Recenze Citroën C1 1.0 VVT-i
“Super mini”

Autor recenze: Drsoň (46 let),
Liberecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1.0 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:43 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 roky Průměrná spotřeba: 5,2 l/100 km Vloženo: 9. 3. 2009

Hodnocení inzerátu: 19 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Xantia Golf Fabia Panav 206

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Nemělo a nemá


Hodnocení a zkušenosti s autem

Kolínský nákupní košík jsem si koupil po zvážení všech pro a proti. Potřeboval jsem auto zejména pro sebe, a aby občas zastoupilo i naše rodinné auto. Záleželo mi v první řadě na spotřebě, kvalitě a bezpečnosti. Prolezl jsem různá auta, vyzkoušel je na zkušebních jízdách a jednoznačně zvítězil C1. Zprvu jsem se lekl malého kufru (i když Picanto nemělo o moc větší), ale po úvaze kolikrát do roka ho budu potřebovat, jsem to přešel.
Po usednutí za volant jsem nevěřil, že se jedná o mini. Prostoru je tam na danou třídu nadbytek, apokud vylezu a sednu si za sebe, tak také bez problémů (měřím 176).
Sedačky nejsou nijak sportovně tvarované, trochu mi vadí nemožnost seřizovat opěrky hlav, ale sedí se v nich pohodlně i při delší jízdě.
Podvozek je naladěn tvrdě, vůz má jisté jízdní vlastnosti.Brzdy mají jemný nástup, ale jsou bohatě dimenzované (přední s vnitřním chlazením) a ABS reaguje dost aktivně.
Motor je nejsilnější stránkou tohoto vozu. Dobře táhne odspodu až na maximum 6000 ot/min., což však využiji jen při opravdu nutné akceleraci (předjíždění na krátkém úseku, do kopce apod), protože motor je pružný a má dostatečnou sílu i ve středních otáčkách. Není problém jet na dvojku 100, ale také na pětku 50, bez cukání a protestů, po přidání motor zrychluje.
Převod jsou zvoleny vzhledem k pružnosti motoru dlouhé, takže není třeba neustále řadit, jako u jiných maloobjemových motorů.
Spotřeba se pohybuje v průměru okolo 5,2 litru aři jízdě za všech podmínek. Při jízdě po dálnici tempem cca 150-170 km/h vystoupá spotřeba na 6 litrů.
Plasty v interiéru jsou tvrdé, ale přesto kvalitní. Nic nevrže ani neskřípe a neklepe.
Nástup topení je poněkud delší, potom ale topí jako sauna.
Celkově jsem s vozem spokojen, byl sice dražší než jiná (zejména korejská) mini, ale je s nimi nesrovnatelný v kvalitě a bezpečnosti. Jsem s ním spokojen.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 19


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C1

Vložit komentář

Ne, že by nějaké přecházení na jiný typ oleje bylo ideální, ale pokud se dodrží předepsaná specifikace oleje, pak by mělo být lhostejno, zda je to přechod za syntetického na polosynt., či minerální nebo naopak. Např. u jednoho auta už jsem přešel z minerálního na polosynt., pak plně synt., a pak zpět na částečně synt. - kvůli viskozitě.

04.02.2011 | 18:27:01 | Itall Reagovat

23

dali ti naprosto špatné informace. Ze syntetiky můžeš kdykoli přejít na polosyntetiku, nebo na minerál. Čiže: z lepšího můžeš na horší, ale NIKDY naopak. Proč? Protože levnější minerální olej vytváří úsady - karbon. Kvalitní olej díky přidaným aditivům a detergentům tyto úsady rozpouští. Tím vytvoří brusnou kaši (směs oleje a rozpuštěného karbonu) a v motoru to začne pracovat jako brusná pasta. Kdo jednou jezdí na minerál, už by tam nikdy neměl dávat kvalitnější olej.

04.02.2011 | 18:18:27 |  Reagovat

Když C1 tak verzi SX

Mám dobrou zkušenost s C1. Koupil jsem jí v roce 2007 a dnes jsem napsal recenzi. Snad mi ji zveřejní :-)) Chci jen poradit zájemcům o toto auto, aby se vyvarovali základní verze a zvolili verzi SX. Nejde jen o rádio, nebo elektrická okna, ale o ten nešťastný zámek kufru. Kufr lze v případě základní verze otvírat jen klíčkem. A protože zámek kufru opravdu trpí v dešti a hlavně v zimně solí, obávám se, že za pár let odejde. Majitelé se ho snaží pravidelně čistit a prostříkávat silikonem, ale trpí i tak. Verze SX s centrálem tam nemá zámek, ale jen plastový čudlík, který je vůči povětrnostním vlivům odolný. Mě to naštěstí poradil známý, takže tento problém nemám. Ale představa, že pro otevření kufru musím vyndat klíč ze spínací skříňky mě děsí. A klimatizace u verze SX také není k zahození :-))

10.02.2010 | 21:20:22 | Štrůdl Reagovat

RE: Když C1 tak verzi SX

K této diskuzi jsem dospěl při vyhledávání jak zámek vyměnit. Jsem totiž majitelem one nešťastné verze a protož ev zimě jezdím opravdu hodně, zámek mi po 7 letech definitivně odešel. Momentálně se jej snažím vyměnit, ale nemůžu kufr otevřít. Jinak ale po najetí cca 120 000 km za 7 let musím o C1 konstatovat, že je to opravdu neskutečný držák. Za 7 let jsem musel pouze: 2x vyměnit destičky a kotouče na předních kolech (po cca 50 000) a jednou vyměnit ložiska na předních kolech (po cca 80 000).

10.03.2013 | 19:44:29 | Petr RUMPERTESZ  | 85.135.41.* Reagovat

RE: Když C1 tak verzi SX

Zkoušel jste ho prostříkávat silikonem? mě to vždy pomohlo a rozchodil se. Mám C1 taky 7 let, najeto mám cca 115 000, měnil jsem jednou kotouče a destičky, 1x žárovku v hlavním světlometu a několikrát v osvětlení spz. jinak nic. S tím zámkem by vám pomohli v servise, třeba ho jen vymontovat (nebo otevřít kufr). Auto je to opravdu spolehlivé, nikdy jsem takové neměl (a že jich bylo). Tak hodně štěstí, a dejte kdyžtak vědět, jak jste dopadl s tím zámkem, kolik to stálo, a jestli jej lze sestavit k původnímu klíči, nebo máte jiný klíč ke kufru a jiný ke zbytku auta :-)

10.03.2013 | 20:37:53 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Když C1 tak verzi SX

Se zámkem jsme dopadl velmi jednoduše. Vzhledem k tomu, že se auto vyrábí v ČR a to je takový ráj nejen těch velkých zloďějů, ale i malých zlodějíčků, kteří berou šroubováky z továren, není problém sehnat na internetu celou sadu zámků v cenách od 800 do 1000Kč ) Takže nové zámky fungují :)

21.03.2014 | 17:48:24 | Petr Rumpertesz  | 85.135.41.* Reagovat

23:

Pokud to povedali v servise, a zároveň ti tam prodávají olej, tak se dá vytušit, proč. Rozdíl v cenách olejů s různými viskozitami v servisech jsou dost ohromující a čím vyšší cena, tím vyšší marže. Využívá se toho, že většina zákazníků tomu nerozumí a ani je to nezajímá. Tak jedou, dokud to jde.

30.11.2009 | 11:19:58 | Itall Reagovat

to Itall

Diki za info. Mne bolo povedane, ze z mineralu na syntetiku sa moze, ale spat na mineral nie.

30.11.2009 | 11:11:06 | 23 Reagovat

23:

Nic nestřílím :c) Ty povolené viskozity jsem opsal z návodu k obsluze k P107, takže to tak asi bude. Ze syntetického oleje na minerální se přejít samozřejmě může, pokud má patřičnou specifikaci. Ale mám za to, že k tomu moc není důvod, pokud motor není nějak moc opotřebený, nebere olej nebo pokud se nechce za každou cenu ušetřit. Ovšem oleje 15W-40 a 10W-40 se dají celkem běžně koupit téměř za stejnou cenu (ne ve značkovém servisu), takže ani to šetření není důvod. Oleje 10W-40 vyšších výkonnostních specifikací jsou polosyntetické, ale s nižší specifikací jsou běžně minerální. Taktéž oleje viskozitní klasifikace 5W-40 bývají uváděny jako plně syntetické, ale lze se setkat i s označením "syntetický". Takový olej není plně, ale jen částečně syntetický, čili polosyntetický - s různým procentem syntetické složky. No, tož tak :c))

30.11.2009 | 11:02:25 | Itall Reagovat

to Itall

Strielas si viskozitne cisla ako keby to bolo iba cislo.
Mineralny olej - 15W 40
polo syn. - 10W 40
plna syntetika 5W 40
Si si 100% isty, ze sa mozu menit ako sa ti zachce. Nie je to tak, ze pokial ides z mineralu na bud polosyn. alebo plnu syntetiku na mineral sa uz nemozes vratit?

30.11.2009 | 08:29:40 | 23 Reagovat

RE: to Itall

blbost. podle viskozity se neurcuje o jaky olej jde. treba 10W-40 muze byt klidne plna syntetika. dulezity je proces vyroby a normy oleje. neblbni lidem hlavy,nejsme uz za totace-)

06.03.2016 | 23:04:16 | jara  | 37.44.22.* Reagovat

Anonym:

Máš nějaké dobré informace, když víš, co plní výrobce. Ale že by to v jedné fabrice do jednoho motoru dávali podle značky auta - no, všechno je možné. Já tam teď mám Mobil Formula 10W-40 a zdá se mi to také tišší. Ale to je po výměně oleje normální pocit.

29.11.2009 | 22:52:53 | Itall Reagovat

Jerry:

No, jenže ty si pleteš specifikaci s viskozitou. Specifikace (podle normy, ať už kterékoliv, kterou výrobce určuje) se samozřejmě má dodržet. A také viskozita podle instrukcí výrobce. O specifikaci už jsem u P107 psal níže a viskozita pro 1,0 motor je povolena 15W-40, 10W-40, 5W-40, 0W-30 a 5W-30. Tedy všechny běžné i méně běžné. Podle mé zkušenosti s Fábií 1,0 - i když vím, že motor 1,0 v kolíňatech je jiná liga - olej 15W-40 v zimě už při studeném motoru ztěžuje jeho chod. Ovšem po zahřátí je motor nejtišší. 10W-40 v zimě celkem vyhovuje, pokud nejsou extrémní mrazy. Motor je trošku hlučnější, ale je to stále dobré. Spotřeba je nižší, než u 15W-40, je to měřitelné, asi o necelé 2 dcl/100km. 5W-40 je asi dobrý při mrazech za studena, ale rozdíl spotřeby jsem nezjistil, motor je zas trochu hlučnější, než s 10W-40 a hlavně se objevilo občasné klepání z motoru - prý asi ty hydroštely ventilů - nejsem odborník. Každopádně s 10W-40 to opět zmizelo, takže tato viskozita je pro tento konkrétní motor jediná vhodná.

29.11.2009 | 22:50:05 | Itall Reagovat

Richard

Výrobce vozu C1 dodává motory s olejem Total qarz (tuším 7000) s viskozitou 10W40. Toyota Aygo zase s olejem jiné značky a viskozitou 5W-40. A aby toho nebylo málo, v příručce k vozidlu C1 je psáno "používat olej 15W-40. Tak a teď babo raď. Osobně si myslím, že 10W neublíží. S tím 5W nemám zatím zkušenosti, jen jsem stačil postřehnout, že zvuk studeného motoru je tišší a jakoby kulatější. U teplého motoru jsem nic nepozoroval a po dálnici jsem zatím nejel.

28.11.2009 | 21:20:20 |  Reagovat

Ja menil zatim jen jednou po 15000 a to na TOTAL QUARTZ 9000 5W-40 a naprosta spokojenost.Ted mam neco prez 20000 a vse je v poradku.Nevim ale co bylo v motoru od vyrobce,nevite to nekdo?

28.11.2009 | 20:13:21 | Richard Reagovat

Jednalo se o vůz vysloveně sportovního charakteru - 2.0 Turbo 220PS. A docela jezdilo. Pochopitelně po důkladném zahřátí. Nicméně, mělo to jepičí život.

