Recenze Daewoo Kalos 1,3 sedan
“V roce 2004 to byla v poměru k ceně docela slušná koupě, ale dnes bych do toho nešel.”

Autor recenze: Crash (34 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2004 Typ motoru:1,3 8v 61kW Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:0 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 5 let Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 30. 6. 2009

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

3
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Felicia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

U nového vozu mírně hučela pravděpodobně převodovka, což se projevovalo i jakousi slabou rezonancí okolo rychlosti 100km/h, která víceméně byla cítit pouze na plynovém pedálu. Při první prohlídce jsem to nahlásil jako závadu, bylo mi řečeno, že je to normální, a že se to ztratí. Skutečně se to do 10000 km ztratilo.

Po 3 letech vyměněna lambda sonda. Závada se projevila rozsvícením kontrolky CHECK a poté i poklesem otáček až zhasínáním motoru při režimu na volnoběh. V jiných režimech to bylo v pohodě.

Po 3,5 letech prorezlý střední i zadní díl výfuku. Vyměněno.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem zakoupil nové v dubnu 2004 za 269 tisíc. Najezdil jsem 100000 km a prodal ho v listopadu 2008 za 80 tisíc.

Vozidlo bylo vybaveno čtyřválcovým motorem 1,3 o výkonu 61kW (silnější 16v variante měla 69kW). Výkon vozu dle mého názoru dostačoval. Mělo to docela dlouhé převody, takže nebyl problém tam dát ve 130km/h čtyřku (točilo to tak 4500 otáček) a šlápnout na plyn, takže i v kopci na dálnici se dalo zrychlit. Každopádně pro akceleraci to chtělo jít do vyšších otáček minimálně nad 3500, jinak to bylo dost lenivé.
Řazení nebylo zrovna přesné, občas se stalo, že jsem tam místo pětky narval trojku...

Dle návodu se do toho dal dát benzín s oktanovým číslem 91, ale já tam lil stejně 95, takže nevím. Spotřeba se pohybovala mezi 6,5 - 7 l/100km.

Motor nebyl nijak výrazně hlučný, ale vůz postrádal v podstatě nějaké výraznější odhlučnění, takže při vyšších rychlostech už uvnitř hluk byl.

Stabilita vozu byla dost otřesná. Pérovaní výrazně měkké, což vedlo k velkým náklonům v zatáčkách. Přesto ovšem nemůžu říct, že by přejezd nerovností byl nějak výrazně tlumený. Vozidlo bylo dosti citlivé na silnější boční vítr, resp. nárazy větru, kdy mělo tendenci značně vybočit ze směru.

Kufr o objemu 370l ve většině běžných případů dostačoval i pro rodinu s dětmi včetně cestování s kočárkem. Nevýhoda karosérie sedan se projevila asi nejvíce při stěhování, kdy jakákoliv objemnější věc se v podstatě nedala do vozu naložit.

Přední sedadla byla jakžtakž v normě, i když zadek mě po dlouhé jízdě bolel. Ovšem zadní sedadla měla až nezvyklý sklon opěradel, a moc pohodlná nebyla. Kdykoliv jsem se na zadním sedadle ocitl (což bylo velmi zřídka) nemohl jsem si na to zvyknout. Odkládací prostory se zde již nějaké našly. Zajímavě řešený byl výsuvný držák nápojů ve středním panelu palubky. Pokud se člověk chtěl za jízdy napít, tak zde bylo pití skutečně po ruce a mnohem lépe dostupné, než třeba z držáků umístěných v prostoru ruční brzdy.

V základní variantě bylo vozidlo vybaveno posilovačem řízení, elektrickým ovládáním př. oken, centrálním zamykáním, výškově stavitelným volantem a úchyty ISOFIX. Rádio s CD přehrávačem bylo k vozidlu zdarma v rámci prodejní akce. Takže oproti Felicii to byl z hlediska výbavy dost skok.

Naopak mi tu chyběl nastavitelný cyklovač stěračů a trochu i zadní stěrač, na který jsem si zvykl. Ovládání stěračů bylo vůbec zajímavé. Klasické krátké ťuknutí do ovládací pačky způsobilo jen cca 10cm posunutí stěračů, a ty se vám zastavily před očima. Aby se toto nestávalo, musel člověk páčku o chvillku déle podržet a pak jí teprve pustit, pak proběhlo vše v pořádku. Ze začátku mi to nějakou dobu trvalo, než jsem si na to zvykl.

Míra buzerace řidiče byla na snesitelné formě. Rozsvícená světla to signalizovalo pípáním, když se vyndal klíček. Klíček to signalizovalo pípáním, když se otevřely dveře. Nezapnutý pás to signalizovalo po nastartování motoru 5x pípnutím a rozsvícenou kontrolkou na pal. desce. Nezavřené dveře a ruční brzdu to signalizovalo pouze kontrolkou.

Servisní síť moc rozsáhlá není. Není moc z čeho vybírat. S dodávkou náhradních dílů jsem bohužel měl spíše negativní zkušenosti. Extrémem bylo dodání obyčejného mechanického černého vnějšího zrcátka, které trvalo 6 měsíců, jinak standardní doba se pohybovala tak 3-4 týdny. Naštěstí mě nepotkala žádná závada, která by vozidlo vyloženě znepojízdnila.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Daewoo Kalos

Vložit komentář

Jo, to byly časy....

Jezdil jsem s Kalosem 1.2 a ten byl dost líný. Ale jinak pohodlný a tichý.

03.09.2023 | 21:44:37 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat