Recenze Ford Ka 1.3
“Dobré vozidlo do města”

Autor recenze: SpaceMan (24 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1997 Typ motoru:1300 ccm Stav km při koupi:152 000 km Stav km nyní:168 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 28. 12. 2010

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.2

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

4
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Renault Rapid 1.6 D Expres

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

- nefungující klimatizace
- špatný chod motoru
- špatné tyčky stabilizátoru
- koroze okolo hrdla nádrže
- koroze pátých dveřích
- koroze zadních lemů
- špatné silentbloky zadní nápravy
- vymlácené zadní tlumiče
- nefungující el. stahování řidičova okna
- nefungující centrální zamykání


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vzhled
- Ford se u této novinky z roku 1997 vydal správnou cestou a naordinoval jí design New Age. Kulatý vůz s malým motorem, který, dle mého názoru, bral zájemce například 3-dvéřové Fiestě rozhodně nepatří k těm nejošklivějším. Jedinou nevýhodou mého vozu byly plastové lemy a nárazníky. Černý metalický lak se po umytí na sluníčku opravdu krásně lesk.

Pohodlí
- Pro dva cestující ideální vůz, který dokáže převést i poměrně slušný náklad. Sedačky jsou pohodlné, až měkké. Boční vedení je na nízké úrovni. Ovládací prvky vozu jsou skvěle dostupné. Výškově stavitelný volant dovoluje dobré nastavení. Prostor pro řidiče i spolujezdce je skvělý. Zadní sedačky jsou víceméně nouzové pro krátkou přepravu DVOU osob (tři lidi jsme se tam nikdy nevešli).

Kufr
- Objem kufru je u tohoto vozidla velký tak akorát na dvě menší cestovky a stativ s foťákem. Po sklopení zadních sedaček se dá převážet i větší množství rozměrnějších věcí. (odstěhoval jsem v Káčku na 2× byt 1+1 - bez nábytku).

Výbava
- měl jsem nejspíš nadmíru vybavený Ford Ka. Obsahoval centrální zamykání, elektrické stahování oken a manuální klimatizaci. Navíc byl osazen sportovními tlumiči a upravenou řídící jednotkou (údajně z továrny).

Brzdy
- s brzdami jsem měl vždy trochu potíže, nevím zda to bylo dáno horším technickým stavem celého podvozku, či zda jsou brzdy na Fordu Ka opravdovou slabinou. Z mého pohledu brzdili dobře prvních 5km, než se zahřáli. Po té se z nich stalo tekoucí bláto. Nemluvě o tom, že brzdová kapalina mizela rychleji, než pára nad hrncem.

Motor
- při koupi mi k motoru byl doložen doklad z brzdy s naměřenými 51kW. Dle článků, které jsem si četl před koupí se tento motor dělal se sériovým výkonem 44kW. Údajně to měla být tovární úprava. Nikde jsem se však nedočetl, zda to byla limited edition. Při startech v zimě chvilku trvalo, než se motor zahřál. Největší problém měl ovšem, když se v zimě stálo v koloně. Motor začal ztrácet teplotu. Je možné, že to bylo díky horšímu termostatu. Ideální rychlostí pro tento motor je 100-110km/h. Odpovídá tomu i převodovka, která je dělaná více do pomala. Motor je ve vyšších otáčkách poměrně živý a nechá si toho celkem dost líbit. Škoda jen, že tento typ motoru vychází konstrukčně z předchozí generace Fiesty a je tedy zastaralý.

Podvozek
- díky tomu, že můj Ford měl podvozek snížený nemohu objektivně posoudit, zda je originální podvozek dobrý či nikoliv. Z mého pohledu byl můj podvozek super na jakékoliv kvalitní silnici. Při sjetí na silnice 2. a 3. třídy se auto změnilo v hopsajícího králíka, který neví, do které nory (díry) má skočit dřív. Další takovou neduhou je přeposilovaný posilovač řízení, který ubírá další bodíky na feelingu (pocitu)z řízení.

Koroze
- koroze se nejčastěji objevuje na výfuku, kolem hrdla nádrže, na pátých dveřích okolo stěrače a zámku a pod plastovými kryty. Bohužel antikorozní úprava Fordu nebyla připravena na solné lázně našich zimních vozovek. Proto se jen malokdy najde vůz, který by netrpěl na jedné z výše uvedených míst alespoň troškou koroze.

Spolehlivost
- Po motoré stránce se dá říci, že je to poměrně držák. Motor si nechá opravdu hodně ubližovat, než vystaví stopku. Bohužel, co se týče ostatních dílů jako je výfuk, silenbloky, elektroinstalace, to vše je náchylné na drobné poruchy, které ve výsledku mohou zaskočit a znepříjemnit život.

Spotřeba
- můj ford si při klidném zacházení řekl v průměru o 6-7 litrů / 100 km Naturalu 95. Pokud tomuto motoru jednou za čas dopřejete kvalitnější benzín v podobně Vervy od Benziny, budete docela mile překvapení reakcí.

Resumé:
Jako naučné vozidlo a vozidlo pro přesun na kratší vzdálenosti mohu toto vozidlo doporučit. V městech se naučíte parkovat i do zdánlivě malých mezer, kterých by jste se větším (a dražším) autem báli. Na delší cestování to není. Pohodlným se stává v případě, pokud jezdíte ve dvou.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Ka

Vložit komentář