28.11.2009 | 18:23:50 | Radek Reagovat

Necítím se kompetentní diskutovat o olejích, v každém případě ale když chybí podrobnější znalosti, můžeme zkusit alespoň logiku. Každý olej zahříváním řídne. U motoru potřebujeme aby byl při nízké teplotě dostatečně řídký na to, aby se i studený po nastartování dostal co nejrychleji na všechna mazací místa. Zároveň ale aby i po zahřátí na provozní teplotu zůstal dostatečně hustý na to, aby ještě vůbec mazal. Olej 10W60 určený pro sportovní auta (kde se olej zahřívá na vyšší teplotu) udělá u těch sporťáků tu samou službu jako olej 10W40 u obyčejných aut. Když byl ale použit pro běžnou službu, neměl vůbec šanci prokázat své vlastnosti. Jestli se ale zadřel motor proto, že tento olej se nikdy nezahřál na teplotu, na jakou byl určen a zůstal tedy hustší a nemazal dobře, to je opravdu jen moje domněnka.

28.11.2009 | 18:20:24 | fabian Reagovat

Ano, Fabiane, máš pravdu. Jen mi není jasné, že olej, který dokáže mazat i při vysokých okolních teplotách (letní viskozita, jak píšeš) dokáže zadřít motor. No nevím všechno, osobně bych do svého vozu takový nenalil.

28.11.2009 | 17:08:54 | Radek Reagovat

Obě čísla 10W60 znamenají viskozitu. 10W je zimní číslo - z něho odvodíme jak se olej chová v zimě. Například olej 0W promaže motor při studeném startu rychleji než 10W. To druhé číslo 60 znamená letní viskozitu. Běžná je 40, teď se často dává i 30 (např. olej 5W30), který je řidší než 40. Letní viskozita 60 je pro běžné motory moc, je to olej vhodný pro sportovní nasazení, kde se olej více zahřívá.

28.11.2009 | 16:05:37 | fabian Reagovat

Podotýkám, že 10w60 je plná syntetika na rozdíl od 10w40, která je polosyntetika.

28.11.2009 | 12:37:41 | Radek Reagovat

Hustý? Viskozita je 10 a 60 je tepelné zatížení. Nějak to nechápu. Tento typ je právě pro velmi namáhané (výkonné) motory.

28.11.2009 | 12:31:36 | Radek Reagovat

Olej 10W60 je pro běžný režim chodu motoru příliš hustý a pravděpodobně proto došlo k zadření.

28.11.2009 | 12:02:37 | fabian Reagovat

RE:

blbost na ntou

06.03.2016 | 23:08:04 | jara  | 37.44.22.* Reagovat

Bohužel znám případ, kdy známý nalil do motoru místo 10W40 olej 10W60, čili olej s vyšším tepelným zatížením, tudíž by měl být lepší, a došlo k zadření motoru po cca. 3.000km. Jednalo se o olej Castrol Formula RS, čili bych neřekl, nějaký šmejd. I když jsem do svého auta nalil Castrol Magnatec 10W40 a co motor vydával za hrůzostrašné zvuky...., po 1.000km jsem nevydržel, vyměnil za Mobil1 a je klid. O neusazování bordelu bych si nedělal nějaké iluze. Po 25.000km pochopitelně jich bude minimum, jestli vůbec nějaké, po tak malém počtu kilometrů, ale třebas po 100.000km rozhodně motor nebude holátko a tam už je to problém.

28.11.2009 | 09:25:09 | Radek Reagovat

Olej

nemyslím, že Radek blbne. když jsem řešil olej do Oct. tak mi kamarád mechanik řekl, že jestli je to Mobil, Mogul, Castrol...na tom až tak nezáleží, ale ať dodržím specifikaci. Když tam byl 10w40 ať dám jinou značku ale zase 10W40...takže to asi jen tak jedno nebude...

28.11.2009 | 00:24:20 | Jerry Reagovat

Radek:

Radku neblbni, resp. neblbni lidi. Použité oleje 10W-40 a 5W-40 dodané značkovým servisem mají výrobcem předepsanou specifikaci ACEA-A3/B4. U 10W-40, který bývá v této kvalitě polosyntetický, i značkové servisy běžně používají specifikaci A3/B3, ale to je fuk - rozdíl od A3/B4 se týká pouze dieselů. 5W-40 bude plně syntetický, ale to není žádné zaklínadlo, že je jako lepší. Pouze má nižší viskozitu, tak za studena se dříve dostane na mazací místa. A jeho výhody v extrémních podmínkách asi obyčejného smrtelníka a normálně provozovaný motor nezajímají. Dnešní moderní oleje těchto specifikací při použití v moderních motorech prakticky netvoří žádné usazeniny. O usazeninách, které pak lepší oleje rozpustí, se hovořilo jen u starých neaditivovaných olejů, které se dnes do motorů nepoužívají, a už vůbec ne do moderních motorů. Tak tu nestraš.

27.11.2009 | 23:14:44 | Itall Reagovat

To je omyl. Záměna méně kvalitního za kvalitnější může mít vážné následky, proto se obvykle migruje z 5w40 na 10w40.

27.11.2009 | 22:31:22 | Radek Reagovat

Jo, bohužel. Na svůj nick dojel Standa - napsal trochu rozevlátou recenzi, a od té doby byl za blbce, i když tvrdil že země je kulatá a ve dne je světlo a v noci tma. Nejhorší ale je, že ho otrávili a odstavili inteligenti, kteří o jeho autě nevěděli nic. A on měl ve všem pravdu. Já si koupil C1 po přečtení jeho recenze a následné zkušební jízdě, a rozhodně nelituji. Škoda jen, že nám už asi nic dalšího nenapíše.

27.11.2009 | 22:30:23 | Drsoň Reagovat

Itall

Používal jsem nick Václav, a nějakej jinej Václav se do mě obul že to je jeho nick. Totéž se opakovalo s Vaškem. Tak na to kálím a jsem prostě jeden z anonymů. Také to je obrana před tím, aby si na mě někdo zasednul. Protože potom můžu napsat stokrát pravdu a někdo jak uvidí nick někoho, kdo mu nesedí, tak se po něm sveze. Promiň, ale až na vyjímky je to tady samej blbec.

27.11.2009 | 22:26:38 |  Reagovat

Nevím, Anonyme, proč si nedáš nějaký nick. Olej jiné viskozity ti nic poškodit samozřejmě nemůže a k původní viskozitě se samozřejmě vrátit můžeš. Vždy ti tam jistě dali olej předepsané specifikace, a ty se střídat mohou. Tím nechci říci, že je nejlepší pořád to střídat, to ne. Radši pak napiš nějaké zkušenosti s tou nižší viskozitou - hlučnost, spotřeba, chod motoru, a tak. Jak znám značkové servisy, tak prohlídka s tímhle olejem byla tak o 800,- dražší. To bych si všiml hned :c)

27.11.2009 | 22:16:51 | Itall Reagovat

Radek a 23

Díky za info. Navíc jezdím výhradně na Shell V-Power, tak by těch usazenin mělo být minimálně.

27.11.2009 | 21:51:47 |  Reagovat

olej

Nemusis sa bat, ze by sa ti poskodil motor. Dali miesto polosyntetiky plnu. Na to aby sa uvolnovali usadeniny mas malo km. Ale ako pisal Radek pre istotu kontroluj hladinu oleja. Ale este daj pozor na to , ze uz by si sa opat nemal vratit k 10W40 . Prave by sa mal menej namahat motor pri studenych startoch.

27.11.2009 | 21:42:20 | 23 Reagovat

Minimálně bych kontroloval hladinku oleje, protože se může stát, že začne žrát olej (ale nemusí, je to jen prevence).

27.11.2009 | 19:51:59 | Radek Reagovat

Radek

Předepsán je olej 10W pro citroen a 5W pro aygo (komické-stejný motor). Mě dávali dosud 10W, najeto 25 000 km a teď mi dali 5W. Vím že to nemá moc najeto, ale přecejen...

27.11.2009 | 19:47:01 |  Reagovat

Odpověď je jednoduchá, může. Je otázka, jaký olej je předepsán, kolik má motor najeto, v jakých podmínkách a jak kvalitní byl dříve používaný olej.

27.11.2009 | 19:20:53 | Radek Reagovat

Drsoň

Kurňa, dnes jsem byl na pravidelné údržbě v jiném značkovém servisu než dosud. V tom dosavadním mi dávali od začátku motorový olej 10W-40 a dnes v jiném servisu mi dali 5W-40. (všiml jsem si toho až doma). Nemůže mi ten jiný - lepší olej poškodit motor? Třeba rozpuštěním úsad, či co...

27.11.2009 | 18:58:33 |  Reagovat

Luboš

No, já nevím, ale mě se až tak předražené nezdá. Nezapomeň, že se jedná o skutečně kvalitní vozítko s japonskou technologií a místo dvířek na palubce (která jsem si dokoupil za cca 1200 i s montáží) má seriově bezpečnostní vbavu, kterou donedávna měly Fábie za příplatek. Když jsem C1 kupoval, byla dražší než dnes, ale i tak byla tenkrát nejlevnější spolu s Loganem a korejci. Kvalitou však byla od nich o dost dále. A upřímně, nemůžeme tady srovnávat neustále C1 s BMW a jinými prémiovými značkami, i když ojetými. Toto je nové auto, a i nová auta mají své kupce. Někdo prostě raději malé a nové, než velké ojeté. Také jsem měl dříve několik ojetých aut a popravdě jejich servis a opravy opotřebených dílů mě vyšly dost draho. A protože nejsem tak bohatý, abych kupoval ojeté věci, dnes mám nové a jsem konečně spokojen. Opravdu nemělo mimo servisních prohlídek žádné náklady, i když ho budu mít teprve 4. rok, nevím, co jsou to investice. Ale vraťme se k minivozům: I ty mají své místo na trhu aut, dokonce stoupá jejich prodej. A upřímně, pokud vynechám opravdu předražená mini typu Fiat Nuova 500, a chtěl jsem říct Minicooper - ale to už není mini, nemám na trhu nic lepšího, co do kvality, spolehlivosti, bezpečnosti, výkonu a spotřeby. C1 a její sourozenci jsou prostě v tomto segmentu jedničky, ať se to komu líbí nebo ne. Nezatracuji Sparky, Picanta, apod., ale prostě na ni nemají.

10.09.2009 | 21:46:51 | Standa Reagovat

Myslel som to tak, že u nás ,

na to, že je to vlastne domáca značka, je C1, P107 a Aygo neskutočne predražené. Podobne ako Škoda, ktorú všade naokolo kúpite lacnejšie. Možno okrem Rakúska, ale tam nejakých 200-500 EUR nehrá cenu.
Dnes, keď vidím Aygo, 2007-2008 , 1,4 D, s klímou, el. oknami za cca 4.500 EUR a ďalšie autá, ktoré stratia za ROK!!! 50-75 % ceny nového!!!, tak mi je akurát ľúto ľudí, ktorí si ich často kupujú na úver, založia domy a podobne.
V AAA sú už autá z poslednej vlny šrotovného. 3-5.000 km na tachometri, o 50-100.000 SKK lacnejšie. Radšej za tie peniaze ísť na dovolenku.
Pokiaľ neprestanú niektorí brať autá vážne, budú ich považovať za "investíciu" a nie iba lepší bicykel, ktorý o rok-dva aj tak omrzí, tak tu vysoké ceny budú ešte dlho.
Našťastie, záverečná vlna krízy, čo nás ešte len čaká, sprístupni ceny skoro každému. Pretože predávať autá bez dvierok na odkladaci piečinok a ešte pýtať drzo doplatok, tak ho radšej nekúpim.
Pretože až tak bohatý nie som, aby som si nevážil svoje peniaze...
A to BMW bol ako príklad. Podobné stoji v BB za 40.000 EUR, rovnaký rok, km 20.000 ? Tak nejako..., pred rokom....??Ale 745 D 2005za 14.500 EUR, tak to už bolo aj na mňa veľa....TOTO sú tie trvalé hodnoty...

10.09.2009 | 20:20:17 | ľuboš Reagovat

Luboši

ty jsi nějak mimo mísu... Co máš pořád stou cenou? Ty nevíš, kolik stojí nová C1? A co "Citroenovné" -30 000? A co servisní a provozní náklady? Chceš mi snad namluvit, že za servis BMW zaplatím totéž jako za servis C1? Nenech se vysmát. Nehledě na to, že po koupi C1 neproservisuju ani korunu mimo oleje, což u ojetiny říct nikdy nemůžeš.

10.09.2009 | 19:58:11 |  Reagovat

anonyme

bohužel (nebo bohudík) ve své ironii máš pravdu. Jen s tím korábem jsi to přehnal. Zůstaňme u pojmenování "dálniční vozítko (jak my majitélé říkáme - dálník). Luboš: S tím neustále omýlaným kufrem je to už trapné - každý přece vidí už v okamžiku prodeje, jaký kufr to má (nebo spíš nemá). V recenzích si potom povíme to ostatní, co v autosalonu nevidíš. Mimochodem, po sté opakuji, ne všichni potřebujeme při cestě od někud někam velký kufr. Co potom chudáci motorkáři? Jak můžou jezdit bez kufru z Čech na Moravu? Myslím že úplně stejně jako já s C1. Prostě si naskočím, vezmu kreditní kartu, doklady, možná pití, cigárka a sváču, nějaké dárky příbuzným a jedu... Že bych na to potřeboval BMW nebo P607 si nejsem úplně jistý.

10.09.2009 | 19:54:51 | Standa Reagovat

Milý anonym 16:03: Ak by si si aj Ty,

v pomätení zmyslov za tie peniaze tento krížnik ciest kúpil, ani Tebe by nič iné neostávalo tvrdiť.... . Inak by Ťa žena hnala z domu, darmo by si tvrdil, že holé plechy v interiéri sú prednosť, lebo také nemala ani Š 100, a zároveň nemôžu drnčať plasty, malý kufor je taktiež super, aspoň ušetríte na nákupoch, nemôžete veľa kupovať.... a ak je zima, nie je problém vyhriať interiér vlastným telom.. .
P.S. Dnes som na intern. burze videl BMW 730 D 2008, 25.000 km, v plnke za 29.000 EUR, za 8.000 erur bola HONDA ACORD, 2,2 TDi v koži, NAVI, 12/2007, s 62.000 km. Kým som stihol zareagovať, prebili ma rýchlejší... . Ale načo kupovať staré šunky..., nové je nové. 3 dni. Aj s cestou z predajne./ a 607 3.0 benzín, 2003 za cca 3.300 eur, 80.000 km, ako cukrík, tak to už je sila....

10.09.2009 | 18:20:07 | ľuboš Reagovat

Já si myslím,že TPCA předběhlo svou dobu má totiž auta co pokryjou široké spektrum požadavků od městského vozítka až po dálniční koráb.Škoda,že další automobilky nato zatím nepřišli.

10.09.2009 | 16:03:56 |  Reagovat

kmirko:

Pro dálnici je opravdu vhodný díky dlouhým převodům a motoru VVT. Do kopce tahá spolehlivě, podřadit je třeba jen při požadavku akcelerace. Je třeba to si to zkusit, jinak je diskuse zbytečná. Při první předváděcí jízdě jsem možnosti toho auta netušil ani nezkusil. Na to přijde člověk časem :-)

10.09.2009 | 10:55:14 | Itall Reagovat

Anonym

Popravdě zapnutou klimatizaci nevnímám. Jezdím s ní prakticky stejně jako bez ní, ani o ní nevím. Je pravda, že kamarád, který má Hondu Jazz 1.2, ji vypíná před předjížděním. Ten jeho motor potřebuje točit nad 4000, jinak se mu prý nechce, ale fakt nevím, jestli to vypínání klimatizace je nutné, nebo jde spíš o zlozvyk. Mě zatím nenapadlo ji vypnout kvůli úbytku výkonu - je zanedbaltelný a nevnímám ho. Asi to bude tím, že motor v C1 a jeho sourozencích je opravdu na toto auto předimenzovaný.

10.09.2009 | 09:57:23 |  Reagovat

Mě by zajimalo jak je na tom ten motor při jízdě se zapnutou klimatizací a těch dálničních tempech.

10.09.2009 | 09:49:18 |  Reagovat

No, ako vždy, pravda je niekde

uprostred... : Je to podobné, ako Peugeot odmieta dať ďalšie auto na test 100.000 km..., pre istotu. /307 pohorela podobne ako W Passat, al. Touran.../
ALE: Ako najväčší zadávateľ reklamy má W neotrasiteľnú pozíciu.
Podobne aj PSA a H.-Kia... PSA už je pevne na SK aj Čechách, už nezdvihnú tak ľahko kotvy..., + dlhoročná tradícia...., ale H.-KIA sa ešte potrebuje usadiť, pár mld USD preinvestovať a k tomu potrebujú predávať..., predávať... a vyhrávať, a vyhrávať... . A história sa opakuje.
P.S. Stavím vlastné gate, ak by prišiel nejaký čínsky koncern raz na SK, al. CZ vyrábať autá, tak tie budú vyhrávať testy aj nad BMW, Mazdami a podobne... . Preto človek, ktorý nemá možnosť prakticky vyskúšať autá, JE BEZ MOŽNOSTI OBJEKTÍVNE ZHODNOTIŤ a porovnať. Ale či je lepšie Picanto, alebo C1, neriešim. Je mi to tááák jedno...

10.09.2009 | 08:19:01 | ľuboš Reagovat

Luboši Luboši

ty kujóne. Myslel jsem, že jsi chytřejší. No jasně, Picanto muselo zákonitě vyhrát. Nemá sice takovou pasivní ani aktivní bezpečnost, trošku víc papá ale o to horší má dynamiku, ale za to je levnější a má místo rezervy lepící sadu. Geniální auto! A ta antikorozní úprava plech+lak. A ten veliký kufr (možná zvítězilo kvůli něku, je o celých 10 litrů větší) Trhám si vlasy, když si uvědomím, že jsem si místo tohoto asijského klenotu koupil C1 ! :-)))

09.09.2009 | 22:30:17 |  Reagovat

Kmirko

Jen přečtení tvých úvah mi stačilo k tomu, abych pochopil žes toto vozítko nikdy neřídil, a co se tady o něm píše, prostě nemůžeš chápat. Víš proč? Protože jsi nezkusil. A kdo nezkusil, neuvěří - toť zvláštnost tohoto vozu. Žij si dál ve svých bludných fantaziích, ale nedávej je sem jako fakta. Pa :-)

09.09.2009 | 22:25:48 | Václav Reagovat

Luboš

Hej. A v druhom to bolo naopak. Taká špinavost!!! Nemal náhodou ten pán Miloš Zeman s tými novinárskými debilmi pravdu?

09.09.2009 | 22:23:01 |  Reagovat

Musím sa zastať C1 :

Predstavte si, tie svine novinárske v jednom teste porovnávali malé autá... a PICANTO VYHRALO !!! nad C1. Táááákáááá špinavosť...!!

09.09.2009 | 19:01:58 | ľuboš Reagovat

:)

Velmi usmevna recenzia. Ale tazko nieco vysvetlovat ocarenemu majitelovi, ktory zrejme musel presadnut zo skody 100.Mozno v porovnani s nou je toto na dialnicu vhodnejsie vozitko. V kazdom pripade stale je to len okapotovany furik (trakař) tak nejako som sa citil pri jazde v nom. Pocity boli roznorode, urcite to vsak neboli pocity bezpecia, alebo pocit, ze auto sa na dialnici citi ako ryba vo vode. Auto je prioritne urcene na mestsku, alebo primestku dopravu, s tymto zamerom bolo nanrhnute a skonstruovane.
Trosku rozporuplne na mna posobi aj pojednavanie o prevodoch motore a radeni...na jednej strane tvrdi, ze sprevodovanie je dlhe, vdaka comu sa nemusi radit casto....no podla mna...dlhe prevody vzdy znamenaju skor castejsie radenie, ci uz v kopcoch, alebo akceleracii, pricom na rovine sa zase odvdacia usporou paliva, naopak kratke prevody vzdy znamenaju pruznejsie reakcie a vacsiu sporebu...no nechajme majitela v tom, ze ma proste genialne auto na dialnicu a poprosim vsetkych majitelov "kriznkov" .. aby mu nestali v ceste, ked si to bude sinut dialnickou a nebrzdili ho :)))))))))

09.09.2009 | 18:23:32 | kmirko Reagovat

Anonym

pro změnu nesouhlasím s tebou. 5* je 5* a je jedno, u jakýho auta. Buď na ně dosáhne, nebo ne. Pokud dojde při naprosto srovnatelných podmínkách (které v crashtestech jsou) k rozdílům v intenzitě zranění Dummies, tak se to vždy projeví na počtu hvězdiček. Tzn. Při stejné rychlosti a stejně vedeném nárazu na stejnou překážku dochází k různému poškození vozu, jeho skeletu a potažmo zranění řidiče. Pokud má 5* malé auto, je dost dobré a není důvod tomu nevěřit. Samosebou, na silnicích se dějí horší zvěrstva než ve zkušebně, ale ruku na srdce, i v bourácích umírá hodně lidí. Možná víc, než v mini. Je to dáno i mentalitou řidiče a jeho falešným pocitem bezpečí a nezranitelnosti, které jim tato obrauta dávají. Své by mohl vyprávět Heider, Hlinka, a mnozí jiní. Je to o vnímání provozu, předvídavosti, a jiných blábolech. Ale šmahem odsoudit mini jako nebezpečná je prostě hloupost. Mají nesporné výhody a pokud je někdo zvolí, tak většinou ví, proč - a není to jen o penězích.

09.09.2009 | 17:27:52 | Standa Reagovat

Tak souhlas no :-)).Ale i presto si myslim, ze ve dnesni dobe je bezpecne temer kazde auto (s vyjimkou Made in China, Russia a podobni zmatky).Koukni treba crash testy aut stredni tridy spred 10-ti let.Passat B5, P406...Proste slabota.Nebo starej Golf II.To je uz temer hruza.A to nemluvim o Schade 100, 105, 120...Tam je neskutecne videt pokrok v tehle oblasti.Co by majitele mini aut spred 5-ti a vice lety dali za C1 (myslim bezpecnost).

09.09.2009 | 16:43:59 | jamieson Reagovat

Standa

Stando, nesouhlasím,
To ,že jsi vždycky jezdil doma v malém autě a dožil ses 46 let je prima a přeju ti to.Jsi zřejmě dobrý řidič ,ale a na jednu věc nezapomen- měl jsi zkrátka štěstí!!! Nebo si v nějakém malém autě čelně trefil něco většího? asi ne. ( a nepřeju to ani tobě ani nikomu)
To že se do aut už řadu let dává vysokopevnostní ocel to ví každý.Jde o to , kolik jí máš před sebou, a je jasné že v C1 apod. autech jí moc nebude- už vzhledem k ceně.
p.s. pokud něco víš o craschtestech tak uznáš, že nelze porovnat 5* malé a 5* velké auto, zkrátka to malé už ze své konstrukce neposkytuje náležitou ochranu.
Netrvám na tom aby každý jezdit 5 metrovou audinou, ale .........kašlu na to, kdo nechce slyšet neslyší.
A nic ve zlém , pouze diskutujem.

09.09.2009 | 14:36:57 |  Reagovat

V pohodě, koupím si asi tank, sem četl, že vozidla s vyšší hmotností jsou nejbezpečnější, samozřejmě v plný palbě :-) a nejmíň 6 vaků. Jinak bych si fakt na těch silnicích připadal jak nahej.

09.09.2009 | 13:26:19 | Itall Reagovat

Anonyme,

nemáš absolutní pravdu. Ano, relativně by to tak mohlo být, že menší zašlápne většího. Jak primitivní. Ale bohužel, opak je často pravdou. Nezáleží na délce auta, které je vyrobeno "z papíru", ani na tom, kolik váží, když ta váha je koncentrovaná do těch částí vozu, ktré tě stejně nechrání. Nezapomeň, že dnes se konstrukce vozidel počítá úplně jinak, za použití nejmodernějších technologií, slitin a zón, takže kde jsi dřív potřeboval haubnu 1,5 metru dlouhou, tak dnes tě stejně ochrání poloviční délka. Jde o to, že jsou známy speciální výztužné konstrukce, které mají při poloviční váze a délce stejnou, nebo i lepší ochrannou funkci. Podívej se třeba na crashtesty Citroenu Xantie, který je velký a těžký. Výsledek? Proti C1 katastrofa. Příbuzný se ve Xantii vymázl, a vypadalo to jako šrot, nebylo poznat co je to za auto. A nebyl to čelní náraz, jen vylít ze čtyřproudovky do roští. C1 má dost dobře propracovanou bezpečnost, čelní zóny jsou z vysokopevnostní oceli vypočítané pro postupné pohlcování nárazové energie. Rohodně, pokud se samozřejmě nevyrovná Hummeru, Audi a Mercedesům, má vyšší a lepší bezpečnost než drtivá většina vozů stejné, nebo vyšší třídy. A pokud potřebuji dojíždět do zaměstnání, nebudu sebou tahat dvoutunový žravý ponton s trojnásobným povinným ručením, protože, říkej si o penězích co chceš, mě na stromě nerostou. A ještě něco: Říká se že podle sebe soudím tebe. A taky, že zvyk je železná košile. Takže pokud jsi jezdil a jezdíš větším autem, je pro tebe samozřejmě nepředstavitelné přesedlat na malé. Naopak, kdo má nalítáno spoustu km s malým, nepřipadá mu to nijak divné. Už jsem psal v recenzi, že jsem šofér z povolání. Jezdil jsem statisíce km s Tatrami 148, 815, se soupravami, ale doma jsem měl vždy malá auta. To že nejsou nebezpečná potvrzuje i můj věk, kterého jsem se v nich dožil :-)) Mám najeto přes milion km a jsem tady už 46 let. C1 bych se vůůůbec nebál. Možná Sparka, v tom jsem jel taky, a připadal jsem si jako v hračce. To je ale nebe a dudy...

