Rok výroby:2015Typ motoru:1,6iStav km při koupi:0 kmStav km nyní:11 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?8 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:8,3 l/100 kmVloženo:19. 1. 2016
dostupnost a přehlednost v motorovém prostoru velký nákladový prostor(i se sklopenou 3-řadou) plynové vzpěry na motorovém prostoru tempomat v základní výbavě jednoduchý motor - přestavba na LPG se nabízí cena za takhle velké auto praktické zpracování interieru (když máte děti)
Slabé stránky
slabí motor 60.5kW, kvůli EURO navíc uškrcený sice komfortní ale měkký podvozek při zátěži na zadní nápravu "plave na předek& schází odhlučnění mot.přepážky od 90km hodně znát druhé dveře nemají kryty lakovaných prahů horší manipulovatel. s vyndanou 3-tí řadou sedaček
Závady a opravy na autě
Zatím všechno pracuje, doplňuji jen vodu do ostřikovače a palivo. Odešla guma na stěrači.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Dopředu říkám, že s autem je zatím spokojenost. Je to auto které si zkrátka koupí rodina s dětmi, která nema na MPV za půl milionu a výše. Zkusím zhodnotit napřed ale ty méně pozitivní věci. Jízda po městě perfektní (slabí motor nepocítíte). Na dálnici to jde bohužel poznat dost (1,6L motor, varianta 60,5 kW). Pokud jste navíc naložení nákladem, tak výkon znatelně chybí. Při standardní jízdě po dálnici(130km/h) se naložení dostáváte ke spotřebě 9,5l (obecně problém slabých motorů). Měkký podvozek je sice komfortní, ale při bočním větru a nebo naložení zadní nápravy začíná pocitově "plavat" přední náprava při rychlostech nad 110 km/h. Zbytečně se šetřilo na utlumení motorového prostoru (problém asi jen u benzínové verze). Od 90 km jde totiž hluk hodně nahoru, slyšet je nejen motor, ale při brzdění motorem i převodovka. Nicméně dá se to vydržet. Ještě bych vytkl integrované střešní lišty, které jsou příliš nízko nad střechou!! Náklad se nedá přifixovat bočně jako u klasických podélníků. Lodgy má navíc ztuženou střechu pomocí dvou prolisů, které se táhnou přes celou střechu. Výsledkem je, že náklad který mezi příčníky zasahuje "mírně" dospod se opírá o střechu nebo přímo s ní koliduje (tam kde by jinak s klasickými podélníky a rovnou střechou problém nebyl.
Nyní pozitiva. Jde o jednoduché auto. Přímo se nabízí přestavba na LPG (je v plánu). Mám 3-děti, a na druhé řadě sedaček tak mám 3x polohovatelnou dětskou sedačku (uchycení na pásy) vedle sebe. V nákladovém prostoru je třetí řada sedaček sklopená trvale, sem tam se hodí a pořád je tam dost místa. Interier je vyřešen dobře, trochu schází více odkládacích prostorů. Interiér z tvrdých plastů nám nevadí, spíš ho cítíme jako praktičtější (s dětmi).
Ve výsledku rozumné a praktické auto (sice ne tak jako předchozí ESPACE, který byl ale neskutečně poruchový) se slušným poměrem cena/ výkon
Proč jste si nezakoupil už přímo s LPG. Před časem jsem se díval na stránky Dacia a ta cena byla více než dobrá. Předpokládám, že asi víte, že vlastní přestavbou na LPG přijdete o záruku, protože je to zásah do motoru. Navíc si zjistěte s předstihem, zda váš typ motoru už má hydroštely, pokud ne, tak bych LPG moc nedoporučoval. Třeba motor 1.2 16V je nemá.
Komentáře uživatelů k recenzi Dacia Lodgy
LPG
Proč jste si nezakoupil už přímo s LPG. Před časem jsem se díval na stránky Dacia a ta cena byla více než dobrá. Předpokládám, že asi víte, že vlastní přestavbou na LPG přijdete o záruku, protože je to zásah do motoru. Navíc si zjistěte s předstihem, zda váš typ motoru už má hydroštely, pokud ne, tak bych LPG moc nedoporučoval. Třeba motor 1.2 16V je nemá.
20.01.2016 | 16:01:03 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat