Recenze Ford Focus 1.6
“Rychlé, pohodlné auto i na hodně dlouhé trasy za skvělý peníz!”

Autor recenze: dave (29 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2004 Typ motoru:zetec Stav km při koupi:38 000 km Stav km nyní:42 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 měsíce Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6.5 l/100 km Vloženo: 31. 3. 2013

Hodnocení inzerátu: 28 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Corsa 1.0 Opel Corsa 1.0

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

prostor, komfort jízdy, rychlost, dynamika,
zrychlení, design, pohodlí, sedadla, kufr

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

Po koupi běžná prohlídka automechanikem, preventivní výměna filtrů a náplní


Hodnocení a zkušenosti s autem

Odjakživa jsem byl "Oplistou". Tedy skoro. Mé první auto bylo Peugeot 406, rychlá kára (2.0 benzín), která žrala jako Hummer. Skvělé auto, ale prodal jsem jej po roce užívání kvůli spotřebě. Koupil jsem si vytuněnou Š Rapid. Podsvícený spodek, motor 1.6 Felicie, načipovaný, Rapid trhal asfalt (max. 190 km/h), krásné auto, příliš přitahovalo policii. Po roce opět prodaný. Pak následovala 3dv. corsa B, skvělé vozítko, projeli jsme s ním celou Evropu. Jednolitr, který bez problémů držel dálničních 140 km/h při 6,5 l spotřebě. 100 tkm jsme s ním dali bez poruch, po 7 letech šel zase dál. Průměrná spotřeba 4,5...Následovala další Corsa, tentokrát C, opět 1.0, tu máme doteď, nalítáno za 3 roky 60 tkm v naší režii, dohromady má 140 tkm, skvělé auto, opět dlouhé trasy po Evropě, vč. vysokohorských alpských silnic. Spaní v autě pro dva lidi na pohodu (měřím 185 cm). Další auto měl být Opel Corsa D....ovšem chtěli jsme větší (stárneme :), tak jsem plán změnili na Opel Astra H 1.6 ...v několika vozech jsem se projel a nebylo to ono. Pak se nám v jednom autobazaru zalíbil Ford Focus 1. faceliftované generace (vyráběn 2001-2004) z konce roku 2004. Byl v nabídce den a bylo pět zájemců. Projel jsem jej, prohlídl spodek, servisku a šel jsem do něj (70 000,-, 38 tkm) ....První kroky směřovaly samozřejmě k mému mechanikovi, který vůz proťukl, pochválil, načež jsme mu v únoru 2013 udělali první zkušební jízdu do Chorvatska (cca 2000 km), naprosto luxusní jízda. V porovnání s Corsičkama o mnoho víc místa, tlumení nerovností lepší, 1.6 101 koní krásně táhne. Má dlouhé převody, na 130 km/h točí kolem 3000 otáček, tedy skoro jako silný diesel :), = velmi dobrá spotřeba na dálnici, nebo dlouhých tratích vůbec. Zatímco ZETEC 1.6 v Escortu byl hladový (cca 10 l/100 km v zimě), Focus si bere cca 6,7 l přes zimu, 5.9 l přes léto při lehké noze. Tedy, oproti Corsičkám téměř nulový nárůst spotřeby = pro mě velké překvapení. Daleko silnější motor, těžší auto a prakticky srovnatelná spotřeba.... s autem jsem během dvou měsíců najel asi 4000 km, a zatím pohoda. Je vidět, že auto bylo garážované, používané na menší vzdálenosti, málo ježděné, hodně bržděné. Tedy, laicky a jinak, používala jej žena - brzda, plyn, spojka.....tj., spojka, která standardně vydrží 150 tkm, půjde za dva roky (cca 70 tkm) na výměnu, destičky i kotouče budu měnit letos. Auto bylo však stále nezajeté, prakticky jsem jej zajížděl cestou do Chorvy. Hodil jsem tam pár přípravků STP, aby se pročistily trysky, ventily, vyžralo to vodu v nádrži, trošku jsem to projel a jede jako z praku. Dříve bylo garážované, zvyklé na určitou teplotu při startu, proto mi těsně po koupi špatně startovalo v mrazech po nočním stání venku (Zetecy 1.6 od Fordu jsou na tohle háklivé), hodil jsem tam 100oktanový OMV, do toho trošku additiva a motůrek si zvyknul. Nyní už je bez problémů, bez kolísání otáček, bez špatných zimních startů. Laicky, chce to zkrátka vždy trošku Projet a pročistit, pokud máte 1.6 nebo 1.8 focuse po člověku, který jezdil pod otáčky. Jak si jej zajedete, je to miláček. V zatáčkách naprosto bezkonkurenčí. I s plechovýma 15kama sedí jako minicooper, audiny si v serpetýnách absolutně neškrtnou, kombíci v passatech jsou zoufalí....až tam dám letní 16 litá kola, bude to totálně trhač zatáček.....díky víceprvkové zadní nápravě opravdu sedí jako motokára a v zatáčkách vás žádné koncernové auto prostě nedá :) Komfort tlumení je průměrný, nemůžu si stěžovat!! Rychlost, = zajeté autí se nechá svést i na tachometrovou maximálku (220) a šlo by i víc, ...ale v techničáků je max 195 ...v dešti do kopce jsem jel 200 tacho s úsměvem na tváři....ale bylo to v rámci testů. Real pohodová jízda končí na 160 km/h, od 170 výš už je to o řidičově umu, takže pohodové dálniční tempo tak kolem 140 km/h.....no, a když jste lážo plážo řidič, tak 120 km/h na dálnici 6 l/100 km ....s autem jsem maximálně spokojen, skvělá palubka, parádní auto na přespání ve dvou (sklopení zadních sedadel do roviny), prakticky stejné jízdní schopnosti, jako typ, který se vyráběl po něm. Auto je v plné palbě, bylo za dobrý peníz, náhradní díly na něj stojí míň než na "česká" auta, tedy koncernové škodovky. Za chvíli budu měnit auti manželce, takže počítám buďto s focusem 1.6 101 ps nebo opel astra g 1.4 90 ps. Případným zájemcům můžu vůz jen doporučit, hlavně si jej pořádně projeďte. Vůz, který je ok, bude řezat zatáčky jako mini, bude sedět na silnici, mrkněte na podvozek, dobrý stav poznáte podle toho, že je bez rzi. Fordy obecně trpí na povrchovou rez, nemá sice vliv na funkčnost, ale když uvidíte kompletně zrezlé nápravnice apod., je to známka toho, že auto stálo stále venku. Chtějte slevu. V případě, že se projedete a vše bude ok, jděte do toho. Hlavní je, nechat si auto nakopnout za studena. Zkuste si zpátečku, oblouky ve zpátečce(spojka, převodovka), prudké oblouky na jedničku (homokineťáky), pokud autí bude plavat při jízdě v zatáčka, chtějte velkou slevu (20 000), táhla zadního stabilizátoru vyměníte za 5 tisíc. Focus je skvělé auto, ale bez servisky bych jej nekupoval. Moje auto bude o nějakých 30 tkm přetočené, ale to je v normě. Vždy, když budete kupovat nové staré auto, klikněte si na cebii, a nechte si zjistit za 5 stovek historii auta. Vyhnete se mnoha nepříjemnostem. Focusy trpí na kolísání otáček. Ale kolikrát se nepřijde na příčinu, a někteří jezdci najedou i 300 tkm, aniž by se starali o lehké poklesnutí ručičky otáčkoměru. Není toho moc finančně náročného, co by vám na focusu mohlo kleknout. Maximálně volnoběžný ventil, nebo palivové čerpadlo (vše v druhovýrobě okolo 3000,-), no a díky tomu, že focusů jezdí skoro jako fabií, většinu dobrých dílů můžete za hubičku koupít i na vrakáči. můj názor: kupte si focuse, ukažte majitelům milionových audin, že si koupili plečku a užijte si jízdy, kterou vám 4prvková náprava nabídne )

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 28


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Focus

Vložit komentář

po 60 000 km

Po 60 000 km v mojí režii, celkově už téměř 100 000 km naprosto bez problému (musím zaťukat). Každý rok desítky tisíc km po Evropě bez závad s přehledem, motor táhne, nežere, jednou za 30 000 km je dobrý pročistit volnoběžný ventil (otázka 10 minut). Právě tento ventil totiž může zapříčinit horší starty za vlhka a zimy, je to prkotina, a zatímco v servise by měnili ventil a další věci za tisíce, pročištění doma nestojí ani čas, ani peníze a zvládne jej každý. Každý rok před sezonou nechávám vyměnit olej a všechny filtry, zkontrolovat podvozek, proměřit altík a zkontrolovat motorový prostor, dále diagnostiku. Je to prevence, protože kromě denního užívání z/do práce auto plní roli expedičního vozu, takže je potřeba, aby byl pokud možno maximálně spolehlivý.

31.01.2016 | 08:20:35 | dave  | 46.173.193.* Reagovat

po 25 000 km

Tak 25 tkm v mojí režii, celkově táhne na 65 tkm. Odešlo palivové čerpadlo, což nejspíš zapříčinila špatná kvalita benzínu na některé no name benzínce při cestování, nicméně nové Bosch čerpadlo člověka finančně nezruinuje. Bolístkou benzínového Focusu je taky zanášející se škrtící klapka (pak jakoby zlehka zadrhává plyn), a zanášející se volnoběžný ventil (pak jsou problémy se studeným startem v sychravém počasí). Obojí lze však jednoduše vyčistit za pár desítek minut doma "na koleně", stačí jednou za cca 20 tkm. Jinak spokojenost, spotřeba stále kolem 6.5 l, motor pružný, živý, skvělé jízdní vlastnosti, komfortní odpružení. Letos půjdou preventivně rozvody. Mění se sice až po 150 tkm, jenže Fofo už bude mít 10 let, což je interval, kdy by se měly rozvody měnit bez ohledu na kilometrový průběh.

04.02.2014 | 10:25:29 | dave  | 10.10.123.* Reagovat

po 15 000 km

Tak od koupě uplynulo 5 měsíců a 15 000 km, nutno říct, že tvrdých 15 tkm, auto jsme testovali několik týdnů a mnoho tisíc km v Chorvatsku, na Korsice.., šotolina a cesty necesty, a vše perfekt, jen začíná hučet jedno ložisko kola, takže půjde na výměnu. Zatím totální spokojenost, spotřeba 6.5 l/100 km, při zahřátém motoru na třetí rychlostní stupeň se drak Zetec 1.6 rozparádí velice rychle až ke 140 km/h, když je potřeba. Netrápím jej, kamarád, co má diesel 1.6, má při cca 110-120 km/h prakticky stejnou spotřebu, jako já na benzínu (cca 6 l +). Na dálnici je dlouhá pětka u 1.6 benzín k nezaplacení, při 120 km/h otáčky cca 2700. Auto zatím plní požadavky na jedničku, nenáročné na servis, ozvu se během roku, až autí spolyká další desítky tisíc km na evropských štrekách. Myslím, že 200-300 tkm by bez větších zásahů mohlo dát v pohodě. Za rok preventivně vyměním rozvody (má se buĎto po 150 tkm nebo 10 letech myslím), a nechám zkontrolovat vůli ventilů. Na Korsice jsme dodělali brzdy, takže teď jdu na výměnu brzd - spotřebák, kotouče i desky.

22.06.2013 | 19:21:30 | dave  | 89.203.143.* Reagovat

RE: po 15 000 km

Mám podobnou nabídku,Ford focus 1.6ghia,benzin,43tkm,perfektní stav,cena ale 115t kc,asi jdu do toho

24.06.2013 | 18:41:01 |   | 89.24.18.* Reagovat

RE: po 15 000 km

Máš-li na mysli rok 2009 nový model? Jo do toho bych šel taky. Auta celkem klesly...

25.06.2013 | 08:43:57 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: po 15 000 km

Těžko Anežko.Za tyhle prachy máš jedničkovýho v super stavu s těmahle km.Na dvojkovýho ghia po fl by jsi min. 150 000,- musel přitlačit.

25.06.2013 | 09:29:20 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: po 15 000 km

No koukl jsem se na tipcars.cz a tam je černý 3dveř za 139t s 30tkm.
Nevidím problém něco takovýho nekupovat. Vždyť jsem psal, že ty auta mezi rokem 2000-2006 byly jako nové brutálně drahé a dosahovaly částek třeba i 750tisíc. Po nějakém roce všechno kleslo podle značek atd. Ne vážně nedoporučuju kupovat zvláště modely do roku 2006. To jsou předražené kusy díky špatnému koeficientu, kde původní model stál dejme tomu ve výbavě 750t. Teď stojí cca 300tisíc s výbavou když příjde velká akce, kdy se asi kupují nové auta že, jinak 450t...
Taky jsem viděl někde bílého kombíka s 1.6 benzínem nemůžu ho ale najít. Přidat pár tisíc a né desítky a ve velkým množství. A to teprv kolik je na výběr dieslů, bo diesly nikdo nechce. :)

25.06.2013 | 09:56:30 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: po 15 000 km No jo, ale fotiek sa auto nekupuje a platí pravidlo, že sa prvá strana

inzerátov obyčajne preskakuje, ked chceš kúpiť auto pre seba...

Ked na kšeft, tak čím lacnejší vrak, ale dnes sú ľudia nároční a autá drahšie ako 5 kg šunky sú ťažko predajné...:)

05.07.2013 | 07:43:50 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: po 15 000 km No jo, ale fotiek sa auto nekupuje a platí pravidlo, že sa prvá strana

Jaké přeskakování stránek?
Když někdo kupuje ojetinu, tak taky se musí v tom autě vyznat a pořízení auta určuje stav a když se tam příjde kouknout a stav je super, tak proč do toho nejít.
Jinak stále můžu opakovat, fungl nové auto stojí 300tisíc. Auto po 2leté záruce by mělo stát polovinu, já osobně nakupoval kdysi všechno použité, vyplatilo se i mobil, kdysi stál balík třeba 20tisíc slušný mobil a jiné spotřebiče, když jsem chtěl všechno najednou, kupoval jsem toho hodně použitého. Většinou s roční zárukou za polovic nebo tak. U auta jsem více tolerantnější.
7roku staré auto má už ale polovinu svého života za sebou a bude potřebovat péči.
EU navrhovala STK po 6 letech... to je hovadina, to je stejný jako naordinovat po 25letém zdravém člověku každý rok na prohlídku, ale naopak pracující lidi chodí po 50letech na zkrácené prohlídky a to je u auta právě po 12letech. S tímhle bych naprosto souhlasil...
Statistický údaj stáří auta je stejný jako u psa, ten se též dožije 14-18let.
Člověk se některý taky dožije třeba 110let, ale já s tímhle věkem vůbec nepočítám. Budu rád, když se dožiju stejných let, jaký je statistický údaj, tedy 68let. Neboť se nešetřím a využívám neřesti života.
A statistický údaj v ČR je 14let stáří auta. Kdysi byl statistický údaj 17-20let, ale to byla taky kdysi jiná doba, každý na auto neměl a musel se tedy v tom autě hrabat snad co týden, protože přesáhl limit věku a bylo jich hodně co měli např. 22starou Škodovku, no bylo hůř kdo vlastnil polski Fiat, Polonez, Daciu atd. Dnes v republice jsou lidi línější a proto raději dají víc peněz do nového mini auta a pohodlí je méně důležité. Po 14. roce stáří auta už jsou vhodné do šrotiště. Nebo je nutné zvláštní zacházení a pravidelné opravy. Cítím to na svým 12 letém autě, snad každý 2tkm, chce něco jednou čepy, jednou brzdy, destičky jednou to a to, ale je to stále častější né jak u nového, kdy člověka čekají první destičky cca 40tkm a vůbec na autě nic nemusí měnit jak nic z řízení, tak z nápravy, ani tlumiče a další milióny náhradních dílů, u který nezkušený člověk ani nemůže tušit kolik toho je, pokud to sám nemusí měnit. :D

06.07.2013 | 07:28:38 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: po 15 000 km No jo, ale fotiek sa auto nekupuje a platí pravidlo, že sa prvá strana

Oprava však víte EU navrhovala roční prohlídky po 6 let starém autě, kdyby ale dali 12 let staré auto, tak to bude stejné jako s pracujícími lidmi. Což by znamenalo, že by to zas tak jednoduché neměli. Museli by rozdělit skupiny aut na osobní a pracovní tedy služební, které by pak mohli takovým způsobem řešit.

06.07.2013 | 07:34:49 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: po 15 000 km No jo, ale fotiek sa auto nekupuje a platí pravidlo, že sa prvá strana

...:), ide o to, že vééééľmi málokedy býva dobrá cena a super stav.

Dá sa, ked niekoho tlačia peniaze, ale obyčajne to stihnú vykúpiť priekupníci, ktorí podobné ponuky sledujú, či rôzne "výkupne" áut za hotové..., ktoré zrazia cenu aj takého BMW o 60-70% dole z nákupnej ceny za ročné auto s pár tisíc km...

Ale, ked majiteľ si je vedomý kvality auta, draho ho kúpil, nechce ho predať za "každú cenu", lebo vie, že je OK..., tak cenu veľmi nespúšťa, lebo by ho porazilo zo straty..., čím "prémiovejšie" značky, tým strašnejší prepad hodnoty...

Preto prvé inzeráty sú obyčajne dovezenky, poctivé stočenky, s falošnými serviskami a podobne.

Občas, ked sa zastavím v nejakom autobazári a vidím mne dôverne známe autá..., ktoré som dral a čo to pojazdil...

.... a ked vidím, že "TOP STAV!!!", "serviska!!!!, "po výmene rozvodov!!!"... a podobné hlášky, pričom na tachometri má ZARUČENYCH 132.000 km, síce sa rozvody menia až po 180-240.000 km..., ale majitel už menil v predstihu..., záhada, či vidím zošúchaný volant, plasty viacej ako ja po 350.-450.000 km na svojich..., tak sa čudujem naivite kupujúcich.

Paradoxne, za to si môžu kupujúci SAMI...:)

06.07.2013 | 22:38:10 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: po 15 000 km No jo, ale fotiek sa auto nekupuje a platí pravidlo, že sa prvá strana

To jsou jen řeči o víře nad auty z 90.let, když se jeden zlobí jak se mu to často porouchá, tak těmito důvody to jemu zdůvodňují. Z toho jsem dávno vyrost.
Ale jsme ve 21.století. Seděl jsem vedle chlápka, který vyhrál Volvo XC70, který prodal v áčkách rok 2009 a byl to rok 2011 za 350tisíc a hádej kolik stál nový? on to vlastně nevěděl, vyhrál ho...já osobně tipuju, že tak 1,5 milionů a 2 roky starý prodal za třetinu a to jsem si tam v áčkách sedl jen jednou...takže kdoví co tam mají za neuvěřitelné zajímavosti. Sám bych sice nekupoval, ale asi jen Ačka dají peníze na ruku.
Další možnost, služební vůz na odpis z daní, jako mobil, když si někdo koupí přes paušál a prodá ho, protože chce prachy na ruku, a přitom se upsal, u podnikatele to je tak, že je to prostě podnikatel a může mít služební auto. Raději si koupí služební, které pak dá dejme tomu svojí milence než aby vracel daně, tak to v česku funguje, a nebo když má málo najeto, je to auto na operativní leasing, většinou jsou to dovozy opět podotýkám vůz musí být starý tak max.3-4roky.
Jak chceš prosímtě aby zakryli stočené tacho na 30tkm? píšem tu o autě kolem 50tkm max. To nejde, to by u toho musel být blb, aby to nepoznal, takhle stočeninu.
A k těm rozvodům, haha, takové kilometry nevydrží nic. Ani řemen, ani řetěz. už žijeme mezi díly made in Asie, všechno zkracují na 60-90tkm. U řetězů existují taky napínací kladky, vodící lišty. Samosebou, že řetěz bude taky pořádně vytahaný, a nevěřil bys co dokáže vytahaný řetěz dělat za neplechu. ČÍM víc vytahaný, tím víc má rozdíly mezi teplým a studeným motorem. Za studena rachtá jako ďas, za tepla v klídečku. Podle toho jestli má olejový napínák, nebo pokud jiný, tak to nepoznáš a taky může díky vytahanému řetězu se stát následující, vstřikovací čerpadlo dávkovuje v jiném čase a můžou se zničit a klepat vstřiky, nevěřil jsem, ale je to možné, ty dávkovače jsou odrovnané a bouchaj, hlavně u dieslu. Ten motor se tak jako tak musí rozebrat už po 90tkm nejpozději, aby se vyměnily použité díly kolem řetězu. :D
Prostě když už máš nějaké km, tak začnou takové díly, o kterých si ani nedovedeš představit, že tam v tom autě jsou. :D

07.07.2013 | 07:34:42 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: po 15 000 km No jo, ale fotiek sa auto nekupuje a platí pravidlo, že sa prvá strana

Nesklamal si..., ako vždy. Rozvody mením vždy PO 160.000 km, vodnú pumpu každých 300-350.000.

Tie Volvá sú 2.0 Turbo benzín, Ford motory, z roku 2011, súťaž myslím v Mountfelde /pardon za skomolený názov, ešte som u nich nebol/.

Je to sociálna výbava, okrem 2-zonovej klímy to nemá skoro nič, ale žravý motor...

To s "vracaním daní..", to som nepochopil, operatívny leasing je na cca 100-150.000 km, u nás, aj vo svete.

Na auto s 50.000 km nedosiahneš, pokiaľ nedáš aspoň 10-13-000 eur, jasné, Fabiu nerátajme medzi autá.

Reťaz chrčí po cca 200-350.000 km, takže žiadne "zánovné".
Takže žiadne po 90.000 km...:)), asi bolo stočené zo 400 na 90..., samozrejme, bola to určite "super cena" a výhodná kúpa...

O ostatných dieloch, ktoré by sa mali v aute kaziť..., netuším, asi preto, že sa vyhýbam nemeckým šunkám.

07.07.2013 | 17:56:29 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: po 15 000 km No jo, ale fotiek sa auto nekupuje a platí pravidlo, že sa prvá strana

Ty máš výhodu, že máš oba common rail motory, což tam se podělat nic nemusí, leda potkání ventilů a to je pakatel peněz na tomhle motoru, i když jiným by ty ventily celkem vadily, tady to je fuk, ten motor je slušný strašák. U takových motorů jsou ale úplně jiné opravy a pro auto zcela likvidační, pokud si týpek koupí špatnou ojetinu Common Rail oprava jej vyjde za stejnou cenu jako kdyby si pořídil celé ojeté auto a to taky stačí i blbá nafta. :D
Ano přesně tak Volvo z Mountfieldu se 7tkm najetím za ty prachy, prodal, že to žralo a koupil si jiné heblo Octu na protiúčet, místo aby uvažoval o přestavbě LPG. :D Ale co auto zadarmo to nezabolí, podmínka byla pouze 2 roky nesmět prodávat...
Ohledně Fordu, chachacha, prý 10-13t euro Ford C-max stál 320t kolik asi stojí obyčejný malý Ford Focus když je akce v sociál verzi? Příjdeš do prodejny a ještě posmlouváš. Za ty tvoje peníze koupíš ÚPLNĚ NOVÉHO FORDA FOCUSE ve skvělý výbavě!

Těch aut je mraky, proč kupovat střední třídu, když je to všechno postavené made in ASIA a někdy dokonce na platformě nižší střední třídy i PSA si to dovoluje, nejen VW. :D A takové podvody jsou na lidi víc a víc a nikomu to nevadí. Všechno made in Asie krom luxusních tříd a kdoví, i ty tlačítka a materiál plastů či ekokůže potahu které doplňují jsou až příliž podobné Asii a to stačí koukat na obrázky. :D
Ohledně stočenin,... také kiki, stačí blbý majitel, jednoho z mých Baworů jsem kupoval od týpka co si přijel v Porsche 911 a oblbl mi mechoše, a frajeřil, taky že na tom Porsche zadřel motor(prý z rychlosti).
Pak mi došlo Porsche 911 je starý křáp vzduchem chlazený, co stačí pár popojíždění ve slušném pařáku a je hotovo, ale normální člověk co kupuje jako fanda by to nezadřel protože to je pro něj miláček. Mělo mi to dojít dřív, že nejdůležitější je poznat osobně majitele a jeho čerstvé auto a podle jeho chování se na to vyprdnout. Hlava poblázněná, že budu mít auto od "někoho" s oprávněným egem, protože něčeho dokázal třeba i podvodem. No prostě velmi špatný kup stalo se nevrátím to životní chyba. A tak důležitá rada je poznat osobně původního majitele, když jít do ojetýho auta se kterým se počítá na dlouho...pokud by se člověk zbláznil do něčeho víc než popojíždědla, ale bral to jako něco trochu víc.
Ale i tak údržba je údržba. I to blbý kolo se musí spravovat i ta blbá motorka se dává do kupy každou sezonu, alespoň pár věcí. Takové povídačky skoro o bez údržbovém autě, mám řidíčák snad na všechno krom autobusu učivo jsem probíral i z jiných prostředků přepravy a Normohodiny a limity životnosti znám, vtloukali nám to do hlavy je toho mraky a každý ... se může podívat třeba na ETKU a to je pouze servis, nikoliv opravy. :D

07.07.2013 | 19:51:39 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: po 15 000 km No jo, ale fotiek sa auto nekupuje a platí pravidlo, že sa prvá strana

Focus tiež nepovažujem za extra auto. Je to malý prdinec.

Pokiaľ ale dáš dobrý motor, dobrú výbavu, xenony a podobne, tak si na 450-500, len taký fukot.

Osobne za "auto" považujem až strednú triedu a vyššie, resp. také, kde sadnem a po 500-600 km vystúpim a "nič" ma nebolí, či netlačí, neomína.

/rekord mám tuším cez 1.000 km v kuse, kedy ma až colníci v Macedonsku donútili vystúpiť a otvoriť kufor auta, inak by som možno urobil 1.300 bez zastávky na "cik pauzu".

Mno a to si vo Focuse dosť dobre neviem predstaviť. /samozrejme, týmto nehovorím, že je to zlé auto, iba málo veľké a pohodlné, ale na bežné jazdenie vééééééľmi dobré./

07.07.2013 | 23:11:26 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: po 15 000 km

pokud je to jedničkový, 115 000,- je hrozně moc podle mýho....i kdyby to bylo pozlacené...i s tímhle nájezd za mk1 max 90 000,-. Kolem 120 000,- se dá s dobrým nájezd pořídit mk2

05.07.2013 | 07:12:44 | dave  | 89.203.143.* Reagovat

: )

Díky za komenty k článku, za komenty ke komentům, za rady, i rozumy :) K rozvodům, ty budu dělat během dvou let (má se po 150 tkm nebo 10 letech, co nastane dříve), nájezd bude podle stavu podvozku nejspíš reálný. K ceně a stavu auta, vše vypadá jako solidní kup, s tím souvisí odpověĎ k otázce, proč jsem prakticky zánovní auto nechal po koupi totálně proklepnout, protože jsem chtěl mít určitou jistotu, že to není o hafo km stočený a vůbec chtěl jsem znát jeho stav dopodrobna ) A k životu jako takovému, neberte ho kluci až tak vážně :) Já jsem s autem nadmíru spokojen (komfort, prostor, dynamika, spotřeba, cena, výbava). Najezdil jsem desítky tisíc kilometrů v mnoha různých modelech, motorizacích (Golf IV 1.9 tdi, Focus mk I 1.8 tdci, mk I 1.6 a 1.8 i, Megane 1.9 dci, Laguna 1.9 dci, Scenic 1.9 dci, Modus 1.2, Fabia 1.9 tdi, Fabia 1.6 tdi, Fabia 1.4 mpi, Fabia 1.2 htp, Octavia 1.6 mpi, Octavia 1.9 tdi, Corsa 1.0 i, Astra G 1.4 i, Astra H 1.6, Golf V 1.4 i ......) a z těchto vozů se mi jeví Focus jako nejlepší cena/výkon/komfort/cena údržby-náhr. dílů.. Hodnocení ohledně spolehlivosti apod. sem podám kolem najetých 100 tkm, až si auto projede pár zatěžkávaček přes Pyreneje, Alpy apod. Mějte se, a ať vám všem Vaše auta spolehlivě jezdí )

01.04.2013 | 17:41:26 | dave  | 89.203.143.* Reagovat

Auto

Tak ohledně auta, vůz je nižší střední třídy, pokud bych porovnával tak Audi A3 vs Ford Focus, já tedy nevím jak ostatní, ale Ford Focus je JASNÁ VOLBA. FOCUSE NEPODCEŇOVAT! Colin McRae by vám mohl vyprávět co se s tímto autem dá dokázat, kdyby žil!
Kdybych měl ale volit mezi Ford Mondeo a A4, po roce 2005, tak pak vede Audi A4.
Vůz není turek, nebude mít stočené tacho, vidím to už na fotce, patrně dobrá koupě.
ALE reklama na CEBIA a 100oktanový benzín? Cebia, to nezjistíte nic. Vlastně ano víte, že nemáte kradený auto...
A teď ten 100oktanový benzín, to je palivo, které vám ničí motor, to už není benzín a mazací schopnosti se čím dál víc zhoršují, ale můžu vám říct čím víc oktanů, tím pro motor HŮŘE!
Takové LPG má 110 oktanů, taky na to jezdím hehe. :D
Ale chce to mít na to dobré vstřikování, ne to ještě tato doba neumí využít. :D
A do forda bych 100OMV, nebo Shell, atd. v ŽIVOTĚ nelil, Ford je typický žrout oleje, to znamená že potřebujete přísady, mazací aditiva a to je špatný, tohle má být už automaticky a né aby jste si to míchali sami a výsledná cena za palivo je někde jinde potom.
Už neví na čem odrbávat lidi a ještě z toho dělají HOGO FOGO...
Chcete se vracet ke 2 taktům, kdy k benzínu přilíváte ještě olej na mazání nebo co!? :(

01.04.2013 | 10:35:21 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Auto

Svlastik: máte pravdu v tom, že 100okt benzín (ať už Verva od Benziny, Maxxmotion od OMV atd..) by se neměl lít do auta stále, protože na ně auto není "stavěno" jakožto na běžně užívaný benzín, ale bohatost směsi má opravdu pozitivní vliv na pročištění všech částí motoru, jednou ročně nalít plnou 100 okt by měla prospět.. časté užívání je ale spíš na škodu, většinou bez kýženého efektu, navíc, předstih auta na tento benzín není stavěný, takže na něj auto víceméně nezareaguje, dokonce se může někdy zvýšit hlučnost motoru. Takže u mě jednou za nějakých 10-20 tkm slouží opravdu jen na pročištění paliv. syst.

01.04.2013 | 11:36:54 | dave  | 89.203.143.* Reagovat

RE: Auto

No Oktanový číslo je, že čím je větší číslo, tím je to lepší čistící prostředek na motor? hmm NO A VÍTE, ŽE MÁTE PRAVDU!?
To mi říká něco o dekarbonizaci motoru, o tom jste slyšel? :D
To bylo též hustý a někdo se na to dodneška nachytá. :D
Ale někomu to brát nejde prostě když vidí 100oktanové číslo u benzínu, tak vidí super palivo. hahahahaha
Já toto číslo vidím, že s tím se dá dobře vyčistit mastnosta a lépe než s klasickým benzínem. :D
Třeba čistý Aceton ten má dokonce 106 oproti benzínu a dokonce když ho přilijete tak to fakt jede, Ředidlo parádní čistidlo a dobrý k dieslu...:D
LPG je nejlepší palivo na světě protože MÁ NEUVĚŘITELNÝCH 110 OKTANŮ vyšší než letecký benzín tyy vado, a je ekologický bude vůbec nejlepší palivo které zvýší výkon o 110% všech dopravních prostředků. :D
Tak aby se z těch 100oktanových benzínů nezbláznili. :D

01.04.2013 | 12:27:14 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Auto

Víte co znamená ve skutečnosti, co je to oktanové číslo, to znamená, že vám nevybuchne auto během havárie, jedná se o důležité číslo kvůli bezpečnosti. S palivem a výkonem to nemá NIC SPOLEČNÉHO.

Jenže v ČR, kde lidi neví co s metanolem, tak ho nalívají do nemrznoucích směsí je to prd platné, prakticky každý kdo si poslední 2 roky měnil chladící kapalinu tak má nebezpečnější hořlavinu v předu v chladiči než v zadu v nádrži. :D
Takže přibývají havárky se vzplanutím celýho auta. Joo a počkejte teprv na jaře co to bude za srandu. :D

01.04.2013 | 12:51:02 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Auto

Jinak kdyby někdo ještě chtěl mít vyšší než 100, tak si může nalít Ethanol E85, ten je dokonce na 109 oktanech, ten je myslím nevyšší v kapalné formě. :D
Ohledně toho acetonu a ředidla, to pro ty, kteří koukali na rychle a zběsile, tak přimícháním acetonu má zvýšený výkon, když nejsou prachy na bombu, ale ničí se tím motor. Někdo to ale používá na to, aby v zimě nastartoval, stačí kapička naředění, nevím jestli 1:100. :D
A startovací sprej, ten co asi obsahuje...
Takže shrneme-li to, 100oktanový benzín je jen další marketingový tah jak oblbnout zákazníky a ještě víc ředit co to jde, za chvilku se tam benzín neobjeví a lidi to budou kupovat bo to "jede", ale že jezdí skoro na toulen či jiné ředidla, to už je většina lidem fuk. Navíc výroba takových svinstev je mnohem levnější, že ano...už tak, že nás odrbávají na jídle, zředěné jogurty, atd.
Nejhorší je, že se najde spousta ...., kteří si to kupují DOBROVOLNĚ a ještě se tím chlubí, u jídla to ještě lze pochopit, DIETA... :(

01.04.2013 | 13:29:33 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

ke komentům a díky za ně! )

Díky všem za komenty :), text vyvoval reakci a to je vždy to nejdůležitější :) Ke komentům: Ano, 38 tkm za 9 let. Serviska vedená až do konce v CZ autorizáku, proklepl jsem i v Cebii a vše souhlasí. Stejně si myslím (možná to je opravdu jen takový pocit, že zkrátka auto za 9 let nemůže mít 38 tkm....), že je o nějakou tu desítku stočené. I když, můj mechanik, který auto komplet projel (dvoudenní prohlídka s měřením celé elektrosoustavy, diagnostikou, rozdělání brzd, pročištění ventilu, čidel, klapky...) mě přesvědčoval o opaku, všechny provozní věci jako nové (vyjma brzdových destiček), spodek jako z autosalonu, vnitřek a veškeré motorové části "voní" novotou nejen navenek, ale i zevnitř (rozděláván volno. ventil, škrtící klapka, čidla....), bez náznaků jakýchkoliv vůlí, přední sklo bezmikroťukanců a škrábanců, samozřejmě původní, stejně jako lak, světla...vše zkrátka odpovídá nájezdu.....jen zkrátka předchozí majitel měl auto na popojíždění na krátké městské vzdálenosti, tj. nechápu, co nechápete na "blbosti" více bržděné než ježděné :) :), popojíždění po městě, bohužel asi více sešlápnutá spojka než plyn...a dosti používané brzdy...takže myslím, že vcelku pochopitelná "blbost" i pro nechápajícího :) Navíc s každou delší cestou vidím, jak se auto zajíždí a vzpamatovává z toho, že sloužilo jen na pojížďky po městě, mělo lehce zanesené vstřiky apod., ale to už je vše ok, STPčka to skvěle pročistila, opravdu doporučuji, skvělé přípravky (nebo i obdoba liqui moly apod...) Za maximálku v techničáku se omlouvám, to je můj překlep, auto má 185 max., samozřejmě. Ovšem na tacho maximum se rozjet nechá. S tím, že tacho maximum, tedy 220 je cca 202 na GPS, a dosáhnutí tacho 190-200 jde i na 5. stupeň (GPS 180-188 cca). Já to zkoušel po důkladném zahřátí motoru se 100okt OMV a addity v rámci testů po koupi, chtěl jsem vědět, co to dá, ale standardní a optimální dálniční rychlost cca 140-160 km/h. Co se týče zadku na mokrý silnici, ano, o tom vím, už jsem otestoval jízdu smykem i na mokru i na sněhu, zadek sice může ustřelit, ovšem díky víceprvk. nápravě se smyk naprosto luxusně srovnává. Laicky, pokud člověk trochu umí řídit, smyk i ve vyšší rychlosti dokáže ovládnout díky tomu, že mu skvěle reaguje i zadní náprava (oproti autům s vlečenou zadní nápr.). Co se týče spolehlivosti, budu referovat cca během dvou let, až na autu nalítám alespoň 50 tkm. Celkově, jestli auto je dobré nebo ne, vzhledem k ceně (tedy 70 000,-) zhodnotím po 5 letech nebo 150 tkm, co nastane dřív :) :) Zatím se jeví opravdu naprosto luxusně (také je v plné palbě, vyhřívané sklo, zrcátka, klima...), zvláště čelní vyhřívané sklo je perfektní vychytávka, za to Fordu tleskám. Co se týče zatáček, tak za tím si stojím. Není to o žádném komplexu apod., jak píše v komentu slovenský kolega lubos, je to zkrátka fakt. Na ocelových patnáctkách auto v zatáčce člověk neutrhne, ani kdyby chtěl (to už by musel být setsakramentské prase), no a závoďáků v A4 nebo Passat kombi je u nás více než dost. A v serpetýnách zkrátka na focuse nestačí, to jsou fakta z praxe, nic víc, nic míň. Tak si říkám, že nízkoprofilové lité šestnáctky budou naprosto skvělé, i když, zase utrpí komfort jízdy, takže zvažuji. Možná bych i trochu polemizoval s tím, že na rovince nebo dálnici ujedou 1.9 tdi....Focus se na 3. rychlost nechá velmi dynamicky rozjet až na 150 km/h, a z 0 na 100 můj kus měřený 3x (11.4, 10.8 a 11.2) a nějak jsem ještě nezpozoroval, že by 1.9 TDI ve středním výkonu (koncern to má myslím kolem 74-77 kw) byla rychlejší.....do nějakých 160 km/h výkonově rovnocenné, pak už se projeví lepší tah dieselu ve vyšších rychlostech, to přiznávám. Kdybychom se bavili o Passatu, nafta 103 kw, tak tam už je to jiná, ten by ujel... : )Co se týče spojky, je to jen odhad - výměna, může vydržet 70 i 150, ale zkrátka mám potvzeno, že byla více namáhaná, takže raději počítám s nižším intervalem. Tož tak : ), děkuji za komenty a doufám, že tahle recenze i s komentáři pomůže ostatním s rozhodováním, či áno, či nie :) Jo a co se týče problémům s volnoběhem, byly na to náchylné i 1.6, nikoliv jen 1.8. Často až s větším kilometrovým proběhem. Ve většině problém vyřešilo vyčištění volnob. ventilu, žádná tragédie )

01.04.2013 | 07:41:05 | dave  | 89.203.143.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Cebie je cár nepodloženýho papíru a vyhozená pětistovka.Co ti mechanik měřil den na elektroinstalaci?Pokud bylo auto garážovný a má 150t km nepoznáš to na opotřebebení.Tyhle auta vydržej hodně.Nech si vinko prověřit přes fordzona.sk a pokud tam budeš mít nějaký záznamy zaplať pár euro a vyjedou ti k tomu km.Tohle je plácání do vody a rozvody si měnil?

01.04.2013 | 08:12:18 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Co sa tyka km..., svokor/ tchan/ najazdil na xtraili za 9 -10 rokov cca 30.000 km a tiez mu to nikto nechcel verit. Pricom bolo ako nove.

Ked odspodu nebolo zhrdzavene...., tak tomu sa da uverit a v tom pripade to bola suuuuper cena.

S tymi audinami: nemozes pri zmysloch chciet, aby sa v serpentinach nahanal s Tebou nejaky panko, nejde ani tak o rychlost, ako o pocit dostojnosti, lebo ist s 1,8 tonovou kraksnou do zakrut..., nic orechove, ani pozitok.

Neviem, ake Audi si mal na mysli, ale ver, ze ked by sa do Teba oprela 3.0 Q..., nemas sancu, 2,7-2.0 tdi vyleti ako kladivo,to je fakt.

Ale taka A3, ktora je rovnocenna s Focusom, no, ale je zase tazsia, ta by pri rovnakom vykone ako Ty...,bola bez sance, to je fakt.

Neviem, mozno sa mylim, ale pri autach s prednym nahonom a viacprvkovou napravou vzadu som pri sviznejsej jazde smyk na zadok dostal iba pri svojej chybe.

Pokial teda umyselne nerozkyves auto, pochybujem, ze ides stylom plyn&brzda sucasne, na to mas veeeelmi slaby motorcek..., tak smyk na zadok je skor jazdeckou chybou, ktoru mozu sposobit nevhodne pneumatiky, dobre vpredu, horsie vzadu, ci prudkym ubranim plynu v zakrute, az brzdenie, ci radenie rychlosti pocas prejazdu zakruty.

Nech dobre jazdi.

01.04.2013 | 08:36:19 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Nevěř pohádkám,bazarník musí taky z něčeho žít a za 70 000,- jseš vdolní cenový hranici,kde se tyhle ročníky pohybujou a s těmahle ORIGO km se prodávaj kolem 100 000,-.Focus I ti na mokru při ostrý jízdě jde do přetáčivýho smyku ato tak,že to nečekáš a už s tím nic neuděláš.A ptám se dava ještě jednou napiš v jakým bazaru si to kopoval a jesti si dělal rozvody.

01.04.2013 | 12:35:47 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

No tak vidíš že to tvé nadšení trochu ochladlo.Z 195 je 185 ,Passat ti ujede,serpentýny nejsou všude.Proč rozděláváš půlku skoro nového nezaběhnutého auta a max.rychlost měříš stále z kopce je sice tvoje věc,to první je nějak podezřelé,druhým údajem ale s takovým měřením oslníš tak puberťáky.Nakonec jsme se dostali přeci jenom na tu rychlost v TP,185km-dle GPS.v tom jsme se chtěli zhodnout,a je to tak.S přesspříliš optimistickým tachometrem tu může příště někdo napsat že mu to dá 250.Občas se stává že místo logického uvažování se vyvalí nepodložené cypoviny.Jen tak na okraj,na 100 okt.benzín ti to zcela určitě s tímto motorem nepojede ani míň ani víc.

01.04.2013 | 14:46:22 |   | 90.180.75.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Hele, ta šance , ž má to auto tyhle km, je asi tak stejná, jako, že za našeho života objvíme planetu s iteligentním životem. A ten motor, jestli je to ropa, ten by tímhle provozem dostal pěkně na prdel.....

01.04.2013 | 16:27:33 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Někdy mi připadá, že nadáváš jen na Renaulty, tak pak nechápu, tohle je Ford Focus, nebo už taky začíná Ford zlobit? :D
Dále tak 99% diskutujících si článek přečtou celý a reagují na slovíčkaření najdou si nějakou pitomost, která tam vyčnívá a zpochybňují jí, fajn. Když na to nenarazí, tak hledají pravopisné chyby v češtině. A když na nic ani potom nenarazí tak reagují na něco co tam vůbec není.

Například "A ten motor, jestli je to "ROPA",... :D

Jakmile tam člověk dá fotky, které vypadají reálně na ty km tak se dá uvěřit.
Jestli je to ale dovoz, tak to je 100% skládačka, ale dobře udělaná, pokud je to ČR původ, jsou tam nápisy a ještě originální díly, stačí mrknout pod kapotu, vzduchový fitr s nápisem ford třeba Ford Dankar, a další spousty dílů, které mají originální nápis Ford a je tam napsán i dovozce, třeba mrknout na kotouče ty mají vryté nápisy značky Ford a jsou určitě origo při takovém nájezdu. Tlumiče Ford všechno origo díly s nápisem pokud vím, dělávají to všechny německé značky, aby se chránili od copyrightu.
Jestli je to skládačka, tak si to auto prošlo tím co jsem již někde popisoval, najeto 2x rozvody a generálka auta včetně laku(takže cca 250tkm), to se dělá celé auto zgruntu a při té skládačce to člověk fakt jen tak snadno nepozná, všechno je pak na nových dílech, ale z polska, nevím jak to, ale vyplatí se to, jen né v ČR, ale v německu u Turků, nevím jestli na to mají seriovou linku, která si takhle hraje a díly někde kradou fakt nevím, ale je toho tady docela požehnaně po bazarech.
A to pak máte prakticky novou čínu, nebo spíše novýho poláka. Který snese to co si odjezdíte, rozhodně né dalších 300tkm. A poruchovost je 3x vyšší než u normálního málo ojetýho auta.

03.04.2013 | 07:16:42 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Ale svlastiku,
ano rendly nemám rád, ale nadávl jsem na něj už když jsem ho měl, nejsem zslepenec, kteý si myslí, že to co zrovna vlastní je nejlepší na světě.
Ford zatím šlape jako hodinky, tohle totiž nemá se značkou co dělat, napsal jsem svůj názor na to, co si myslím o takhle starém autě s takovým "oficielním" nájezdem,že je to zrovna ford je celkem vedlejší.
Nechtělo se mi hledat, co je to za motor, tak jsem napsal "jestli", protože diesely nemají obecně rády, krátké popojíždění a časté sarty - tečka, co z toho jsi nepochopil?
Jen mi vysvětli, která fotka je reálná na ty km :-), i z 20 let starého vraku ti udělám káru, že ji podle fotky hned koupíš.....

03.04.2013 | 07:56:28 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

Někdy mi připadá,

že tady někteří jednci plácaj jen proto, aby něco plácali, odborníci,všehoznalci - viď svlasíku?

03.04.2013 | 08:00:12 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Fotka je bohužel v malém rozlišení a uznávám, že jsem si jen tipnul a doufal...
V tomto případě jsem si vsadil na přední světlo v neporušeném stavu, pokud sis všiml, je jako nové, zároveň okolo slicované na milimetr, pokud to někdo rozebíral, musel to složit excelentně. Světla abys dostal takový efektní výsledek se leští až potom co se rozeberou. Povrchově lze taky, ale né tak perfektně jako tady. Pokud by tohle dělal profík, pouze dedukuji, že profík aby zakryl, že je auto skládačka stočil by tacháč na cca aspoň 70tkm a výš.
Jinak riziko opravdu hodně dílů na těch 40tkm by měli být díly stále původní, které se běžně mění, to se zjistí pouhým otevřením kapoty už v bazaru a to by poznal i laik. Je velmi málo pravděpodobné mít stočené km až na neuvěřitelných necelých 40tkm. Tohle profíci nedělají, pokud nemají u sebe origo díly, které by museli snad ukrást, protože ceny jsou trošku jiné a navíc zcela nelogické. :)
Zkušenosti s Fordem Focusem mám u čtyřech modelů z toho 3 kombíků všechny nad 100tkm,(jeden má švára) a auto se 100tkm zdaleka tenhle stav nepřipomíná ani z téhle fotky s tímto malým rozlišením. :)

03.04.2013 | 10:08:31 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

No nic, no - kupuj auta podle fotek, jaké by jsi chtěl? Pošlu foto.
Jen by mne zajímalo, co má fotka předního světla společného s faktem, že má auto 200tkm stočené na 40 ?

03.04.2013 | 11:45:36 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Přej a bude Ti přáno...
Taky očekávám v budoucnu, že takových dobrých kupů bude víc, neboť cena benzínu závratně stoupá. A když si vykalkuluješ cenu najetí těch 200tkm tak s cenou cirka 3kč/km byť pouze benzín, výjde částka na neuvěřitelných 600tisíc. Kdo si to může v této době dovolit dát pro srandu králíků do auta aniž by šetřil za 6let, nepočítám pořízení vozů.
Koupil sis vůz a nevěřím, že s tím nalítáš 300tkm, nebo ano? Neznám ekonomickou situaci, ale pokud nejsi nějaký kšeftař s PHM, nevyužíváš OSVČ výhod, tak by Tě pouze nafta stála zhruba milion kč při tom najetí, aby se Ti vyplatil kup. A to nepočítám opravy a platbu za povinné a další aspekty. :/
Až skončí výhoda OSVČ úplně, pak tu budou samé takové auta s malým najetím km... :D

03.04.2013 | 13:03:01 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Musím čestně uznat, že mám potíže sledovat tvoje myšlenkové pochody, jsi na mne moc chytrý.
Pokud chci jezdit, musím to platit, to dá ai rozum. Jinak si koupím kloběžku nebo moped.
Průměrný motorista nenajede 33tkm za rok, ba ani polovinu, takže ty tvoje počty jsou kapku mimo.
Moje auto najede něco přes 20tkm/rok - proto je to benzín. Jestli najede u mne 300 tkm nebo ne bud záležet na síle peněženky a na tom, ja bude spolehlivé, pokud s ním nebude problém, těch 200-250tm klidně snesu, pak ho nechám stočit a prodám ho se 70tkm naleštěné nějakému svlastíkovi.
Litr benzínu mne stoj bez DPH 29,80 (v současnosti)+plus odpočet DPH při koupi a odpisy. Žádné "výhody" OSVČ nekončí neskončí, to máš nějaké pomotané , samozřejmě i nové pneu,veškerý servis,doplňky (nosiče lyží ap.) platím bez daně.Pov. a havarijní ručení jde do nákladů firmy.
Nějaké další otázky?

03.04.2013 | 15:12:00 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Pokud se někdo někam chce dopravit, slouží mu MHD(pro někoho socka). a Vůz nevlastní nepotřebuje utrácet ročně cca kolem 100tisíc za PHM, když průměrný plat v ČR je odhadem 350tkč, kde jsou pak ostatní platby.
Ano kdo nemá výhody pro PHM, je tato částka opravdu hodně vysoká, vše dávat do vozidla, prakticky půl výplaty, to auto je pak živené víc než dítě a pak, že si tu nemůžem dovolit množit děti...
V ČR se pohybuje zhruba 2 miliony vozidel na 10milionů obyvatel.
Z toho tak 60% patří OSVČ. Není boha aby si politici toho nevšimli, že tam unikají miliardy na daních, nebo jsou takoví, že ani 7 let jim nebude stačit, aby přišli na to, že když tohle nějak uškrtí, tak se jim objeví nemalá částka v pokladně. Ano ČR se má zatím stále dobře, protože je stále na čem brát daně. :D
No a jestli na to nepříjdou, i tak je to vcelku fuk, všímám si, že auta nebudou zapotřebí stáčet, PHM zvyšuje cenu a kolem 10let bude vrchol a nastoupí elektromobily, to už bude jiná liga, tam už na km nebude záležet, ale na výdrži baterky tedy především důležitý aspekt bude časový horizont, nikoliv stav najetí...:D

03.04.2013 | 19:34:29 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Ty seš prostě marnej viď?
Co třeba převézt něco většího? Jet na dovču s bagáží? Auto má dnes skoro každý, v některých rodinách i několik, vždyť už ani na vesnici není kde zaparkovat !! A že bybyl pr. plat 30.000,- o tom tedy také nic nevím.
V CR je daleko více vozidel a ROZHODNĚ jich není 60% v majetku OSVČ ty jsi se musel asi úplně zbláznit, kam na voloviny chodíš?
A nikde nic neuniká, koukám, že účetní teorie je ti naprosto cizí.
Elektřina je ještě daleko, ale i kdyby to bylo tak, jak jsi to vymyslel, s nástupem alternativních pohonů logicky klesne zájem o benál a ceny půjdou rapidně dolů u aut se spalovacím nebo vnětovým motorem a ruku v ruce s tím ceny paliv, tomu se říká trh kapišto?
I u elektromobilu bude vžy rozhodovat počet najetých km nebo už tohle auto podle tebe nebude mít tlumiče,brzdy a motor?

04.04.2013 | 13:20:27 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Vasku, radsej ani nepis, ze si podnikatel, lebo taku hlupost trepnut, ze ked budu elektromobily rozsirenejsie..., tak klesne cena benzinu...:):)

Uz teraz xapem, ze u Teba he ropa vsetko, ci diesel, al.benzin


Mimochodom, Svlastik ma PRAVDU..., ze tym, ze si mozeme odpisat DPH pri nakupe auta, phm, inych vydajov...,vlastne OKRADAME tych, ktori si tonemozu odpisat.

A ako ekonomicky si urcite zdatny..., tak by si mal vediet, ze" obed zadarmo"...neexistuje.

V konecnom dosledku tu nasu " odpustenu" DPH v skutocnosti zaplatis navyse aj 2-3x..., vo vyssich daniach.

To odpocitavanie dph vymysleli politici po 91, dovtedy bola dan z obratu, v csfr tusim 14%...

A predstav si, nedalo sa oyebavat a podvadzat ako s dph.., ktoru si vylobovali politici pre svoje ksefty.

Preto aj taka Ceska republika KRACHUJE...a aj SKRACHUJE..., mozeme sa stavit.

04.04.2013 | 13:43:06 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Ozaj a benzin za nasho zivota, t.j.do nejakeho roku 2.040 lizne 100 czk/ liter..., len taky fukot.

Alebo 5 DEM po starom, ci 2,9 eur..., to je otazka cca 15-20 rokov.

A elektromobil bude rovnako drahy ako benzin..., ak nie drahsi, cim bude vyssi dopyt po rope.

Do toho Cina, India.., Rusko uz dnes posiela plyn DRAHSIE do Azie ako do europy...,Nori setria vo svojich fondoch..., plyn pojde po recesii prudko hore, jedinou moznostou ako splatit dlhy je totiz inflacia..., ci znehodnotenie eura, usd a tym aj czk...
.....
Je to otazka cca 10-15 rokov.

04.04.2013 | 13:49:30 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Opět omyl, to by jednou musel stát 1.000.000,- , ale nebude, protože prostě na něj nebudeme jezdit.
To, že cena benzínu roste, je dáno inflací a tím, že je nezbytný k provozu ekonomiky, ve chvíli, kdy budou elektrické alternativy, cena spadne, protože prostě jej nebude potřeba.
Spalovací motory používáme cca 100 let, ale nebude tomu tak do nekonečna, všichni vědí, že zásoby ropy jsou omezené.

04.04.2013 | 14:23:59 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Nejprve si proštuduj z čeho benzín skutečně byl kdysi, je nyní a teprv bude.
Ono panečku nikdy nevyschne zásoba paliv, protože vždycky příjde náhrada, ať už nyní je to CNG,LPG,E85 a "klasický" benzín naturál už tý ropy taky moc neobsahuje. To spíše bude problém s nahrazováním asfaltu a vytvářením cest a dálnic, tam vidím hrubé nedostatky, než s nějakým palivem. :D
Chemické prostředky a náhrady paliv jsou. Proto se nesnažím zanést benzín a naftu, nýbrž jsem to raději nazval PHM jak jsem psal 10let a pak bude vrchol, může se cena přiblížit ke 100kč, je to možné, a pak statisticky bude na trhu více elektromobilů než automobilů, asi jako nyní začíná doba elektro skůtrů. Muselo by se něco stát, směřujem k rýchlému vývoji elektrických spotřebičů a snižování následně udržení energie. Buď tu bude válka, nebo nikoliv...no a raději končím, zbytečně jsem napsal něco mimo téma...

04.04.2013 | 16:48:28 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Teda ty tvý bláboly jen přečíst, to je nadlidský výkon......
Pouč mne, z čeho byl benzín kdysi, z čeho je nyní a z čeho bude?
A z čeho se dělá naturál? Z Vody ne?

04.04.2013 | 17:04:24 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Ty seš tak dutej...Jaký byl kdysi asi benzín...
Byl olovnatý... A teď??? Bezolovnatý. Tohle pochopí úplný....že vývoj de kupředu a do ropy přidávaj chemický či organický sloučeniny a taky jej jinak zpracovávají...Snad ani není možný.
Si myslíš, že benzín je čistý benzín? takový je to naivka muhahaha :D
A maso je 100% maso a to co jíš ty párky to je taky 100% vepřový??? :D

04.04.2013 | 17:26:00 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Tak já ti to prozradím:-) Němci dělali benzín z uhlí. Ale jinak je to fuk, pořád je to z min. 95% produkt z ropy do které se jednou přidává olovo, podruhé řepka, to je fuk, pořád je to benzín a pořád k jeho rafinaci potřebuješ zásdní množství ropy.

Si myslíš, že benzín je čistý benzín :-)

Jinak tě uklidním, maso které jím já je 100% masem a párky nejím, nejsem sebevrah na rozdíl od tebe. nejím i spoustu dalších věcí, kterými ty se evidentně cpeš a zanechává to následky, jo co hulíš za matroš?

04.04.2013 | 18:05:08 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Jéééé a kolikrát to mám opakovat sakra, už jsem to psal nahoře, podívej se laskavě na to kolik má benzín oktanů. Čistý benzín abych Ti pomohl má mezi 50-70 oktany, a aby dosáhl 95 oktanů potřebuje co? no potřebuje přísady, takže se tam leje co? no ethanol. Né nemám na myslí, E85 to je až příliž, protože ten obsahuje 85% ethanolu a 15% benzínu a proto má někdy až neuvěřitelných 130 oktanů, běžně se dělá na 109-110 izooktanů abych byl přesnější.
Takže těch tvých 95% sis vycucal asi hezky z prstu, já ti povím, zatím tedy natural obsahuje tolik procent benzínu, asi stejně jako vzduch dusíku a možná i méně...
Ale to, že nyní jsou schopní jezdit auta na ethanol, se děje už dlouho a je to hodně levná výroba...
Dokonce někdo psal, že kdyby se nabral 3:1 do plna natural a hned na to ethanolE85, tak si nakonec sám umíchá kvalitní 100oktanový benzín.

04.04.2013 | 18:45:37 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

A proty úplně nechápavé Oktanové číslo znamená samozápalnou reakci. Na netu to kryjí, že prý detonace a hlučnost, ano je v tom taky ta pravdolež, ale ve skutečnosti jde pouze a jenom o tu bezpečnost, opakuji se. Sám vím jaký je benzín(ruský) pod 50oktany svině a proto vím o čem je řeč. Stačí pařák v plechové boudě, plechový kanystr a von se vám ten benzín sám rozhořel a když ten kanystr ještě k tomu byl uzavřený tak to hezky bouchlo třeba i s celou boudou...
Proto u letadel doplňovali do benzínu 2.světový války líh.
Máš pravdu Vášku s tím uhlím ale napůl, žádný benzín z uhlí, ale jednalo se o denaturovaný líh smíchaný s benzínem, ale né kvůli výkonu, ale kvůli tomu aby ty letadla nevybuchovali při sebemenší trefě z pistolky...

Proto měly vždy nutnost ledadla mít vysokooktanový benzín, né kvůli kvalitě a výkonu, teda kvůli tomu taky, ale hlavně kvůli bezpečnosti...:)
A s tím smícháním,na ten 100oktanový benzín to si pokoušejte sami, jen se odkazuji na někoho jiného...spíše jsem se tímto chtěl opět připomenout, co vám asi tak podstrkují na benzínce pod nos při akci Racing...
S dieslem až takové zkušenosti nemám...

04.04.2013 | 20:46:33 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Omlouvám se ti ale nevím kde jsi přišel na ten líh v benzínu.Dříve se dávaly aditiva olovo a podobně.Dnes přesně neví aditivaci ale kdyby jsi měl pravdu tak ten benzín má úplně jinou hustotu.Znám pár lidí co pracují v České Rafinerské a tvrdí že se tam surový benzín vyrábí a má 101 oktanů,ředí ho lechkým benzínem tak aby dosáhly 95 oktanů.Ale pravdu mít nemusím přesto jsem si jistý že to lihem není.

Omlouvám se ti.

04.04.2013 | 20:54:34 | Anonym II  | 62.141.8.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Tak abych uvedl na pravou míru.
Benzín nikdy nemůže mít více než 100 oktanů ani teoreticky ve výpočtech, natož prakticky.
Nejlepší a nejčistčí benzín, který můžeš sehnat na trhu je TECHNICKÝ Benzín, který má nějakých max.70 izooktanů. Obyčejný čistý benzín bez příměsí má méně než 50oktanů, nevím jak by někdo dokázal něco lepšího.
Cena technického benzínu je podstatně vyšší než klasický, protože je to prvotřídní neředěný a čistý benzín.
Ale to my do auta nechceme, nejenže má nízké a špatné zapalování(mnohem horší než líh, nemá takovou agresivitu), je také hodně nebezpečný, protože se samozapaluje při tepelných nebo tlakových podmínkách,atd. Takže je k němu třeba přimíchat něco, co je levné a zároveň mu to zvedne výkon a také sníží podmínky samovznícení a je to stejný uhlovodík. Dále s tím můžete pracovat... a vymýšlet co chcete, ve zdejších podmínkách je ale nejvhodnější průmyslový Ethanol, v jiných státech se s tím třeba vypořádají jinak.

04.04.2013 | 22:03:55 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Není jednoduší s autem jezdit zbytečně se v něm nerejpat neřešit každou blbost??:)
Co se týče benzínu jaký je rozdíl v dnešním a před 20 lety nevím. Je mě to celkem jedno!Tak či tak pokud chci jezdit tak mě nic jiného nezbývá protože sám si ho asi doma nevyrobím.
Takže beru OMW nebo Shell a nemám z ničím problémy.Pod kapotu auta lezu pouze v případě doplnění kapalin.
A když se něco začne opotřebovávat tak to dám do servisu a mám pokoj.Co se ojetiny týče koupím auto do 10 let co vypadá a je celkem v solidním stavu.Pak i troška té dokumentace o minulosti neuškodí a do pěti let ho prodám a zase dokola.
Takže dle mě tato varianta je asi nejlepší než si pořád motat hlavu zbytečnýma kravinama...:D jestli je auto stočený apod..těžko od starého auta čekat že bude jako nové.

04.04.2013 | 17:27:51 |   | 78.45.38.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Konečně rozumné slovo.........:-)

04.04.2013 | 18:07:54 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Chjo,
ta ekonomika, pokud se elektromobily rozšíří (tj. vyplatí, nákupem, cenou provozu, zvětší se dojezd ap.), logicky nebude potřeba klasického paliva tolik, tj. bude jej dostatek - přebytek. V tržním prostředí platí, je-li něčeho nadbytek - cena klesá, známá věc, netřeba o tom diskutovat.
(Pozn. jen pro Luboše - benzín i nafta se vyrábějí z ropy - ale pssst nikomu to neříkej).
DPH je mezinárodně používaná nepřímá daň a daň z obratu nahradila právě proto, že ji nelze nezaplatit, z každičkého obchodu, který proběhne má stát svůj podíl DPH ať chceš nebo ne, v okamžiku, kdy prodejce vystaví doklad, automaticky zaplatí DPH státu.To platí samozřejmě i u benzínu, takže když koupím benzín za 121 Kč, obchodník odvede státu 21 kč DPH (plus samozřejmě daň spotřební) , které já si nechám vrátit - pokud jsem daňový subjekt s režimem DPH.
Podle tvé logiky tedy stát okrádá běžné občany :-).
Laicky řečeno stát si bere DPH z každé obchodní marže dle sazby ( u nás 15 a 21%), čili nejde o daň z obratu, ale daň ze zisku, tím že je nepřímá a zahrnutá v ceně zboží, nelze se jí vyhnout a vytvořit tak únik - pokud podnikáš legálně, jasně, že pasáci na E55 ji z prostitutek neplatí, ale je o dost jiná písnička.
A ještě jednou DPH (v zahraničí VAT, když jsi tak zcestovalý) je základní daňový nástroj na celém světě, právě kvůli dobré vymahatelnosti, to není nic vylobovaného. Má ji celá Evropa.
Pokud investuješ (jedno či do auta nebo strojů), stát podporujepodnikání tím, že umožní odečíst DPH, ale o nic tím nepřichází, protože DPH mu zaplatí ten , kdo prodal, stejně tak ty, pokud auto později prodáš, odvedeš státu onu DPH.

04.04.2013 | 14:18:01 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Uz si sa tu raz smial, ze ropaka nexces, na co som Ti pisal, ze z ropy je aj benzin, nie len diesel.., tak som rad, ze si to uz pochopil.

Mozno casom pochopis paradox, ze na vybere dph staty v skutocnosti STRACAJU..., je to najvacsi podvod na ludoch, rovnako ako euro.

...
Mozno nevies, ale zahada je, ze dph sa vyberie MENEJ, ako stat vrati spat...roznym subjektom .

Dph ma jednu carovnu formulku a poviem Ti pikosku ako sa zostavuje taky statny rozpocet:

Naplanujes si prijmy: ako rodina priklad: zarobime tento rok na vyplatach ....300.000 czk,
....
Predaj auta...300.000,
Predaj bytu po babicke, ktora zomrie: ....300.000
Zisk z urokov,dividend,:.... 100.000

Spolu prijmy: 1 MiLION CZK...

Kedze cr, aj sr hospodari s cca 25-30!!!!% DEFICITOM!!, tie 3-4% su oyebom na ovciach...,lebo 3-4% su z HDP..., celkoveho HDP...vsetkych firiem, nie iba vydavkov statu.

....
Toto, ak by poxopilo cca 80-90% ludi, ktori volia koho volia..., tak isty Zeman nikdy nemoze podpisat euroval.., aspon skor skrachujete.

Co sa stane? Stat nebude mat na svoj chod..,preco? Lebo dnes som usetril cca 30 eur na nadrzi nafty..., ale okram mna je to dalsich 2-5 milionov eur denne...

Vratim sa na zaciatok: rodina ma MAT vo fiskalnom roku prijem, PREDPOKLADANY!! 1 MIL.CZK...

Takze: kupime si bmw 7 na leasing, 1 byt na hypoteku, a 200.000 este posle rodina na xaritu...:), ci zaxranu eura.

No, ale babicka nezomrie, uroky klesnu, otca vyhodia z roboty... A rodina je v haji...a zbohom bmw 7, bytik zoberie exekutor.

Stat?

Dvihne DANE... a zoberie ich VSETKYM, paradoxne NAJVIAC tym, ktori si nikdy nemozu a ani neodpisali dph, ci naklady.

Zakony su stavane pre BOHATYCH, cim si bohatsi..., tym platis mensie a mensie dane.

Najviac platia najchudobnejsi.

O par rokov..., ked sa nejakym zazrakom nepodari prekonat sucasnu krizu....tak vyse 60-70% prijmu ob.cloveka pijde iba na PHM, el.,plyn....

Preto ma Svlastik paradoxne pravdu.

Co Svlastik nevie, ze si musi URVAT z balika, zvany " penazna zasoba"...

Potom ma sancu dlhsie vydrzat s peniazmi.

Preto komunisti Fico a Zeman bojuju proti zivnostnikom..., lebo slibodny clovek, ktory sa nespolieha na stat..., je nebezpecny volic.

Naopak, vlady potrebuju Svlastikov, ktorym daju zobracku mzdu....a vyse 60% zo ZAROBENYCH PENAZI.

04.04.2013 | 17:20:20 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

60% ..zoberie stat Svlastikovi na daniach.

Zivnostnikom cca 20%, bohatym....prakticky nic.

04.04.2013 | 17:28:43 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Je to marný, j e to marný, je to marný.....

Blboši "ropa" se slangově říká nafťáku,dieselu kapišto?
Nikdy v životě jsem nikde nenapsal, že benzín se vyrábí z něčeho jiného než z ropy!!! (I když vím,že němci za války to dělali z jiné suroviny, ale to bych napovídal vlastíkovi, až mne bude informovat z čeho že se ten benál vlastně dělal, dělá a dělat bude :-). Až to vygůůglí pochopitelně, má toho teď moc....
Jinak Euroval se nás netýká minimálně do doby, než přijmeme Euro a to doufám nepřijmeme nikdy, takže hezké gesto - konec představení.
A k tomu DPH , už fakt nemám sílu DPH je velmi efektivní daň, neboť stát ji dostane vždy (krom trestné činnosti, ale to sem nepatří, tak lze neodvést jakoukoliv dań, a tyto podvody byly i s daní z obratu, nebo dnes např. se spotřební daní u lihu a pHM)).
Protože se jedná jak už název vypovídá o DAŇ z PŘIDANÉ HODNOTY, z každého prodeje jde státu zpravidla 21% (v ČR) Je to takové kolečko, kde je daněna konečná spotřeba.
Příklad:
Mám důl na žel. rudu, vytěžím, mám nějaké náklady a chci prodat, při prodeji ale musím počítat s tím, že z celkové ceny musím odvést státu DPH, navýším tak tedy koncovou cenu (náklady+můj zisk) o DPH, abych měl také nějaký zisk. Rudu koupí ocelář - stát mu vrátí mnou zaplacené DPH, přetaví vyrobí plech a prodá, ale ke své marži musí přidat DPH, čili vezme cenu za kterou koupil (bez daně), přidá náklady s výrobou a svůj zisk, nakonec přičte DPH, protože to bude muset odvést státu. Toto DPH je ale rapidně vyšší než to, co jsem zaplatil státu já, protože v něm je i cena práce oceláře. Plech koupí automobilka, odečte si zvýšené DPH, vyrobí auto, přičte své náklady a zisk a světe div se DPH, ale už z daleko vyšší ceny neš stála moje ruda i hotový plech, auto prodá DPH odvede státu. Auto koupil vlastík :-) - TOMU NIKDO NIC NEDÁ :-) je hloupý a zaplatil DPH za nás za všechny:-)))), stát na něj vystrčí (_!_) a nevrátí mu nic, protože není OSVČ, vlastíka to s..re a tak volí socany, přichází revoluce, kapitalisté jsou smeteni, všechno je všech , jenže to neumějí používat ve vlestíkově případě ani pořádně počítat, lid hladoví, přichází další revoluce a my kapitalisté se vracíme opět na scénu s tím, že dáme lidem alespoń trochu najíst za práci .
Churchil pravil: " kapitalismus dělí lidi na bohaté a chudé, socialismus je kolektivní chudoba" Amen.

04.04.2013 | 17:52:41 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

To je tak dlouhá a pěkně napsaná pohádka pro děti MUHAHAHA, skoro mi to připomíná LETADLO a všichni se mají dobře. :D

04.04.2013 | 18:24:18 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

"ZAZRAK " nebeský... a Zeman podpísal euroval a ani v eurozone nie ste...:))

Gratulujem k budúcemu úpadku krajiny.

My už hrdo mašírujeme ku krachu...:)

05.07.2013 | 07:53:39 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Ha chtěl bys slyšet pravdu? Kdybys zabrousil do skutečných čísel, pravda by byla MNOHEM HORŠÍ!!!
Už to, že je zde registrovaných OSVČ přes 2 MILIONY...
Registrovaných řidičů je zde 6 MILIÓNŮ. Jenže v rodině bývá průměrně 1 vozidlo. Kdežto u OSVČ bývají, tedy mohou být až 3 VOZIDLA... Proto ta statistika 60% NELŽE. Proto 2 miliony provozuschopných vozidel, které nestojí v garáži na okrasu a vyjíždí jednou za víkend, které se pohybují po cestách...

04.04.2013 | 14:34:57 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Ale bobečku, plaveš v tom jak sardinky v oleji. Kolik z těch OSVČ s živnostenským listem skutečně podniká a kolik z těch podnikajících je plátcem DPH? Nemáš páru o čem je tu řeč, tak se drž těch odhadů cen aut z fotek a nepleť se do věcí o kterých nemáš ánung.
Malý příklad:
Jsem OSVČ a mám tedy pro svou čtyřčlennou rodinu 1 vůz, úplně nám stačí.
Můj otec klasický zaměstnanec je sám, má tři osodní vozy,traktor,malotraktor,motocykl, přívěsný vozík (2x) vlek a moped.
Včíl mudrůj......

04.04.2013 | 14:45:49 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Tak to je stejně pitomý důvod jako když Ti odpovím kolik lidí s ŘP ve skutečnosti využívá ŘP a jezdí autem?
Když nemáš páru o čem je tu řeč, tak si prostuduj statistické údaje. Kapišto?
Když tady mluvím o OSVČ mluvím o tom, že se máme dobře v ČR, jinak by vám to krouhli, opravdu v tom lítají miliardy a už hezkou řádku let...

04.04.2013 | 16:36:24 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Svlastíku, mezi námi je jeden zásadní rozdíl, zatím co já vím o čem píšu a nemusím nikde nic hodinu hledat a googlit jako ty, u tebe jeto přesně naopak, vygůůgluješ někde nějaká čísla kterým nerozumíš a používáš je jako fakta o sto šest. Bez souvislostí a bez ohledu o jaká data jde, hlavně , že máš číslo, kterým si myslíš , že ohromíš, ale k těm číslům je ještě potřeba funkční mozek, to ti asi nikdo neřekl.
Je to jako ohánět se kalkulačkou se kterou nemumíš správně zacházet, to je přesná práce s nepřesnými čísly.

04.04.2013 | 16:50:37 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

A specielně pro tebe - stejné to není , ten ve skutečnosti aktivně nepodniká nebo je neplátce si žádné DPH neodečítá, čili těch lidí může být také polovina. Ale milion sem, milion tam, pak to zaokrouhlíme viď?

04.04.2013 | 16:53:56 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Ty jsi takový vyčůránek, až to hezký není.
Tak já vám povím pravdu dámy a pánové.
POKUD OSVČ VYDĚLÁ 1 MILION KORUN TAK NEODEVZDÁ DO STÁTU ANI HALÍŘ!!!
NAOPAK JEŠTĚ MU PŘIDĚLÍ MILOSTIVĚ 10TISÍC KORUN, ABY NEBYL NA TOM ŠPATNĚ!!! neboť PAUŠÁLNÍ VÝHODY....
Jak říkám když tohle udělá hloupých pár desítek tisíc lidí, máme tu problém, protože práce, která se udělat MUSÍ je udělána a BEZ ODVODU DANÍ STÁTU.
A důvod je, že většina tzv. výdajů jde do automobilu...
A TO NEMLUVÍM O SWARZ SYSTÉMU...takže tu ze mě nedělej hlupáka....
TAKOVÁ TEDY BYLA REALITA!!! A to že teď OSVČ z milionu zaplatí 20tisíc teď je teda prašť jako uhoď. :/
Kdyby to byl obyčejný zaměstanec, tak z milionu zaplatí klasicky daň. Ona se ta práce udělat musí, a kdyby to tu fungovalo normálně, tak se máme dobře, ale to né, stát se zadlužuje nejsme schopní přijmout euro, přiblblá koruna je na okrasu, protože ČRbankovní sektor je totálně v troskách...Končím, raději o autech... fujtajbl

04.04.2013 | 17:18:38 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Přesně platí můj příspěvek z 16.50.37 nevíš ale TOTÁLNĚ oč tu běží - kolik ti proboha je deset?
Pokud OSVČ vydělá jak ty říkáš 1.000.000,-kč musí být plátce DPH, musí vést daňovo evidenci (minmálně) a pokud je plátce DPH NEMUŽE si uplatňovat výdajové paušály, ten Mládek tě úplně zblbnul, chraň nás ruka páně až se taková lůza jako ty dostane k moci, to bude naprostej konec, nechceš dělat ČSSD ekonomického poradce?
Bankovní sektor v troskách - katastrofa se blíží, vlastíku máš něco ve štrozoku? Nebo zásoby jídla na 10 let?

Asi umřu smíchy z těch tvejch "příspěvků" , ale jako folklór fakt skvělý......

04.04.2013 | 17:28:26 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Já tu částku zaokrouhlil ve skutečnosti se jedná o částku těsně pod milionem, ale to by nebylo tak pěkné...ale to milý pane víš, ale snažíš se zamést stopy...
Pověz mistře, kterou banku vlastní český stát. :D Krom ČNB, která si hraje na to jaký je krásný den a upravuje měnu podle ECB...

04.04.2013 | 17:37:29 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Spletl jsem se ne 10, ale 9 ti bude...........

04.04.2013 | 18:12:03 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

PS: nejsem volič ČSSD. Právě oni za to můžou, to oni udělaly paušály, oni prodali všechny banky. Nechápu co to tady vykřikuješ za bláboly...

04.04.2013 | 17:40:21 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Svlastik, teraz si v strasnom omyle...:)

Ak chces, zacni podnikat..., skus sa presadit, zariskuj, daj vsetko na jednu kartu..., trh je spravodlivy...

Budes dobry..., ak nie, skrachujes a este detiTvojich deti budu splacat dlhy...

Ale: ako zamestnanec mas vyhody, si chraneny ako Cigań v ruji..., ako zivnostnik...si NIKTO.

Nemas zakazky? Plat odvody,nezaplatia Ti za robotu? Sud sa, ale ja ako s.r.o musim zaplatit dane, aj dph aj.ked mi NEZAPLATIA...a stat to absolutne nezaujima z coho.

Este mi da pokutu a penale.

Ako to dopadne? Vasa vlada, aj nasa budu dvihat dane tym, ktori robia..., aby si kupili...napr.aj Teba:), aby si ich zvolil.

Najvacsimi zlodejmi boli totiz komunisti, bohuzial, u nas aj pravica, ktora rozpredala vsetky strategicke podniky.preto.je napr. v Rakusku nafta lacnejsia o 3-4 koruny..., v polsku az o 6 a elektrinu mame najdrahsiu vo V4...

Sme rozvojova krajina na urovni Afriky..., cesty rozbite.., ale na olympiadu bude.:D:D

Komunizmus svacnuty socializmom ako vysity.

Preto.skravhujeme aj my.

Ale predtym budu este nepokoje, obcianske vzbury, hladove pochody....toto uci historia.

04.04.2013 | 17:43:10 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Tady nejde o to, kdo kým je, nebudu závidět ojebávačům na státě, jsou horší, jsou Ti, co se snaží dávat lidem naději v podobě výherních automatů, kasín, a dalších...
Cigán taky bere dávky a rodí děti a bere za to příspěvky, a když to nedostane v ČR, jede do anglie. Každý je jiná nátura. Já nenadávám na to.
Já jsem v prvním příspěvku psal, že pokud člověk nemá dostatek peněz na PHM tak má obrovský problém uživit auto. Pokud není OSVČ, nebo kšeftař s PHM, čili řidič z povolání a bokem si nalije, nebo skladník atd, vlastnictví auta ztrácí smysl. Jsou to velké peníze a o to mi šlo v tom prvním příspěvku, prostě jsme hodně vybočili a já chtěl říct, že NEBUDE NUTNÉ STÁČET KM NA AUTĚ, PROTOŽE TY AUTA TOHO TOLIK NEODJEZDÍ. )
A stočené 200tkm poznáš z fleku, musel by to být auťák střední a vyšší střední třídy. Nižší střední třídu poznáš už po 500metrech přejetím výmolů, jak je vše vyhrkané atd.

04.04.2013 | 17:51:10 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Svlastik, asi sme sa nepochopili...:)

Ale nie sme tu v MŠ, aby sme si vysvetľovali základné pojmy.

Ale najväčším podvodníkom je APARAT štátu a VLADA...:))

05.07.2013 | 07:57:11 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Pěkně se tu v tom koupete,radši se na to vykašlete.21% ze 121,- není 21,-,ale 25,4,- jen tak na okraj.Elektromobily v dohledný budoucnosti nenahradí spalovací motory a už i automobilky,který do vývoje investovaly nemalý částky uznávaj,že to je krok vedle a ustupujou od toho.Bude to jenom okrajová záležitost určitě ne masová.Baterie se totiž dobíjí z běžný sítě a elektřina roste mnohem rychleji než ropa a takový auto si koupí maximálně nějakej ekopošuk.Navíc tím že ropa stojí to co stojí vyplatí se jí dneska těžit i z těžko dostupnejch ložisek a navíc se objevujou furt nový.Na fosilní paliva ještě nějakej pátek jezdit budeme.

04.04.2013 | 15:32:31 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Á další ignorant co rozumí všemu.......

NIKDE jsem nepsal, že 21% ze 121 je 21!!! Proboha!!
Psal jsem to (vidím, že marně) pro nepochopy jako Vy , aby jim to bylo lépe jasné napsal jsem, že pokud zaplatím 121 K4, což je něco diametrálně jiného a částka 121 Kč se skládá ze základu a daně, základ je 100, daň 21. Ovšem nedělám si iluzi, že to pochopíte, stejně jako cokoliv dalšího.
Teorii s elektrosvětem sem uvedl svlastik, já jsem jen napsal, ŽE I KDYBY to blo, jak si představuje , nebude cena paliva stoupat, ale klesat, osobně si také myslím, že to nebude tak hned , ale to dnes neví nikdo, stačí, aby se objevila nějaká převratná technologie a je to, před 1000 lety jsme jezdili na koních, před 10 lety také, dnes máme iphony,internet a létáme do Vesmíru..

04.04.2013 | 15:54:05 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

místo 10 mělo být 100 :-)

04.04.2013 | 15:55:56 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Tvoje citace: když koupím benzín za 121 Kč, obchodník odvede státu 21 kč DPH

04.04.2013 | 16:39:22 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Ano, přesně tak to je, zapatil jsem na paragonu 121 Kč, z toho činí 21 Kč DPH, které prodejce odvede Kalouskovi, nevím jak ještě polopatičtěji ti to už vysvětlit - jsem v koncích.

04.04.2013 | 16:44:23 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Zblbnul jsem to,daně nejsou můj obor.

04.04.2013 | 16:51:03 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Můj taky ne :-), ale tohle je učivo max.2. stupně ZŚ, ovšem cením, když někdo uzná chybu, to se tady moc nevidí......, takovej svlastík se bude hádat ještě 3 dny....:-)

04.04.2013 | 16:57:06 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Ako vidím, tiež vieš zapotiť kravinu...

PREČO a AKO môže odviesť predajca z predaja 21 CZK z predaja za 121 CZK?:))

Na to, aký si macher...., si zabudol, že odvedie max. nejakých 2-4 CZK...

Ale PREČO, nato už prídeš sám. Dúfam.

05.07.2013 | 08:00:06 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

Pokud bude kdokoliv chtít, pošlu detailní snímky všeho ve velkém rozlišení :):):):), motorová část, podvozek, světla, lícování, skla, interiér...asi bych už kapitolu 200tkm vs. 40 tkm uzavřel :):), světla jsou původní, přední okno též (tak jako všechny díly)a když se člověk mrkne třeba už jen na ono přední okno, i laik pozná, že ve 200 tkm zkrátka přední sklo vypadá jinak.., no a když by člověk chtěl dostat auto do stavu podobnému zánovnímu - tomuto konkrétnímu vozu, myslím by to statisícová investice sotva spravila (origo díly karosářské, motorové, podvozkové, spotřební, interiérové...:) Jinak jak psal svlastík, jsou tu diskutéři, co se zkrátka chytnou všeho, i toho, co v textu není :), propo. tchán má 5kového golfa v garáži, 6 let starého, najeto origo 26 tkm ) Takže věřte nevěřte, existují lidi, a není jich málo, které si auto hýčkají, jezdí s ním opravdu tu a tam, no např. po 10 letech už auto buďto nevyužívají, tak jej prodají, nebo jsou zkrátka při penězích a chtějí si užít komfortu nového modelu, a to i přesto, že v garáži jim stojí defakto zánovní vůz....

03.04.2013 | 12:15:13 | dave  | 10.10.122.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

A pak ho prodají do nazaru o 30% levněji než je jeho reálná hodnota.Takový auta se do bazaru ani nedostanou ,protože se to prodá mezi známejma a když náhodou jo,prodá to bazarník svýmu známýmu,že se nedostane ani na plac.Napiš sem konečně ten bazar kde si to kupoval.Neznám jedinej poctivej bazar v Brně a okolí.Jihomoravská bazarová mafie je profláklá a když někdo u vás shání auto jede pro něj i 300 km daleko,protože narazit u vás na poctivej kus je nadlidskej úkol a téměř nemožný.Pokud nemáš ověřený km přímo v servisu,kde to bylo servisovaný nebo přes fordzonu,máš to stoprocentně smotlý a není potřeba tady dělat opičky,ale přijmout to jako holej fakt.Otázka je jen o kolik.Proto jsem ti tady říkal,že pokud km nejsou jistý co nejdřív bych udělal rozvody.

03.04.2013 | 13:44:49 | Jirka  | 82.117.130.* Reagovat

RE: ke komentům a díky za ně! )

SVlastik: Díky za podnětný koment! Ano, potvrzuji, vše bylo původní, dokonce i baterka od Motorkraftu, stejně jako svíčky (všechno jsem však preventivně vyměnil, baterka už byla na 50 % kapacity, svíčky už taky docela opotřebované). Je to po prvním majiteli, koupeno v CZ, pravidelný servis Ford Rašíno, doloženo serviskou, i reálnými záznamy ve Ford Rašíno. Výfuk, tlumiče, skla, světla, lak, vše původní..Jsem zvyklý si kupovat auta kolem 70 000,- s tím, aby mi pak sloužila bez investic (samozřejmě vyjma pravidelných servisních úkonů) cca 7 let (kilometrově cca 100-150 tkm), pak je ještě za zbytkovou cenu prodám. Zatím jsem vždy kápnul na dobrý kus. Při výběru je třeba zkontrolovat vše, co zkontrolovat jde (od papírů, přes podvozek, hadičky, konektory, interiér, exteriér, čísla, viny..projet na všech úrovních - špatná silnice, plný rejd, couvání v rejdu, dálnice...napíchnout na diagnostiku..je toho dost), toho se vždy držím a docela dopodrobna tyhle náležitosti zkoumám. Hlavně nikdy nejít do ojeté nafty, mám k tomu zkrátka respekt. Myslím, že investice 70 000,- na 7 let za solidní a spolehlivé auto je dobrý finanční poměr k užitné hodnotě, s tím, že potom auto člověk ještě za dvacku střelí. Víceméně tedy půl sta tisíc + běžná údržba. Ale vždy je třeba vybírat a hledat. Bohužel mnoho lidí to dělá tak, že přijde do prvního bazaru, koupí první naleštěné auto a pak si tu vybíjí vztek a komplexy z toho, že někdo hledá měsíce na webu, odzkouší mnohá auta a pak za solidní peníz koupí solidní vůz...

03.04.2013 | 08:41:13 | dave  | 10.10.122.* Reagovat

38tkm za 9 let?

To je první co mne napadlo, víc bych to nekomentoval, za mne je to jasné...........

31.03.2013 | 23:58:20 | Vašek  | 109.80.159.* Reagovat

Auto bylo málo ježděný spíše bržděný.Větší blbost jsem dlouho neslyšel.V dnešníšní době věřit bazarovejm báchorkám o ženskejch a důchodcích.Nejspíš na tom máš najeto víc než 100t km a udělej co nejdřív rozvody.Spojka v pohodě vydrží 250t km a volnoběh zlobí u 1,8.Bacha na mokru zadek ti může při ostřejší jízdě ustřelit zničeho nic do přetáčivýho smyku,to focus II už nedělá.Taky jem napiš u kterýho bazarovýho podvodníka si to kupoval ať se ostatní taky nenapálej.

31.03.2013 | 21:40:38 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: najeto

No tak napríklad môj strýko má 11 ročný Suzuki Swift a najazdených 53000km poctivých. Teraz má 80 rokov, býva a väčšinou sa pohybuje len po Košiciach a to električkami a autobusmi, má nejaký dôchodcovský mesačník, vyjde ho to pár šupov na rozdiel od benzínu. Auto vytiahne z garáže len keď nesie väčší náklad na chatičku a raz ročne jazdí na Čechy za manželkinou rodinou. Takže tie nízke kilometrové nájazdy neni su furt xujovina.

01.04.2013 | 13:16:59 | Toky  | 85.159.107.* Reagovat

RE:

Tak stát se klidně může doma máme taky Peugeot 607 2.7 HDI co má najeto 90 tisíc Km od roku 2005.
Bratr má zase na Fobii z roku 2000 najeto kolem 120 tisíc sám mám dovezené auto z DE ale od roku 2005 mám k němu všechny papíry z STK kde je uveden i počet KM který v průměru ročního nájezdu odpovídá KM když jsem auto kupoval.
Pravda že spousta aut je stočená ale není to pravidlem jak každý tvrdí.

03.04.2013 | 16:07:37 |   | 78.45.38.* Reagovat

TAK,PANKO JE ZAHLADENY DO SVOJEHO NOVEHO AUTA,Ako focus je dobre auto,ale s tou audinou sa to neda,to je ako trabant a mamut medak,heh.
Dobra recenzia,aj ked trocha prikraslena asi.
Hlavne vela stastnych a bezproblemovych kilometrov,o 50000km sa ozvite,ze ako sa dari focusovi.

31.03.2013 | 21:02:49 | 6DODIAK5  | 89.204.137.* Reagovat

Najprv najazdenych 38.000 km..., potom vraj cca 30.000 stocenych, potom zase odporucanie

na Cebiu..., ze bez servisky nekupovat..

No ja neviem, silny diesel toci tak cca 2.100-2.400 otacok/ 130 km,/h, ci cca 3000 okolo 170 km/h viac.., takze porovnavat 1,6 s dieslom..., ani nahodou.

Inak, maloktore auto prekona svoju max.konstrukcnu rychlost, uz je zazrak, ak ju vobec dosiahne.

A porovnavat Focusa s Audi.., eee, silne kafe.

Nikdy nechapem, ako si su poniektori isti, ze s nimi kazdy preteka.:):), ach tie komplexy.

Nech Ti to dobre jazdi, ale nepretekaj, lebo sa vyvalis.

31.03.2013 | 19:59:07 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

spojka

Je tu napsané porovnání a pocity, to by bylo v pořádku, ale trochu úsměvné je, že majitel ví, že spojka kvůli předešlé řidičce vydrží jen do 70 000 km a pak ji bude muset měnit. Švagr má toto auto v kombi a měnil jsem mu jí až při 200 000 km. Majitel před tím neznámý(Ital). Tak ať slouží.

31.03.2013 | 18:34:03 | bebe  | 178.255.168.* Reagovat

RE: spojka

Jsi z toho auta trochu vyvalený.Mám stejné auto, stejný motor,rok taky 2004 ,kupovaný nový.Podívej se ještě jednou do velkého techničáku-max.rychlost je uvedena 185km-h.220 to nejede, to ani omylem,200 na tachometru jsem měl jedině z kopce.Nejede to špatně ale 74kw není opravdu na trhání asfaltu i kdybys to měl po chipu ve felícii.Pokud to srovnáváš s motorem 1,0 tak se není čemu divit.S nižší spotřebou souhlasím,já to nějak nešetřím ,spotřeba zhruba 7-7,5 l.Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré ale Passatu 2,0 TDI 103kw stejně neujedeš ani na okresce,osobní zkušenost z oběma vozy.Podvozkově možná to má navrch,výkonově nestačí.

31.03.2013 | 19:15:31 |   | 90.180.75.* Reagovat

RE: spojka

)Žádná stokońová 1,6 ve voze nižší střední třídy není schopna rozpohybovat auto po rovině na reálnou dvoustovku nemluvě do mírného kopce.Focus díky dlouhým převodům je schopen max.rychlost dosáhnout teotericky na 4.př.stupeň,to je tak všechno.Pětka už moc po rovině nepotáhne,do kopce určitě nezrychlí nad maximálku.Pán je zřejmě velký optimista,bohužel fyzika nejde ošálit jen zbožným přáním.Schválně jsem vytáhl TP a je tam opravdu uvedeno 185 max.Já si naopak myslel že jen 180.Na čtverku 175 to trochu trvá.To je zase moje zkušenost.Na to aby to po rovině dalo 200(skutečných) potřebuješ kolem 125-130 koní v benzínu.Teotericky z kopce 220 (tachometrových) by to šlo ale musel by to být hódně dlouhý kopec a hóódně prudký kopec.Tyto parametry by splńoval bez problémů motor 2,0lit. Motory 1,6 od Hondy by to svedly ale ty nemají jen 100 koní.Jseš opravdu trochu mimo.

31.03.2013 | 20:34:08 | Zdenda  | 90.180.75.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Ford Focus