09.09.2009 | 12:20:21 | Standa Reagovat

Jamieson,Fabian

Tvůj příklad nebyl nejštastnější- 20 let starý střep proti novému Renaultu.
Ale popravdě kdyby ti někdo dal možnost at si vybereš při čelním nárazu být bud vC1 nebo PANDĚ a nebo dejme tomu v novém PASSATU už tě vidím jak volíš malé auto.
Ano do města je krátké auto super, všude zaparkuješ ,jezdit by se mělo do 50 km/h- takže ideál.
Jenže všichni tu píšou jak je to auto ( C1) ideální na dálnici a mimo město, čili na větší porce km při větším rychlostním průměru- a to se mi zdá uhozené.
Netvrdím, že každý má na pasata, ale pokud plánuju přesuny po dálnicích apod. tak je spousta alespon trochu bezpečných aut a C1 aspol. k nim rozhodně nepatří.
A proč aspon 4m ? Pro Fabiána taky polopatě.... 4m je víc než 3.5 ( větší délka -větší deformační zony )a když se něco semele tak za ně budeš děkovat bohu!!

09.09.2009 | 11:59:32 |  Reagovat

4 metry?

Auto které je určeno na občasné krátké jízdy především po městě určitě nemusí být z hlediska bezpečnosti, výkonu, pohodlí dimenzováno tak, jako auta stavěná na každodenní dlouhé přesuny po dálnici. Po lopatě - 100 tis. km najetých ročně znamená statisticky 10 x větší riziko havárie než 10 tis. km za rok.

08.09.2009 | 17:43:47 | fabian Reagovat

Anonyme, mylis se.Bezpecnost nema s delkou vubec nic spolecne.Tak proc ty 4 metry ? Koukni tady : http://www.youtube.com/watch?v=86M_fV-1yKY

08.09.2009 | 16:55:08 | jamieson Reagovat

Muerta

Však je na každém co si za svoje prachy koupí.
Jen jsem chtěl poukázat, že žádná spotřeba ,ani tak dobrá jako je u C1 aspol. ti nevynahradí bezpečnostní aspekt přepravy.
Můj názor je ,že auto s 790 kg živé váhy nemůže a ani neposkytne pořádnou ochranu v případě něčeho nepředvídatelného.( ikdyby tam bylo 10 vaků )
Zvlášt v dnešní době kdy to na cestách vypadá jako ve válečném stavu je to neoddiskutovatelné.
Myslím, že by si to měly uvědomit hlavně automobilky a už vůbec nevyrábět auta pod 4 m délky.
Všem zde přeju hodně km a hlavně bez nehod.

08.09.2009 | 16:12:17 |  Reagovat

Nič ste nezmeškali, ceny ešte pôjdu iba smerom nadol,

na budúci rok budú naj.prepady ekonomík, za dnešnú cenu si kúpite o triedu vyššie auto. V horšom prípade aj o 2 triedy...

07.09.2009 | 21:48:50 | ľuboš Reagovat

Děkuji

Děkuji za cenné informace, které mě podpořily v rozhodnutí koupit si toto dálniční vozítko :-)) Jen mě mrzí, že jsem promeškal ty největší akční slevy. I tak to určitě bude dobrý krok. Zatím jsem neslyšel žádné negativní zkušenosti na toto vozidlo. Pro Muertu: P 107 je asi o trošku hezčí, ale u nás je nejblíže zastoupení Citroenu, takže to bude C1. Po přečtení recenze Standy a dalších volím verzi s výbavou SX.

07.09.2009 | 21:23:21 | Novák Reagovat

Novák

Na dálnici je to vhodné víc, než kamkoliv jinam :-) S výjimkou D1 na vysočině, tam se uskáčeš :-) Převody jsou dlouhé, motor výkonný, spotřeba nízká. Na limitu 130km/h budeš někde na pětku kolem 60% otáček nejvyššího výkonu, co si přát více. Do kopce to také pojede, při nejhorším dáš 4 a i ta je dost dlouhá na to, abys tu chvíli na ní 130 jel, i tak budeš někde na 75% otáček.

06.09.2009 | 14:46:23 | Itall Reagovat

pro Anonym 11:41

Nemam C1 ale Peugeot 107 ale ten je z 99,9% stejný (z 0,1% je hezčí ),je pravda že na české dálnice rozhodně stačí pokud vím tak máme na dálnicích limit 130 a i když se ti chce jet 150 tak můžeš a rozhodně se motor netrápí,když chci tak jezdím i na okreskách 120-130 a nemám s tím nejmenší problém,spotřeba kolem 5 až 5,2 když jezdím kolem 80-90 je to kolem 4,2-4,4 litru.Vždy záleží na tom co od auta potřebujete a podle toho se rozhodnete jaké koupit.Letos jsem s ním jel do Chorvatska,samozřejmě jen ve dvou lidech,co se nevešlo do kufru tak bylo na zadních sedačkách,cesta 1000 km tam a 1000 km zpět cesta byla pohodlná a rychlá,nikde nebyl ani nejmenší problém s výkonem motoru naopak kolikrát jsem dojížděl velká auta co nedokázala vyjíždět kopce tempem co pro 800 kg vůz s 68 koníky je jak nic.Pro člověka co neakceptuje nic menšího než je křižník je zbytečné vysvětlovat že někomu stačí mít auto s maximálkou kolem 160,spotřebou pod 5 a díky nízké hmotnosti dobrou akcelerací,příjemně dlouhé převody,kvalitní tvrdý dobře čitelný a bezpečný podvozek atd. A že je vyloženě nebezpečné???Pro koho jako?Pro ty co nevydrží že je na dálnici předjelo malé auto a pak se snáží nás dohnat a ukázat kdo je tady pánem a stejně hned po předjetí zase brzdí provoz protože by se ty jejich křižníky bud rozpadli stářím a nebo u nových aut by si museli vzít pujčku na benzín?Tak pro ně jsou tyto malá auta nebezpečná,plně souhlasím.Ovšem hlevně že kolem sebe vozíte 2000 kg zbytečneho plechu ...........?

06.09.2009 | 14:20:46 | muerta Reagovat

Jen se chci majitelů zeptat......když při 170 žere 6 litrů, kolik to je při pohodovce 80 km/h na 5 ? počítám 2 litry, nebo se mýlím.-)))
Nechci se tady s nikým hádat, ale pokud je toto auto určeno na dálnici, jak tady někteří uvádějí, tak nechápu ostatní výrobce prémiových značek- BMW,AUDI,MB atd. proč vyrábějí ještě ty svoje křižníky ,když si stačí koupit C1 a mám vystaráno.
Chápu, že jste nadšeni z nového C1,lae trochu soudnosti by neškodilo, ono totiž vždy je něco za něco, rozhodně bych v tom 780 kg lehkém prckovi nechtěl bourat- at má klidně 6 hvězd, po té dálnici totiž nepojedete těch 64 km/h při kterých se dělal craschtest, ale trošku rychlejc- a tudíš takové malé auto je vyloženě nebezpečné, ovšem hlavně ,že máte spotřebu za 5, že ........?

06.09.2009 | 11:41:44 |  Reagovat

pro anonyma

Chytrej, až na to, že 100 udělá dvojka, 145 trojka, tak mi řekni, jak by se asi na pětku ve 140 trápil? Jseš dutej až to hučí, tak tady nekecej do něčeho, o čem nemáš šajn.

06.09.2009 | 09:15:54 |  Reagovat

pro anonyma

Krásný příklad toho, když do diskuse majitele vozu vstoupí neználek. Anonyme, otoč se na druhý bok, spi dál a neblouzni. Nevíš o tomto autě zhola nic. P.S.: Je dojemné, jaké rychlostní limity přisuzuje tomuto motoru anonym. Takové je to kreativní, fantazie pracuje... Buď v klidu Nováku, je to auto na dálnici, dokonce bych řekl že na dálnici je jako ryba ve vodě. Ovšem do těch 150ti, potom už mu dochází dech. Ale to asi ve tvém případě, jak jsem pochopil, nehraje roli.

06.09.2009 | 09:13:42 | Drsoň Reagovat

no přijde mi trochu absurdní se ptát jestli litrový motor se nebude trápit při 140 km/h. to je snad jasný že se trápit bude, ono 170 to pojede, ale s plynem na podlaze a po kopci, ale přijde stoupání na dálnici a seš na 110 km/h. Pro takový motůrek je ideální příměstský provoz a na dálnnici tak okolo 120 km/h

06.09.2009 | 06:14:57 |  Reagovat

Novák

Jestli chceš auto na každodenní dojíždění do práce, a nebude ti vadit malý kufr, pak je C1 naprosto vhodná volba. Po dálnici ti bude vrnět (při 130 má motor cca 3480 ot), takže okolo 140-150 jede na kroutícím momentu. Týrání to není, to bys musel jet 170, tam už to chce plný plyn a to by mohlo týrání být. (I když 6000 ot. ještě nemá, ale už to víc nejede). Při povoleném + - dálničním tempu jedeš na čtvrt plynu a motor jen ševelí. Spotřeba je takto okolo 5,2-5,5 litru na 100 km. Takže tě rozhodně nesežere. Nákupní taška to vpodstatě není, na to má malý kufr. Ale pro přesuny z bodu A do bodu B je ideální i na dálnici. Doporučuji.

05.09.2009 | 21:17:23 | Drsoň Reagovat

Chci se zeptat, jestli se C1 opravdu hodí na jízdy po dálnici, jak píše v recenzi Standa. Dojíždím denně do práce po dálnici 25 km tam a 25 km zpátky. Mám starší vůz 1,8 a dost žere. Bude C1 stíhat s nižší spotřebou a nebude se trápit při rychlosti okolo 140?

05.09.2009 | 21:08:50 | Novák Reagovat

Zdeněk

A ve výbavě SX máš i dost kvalitní autorádio s CD, MP3, USB a nevím s čím ještě

16.03.2009 | 14:04:53 | Karel Reagovat

Výbava

Bezpečnostní výbava je stejná, tam se na ničem nešetří. Ale jestli myslíš výbavu SX, záleží, kolik jsi ochoten do toho vrazit peněz. Můžeš volit základní verzi a připlatit si za 4 dveře (2dveřák moc nedoporučuji - už tak je špatný přístup do kufru a ještě mít blbý přístup i zboku - to ne), a za posilovač řízení. Ostatní věci pokud chceš, (centrál, el. okna) je lepší vzít výbavu SX i s klimatizací, dodává se to jako packet a vyjde to lépe. Nebo si můžeš dodatečně nechat namontovat centrál (ten doporučuji, jinak budeš kufr otvírat klíčkem). Klimatizace nejde namontovat dodatečně, takže v tom případě verze SX. Dříve to bylo dražší, dnes bych neváhal a bral SX s klimou. Metalíza taky není od věci, protože pastelových barev moc není, a červená je sice nejkrásnější (protože ji mám já :-)) ale nevděčná - musí být pořád čistá. V opačném případě je auto nehezké. Metla není tak citlivá na změnu "krásy" po zašpinění.

16.03.2009 | 14:01:04 | Standa Reagovat

Prosím o radu

Chceme si koupit C1, chtěli bysme poradit, jestli stačí základní verze nebo je lepší připlatit za tu vyšší vábavu (tuším SX)?

16.03.2009 | 13:45:26 | Zdeněk Reagovat