Recenze Ford Fiesta mk4
“Výborné malé auto, pro dva / tři lidi je super, levné, spolehlivé, rychlé, výborná ovladatelnost.”

Autor recenze: Pavel T. (22 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1999 Typ motoru:1,25 16V Stav km při koupi:155 000 km Stav km nyní:165 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 14 měsíců Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6,7 l/100 km Vloženo: 22. 12. 2012

Hodnocení inzerátu: 7 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Poměr objem / výkon (1,25 litrů = 75 koní)
Nízké povinné ručení
Super zvuk motoru :-)
Zaparkujete všude
Za volantem se mi sedí pohodlně, mám nad 180 cm
Po sklopení zadních sedadel máte malou dodávku
Klimatizace funguje skvěle
Výborná cena náhr. dílů, už i na vrakovištích

Slabé stránky

Jsem vyššího vzrůstu a za mě si sotva někdo sedne
Volant není stavitelný, mně ale nevadí tam kde je
Pod 6,5 litrů / 100km se dá jezdit jen mimo město

Závady a opravy na autě

Auto jsem koupil jako bourané, bylo bouchlé v roce 2004, takže bez dvou airbagů. Opravené bylo ve značkovém servisu (doloženo), takže s orig. díly. Airbagy jsem sehnal i s ŘJ a plánuje je do auta opět domontovat.

Klasicky jsem po koupi vyměnil olej, filtry, a také rozvody. Klima je funkční a chladí krásně. Za dobu co s autem jezdím se nic neporouchalo, vše funguje jak má.


Hodnocení a zkušenosti s autem

No, motor o objemu 1242 cm3 je celkem moderní agregát, s nízkým povinným ručením, 75 koní dokáže s autem vážícím pouhých 56 kilogramů přes tunu pěkně zacloumat, a malý, 16-ti ventilový motor, má při vytočení moc pěkný, až sportovní zvuk, naopak i při úsporné jízdě se vám málokdy podaří jet za méně než 6,5 litrů. Já jsem zatím najel 10000km, celkem za 6,73 litrů na 100 km. Jezdím opravdu na spotřebu, a polovinu jízdy jezdím po Praze, takže to je celkem slušné.

Opravdové "problémy" v autě jsem žádné neměl, vůz jsem kupoval s bratrem co má již několik let Mondeo stejného roku. Zaměřil jsem se na motor a podvozek, odřený nárazník nebo lehce rezlé prahy mi tolik nevadí (co čekat od vozu za 27.000,- ). Přesto prahy reznou, přesně !!uprostřed!! mezi přední a zadní nápravou, nerezne ale nosná část, jen plech který je kolem skutečného "prahu".

Na žádné vyložené problémy jsem tedy nenarazil, preventivně jsem po koupi vyměnil olej, všechny filtry, svíčky, a nechal vyměnit rozvody. Nikdy mě nikde nenechala, nestalo se že bych ráno v mínus dvanácti stupních nenastartoval, startuje skutečně "na cuk".

Má výbava čítá 2 airbagy (až se dokopu je tam dát), přední okna v elektrice, centrál, mlhovky, klimatizace. Vše funguje.

Nyní bych asi sáhl ale po 3 dvéřové verzi, mají větší dvěře, a já ty zadní používám stejně pouze vyjímečně.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 7


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Fiesta

Vložit komentář

Ta spotřeba teda žádný zázrak. Při tomto obsahu a výkonu... Peugeot 205 z roku 1991 s motorem 1124 ccm jezdil běžně v kombinovaném provozu za 5,2 (a to se nejezdilo na spotřebu).Uměl mimo město i za 4,5 a při velmi neúsporné jízdě vzal maximálně 6,5 na sto. Navíc netrpěl vůbec korozí. Prodal jsem ho v roce 2006 bez jediné bublinky rezu. Ale abych byl spravedlivý, zase trpěl na zadní nápravu. Ta ukončila jeho život u mě a šel do světa.

22.12.2012 | 20:09:06 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Jenže kouzlo Fiesty mk IV Zetec 1.25 je právě v tom motoru. 75koní vypadá v dnešním pohledu na velikost auta jako nic moc, ale motor se nechá rychle vytočit a opravdu jede. Kdo hledá spotřebu, určitě najde jinde. Kdo hledá zábavu a svižnou jízdu za pár korun, tomu se bude Fiesta opravdu líbit.

Za mě plusy:
+ Motor (Zetec 1,25)
+ Brzdy
+ Cena dílů
+ Jednoduchost
+ Výborný podvozek i v sérii

A teď Mínusy:
- Spotřeba
- Špatná antikorozní úprava, a že Fiesta MK4 umí být zrezlá až ...
- Velká snaha o zlevnění výroby. Dám jeden příklad. Panty dveří u drtivé většiny vozů člověk vymění. Fiesta má jedenu část napevno s dveřmi a druhou napevno na karoserii. A aby toho nebylo málo, čepy nejsou řešeny tak, aby se daly dostat jednoduše ven.

10.06.2019 | 07:08:56 | Profic  | 62.77.78.* Reagovat