Recenze Hyundai Elantra 1.6 GL
“Za svoje peníze dostanete opravdu rozumné auto.”

Autor recenze: VladimírD. (29 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:1.6 / 79 kW Stav km při koupi:123 000 km Stav km nyní:139 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 12 měsíců Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6,7 l/100 km Vloženo: 23. 9. 2012

Hodnocení inzerátu: 14 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Toyota Corolla 1,3

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Motor
Výbava
Prostor
Rozumná cena dílů
Nezájem zlodějů
Spotřeba

Slabé stránky

Slabá antikorozní ochrana
Dlouhé řazení
Některé elektronické záležitosti nefungují

Závady a opravy na autě

Po roce užívání se objevil problém s čepem na levém předním kole, nicméně je zřejmé, že je to dané běžným opotřebením na českých tankodromech. Dále díky slabé antikorozní ochraně se objevuje pomalu, ale jistě rez na blatnících (ale co také očekávat od 10 let starého auta). Nefunguje motorek pro zasouvání teleskopické antény a hodiny na palubní desce.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Tohle vozidlo jsme zakoupili s manželkou po předchozí Toyotě Corolle (3 dv.). Je to ojetina po dvou firmách, celou dobu servisovaná v jednom z místních dealerství Hyundai. Vozidlo jsme prověřovali přímo v autorizovaném servise a vše sedělo, byly nám zaslány kopie faktur. Neočekávali jsme od Hyundai Elantry žádné zázraky, ale nakonec jsme mile překvapeni. Hyundai Elantra je poměrně prostorný vůz, ikdyž na první pohled možná nevypadá, je rozhodně větší než OI a přibližně rozměrově stejná jako OII. Kufr je samozřejmě měnší oproti konkurenci z Mladé Boleslavi, ale plně dostačující (400 litrů). Jenoznačně kladně hodnotím interiér, plasty (měkčené) neozývají se žádné pazvuky v kabině. Elantra není žádný závodní auto, spíše kvůli převodovce (opravdu dlouhé řazení) než kvůli motoru (1,6 / 79 kW). Je vhodná pro klidnou rodinnou jízdu po delších úsecích. Elantra nabízí rozumné pohonné jednotky, které začínají na objemu 1,6 litru (77 kW) a výše. Rozhodně je na vozidle znát, že výrobce si musel dát záležet co vypustí do světa. Jedná se o globální vozidlo prodávané na všech kontinentech a obzvláště pro trh v USA nemohli přijít s parodiemi na motor. Na ojetině Hyundai Elantra oceňuji hlavně to, že za svoje investované peníze (které jsou řádově o 30% nižšší než např. u Octavie) dostanete plnohodnotné auto střední třídy s příjemným výkonem, bohatou výbavou, kultivovaným projevem a zajímavým designem, které vás pohodlně doveze z místa A na místo B. Dle mého zcela subjektivního názoru, je Hyundai Elantra velmi zajímavá alternativa.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 14


Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Elantra

Vložit komentář

Výměny dílů

Takže ve 160 000 Km, výměna všech čepů řízení, manžety homokinetických kloubů, tlumiče na přední nápravě, olej, filtr, geometrie. S prací vše za 10500 Kč.

03.11.2013 | 15:59:11 | Vladimír  | 212.4.131.* Reagovat

Tak a je přestavěná na LPG (151 200 km)

Tak jsem si nechal přestavět Hyundai Elantra 1.6 79 kW (2002) u Ing. Jaroslav Čadek v Brně. Bylo to včera a ujel jsem na plyn zatím 50 km, ale připadá mi, že vše je zvládnuto dobře. Mám tam jednotku STAG 300 ISA2, VAP-SAVER na ochranu ventilů, protože ty mě lehce klepaly u studeného motoru (což jsem si zavinil sám, když jsem nehlídal min. hladinu oleje v motoru) před přestavbou. Po aplikaci VAP-SAVER už nepozoruji, že by u studeného motoru ventily klepaly. Nádrž 46 l s přihnutým plovákem, aby se tam vlezlo trochu víc LPG. Zabudování od pana Čadka můžete posoudit sami, udělal jsem video. www.youtube.com/watch?v=JbqmCoGxoFg

12.06.2013 | 21:28:53 | VladimírD.  | 212.4.131.* Reagovat

Opravy

Tak momentálně jsme museli provádět několik výměn dílů. Vše jsou značkové nečínské autodíly.

- Ložisko zadního kola s prací 4500 Kč (do půl roku prý bude potřeba i to druhé)
- Rozvody plus další řemeny a palivový filtr v nádrži s prací 7800 Kč (pumpa je suchá, nebyla potřeba měnit)
- Rozbité přední sklo od odlétlého kamínku za 8200 Kč
- Výměna brzdových kotoučů a brzdových destiček v předu 6300 kč

Plus je potřeba udělat ještě tlumiče, protože mají už svoje nejlepší dny za sebou a vyměnit manžetu na řízení (steřelý materiál).

29.04.2013 | 09:58:47 | VladimírD.  | 195.212.29.* Reagovat

RE: Opravy

Tak nevím, ale ložiska bych měnil zásadně v páru, jinak mi to přijde celkem drahé - na Elantru........, jedno zadní ložisko s prací 4.500,- to je celkem raketa. Kolik to má najeto?

29.04.2013 | 10:45:35 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Opravy

Má najeto cca 150 000 Kč. Teď jsem si začal víc hlídat ceny jak to nakupuje mechanik, ale ono to zhruba odpovídá, pokud člověk nedává vyloženě Čínu, tak např. to ložisko zadního kola je takový větší nalisovaný díl navíc potřebuju typ s ABS, tak to stojí potom kolem 3000 Kč + práce. Brzdy na předku (kotouče + destičky) jsem dnes platil 5000 Kč vč. práce, zase jsem volil tak nějak cenový střed.

30.04.2013 | 23:06:26 | VladimírD.  | 212.4.131.* Reagovat

Dobrá

S elantrou jsem byl řadu let spokojen, dnes slouží dětem. V dieselu mi spolehlivě sloužila, jezdil jsem za 5 litrů a bez poruch. Během 100 tisíc km se 2x měnil čep řízení, jinak nic. Ani s korozí není problém. Ve srovnání s octavií 1. gen. má jasně navrch.

24.09.2012 | 11:08:07 | donald  | 90.177.129.* Reagovat