Recenze Fiat Grande Punto 1,4 57kw
“Laciné auto se vším co si pod tím dá představit krom designu na tom se nešetřilo”

Autor recenze: Pavel všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2009 Typ motoru: Stav km při koupi:176 000 km Stav km nyní:185 000 km Způsob řazení: Jak dlouho auto používáte? 1 rok Palivo: Benzín Vloženo: 3. 4. 2025

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Stahovačka, spona výfuku, zadní stěrač.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Na Grande Puntu jde vidět že se šetřilo. Snižování nákladů se podepsalo na zpracování a kvalitě komponent. Detaily působí lacině. Šetřilo se bohužel i na ložiscích v převodovkách, takže vám bude pravděpodobně páka při zařazení pětky cukat. Když vám cukne i trojka bude vás čekat výměna ložiska v převodovce. Ostřikovače jsou špatný vtip. Clony proti slunci na úrovni škody 120, kastlík u spolujezdce co se týče kvality jako krabička od Ramy. Otočil jsem knoflíkem od nastavení ventilace(na okno, na nohy, na sklo..), křuplo v tom a nejde to ovládat. Je potřeba vyměnit celou jednotku rozvodu vzduchu ne jen ovladač. Těch věcí je víc nicméně auto funguje, jezdí. Brzdí jako šlak. Motor je jednoduchý a spolehlivý ale vyžaduje olej Selenia. Vzhledově moc hezké. Mám ho rád, za ten peníz neřeším tu nekvalitu. Má duši. Ojetý koncern čili Polo, Fabia stojí i 3x víc takže lecos toleruji a doporučuji k pořízení. Vychází to líp.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Grande Punto

Vložit komentář

Citace

//Stav km při koupi:176 000 km//

Auta s nájezdem nad 170 tis km. by měla být v rubrice Daruji.

04.04.2025 | 10:56:55 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Citace

A abych to upřesnil, není to kvůli tomu, že by benzínové auto nevydrželo jezdit 170 tis km. Vydrží klidně i 200 tis km nebo více. Jde spíše o to, že tak polovina řidičů nemá cit, technický cit a auto za tu dobu stačili odrovnat. Proto jsem si vyhodnotil kupovat auto s čím jak nejmenším nájezdem km, protože takové auto ještě sebevětší magor nestačí úplně odrovnat. A toto je moje životní zkušenost. Když mi bylo 20 nebo 30 let, tyto zkušenosti a skepsi jsem ještě neměl. Dneska vím, že nejméně polovina řidičů jsou techničtí magoři.

04.04.2025 | 11:10:06 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Citace

Technická magorita:

1. Flegmatismus. Zanedbávání péče, opožděná nebo žádná výměna oleje, filtru.
2. Cholerismus. Dupání na plyn, dupání na brzdu, prudké změny volantem.
3. Idiotismus. Podřazování, dušení motoru, odírání karoserie při parkování, jízda z částečně zapnutou ruční brzdou apod.

A to všechno v souhrnu způsobí, že některé auto je už 70 tis km na odpis. I když by nemuselo... A není pravda, že se všecko odhalí na prohlídce, nebo že to pozná kamarád technik, kterého si pozveš na zkušební jízdu. Ani ten to nepozná. Spíše než na auto dívej na ty lidi. Spíše než technika bych si poprosil dosavadního majitele = prodávajícího, aby mi předvedl, jak s tím jezdil. Možná by to bylo pro něj ponižující, že ho chci sledovat, co s tím autem dělá, ale já bych na tom trval.

04.04.2025 | 11:17:47 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Citace

Poslední auto jsem prodal se 179000 km, samozřejmě jsem neručil za nic, ale také jsem si nemyslel, že se něco brzy rozsype. A také ne, po roce u dalšího majitele v pohodě a motor věřím, že vydrží dalších 100000 km.

04.04.2025 | 20:23:36 |  Ital  | 78.80.116.* Reagovat

RE: Citace

Ale ty taky nejsi asi průměrný řidič. Spíše si dáváš záležet. No a teď si vem, že podle Gaussovy křivky rozdělení IQ v populaci má 50% lidí IQ 99 a méně. Polovina lidí, co vidíš na cestách, má IQ 60 - 90. Když vezmeš lidi s IQ pod 110, tak už je to 75% populace. A tak dál. Kdo má IQ 130, tak 98% lidí má nižší IQ než on, tudíž bude statisticky pravděpodobně ojeté auto kupovat od člověka s IQ podstatně nižším. A čím nižší IQ, tím nižší schopnosti obecně. I ty řidičské. Však testy IQ vymysleli kvůli selekci pilotů za 1. světové války. Letadla byla drahá a bylo krajně neekonomické posílat do vzduchu každého idiota. Byl záhy sestřelen. Vysoké náklady, neefektivita. Proto vymysleli testy IQ, aby posílali do vzduchu na drahé stroje spíše ty, co mají vyšší IQ, tím pádem i vyšší pozornost, menší chybovost, déle se udrží ve vzduchu a sestřelí více nepřátelských letadel a dalších cílů.

05.04.2025 | 19:36:16 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Citace

S inteligencí vs. různými schopnostmi to nebude tak jednoduché. Existují nadání pro různé činnosti, které s inteligencí nemají mnoho společného. Alespoň ne s tou inteligencí, jak je měřena v nějakých testech. Neznám jich moc, ale nějakými jsem prošel. Např. známý druhoválečný stihač Pokryškin skutečně vymyslel nové metody a prvky bojových letů s ohledem na efektivnost boje a bezpečnost svojí i spolubojovníků. Na to přišel vlastní hlavou, zde můžeme mluvit o využití inteligence a je v tom i kus nadání. Své moderní názory se snažil i prosadit proti zastaralým oficiálním pokynům, však ho za to nadřízení trestali a suspendovali. Až pak ještě výše postaveným gumám došlo, že důležité jsou výsledky a ty on má. Měl nejvyšší počet sestřelů a sám byl stále naživu. Také prosazoval tzv. energickou pilotáž. To už není o měřitelné inteligenci, zkrátka ho to bavilo a měl pro to nadání.

10.04.2025 | 09:53:45 | Ital  | 89.24.32.* Reagovat

RE: Citace

Inteligence je de facto intenzita vědomí.

12.04.2025 | 17:46:39 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

Jednou jsem jel se skoro novou předváděčkou Fiat (diesel) a ječelo ložisko v převodovce. Bylo na výměnu. Jak to můžou pustit z fabriky...? Pouze olej Selenia proč? Co je tak speciálního na oleji Selenia, že Fiat nemůže jezdit s jiným olejem než Selenia? Fiat jezdí jedině na olej Selenia, Peugeot jezdí jedině na olej Total a Škoda jezdí jedině na olej Škoda. Pak doporučuji zkusit auto japonské značky (mám osobní zkušenost třeba se Suzuki nebo Nissan, i když Nissan dnes už prakticky zanikl). A takové auto, světe div se, funguje s jakýmkoliv olejem příslušné specifikace. Představte si, že ti Japonci to dokáží. Jak to asi dělají a je to vůbec možné? Jen jestli nekecají, tohle přece nejde...Tak jsem to, jako takovou laboratorní práci, vyzkoušel. Dával jsem a dávám jakýkoliv olej povolené specifikace (která je navíc velmi jednoduchá). Zatím jsem takto na dvou benzinových autech japonských značek najel cca 300000 km. Není to kdovíjak moc, ale jedno z těch aut najelo nejvíce km ze všech aut, která doma kdy byla a všechna byla nová, takže jakési srovnání je. Zatímco s předchozími auty se časem vždy něco řešilo, třeba i na motorech, na Japoncích se, co se týká hnacího řetězce, neřešilo nikdy nic. A to jsem používal oleje v podstatě co nejlevnější a dokonce jsem je i míchal...Jedině Selenia...Srandovní, co si někdo nechá nakukat...

04.04.2025 | 10:37:26 |  Ital  | 78.80.116.* Reagovat