nových ALU a Hankook pneu (pro rejpaly v diskusích - žádná dynamika se s přechodem z 16 na 14 nezlepšila, jen to jede ochotněji cca od 140km/h výše, což využiji tak jednou týdně při předjíždění možná...) Další recenze snad při úspěšných 200 000 km, kde byl původně můj milník, na který jsem se chtěl dostat s tímto prdítkem. Já jsem autem naprosto nadšen.
Najeto 220 000 km. V autě bude potřeba vyměnit těsnění předních dveří, před půl rokem bylo zapotřebí vyměnit ŘJ posilovače, která bohužel zkratovala. Jinak opět pravidelně olej, filtry, klasika.

7,8
9,2
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C1
Cituji: //Máme najeto 135000 km a objevila se první závažnější vada. Na prvním válci se objevila malinká ztráta komprese, způsobena LPG a podtáčením motoru přítelkyní (snad jí to ponaučilo).//
No řídil jsem takto zničeného Matize a bylo to k pláči. Matiz měl najetých 70 tisíc a už byl takto podtáčením zničen. Netáhl. Pak jsem pochopil, že když budu kupovat další auto, tak musí mít najetých max 50 tisíc, spíše ještě méně. Proto jsem pak skočil po C1, co mělo najeto jen 21 tisíc. Páč jsem věděl, že za tak krátký nájezd se to auto nepodařilo zničit, i kdyby majitel, majitelka chtěl sebevíc. To podtáčení je strašný nešvar. Vidím to i na youtube a znám to i z reálu. Dělají to i dva mí příbuzní. Trpím u toho spolu s motorem.
29.03.2025 | 16:48:32 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
Ventily
Ahoj, štelování ventilů je automatické? A autor recenze asi neměl přímaz ventilů, že?
Kvůli kurýřině jsem pořídil nedávno P. 107 (nájezd 68000 km). Nechal ihned předělat na Lpg s elektronickým přímazem ventilů. Tak jsem zvědav, vyjíždím první nádrž lpg.
16.01.2022 | 11:25:14 | Michal - Peugeot 107 Lpg | 78.80.112.* Reagovat
RE: Ventily
Další dotaz, v kolika otáčkách tedy držela přítelkyně auto, když ho podtáčela? Abych se tomu vyhnul a zároven jezdil úsporně
16.01.2022 | 11:52:22 | Michal - Peugeot 107 Lpg | 78.80.112.* Reagovat
RE: Ventily
Ahoj, přímaz to nemá, místo toho mám nastaveno přepnutí na benzín nad 4 000 otáček. Podtáčení motoru = do kopce plný plyn pro udržení rychlosti, po úhradě repase se konečně naučila používat otáčky a že je lepší půl plynu v 3000 otáčkách jak plný plyn ve 2000 tisících :-)
07.02.2022 | 11:48:00 | FunTomas | 178.17.2.* Reagovat
RE: Ventily
Ahoj, děkuji za odpověď. Tak nakonec jezdím za 7,5l lpg na 100. Hlavně město, s častýma zastávkama. Nízké otáčky mě nakonec netrápí, protože nakonec na spotřebu nejezdím a auto točím kolem těch 2500-3000. Uvidím, kdy mě bude čekat generálka s tím přímazem. Najedu 70000 ročně, tak uvidíme. Děkuji za super rencenzi!!!
09.02.2022 | 09:01:21 | Michal - Peugeot 107 Lpg | 37.48.41.* Reagovat
Kdo říká, že tohle auto neumí jezdit rychle?
Dobrý den vespolek. Začněte motorem. Podle nájezdu km postavit znovu. (Já ve 135tis km) Zahoďte airbox, Vyrobte přímé sání. Nový katalyzátor, upravit. Výfuk, upravit. Odstranit restrikci omezovače. Alternátor, svíčky, závodní olej... Ze sériové sedačky anatom, protože se neudržíte na sedadle řidiče.....
15.01.2021 | 06:39:19 | Kwak2T | 91.234.163.* Reagovat
Nic není věčné
Nechci nikomu kazit radost, ale nemyslím si, že by toto auto najelo dalších 100 000 km bez investic. GO motoru je hezká věc, ale auto nedělá jen motor. Rozhodně to odserou jiné díly, které nejsou v případě miniauta navrhované na takovou porci km. Např. výfuk, elektrický posilovač řízení, tlumiče, převodovka... Tím nechci nijak snižovat spolehlivost tohoto vozu, ale všechno má své meze a svou životnost. Budu samozřejmě rád, když vaše předpoklady vyjdou a moc rád si přečtu, že jste najeli dalších sto tisíc bez závad. Ale moc tomu nevěřím. Tak ať slouží :-)
04.02.2019 | 18:22:31 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Samozřejmě tlumiče, výfuk, brzdy, atd beru jako samozřejmou věc pro výměnu. Mimochodem tlumiče jsou stále původní a mají najeto 135 000km, to stejné silentbloky atd a stále v dobré kondici, nic nebouchá atd. U Mondea jsem měnil za 40000 km 1x kompletně tlumiče na přední nápravě. To bych ale měnil u každého auta. U tohoto auta jde o to, že motor nemá žádné blbůstky moderní, žádné turbo, žádný DPF a nevím co ještě. Prostě a jednoduše se s tím nebojím jezdit po Evropě, protože když udělám Go motoru, zkrátka není co jiného by se tam podělalo. Jinak nevím, proč by odešla například převodovka? Auto většinou jezdí na pokraji města, po dálnici a po okreskách, takže se většinou dá 4 - 5 a jede se. Převodovka nemá práci s žádným bláznivým krouťákem ani výkonem, podle mě je převodovka zrovna jedna z věcí, které přežijí celé auto. A když ne? Tak se za pár stovek koupí nová :-) To je to kouzlo toho auta, nebojím se dát auto do servisu, protože se vždy vejdu do pár stovek :-)
20.02.2019 | 10:08:32 | FunTomas | 178.17.2.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Konečně někdo, kdo docenil tohle prdítko. Hloupí se mu posmívají, a jeho majitelé si vesele, levně a spolehlivě jezdí. Ale když má někdo touhu sypat peníze do nějaké značkové kasičky, je to jeho volba.
20.02.2019 | 16:52:59 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Ono jde také o bezpečnost a ta v téhle krabičce od sirek asi nebude nic moc...
21.02.2019 | 14:57:36 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE: Nic není věčné
A kolik jsi viděl mrtvých v téhle krabičce od sirek? Ono falešný pocit bezpečí z velikosti auta, vyrobeného ovšem jako z papíru, kombinovaný s jeho váhou taky není žádná výhra. Svědčí o tom denní statistiky. Samej bezpečnej koráb a mrtvejch jako much.
21.02.2019 | 15:45:08 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Stando ono je to tím,že mimo město nebo na dálnici tohle auto nepotkáš a v padesátce se v tom snad zabít nedá,ikdyž kdo ví.A falešný pocit z bezpečí velkýho auta je opravdový,protože bezpečnější je.
21.02.2019 | 21:03:25 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE: Nic není věčné
??? Takže mi chceš tvrdit, že když se potká C1 s E classe, mrtvolu najdu v Mercedesu?
22.02.2019 | 09:20:20 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Jak říkám, samej bezpečnej koráb, a mrtvol jako much.
22.02.2019 | 18:22:51 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Aha, takže argument není......ty moucho...….
23.02.2019 | 10:37:12 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Nechtěl jsem na vaše pitomosti reagovat, ale není asi zbytí. Takže - ani ty nejezdíš v s classu, takže máš nebezpečný auto. A nejezdíš ani v ivecu, takže jsi zase v pytli. To ti opravdu připadá jako argument k tématu kvality, spolehlivosti, a ekonomického provozu ? Vytahovat velikost? Jasně, protože hlupáků bylo vždycky víc, než těch rozumně uvažujících, vypadá to tak, že všude samej bezpečnej koráb, a mrtvol jako much. Stačí? Jezdi si v čem chceš, ale nemysli jsi že jsi na tom o mnoho líp, než ten co jede v malým autě.
23.02.2019 | 12:31:44 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Tady máš Stando odkaz k tý tvý bezpečnosti.Akorát to není C1,ale C3.To by byl mnohem větší kovošrot.
www.autoforum.cz/zajimavosti/test-ukazal-jak-dopadne-kdyz-novejsi-male-auto-narazi-do-starsiho-velkeho-suv/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
18.03.2019 | 08:17:03 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE: Nic není věčné
No nekecej, na to jsi přišel sám, a až dneska? Ty máš ale postřeh. Ten článek jsem čet už před týdnem, a neříká nic jiného, než to, že když vletíš se svým střepem pod avii, budeš taky v prdeli. A jak to souvisí se spolehlivostí a ekonomikou provozu C1, o kterou tady primárně šlo?
18.03.2019 | 15:09:25 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Sekundárně je tohle vlákno o bezpečnosti.Spolehlivost ti nikdo neodporuje a zde je jasně vidět,že čím menší auto tím míň bezpečný je.Tak z toho nebuď rozhozenej.
18.03.2019 | 15:53:36 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE: Nic není věčné
No tak terciálně je tohle vlákno o hovně, protože to snad ví každý, jak dopadne srážka malýho s velkým. Takže jsi nám nesdělil nic, co bychom nevěděli. Proto navrhuji nepokračovat v zasírání této recenze podobnými ptákovinami, a vrátit se k primární spolehlivosti, která je u těchto aut téměř absolutní (podle odborných hodnocení, i podle majitelů). To totiž opravdu každý neví, takže to lze považovat za určitý přínos pro ostatní. A ještě abych předešel dalším invektivám: Ano je spolehlivé proto, že nemá, co by se pokazilo, je šlapací, jezdí 50 km/h a je Japonské :-)
18.03.2019 | 18:06:37 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Stando před nedávnem jsi tvrdil něco jinýho,ale alespoň k něčemu jsme se tu dohrabali.
18.03.2019 | 20:52:48 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Ano. Třeba k tomu, že hloupým se nemá odporovat. Natož se pouštět do nějakých větších akcí...
19.03.2019 | 17:17:06 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Máš pravdu.Je to s tebou těžký,ty už jinej holt nebudeš.Kde nic není,není kde brát.
20.03.2019 | 20:44:32 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Ty už hlavně nechlastej. Ožereš se a potom lezeš na recenze.
20.03.2019 | 21:37:58 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Podle tvojich příspěvků si pořád hraješ na chytrýho,ale o autech toho evidentně z vlastní zkušenosti moc nevíš.
Nevím proč by měla být koliňata šlapací, sám jsem seděl vedle jednoho magora kterej tomu na dálnici šlápl a div se na tachometru bylo přes 180 km/h ,real podle GPS nevím.Ale 50 rozhodně nejezdí a na to že je určeno primárně do města,je dinamika dostačují.Nevím na co by měla městská supermini jezdit 200 prober se.
Jo a ještě k technickému stavu,měl jsem v pizzerii nakoupeny 3 kusy ayga 1 generace,jezdili s tím dvacetiletí brigádníci jak prasata, nedělám si iluze, na těch autech se kromě filtrů,oleje a destiček měnila téměř u všech v cca 150000km spojka a to je vše.Podvozek,ramena, tlumiče, čepy, zatím vůbec nic se nezměnilo a nepokazilo a to už najít najeto přes 200tis.km.
Jako automechanik vyučený před dvaceti lety jsem myslel že takhle kvalitní, spolehlivá a nenáročná auta se už nevyrábějí... jsem mile prekvapen a i když sám nejsem cílová skupina kupců tak musím objektivně říct že ty auta jsou super.
A kecat tady o tom že je to šlapací autíčko.....?
Jen si sám sebe usvědčil že jsi v autě v životě nejel a vyjadruješ se k něčemu o čem nevíš vůbec nic 👎
28.04.2020 | 09:06:02 | Pavel e36 | 46.33.96.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Tady někdo nepochopil ironii. Jinak dík za hodnocení auta, které vlastním už celkem 15 let. A v garáži mám už připravený jeden z posledních nových kousků, které už nikdy více nebudou.
30.12.2021 | 08:21:56 | | 89.102.148.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Prosím tě přestaň tady už řešit odkazy na to že supermini je méně bezpečné než mercedes s-class,to ví už děti v mateřské školce a raději se soustřeď na spolehlivost svojeho Fordu 😂😂😂😂
Tvl majitel Fordu se tady směje majiteli Toyota.
I kdyby si měl F150 nebo Explorer tak nedosahuje ani 10% spolehlivosti kolíňat tak mlč a běž si hledat spoj na vlak ty FORDE 😂
28.04.2020 | 09:24:42 | Pavel e36 | 46.33.96.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Nevím, co se tím pokusem vlastně dokázalo. Jedno auto jedoucí a zepředu, druhé stojící a zezadu. Jistěže těžké a velké auto ve srovnání s lehkým a malým ve vzájemné srážce obstojí lépe, to není třeba dokazovat, bylo už mnohokrát při nehodách dokázáno. Nicméně tento pokus byl koncipován záměrně tak, aby se rozdíl co nejvíce zvýraznil. Viz větu první, výběr aut (mohla to být např. Fabia nebo Polo proti nějakému francouzskému SUV, a tak. Ano, také to takhle může být, je to také pravda. A zrovna tak to také může být, při zachování kategorií aut, o dost jinak.
01.04.2025 | 11:00:22 | Ital | 37.48.35.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Záleží, jaká nehoda, že. Když do mě bude bourat Vašek se svým SUV, tak věřím, že mě zabije. Ale když budeme bourat třeba někde za vesnicí nezávisle na sobě a jedoucí po sobě, protože tam, bude v zatáčce neočekávané náledí, tak Vašek, který pojede první (protože musí být všude první) vypadne jako první, překulí se na bok, auto udělá kotrmelce a zůstane na střeše. Já pojedu jako druhý, taky se překulím na bok, taky kotrmelec a taky zůstanu na střeše. Ovšem moje auto udělá méně kotrmelců, protože v polovičním autě mám poloviční kinetickou energii. A ještě neodletím do pole tak daleko jako on. Opět on kvůli větší kinetické energii poletí ze zatáčky dále a bude mít více kotrmelců a autem. A když zůstaneme na střeše, tak já mám lehčí podvozek, který tolik netlačí na střechu, mě to tak nezamáčkne. Jeho to zamáčkne víc, tlačí na něj větší hmota. Má těžší podvozek, milion asistentů a milion 3,14čovin. A ještě já mám výhodu, že mám třídveřák, vzadu nemám dveře, třídveřák má lepší torzní tuhost. Zkrátka Vašek bude mít SUV více zdemolované než já svůj malý třídveřák. Takže není všechno zlato, co se třpytí a člověk nemůže věřit reklamám, automobilovému manistreamu. Ten nezajímá fyzika, ale marže z prodeje. Na větším autě má mnohem větší marži. To je hlavní důvod, proč tlačí velká auta. Napakuje se na tom. Na prkovi se nenapakuje. A vo tom to je.
01.04.2025 | 17:15:27 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Oprava: Není všechno zlato, co se třpytí a člověk nemůže věřit reklamám, automobilovému mainstreamu. Ten nezajímá fyzika, ale marže z prodeje. Na větším autě má mnohem větší marži. To je hlavní důvod, proč tlačí velká auta. Napakuje se na tom. Na prckovi se nenapakuje. A vo tom to je.
01.04.2025 | 17:23:17 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Vidím, že tzv. Vašek řádil už před lety i na dalších vláknech.
12.12.2023 | 18:52:56 | Zamindrákovaný Vašek | 82.202.114.* Reagovat
RE: Nic není věčné
No vidíš a můj Ford má 210tkm a na výměnu tlumičů se teprve chystám....
21.02.2019 | 14:56:35 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE: Nic není věčné
Věřím, měli jsme v rodině Mondeo 1.8 a také tlumiče vydržely kolem 200k, já měl však ST220 a ve předu 3.0 motor těžký jak prase, proto ta výměna brzká :-) Určitě to není nic proti Fordu, věřím že cokoliv co má těžký předek na tlumiče trpí víc
28.04.2020 | 07:09:18 | FunTomas | 178.17.2.* Reagovat
re:
a určite je HBYTÉ?
03.02.2019 | 18:17:37 | Vlado | 62.197.235.* Reagovat
RE: re:
Určitě, jen aby na tom nebilo byté…...
04.02.2019 | 08:51:57 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
Moc pěkná recenze
Je sice už rok 2018, ale musím napsat, že jde o parádní recenzi. Nedávno se mě jedna paní ptala jestli si koupit právě takovou C1. Bohužel bydlí v horách. Raději jsem ji doporučil alespoň Peugeota 206, protože jsem z Beskyd a s dobrými pneu seděl velmi dobře i na brajdě. Když čtu ale tuhle recenzi, napadá mě opravdu jen koupit větší kola, kvalitní zimní pneu, možná bych dal i dva pytle písku pod přední sedadla a auto začne sedět jak má. Mě se právě líbí ta nenáročnost C1.
10.07.2018 | 10:57:10 | BobanHTP | 131.207.242.* Reagovat
RE: Moc pěkná recenze
To jsi jí poradil dobře. Do hor raději třeba Pandu 4x4, nebo (velmi kvalitní a spolehlivé) subaru Justy 4x4, ale to se dá sehnat jen v Německu.
11.07.2018 | 19:37:13 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Moc pěkná recenze
Díky za pochvalu recenze. Nakonec jsme C1čku neprodali a naopak prodáváme ST220, která je sice rychlá, komfortní atd, ale ty provozní náklady jsou naprosto někde jinde. C1čka je tedy po GO motoru a připravena na dalších minimálně 100 000km (viz doplněna recenze). Nyní s ní jezdíme opět cca 80km denně + víkendové výlety stovky kilometrů. Bojím se jen dne, až budu auto opravdu prodávat.
12.12.2018 | 09:39:46 | FunTomas | 178.17.2.* Reagovat
Kola 195, (jediné výrobcem povolené jsou 155) - člověče, už raději nic nepište. Protože jízdní vlastnosti (hlavně ty výkonové) jste tím ovlivnil natolik, že hodnotit jízdní vlastnosti je mimo mísu. Maximálku 150 to dá normálně na třetí rychlostní stupeň, ale když to holt musí valit takové salámy, tak se nedivte, že to nejede a žere to.
23.06.2017 | 22:36:43 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Pane, kolik jste měl C1 s těmito koly, že hodnotíte? Nejste Vy náhodou diskutující z Novinek, který vždy ví kdo je vrah a viník, i když bydlíte na opačné straně republiky? :-) Myslím si, že když auto vlastním, objektivně mohu posoudit vliv těchto kol na chování vozu. A je to tu opět a píši to naposledy. I kdyby mi to ubralo 5km/h na maximálce, i kdybych měl horší zrychleni na stovku o sekundu a i kdybych jezdil o půl litru na 100km více, pořád je pro mě přednější jistota v zatáčkách, neskutečné držení auta i při vysoké rychlosti a tím zábavné a rychlé projíždění klikatých silniček. Ale jasně, to by nebylo čecháčka, aby si nerejpnul do věci, o které prd ví :)
27.06.2017 | 09:14:31 | EnergyStore | 10.0.0.* Reagovat
RE:
To je místní Guru Jára Standa s kolínětem a místní diskutérská spodina.
27.06.2017 | 12:46:08 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE:
Ani jedno, protože nejsem blázen. Osobně si myslím, že výrobce vozidla si použité rozměry pneumatik nevycucal z prstu jako vy. Dospěl k nim na základě výpočtů a měření, s určitým kompromisem mezi bezpečností a úsporností, kde ale bezpečnost je vždy na prvním místě. Šířka pneumatik souvisí s hmotností vozidla a jeho konstrukčními detaily, a rozhodně ne s vašimi pocity. Až si natrhnete úsměv při dopravní nehodě např. na mokru, tak Vám to bude náležitě připočítáno. A hlavně na STK se budou technici divit této lidové tvořivosti (pokud na stk nepřezouváte na povolené rozměry, jak to často kšiltofkové dělají). Jinak si samozřejmě jezděte na čem chcete, ale nbepište tady, jak to špatně jede a moc žere.
28.06.2017 | 09:51:20 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Vaše první dvě slova mi stačila na udělání si závěru, děkuji za Váš hodnotný příspěvek :)
28.06.2017 | 15:57:24 | EnergyStore | 10.0.0.* Reagovat
No jo, kola jako kráva, v rozporu s údaji výrobce v technickém průkazu a potom se divíte, že to neujede ani dodávce? Dejte tam co tam patří a potom hodnoťte. Vždyť pro takto malý motor jsou velká a široká kola brzdou, měnící už tak dlouhé převody v ještě těžší. Trochu rozumu, člověče.
21.10.2016 | 12:20:59 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Tak recenze je psána v zimě, tedy na 14" kolech o šíři 155. Takže koly to opravdu nebude a řidičským neumem také ne :-) Po přezutí na 16" kola jsem nepocítil větší zvýšení spotřeby či úbytek výkonu, naopak jsem pocítil krásné držení auta v zatáčce, urvat 800kg auto v zatáčce na 195 kolech už chce mít celkem koule.
O rozumu bych moc nepsal, pro mě je důležitější v zatáčce držet auto na silnici, ne ztratit půl vteřiny při zrychlení 0-100. Vždy se řídím tím, že gumy jsou jediné, co mě drží na silnici :-) Šíři pneu 155 jsem neviděl snad ani u Smarta. Ale chápu, 90% řidíčů C1 jsou kloboučkáři a dámy a ve 30km/h ze zatáčky opravdu nevylétnete a šíře pneu 155 stačí :-) Mě ovšem ne, takže prosím nesuďte podle vás špatnou volbu pneu, respektive kol :-)
21.10.2016 | 14:03:40 | EnergyStore | 217.11.231.* Reagovat
RE:
Mimochodem by mě ještě zajímalo, proč je každý druhý majitel C1 tak rozzuřený, když se dozví, že jeho auto ničemu neujede? :-)
Je to ve více diskuzích, kdy se vyprávějí pohádky o ujetí Octávii atd. ANI NÁHODOU. Ani na 155 r14 kolech a v prázdném autě jsem neujel ničemu většímu, kdo měl trochu chuť "závodit". V porovnání ve své kategorii a v porovnání s auty typu Corsa, Clio, Punto apod. je C1 živější a rychlejší, ale když někdo se vychloubá, jak ujel Octávii... Tak k tomu není co napsat. Leda že by Octavia byla starší 1.4i nebo 1.6 s 55kw :-)
21.10.2016 | 14:16:10 | EnergyStore | 217.11.231.* Reagovat
RE:
Probuďte se pane všeználku, a uvědomte si, kdy byly tyto podle vás pohádky napsány. Toto auto opravdu v roce 2005 ujelo skoro všem, ale zapomněl jste, že už je rok 2017, a všichni výrobci už od té doby uvedli na trh kdovíkolikátou generaci svých aut, navíc oturbených, sice živých jako sviňa, ale s jistou nespolehlivostí, a neznámou životností. V tom bude asi zakopán pes, proč už dnes neujede všemu. A to vaše, které jste navíc zpizdil, by neujelo ničemu nikdy.
19.08.2017 | 20:50:05 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Co to je v roce 2005 ujelo všem ? :D trochu přeháníte ne ? věřím je to lehký svižný na krátkou vzdálenost někde po městě pokud se ten další nesnaží ujede ale proto že s ním nikdo nezávodí :D
19.08.2017 | 22:51:32 | Nick406 | 78.102.64.* Reagovat
RE:
To jsem přesně čekal :-) Je to reakce na výše uvedený žlučovitý příspěvek, jinak kdo ví, o čem se bavíme (recenze majitelů z toho roku), bylo tam vypsáno, čemu konkrétně ujel a čemu ne. Tak to tolik neprožívejte. A že s ním nikdo nezávodí? Nebuďte k smíchu. Každý s ním závodí (přeháním, ale jako vy). Někdy je to až trapné, když majitel dvoulitru z roku 2017 závodí s tímhle prckem. Ale asi ho to nějak uspokojuje. Zřejmě nemá na sobě rovné soupeře :-)
20.08.2017 | 07:09:51 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Já osobně na takový závody v provozu nedávám jelikož tam jde spíš i o odvahu :D a ne vždy vyhraje ten se slabším autem ale to není podstatný.
Každopádně osobně jsem teda nikdy s takovým autíčkem žádný závody neprováděl jelikož jsem nikdy nenarazil na nikoho kdo by s tímto autem na mě narukoval když pominu rozvoz pizzi kde je jasný proč valí :)
20.08.2017 | 19:16:25 | Nick406 | 78.102.64.* Reagovat
RE:
Pardon míněno se silnějším autem :D :)
20.08.2017 | 19:17:09 | Nick406 | 78.102.64.* Reagovat
RE:
Na autě co mělo od výroby 185/75 R14 a v TP dodatek na 195/65 R15 jsem vyzkoušel i rozměr 16-17 a nikdy jsem rozdíl na výkonu nebo nějak zvláště spotřebě nepocítil.Nemluvě o tom že tento model vozu i o této motorizaci měl po faceliftu sériově i rozměr 15-16 a po technické stránce bylo auto totožné jako starší model co měl R14 zase tak markantní to není.
23.06.2017 | 16:25:20 | Otto | 78.102.64.* Reagovat
70000km na tachometru
70000km na tachometru, opět se připravuji na výměnu oleje, jako obvykle 5w30 a jako vždy Total Quarts 9000 + nyní před zimou vyměním všechny filtry, nejen olejový. Bohužel se mi v 50km/h podařilo srazit srnku, takže mě čeká návštěva mechanika na srovnání předních plastů + nový rámeček SPZ, nic hrozného :-)
23.09.2016 | 21:46:51 | EnergyStore | 89.103.1.* Reagovat
Renovace zadních bubnů
Auto je jak nové, nic nevrže, neskřípe, podle technika je auto v TOP stavu. Jsem trochu ostuda a až nyní jsem si nechal vytisknout CEBIA test. A vše je špičkové, kilometry sedí, stáří sedí, vše je v pořádku. Venku je krásně a přemýšlím, co dělat. Zadní bubny po 10 letech trochu reznou, tak se na ně nejspíše o víkendu vrhnu :-)
Jinak po dálnici auto nehoním, jezdím stále maximálně 110km/h, jen občas při předjíždění to sešlápnu. Podle mechanika má auto stále super kondici. Takže C1 zatím spokojenost!
24.08.2016 | 14:19:31 | EnergyStore | 37.48.0.* Reagovat
65000 km
Pravidelná výměna oleje po 10000km, měněny filtry atd.
V servisu jsem byl na prohlídce při 60000km, seřízeno LPG a nový filtr (1500,-), jinak bez jediné vady.
V 63000km mi asi praskl výfuk, zadní díl objednán a výsledek 1300,- včetně práce :-) Jinak TOP stav, jezdí jak drak :-)
02.08.2016 | 07:26:33 | EnergyStore | 217.11.231.* Reagovat
50000 km
Tachometr ukazuje nad 50 000 km, na plyn od koupě ujeto 20000 km. Olej mezi výměnou neubyl snad ani o decku, auto stále jede jako při koupi a nyní mě čeká první prohlídka LPG (pro jistotu). Kromě oleje, filtrů a stěračů stále vše původní jako při koupi.
24.05.2016 | 07:59:09 | EnergyStore | 217.11.231.* Reagovat
Prvních 10000km
Tak za měsíc a půl mám najeto 7000km, celkově tedy přes 36000km.
Auto jede jak hodinky, dle pravidelně zaznamenávané spotřeby na Spritmonitor.de se v zimě pohybuji průměrně na 5,8l LPG na 100km. Příští měsíc mě čeká olej + filtry + přední brzdy + jarní prohlídka. ZATÍM SPOKOJENOST!
22.02.2016 | 07:41:29 | FunTomas | 217.11.231.* Reagovat
RE: Prvních 10000km
Fandím těmto nákladům na provoz, co jsou minimem možného. Sám jezdím 15 let na LPG a maximální spokojenost. Uvažuji přestavět Citigo hlavně kvůli tomu, že má hydraulická zdvihátka ventilů. Osobně si myslím, že nějak moc točit motor, který není od výrobce upraven na LPG (tvrzená sedla ventilů) není dobré. Za pár desítek tisíc km dojde k zaklepání výfukových ventilů.
11.03.2016 | 20:35:35 | pipina | 82.202.109.* Reagovat
RE: Prvních 10000km
O CitiGo jsem také uvažoval, vzhledově se mi možná i více libí, ovšem nenašel jsem cenově podobné v takovém stavu, v jakém je Citroen. Jinak výběr chápu :-) Ohledně vytáčení máte pravdu, ovšem sám mechanik mi udělal nad 5000ot/m přivstřikování benzínu. Výsledkem je trochu vyšší spotřeba benzínu (cca 0,3l/100km, ale to je náklad opravdu nepatrný. Po dálnici nyní jezdím pohodových 120km/h při otáčkách kolem 3000, což si myslím, že není absolutně žádný zápřah pro motor. Tak uvidíme :-)
16.03.2016 | 07:57:33 | FunTomas | 217.11.231.* Reagovat
Proč jste si na takový nájezd km ročně koupil zrovna nákupní tašku v podobě C1? Navíc mu právě díky absenci výkonu dáváte hezké kapky. Do města tento typ vozu dává mnohem větší smysl.
Jinak malým Citrónům jsem přestal věřit od dob, co si soused pořídil novou C3 a má to více v servise, než s tím jezdí.
22.01.2016 | 23:48:49 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE: Spolehlivost
Tohle auto je Toyota a proto ta spolehlivost.
23.01.2016 | 17:35:32 | Bebe | 178.255.168.* Reagovat
RE:
Prosím číst pořádně. Koupil jsem si ho vzhledem k MINIMÁLNÍM nákladům na PHM, zákonnou atd. Do práce dojíždím opravdu daleko a každý desetník ušetřený je opravdu znát :-) Takže finanční stránka je hlavní důvod. Můj cíl je, aby auto vydrželo 200 000km, čím víc, tím lépe.
24.01.2016 | 08:05:06 | FunTomas | 217.11.231.* Reagovat
RE:
Nezbývá mi nic jiného než plně souhlasit, mám úplně to samé auto i se stejným systémem LPG rok 2005, najeto 110 000 km . Za rok a půl najeto 36 000 km bez jediné poruchy. V létě jezdím za 0,70 Kč, teď v zimě cca 0,90 - 1 Kč a to jezdíme do práce tři dospělí. Byl jsem sním i na výletě v Olomouci cca 1000 km vesměs po dálnici a nestálo to ani 800 Kč a to jsem zdaleka nebyl brzdou provozu. Akorát to pohodlí na "16" bych chtěl vidět i na klasických pneu na můj vkus dost tvrdé.
24.01.2016 | 22:38:46 | | 46.23.60.* Reagovat
RE:
Pravda, i na 14" kolech je to tužší, což ale mě osobně vyhovuje. 16" kola už jsou přehnané v té tuhosti, ale abych byl upřímný, musel jsem si udělat radost a trochu to auto po vzhledové stránce vylepšit, 14" se mi opravdu nelíbily. Ta spotřeba a spolehlivost je největší lákadlo na tom autě. Samozřejmě, kdo by nechtěl jezdit v BMW 5, ale zase ty ušetřené peníze dám na výlety s přítelkyní. Takže za mě prozatím maximální spokojenost, čekal jsem od toho auta méně.
25.01.2016 | 07:35:50 | FunTomas | 217.11.231.* Reagovat
RE:
Zamyslel jste se nad tím, že nikomu "neujedete" proto, že jezdíte na LPG ? Jistě to má vliv na výkon a kroutící moment. Nemyslím si, že by všichni ostatní si vymýšleli.
01.02.2016 | 20:54:53 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Kolikrát jsem to slyšel a i párkrát zažil ale záleží na motoru a na samotném LPG bohužel převaha zkušeností mě zatím k LPG nedovedla ani k malé úvaze už kvůli výkonu a taky údržbě samotného auta.
Znám je takové co tvrdí jak ušetří ale jak je tu zmíněno výkon nikde a pak jen problémy s motorem a komponenty spojené s palivem kvůli LPG.
01.02.2016 | 22:16:49 | Nick406 | 89.176.3.* Reagovat
RE:
Ono nechat si dělat LPG od známého za materiál a pivko je vždy nejhorší. Já díky LPG ročně ušetřím asi 30000,-. Což je při předpokládané životnosti motoru min. 200 000km ušetřených 100 000,- jen na PHM. to znamená při odečtení pořizovačky systému minimálně 25000,- ročně. A za tyto peníze ušetřené raději nechávám pravidelně nadstandardně servisovat auto a ještě nějaká ta ušetřená stovečka měsíčně padne na výlet. Jediný velký průšvih je malá nádrž (max 35l) a nižší čerpací síť. Ale jinak nevidím mínusy.
04.02.2016 | 21:03:28 | EnergyStore | 88.101.109.* Reagovat
RE:
Bohužel ztráta výkonu u LPG už je dávno tabu a hospodské povídačky na toto téma se šíří dále. Vzhledem k tomu, že mi nyní v zimě LPG zapíná až po 3km jízdy, což znamená zrovna ve stoupání kde mám téměř plný plyn, NEPOZNÁM, kdy jedu na benzín a kdy se zapne LPG. Výkonově to prostě není znát. Ano, spotřeba se zvýšila, ale výkon je stejný. Neříkám, že všichni lžou, ale jak vědí, že jejich "soupeř" jel na plno? 50kw je stále 50kw a na dálnici teprve poznáte, že ty koně chybí. Kdo říká že ne, ten prostě neřídil něco silnějšího. Tohle auto prostě není na poměřování pindíků.
04.02.2016 | 20:55:18 | EnergyStore | 88.101.109.* Reagovat
RE:
Z mých aut, co jsem kdy vlastnil má C1 alias Aygo alias 107 nejlepší předjíždění na konci obce. Když se někdo zapomene a jede stále 50, což se stává často, tak ho z těch 50 předjedu na 90 na dvojku. Bez přeřazování. Je to paráda. Ta dvojka je prostě úžasná právě na tohle. To v žádném jiném autě, co jsem měl předtím, nešlo. Musel jsem nejdříve rozjet dvojku, pak v průběhu předjíždění přeřadit na trojku a dokončit manévr. Jenom na dvojku to dělat je pohodlnější a bezpečnější. Páč když jsem totéž dělal v Matizovi nebo C3 nebo žigulíku, nebo Twingu, nebo Fabii nebo jakémkoli jiném autě s kratšími převody, tak se musely použít 2 a pak 3. A tím se ztrácí drobně čas a někdy výjimečně i v tom stresu člověk netrefí 3 a dá tam omylem 5 apod. Předjíždět jen na dvojku je prostě super a beru to jako největší vymoženost tohoto auta. Je pravda, že v nižší rychlosti dvojka netáhne, ale to vyřeším jedničkou. Normálně v obci stejně nepředjíždím, jedu 50 jako ostatní, třeba i v koloně. Pak na konci obce pravidelně někdo jede pořád 50. I když už nemusí. A to je na moje nervy. :-) No a od toho je úžasná ta dvojka. Dám tam dvojku a toho spícího nebo senila prostě předjedu a užiju si to. :-) Tím neříkám, že mám něco proti důchodcům. Třeba za 20 let budu dělat to samé, že na konci obce se budu zapomínat.
29.03.2025 | 17:04:40 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Někdo by mohl namítnout, že ten předjížděcí manévr na konci obce z 50 na 90 by šlo udělat v Matizovi na trojku. Když trojka v Matizovi končí jako dvojka v Kolíněti, tedy kolem 103 km/h. Takže Matizova trojka je to samé, co dvojka C1. No to platí jen co do rychlosti. U Matize by nebylo bezpečné se na trojku rozjíždět z rychlosti 45, 50 na konci obce, páč nemá krouťák. Matiz měl použitelný krouťák na předjíždění až od 4000 otáček. Takže Matiz se musel hodně vytáčet mezi 4 tis. ot. - 6 tis. ot. Takže se často při předjíždění přeřazovalo. Zatímco Kolíně má krouťák už od 3000 ot. Proto to Kolíně dobře rozjede už z těch 45, 50 na dvojku, což je Matizova trojka.
29.03.2025 | 17:38:37 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Ale zpočátku C1 netáhlo na dvojku v rychlosti 40, 50. Těžko se sbíralo. I na youtube jsem viděl taková videa, že to někomu nešlo. To se poddalo teprve po roce a půl. Trvalo prostě přes rok, než jsem to rozjezdil. Největší rozdíl je právě v tom, jak to nyní pěkně táhne už od 40, 50. A trojka pěkně táhne od 70 dál. Je to fakt radost. Vyplatilo se kupovat auto s malým nájezdem a vychovat si ho podle svého. U rozgajdaného auta s vyšším nájezdem by to už nešlo. Jo, rozjezdil jsem i jednoho Matize, co měl tuším 130 tis km, ale jen o něco. O vteřinu z nuly na sto. Tady tuto Toyotu alias C1 rozjezdím o dvě, tři vteřiny proti tomu, jak jsem ji doslat.
31.03.2025 | 00:39:49 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
A to rozjíždění dělám několika způsoby. První způsob: Akcelerace na krev. Ten ale používám totálně výjimečně. Druhý způsob. Akcelerace z nízkých otáček směrem k vyšším, ale ne nejvyšším. Na jedničku 1-40, na dvojku 40- 80, na trojku 80 -115. Třetí způsob rozjíždění motoru: Mám dvojku a jedu 40, přidám o dost plynu, ale jen na milisekundu a počkám, až se stačí spálit a na kolik to zrychlí. Pak zase přidám pořádně plyn a zase počkám až na kolik to zrychlí a už nepřidávám. A tak to udělám párkrát až jsem na rychlosti 90. Tím to skončí. Je to prostě proces oživení motoru. On se musí naučit spalovat benzín. Nepromarnit palivo. Proto se to musí dávkovat tak, aby prohořelo. Proto se motor nesmí podtáčet, dusit. Tím se i karbonuje. Zaserou se svíčky a všecko další. Nechápu, jak někdo může poslouchat v autě rádio. Vždyť motor je živý a mluví s tebou. Poslouchej ho a dávkuj mu benzín podle jeho hlasu.
31.03.2025 | 00:49:30 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Snad si budu muset pořídit mladou ojetinu po důchodci, abych zažil to, o čem se tu (a nejen tu) povídá. Já jsem to nemohl zaznamenat, ojeté auto důchodcem jsem v dlouhodobém pozorování nikdy neměl. O tohle rozjíždění jsem tedy ochuzen. Ne tak o zajíždění nového auta. Na tom prý také záleží. To jsem zažil zatím 6x, u motocyklu 5x. Mám spíš zkušenost, že to jezdilo a sloužilo dle kvality auta a nikoliv dle zajíždění. I to srovnání s jinými stejnými auty, pokud byla příležitost, bylo, podle mě, o tom autě samém a nikoliv tolik o jeho řidičích. Takže já na to stále mnoho nevěřím. Jo, rádio v autě také téměř neposlouchám. Někomu jede rádio v autě furt, stejně jako v práci.
31.03.2025 | 07:27:32 | Ital | 37.48.35.* Reagovat
RE:
No, popravdě, zpočátku jsem byl trochu z C1 zklamán, že ta dvojka netáhla od 35, 40, ale pořádně zabírala až někde od 60. Myslím, že jsem to tu kdysi dokonce i psal. Ale to už je naštěstí minulost. A předchozí majitelka byla fakt stará paní. Starší než moje matka. Ale já se na ní nezlobím, že auto nerozjížděla. Však ho tím zašanovala pro mě. :-) Já jsem ho rozjel. Nyní táhne už od 35, 40 na dvojku. A teprve nyní chápu, proč udělali tak dlouhé převody. Teď to dává smysl. Předtím to smysl nedávalo, když tam byl výpadek, okno. Upravil se točivý moment. Zvýšil se ve spodních otáčkách. Jako by se něco v motoru uvolnilo. Může být všechno volnější, pročištěnější. Však to auto mělo teprve 21 tis najeto. To je teprve první desetina živostnosti auta. No a já si užiju (doufám) těch zbývajících 90%. Klidně ho dojezdím do konce, pokud bude sloužit.
31.03.2025 | 15:01:48 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Ta babka s tím autem najela od roku 2009 do roku 2023 21 tis km. To je za 14 let tolik, co já kdysi s Matizem za rok. Z to vyplývá, že to auto spíše stálo. Proto taky na STK mi přišli na to, že pravá zadní brzda nefunguje. Byl zadřený brzdový váleček. Ano, když se s autem nejezdí vůbec, tak se sice zachová motor a převodovka, ale pro brzdy a ani pro tlumiče a pružiny to není dobré. To auto bylo zpočátku hodně tuhé, i tlumiče jsem rozchodil. Auto je trochu méně tvrdé než na počátku. Protože s ním jezdím denně dva roky. A za ty dva roky jsem ho ježděním kultivoval. Váleček to má nový. Motor se uvolnil, vychodil. Převodovka je více slyšet. Nevím proč. Trochu mi to připomíná žigulíka. Tam byla taky převodovka slyšet. Pokud to není rozvodový řetěz.
To auto je opravdu výborné. Je to skvělý prcek. Twingo, ani Matiz ani Seicento na něho nemají. Je radost jezdit. A to jsem předtím s C3 neměl. Ani s půjčenou Fábií jsem radost neměl. Těžkopádná. Radost byla jezdit v Matizovi. Ten taky uměl být hbitý a proklestit se obratně městem. Ale neměl levopravou stabilitu. Byl citlivý na boční vítr a prudké pohyby volantu. Byl úzký a moc měkký. C1 je tvrdá motokára. Zábavná motokára. Je to jako bych se vrátil do dětských nebo pubertálních let. Nechci tzv. dospělé auto. Nebaví mě tzv. dospělá auta Jsou mrtvá a nudná a sterilní.
31.03.2025 | 18:34:17 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Když jsem si po Matizovi pořídil větší C3 (ještě drobně větší než Fabie), tak mi to všichni schvalovali. Soused: Konečně máš vůz o třídu výše. Kamarád: Konečně sis koupil něco normálního a ne furt v těch Matizech. Jenže ty tři roky s C3 to nebylo podle mého gusta. Dneska už to vím. Čím je vůz větší, tím je slabší kontakt s vozovkou a je to spíše jako ve vlaku. To mě neba. Potřebuji mít ten motokárový zážitek, protože jsem na kárách a motokárách jezdil od 12 let, možná dříve. Smart je ale už moc krátký. Občas vezu další dva lidi a nějaké věci, pytle brambor a pod. Proto Smart ne.
31.03.2025 | 18:55:57 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Rozvodový řetěz by spíše chrastil a u tohoto motoru po těchto km ne. V převodovce je olej 16 let, možná by stála za úvahu jeho výměna. Ale tím to také asi nebude. Hlučné bývá nějaké ložisko, v tomto případě a po zkušenosti bych koukl na vodní pumpu, je hnána řemenem jako alternátor. Sice je to na km brzy, ale auto léta skoro stálo, bylo by to možné. Ona také může rosit a pokud je kapalina červená, je na ní vidět načervenalý pel. Ta kapalina by se také měla vyměnit, třeba ji někdo po 10-ti letech měnil, takový nějaký interval to mělo. A asi bych dal zelenou kapalinu G11/G48, která se sice má měnit po 3 letech, ale z hlediska motoru a příslušenství jsem s ní měl lepší zkušenost než s tou prý dlouhověkou červenou (G12 a různé plusy, G13).
31.03.2025 | 19:49:47 | Ital | 37.48.35.* Reagovat
RE:
Mimochodem měl jsem tu možnost čtvrt roku jezdit s Feldou 1.3 s LPG. A protože to byl nějaký Noname systém LPG, felda si brala bez přehánění lehce nad 10l/100km a výkon byl na úrovni koňského povozu, kde i na rovince jsem měl 3/4 plynu. Takže je to hlavně o LPG systému a údržbě, ten kdo jenom jezdí a prdí na prohlídky vstřiků aj., tak to je jen a jen jeho mínus...
04.02.2016 | 21:11:06 | EnergyStore | 88.101.109.* Reagovat