Autorecenze Hyundai i30 - Za rozumné peníze rozumné auto. - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Hyundai i30
 
 

Recenze Hyundai i30 1.6 CRDi
“Za rozumné peníze rozumné auto.”

Autor recenze: Gim všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2017 Typ motoru: Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:15 000 km Způsob řazení:manuál Jak dlouho auto používáte? 9 měsíců Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km Vloženo: 18. 7. 2018

Hodnocení inzerátu: 8 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

výbava
jízdní vlastnosti
tichý interiér

Slabé stránky

duní v nízkých otáčkách

Závady a opravy na autě

prozatím bez problémů


Hodnocení a zkušenosti s autem

Poté co mě původní auto několikrát vypeklo, nejen na dovolené, ale i na služebních cestách, se nademnou smiloval šéf a vyfasoval jsem toto auto jako služební.
Jedná se o I30 Combi nový model se slabší 1.6 CRDi 110k ve výbavě Style. Z příplatků navíc, akorát navigace jinak je tak, jak ji v Hyundai stvořili.

Z venku klasický bílý kombík, kterých teď jezdí mraky. Moc nechápu Hyundai, že dávají na toto auto ve standartu 15 kola, až vyšší výbavy mají 16 nebo 17. Chápu, že důvodem může být cena, ale 15 na tomto autě vypadají prostě směšně a jízdním vlastnostem svým profilem určitě nepřidají. I Kia dává Ceeda na 16 ve standartu. Na autě mám 16 s pneu 205/55 a jsem rád. Auto je překvapivě pohodlné, srovnatelně jako má původní C4 a celkem pěkně sedí. Na Focus to nemá, ale jízdně je prostě akorát. Řízení není přeposilované, ale bohužel nedává moc zpětné vazby.

Interiér je jednoduchý, ale myslím si, že nikoho neurazí. Palubovka je z měkčeného plastu, nevrže ani se neodráží v okně. Oproti předchozí generaci je tam znát výrazný posun v kvalitě. Výplně dveří jsou bohužel tvrdší, ale není to vyloženě tvrdý plast. Volant potažený kůží perfektně padne do ruky. Na něm najdete tlačítka na ovládání radia, palubního počítače, tempomatu a bluetooth. Sedačky jsou pohodlné, všemi směry nastavitelné s el.ovládanou bederní opěrkou. Ta by mohla vyjíždět víc, ale je to o preferencích. Úložných prostor je celkem dost, přihrádka v palubovce je relativně malá, vejde se tam akorát návod a pak už tam toho moc nedáte. Ale máte velkou schránku v loketce, velké kapsy ve dveřích, kam dáte i 1,5l petku. Před řadící pákou je prostor na telefon (u vyšších výbav s indukčním nabíjením). Místo vzadu na sedačkách je tak akorát, ale jiná auto této třídy mají víc místa na nohy.
Zadní sedačky jsou dělené 60/40 s loketkou a skivakem. Pro sklápění není nutné vyndávat opěrky, jen se zasunou na minimum a poté vznikne celkem rovná plocha. Kufr má psaných 600 l, ale podle mě je podstatně menší, odhaduji to na necelých 500 litrů. Zbytek objemu je schovaný pod podlážkou, kde je spousta šikovných, různě velkých přihrádek a plnohodnotná rezerva. Obzvlášť kapsa mezi nárazníkem a rezervou je veliká. Bez problémů tam schováte 5l kanystr s vodou, nebo tam vyskládáte vozík s nákupem. Jinak je bohužel kufr relativně nízký a větší kufr tam na výšku neumístíte. V základní výbavě byla šikovná sít na oddělení kufru a prostoru pro cestující, takže se dá jezdit i bez roletky.

Motor 1.6 CRDi není žádný sportovec, na auto celkem bez větších problémů stačí. Jen je potřeba ho držet v otáčkách. Při plném obsazení v kopcích občas ztrácí dech. Za studena je slyšet naftové klapání, ale po zahřátí o něm skoro nevíte. Celkově je auto výborně odhlučněné a na dálnici Vás ruší akorát aerodynamický hluk a pneumatiky.
Moc se mi nelíbí zpřevodování 6 stupňové převodovky. Při otáčkách pod 1500 ot/min, auto nepříjemně duní. Shift light vehementně tvrdí přeřaď výš, ale nemá smysl ho poslouchat, lepší je točit alespoň o 500 otáček víc, jednak se auto trápí, žere a Vás obtěžuje hluk a dunění. Po městě se musí jezdit na 3. Jinak řadí výborně a celkem přesně. Do drah koncernových aut kousek chybí, ale oproti C4 nebe a dudy. Na dálnici se otáčky pohybují okolo 2100.
Vozil jsem se i s benzínovou verzí 1,4 T-GDI, jede velmi pěkně, auto je ještě tišší a nedochází k dunění v nízkých otáčkách. Trochu mě mrzí, že jsem neměl možnost si zvolit tento motor.
Spotřeba po městě cca 5,7 litru, dálnice cca obdobně, po normálních silnicích se dá dostat i k 5 litrům, ale hodně záleží na profilu trasy. Na Šumavu jsem jel za 6 a zpátky za 4,5. Dlouhodobý průměr mám okolo 5,5 litru. U benzínové verze 1,4 cca 6,5 l.

Z hlediska výbavy nemohu skoro nic vytknout. Je tam prakticky vše, co bych v autě chtěl. Automatická klima, tempomat, navigace, BT radio a mraky dalšího. Nebudu to tu rozepisovat do katalogu se může podívat každý. Spíš popíšu co mě baví a co ročiluje.
Systém varování před čelním nárazem, občas plaší zbytečně brzy i při nastavené minimální citlivosti. Zatím ještě nesáhl na brzdy sám od sebe a na to abych to zkoušel asi nemám. Vypnout se dá, ale raději ho tam mám jako pojistku.
Systém jízdy v pruzích LKAS - opět vypínatelná záležitost. Dle kontrolek je aktivní od nejnižších rychlostí. Podle mé zkušenosti funguje nejlépe v rychlostech 80 - 130 km/h, kdy dokáže celkem bez problémů auto udržet v pruzích. Jižní spojku lze projet prakticky bez asistence řidiče. Za běžné jízdy koriguje směr celkem citlivě a nepere se s Vámi o volant. Na okreskách bez pruhů se občas chytne spár v asfaltu a má tendenci Vás táhnout úplně jinam. Tam je lepší ho vypnout. Zažil jsem tento systém akorát v BMW GT, kde je podstatně důraznější, ale oproti tomuto funguje naprosto bez problémů od nejnižších rychlostí do cca 170km/h.
Displej navigace a ostatních palubních systémů nemá vyloženě nejvyšší rozlišení a mohl by pracovat trochu rychleji. Jinak je, ale perfektně čitelný za jakéhokoliv světla, a ani se moc nešpiní od prstů. Co se mi líbí, je možnost přes wifi hotspot připojit navigaci, a ta si stáhne aktuální provoz ala google maps a dokáže s tím pracovat. Spotřeba dat na toto je minimální. Propojení BT s telefony je bez problémů a dá se nastavit priorita připojovaných zařízení.
Trochu mě vzhledem k celkové výbavě překvapila absence senzorů stěračů. V nabídce je, ale v nějakém balíčku, který ve výsledku asi nemá smysl. Trochu mi chybí vychytávka zavírat/otevírat okénka pomocí klíče s DO. V létě se to celkem hodí.
Vyhřívané sedačky jsou příjemná záležitost a vyhřívaný volant je v zimě super. Cca po půl hodině se sám vypne.
Start/Stop systém je otravný, ale dá se vypnout, jen na to musíte myslet při každém startování.
Radio má funkci digitálního příjmu, bohuže jsem zatím nepřišel na to jak pevně navolit DAB nebo FM. Občas prostě ladí stanici přes DAB a po ztrátě signálu má problém ji najít na FM.

S autem jsem ve výsledku spokojený. Jsou tam drobnosti, které zamrzí, ale perfektní auto po všech stránkách asi nikdy nenajdete. Za vcelku rozumné peníze dostanete pěkně vybavené auto, které bez problémů poslouží účelu pro který bylo stvořeno.





Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 8


Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai i30

Vložit komentář

porovnání benzín vs. nafta

Držím palce ať slouží. Máme na firmě už 4 z aktuální a 2 z předcházející generace I30 a zatím bezproblémová auta, narozdíl od I40, která za poslední rok pobyla po servisech dobré 2 měsíce.
Momentálně sedlám I30 Combi 1.4T-GDI výbava z edice Best of Czech Turbo s paketem Style. Kvůli nízkému nájezdu jsem si domluvil benzín a naftu předal kolegovi, který jezdí víc. Tato akční edice je stejně vybavená jako původní Style výbava (navíc má 17 kola) a stojí v ceníkových cenách o 100kkč méně. Překvapilo mě, že 17 kola nic neubraly na komfortu jízdy, auto je pořád příjemně komfortní, ani nijak zásadně neztvrdlo a v zatáčkách si nechá líbit víc.
Zatím mám najeto jen 5500km, takže ohledně spolehlivosti nemohu moc komentovat, ale motor je podstatně tišší, na volnoběh prakticky nevíte, zda motor běží. Za jízdy také nijak neruší. Z hlediska pružnosti bych řekl, že jede pocitově o něco lépe než předchozí nafta, jde pěkně do otáček a zabírá relativně plynule od volnoběhu. Nafta se vzpamatovala okolo 15-1700 otáček, benzín jede už od 1100. Nechá si líbit jak podtáčení tak vytáčení, aniž by se nějak klepal, nebo dělal drahoty. V návaznosti na to mi přijde i lepší zpřevodování, kdy už konečně mohu jezdit po městě na 4, aniž by byl motor podtočený a protestoval. Při dálničních rychlostech okolo reálných 130 točí motor necelé 4000 otáček. Z hlediska spotřeby si motor zatím sedá, auto jsem nafasoval v prosinci, takže zná hlavně zimní provoz. Prozatím se pohybuji okolo 7,5 litru v kombinaci město, dálnice a okresky cca ve stejném poměru. Po okreskách se dá i kolem 6-6,5, po městě kolem 7,5 a dálnice cca 8. Nejsem louda, ale ani žádný letec. Počítám, že si to ještě trochu sedne, ale ani s původním nafťákem jsem se nedostal pod 5,5l ať jsem dělal co jsem dělal. Původní C4 1.6 HDi (2012) uměla i pod 4.

11.02.2019 | 20:34:13 | Gim  | 86.49.253.* Reagovat

Tento vůz jsem minulý týden pořídil

Minulý týden jsem pořídil, ale na operační leasing právě tento vůz ve výbavě Tricolor a v metalické barvě Stellar Blue. Bylo to v akci na podporu prodeje zimních skladovek, která není tak známá a běží souběžně s tou současnou prodejní úvěrovou turboakcí. Na vůz jsem dostal oproti ceníkové ceně slevu 30,5% (na úvěry byla nižší sleva), a z této ceny se počítaly splátky leasingu, které vycházejí skoro o 1/3 levněji, než financování úvěrové. Při platbách v hotovosti žádné slevy nebyly. Zatím jsem s vozem ujel nějakých 40 km, takže zkušenosti ještě nemám, zatím se pekelím s tím šíleným asi 500 stránkovým manuálem. Časem přidám recenzi.

10.02.2019 | 21:59:50 | Ing. Miroslav Had  | 109.81.212.* Reagovat

RE: Tento vůz jsem minulý týden pořídil

Copa? Dacka zhnila?

11.02.2019 | 17:11:13 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat